abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118093895
Hoi beste Fokkers,

Ik werk bij de Albert Heijn zoals jullie waarschijnlijk al verwacht hadden, ik werk daar al sinds 3 december 2011. Nu heb ik dus een vraag aan jullie en het zou heel fijn zijn om die beantwoord te krijgen. Ik ben nu ongeveer een maand afwezig geweest op mijn werk als gevolg van dat ik mijn teen gebroken heb. Op dokters advies mag ik nu wel lopen etc., maar geen zware spullen en dat soort dergelijken verplaatsen omdat het nog niet belast mag worden. Nu heb ik dus Maandag mijn salaris gehad, mijn salaris houd dus in: ¤75,- euro bonus en ook nog wat uren van toen ik nog kon werken. Oftewel ik heb mijn contracturen van 6 uur niet uitbetaald gekregen. Daardoor ging ik gelijk naar mijn contract kijken door enige twijfeling, zo kwam ik er dus achter dat mijn contract maar loopt tot 3 juni 2012. Nu heb ik dus enige tijd gewerkt zonder een contract en heb ik ook nog geen nieuwe aangeboden gekregen, heb ik nu nog wel recht om mijn ziekte-uren betaald te krijgen of is dat gewoon niet mogelijk? Zou er ook nog een mogelijkheid bestaan dat de Albert Heijn mijn contract verlengd heeft zonder daar enige afspraken over te maken met mij? Als mijn contract wel verlengd is en ik krijg mijn ziekte-uren niet uitbetaald hoe moet ik daar dan op reageren?

Bij voorbaat dank,
groetjes. :)
pi_118094079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:32 schreef Mark_Kieviet het volgende:
Hoi beste Fokkers,

Ik werk bij de Albert Heijn zoals jullie waarschijnlijk al verwacht hadden, ik werk daar al sinds 3 december 2011. Nu heb ik dus een vraag aan jullie en het zou heel fijn zijn om die beantwoord te krijgen. Ik ben nu ongeveer een maand afwezig geweest op mijn werk als gevolg van dat ik mijn teen gebroken heb. Op dokters advies mag ik nu wel lopen etc., maar geen zware spullen en dat soort dergelijken verplaatsen omdat het nog niet belast mag worden. Nu heb ik dus Maandag mijn salaris gehad, mijn salaris houd dus in: ¤75,- euro bonus en ook nog wat uren van toen ik nog kon werken. Oftewel ik heb mijn contracturen van 6 uur niet uitbetaald gekregen. Daardoor ging ik gelijk naar mijn contract kijken door enige twijfeling, zo kwam ik er dus achter dat mijn contract maar loopt tot 3 juni 2012. Nu heb ik dus enige tijd gewerkt zonder een contract en heb ik ook nog geen nieuwe aangeboden gekregen, heb ik nu nog wel recht om mijn ziekte-uren betaald te krijgen of is dat gewoon niet mogelijk? Zou er ook nog een mogelijkheid bestaan dat de Albert Heijn mijn contract verlengd heeft zonder daar enige afspraken over te maken met mij? Als mijn contract wel verlengd is en ik krijg mijn ziekte-uren niet uitbetaald hoe moet ik daar dan op reageren?

Bij voorbaat dank,
als je gewerkt hebt zonder contract zijn ze verplicht jou een vast contract aan te bieden, ik zou is bij je bedrijfsleider langs gaan om te vragen hoe het nou zit
pi_118094171
Okee, dan zal ik dat maar eens gaan doen. Want van zulk soort gedrag van een bedrijf ben ik niet echt bepaalt gediend. Dankjewel!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:39:20 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118094174
Langsgaan en vragen hoe het zit, maar als er geen gekke dingen aan de hand zijn, heb je recht op een verlenging van het contract voor in ieder geval de duur van de voorgaande, dus een half jaar.

Even voor mijn beeldvorming, zit je in een filiaal of bij een franchiser?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2012 @ 19:41:09 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_118094243
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:37 schreef blaatschaapvsmekkergeit het volgende:

[..]

als je gewerkt hebt zonder contract zijn ze verplicht jou een vast contract aan te bieden, ik zou is bij je bedrijfsleider langs gaan om te vragen hoe het nou zit
Nee zo zit dat niet. Als je na een fase-contract toch nog ingezet wordt, kom je automatisch in een volgend fase-contract terecht.

Ik zou eens bij je bedrijfsleider langsgaan.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_118094335
Ik zit bij een filiaal. ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:47:12 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118094494
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:43 schreef Mark_Kieviet het volgende:
Ik zit bij een filiaal. ;)
In dit geval is je contract 'in het systeem' gewoon verlengd, anders had je nu sowieso al geen loonstrook meer gehad. En waarschijnlijk dus gewoon voor een half jaar, maar dat zal je moeten navragen. Niet erg netjes dat ze je dat niet hebben gemeld en niet hebben laten tekenen, trouwens.

Dan over dat uitbetalen, je hebt nu de uitbetaling van wk 37-40 gehad. Ik weet niet hoe hoog je contract per periode is, maar er zou dus in ieder geval een aantal uur ziek op je loonstrook moeten staan, minus een wachtdag.

Staat dat er niet op, dan moet je even langs de teamleider want dan ben je waarschijnlijk niet ziekgemeld in R&R en hebben ze je op onbetaald verlof gezet. Ook niet bijster subtiel, maar daar moeten ze dan een herberekening voor maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_118094602
Okee, dankjewel!

Hartelijk dank voor jullie advies allemaal. :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:50:36 #9
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118094659
TS, nergens om hoor, ik begrijp goed dat je wilt weten waar je recht op hebt, maar waarom begin je hier? Waarom bel je niet eerst met je baas om te vragen hoe het zit?

Voel je niet aangevallen, ik ben gewoon nieuwsgierig.
pi_118094904
quote:
TS, nergens om hoor, ik begrijp goed dat je wilt weten waar je recht op hebt, maar waarom begin je hier? Waarom bel je niet eerst met je baas om te vragen hoe het zit?
Goeie vraag. Ik heb hierzo al vaker dingen gelezen over de Albert Heijn, daardoor dacht ik dat ik dit netzogoed even na kan vragen of dat al vaker gebeurd is en gewoon als normaal wordt gezien. Bovendien kwam ik hier ook pas net achter en in de avond is mijn baas niet meer op de zaak maar ik moet iets wat in m'n hoofd zit gewoon gelijk weten. haha
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:59:53 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118095118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:37 schreef blaatschaapvsmekkergeit het volgende:
Ik snap niet hoe je erbij komt. Heb je een bron of kun je het anderszins uitleggen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118097662
Albert Heijn hanteert standaard contracten. Als jouw contract verlengd is, is dat onder dezelfde voorwaarden als het eerste contract. Normaal gesproken is je eerste contract een half jaar, je tweede een jaar en je derde is anderhalf jaar. In het systeem is jouw contract in ieder geval wel verlengd, anders had je geen loon kunnen krijgen en stond je niet meer op de planning.
Als je ziek bent, ben je ziek en moet je je contracturen uitbetaald krijgen. Dus of je ziekmelding is niet goed verwerkt in het systeem, of je bedrijfsleider heeft ze expres niet uitbetaald.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:53:15 #13
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118098040
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:45 schreef SausDip het volgende:
Albert Heijn hanteert standaard contracten. Als jouw contract verlengd is, is dat onder dezelfde voorwaarden als het eerste contract. Normaal gesproken is je eerste contract een half jaar, je tweede een jaar en je derde is anderhalf jaar. In het systeem is jouw contract in ieder geval wel verlengd, anders had je geen loon kunnen krijgen en stond je niet meer op de planning.
Als je ziek bent, ben je ziek en moet je je contracturen uitbetaald krijgen. Dus of je ziekmelding is niet goed verwerkt in het systeem, of je bedrijfsleider heeft ze expres niet uitbetaald.
Je zegt het goed, maar ik benadruk het even: je krijgt dus maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd, daarna is je werkgever verplicht je voor onbepaalde tijd in dienst te nemen. Natuurlijk zijn daar ook weer dingen op te verzinnen (nul-uren contracten bijv.).

Over je contract, weet je zeker dat er in je contract staat dat je 6 uur per week werkt?
Ik heb volgens mij altijd 0-urencontracten gehad.
pi_118100514
quote:

[..]

Wat??? :')

prat aub geen onzin... :')
I want some NASTY !!!
pi_118101728
n00b13, ja er staat in mijn contract dat ik een 6 uur contract heb. Al op al, ik ga er wel even over praten met m'n bedrijfsleider en dan zal dat allemaal wel weer goedkomen. ;)
pi_118102763
Je krijgt sowieso je gewerkte uren die periode, plus 6 voor elke week die je ziek was.
Echter moet dit handmatig ingevoerd worden, denk dat je tl of sm/asm dit vergeten is.

Herberekening dus!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:16:26 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_118102966
TS, lijkt me vreemd... wellicht zijn ze iets vergeten te verrekenen? Even contact opnemen met de filiaalbaas/persoon die over de salarissen gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:32 schreef nasty_popovich het volgende:

[..]

Wat??? :')

prat aub geen onzin... :')
Te oordelen naar de username van die poster hebben we hier te maken met een trol. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_118109934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:32 schreef Mark_Kieviet het volgende:
Hoi beste Fokkers,

Bij voorbaat dank,
Als je de Albert Heijn Medewerkerstopic volgt had je daar kunnen lezen dat er geen Medewerkersvoordeel bij heeft gezeten deze periode..
Dus ik denk dat ze het allemaal netjes hebben gedaan. Volgende maand zit MVP er pas bij.

Waarschijnlijk is je contract met een halfjaar of een jaar verlengt, wel raar dat ze je niet hebben laten tekenen voor in het dossier.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')