abonnement Unibet Coolblue
pi_118206313
ben op zoek naar een nieuwe auto, omdat ik zelfstandige ben kan ik er een met grijs kenteken kopen. Heb een auto nodig die (veel lading kan vervoeren. Zit te denken aan een station of een caddy achtig model met dakdrager.
Helaas heb ik een te krap budget voor nu, maar dat zet me wel aan het denken! Want aangezien het een bedrijfsauto is moet je ook aan de maandelijkse kosten, afschrijving en betrouwbaarheid denken.
Toen ik op MP keek zat ik vooral naar auto's te kijken van rond de 1000 euro. Dat lijkt me gewoon aan de lage kant om iets betrouwbaars te kopen!
Maar wat is dan de meest verstandige actie?
Welke auto's kan je voor lage prijzen kopen maar toch betrouwbaar rijden? En welke prijscatagorie is dat? Hoeveel moet je maandelijks kunnen opzijleggen voor onderhoud?
Ik vind zelf 200 p/m op dit moment wel een beetje de max voor alle kosten van een auto behalve brandstof (dus verzekering, belasting, parkeren & onderhoud)
pi_118206450
Moet je lange afstanden rijden of veel dichtbij huis? Kortom, hoeveel km's per week/maand/jaar verwacht je te gaan rijden?
pi_118206490
Voor 1000 euro kun je in principe een fatsoenlijke auto kopen, maar je moet er ook wel wat geluk bij hebben... 200 euro is ansich wel haalbaar bij de kosten die je opnoemt, tenzij je elke dag hartje centrum van een stad moet parkeren oid.
pi_118206517
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:49 schreef babipangang het volgende:
Voor 1000 euro kun je in principe een fatsoenlijke auto kopen, maar je moet er ook wel wat geluk bij hebben... 200 euro is ansich wel haalbaar bij de kosten die je opnoemt, tenzij je elke dag hartje centrum van een stad moet parkeren oid.
Als je max 200p/m aan een auto kunt uitgeven als zelfstandige waar je afhankelijk van bent om dingen mee te bezorgen, dan moet je eens heel goed bij je nadenken of je uberhaubt wel zelfstandig moet blijven/zijn. Dat is namelijk wel erg krap voor een van de, of misschien zelfs wel, belangrijkste instrument van je bedrijf.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_118206523
om te beginnen: zoek een japanner of duitser als je wat degelijks wil
pi_118206619
Ik zou een nieuwe auto kopen als ik jou was.
Je bent immers afhankelijk van die auto en je kunt een hoop aftrekken van de belasting.
Is leasen geen optie?


Ik weet niet of een Prius groot genoeg is en of het sprookje klopt maar misschien heb je hier wat aan:

http://www.toyota.nl/pages/plug-in-voordeel.tmex

[ Bericht 44% gewijzigd door klaaskippegaas op 20-10-2012 14:00:45 ]
pi_118206810
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:51 schreef existenz het volgende:

[..]

Als je max 200p/m aan een auto kunt uitgeven als zelfstandige waar je afhankelijk van bent om dingen mee te bezorgen, dan moet je eens heel goed bij je nadenken of je uberhaubt wel zelfstandig moet blijven/zijn. Dat is namelijk wel erg krap voor een van de, of misschien zelfs wel, belangrijkste instrument van je bedrijf.
Transport is voor mij uit te besteden (autodelen, huren zijn ook opties)
maar wel lastiger natuurlijk.
Verder gaat het om 10000 km per jaar, veel ritjes in en rond de stad, parkeervergunning van 15 euro per maand.
pi_118206942
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:02 schreef cracktor het volgende:

[..]

Transport is voor mij uit te besteden (autodelen, huren zijn ook opties)
maar wel lastiger natuurlijk.
Verder gaat het om 10000 km per jaar, veel ritjes in en rond de stad, parkeervergunning van 15 euro per maand.
Prima dan kun je iig een benzineauto aanschaffen met 10.000 km per jaar, scheelt al veel in de wegenbelasting
pi_118208418
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:07 schreef babipangang het volgende:

[..]

Prima dan kun je iig een benzineauto aanschaffen met 10.000 km per jaar, scheelt al veel in de wegenbelasting
bedrijfswagen diesel van 15 jaar of ouder is ook een optie..
pi_118212132
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 15:09 schreef cracktor het volgende:

[..]

bedrijfswagen diesel van 15 jaar of ouder is ook een optie..
En wat denk je van de milieu zones?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_118214148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:19 schreef existenz het volgende:

[..]

En wat denk je van de milieu zones?
ik ga een bedrijfswagen kopen dat is geen vrachtwagen

een koe is een beest maar een beest is geen koe

snap je?

:)
pi_118214351
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:32 schreef cracktor het volgende:

[..]

ik ga een bedrijfswagen kopen dat is geen vrachtwagen

een koe is een beest maar een beest is geen koe

snap je?

:)
1000E is vrij weinig met een 2500E zou je al een nette Toyota Hiace kunnen aanschaffen wat ik overigens top bestelbusjes vind. Echter met het geld wat je nu hebt zou je een oudere Citroën Berlingo kunnen kopen Of een Seat Inca het iets goedkopere broertje van de Caddy ;)
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118218487
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:39 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

1000E is vrij weinig met een 2500E zou je al een nette Toyota Hiace kunnen aanschaffen wat ik overigens top bestelbusjes vind. Echter met het geld wat je nu hebt zou je een oudere Citroën Berlingo kunnen kopen Of een Seat Inca het iets goedkopere broertje van de Caddy ;)
Ok dat zijn ook auto's die ik in gedachten heb. Ik twijfel ook nog tussen bovengenoemde modellen enerzijds of een station anderzijds.. Stationwagons worden meer te koop aangeboden voor mijn budget, maar niet met grijs kenteken. dus hogere maandlasten en niet op diesel rijden.
pi_118219146
Zoek een dieselbusje van net na 1986. Die zijn vanwege de oldtimerwetgeving aan de straatstenen niet kwijt te komen.
pi_118225133
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:38 schreef cracktor het volgende:

[..]

Ok dat zijn ook auto's die ik in gedachten heb. Ik twijfel ook nog tussen bovengenoemde modellen enerzijds of een station anderzijds.. Stationwagons worden meer te koop aangeboden voor mijn budget, maar niet met grijs kenteken. dus hogere maandlasten en niet op diesel rijden.
Voor een 1000tje staan er genoeg modellen van dat type wat je zoekt te koop. Dus dat moet wel lukken :Y
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118231423
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:15 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Voor een 1000tje staan er genoeg modellen van dat type wat je zoekt te koop. Dus dat moet wel lukken :Y
Alleen staat een groot deel daarvan bij twijfelachtige dealers
Opel astra diesel met grijs kenteken lijkt me ook wel wat. geeft me genoeg ruimte, degelijke duitse auto en is binnen mijn budget te krijgen
pi_118231515
quote:
12s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:01 schreef cracktor het volgende:

[..]

Alleen staat een groot deel daarvan bij twijfelachtige dealers
Opel astra diesel met grijs kenteken lijkt me ook wel wat. geeft me genoeg ruimte, degelijke duitse auto en is binnen mijn budget te krijgen
Astra genoeg alleen met grijs kenteken zijn er wat minder van te vonden en veel daarvan zijn via de export naar het buitenland gegaan al staan er nog wel wat hier en daar.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')