abonnement Unibet Coolblue
pi_117883665


Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) Degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan.

Vorige topics:

Top 5 van de dag met daarin Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, debuutalbums, Lily Allen en Belgische platen
Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen, The Kinks, The Nits, Jaren 60 Jazz, Bob Dylan, therapy? en Joy Division
Top 5 van de dag #3 met daarin beste openingtracks, White Stripes, Franstalig, Leonard Cohen, punk rock, Dire Straits, happy hardcore en Fleetwood Mac
Top 5 van de dag #4 met daarin beste gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, beste poppodium, beste livealbum en NBB (NextBestBand)
Top 5 van de dag #5 met daarin Tom Waits, Damon Alburn, Engelse bands, Pet Shop Boys, Duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes en mooiste zangeres/bandlid
Top 5 van de dag #6 met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys en '90s alternatieve dansvloer nummers'
Top 5 van de dag #7 met daarin live hits, Neil Young, CCR, 2012, dierennamen en moeders
Top 5 van de dag #8 met daarin dagen van de week, Golden Earring, water, The Who, liefdesliedjes, labels, American Recordings van Johnny Cash en de beste covers ooit
Top 5 van de dag #9 met daarin mannen- of vrouwennaam in de titel, steden in de titel, winnende songfestivalliedjes, voedsel in de titel, niet Nederlands- of Engelstalig, Beck en solonummers van de vier Beatles
Top 5 van de dag #10 Met daarin David bowie, micheal Jackson, Nederlandse Radioprogrammas, The velvet underground, Albumhoezen na 2000, The rolling stones, Tom Petty, Madonna, Homo 100.
Top 5 van de dag #11 met daarin Joe Strummer, soundtracks, Police/Sting, Supertramp, jaren 90 albums, Led Zeppelin, liedjes over regen, toetsenisten en Talking Heads
Top 5 van de dag #12 met daarin top 5 uit de tijd dat Nederland nog wél het EK won, songs met alcohol in de titel, bandjes die op woodstock stonden, Van Morrison, Blondie, Pixies, Tori Amos, Yes, Pearl Jam, BBQ platen
Top 5 van de dag #13 met daarin solos, nick cave, 2012, shane macgowan, modest mouse, AC/DC, Duran duran, arcade fire, werk gerelateerd, jezus, red hot chilli peppers
Top 5 van de dag #14 met daarin: Jamiroquai, 'beste songteksten', dubbelalbums, Prince, 'nummers over (on)geluk', 'Beatles-covers', Björk + Sugarcubes, The Cure, Pavement
Top 5 van de dag #15 met daarin: Top 500 jaren '00, Portishead, Bruce Springsteen, alliteratie, nummers over de zon, muziek uit film niet voor film geschreven, Queen
Top 5 van de dag #16 met daarin: Guns 'n Roses, Metallica, Jimi Hendrix, Bootlegs, Nick Drake, the Smiths, albums uit de jaren 80, Kate Bush
Top 5 van de dag #17 met daarin: 'de daad', Protestsongs, Deus, Vara's Verrukkelijke Vijftien 1984, Familie Wainwright, Goud/Zilver/Brons in titel, Festivals, Platen uit de jaren 70, Bob Marley, Nummers van bands op Lowlands 2012, Kleur in titel/bandnaam
Top 5 van de dag #18 met daarin 'liedjes met familieleden in de titel', 'songs waarin een misdaad wordt gepleegd', vrouwelijke artiesten, favoriete mannenstemmen, The Beatles, 'nummers uit de jaren '60 top 200 van Pitchfork', 'liedjes over suiker', ska
Top 5 van de dag #19 met daarin: rap, songs met een titel van 7 woorden of meer, albumafsluiters, live dvd's, metal albums jaren '80, Oasis, Sigur Rós, songs met betrekking op afstand, songs over bekende/beroemde mensen, Pulp
Top 5 van de dag #20: met daarin grappigste / vreemdste / mooiste / leukste bandnamen, IJslandse artiesten, The Smashing Pumpkins, liedjes over hemel en hel, man/vrouw duo's, Roxy Music, Dusty Springfield, slechtste/foutste album covers, liedjes met jaartal in titel, keuzes en dilemma's, winnen en verliezen, Weezer, honden
Top 5 van de dag #21 met daarin Cream, treinen, Ben Folds, Ween, feestnummers, Blur, Acda & De Munnik, albums 2011, Bettie Serveert, Green Day, Iron Maiden
Top 5 van de dag #22 met daarin ; Red House Painters, Patti Smith, Drugsliedjes, de Jeugd van Tegenwoordig, Queens of the stone age, beste muziekvideo's, the Clash, the Prodigy, Otis Redding, Various (compilaties), Lenny Kravitz, Horrorfiguren, Ryan Adams en Bryan Adams

[ Bericht 0% gewijzigd door WeezerButler op 12-10-2012 09:02:51 ]
pi_117883672
De lopende top 5 ;
post hier de top 5 favoriete nummers die je zou gepost hebben toen je 17 jaar was.
(En eerlijk zijn, toen fan van hall&oates is toen fan van hall&oates)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:49:21 #3
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_117883844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:26 schreef Aschkael het volgende:

[..]

"Jumping the shark is an idiom created by Jon Hein that is used to describe the moment in the evolution of a television show when it begins a decline in quality that is beyond recovery. The phrase is also used to refer to a particular scene, episode, or aspect of a show in which the writers use some type of "gimmick" in a desperate attempt to keep viewers' interest"
Ook leuk om te lezen. Ik las ooit ook ergens tekenen dat een serie op zijn retour was. Bv als er sterren werden uitgenodigd voor gastrollen. Je had er een stuk of 10 ofzo.

Maar voor jou was Ryan Adams 'Jumping the Shark'?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:49:56 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_117883851
Leuk onderwerp ik post 'm gewoon nog een keer (1x tellen is genoeg)

Makkelijk, gewoon overtypen... de top 5 van mij op 13 oktober (!) 1986

1. Tracey Ullman - Breakaway
2. Kim Wilde - View from a Bridge
3. Ultravox - Dancing with Tears in My Eyes
4. Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart
5. E.L.O. - Mr. Blue Sky

13 oktober, waarschijnlijk een dag in de herfstvakantie dat jaar. Dat was wel de tijd waarop ik de lijst maakte. Albums nog niet, daar was ik toen helemaal niet mee bezig.Muziek ontdekte ik via de Top 40 en oude muziek via arbeidsvitaminen of Veronica's top 100 allertijden.

Voor mezelf grote afwezige in de Top 5: Katrina and the Waves. Die stond wel al in de lijst maar nog niet zo hoog, dat duurde nog een paar jaar voor die een tijdelijk stabiele nummer 2 zou worden. Als ik het lijstje uit m'n hoofd had gemaakt dan had ik die wel op 2 gezet denk ik.
Hoogste binnenkomer in de top 100 op nummer 9: Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:52:30 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_117884281
Mijn top 5 van 10 jaar geleden, zover ik me dat kan herinneren:

1. Oasis - All Around the World
2. Michael Jackson - Who Is It
3. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
4. Jamiroquai - Virtual Insanity
5. Bruce Springsteen - The River

Mijn 17-jaar is toch wel een soort omslag-jaar geweest in mijn smaak denk ik. Dat jaar begon ik ineens plaatjes te branden, soort best-ofs voor mijn moeder, voor mijzelf, voor vrienden. En daardoor raakte ik ineens nog meer geinteresseerd en begon ik mijn smaak (die sinds ik 10 was uit Oasis, MJ en PF bestond en niet veel meer) snel te verbreden. Kende mijn favoriete artiest Bruce natuurlijk toen al, maar dat jaar was eigenlijk pas zijn doorbraakjaar voor mij :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117884298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:26 schreef ranja het volgende:
Favoriet als in allertijden bedoel je?
Makkelijk, gewoon overtypen... de top 5 van mij op 13 oktober (!) 1986 :)

1. Tracey Ullman - Breakaway
2. Kim Wilde - View from a Bridge
3. Ultravox - Dancing with Tears in My Eyes
4. Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart
5. E.L.O. - Mr. Blue Sky
Overtypen? Jij maakte toen al lijstjes? :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:17:16 #8
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_117884313
Bij mij geld 17 ook als een omslagpunt omdat je met veel nieuwe muziek te maken krijgt omdat je begint met stappen. Ik dan. Dus dan wordt house ineens belangrijker. En je begint steeds meer albums te kopen en rond 1999 zijn een paar hele goede albums uitgekomen. Maar moet die denk net niet meerekenen. Toch is er zat keuze uit de 90s.

Top5 2000

1.Guns n' Roses - Sweet Child o Mine
2.Michael Jackson ft. Janet Jackson - Scream
3.U2 - With or Without You
4.Prodigy - No Good (Start the Dance)
5.2pac - Changes

Had hier albums en/of cd's van.

[ Bericht 39% gewijzigd door AgeEll op 12-10-2012 09:32:33 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:20:15 #9
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_117884379
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:15 schreef Norrage het volgende:
Mijn top 5 van 10 jaar geleden, zover ik me dat kan herinneren:

1. Oasis - All Around the World
2. Michael Jackson - Who Is It
3. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
4. Jamiroquai - Virtual Insanity
5. Bruce Springsteen - The River

Mijn 17-jaar is toch wel een soort omslag-jaar geweest in mijn smaak denk ik. Dat jaar begon ik ineens plaatjes te branden, soort best-ofs voor mijn moeder, voor mijzelf, voor vrienden. En daardoor raakte ik ineens nog meer geinteresseerd en begon ik mijn smaak (die sinds ik 10 was uit Oasis, MJ en PF bestond en niet veel meer) snel te verbreden. Kende mijn favoriete artiest Bruce natuurlijk toen al, maar dat jaar was eigenlijk pas zijn doorbraakjaar voor mij :)
Ik heb het anders opgevat, als ik mijn top5 van mijn favo artiesten moest opschrijven toen ik 17 was, dan stond MJ er ook tussen. Ik heb het muziekjaar gepakt dat ik 17 was. Beide wel interessant. Ook leuk tijdsbeeld idd, dat branden aan het begin van dit millennium. Heb daar ook nog voor betaald. 5 of 10 gulden voor een gebrande cd. Dat was het begin van het einde :P
pi_117884421
Volgens mij is het de bedoeling dat je een top 5 maakte allertijden zoals je die gemaakt zou hebben toen je 17 was
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:23:48 #11
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_117884457
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:22 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij is het de bedoeling dat je een top 5 maakte allertijden zoals je die gemaakt zou hebben toen je 17 was
Pfff, dat is ff moeilijk terugdenken dan. Nou ik pas m wel aan dan.
pi_117884468
Laatste jaar dat ik alleen maar bandshirts droeg en van muziek hield waarbij ik boos mijn kussen kon slaan zegmaar... Daarna kwam de aphextwin/radiohead periode etc.

1. Queens of the Stone Age - Go With The Flow
2. Nirvana - Negative Creep
3. Dir en Grey - Amber
4. Gorillaz - Clint Eastwood
5. Deftones - My Own Summer
pi_117884696
1. Pestilence - Twisted Truth
2. Entombed - Left hand path
3. Prong - Unconditional
4. Soundgarden - Jesus Christ Pose
5. Sepultura - Meaningless Movements

1991 was een goed jaar voor metal al is Left Hand Path uit 1990.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_117884706
Gaaf idee voor een top 5! ^O^

Vijf jaar geleden was dit zo ongeveer het lijstje:

1. The Beatles - Here Comes the Sun
2. Radiohead - Karma Police
3. The Velvet Underground - Sunday Morning
4. Pink Floyd - Wish You Were Here
5. The Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want

Zeventiende was voor mij ook een omslagpunt. Ik liet de britpopbandjes varen en ging me vooral verdiepen in muziek van de eind jaren zestig en jaren zeventig. Van een geschiedenisleraar kreeg ik een plaat van The Velvet Underground, en met die eerste tonen van Sunday Morning was ik verkocht. Het hele album fascineerde me, en is dat altijd blijven doen. The Beatles was ik al jaren gek van dankzij een (nu overleden) oom. Radiohead hetzelfde verhaal, maar dan via een neef. Pink Floyd was weer via een andere leraar op mijn pad gekomen. Ik kende alleen Another Brick In the Wall (wat ik een verschrikkelijk nummer vond en vind), maar hij gaf me Dark Side of the Moon mee, en ook met die plaat ging er een wereld voor me open. Hoogtepunt van dat jaar was misschien toch wel het concert van The Stones in het Goffertpark in juni 2007. :)

Zeventien, mooi jaartje.
pi_117884819
:o! Dit is moeilijk. Een Top 5 allertijden maken die ik in 1999 zou hebben gemaakt...

Eigenlijk niet te doen, maar goed, een poging.

1. Jones & Stephenson - The First Rebirth
2. Acda & De Munnik - Lopen Tot De Zon Komt
3. Skunk Anansie - Secretly
4. Daft Punk - Around The World
5. Prodigy - No Good (Start The Dance)
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_117884839
1. Nirvana - Breed
2. R.E.M. - Texarkana
3. Prince - Cream
4. De La Soul - A rollerskating jam named "saturdays"
5. Pixies - Planet of Sound
pi_117885162
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Overtypen? Jij maakte toen al lijstjes? :o
Ik ook :Y
pi_117885313
Ik was toen pas een jaar geboren :o

En ik maakte op zich ook vroeg al lijstjes, maar toen bestonden er nog geen fatsoenlijke computers en heb ik dat soort dingen natuurlijk niet goed opgeslagen. Hoe hebben jullie dat opgeslagen dan?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117885390
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:03 schreef Norrage het volgende:
Ik was toen pas een jaar geboren :o

En ik maakte op zich ook vroeg al lijstjes, maar toen bestonden er nog geen fatsoenlijke computers en heb ik dat soort dingen natuurlijk niet goed opgeslagen. Hoe hebben jullie dat opgeslagen dan?


Behold, the magical pen and paper!

:P
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:08:49 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_117885463
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:03 schreef Norrage het volgende:
Ik was toen pas een jaar geboren :o

En ik maakte op zich ook vroeg al lijstjes, maar toen bestonden er nog geen fatsoenlijke computers en heb ik dat soort dingen natuurlijk niet goed opgeslagen. Hoe hebben jullie dat opgeslagen dan?
Jij was een jaar geleden geboren toen je 17 was? ;)

Inderdaad het oude vertrouwde pen + papier (schrift). Na die tijd nog schuiven of 'ojee ik ben 1 vergeten' was dan ook niet zo makkelijk :)
pi_117885515
Inderdaad, het pep-systeem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ook mijn rateyourmusic-kaartenbakken. :P

Maar niet allemaal bewaard, zoals ranja.
pi_117885727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
:o! Dit is moeilijk. Een Top 5 allertijden maken die ik in 1999 zou hebben gemaakt...
1. The Smashing Pumpkins - Starla
2. Nirvana - In Bloom
3. Silverchair - Emotion Sickness
4. Pearl Jam - Indifference
5. The Beatles - Blackbird
I feel kinda Locrian today
pi_117885916
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:08 schreef ranja het volgende:

[..]

Jij was een jaar geleden geboren toen je 17 was? ;)

Inderdaad het oude vertrouwde pen + papier (schrift). Na die tijd nog schuiven of 'ojee ik ben 1 vergeten' was dan ook niet zo makkelijk :)
Nee, jij zegt dat je een lijstje had van toen jij 17 was in 1986 :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:53:50 #24
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_117886779
Ik heb dat jaar concerten gezien van David Gilmour (Vredenburg), Roger Waters en Yes (Ahoy).
Verder was ik toen al meer van de albums dan van de losse songs, maar ik heb wel een hele stapel Zang Tumb Tuum 12" singles gekocht in die tijd.

Top 5

1. Marillion - Script for a Jesters tear
2. Pink Floyd - Dogs
3. Yes - Starship Trooper
4. Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
5. Dire Straits - Private Investigations

[ Bericht 0% gewijzigd door fripper op 12-10-2012 11:02:20 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_117887774
1. Led Zeppelin - Dazed and Confused (en dan die hele lange live uitvoering) ^O^
2. Korn - Blind
3. Deftones - One Weak
4. Placebo - Pure Morning
5. Garbage - Pushit

Die 1e plek weet ik zeker, daar was ik toen (en nog steeds trouwens) helemaal weg van, voor de rest was het rond die tijd veel nu-metal en rock bandjes als guano apes, the verve, k's choice enz..
Ook veel classic-rock maar ik weet niet meer welke ik toen erg gaaf vond, waarschijnlijk iets van ten years after of iron butterfly :)
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')