abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 oktober 2012 @ 00:42:34 #251
177948 Daskaar
cake or death?
pi_118564375
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:38 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt zo'n ultieme uitmelkfilm in dit genre..echt nummer 100 in het shaky cam genre. Er is zelfs een deel 2 van..speelt zich af op precies dezelfde set :')
ja snap ik, maar das een genre op zich aan t worden. en t kan echt werken zoals in deze film. had beter uitgewerkt kunnen worden, maar ik vond m effectief!
  maandag 29 oktober 2012 @ 01:25:56 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118564943
shutter, de thaise versie, vond ik niet echt, het einde was wel boeiend. ben wel benieuwd naar de remake.

volgende:
Altered States (1980) - IMDb
  maandag 29 oktober 2012 @ 04:30:37 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118565574
Ik heb laatst The Faculty weer gekeken, gewoon voor de lol. Blijft toch een geweldige en typische 90's Hollywood horror flick. :P

Oh ja, Stokely. O+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_118566254
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:38 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt zo'n ultieme uitmelkfilm in dit genre..echt nummer 100 in het shaky cam genre. Er is zelfs een deel 2 van..speelt zich af op precies dezelfde set :')
Klopt. Edoch een vermakelijk stukje horror cinema, me dunkt.

Deel 2 heb ik ook nog staan, maar daar verwacht ik echt helemaal niks van. Die filmposter daarvan is eigenlijk best wel slecht. Evenals de 'special effects' in deel 1. Die hadden ze wat mij betreft ook wel achterwege mogen laten.
pi_118566380
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:42 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ja snap ik, maar das een genre op zich aan t worden. en t kan echt werken zoals in deze film. had beter uitgewerkt kunnen worden, maar ik vond m effectief!
'Aan het worden' nog wel :')
pi_118566394
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:33 schreef nowkia het volgende:

[..]

'Aan het worden' nog wel :')
Ja joh. Staat echt nog in de kinderschoenen ;).
pi_118566417
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 01:25 schreef Manke het volgende:
shutter, de thaise versie, vond ik niet echt, het einde was wel boeiend. ben wel benieuwd naar de remake.

volgende:
Altered States (1980) - IMDb
Die remake kan je dan beter overslaan want die is echt 1000 x minder dan het in mijn optiek geniale origineel.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_118571620
Wat was Paranormal Activity 4 weer van dramatisch niveau zeg! Vermijden.
pi_118573241
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:53 schreef maniace het volgende:
Wat was Paranormal Activity 4 weer van dramatisch niveau zeg! Vermijden.
Ik vond deel 3 wel erg goed.
Toch deel 4 vermijden?
pi_118580463
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:18 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Klopt. Edoch een vermakelijk stukje horror cinema, me dunkt.

Deel 2 heb ik ook nog staan, maar daar verwacht ik echt helemaal niks van. Die filmposter daarvan is eigenlijk best wel slecht. Evenals de 'special effects' in deel 1. Die hadden ze wat mij betreft ook wel achterwege mogen laten.
Heb hem gisteren toch maar gekeken aangezien ik zin had in wat horror en mijn dosis op zaterdag niet binnen had gekregen. Hij begint ontzettend traag en met totaal niet boeiende karakters is dat altijd wel irritant..dan heb je echt zoiets van "kom op, ga nou maar richting dat spookhuis :') ". Daarna is het vooral veel van hetzelfde, maar de 2e helft van de film is nog wel te pruimen en had nog wat kleine verrassingen. Krappe voldoende.

Daarna ook nog Chernobyl Diaries gekeken..die haalt de voldoende niet. Begint nog veel trager en als de poep dan eindelijk de ventilator raakt is het eigenlijk amper spannend en is de "vijand" ook totaal niet boeiend. Echt baggerslecht..dat zo'n film de bioscoop heeft gehaald..pff
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_118580530
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:41 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ik vond deel 3 wel erg goed.
Toch deel 4 vermijden?
Als je graag kijkt naar films zonder einde ga gerust je gang :)
pi_118581033
Men is doorgaans niet erg enthousiast over de recente horror films, valt mij op!
pi_118581056
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:33 schreef nowkia het volgende:

[..]

'Aan het worden' nog wel :')
Tja Nowkia, ff ter informatie hoor: Boeit het nu niet wat anderen vinden (zoals je eerder beweerde) of vind je het gewoon leuk om anderen af te zeiken? Snap het, want dat is ook leuk, maar dan kun je beter naar een onzin-topic, die zijn ervoor hier op FOK!

En dat shaky cam is toch ook nog helemaal niet zo vaak gedaan. Het werd een hit met 'Blair witch project' en daarna hebben we niks meer gezien in die stijl. De laatste jaren zijn er ineens heel veel bijgekomen, zoals bijvoorbeeld de 'Rec'-serie, 'Grave encounters', 'Cloverfield' , maar Blair witch was de eerste horror waarbij het als uniek werd gebracht...

quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:35 schreef Orbeatle het volgende:
Ja joh. Staat echt nog in de kinderschoenen ;).
Ja dus, kijk deze lijst eens, bijna alle films zijn van 2010 of later. Een vrij nieuw genre dus. En dan zitten er in deze lijst ook nog de 'Found Footage Films en de 'Mockumentaries' vernoemd.

IMDb: Found Footage Films,Mockumentaries and shaky cams - a list by Pepper Baggins

[ Bericht 9% gewijzigd door Luna3 op 29-10-2012 16:14:03 ]
pi_118581262
Het is wel al een subgenre te noemen denk ik, al overlappen de subgenres elkaar vaak. Ik heb al shaky cam/found footage films gezien met dinosaurussen, zombies, freaks, geesten, monsters, aliens en ook films buiten het horrorgenre zoals Project X.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:12:14 #265
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118581306
Scary or die gezien. Viel tegen. Leek meer op een studentenproject.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:12:19 #266
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118581310
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:39 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

die comedy heet Rubber en gaat over een autoband die met zijn telepathische krachten aan het moorden slaat. Ik heb em al gezien en vond em.....ja....ehm......apart, maar wel ok :)
Haha, hoe verzint men het! Bedankt voor de tip, die ga ik dan maar opnemen denk ik! Drie films achter elkaar vind ik wel wat veel van het goede... ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:13:50 #267
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118581382
Het valt me trouwens op dat dit topic een stuk sneller loopt dan een tijdje terug...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_118581420
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het valt me trouwens op dat dit topic een stuk sneller loopt dan een tijdje terug...
Het is koud buiten :)
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:15:09 #269
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118581448
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:14 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Het is koud buiten :)
Hehe ja precies! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:15:44 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118581479
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:11 schreef Tim86 het volgende:
Het is wel al een subgenre te noemen denk ik, al overlappen de subgenres elkaar vaak. Ik heb al shaky cam/found footage films gezien met dinosaurussen, zombies, freaks, geesten, monsters, aliens en ook films buiten het horrorgenre zoals Project X.
en daarbij is het genre van found footage binnen de literatuur al wat ouder. Men 'vond' een stapeltje brieven en destileerde daaruit een roman. Eerst heel populair, maar daarna werd het truukje te vaak gebruikt en saai.
pi_118581547
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:11 schreef Tim86 het volgende:
Het is wel al een subgenre te noemen denk ik, al overlappen de subgenres elkaar vaak. Ik heb al shaky cam/found footage films gezien met dinosaurussen, zombies, freaks, geesten, monsters, aliens en ook films buiten het horrorgenre zoals Project X.
Ja, dat is ook wel, maar het is vrij 'nieuw' en de opmerking sloeg alleen op shaky cam films. Ik vond het gewoon weer lekker makkelijk (van Nowkia) om een opmerking van iemand af te zeiken zonder iets nuttigs toe te voegen...verklaar je kritiek dan heh.
pi_118581593
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:07 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Tja Nowkia, ff ter informatie hoor: Boeit het nu niet wat anderen vinden (zoals je eerder beweerde) of vind je het gewoon leuk om anderen af te zeiken? Snap het, want dat is ook leuk, maar dan kun je beter naar een onzin-topic, die zijn ervoor hier op FOK!

En dat shaky cam is toch ook nog helemaal niet zo vaak gedaan. Het werd een hit met 'Blair witch project' en daarna hebben we niks meer gezien in die stijl. De laatste jaren zijn er ineens heel veel bijgekomen, zoals bijvoorbeeld de 'Rec'-serie, 'Grave encounters', 'Cloverfield' , maar Blair witch was de eerste horror waarbij het als uniek werd gebracht...

[..]

Ja dus, kijk deze lijst eens, bijna alle films zijn van 2010 of later. Een vrij nieuw genre dus. En dan zitten er in deze lijst ook nog de 'Found Footage Films en de 'Mockumentaries' vernoemd.

IMDb: Found Footage Films,Mockumentaries and shaky cams - a list by Pepper Baggins

Vergeet Noroi niet! Vind ik de beste van het stel, na Blair Witch.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_118581600
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hehe ja precies! ;)
Moet je eens hier komen als er een pak sneeuw ligt buiten :P
pi_118581618
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:07 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Tja Nowkia, ff ter informatie hoor: Boeit het nu niet wat anderen vinden (zoals je eerder beweerde) of vind je het gewoon leuk om anderen af te zeiken? Snap het, want dat is ook leuk, maar dan kun je beter naar een onzin-topic, die zijn ervoor hier op FOK!

En dat shaky cam is toch ook nog helemaal niet zo vaak gedaan. Het werd een hit met 'Blair witch project' en daarna hebben we niks meer gezien in die stijl. De laatste jaren zijn er ineens heel veel bijgekomen, zoals bijvoorbeeld de 'Rec'-serie, 'Grave encounters', 'Cloverfield' , maar Blair witch was de eerste horror waarbij het als uniek werd gebracht...

[..]

Ja dus, kijk deze lijst eens, bijna alle films zijn van 2010 of later. Een vrij nieuw genre dus. En dan zitten er in deze lijst ook nog de 'Found Footage Films en de 'Mockumentaries' vernoemd.

IMDb: Found Footage Films,Mockumentaries and shaky cams - a list by Pepper Baggins

Ook nog? Het genre is het found footage genre, en daar zijn er sinds The Blair Witch Project ieder jaar films van uitgekomen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:18:41 #275
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118581621
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:18 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Moet je eens hier komen als er een pak sneeuw ligt buiten :P
Waar is hier? :D
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')