Op de site van, jawel, Ryanair http://www.ryanair.com/doc/news/2012/iaa_report_valencia_EN.pdfquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Is die publicatie van de IAA ergens terug te lezen?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat problemen oplevert.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
De fout die maakte: i.p.v. Anne van Utrecht, Anne Utrecht ingevuld. De gok wagen dat die geaccepteerd wordt of vooraf bellen (denk niet dat vooraf bellen nog iets oplevert?). Morgen vlieg ik naar Londen. Nieuwe retour-ticket kost rond de ¤120,-
Op basis waarvan? Want ik geloof je graag natuurlijkquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:22 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat problemen oplevert.
Het ligt natuurlijk aan de oplettendheid (en als ze het zien, de flexibiliteit) van het grondpersoneel. Maar alle keren dat ik met Ryanair heb gevlogen kijken ze even snel op je boarding pass en mag je al weer door. Lijkt me sterk dat het ze opvalt dat er een "van" mist. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zou het geen nieuwe vlucht van 120,- waard vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:31 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Want ik geloof je graag natuurlijk
Mwah of het echt een staartje krijgt waag ik te betwijfelen. De staatssecretaris vraagt wel wat rapporten op, maar daar zal het wel bij blijven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was sceptisch, omdat de meeste keren dat Ryanair hier in het nieuws is, de mensen totaal verkeerd geïnformeerd zijn en maar wat blaten. Deze keer was het echter een goed item. Wel verontrustend en dit krijgt nog wel een staartje.
Vingers gekruisd houden dus haha !quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:35 schreef jakkop het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk aan de oplettendheid (en als ze het zien, de flexibiliteit) van het grondpersoneel. Maar alle keren dat ik met Ryanair heb gevlogen kijken ze even snel op je boarding pass en mag je al weer door. Lijkt me sterk dat het ze opvalt dat er een "van" mist. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zou het geen nieuwe vlucht van 120,- waard vinden.
Heb je het begin van de docu gemist? Het begon namelijk met de situatie in Madrid en waarom ze naar Valencia zijn uitgeweken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah of het echt een staartje krijgt waag ik te betwijfelen. De staatssecretaris vraagt wel wat rapporten op, maar daar zal het wel bij blijven.
Wat ik in dit item vooral miste was de omstandigheden rond deze vluchten, want het is uiteraard opvallend dat er 3 Ryanair vliegtuigen may day moeten verklaren door brandstoftekort bij de uitwijk luchthaven Valencia, wat echter niet voldoende in beeld komt, naar mijn mening, is het feit dat de bestemming van alle 3 de betrefende vluchten Madrid was en niet Valencia.
De piloten hebben zelf de voorkeur gegeven aan het uitwijken naar Valencia boven het wachten bij Madrid. En verder is er precies gebeurd wat jij zegt.quote:Men mag aannemen dat er niet direct is gevlogen naar Valencia, maar eerst naar Madrid, en men zal ongetwijfeld daar eerst in holding zijn gezet voordat naar Valencia is gevlogen, wanneer men daar, mede door toedoen van de emergency van de LAN vlucht, en de eerste Ryanair vlucht, daar ook nog in de holding wordt gezet kan ik mij voorstellen dat de normen van het toelaatbare worden overschreden.
In het begin van de documentaire wordt er inderdaad gesproken over de bestemming Madrid, maar er wordt in mijn ogen onvoldoende benadrukt dat de vluchten uitgeweken zijn naar Valencia nadat is aangevlogen op Mardid.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heb je het begin van de docu gemist? Het begon namelijk met de situatie in Madrid en waarom ze naar Valencia zijn uitgeweken.
[..]
De piloten hebben zelf de voorkeur gegeven aan het uitwijken naar Valencia boven het wachten bij Madrid. En verder is er precies gebeurd wat jij zegt.
Maar zo verrassend is dat niet met slecht weer, ik mag toch aannemen dat er ook toestellen van andere maatschappijen rond Valencia rondcirkelden die eigenlijk op Madrid wilden landen? Die hadden wel genoeg brandstof voor die omleiding kennelijk.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:44 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik in dit item vooral miste was de omstandigheden rond deze vluchten, want het is uiteraard opvallend dat er 3 Ryanair vliegtuigen may day moeten verklaren door brandstoftekort bij de uitwijk luchthaven Valencia, wat echter niet voldoende in beeld komt, naar mijn mening, is het feit dat de bestemming van alle 3 de betrefende vluchten Madrid was en niet Valencia. Men mag aannemen dat er niet direct is gevlogen naar Valencia, maar eerst naar Madrid, en men zal ongetwijfeld daar eerst in holding zijn gezet voordat naar Valencia is gevlogen, wanneer men daar, mede door toedoen van de emergency van de LAN vlucht, en de eerste Ryanair vlucht, daar ook nog in de holding wordt gezet kan ik mij voorstellen dat de normen van het toelaatbare worden overschreden.
Ook niet allemaal, ook twee andere toestellen, van Germanwings en van Lan Chile.quote:Maar zo verrassend is dat niet met slecht weer, ik mag toch aannemen dat er ook toestellen van andere maatschappijen rond Valencia rondcirkelden die eigenlijk op Madrid wilden landen? Die hadden wel genoeg brandstof voor die omleiding kennelijk.
Die zegt dat dit vliegtuig, in tegenstelling tot de drie ryanair's, veel verder van het minimum brandstof niveau zat (75% tegen 93%, 104% en 113%). Langs de andere kant vermeldt deze bron dan weer niets over Germanwings.quote:A LAN Airlines Airbus A340-300, registration CC-CQF performing flight LA-705 from Frankfurt/Main (Germany) to Madrid,SP (Spain), estimated flight time 3:10 hours, was on final approach to Madrid's runway 18L when the crew went around from about 4000 feet MSL at 20:02Z. The aircraft climbed to FL120 and followed delay vectors until 20:22Z (20 minutes) when the crew decided to divert to Valencia. Still on a westerly heading in opposite direction to Valencia the aircraft climbed to FL280 before turning east to Valencia. On descent towards Valencia the crew declared Mayday reporting being low on fuel. The aircraft reached Valencia descending through FL100 at 21:09Z and subsequently lost an engine. The aircraft landed in Valencia at 21:16Z 74 minutes after going around in Madrid with 1300kg/2860lbs of fuel in the left wing tank and 800kg/1760lbs of fuel in the right wing tank remaining substantially below the required minimum final fuel reserve of about 2800kg/6170lbs.
Bron
http://www.nu.nl/buitenla(...)oblemen-ryanair.htmlquote:Op zaterdag 29 december 2012 15:03 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar zo verrassend is dat niet met slecht weer, ik mag toch aannemen dat er ook toestellen van andere maatschappijen rond Valencia rondcirkelden die eigenlijk op Madrid wilden landen? Die hadden wel genoeg brandstof voor die omleiding kennelijk.
Ik ben geen luchtvaart-expert, maar veel wettelijk gestelde minima zijn voor zover ik weet heel laag. Dus daar een beetje boven zitten kan geen kwaad. Net zoals een verantwoord mens niet drinkt voor het rijden, ook al is één glas nog wettelijk toegestaan.
Ik snap niet wat je bedoel, claim van -52 euro?quote:Op zondag 30 december 2012 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Kut Ryanair, ik zag een baggageclaim heffing op mn rekening staan van -52,- euro. Echt no idea waar dit nu weer vandaan komt omdat ik niet met baggage reis!
Niet zeuren, mijn vlucht vertrekt altijd rond 7:00quote:Op maandag 31 december 2012 14:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoel, claim van -52 euro?
Hoe dan ook, ik heb weer een ticket geboekt: enkeltje Warschau voor 10 euro. Ik weet niet eens zeker of ik er wel moet zijn op die dag, maar liever een tientje kwijt dan straks last minute 50 euro moeten betalen!
Wel 9:10 vertrekken, dat wordt wel héél vroeg op, bah.
2% van de totaalprijs. Je ticket was dus 33 euro oid?quote:Op maandag 31 december 2012 19:19 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zit het met de creditcard belasting? Vroeger 6 euro voor niet-prepaid Mastercards. Nu zie 66 cent voor een retour, en dezelfde 66 cent verdwijnen bij een prepaid-mastercard.. 6 euro = nu 66 cent?
Retourtje 33 euro ja Maar via Mastercard Prepaid dus 66 cent ontlopenquote:Op maandag 31 december 2012 19:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
2% van de totaalprijs. Je ticket was dus 33 euro oid?
Direct gevolg van de EU regeling dat je niet meer dan 2% van de totaalprijs als credit card kosten mag berekenen.quote:Op maandag 31 december 2012 20:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Retourtje 33 euro ja Maar via Mastercard Prepaid dus 66 cent ontlopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |