Ligt er aan wat voor bocht, als je bijvoorbeeld afslaat op een kruising dan laat ik meestal mijn gas los. Is het een bocht op een provinciale weg, dan rijd ik doorquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?
Dus dan rijd je nog geen Vmax
Remde je toevallig ook erg af in de bochten?
Is me opgevallen bij lesauto's en ik deed het zelf ook, extreem langzaam de bocht door gaan.
Als er een lesauto voor me zit neem ik rustig afstand, maar in een bocht kom ik vaak toch weer dichtbij omdat ze in bijna stil staan
Omdat de automobilisten in kwestie nog niet gewaarschuwd waren dat jij je eerste rijles had.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedrag of werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeurquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep wasquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:14 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedrag of werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeur
Zit ook weer wat in Ik ga mn instructeur maar smsen dat ik het wel doequote:Op maandag 22 oktober 2012 10:51 schreef Nagelschaartje het volgende:
@P-A Ik vond het zelf wel prettig om voor te rijden, omdat de ergste zenuwen er even uit gingen. Ik was hypernerveus en mijn instructeur ging slechte grapjes zitten maken terwijl ik rustig richting het CBR reed. Daardoor kon ik wel iets meer ontspannen.
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zat geen opmerking over gehad . Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep was
Overigens is 5 te hard op de teller (precies max snelheid dus) prima. Heb dat op mijn examen ook gedaan.
Wat is een A-tje?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zat geen opmerking over gehad . Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin hequote:Op maandag 22 oktober 2012 18:26 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch anders dan in een auto zitten. Dan kijk je al snel in je binnenspiegel.
Vond het al een apart verhaalquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:28 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin he
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.quote:• een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
• geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat;
• het ingevulde formulier Zelfreflectie;
• eventueel het adviesformulier van uw tussentijdse toets;
• een voor dit examen geschikt motorvoertuig;
• de reserveringsbevestiging.
Ik denk dat je instructeur je het formulier voor aanvang van je examen nog wel laat invullen. Verder maakt het niet veel uit wat je invult, aangezien het formulier er pas bijgepakt wordt als je je uitslag al hebt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst
[..]
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.
Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie?
Danku
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst
[..]
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.
Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie?
Danku
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geledenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Had ik ook inderdaadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geleden
Mensen willen vaak per definitie niet achter een lesauto rijden volgens mij inderdaad. Ik vind het altijd wel grappig dat ze uiteindelijk niks sneller zijn. Bij het eerste stoplicht is die ene seconde tijdswinst alweer weg. Ik wel eens de neiging om wat extra gas te geven als ze me zo nodig in moeten halen. Natuurlijk zou ik dat nooit echt doen, want het kan voor gevaarlijke situaties zorgen, maar het wekt zeker irritatie op. Onzin eigenlijk, iedereen moet maar lekker zijn gang gaan. Maar toch.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:27 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).
Je zult nog wel meer dingen mee maken, onbenullen die je leswagen inhalen en gebaren maken terwijl je al 50 rijdt. Vervolgens moeten ze op de rem voor het stoplicht en zijn ze er nog niks mee opgeschoten.
Dat is dus onzin want het formulier wordt pas erbij gepakt nadat je de uitslag hebt gehad. Toen ik geslaagd was heeft ze er niet eens meer naar gekekenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef the-it het volgende:
Weet iemand hoe vaak je per week moet lessen? Ik doe nu 1 les per week van 2 uur(tja, of 2 lessen aan elkaar geplakt, het is maar hoe je het ziet )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |