abonnement Unibet Coolblue
pi_118046134
Beste Leden,

Ik heb een vraag, als ik als startende ondernemer een zakelijk krediet zou afsluiten bij een bank, zeg even 1 miljoen euro. De bank gaat mij dan rente door berekenen en dit bedrag plus het afbetalings bedrag moet ik maandelijks betalen aan de bank.

Nou ben ik benieuwd of je als ondernemer die rente kan declareren bij de overheid? Net zoiets als hypotheek rente aftrek, of is er een ander fiscaal voordeel voor ondernemers? Of moet een ondernemer gewoon het rente bedrag van de lening betalen en is hier geen fiscaal voordeel in te verkrijgen?

Alvast Bedankt,

gr. doopie
Geld, als je het nu laat groeien kan het later rollen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:55:21 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_118046297
Als het een zakelijke lening is die gebruikt wordt voor zakelijke doeleinden, is de rente aftrekbaar als bedrijfskosten.
Het komt in mindering op je resultaat zodat je op die manier minder belasting betaalt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_118046877
oke, en zakelijke doeleinde word mee bedoelt als het voor het bedrijf is om geld te verdienen. Dus als ik 1 Miljoen zou lenen en dan 100 auto's van 10.000 euro door zou leasen als financial lease dan is de rente die ik betaal over dat zakelijk krediet aftrekbaar als bedrijfskosten?

Of geld dat niet als zakelijke doeleinden? Plus hoe word het afgetrokken? Moet je dan bijvoorbeeld je inkomsten en uitgaven van elkaar aftrekken en het bedrag dat je daarvan overhoudt daar betaal je dan minder vennootschap belasting over of zoiets dergelijks? En dat minderings bedrag is dan even veel als de rente?
Geld, als je het nu laat groeien kan het later rollen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:13:40 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118046964
er komt geld binnen.
er gaat geld uit
wat er over blijft betaal je belasting over
:)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:17:45 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_118047098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef doopie2you het volgende:
oke, en zakelijke doeleinde word mee bedoelt als het voor het bedrijf is om geld te verdienen. Dus als ik 1 Miljoen zou lenen en dan 100 auto's van 10.000 euro door zou leasen als financial lease dan is de rente die ik betaal over dat zakelijk krediet aftrekbaar als bedrijfskosten?
Ja, het geld wordt dan gebruikt voor je bedrijfsvoering.
quote:
Of geld dat niet als zakelijke doeleinden? Plus hoe word het afgetrokken? Moet je dan bijvoorbeeld je inkomsten en uitgaven van elkaar aftrekken en het bedrag dat je daarvan overhoudt daar betaal je dan minder vennootschap belasting over of zoiets dergelijks? En dat minderings bedrag is dan even veel als de rente?
Het zijn zakelijke kosten, net als reclame, telefoon, accountantskosten enz.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_118048457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef doopie2you het volgende:
oke, en zakelijke doeleinde word mee bedoelt als het voor het bedrijf is om geld te verdienen. Dus als ik 1 Miljoen zou lenen en dan 100 auto's van 10.000 euro door zou leasen als financial lease dan is de rente die ik betaal over dat zakelijk krediet aftrekbaar als bedrijfskosten?

Of geld dat niet als zakelijke doeleinden? Plus hoe word het afgetrokken? Moet je dan bijvoorbeeld je inkomsten en uitgaven van elkaar aftrekken en het bedrag dat je daarvan overhoudt daar betaal je dan minder vennootschap belasting over of zoiets dergelijks? En dat minderings bedrag is dan even veel als de rente?
je moet de kosten aftrekken, niet de uitgaven, aangezien niet alle uitgaven kosten zijn....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_118055367
Oke maar ik moet het in een plan zetten, hoe moet ik dat dan neer zetten? Gewoon aftrek zakelijke kosten rente zakelijk krediet? En dan het bedrag?
Geld, als je het nu laat groeien kan het later rollen.
pi_118056648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:05 schreef doopie2you het volgende:
Oke maar ik moet het in een plan zetten, hoe moet ik dat dan neer zetten? Gewoon aftrek zakelijke kosten rente zakelijk krediet? En dan het bedrag?
Als je het antwoord op zulke basale vragen al niet weet zou ik gaan kiezen uit de volgende opties.

-Bijscholing/onderzoeken
-Hulp van 3en proffesioneel of familie/vrienden
-Niet gaan ondernemen (lijkt me ook een goede, aangezien je een gebrek aan inzet toont)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:44:38 #9
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_118057522
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:05 schreef doopie2you het volgende:
Oke maar ik moet het in een plan zetten, hoe moet ik dat dan neer zetten? Gewoon aftrek zakelijke kosten rente zakelijk krediet? En dan het bedrag?
Weet je wat jij zou moeten doen,...?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_118058936
Kandijfijn, ik heb dus helemaal niks aan jou reactie :) Hartstikke bedankt daarvoor! Ik kom hier voor de informatie omdat er weinig over te vinden is op internet.... En je kent me geen eens en heb geen idee wat ik allemaal thuis uitzoek dus hoe kan je stellen dat ik geen inzet toon? Jou beweringen van vraag het aan een proffesioneel heb ik zo weinig aan aangezien ik liever hier eerst informatie wil inwinnen maar blijkbaar kan jij dit al niet leveren.

Het onderzoek pleeg ik deels hier, ik hoopte een antwoord te krijgen van mensen die hier verstand van hebben en dit mij gewoon duidelijk konden uit leggen. Dit is helaas niet het geval, of dit te wijten is aan het feit dat men het niet weet of omdat het een lastige kwestie is weet ik niet en ga ik ook niet over nadenken.

MenAtWork, toch bedankt voor het eerste antwoord van jou. En "leuk" dat je een reclame als antwoord geeft op mijn serieuze vraag :)
Geld, als je het nu laat groeien kan het later rollen.
pi_118066591
Asjeblieft mensen.. Professioneel ! :')
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_118069884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:10 schreef doopie2you het volgende:
.... En "leuk" dat je een reclame als antwoord geeft op mijn serieuze vraag :)
Ik vind dat MaW zijn best heeft gedaan in zijn pogingen. Uiteindelijk wat je hier vraagt, is hoe je (een deel van je) businessplan in elkaar steekt, met de daarbij behorende P&L. En dat gaat veel te ver om op een forum compleet te kunnen behandelen. Dat hij dan doorverwijst naar de KvK, waar aardig wat info is te halen over een businessplan, is dan alleen maar logisch en feitelijk ook het beste advies wat je zou kunnen krijgen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:32:02 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_118070471
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:10 schreef doopie2you het volgende:
Kandijfijn, ik heb dus helemaal niks aan jou reactie :) Hartstikke bedankt daarvoor! Ik kom hier voor de informatie omdat er weinig over te vinden is op internet.... En je kent me geen eens en heb geen idee wat ik allemaal thuis uitzoek dus hoe kan je stellen dat ik geen inzet toon? Jou beweringen van vraag het aan een proffesioneel heb ik zo weinig aan aangezien ik liever hier eerst informatie wil inwinnen maar blijkbaar kan jij dit al niet leveren.

Het onderzoek pleeg ik deels hier, ik hoopte een antwoord te krijgen van mensen die hier verstand van hebben en dit mij gewoon duidelijk konden uit leggen. Dit is helaas niet het geval, of dit te wijten is aan het feit dat men het niet weet of omdat het een lastige kwestie is weet ik niet en ga ik ook niet over nadenken.

MenAtWork, toch bedankt voor het eerste antwoord van jou. En "leuk" dat je een reclame als antwoord geeft op mijn serieuze vraag :)
Ohjee, we hebben er weer 1. Advies vragen aan mensen die dit kosteloos en belangeloos doen en als ze met welgemeende adviezen komen niet tevreden zijn :')

@ TS; neem beide adviezen ter harte. Als je een goed plan wilt en je dit soort zaken niet weet kun je misschien wel beter hulp zoeken. De KVK biedt dit (vaak kostenloos) aan, net als enkele andere ondernemingen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:03:05 #14
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_118090191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:10 schreef doopie2you het volgende:
Kandijfijn, ik heb dus helemaal niks aan jou reactie :) Hartstikke bedankt daarvoor! Ik kom hier voor de informatie omdat er weinig over te vinden is op internet.... En je kent me geen eens en heb geen idee wat ik allemaal thuis uitzoek dus hoe kan je stellen dat ik geen inzet toon? Jou beweringen van vraag het aan een proffesioneel heb ik zo weinig aan aangezien ik liever hier eerst informatie wil inwinnen maar blijkbaar kan jij dit al niet leveren.

Het onderzoek pleeg ik deels hier, ik hoopte een antwoord te krijgen van mensen die hier verstand van hebben en dit mij gewoon duidelijk konden uit leggen. Dit is helaas niet het geval, of dit te wijten is aan het feit dat men het niet weet of omdat het een lastige kwestie is weet ik niet en ga ik ook niet over nadenken.
Wat het laatste betreft: er zijn hier genoeg mensen die er verstand van hebben en het willen uitleggen. Maar uitleggen is iets anders dan voorkauwen.
Bij mij komt het over alsof je zelf nog weinig zelf hebt uitgezocht en op ieder antwoord met een nieuwe vraag reageert zonder het antwoord te bestuderen.
Hier wil ik best op in gaan maar geef dan gelijk even aan waar ik de factuur naar toe kan sturen want van een beetje ondernemer verwacht ik toch wel een beetje eigen initiatief.
quote:
MenAtWork, toch bedankt voor het eerste antwoord van jou. En "leuk" dat je een reclame als antwoord geeft op mijn serieuze vraag :)
Het is geen reclame. Het is een serieuze verwijzing naar de basisbeginselen van het ondernemen. Tevens wil ik je naar het zakelijk deel van www.belastingdienst.nl willlen verwijzen. Ook daar staan een groot aantal basisbeginselen toegelicht.
Mocht je na bestudering van die beginselen nog vragen hebben, wil ik daar met alle plezier op antwoorden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:04:22 #15
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_118090244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 06:39 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik vind dat MaW zijn best heeft gedaan in zijn pogingen. Uiteindelijk wat je hier vraagt, is hoe je (een deel van je) businessplan in elkaar steekt, met de daarbij behorende P&L. En dat gaat veel te ver om op een forum compleet te kunnen behandelen. Dat hij dan doorverwijst naar de KvK, waar aardig wat info is te halen over een businessplan, is dan alleen maar logisch en feitelijk ook het beste advies wat je zou kunnen krijgen.
Dank u voor de toelichting op de werking van mijn brein. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_118100465
Ja feit is ik doe geen economische opleiding maar moet wel een plan maken, dus nee ik heb er niet het meeste verstand van, SORRY! Daarom kwam ik hier. En als ik dan een serieuze vraag stel en dan een antwoord krijg dat ik niet genoeg inzet denk ik: Waarom antwoord je zoiets? En zeker als je zegt dat het zo simpel is...

Ik heb nooit gezegd dat wat MaW heeft geantwoord slecht was of niet hulpzaam, ik respecteer het dat hij tenminste serieus antwoord en een poging doet om mij te informeren en ja misschien die laatste zin van " leuk een reclame" was misschien een beetje bot maar dat kwam omdat ik het niet leuk vind als mensen antwoorden op een manier waar ik niks aan heb...

Ik wil daarom de serieuze beantwoorders bedanken voor hun informatie en zal mijn vragen opschrijven om bij de KVK en ondernemers te stellen, en hoop hiermee verder te komen.
Geld, als je het nu laat groeien kan het later rollen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:55:17 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_118114800
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:31 schreef doopie2you het volgende:
Ja feit is ik doe geen economische opleiding maar moet wel een plan maken, dus nee ik heb er niet het meeste verstand van, SORRY! Daarom kwam ik hier. En als ik dan een serieuze vraag stel en dan een antwoord krijg dat ik niet genoeg inzet denk ik: Waarom antwoord je zoiets? En zeker als je zegt dat het zo simpel is...

Ik heb nooit gezegd dat wat MaW heeft geantwoord slecht was of niet hulpzaam, ik respecteer het dat hij tenminste serieus antwoord en een poging doet om mij te informeren en ja misschien die laatste zin van " leuk een reclame" was misschien een beetje bot maar dat kwam omdat ik het niet leuk vind als mensen antwoorden op een manier waar ik niks aan heb...

Ik wil daarom de serieuze beantwoorders bedanken voor hun informatie en zal mijn vragen opschrijven om bij de KVK en ondernemers te stellen, en hoop hiermee verder te komen.
Kijk anders eens op de site van de KVK, ze organiseren binnenkort weer startersdagen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_119462358
En TS, is je bedrijfje al een multinational inmiddels?
De klaagbaak is een machine.
pi_119463313
ik weet "iets" van leasen, en heel veel succes om met dat kapitaal 100 auto's te leasen. In welke vorm dan ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')