Inderdaad heel romantisch, maar ik ben het niet met je eens. Imho strandt menig goed idee in een belabberde uitvoering. Niet alles hoeft perfect te zijn, maar op een idee alleen gaat de tent niet draaien.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:25 schreef AmaninFull het volgende:
Laat ik een concreet voorbeeld geven om uit te leggen wat ik bedoel met "de kracht van het idee is genoeg". Onlangs hoorde ik dat een Schot in Amsterdam een studentenhotel heeft opgericht en dat draait als een malle, omdat het in een gat springt, het target nl. een onaangeboorde groep: i.e. studenten die nog geen kamer hebben, maar nog wel aan het zoeken zijn en een tussenoplossing nodig hebben. Volgens mij is dit zo'n goed idee, dat concrete kennis over de financien, de schoonmaak van een hotel, de administratie etc. allemaal bijzaak zijn. Overigens is dit ook geen rocket science toch?
Opzich is ondernemer echt niks mis mee. Maar het hangt in die zin meer af van hoe je zoiets zou aanpakken. Stel je kapt plotseling met je werk om een plan op te stellen en je er dan achter komt dat zoiets niet werkt is natuurlijk niet verstandig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Inderdaad heel romantisch, maar ik ben het niet met je eens. Imho strandt menig goed idee in een belabberde uitvoering. Niet alles hoeft perfect te zijn, maar op een idee alleen gaat de tent niet draaien.
En eigenlijk had ik het hier eergisteren met mijn collega over. Ondernemer zijn is helemaal zo leuk niet. Het is heel hard werken. Heel veel stront en steeds maar losse eindjes. Wás het maar zo leuk als genieten van een geweldig idee
Ik laat het meestal leeg. Voor grote bedrijven is het handig hier een afdeling, inkoopnummer of kostenpost-code neer te zetten, maar ik kan zelf nog wel herinneren en plaatsen wat ik heb gekochtquote:Op maandag 10 december 2012 11:24 schreef Coelho het volgende:
Ik ben momenteel diverse zaken aan het bestellen omdat ik per 1 januari ga starten. Zaken als briefpapier en visitekaartjes, maar ook een leaseauto. Nou bieden de leveranciers een mogelijkheid om "mijn referentie" op de factuur te krijgen. Ik weet dat het verplicht is om bij uitgaande facturen opeenvolgende kenmerken etc. te gebruiken, maar mag ik bij facturen die ik ga ontvangen volledig vrij zijn in het bepalen van de referentietekst? Ben een dienstverlener, dus zal niet veel inkomende facturen hebben. Misschien dat het gewoon makkelijk is om op de factuur briefpapier gewoon "briefpapier" te zetten, en op die van de leaseauto het woord "leaseauto". Of is dat te simpel gedacht?
Ik denk dat we het over iets anders hebben, maar wat je zegt is op zich uiteraard wel waarquote:Op zondag 9 december 2012 02:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich is ondernemer echt niks mis mee. Maar het hangt in die zin meer af van hoe je zoiets zou aanpakken. Stel je kapt plotseling met je werk om een plan op te stellen en je er dan achter komt dat zoiets niet werkt is natuurlijk niet verstandig.
Doe het tijdens je normale dagelijkse bezigheid en begin pas op het moment dat het financiele plaatje volledig dicht zit
Factuurnummer en datum moeten oplopend zijn, maar referentie maakt verder niet uit. Er staat op de factuur altijd al een omschrijving van de artikelen of diensten.quote:Op maandag 10 december 2012 11:24 schreef Coelho het volgende:
Ik ben momenteel diverse zaken aan het bestellen omdat ik per 1 januari ga starten. Zaken als briefpapier en visitekaartjes, maar ook een leaseauto. Nou bieden de leveranciers een mogelijkheid om "mijn referentie" op de factuur te krijgen. Ik weet dat het verplicht is om bij uitgaande facturen opeenvolgende kenmerken etc. te gebruiken, maar mag ik bij facturen die ik ga ontvangen volledig vrij zijn in het bepalen van de referentietekst? Ben een dienstverlener, dus zal niet veel inkomende facturen hebben. Misschien dat het gewoon makkelijk is om op de factuur briefpapier gewoon "briefpapier" te zetten, en op die van de leaseauto het woord "leaseauto". Of is dat te simpel gedacht?
Is zeker waar, maar veel ondernemers doen ook altijd stoer over hun omzet. Dat klinkt soms misschien heel veel (in loondienst haal je niet snel ¤50 per uur binnen ) maar onderaan de streep valt dat wel mee. Dat merk je voornamelijk in slechtere tijden...quote:Op maandag 10 december 2012 11:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat we het over iets anders hebben, maar wat je zegt is op zich uiteraard wel waar
Waar het mij om gaat: er leeft er erg romantisch idee over ondernemen. Je bent rijk, hebt het voor het zeggen, kan van alles zelf bepalen, etc. Wat daar verder allemaal tegenover staat, blijft vaak een beetje verborgen. Maar die dingen zijn imho wel de reden dat flink wat ondernemers stranden nog voor ze een cent verdiend hebben.
ik wil t wel doen voor 500quote:Op maandag 10 december 2012 22:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja ze zijn nu ook premium partner van google oid wat maar 3 andere bedrijven in NL zijn. En dat je maandelijks rapportages krijgt + een persoonlijke adwords specialist waar jegewoon contact mee kan opnemen.
Enerzijds wel interessant om voor 2000¤ 3 maanden uit te proberen, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten ivm lage marges die we hebben en dat icm hun prijs en kliks daarvoor gAt het niet veel opleveren.
Ik doe het ook niet en maak me er ook niet druk over. Zie wel hoe het loopt begin volgend jaar wanneer er 'gecontroleerd' gaat worden oid.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:43 schreef Guidetti het volgende:
Mensen hier bekend met de Cookie wetgeving? Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en ik kan deze optie aan of uit zetten. Wat is jullie mening hier over? Ik zie nog niet bij alle websites die ik bezoek de keuze om het te accepteren.
180 * 4 = 720quote:Op maandag 10 december 2012 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:van de campagne ook.
Nog optimistischer: 15% conversies uit adwords. 180 kopers. 180x4¤= 360¤ winst. Kosten adwords voor deze 360¤ winst: 600¤. Conclusie: ook bij een conversie van 15% levert het niks op. Meer dan 1200 kliks kunnen ze niet genereren, dan moeten ze 0.2¤ cpc gaan halen, wat onmogelijk is.
Als ik het zo lees is het inderdaad niet van toepassing. Wel bijzonder dat de persoon die me dit vertelde zei dat hij dit als freelancer meegemaakt had. Als ik het zo lees had zijn factuur echter volledig uitbetaald moeten worden want intracommunautaire dienst...quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit heeft toch niets met loonbelasting te maken, aangezien je een onderneming hebt. Als jij in Nederland woont en in Zwitserland een keer werkt, kan je met de regeling voorkomen van dubbele belasting op je IB dus invullen dat er in Zwitserland al betaald is.
Als ondernemer is het gewoon een intracommunautaire dienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |