abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:14:33 #226
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_118739361
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:49 schreef Seam het volgende:
In Maastricht is het gelukkig bizar chill. Vrijwel altijd max 45 min bij het OV, maar een groot deel van je kleine co-schappen vindt in Maastricht zelf plaats.
? Als je niet in Maastricht je coschap hebt is het juist minimaal 45 minuten met OV. Het Orbis lijkt dichtbij maar door de slechte verbinding ben je 45 minuten bezig, Heerlen ook 50 minuten. En Venlo, Veldhoven, Helmond of Eindhoven is eigenlijk niet te bereizen, waardoor je wel intern moet. Jeej, 10 weken in het klooster zitten of leven van magnetronmaaltijden omdat je geen keuken tot je beschikking hebt...
Ken zat mensen die gewoon pech hebben en niets in Maastricht hebben.

Maar wachttijden hebben we gelukkig niet, en 2 of 3 coschappen in Indonesië, Zuid-Afrika, Kenia, Nepal, Suriname, of waardanook zijn meer regel dan uitzondering.
pi_118740835
Loop jij ook al co-schappen dan?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:27:01 #228
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_118741818
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:42 schreef intoxicated het volgende:
Wat een feest. Dat verpleegkundigen met de Wet BIG gewoon verantwoordelijk zijn voor hun eigen fuckups. Bah.
Wil jij dan graag verantwoordelijk zijn voor de fuckups?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_118742211
Sarcasme ;)

Ik ben erg blij met die wet. Vannacht is er iets goed fout gegaan :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_118745522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:41 schreef dotKoen het volgende:
U ziet inderdaad een niet afwijkende blanco CT-cerebrum. In plaats van een CT-A, verricht de radioloog een MRI cerebrum.

[ afbeelding ]

Beschrijf de afwijkingen op bovenstaande coupe.

Lab: bloedbeeld, elektrolyten, kreat en glucose binnen de normaalwaarden.

Stel naar aanleiding van dit aanvullend onderzoek een nieuwe differentiaaldiagnose op.
Zitten we naar MS te kijken?
pi_118746268
moet die patient wel uitval hebben zowel gedissemineerd in tijd als in plaats
pi_118747049
Even een vraagje voor uitwondende geneeskunde studenten, hoe hebben jullie een kamer gezocht met die loting? Ik wil graag op tijd beginnen met het zoeken naar een kamer, maar ik kan ook uitgeloot worden. Kan ik pas beginnen met aanmelden op appartementjes na de lotinguitslag of uitslag van de decentrale selectie volgend jaar?

Bedankt!
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_118747162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:01 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Even een vraagje voor uitwondende geneeskunde studenten, hoe hebben jullie een kamer gezocht met die loting? Ik wil graag op tijd beginnen met het zoeken naar een kamer, maar ik kan ook uitgeloot worden. Kan ik pas beginnen met aanmelden op appartementjes na de lotinguitslag of uitslag van de decentrale selectie volgend jaar?

Bedankt!
Zorgen dat je in Maastricht terecht komt, daar is het geen enkel probleem om (op korte termijn) een kamer/studio/appartement te vinden :)
pi_118747623
Maar hoe hebben mensen in bijv. Groningen, Utrecht of Rotterdam het gedaan? Maastricht trekt me niet echt als stad en het is het meest ver van vrienden en familie van alle steden.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:08:41 #235
208890 June.
Seriously?
pi_118748819
In Nijmegen heb ik gewoon na de loting gezocht en ook een kamer gevonden. Maar je kunt je ook al inschrijven bij de SSHN voordat de loting bekend is, en als je reisurgentie hebt, krijg je een kamer toegewezen.
Shine bright like a diamond.
pi_118749617
Ik studeer nu in Groningen, maar ik had er in elk geval voor gezorgd dat mijn tweede keus ook in Groningen zou zijn. Met als eerste keus Groningen voor de loting had ik zo'n 80 tot 90% kans dat ik daarheen zou gaan. Toen ben ik dus toch op tijd op zoek gegaan naar een kamer, omdat ik bang was anders geen kamer te hebben - hier is namelijk niet echt studentenhuisvesting met reisurgentie shizzle.
toen ik een kamer gevonden had, heb ik overlegd met de huisbaas, en die wilde wel mij de kamer geven en mocht ik alsnog ergens anders heen gaan, dan zou ik de borg kwijt zijn (omdat zij een maand huur zou mislopen) maar anders had ik gewoon de kamer. Uiteindelijk ben ik ingeloot en was er dus geen probleem.
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:27:05 #237
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_118764929
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef Seam het volgende:
Loop jij ook al co-schappen dan?
Ik begin in februari, had ze al wel moeten lopen nu...
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:23:15 #238
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_118767149
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:38 schreef intoxicated het volgende:
Sarcasme ;)

Ik ben erg blij met die wet. Vannacht is er iets goed fout gegaan :X
wat was de fuckup? (niet in detail uiteraard)

nou, ik heb er weer een certificaat bij voor m'n CV, ABCDE cursus hiephoi. En ook leuk dat ik mezelf nu op kan zoeken in het bigregister.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zaterdag 3 november 2012 @ 15:56:33 #239
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118776034
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:26 schreef ZwarteSteen het volgende:
Hoe hard heb je, je studenten-ov nodig tijdens je co-schappen? :{ :'(
niet als je een auto hebt en je in utrecht 1500 pietermannen kunt toucheren als tegemoetkoming in de kosten, zo heb ik het ook moeten doen bij gebreke aan ov-kaart.

wat niet wegneemt dat het een ontzettend domme maatregel is, des te meer omdat het mbo'ers aanmerkt als 'student' (op zichzelf al reden genoeg) maar bovendien hen gelijk behandelt in een ongelijke situatie, aangezien veel meer hbo'ers en wo'ers moeten reizen om op hun studie- of stageplek te komen, terwijl mbo'ers vrijwel altijd lokaal in de buurt hun ding doen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 3 november 2012 @ 15:57:03 #240
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118776051
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:42 schreef intoxicated het volgende:
Wat een feest. Dat verpleegkundigen met de Wet BIG gewoon verantwoordelijk zijn voor hun eigen fuckups. Bah.
dat geldt al jaren hoor.

voor de hbo-v'ers dan.

maar let op, het kan ook mede-verantwoordelijkheid zijn van de superviserende arts, dus dan kun je alsnog hangen.

wat ging er fout?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:30:04 #241
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_118778634
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:56 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

niet als je een auto hebt en je in utrecht 1500 pietermannen kunt toucheren als tegemoetkoming in de kosten, zo heb ik het ook moeten doen bij gebreke aan ov-kaart.

wat niet wegneemt dat het een ontzettend domme maatregel is, des te meer omdat het mbo'ers aanmerkt als 'student' (op zichzelf al reden genoeg) maar bovendien hen gelijk behandelt in een ongelijke situatie, aangezien veel meer hbo'ers en wo'ers moeten reizen om op hun studie- of stageplek te komen, terwijl mbo'ers vrijwel altijd lokaal in de buurt hun ding doen.
Wat een onzin. Mbo'ers moeten ook gewoon recht hebben op reisrecht. Waarom zou jij wel kunnen kiezen tussen Rotterdam en Amsterdam en een mbo'er alleen voor de plaats waar hij woont. Stages zijn zeker niet lokaal gebonden.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_118778724
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:57 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat geldt al jaren hoor.

voor de hbo-v'ers dan.

maar let op, het kan ook mede-verantwoordelijkheid zijn van de superviserende arts, dus dan kun je alsnog hangen.

wat ging er fout?
MBOV opgeleide vpk'en zijn ook BIG geregistreerd. Maar goed toch dat iedereen gewoon verantwoordelijk is voor zijn eigen fouten? Ik zie regelmatig zowel artsen als vpk'en de fout ingaan, gelukkig is het nog nooit écht fout afgelopen en zijn het allemaal volwassen mensen die erop aangesproken kunnen worden.
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:33:17 #243
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118778747
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:30 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mbo'ers moeten ook gewoon recht hebben op reisrecht. Waarom zou jij wel kunnen kiezen tussen Rotterdam en Amsterdam en een mbo'er alleen voor de plaats waar hij woont. Stages zijn zeker niet lokaal gebonden.
ze hebben ook een reisrecht, wat niet wil zeggen dat wij voor die paar incidentele gevallen met z'n allen ervoor hoeven te betalen, of althans dat de echte studenten ervoor moeten gaan betalen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_118836154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:11 schreef Reintji het volgende:

[..]

Zitten we naar MS te kijken?
Staat in je DD vanwege de leeftijd, maar dat vind ik nu niet waarschijnlijk. De lokalisatie van de afwijkingen is niet typisch (je zou nog aan juxtacorticaal kunnen denken, maar dat leek me niet. Plaatje doet het overigens ook niet meer).

De eerste presentatie is ook erg
atypisch: hoofdpijn + hemiparese. Van MS mag je trouwens inderdaad pas spreken als er aan bepaalde criteria wordt voldaan.

Sinustrombose dan wel corticale vene trombose staat bovenaan.

Ik zou graag een MR-V willen.
Komt hier niets uit dan je MS work-up: LP, VEP + MRI-myelum.
Misschien eerder nog een young stroke work-up gezien de consequenties. MS is vervelend, maar een diagnose die je ook 3 maanden later kunt stellen.
I feel kinda Locrian today
pi_118959362
de laatste dagjes als co.... Vraag me af waarom ik altijd zo uitkeek naar het eind. Co-assistent zijn was zo slecht nog niet.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:19:36 #246
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_119033188
Zo, mijn eerste week als dokter zit erop. Heb deze week zo bizar veel dingen gedaan die ik nooit eerder heb gedaan/meegemaakt dat ik blij ben dat geen van de patiënten/families wist dat ik nog maar net dokter ben.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2012 @ 22:23:52 #247
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119037125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:19 schreef Pluizel het volgende:
Zo, mijn eerste week als dokter zit erop. Heb deze week zo bizar veel dingen gedaan die ik nooit eerder heb gedaan/meegemaakt dat ik blij ben dat geen van de patiënten/families wist dat ik nog maar net dokter ben.
En de studenten geneeskunde laten rennen? Als een baas, baas?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_119048792
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:19 schreef Pluizel het volgende:
Zo, mijn eerste week als dokter zit erop. Heb deze week zo bizar veel dingen gedaan die ik nooit eerder heb gedaan/meegemaakt dat ik blij ben dat geen van de patiënten/families wist dat ik nog maar net dokter ben.
whaha dit. Ik stond alleen op de afdeling en was blij dat de patienten zich meestal niet realiseren dat je nog niet afgestudeerd bent. oh well, dat is over een paar weken wel het geval. En in Afrika is mijn leercurve snel omhoog geschoten om het maar zo te zeggen. Kan goed in actie komen als het nodig is
pi_119049257
In Afrika mag je ook immers meer. Al zal het wel niet overal zo zijn.
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:14:29 #250
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_119049892
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:23 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En de studenten geneeskunde laten rennen? Als een baas, baas?
daar had ik helemaal geen tijd voor ;) En ik vond het niet echt gepast aangezien de oudste co maar een half jaar op me achterloopt :P Al heb ik haar meermaals deze week horen roepen "dat kan ik allemaal nog niet hoor!"
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:18 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

whaha dit. Ik stond alleen op de afdeling en was blij dat de patienten zich meestal niet realiseren dat je nog niet afgestudeerd bent. oh well, dat is over een paar weken wel het geval. En in Afrika is mijn leercurve snel omhoog geschoten om het maar zo te zeggen. Kan goed in actie komen als het nodig is
Wacht maar tot je echt dokter bent, das toch echt een tikje anders dan oudste co zijn weet ik nu.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:44 schreef ZwarteSteen het volgende:
In Afrika mag je ook immers meer. Al zal het wel niet overal zo zijn.
Dank voor de link, ik wilde net dat artikel noemen idd. Verwoordt precies wat ik altijd al denk over mensen die naar afrika gaan en wilde avonturen beleven met dingen waarin ze eigenlijk nog niet competent zijn.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')