abonnement Unibet Coolblue
pi_118163154
:W

Ik weet dat hier al vaker een discussie over is geweest maar die is inmiddels aardig oud.
Ik ben op zoek naar een goed voer voor onze katten, maar kom er niet zo goed uit. Met elke brok lijkt er wel iets mis, voor mijn gevoel wordt er alleen bij Orijen nog echt positief gereageerd. En laat dat nu net de duurste brok zijn. Ik lees overigens ook dat het voor binnenkatten minder geschikt is en wij hebben drie binnenkatten. In het vorige topic vond ik veel positieve reacties over Carocat (inmiddels bestaande uit Carocat en Carocroc) maar ik kwam tegen dat dit van samenstelling is veranderd en nu minder goed zou zijn (veel meer granen)

Ik neig na alles gelezen te hebben een beetje naar Taste of the Wild voer, iemand daar toevallig ervaringen mee?

Kortom, wie o wie heeft het verlossende antwoord ;)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:06:15 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118163440
Ik koop echt niet het duurste voer voor mijn katten. Gewoon het reguliere aanbod zoals van Kitkat, Whiskas enzo afgewisseld met brokjes. Vroeger toen ik nog studeerde kregen mijn katten dat heel goedkope voer van de Aldi zelfs en eentje is zelfs dik 20 op geworden. Imo is dat dure voer best een beetje oplichting.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:09:40 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118163570
Er komen steeds meer graanvrije en graanarme voeders die gelukkig een stuk betaalbaarder zijn dan orijen.

Bijvoorbeeld Arcana, sanabelle, Happy Cat, applaws, porta..

Ik voer zelf voer dat niet helemaal graanvrij is maar wat ze tenminste wel alle drie eten, dat is Nutram. Voorheen haalde ik James Wellbeloved bij de zooplus in de UK.

Waar je verder naar kunt kijken is of het graangehalte niet compleet vervangen is door aardappelen of dat soort dingen. Hoe hoger het vleesgehalte hoe beter.
Vers vlees vinden ze ook niet lekker?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:11:52 #4
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_118163647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik koop echt niet het duurste voer voor mijn katten. Gewoon het reguliere aanbod zoals van Kitkat, Whiskas enzo afgewisseld met brokjes. Vroeger toen ik nog studeerde kregen mijn katten dat heel goedkope voer van de Aldi zelfs en eentje is zelfs dik 20 op geworden. Imo is dat dure voer best een beetje oplichting.
kitkat en whiskas zit vol met shit...

in de reclame kom je erwtjes, en zelfs een toefje peterselie tegen.. die zooi voer je toch niet?

idd graanvrij (zoals Senesta zegt) is aan te bevelen, zelf voeren wij deze :
http://www.zooplus.nl/sho(...)almo_nature_holistic

aan onze siamezen, rijst is natuurlijk ook niet iets wat in kattenvoer thuis hoort, maar het is zeer zeker beter dan granen
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:12:54 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118163678
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik koop echt niet het duurste voer voor mijn katten. Gewoon het reguliere aanbod zoals van Kitkat, Whiskas enzo afgewisseld met brokjes. Vroeger toen ik nog studeerde kregen mijn katten dat heel goedkope voer van de Aldi zelfs en eentje is zelfs dik 20 op geworden. Imo is dat dure voer best een beetje oplichting.
Sommige mensen die erg ongezond leven worden ook 101 ;) Maar inderdaad, niet elk duur voer is ook goed voer, dat ben ik met je eens. Maar ik denk zeker dat er tegenwoordig beter voer is doordat mensen steeds bewuster voeren.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:15:53 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118163785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

kitkat en whiskas zit vol met shit...

in de reclame kom je erwtjes, en zelfs een toefje peterselie tegen.. die zooi voer je toch niet?
Jawel hoor, mijn kat eet zelfs komkommer :)
Ik heb het eens nagevraagd aan mijn DA en ze zei dat het voer vroeger een stuk slechter was, als een kat het eet why not, niks mis mee. Bovendien die van mij doen het er goed op. De oudste is dik 20 geworden en nu heb ik er nog ene die is inmiddels alweer 17. Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_118163825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
Maar dat een kat granen etc niet goed kan verteren is wel een feit (door het korte darmstelsel).
Ik voer nu overigens RC Indoor 27
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:17:39 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118163835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel hoor, mijn kat eet zelfs komkommer :)
Ik heb het eens nagevraagd aan mijn DA en ze zei dat het voer vroeger een stuk slechter was, als een kat het eet why not, niks mis mee. Bovendien die van mij doen het er goed op. De oudste is dik 20 geworden en nu heb ik er nog ene die is inmiddels alweer 17. Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
Maar ik denk niet dat die mais of doperwten gaat zoeken om te eten :P Dan zal de kat toch op zoek gaan naar vogeltjes en muisjes, daar is zijn lichaam op gebouwd.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:18:03 #9
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_118163854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel hoor, mijn kat eet zelfs komkommer :)
Ik heb het eens nagevraagd aan mijn DA en ze zei dat het voer vroeger een stuk slechter was, als een kat het eet why not, niks mis mee. Bovendien die van mij doen het er goed op. De oudste is dik 20 geworden en nu heb ik er nog ene die is inmiddels alweer 17. Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
ja, ze eten het wel... die van ons smullen met de kibbeling mee, inclusief een klein beetje ravigotte saus... ze vinden het heerlijk, 1tje eet zelfs meloen... maar het gaat er om.. niet al te vaak... af en toe mag best (imho) ... het normale voer moet gewoon goed en gezond zijn.

ow en af en toe een eendagskuiken... dat vinden ze helemaal heerlijk
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:20:17 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef Trusten het volgende:

[..]

Maar dat een kat granen etc niet goed kan verteren is wel een feit (door het korte darmstelsel)
Alleen heeft lang niet elke kat daar echt last van.

Ik denk dat we soms overschatten wat de gezondheidswinst is van bepaalde voeding. Ik gaf vroeger alleen het goedkoopste supermarktmerk, en daar werd mijn kat ook oud op zonder veel problemen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:36 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118163991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat die mais of doperwten gaat zoeken om te eten :P Dan zal de kat toch op zoek gaan naar vogeltjes en muisjes, daar is zijn lichaam op gebouwd.
Nou echt niet hoor. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Een kat die op de straat leeft die vreet haast alles. Bovendien mijn vorige kat was ook een zwerver geweest en die at echt alles van rauwe aardappel tot sla maar ook vis en vlees natuurlijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_118164160
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat we soms overschatten wat de gezondheidswinst is van bepaalde voeding.
Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:27:08 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118164202
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen heeft lang niet elke kat daar echt last van.

Ik denk dat we soms overschatten wat de gezondheidswinst is van bepaalde voeding. Ik gaf vroeger alleen het goedkoopste supermarktmerk, en daar werd mijn kat ook oud op zonder veel problemen.
Ik ben het niet met je eens :+ Ik merk enorm veel verschil in mijn katten nu ze graanarm en vers eten. De vachten zijn mooier, zachter en veel minder klitten, ze stinken veel en veel minder op de bak, de gebitten zijn een stuk schoner en ze stinken veel minder uit hun bekkie.

Ik denk dat er wel dergelijk behoorlijk wat winst te halen valt met goede voeding met minder rare toevoegingen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:29:50 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118164297
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...
Naar mijn idee is dat dus niet zo te zeggen. Ik geef nu ook RC, maar meer uit een soort luxegevoel. Ik geloof niet echt dat ik daar nou van alles mee voorkom.

Als ik een kat had met maag- of darmproblemen of voedselallergie, dan zou ik wel op zoek gaan. Maar meer om voor het huidige welbevinden winst te boeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118164298
http://www.medpets.nl/hills+canine+td/

quote:
Hill's Prescription Diet Feline t/d is speciaal samengesteld om gebitsaandoeningen bij katten te voorkomen. Het draagt bij aan een optimale mondhygiëne.

Gebitsaandoeningen
Tandplaque en tandsteen vormt zich langs en onder de rand van het tandvlees. Omdat uw kat zijn tanden niet kan poetsen, kan de vorming van tandsteen leiden tot parodontale aandoeningen, waardoor het tandvlees en de gebitsondersteunende weefsels kunnen verweken.

Het is klinisch bewezen dat Hill's prescription diet feline t/d de opbouw van tandplaque en tandsteen vermindert. De brokjes bevatten geen minerale schuurmiddelen of actieve chemicaliën.Het meest effectief zijn deze brokken als ze gegeven worden na een professionele gebitsbehandeling.
Andere verzorgingsmethoden van het gebit worden aanbevolen ( bijvoorbeeld tandenpoetsen)
.
Samenstelling

•Klinisch bewezen afremmend effect op de ontwikkeling van tandsteen, tandplak en vlekken

•Hill's Feline t/d bevat uitgelijnde vezels in een speciale vezelmatrix, waardoor de tanden als het ware worden gepoetst tijdens het kauwen

•Hill's Feline t/d kan bovendien zonder problemen als onderhoudsvoer gegeven worden
pi_118164321
Wij voeren de hele dag door onbeperkt goedkope droge brokjes (wisselende merken, maar vaak Aldi/Lidl) en elke ochtend en avond als de honden ook gevoerd worden mogen de drie dames schransen in vers vlees (Darf KVV, diepvriesblokken met vlees/orgaan/bot) zoveel ze op kunnen. Daarnaast hebben ze de hele dag vrije toegang tot de schuur en buiten waar ze zelf het nodige aan verse prooi kunnen vangen als ze een beetje moeite doen (ratten, muizen, vogeltjes, en soms jonge konijntjes/haasjes of kikkers). Heel soms als er bv. niet voldoende KVV uit ligt krijgen ze een zakje of kuipje natvoer (ook vaak Aldi/Lidl), maar dat is maar zelden. Het is niet perfect, maar voor ons de beste afweging tussen goed voor de katten en goed voor de portemonnee.

In de praktijk komt het er bij ons op neer dat één van de dames (de oudste, nu 11) eigenlijk alleen maar vlees en soms een prooi eet, terwijl de andere twee naast het vlees gedurende de dag regelmatig brokjes eten en af en toe een prooi vangen. Omdat ze zelf kunnen kiezen en best veel vrijheid hebben in wat ze eten denk ik dat ze niets tekort komen. Ik vind het vooral belangrijk dat ze voldoende vocht binnen krijgen zodat de kans op blaas- en nierproblemen minder groot is, en dat lijkt goed te werken. Ze lijken alle drie in ieder geval helemaal gezond; ze hebben keurig witte tandjes, een glanzende vacht en ze zijn netjes op gewicht.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:31:15 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118164362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...
De meeste katten als ze ouder worden overlijden uiteindelijk aan nierfalen. Ik denk dat het iets Westers is je hond/kat het beste van het beste voorschotelen. Vroeger had mijn oma ook een kat en die kreeg soms eens een keertje kattenvoer of wat brokjes dat was het, maar over het algemeen kreeg het beestje wat er van de pot over was. Gerrie heette de kat en die is ook best nog wel oud geworden ook.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:31:17 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118164364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...
Je hoeft het inderdaad ook niet te overdrijven, ze krijgen hier ook gerust wel eens een blikje sheba of iets anders waar wel granen en dergelijk inzitten. Wat ik voer Nutram, is ook niet helemaal graanvrij. Maar dat eten ze en vinden ze lekker. Ze verkiezen het ook boven voer met meer granen.

Maar als ze extra krijgen is dat dan ook meteen goed te ruiken als ze op de bak gaan :+ Over het algemeen probeer ik er wel rekening mee te houden. Zo hoog mogelijk gehalte vlees en zo laag mogelijk gehalte granen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:39:33 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118164681
Mijn kat stinkt niet op de bak en ook niet uit haar bek, dus ik maak me niet druk om granen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:45:38 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118164940
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:39 schreef Lienekien het volgende:
Mijn kat stinkt niet op de bak en ook niet uit haar bek, dus ik maak me niet druk om granen.
Als jij tevreden bent dan zou ik ook niets veranderen. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen natuurlijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:57:46 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118165438
De overwegingen en afwegingen van mensen in dit topic zijn voor TS ook zinvol.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118165468
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:57 schreef Lienekien het volgende:
De overwegingen en afwegingen van mensen in dit topic zijn voor TS ook zinvol.
Zeker!
pi_118168890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef HotSummerNight het volgende:
idd graanvrij (zoals Senesta zegt) is aan te bevelen, zelf voeren wij deze :
http://www.zooplus.nl/sho(...)almo_nature_holistic

aan onze siamezen, rijst is natuurlijk ook niet iets wat in kattenvoer thuis hoort, maar het is zeer zeker beter dan granen
Dit voer heeft als tweede bestanddeel granen ;) just so you know

quote:
Samenstelling:
Vlees en dierlijke bijproducten 56% (daarvan 26% vers gekookt kippenvlees), granen (rijst 14%, tarwe en gerst)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:39:52 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118169292
vers voer? muizen? laat ik die verkopen ~O>
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:00:20 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118170041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:39 schreef T42 het volgende:
vers voer? muizen? laat ik die verkopen ~O>
Er zijn genoeg mensen die dat bijvoeren aan katten, ook eendagskuikens, kwartels, visjes, etc :Y

Hummer krijgt wel eens een ééndagskuiken en dan komt het beest in hem boven :D

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')