abonnement Unibet Coolblue
pi_118206552
Dag, ik heb juist mijn pc in elkaar gezet met de volgende specs:
-Asus p8z68m Pro moederbord
-Intel i5 3570k
-voorlopig een oudere grafische kaart (Nvideo GeForce 8400 GS
-8GB RAM
-128GB Samsung SSD
-Oude(re) 550 Watt voeding
-...

Ik heb hem al kunnen opstarten, en windows geïnstalleerd.
Maar ik hij maakt veel geluid, ik heb al geprobeerd om de FAN instelling naar silent te zetten in de BIOS, maar dat helpt niet.
Ook heb ik getest welke stroomtoevoer welke rpm geeft, en die liggen allemaal tussen 900-2000. Dat is te hoog niet, voor een silent instelling?
Nu moet ik wel zeggen dat de outtake fan (of zoiets), niet is aangesloten op het mobo, gewoon direct op de voeding, dus die kan ik niet regelen denk ik.
Hoe kan ik het geluid naar beneden halen?

2e Vraag: ik heb ook een XFX 2GB 7850 HD grafische kaart, maar die heeft 2x 6pin voedings -connectors nodig, ik heb er maar één uit mijn voeding steken. Ik heb wel nog een splitter om twee 3-pin connectors (voor dvd-lezers ofzo), om te zetten in één 6-pin connector.
In dat geval heb ik er dus 2 in totaal, mag ik dat zo ineenzetten? Of moet ik een nieuwe voeding kopen?

Misschien hebben de 2 problemen wel iets met elkaar te maken?

3e Vraag (een beetje dom missschien), mag ik 2x2GB (oudere) RAM toevoegen aan mijn 2x4GB, die in dual channel lopen? Dan heb ik 12GB in totaal.

Alvast bedankt! Sean

PS: Graag een duidelijk antwoord, ik ben nog maar een beginner.
'If it ain't broke, don't fix it'
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:03:49 #2
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_118206834
Je hebt een outtake koeler nodig met een moederbord aansluiting om deze te kunnen regelen.

Je kan de 2 12 volt voedingsstekkers aansluiten op de converter om 1 6-pin stekker te krijgen.

Wat het geheugen betreft, je kan bijvoorbeeld DDR2 niet gebruiken.
Als het DDR3 is dan is het niet aan te raden geheugen met verschillende snelheden te combineren.

8GB is overigens voldoende.
pi_118220964
Dag, en bedankt om te antwoorden!

Bij mijn eerste vraag, ik heb een outtake fan, die kan je verbinden met het moederbord, maar de kabel is niet lang
genoeg. Dus ik heb een soort van y-vormige connector die de koeling vooraan (pwr fan),verbindt met de outtake koeling, en met het mobo ( op de pwr aansluiting).
Maar ik kan blijkbaar slechts 2 fans bedienen, de cpu fan, en de outtake /pwr fan (weet niet goed welke).
Maar zelfs dat bedienen gaat slecht. Beide fans gaan tegen 1000 rpm op silent modus, is dat normaal?
Want met bijgevoegde software kon ik testen welk percentage stroom een bepaalde rpm gaf, en ik zag dat die varieerde van 950-2000 rpm, niets daaronder.
Is dat normaal? Want de pc maakt toch wel heel veel geluid.
Hoe los ik dit op?

Zou je me ook even het verschil kunnen uitleggen tussen een chassis /pwr/outtake fan?

Er is trouwens nog een vraagje bijgekomen, in mijn huis werk ik met powerline ethernet (internet door stopcontacten), maar mijn powerline adapter werkt niet op mn nieuwe pc, en een gewone directe ethernetkabel wel. En diezelfde powerline adapter werkt op een andere pc wel. Alle stuurprogramma's zijn voor het lan- apparaat zijn al geïnstalleerd.
Weet je misschien hoe dit komt?

Alvast bedankt om op mijn soms ietwat dommer vragen te antwoorden ;-)
'If it ain't broke, don't fix it'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')