quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:56 schreef qwerty31 het volgende:
Eindhoven - Gdansk 1.98 EUR
Als iemand toevallig in Gdansk moet zijn? Mooie aanbieding!
Tja, het zijn natuurlijk de bestemmingen van Wizz Air die Ryanair in de aanbieding doet, in de hoop dat Wizzair er geen brood meer in gaat zien.quote:
Ik weet niet waar je precies woont maar voor de meeste mensen zijn Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Weeze een stuk dichter bij huis.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:25 schreef lokpokken het volgende:
Aha ik zie dat ryanair ook vanaf dortmund vliegt voortaan
Dortmund Alghero 23 mrt. 13
Barcelona Girona 14 mrt. 13
Faro 15 mrt. 13
Malaga 14 mrt. 13
Palma 15 mrt. 13
Porto 14 mrt. 13
Het is voor mij even ver als ik naar Amsterdam of Rotterdam moet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:07 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies woont maar voor de meeste mensen zijn Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Weeze een stuk dichter bij huis.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:08 schreef Thetallguy het volgende:
Was vrijdag op Budapest, bij het boarden word je als Ryanairpassagier gewoon op het platform tussen een paar hekjes neergezet terwijl het vliegtuig er nog niet is Binnen is de gate dan al gesloten en ze laten vrolijk iedereen nog even een minuut of 20-25 buiten staan wachten.
RyanAir vliegt alleen niet vanaf Amsterdam en Rotterdam.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:07 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies woont maar voor de meeste mensen zijn Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Weeze een stuk dichter bij huis.
Maar jij wel zekerquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:08 schreef Thetallguy het volgende:
Gesprek van de dag aan boord waren de 38 cent retourtickets (die ik zelf ook had), hoewel volgens mij niemand de ¤12 creditcardkosten ontweken had.
Ik heb mij niet in de 'ik heb ¤12,38 voor een retourtje betaald'-discussie gemengd omdat ik anders inderdaad weer tot vervelens toe had moeten uitleggen wat een prepaid mastercard isquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar jij wel zeker
Ik heb mijne weer eens ongebruikt laten liggen, maar het was toch een enkeltje.
Ik kreeg deze keer niet eens een email reminder om in te checken van Ryanair.
Ik bedoel meer dat je toch niet een heel eind gaat rijden om naar een vliegveld te komen als er een veel dichter bij huis ligt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
RyanAir vliegt alleen niet vanaf Amsterdam en Rotterdam.
quote:Van Brussels (Charleroi) (CRL) naar Warsaw Modlin (WMI)
Fri, 11Jan13 Vlucht FR1011 Vertrek CRL om 12:20 en aankomst WMI om 14:20
TERUGREIS
Van Warsaw Modlin (WMI) naar Brussels (Charleroi) (CRL)
Sun, 13Jan13 Vlucht FR1012 Vertrek WMI om 10:00 en aankomst CRL om 12:05
PASSAGIERS
1. DHR. PIETJE PUK ADT 2. DHR. PIETJE PUK 2 ADT
BETALINGSGEGEVENS
*********1.16 EUR Tarief
*********0.00 EUR Belastingen/toeslagen
*********1.16 EUR Totale prijs
Indeed .. Ik was op zoek naar een weekendje weg, niet perse naar Warschau, maar deze kon ik eigenlijk niet laten liggen ..quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef HomoSaabiens het volgende:
Haha, netjes! Deze aanbiedingen worden steeds zeldzamer, maar zijn er nog steeds dus. Nice.
Nu weer wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:31 schreef Messina het volgende:
Er werken twee linkjes in de OP niet. Netteller Account & Wirecard.
Op Eindhoven *waarschijnlijk* niet, maar er wordt op sommige dagen wel degelijk gecontroleerd. Als je je tas in zo'n krat moet doen, ben je de lul. Met een koffer sowieso, want die oogt al veel massiever dan een rugtas.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:51 schreef kurk_droog het volgende:
Handbagage, ik heb nu een koffer die 10 cm groter is naar alle kanten dan wat eigenlijk mag. Grote kans dat ze daar moeilijk over gaan doen?
Dank je, ja geen zin om dat risico te lopen dus dan maar even snel een andere koffer ergens vandaan toveren. Of even kijken of het in een normale tas wel past, toch niet veel nodig voor 4 dagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op Eindhoven *waarschijnlijk* niet, maar er wordt op sommige dagen wel degelijk gecontroleerd. Als je je tas in zo'n krat moet doen, ben je de lul. Met een koffer sowieso, want die oogt al veel massiever dan een rugtas.
Op de eventuele terugweg (ander vliegveld) is de kans op controle groter.
Je gaat alleen heen (en niet terug)?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:32 schreef Messina het volgende:
Voor 29 cent naar Warsaw op 17 december
veel plezier alvastquote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:32 schreef Messina het volgende:
Voor 29 cent naar Warsaw op 17 december
Haha, jawel, dat was 21 euro (+ 12 euro administratiekosten).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je gaat alleen heen (en niet terug)?
Thanks! Ik ben zo blij, eindelijk zie ik 'm weerquote:
Ik had hem voor ¤ 0,58 retour ..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha, jawel, dat was 21 euro (+ 12 euro administratiekosten).
Dus het geheel kwam op 33,29
[..]
Thanks! Ik ben zo blij, eindelijk zie ik 'm weer
100ml maximaal.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:06 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe zit het met tandpasta en gel enzo? 200ml gel kan wel toch?
En dan kom je tenminste in Milaan uit ipv. Bergamo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:18 schreef remlof het volgende:
Morgen weer naar Milaan, maar omdat ik niet alleen handbagage bij me heb toch maar gewoon KLM/Alitalia geboekt van Schiphol naar Linate. Ben ik waarschijnlijk alsnog goedkoper uit en kan ik in ieder geval comfortabeler reizen
Tijd voor een wirecardje? (zie OP)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha, jawel, dat was 21 euro (+ 12 euro administratiekosten).
Dus het geheel kwam op 33,29
Ik ga over 2 weken naar Madrid. Precies hetzelfde, ik ben met KLM goedkoper uit als met Ryanair !quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:18 schreef remlof het volgende:
Morgen weer naar Milaan, maar omdat ik niet alleen handbagage bij me heb toch maar gewoon KLM/Alitalia geboekt van Schiphol naar Linate. Ben ik waarschijnlijk alsnog goedkoper uit en kan ik in ieder geval comfortabeler reizen
Die 1 kg zakken snoep zijn geen vloeistoffen hè...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:03 schreef kurk_droog het volgende:
Je mag geen 200ml gel mee maar wel 1kg zakken snoep en dergelijke toch of bussen pringles?
Morgen een reisje met mijn pa maar wil daarna vaker gebruikmaken van Ryan Air met een maatje gewoon vluchten pakken die voor 1 euro gaan, maakt niet uit waarheen
Ik weet niet beter dan dat het 30 euro bagagekosten is tot 15 kg. Die 50 euro is voor 20 kg bagage.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:02 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik ga over 2 weken naar Madrid. Precies hetzelfde, ik ben met KLM goedkoper uit als met Ryanair !
(door de 50 euro bagage kosten) ..
Je hebt gelijk ! Anyhow, KLM was goedkoperquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat het 30 euro bagagekosten is tot 15 kg. Die 50 euro is voor 20 kg bagage.
Tof! Ik wilde gister al bestellen (totaal 70 euro), maar ik kreeg een error. Ik moet toch de 18e daar zijn i.v.m. zijn verjaardag.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:56 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik had hem voor ¤ 0,58 retour ..
Ik zal er eens naar kijken. Zo vaak vlieg ik niet hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tijd voor een wirecardje? (zie OP)
Oh, ga je familie/vrienden/partner bezoeken in Polen?
Ik vlieg ook in Januari hoor .. Niet in December .. Maar, nog steeds goedkoop toch ..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Tof! Ik wilde gister al bestellen (totaal 70 euro), maar ik kreeg een error. Ik moet toch de 18e daar zijn i.v.m. zijn verjaardag.
Ünglaublich zo'n wijziging, ik ga cancelen en reklameren ..quote:Gelieve rekening te houden met een tijdswijziging van vijf minuten in uw boeking van Ryanair (zie hieronder).
Adviseert u alstublieft andere passagiers die met u meereizen van de wijziging(en).
Ryanair biedt verontschuldigingen aan voor het ongemak dat veroorzaakt is door de verandering van de vertrektijd van uw vlucht.
Precies, 10 minuten van de stad met een lijnbus voor 1,50 ipv van drie kwartier met een shuttle voor een tientje.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En dan kom je tenminste in Milaan uit ipv. Bergamo.
Ja London voor 4 euro vanaf Eindhoven. Volgens mij is London de enige stad waar je tussen de heen en de terugvlucht voldoende tijd hebt om iets te zien van de stad (niet heel veel overigens aangezien Stansted naar het centrum je minimaal 45 minuten kost. Of langer (maar goedkoper) als je de bus neemt en ook die van te voren boekt. Alleen pas wel op met easybus, die hebben ooit mij en een aantal andere passagiers geprobeerd wijs te maken dat we onze bus gemist hadden (terwijl we allemaal op tijd waren en de volgende buschauffeur aangaf dat de vorige bus niet was vertrokken). Uiteindelijk toen het volle pond voor de trein moeten betalen. Goedkoop was daar dus duurkoop.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
Trouwens, hebben jullie wel eens gewoon op 1 dag een retour genomen of is dat hast onmogelijk? En dan voor max 10 euro
Jup, Londen 2x en Dublin een keer. Maar dan wel ook allemaal de nacht erbij :-)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
Trouwens, hebben jullie wel eens gewoon op 1 dag een retour genomen of is dat hast onmogelijk? En dan voor max 10 euro
Je kan gewoon de bus vanaf terminal 2 pakken, naar metrostation Kobanya Kispest en dan verder met de metro de stad in. Dat is de meest efficiente optie. Je kunt ook onderweg uitstappen bij terminal 1 (daar komt de bus langs) en dan met de trein verder, maar dat lijkt mij minder makkelijk, dan kom je ook bij het station uit en moet je wellicht alsnog met de metro verder.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:07 schreef lokpokken het volgende:
Iemand ervaringen met het lopen van terminal 2 in Budapest naar terminal 1 en dan de bus nemen naar het centrum.
Of met de trein ?
Echt fijn: Zo'n paspoort in je broekzak als je gaat stappen/gebruik maakt van de openbare weg.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:58 schreef Lemans24 het volgende:
Sowieso, wie neemt er nou een ID kaart?
Paspoort for the win!
Je kan toch ruim van tevoren vernieuwen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:56 schreef er1k- het volgende:
Net een retourtje Charleroi - Krakow geboekt... 6 december t/m 11 december. 10 December is de verloopdatum van m'n ID-kaart .
Dat is waar, ik ben dan ook altijd in overtreding. En nog nooit beboet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:07 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Echt fijn: Zo'n paspoort in je broekzak als je gaat stappen/gebruik maakt van de openbare weg.
Toen ik van Warschau naar NL vertrok, vroeg er niemand naar mijn ID of paspoort. Niet bij de security en niet bij het boarden. Ik heb hetzelfde gehoord van mensen die vanaf Krakau vlogen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:34 schreef er1k- het volgende:
Is dat zo? Ik ben benieuwd .
Wilde al een tijdje naar Krakow toe en heb zonder direct plan het ticket geboekt. Komende tijd eens uitkijken waar we eventueel terecht gaan komen.
Wat is jouw ervaring om vanuit Modlin naar het centrum te komen ? Gaat dat makkelijk ?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:31 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Toen ik van Warschau naar NL vertrok, vroeg er niemand naar mijn ID of paspoort. Niet bij de security en niet bij het boarden. Ik heb hetzelfde gehoord van mensen die vanaf Krakau vlogen.
Ik heb geen ervaring met Modlin. Ik vloog toen vanaf Chopin.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:37 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring om vanuit Modlin naar het centrum te komen ? Gaat dat makkelijk ?
Hoelang duurde het? Van welke maatschappij en hoeveel kost het?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:08 schreef jakkop het volgende:
Zo, heb mijn prepaid Mastercard binnen .
Is dat nieuw? Dus als je vanaf Weeze vliegt betaal je die 6 euro alsnog.quote:No fee applies to payments by:
1. Ryanair Cash Passport holders
2. MasterCard Prepaid in all markets (for exceptions see below †)
† excludes flights originating from the following countries - U.K, Ireland, Italy, Germany & Spain.
klopt, dat is omdat optie 1) Ryanair cash passport in Duitsland beschikbaar is. Door deze gratis te maken kunnen ze tarieven zonder de 6 euro blijven communiceren, want er is een gratis alternatief, hetzij niet voor Nederlanders beschikbaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:41 schreef jakkop het volgende:
Huh lees net dit op de Ryanair website:
[..]
Is dat nieuw? Dus als je vanaf Weeze vliegt betaal je die 6 euro alsnog.
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaardenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:23 schreef Messina het volgende:
Iemand ervaring met een camera meenemen in de handbagage? Ik lees overal dat 't niet mag, tenzij op 't vliegveld gekocht. Is het nu echt een probleem?
quote:8.3.2 u moet ervoor zorgen dat de Ingecheckte Bagage geen geld, juwelen, edelmetalen, sleutels, camera´s, computers, medicijnen, brillen, zonnebrillen, contactlenzen, horloges, mobiele telefoons, persoonlijke elektronische apparaten, verhandelbare waardepapieren, effecten, sigaretten, tabak of tabaksproducten, andere waardevolle artikelen, bedrijfsdocumenten, paspoorten en andere identificatiedocumenten of monsters bevat.
8.7.1 Er wordt maaréén stuk handbagage per passagier toegestaan (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegestaan), voor zover deze voldoet aan bepaalde beperkingen inzake gewicht en grootte (klik hier om ons Reglement inzake Handbagage te raadplegen). Handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage. Extra/te grote handbagage zal bij de boardinggate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een toeslag volgens het tarief voorzien in de Tabel van Ryanair Toeslagen (klik hier om deze tabel te raadplegen). Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven. Ryanair is niet verantwoordelijk voor te grote handbagage die bij de boardinggate geweigerd wordt en vervolgens door u wordt achtergelaten.
Dat spreekt elkaar dus nogal tegenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden
[..]
Natuurlijk mag je een camera in je handbagage meenemen. Je stopt hem gewoon in die ene tas die je als handbagage meeneemt. Of je neemt verder geen handbagage mee, dan is je camera je handbagage. Oftewel: zorg dat al je handbagage, inclusief je camera, in één tas zit. Een klein cameraatje stop je natuurlijk gewoon in je zak of hang je aan je broekriem, dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:23 schreef Messina het volgende:
Iemand ervaring met een camera meenemen in de handbagage? Ik lees overal dat 't niet mag, tenzij op 't vliegveld gekocht. Is het nu echt een probleem?
Betwijfel of ze het zien; had de vorige keer een aantal medicijnen mee in potjes die hebben ze niet eens bekeken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:23 schreef Messina het volgende:
Iemand ervaring met een camera meenemen in de handbagage? Ik lees overal dat 't niet mag, tenzij op 't vliegveld gekocht. Is het nu echt een probleem?
quote:Topman Ryanair: gordel in vliegtuig is nutteloos
Het dragen van veiligheidsgordels in een vliegtuig is volstrekt nutteloos. Dat zegt CEO Ryan O'Leary van Ryanair, dat het idee heeft opgevat voor staanplaatsen in vliegtuigen.
Bij een crash maakt het toch geen verschil of je zo'n gordel draagt of niet, gelooft O'Leary. Ryanair is al enkele jaren bezig met het plan om achterin vliegtuigen staanplaatsen te creëren. Speciaal voor mensen die goedkoop vliegen en het geen probleem vinden om de hele vlucht te staan.
'Gordel redt geen levens'
Zijn opmerking over het dragen van veiligheidsgordels komt dan ook niet uit de lucht vallen. "Als er ooit nog een vliegtuig crasht zal zo'n gordel echt geen levens redden", aldus O'Leary. "In de Londense metro draagt toch ook niemand een gordel. Laat staan in een trein die tegen 190 kilometer per uur voorbij zoeft."
Staanplaats à 1 euro
Een staanplaats zou beschikbaar moeten worden voor vluchten richting Europese bestemmingen en als er weinig turbulentie is. Prijs: zo'n 1,25 euro. Bij de landing moeten passagiers zich vasthouden aan een handgreep. "De tijden dat vliegtuigen met een zware schok landen, zijn echt al wel voorbij", zegt O'Leary. "Als je aan passagiers voorstelt om te kiezen tussen 31 euro voor een zitplaats of 1,25 euro voor een staanplaats, ben ik er zeker van dat de staanplaatsen als eerste uitverkocht zijn."
http://www.bnr.nl/topic/m(...)iegtuig-is-nutteloos
Nee, het is gewoon een terugkomend item om weer wat PR te genereren Zitten teveel haken en ogen aan het staanplaatsen-plannetje om dat uberhaupt op korte termijn in te kunnen/mogen voeren.quote:Op maandag 12 november 2012 17:31 schreef Quyxz_ het volgende:
Staanplaatsen 'zitten' er dus echt aan te komen:
[..]
Maar ik zou ze wel kopen. Mits genoeg ruimte in de lengte.quote:Op maandag 12 november 2012 18:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een terugkomend item om weer wat PR te genereren Zitten teveel haken en ogen aan het staanplaatsen-plannetje om dat uberhaupt op korte termijn in te kunnen/mogen voeren.
Waarom zou je staand willen vliegen ? Voor mij zou die keuze echt afvallen. Kom op, je bent toch niet in het veevervoer beland ? (en ja, ik vlieg ook meer dan regelmatig met Ryanair:))quote:Op maandag 12 november 2012 18:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar ik zou ze wel kopen. Mits genoeg ruimte in de lengte.
Als ik dan weer voor een euro naar Spanje kan, waarom niet? Ik heb de hel overleefd van 10 uur staan in een ijskoude bus in de Boliviaanse Andes, evenals ettelijke keren buslijn 12 in Utrecht, dan moet twee uurtjes in een Ryanair vliegtuig ook wel lukken.quote:Op maandag 12 november 2012 22:20 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarom zou je staand willen vliegen ? Voor mij zou die keuze echt afvallen. Kom op, je bent toch niet in het veevervoer beland ? (en ja, ik vlieg ook meer dan regelmatig met Ryanair:))
De mail van de dag erna is zeker de hotelmail? 'Je Ryanair vlucht XXXXXX naar Londen Stansted' Deze sturen ze sinds een paar maanden een dag na je boeking om je ook bij hen een hotel te laten boeken. Staan inderdaad alleen de gegevens van je heenvlucht inquote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Over 2 weekjes vlieg ik voor het eerst met Ryanair heen en weer naar Londen. Maar nu is me iets niet duidelijk. Na mijn boeking heb ik een mail gekregen met mijn boekingscode en details van heen- en terugvlucht. Een dag daarna kreeg ik een mail met dezelfde boekingscode erin, maar nu alleen met de details van mijn heenvlucht. Kan dit kloppen?
Thanksquote:Op zondag 18 november 2012 19:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De mail van de dag erna is zeker de hotelmail? 'Je Ryanair vlucht XXXXXX naar Londen Stansted' Deze sturen ze sinds een paar maanden een dag na je boeking om je ook bij hen een hotel te laten boeken. Staan inderdaad alleen de gegevens van je heenvlucht in
Er moet Jeroen staan, geen JCJ .. Of staat de eerste J in zijn voorletters ergens anders voor ?quote:Op donderdag 22 november 2012 15:32 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Godverdomme!
Wil ik net online inchecken, blijkt van één van de reizigers zijn naam anders op zijn paspoort te staan. Namelijk alleen voorletters in plaats van zijn roepnaam...
Zijn ze hier streng in? Aangezien veranderen van je naam 110eu kost... Verder is er blijkbaar alleen een Engelse hulplijn en ik leg zoiets niet erg makkelijk uit in het Engels
Verschil is dus dat er op de tickets Jeroen van ... staat en in zijn paspoort JCJ van ....
Op zijn paspoort staat dus blijkbaar Johannes Cornelis Jacobus...quote:Op donderdag 22 november 2012 18:54 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Er moet Jeroen staan, geen JCJ .. Of staat de eerste J in zijn voorletters ergens anders voor ?
Ryanair? Geef het 99% kans dat je gewoon moet betalen. Laat het ons weten na je vluchtquote:Op donderdag 22 november 2012 20:18 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Is nu toch al te laat
Duimen dat ze niet al te moeilijk.doen
Niet mee eens. Ik heb het kosteloos kunnen wijzigen via de telefoon ..quote:Op donderdag 22 november 2012 21:03 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ryanair? Geef het 99% kans dat je gewoon moet betalen. Laat het ons weten na je vlucht
Heen geen problemen gehad. Nu nog hopen dat terug ook goed gaat :pquote:Op donderdag 22 november 2012 21:03 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ryanair? Geef het 99% kans dat je gewoon moet betalen. Laat het ons weten na je vlucht
Ryanair heeft ruim vooraf nooit acties voor vluchten die vertrekken of terugkomen van vrijdag, zaterdag of zondag, dat is ook niet verstandig aangezien deze dagen vaak worden gebruikt voor weekeindetripjes en de toestellen om die reden wat gevulder zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:42 schreef ehouse het volgende:
Zijn die acties van ryanair nooit geldig voor vluchten op vrijdag, zaterdag en zondag? Ik zit namelijk al enkele weken te kijken om een vlucht te boeken voor begin februari, er staan nu acties op ryanair maar daar staat dus bij afreisdagen maandag tot donderdag. Ik zou namelijk een ticket willen boeken van vrijdag tot vrijdag...
De prijs voor de vlucht (80 euro/handbagage/betalen via moneybookers) vind ik voor dit moment nog hoog...
quote:Thursday 29th November 2012
Ryanair to introduce credit card fee
Ryanair is introducing a 2% credit card fee in addition to its £6 admin fee for all bookings made from this Friday.
The budget airline claimed the 2% charge was to cover the cost of processing card payments and it said it was announcing the fee today to comply with the Office of Fair Trading ruling earlier this year which said airlines' fees must be more transparent.
Passengers paying with debit cards, including Ryanair's Cash Passport card or German ELV transfer, can avoid the 2% fee.
Passengers paying by Cash Passport in Ireland, Germany and Spain will also avoid the £6/¤6 admin fee until February 1, February 15 and March 21 respectively.
The OFT carried out an investigation into airline charges earlier this year and ruled in July that passengers should not be charged extra to pay by debit card as this was the equivalent of using cash online, however it said airlines could charge extra for credit card payments as long as they were upfront about the fees.
The OFT estimated that card payments cost consumers a total of £300m a year.
Thursday, November 29, 2012
Volgens wat ik nu begrijp niet. Mijn eerder geposte persbericht was daar ietwat onduidelijk in. In het eigen statement van Ryanair staat het als volgt:quote:Op donderdag 29 november 2012 13:19 schreef Kielse het volgende:
Maar met neteller vermijdt je toch nog steeds de 12¤ boekingskosten, niet?
quote:From 30th November, admin fees (¤6/£6) will apply to all new bookings, except bookings made with a Ryanair Cash Passport card in Ireland, Germany and Spain where Cash Passport cardholders can continue to avoid admin fees until 1February, 15 February and 21 March respectively."
Daar ben ik ook benieuwd naar ja. Ik denk dat de communicatietarieven met ¤6 omhoog gaan.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:28 schreef kamustra het volgende:
Komt er dan niet op die genoemde data een nieuw alternatief om die 6 euro boekingskosten te vermijden? Dat was als ik het me goed herinner toch omdat de prijzen die ze adverteren mogelijk moeten zijn, en er dus een manier moet zijn om de toeslagen te vermijden. Als ook het Cash Passport in die landen niet meer geldt als optie om die te vermijden, moet er toch een alternatief komen? Ook nu al is er in bv de Benelux geen alternatief en moet die ¤6 dus bij elke vlucht betaald worden, en kloppen de geadverteerde prijzen niet meer?
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.quote:Passagiers die hun vluchten betalen met creditcard in een andere valuta dan de valuta die van kracht is in het land waaruit de vlucht vertrekt, betalen de vlucht in de valuta die van toepassing is op de creditcard; inclusief kosten voor gebruik in een ander land dan land van uitgifte; u kunt echter, voordat de betaling wordt verricht, het feitelijke bedrag controleren dat in rekening wordt gebracht in de valuta van uw kaart.
http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden#article18
Met Neteller kan je dan nog hoogstens de 2% creditcardtoeslag vermijden. Wat op de laagste tarieven die dus momenteel vermeld staan ¤0,36 per oneway scheelt.quote:Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.
Dat viel mij ook op, boekte eergister een vlucht met mijn Moneybookers Mastercard, en ging automatisch naar GBP. Met een onvoordelige wisselkoers natuurlijk.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:42 schreef kamustra het volgende:
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.
Maar misschien gaat dat er morgen af.quote:Bij Ryanair zijn alle optionele kosten zo opgezet om passagiers aan te moedigen te reizen voor een lage prijs, zodat Ryanair kosten kan besparen en deze besparingen kan doorvoeren in de tarieven voor u en uw familie. Hier vindt u een overzicht over hoe u de optionele kosten kunt vermijden:
Administratiekosten - is te vermijden door met Mastercard Prepaid card te betalen.
Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop .quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:05 schreef kamustra het volgende:
Ik heb het net even geprobeerd, met een Mastercard Prepaid (dus Neteller, Wirecard, ...) komt die 2% er niet bij, met een gewone Mastercard wel.
Mwah, Easyjet is vaak niet veel duurder, want hoewel zij geen 2 euro aanbiedingen hebben, hebben ze regelmatig goede tarieven die iets realistischer zijn dan de dumpprijzen van Ryanair.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:11 schreef jakkop het volgende:
[..]
Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop .
Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:46 schreef werkman1 het volgende:
Vorig weekend met WIZZ Air naar Oekraine gevlogen. Ideaal dat je bij Wizz een gratis ruimbagage koffer mag inchekken. Daarom kies ik voor oost europa toch liever voor Wizz dan voor Ryanair. Hoewel vaak combinaties (wizz heen, ryanair terug (of andersom) goedkoper zijn.
Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..
Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:40 schreef werkman1 het volgende:
[..]
Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.
Klopt inderdaad, toch zijn vluchten niet heel duur (LBC naar IEV) vanaf 35 euro enkele reis. Ik had een retourtje voor 85 euro.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.
Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.quote:Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
Deze week aankondiging van een base in Eindhoven voor Ryanair. Ik weet niet hoeveel ruimte Eindhoven nog heeft voor nachtstoppers, maar ik denk dat het relatief klein blijft, 1-2 vliegtuigen.
Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.quote:Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan.
Corfu/Rhodos/Larnaca oid.quote:Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.
Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Thetallguy het volgende:
1 toestel dus, met Bordeaux, Agadir, Fez en Chania als nieuwe bestemmingen voor Eindhoven
Start zomerseizoen, ergens begin april zullen de eerste vluchten zijn. Boeken zal vanavond/morgen wel mogelijk zijn "100.000 stoelen voor superlage prijzen om de opening van de basis in Eindhoven die zorgt voor 60 banen en 400.000 extra passagiers te vieren"quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.
Vanaf waneer is dat? Ik zie nog niks op de site staan.
Het is al bekend gemaakt, maar de Marokkaanse bestemmingen Agadir en Fez stonden zeker op mijn lijstje die interessant voor Ryanair zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.
Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:quote:Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.
Basis van Transavia en Ryanair is trouwens wel een logisch gevolg op de bouwkeet die Eindhoven Airport nu is, want als dat eenmaal klaar is, met hotel en al, is er flink wat capaciteit beschikbaar, de bezwaren van de bewoners worden stukje bij beetje weggewuifd door de lokale en landelijke politiek. Nu alleen nog die vervelende bedrijven om Eindhoven Airport heen via de juridische weg kapot procederen zodat ook alle parkeer inkomsten, want dat heeft de gemeente Eindhoven vast meegenomen in de begroting, ook bij het vliegveld (en dus bij de gemeente) gaan binnenkomen. (Dat je dan parkeer tarieven krijgt a la Charleroi is dan ook precies de bedoeling).
Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan. Er is nog wel wat groeipotentieel, want dat Weeze is allemaal leuk en aardig, de Duitse milieubelasting helpt ze absoluut niet.
Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.
Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.
Concurrentie levert misschien lagere prijzen op voor de reiziger, maar ik vermoed dat die ook graag nieuwe bestemmingen wil, zodat het drukke Schiphol kan worden vermeden. Overigens heeft Air France een tijdje geconcurreerd met Ryanair op de route naar Marseille, maar dat was blijkbaar een enorme flop. Waarom Air France toen niet een bestemming heeft gekozen waar geen andere maatschappij vanuit Eindhoven op vloog, was mij een raadsel.
De Dordogne is een populaire plek voor tweede huisjes-bezitters. Vooral in de zomer wordt er veel die kant op gevlogen. Cityjet vliegt in de zomer ook Amsterdam - Brive, en transavia.com Rotterdam - Bergerac (en - Biarritz, hoewel dat weer iets verder is).quote:Op vrijdag 14 december 2012 02:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.
Wat ik nu ook vreemd vind, is dat er vanaf drie vliegvelden die dicht bij elkaar liggen (Eindhoven, Maastricht en Weeze) nu door Ryenair naar drie Franse steden wordt gevlogen, die ook dicht bij elkaar liggen (Bordeau, Brive en Bargerac).
Op Maastricht airport wordt je eerst bij de ingang van de veiligheidscontrole gecontroleerd op je ticket. Vervolgens door de beveiligingsmedewerker van G4S en daarna bij de ingang van de gate.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:28 schreef edcetera het volgende:
[..]
Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:
Verbazingwekkend ben je nog tijdens spitsuren snel door security en douane (indien nodig) heen! En tijdens de "rustige tijden" blijven beide security checks zelfs operationeel!
Ik ga deze kerst voor de eerste keer vliegen via Maastricht, ben benieuwd hoe het daar is.
Voor mensen die bang zijn voor een bodyscan: Ik had mijn eerste 2 maanden terug: Misschien qha gezondheid een risico, maar de medewerkers zelf zien niets meer, dan een debiel poppetje op een scherm met indicatoren, waar "er iets vreemd aan je lichaam kan zijn" Nikszeggend dus, maar helaas wel incheckvertraging van 45 min tov van een normale vlucht: Inefficient en debiel systeem dus.
Mijn vlucht ging niet naar de VS en zeker niet waar je wapens naartoe zou smokkelen/ terrosme shit etc (maar via die VS-vleugel op Schiphol) en dan moet je ook door die onzin heen helaas
quote:Piloten Ryanair luiden noodklok over onveilig beleid
AMSTERDAM - De Ierse low-budget vliegmaatschappij Ryanair zet haar piloten onder druk om met zo min mogelijk brandstof te vliegen en daardoor kosten te besparen. Hierdoor komt de veiligheid in het geding.
Vier vliegers luiden de noodklok in een uitzending van het KRO-programma Reporter, dat vrijdagavond wordt uitgezonden.
"Ik hoop dat er geen crash nodig is om iedereen wakker te schudden", zegt één van de piloten in de uitzending. "Er wordt druk uitgeoefend op piloten om zo min mogelijk brandstof te tanken om zo geld te besparen voor het bedrijf."
"We zoeken altijd de randen op, ook de randen van de regelgeving", beweert een andere vlieger. "Beïnvloedt dat de veiligheid? Ja, dat doet het", voegt zijn collega toe.
Noodoproep
Op 26 juli deden drie toestellen van Ryanair een noodoproep en landden vervolgens in het Spaanse Valencia vanwege een tekort aan kerosine. Volgens een Spaanse luchtverkeersleider was er sprake van een noodprocedure. Het was het directe gevolg van het brandstofbeleid van de maatschappij, zeggen de piloten. "Als er niets verandert, dan gaat het bergafwaarts met de veiligheid", waarschuwen de vliegers.
In augustus van dit jaar reageerde Ryanair-topman Michael O'Leary al op het incident boven Valencia. "De vliegtuigen waren niet in gevaar, maar moesten om een 'mayday' vragen, zodat ze konden landen met de vereiste hoeveelheid overgebleven brandstof", aldus O'Leary. "Onze vliegtuigen waren bij elk van deze incidenten volkomen veilig", zei hij. De toestellen hadden nog voor 30 minuten brandstof op het moment dat ze toestemming vroegen voor de landing.
Andere maatschappijen
In de uitzending van Reporter reageert voorzitter Nico Voorbach van de European Cockpit Association (ECA) bezorgd op de ontwikkelingen bij Ryanair."Het is wachten op een keer dat een vliegtuig helemaal geen brandstof meer over heeft."
De ECA heeft de verhalen over vliegen met minder brandstof ook over andere luchtvaartmaatschappijen gehoord. Voorbach: "We hebben de landelijke verenigingen van verkeersvliegers gevraagd dit te documenteren."
Regime
Volgens de geïnterviewde vliegers heerst er binnen het bedrijf een "diepgewortelde angstcultuur" en zijn ze nauwelijks in staat om zich tegen de druk te verzetten. Het management zou "een regime van onderdrukking, een dictatuur" zijn.
"Wanneer piloten hun zorgen uiten worden ze gestraft", zeggen de vliegers. Onder de sancties die het management oplegt valt onder meer de overplaatsing van een piloot naar een basis ver van hun woonplaats.
Ryanair vliegt in Nederland op de luchthavens van Eindhoven, Maastricht en Groningen.
Ik was sceptisch, omdat de meeste keren dat Ryanair hier in het nieuws is, de mensen totaal verkeerd geïnformeerd zijn en maar wat blaten. Deze keer was het echter een goed item. Wel verontrustend en dit krijgt nog wel een staartje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Net die docu gekeken. Ik ga niet meer vliegen met Ryanair.
Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Thetallguy het volgende:
Grappige emailconversatie met de (inmiddels ex?) hoofd corporate communications bij Ryanair op de site van Reporter: http://content1a.omroep.n(...)reporter_ryanair.pdf vooral die 6 vragen
Jep, vooral omdat ze ook totaal geen moeite doen om met gefundeerde antwoorden te komen doet ook vermoeden dat er meer achter zit.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?
Ryanair heeft besloten dat een anonieme bron gelijk staat aan geen bron, dat komt ook in de documentaire naar voren.
Op de site van, jawel, Ryanair http://www.ryanair.com/doc/news/2012/iaa_report_valencia_EN.pdfquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Is die publicatie van de IAA ergens terug te lezen?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat problemen oplevert.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
De fout die maakte: i.p.v. Anne van Utrecht, Anne Utrecht ingevuld. De gok wagen dat die geaccepteerd wordt of vooraf bellen (denk niet dat vooraf bellen nog iets oplevert?). Morgen vlieg ik naar Londen. Nieuwe retour-ticket kost rond de ¤120,-
Op basis waarvan? Want ik geloof je graag natuurlijkquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:22 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat problemen oplevert.
Het ligt natuurlijk aan de oplettendheid (en als ze het zien, de flexibiliteit) van het grondpersoneel. Maar alle keren dat ik met Ryanair heb gevlogen kijken ze even snel op je boarding pass en mag je al weer door. Lijkt me sterk dat het ze opvalt dat er een "van" mist. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zou het geen nieuwe vlucht van 120,- waard vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:31 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Want ik geloof je graag natuurlijk
Mwah of het echt een staartje krijgt waag ik te betwijfelen. De staatssecretaris vraagt wel wat rapporten op, maar daar zal het wel bij blijven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was sceptisch, omdat de meeste keren dat Ryanair hier in het nieuws is, de mensen totaal verkeerd geïnformeerd zijn en maar wat blaten. Deze keer was het echter een goed item. Wel verontrustend en dit krijgt nog wel een staartje.
Vingers gekruisd houden dus haha !quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:35 schreef jakkop het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk aan de oplettendheid (en als ze het zien, de flexibiliteit) van het grondpersoneel. Maar alle keren dat ik met Ryanair heb gevlogen kijken ze even snel op je boarding pass en mag je al weer door. Lijkt me sterk dat het ze opvalt dat er een "van" mist. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zou het geen nieuwe vlucht van 120,- waard vinden.
Heb je het begin van de docu gemist? Het begon namelijk met de situatie in Madrid en waarom ze naar Valencia zijn uitgeweken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah of het echt een staartje krijgt waag ik te betwijfelen. De staatssecretaris vraagt wel wat rapporten op, maar daar zal het wel bij blijven.
Wat ik in dit item vooral miste was de omstandigheden rond deze vluchten, want het is uiteraard opvallend dat er 3 Ryanair vliegtuigen may day moeten verklaren door brandstoftekort bij de uitwijk luchthaven Valencia, wat echter niet voldoende in beeld komt, naar mijn mening, is het feit dat de bestemming van alle 3 de betrefende vluchten Madrid was en niet Valencia.
De piloten hebben zelf de voorkeur gegeven aan het uitwijken naar Valencia boven het wachten bij Madrid. En verder is er precies gebeurd wat jij zegt.quote:Men mag aannemen dat er niet direct is gevlogen naar Valencia, maar eerst naar Madrid, en men zal ongetwijfeld daar eerst in holding zijn gezet voordat naar Valencia is gevlogen, wanneer men daar, mede door toedoen van de emergency van de LAN vlucht, en de eerste Ryanair vlucht, daar ook nog in de holding wordt gezet kan ik mij voorstellen dat de normen van het toelaatbare worden overschreden.
In het begin van de documentaire wordt er inderdaad gesproken over de bestemming Madrid, maar er wordt in mijn ogen onvoldoende benadrukt dat de vluchten uitgeweken zijn naar Valencia nadat is aangevlogen op Mardid.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heb je het begin van de docu gemist? Het begon namelijk met de situatie in Madrid en waarom ze naar Valencia zijn uitgeweken.
[..]
De piloten hebben zelf de voorkeur gegeven aan het uitwijken naar Valencia boven het wachten bij Madrid. En verder is er precies gebeurd wat jij zegt.
Maar zo verrassend is dat niet met slecht weer, ik mag toch aannemen dat er ook toestellen van andere maatschappijen rond Valencia rondcirkelden die eigenlijk op Madrid wilden landen? Die hadden wel genoeg brandstof voor die omleiding kennelijk.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:44 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik in dit item vooral miste was de omstandigheden rond deze vluchten, want het is uiteraard opvallend dat er 3 Ryanair vliegtuigen may day moeten verklaren door brandstoftekort bij de uitwijk luchthaven Valencia, wat echter niet voldoende in beeld komt, naar mijn mening, is het feit dat de bestemming van alle 3 de betrefende vluchten Madrid was en niet Valencia. Men mag aannemen dat er niet direct is gevlogen naar Valencia, maar eerst naar Madrid, en men zal ongetwijfeld daar eerst in holding zijn gezet voordat naar Valencia is gevlogen, wanneer men daar, mede door toedoen van de emergency van de LAN vlucht, en de eerste Ryanair vlucht, daar ook nog in de holding wordt gezet kan ik mij voorstellen dat de normen van het toelaatbare worden overschreden.
Ook niet allemaal, ook twee andere toestellen, van Germanwings en van Lan Chile.quote:Maar zo verrassend is dat niet met slecht weer, ik mag toch aannemen dat er ook toestellen van andere maatschappijen rond Valencia rondcirkelden die eigenlijk op Madrid wilden landen? Die hadden wel genoeg brandstof voor die omleiding kennelijk.
Die zegt dat dit vliegtuig, in tegenstelling tot de drie ryanair's, veel verder van het minimum brandstof niveau zat (75% tegen 93%, 104% en 113%). Langs de andere kant vermeldt deze bron dan weer niets over Germanwings.quote:A LAN Airlines Airbus A340-300, registration CC-CQF performing flight LA-705 from Frankfurt/Main (Germany) to Madrid,SP (Spain), estimated flight time 3:10 hours, was on final approach to Madrid's runway 18L when the crew went around from about 4000 feet MSL at 20:02Z. The aircraft climbed to FL120 and followed delay vectors until 20:22Z (20 minutes) when the crew decided to divert to Valencia. Still on a westerly heading in opposite direction to Valencia the aircraft climbed to FL280 before turning east to Valencia. On descent towards Valencia the crew declared Mayday reporting being low on fuel. The aircraft reached Valencia descending through FL100 at 21:09Z and subsequently lost an engine. The aircraft landed in Valencia at 21:16Z 74 minutes after going around in Madrid with 1300kg/2860lbs of fuel in the left wing tank and 800kg/1760lbs of fuel in the right wing tank remaining substantially below the required minimum final fuel reserve of about 2800kg/6170lbs.
Bron
http://www.nu.nl/buitenla(...)oblemen-ryanair.htmlquote:Op zaterdag 29 december 2012 15:03 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar zo verrassend is dat niet met slecht weer, ik mag toch aannemen dat er ook toestellen van andere maatschappijen rond Valencia rondcirkelden die eigenlijk op Madrid wilden landen? Die hadden wel genoeg brandstof voor die omleiding kennelijk.
Ik ben geen luchtvaart-expert, maar veel wettelijk gestelde minima zijn voor zover ik weet heel laag. Dus daar een beetje boven zitten kan geen kwaad. Net zoals een verantwoord mens niet drinkt voor het rijden, ook al is één glas nog wettelijk toegestaan.
Ik snap niet wat je bedoel, claim van -52 euro?quote:Op zondag 30 december 2012 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Kut Ryanair, ik zag een baggageclaim heffing op mn rekening staan van -52,- euro. Echt no idea waar dit nu weer vandaan komt omdat ik niet met baggage reis!
Niet zeuren, mijn vlucht vertrekt altijd rond 7:00quote:Op maandag 31 december 2012 14:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoel, claim van -52 euro?
Hoe dan ook, ik heb weer een ticket geboekt: enkeltje Warschau voor 10 euro. Ik weet niet eens zeker of ik er wel moet zijn op die dag, maar liever een tientje kwijt dan straks last minute 50 euro moeten betalen!
Wel 9:10 vertrekken, dat wordt wel héél vroeg op, bah.
2% van de totaalprijs. Je ticket was dus 33 euro oid?quote:Op maandag 31 december 2012 19:19 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zit het met de creditcard belasting? Vroeger 6 euro voor niet-prepaid Mastercards. Nu zie 66 cent voor een retour, en dezelfde 66 cent verdwijnen bij een prepaid-mastercard.. 6 euro = nu 66 cent?
Retourtje 33 euro ja Maar via Mastercard Prepaid dus 66 cent ontlopenquote:Op maandag 31 december 2012 19:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
2% van de totaalprijs. Je ticket was dus 33 euro oid?
Direct gevolg van de EU regeling dat je niet meer dan 2% van de totaalprijs als credit card kosten mag berekenen.quote:Op maandag 31 december 2012 20:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Retourtje 33 euro ja Maar via Mastercard Prepaid dus 66 cent ontlopen
Niks gewijzigd en godzijdank bij zowel de heenweg als terugweg is het niet opgemerkt door het personeel ! Thx voor de tip om er dus maar niks vooraf van te zeggen!quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Kutzooi.. voel me echt een enorme kneus, maar ik heb dus ook de achternaam van een medepassagier waarvoor ik geboekt heb verkeerd ingevuld. Ik heb ook al online ingechecked, dus ook niet meer te wijzigen online.
De fout die maakte: i.p.v. Anne van Utrecht, Anne Utrecht ingevuld. De gok wagen dat die geaccepteerd wordt of vooraf bellen (denk niet dat vooraf bellen nog iets oplevert?). Morgen vlieg ik naar Londen. Nieuwe retour-ticket kost rond de ¤120,-
van als los woord is met een kleine letter, en heeft vrijwel niks te betekenen in Engelstalige landen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:02 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Niks gewijzigd en godzijdank bij zowel de heenweg als terugweg is het niet opgemerkt door het personeel ! Thx voor de tip om er dus maar niks vooraf van te zeggen!
quote:Geachte klant,
Ryanair is op de hoogte gesteld door de Poolse autoriteiten dat de start- en landingsbaan van luchthaven Warsaw Modlin tijdelijk gesloten is van 22.12.12 - 15.01.13 vanwege veiligheidsredenen. Gedurende deze periode zullen alle vluchten van Ryanair vliegen naar/vanuit luchthaven Warsaw. http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/pasazer
Omdat het steeds wijzigt. Eerst was het t/m 6 januari, toen 8 en nu ineens 15.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:58 schreef DutchieBre het volgende:
Uuuh, wat is hier de reden van ? Waarom krijg ik dit pas in de week voordat ik wegga terwijl het al vanaf 22/12/12 zo is ??
[..]
Dat is het probleem ook niet zo .. Maar ben beetje verrast door het late informeren, ik begrijp nu wel waarom. Weet jij toevallig ook wat die "veiligheidsredenen" zijn ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat het steeds wijzigt. Eerst was het t/m 6 januari, toen 8 en nu ineens 15.
En Chopin is wel effe wat dichterbij het centrum dan Modlin, dus wees maar blij!
Flinke scheuren in de landingsbaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet zo .. Maar ben beetje verrast door het late informeren, ik begrijp nu wel waarom. Weet jij toevallig ook wat die "veiligheidsredenen" zijn ?
Dat is niet best. Dank je !quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:19 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Flinke scheuren in de landingsbaan.
http://www.thenews.pl/1/1(...)ay-at-Modlin-airport
Best koud nog daar dan. Maar Budapest is altijd leuk, één van de weinige Europese steden die zowel in de zomer als winter veel te bieden heeft!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef miss-florence het volgende:
Jeej! Net een retourtje Budapest geboekt, al met al 40 euro kwijt. Nu al zin in februari om daar eens rond te gaan kijken.
Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een hele mooie stad. Dikke sjaal en handschoenen mee, dan moet het wel goed komen!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Best koud nog daar dan. Maar Budapest is altijd leuk, één van de weinige Europese steden die zowel in de zomer als winter veel te bieden heeft!
Precies! En dan nog eens terug in augustus, Sziget is geweldigquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:17 schreef miss-florence het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een hele mooie stad. Dikke sjaal en handschoenen mee, dan moet het wel goed komen!
klein maandje terug geweest super leuke stad! goedkoop goed Hotel vlakbij de brug( Pilax city hotel ) en zat naast de kerstmarktquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef miss-florence het volgende:
Jeej! Net een retourtje Budapest geboekt, al met al 40 euro kwijt. Nu al zin in februari om daar eens rond te gaan kijken.
Lekker naar het badhuis gaan. die in het stadspark is leuk, heel veel binnenbaden en zelfs buiten is het water heerlijk warm.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef miss-florence het volgende:
Jeej! Net een retourtje Budapest geboekt, al met al 40 euro kwijt. Nu al zin in februari om daar eens rond te gaan kijken.
O wow, dat ziet er geweldig uit. Die badhuizen ga ik sowieso bij langs! En verder lekker rondkijken, cultuur snuiven, biertjes drinken, vrienden maken, genieten en lekker in mijn eentje de stad verkennen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Lekker naar het badhuis gaan. die in het stadspark is leuk, heel veel binnenbaden en zelfs buiten is het water heerlijk warm.
[ afbeelding ]
Lijkt me niet, als het maar binnen de limieten blijft.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:04 schreef TUFKAL het volgende:
Ik neem als handbagage een rugzak mee voor een stedentrip, geen probleem, maar doen ze moeilijk over een statief die aan de rugzak vastgebonden zit? Past er nl. niet in.
Let ook vooral op de diepte, 20 cm is erg weinig.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:46 schreef TUFKAL het volgende:
Nou heb nu een reistas die precies 55 cm is, dat wordt m dan maar.
Ja, zelfs makkelijker dan in Girona.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:58 schreef Miendientje het volgende:
Kun je makkelijk (en goedkoop) vanaf vliegveld Girona in Barcelona komen?
Was het ook zo''n ¤ 0,58 retour vlucht ? Dan kun je dat wel laten he .. Ik ga vrijdag .. Heb er zin an ..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:53 schreef Lemans24 het volgende:
Mijn vlucht naar Warschau weer eens niet gebruikt. Hoefde er helaas toch niet te zijn. Inmiddels ben ik vaker níet komen opdagen bij Ryanair vluchten dan wel, geloof ik...
Tien euro enkeltje.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:02 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Was het ook zo''n ¤ 0,58 retour vlucht ? Dan kun je dat wel laten he .. Ik ga vrijdag .. Heb er zin an ..
Zorg wel dat je op tijd bent..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:02 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Was het ook zo''n ¤ 0,58 retour vlucht ? Dan kun je dat wel laten he .. Ik ga vrijdag .. Heb er zin an ..
Hahaha .. Hoe gaan ze dat oplossen ..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zorg wel dat je op tijd bent..
https://twitter.com/ChopinAirport/status/288607003801169920
Mwah, op je boarding pass staat dat je 30 minuten voor vertrek bij de gate moet zijn. Normaliter is het boardingproces dan net begonnen en kan je gewoon mee bij aankomst tot 10 minuten voor vertrek.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:23 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Hahaha .. Hoe gaan ze dat oplossen ..
Ach dat hele contact met die mensen in Warschau was achteraf níet de moeite waard, maar goed dat tientje valt idd wel mee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:20 schreef DutchieBre het volgende:
Ook dat was t risico wel waard toch ..
Haha, toen ik in Brussel woonde heb ik letterlijk aan de telefoon het volgende gehoord "Gij zijt maar ne verrekte Hollander, die zijn sowieso niet te vertrouwen" Uuuhhh .. Dan zit je ook met een mond vol tanden, hahaquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach dat hele contact met die mensen in Warschau was achteraf níet de moeite waard, maar goed dat tientje valt idd wel mee.
Ik heb in ieder geval voor het eerst in m'n leven van een echt persoon te horen gekregen dat ik te veel Vlaamse woorden heb gebruikt in een tekst, zodat die niet geschikt is voor een Nederlandstalig product. Normaal zegt alleen de spellingscontrole van Word dat!
Vlaamse woorden, hoe verzinnen ze het... prutsers.
Maar Vlaamse woorden, dat begrip kénnen we niet eens in Nederland. Vlaamse uitspraak of zinsconstructie OK, maar woorden, wat is dat? Ik ben een Nederlander hè, geen Vlaming en wel een spellings-nazi...quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:12 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Haha, toen ik in Brussel woonde heb ik letterlijk aan de telefoon het volgende gehoord "Gij zijt maar ne verrekte Hollander, die zijn sowieso niet te vertrouwen" Uuuhhh .. Dan zit je ook met een mond vol tanden, haha
Toch wel een beetje ..(Lekker off-topic trouwens ) .. Ik had namelijk wel eens discussies over het woord "groenten" wat in het Vlaams "groentjes" is .. "Ik zal u daarvan op de hoogte brengen" is "Ik zal u daarover verwittigen" .. Kleine zaken, maar wel degelijk anders (maar dan nog blijft verwittigen een Nederlands woord )quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:15 schreef Lemans24 het volgende: [..]
Maar Vlaamse woorden, dat begrip kénnen we niet eens in Nederland. Vlaamse uitspraak of zinsconstructie OK, maar woorden, wat is dat? Ik ben een Nederlander hè, geen Vlaming en wel een spellings-nazi...
Uhm, maar dat soort dingen (die ik ken, kijk namelijk wel eens Belgische TV) stonden natuurlijk niet in mijn tekst, het was hooguit wat formeel. Het was gewoon een onzin-opmerking, want het blijken prutsers te zijn in Polen, op professioneel niveau. Weer wat geleerd! Ik snap nu ook waarom een vriend van mij naar China wilde, na een half jaar in Polen... (ondanks de mooie vrouwen).quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:23 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Toch wel een beetje ..(Lekker off-topic trouwens ) .. Ik had namelijk wel eens discussies over het woord "groenten" wat in het Vlaams "groentjes" is .. "Ik zal u daarvan op de hoogte brengen" is "Ik zal u daarover verwittigen" .. Kleine zaken, maar wel degelijk anders (maar dan nog blijft verwittigen een Nederlands woord )
Ik heb het ook wel eens gedaan eerlijk gezegd. Dubbele vluchten boeken zodat ik nog altijd de keuze heb wanneer ik wel of niet ga. Maar meestal weet je toch al wat je op welke datum gaat doen? Uit milieu oogpunt heb ik er eerlijk gezegd tegenwoordig beetje moeite mee als je vluchten gaat boeken, enkel "omdat het toch niks kost".quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tien euro enkeltje.
Ik heb ook wel eens duurdere vluchten niet gebruikt hoor, niet gaan is altijd goedkoper dan wel gaan.
Haha, de frustratie druipt er af !! En dat terwijl Polen toch een enorme groeimarkt is !!quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Uhm, maar dat soort dingen (die ik ken, kijk namelijk wel eens Belgische TV) stonden natuurlijk niet in mijn tekst, het was hooguit wat formeel. Het was gewoon een onzin-opmerking, want het blijken prutsers te zijn in Polen, op professioneel niveau. Weer wat geleerd! Ik snap nu ook waarom een vriend van mij naar China wilde, na een half jaar in Polen... (ondanks de mooie vrouwen).
En on-topic: ik snap nu ook waarom de tickets naar Polen zo goedkoop blijven!
Ik heb het van de week in de great circle mapper ingevoerd: 28.000 km aan ongebruikte vluchten (21 stuks). Ja, ik heb vaak op het laatste moment geen zin, of geen geld over voor een trip, dus dan ga ik niet. Of ik had een retourtje omdat een enkeltje 10 keer zo duur was.quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:43 schreef Von_Gol het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gedaan eerlijk gezegd. Dubbele vluchten boeken zodat ik nog altijd de keuze heb wanneer ik wel of niet ga. Maar meestal weet je toch al wat je op welke datum gaat doen? Uit milieu oogpunt heb ik er eerlijk gezegd tegenwoordig beetje moeite mee als je vluchten gaat boeken, enkel "omdat het toch niks kost".
No offense hoor, maar ik weet dat er ook vegetariërs genoeg zijn uit milieu oogpunt. En die mogen misschien wel een half jaar geen vlees eten om jouw niet gedane vlucht te compenseren
Ja, ik was ook altijd heel enthousiast toen ik er drie keer was het afgelopen jaar. Maar die ervaringen van die vriend matchen precies met mijn ervaringen via email van de laatste maand, dus ik geloof niet meer in dat land.quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:52 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Haha, de frustratie druipt er af !! En dat terwijl Polen toch een enorme groeimarkt is !!
1. RECHT OP COMPENSATIEquote:Op zondag 13 januari 2013 20:35 schreef DutchieBre het volgende:
Weer terug uit Warschau ! Heenreis verliep helaas niet zo soepeltjes. We hadden een vliegtuig met motor problemen. Na bijna 3(!) uur in het vliegtuig te hebben gezeten werd door Ryanair besloten dat we met een ander vliegtuig mochten vertrekken. Dus iedereen weer terug naar de gate om vervolgens weer opnieuw te gaan boarden bij een ander vliegtuig :-D .. Al met al met 3 en half uur vertraging aangekomen in Warschau.
Chopin is overigens een prachtig vliegveld, evenals dat Warschau me helemaal niets tegenviel !
terugreis is zonder problemen verlopen
Ik heb ¤0,58 betaald voor die tickets .. Dat zou echt schandalig zijn, hahaquote:Op zondag 13 januari 2013 20:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
1. RECHT OP COMPENSATIE
Als u onvrijwillig boarding geweigerd bent of uw vlucht is
geannuleerd of meer dan 3 uur vertraagd
(op voorwaarde dat geen van hierboven vermelde
uitzonderingen van toepassing is), hebt u recht op het
volgende bedrag:
250 EUR voor alle vluchten tot en met 1500 km, of
http://www.ryanair.com/doc/faqs/eu261-nl.pdf
Aanspraak maken!
Ze hebben zich gewoon aan regelgeving te houden, ik zou 't gewoon doen dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef DutchieBre het volgende:
Als ik terug kijk op flightradar 24, zie ik dat hij om 14.08 is vertrokken. (ik neem aan dat zij dus de Britse tijd hebben ? In werkelijkheid was dat dus 15.08 uur, we hadden om 12.05 uur moeten vertrekken. Dus door die 3 minuten zou ik kunnen claimen ? Kan me haast niet voorstellen dat ze daar in mee gaan
Claimen kan altijd, ongeacht welk bedrag je voor het vliegticket hebt betaald, dit is een EU regelgeving met vast bedragen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef DutchieBre het volgende:
Als ik terug kijk op flightradar 24, zie ik dat hij om 14.08 is vertrokken. (ik neem aan dat zij dus de Britse tijd hebben ? In werkelijkheid was dat dus 15.08 uur, we hadden om 12.05 uur moeten vertrekken. Dus door die 3 minuten zou ik kunnen claimen ? Kan me haast niet voorstellen dat ze daar in mee gaan
Dat kan je achterhalen op o.a. de website van de luchthaven waar je bent geland, over het algemeen kan je nog wel één dag terugkijken. Wanneer dit niet meer kan je de claim bijvoorbeeld indienen bij een commerciële toko zoals EU claim, deze kijken in hun bestanden de aankomst en vertrektijden na en adviseren je of er een mogelijkheid tot claim is.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:48 schreef DutchieBre het volgende:
Maar hoe weet ik hoe laat ik precies zou moeten aankomen dan ? Volgens Flightradar zijn we om 15.50 uur (dus 16.50 uur) geland
Ryanair heeft groot gelijk om aan te geven juridische stappen te willen ondernemen richting KRO. De KRO heeft namelijk een item gebracht als waarheid maar heeft feitelijk gezien geen onderbouwing daarvoor, er zijn geen rapporten van de incidenten opgemaakt die de waarheid van de KRO onderbouwen, Ryanair heeft zich gehouden aan alle geldende regels welke zijn vastgesteld door de EU.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:42 schreef Lemans24 het volgende:
Ach, Ryanair klaagt de KRO aan. Het heeft iets triests...
http://www.nu.nl/media/30(...)che-stappen-kro.html
En er is geen wederhoor toegepast? Ryanair wilde niet fatsoenlijk reageren, eigen schuld.
Op dit moment zijn de goedkoopste vluchten die beschikbaar zijn de 16 euro vluchten, Ryanair zal deze winterperiode en lenteperiode vast nog wel een aantal keer komen met vluchten voor lagere tarieven.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:49 schreef Fifut het volgende:
Hebben jullie die aanbiedingen met prijzen van onder de ¤2 via de e-mail ontvangen, op de website gevonden, of zijn dit gewoon de vluchten met ¤16 wanneer je geen gebruikt maakt van de faciliteiten die in de OP zijn genoemd? Sorry ik ben een newbie
Ik heb geen email gehad. Maar er staan wel regelmatig vluchten tussen die fors goedkoper zijn dan de geadverteerde prijzen op de voorpagina.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:49 schreef Fifut het volgende:
Hebben jullie die aanbiedingen met prijzen van onder de ¤2 via de e-mail ontvangen, op de website gevonden, of zijn dit gewoon de vluchten met ¤16 wanneer je geen gebruikt maakt van de faciliteiten die in de OP zijn genoemd? Sorry ik ben een newbie
Aha! Bedankt! Handig topic dan dat de aanbiedingen gemeld kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op dit moment zijn de goedkoopste vluchten die beschikbaar zijn de 16 euro vluchten, Ryanair zal deze winterperiode en lenteperiode vast nog wel een aantal keer komen met vluchten voor lagere tarieven.
Oquote:Op zondag 20 januari 2013 15:30 schreef Mascleta het volgende:
Ik heb het er afgelopen zomer ook al een keer over gehad. Goedkoop vliegen vanaf Charleroi is vrij simpel. Ben vaak retour gevlogen voor onder de 30,- maar de grootste kosten zitten mij daar altijd in het parkeren. Een paar daagjes weg en je mag 80,- aftikken aan parkeerkosten.
Het voelt altijd zo lullig als je voor zeg maar 15,- op en neer vliegt en je 80,- betaald voor het stil laten staan van je auto op een stukje asfalt. Zijn er dan echt geen alternatieven bij Charleroi.
Een dorpje op loopafstand? een goedkoper parkeerterrein in de buurt? een transferium verbinding naar gratis parkeren?
En dan een nacht op het vliegveld moeten doorbrengen, daar komt bij dat je met 2 personen zeker hetzelfde bedrag kwijt bent, en als je een leaseauto hebt is rijden gratis. keuze is snel gemaakt, enkel moet ik nog eens een keer iets zien te vinden voor dat parkeren.quote:
Dit.quote:
Go-Pass is maar geldig tot een bepaalde leeftijd, dus niet voor iedereen bruikbaar.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Dit.
Ik reis altijd het hele traject van Essen naar Charleroi- Sud voor 6 euro met de Go-Pass die je online kunt bestellen
Ik heb ook enigszins mijn twijfels bij de interpretatie van de 30 minuten brandstofreserve zoals de KRO die presenteert. Uit hetgeen op de website van Brandpunt staat kan ik niet afleiden dat je met 30 minuten reserve moet landen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:06 schreef secondant het volgende:
Ryanair vliegt er sowieso in http://www.ryanair.com/nl(...)respondence-with-kro
Zoals eerder in dit topic besproken heeft de kro sowieso een programma gemaakt welke net zogoed over transavia gemaakt had kunnen worden....quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb ook enigszins mijn twijfels bij de interpretatie van de 30 minuten brandstofreserve zoals de KRO die presenteert. Uit hetgeen op de website van Brandpunt staat kan ik niet afleiden dat je met 30 minuten reserve moet landen.
een uur voor de gate sluit is meer dan genoeg.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:58 schreef Leslie.Chow het volgende:
Advies gevraagd van een reisnoob:
Ik vlieg morgen om 21.10 uur vanaf Eindhoven naar Dublin. De gate sluit om 20:40 en ik heb mijzelf zojuist ingecheckt. Naast handbagage neem ik verder geen koffers mee.
Hoe lang van te voren moet ik aanwezig zijn? Ik moet namelijk eerst nog 2.5 uur reizen voor ik op Einhoven ben (met de NS ). 9292 geeft aan dat de pendelbus van EHV centraal naar Airport zo'n 25 minuten duurt. Klopt dit?
Ryanair wil het liefste alle boekingen op de eigen website laten plaatsvinden. Zo kunnen ze zelf ook het meeste verdienen aan een boeking door alle extra's die ze verkopen. Ze maken het alle Online Travel agents daarom zo lastig mogelijk en bieden geen enkele vorm van connectie waardoor het voor deze partijen op een gegeven moment niet meer te doen is Ryanair tickets aan te bieden.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef Kadoex het volgende:
Omdat ik helaas geen creditcard heb boek ik mijn vluchten van Ryanair normaal altijd via vliegwinkel.nl etc. Alleen nu worden de vluchten die ik opzoek op de website van Ryanair niet meer bij tix/vliegwinkel etc. gevonden Weet iemand waardoor dat komt?
Kun je ook telefonisch reserveren?
Aah zo vervelend op de Ipad vind ie de vluchten bijvoorbeeld wel.. nja dan maar proberen een kaart te lenenquote:Op zondag 17 februari 2013 20:33 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ryanair wil het liefste alle boekingen op de eigen website laten plaatsvinden. Zo kunnen ze zelf ook het meeste verdienen aan een boeking door alle extra's die ze verkopen. Ze maken het alle Online Travel agents daarom zo lastig mogelijk en bieden geen enkele vorm van connectie waardoor het voor deze partijen op een gegeven moment niet meer te doen is Ryanair tickets aan te bieden.
Of telefonisch boeken mogelijk is weet ik trouwens niet, maar mocht dit kunnen zal je ook met creditcard moeten betalen makkelijker is dan om even iemands kaart te lenen.
Als je haast hebt ivm een laatste trein oid. Stap achterin in, de meeste mensen stappen voorin in. Dit geeft ook als voordeel dat je meer plek hebt om je koffer ergens te plaatsen, daarnaast stap je snel uit en sta je gauw buiten het vliegveld.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:17 schreef Luxuria het volgende:
Gisteren mijn eerste vlucht met Ryanair geboekt
Ik ben benieuwd, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten buiten de informatie in de OP?
Dus minimaal een uur van tevoren aanwezig zijn?
Oke ja ik denk dat dat wel meevalt. We gaan ruim optijd en vanuit Eindhoven, daar gaat regelmatig een bus vanuit het station naar de luchthaven.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Als je haast hebt ivm een laatste trein oid. Stap achterin in, de meeste mensen stappen voorin in. Dit geeft ook als voordeel dat je meer plek hebt om je koffer ergens te plaatsen, daarnaast stap je snel uit en sta je gauw buiten het vliegveld.
Nee is geen probleem, maar alleen de 1e voornaam/doopnaam is altijd voldoende.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:59 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Oke ja ik denk dat dat wel meevalt. We gaan ruim optijd en vanuit Eindhoven, daar gaat regelmatig een bus vanuit het station naar de luchthaven.
Is het erg als je bij 'Voornaam', je drie voornamen invult in plaats van alleen de eerste?
Dat heeft een vriendin van mij namelijk gedaan.. Volgens haar is het dan altijd goed..
Gelukkigquote:Op maandag 18 februari 2013 19:15 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Nee is geen probleem, maar alleen de 1e voornaam/doopnaam is altijd voldoende.
Begrijpelijk, maar daar hebben ze in feite niks aan. Ze zullen ook nooit contact met je opnemen, als je iets te klagen hebt moet je ze zelf een brief sturen of faxen .quote:Op maandag 18 februari 2013 19:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Gelukkig
Maar ik vind het zo gek dat je alleen je voor- en achternaam op hoeft te geven.
Nog niet eens adres, telefoonnummer of emailadres (alleen degene die betaalt).
Dat is echt anders dan als je een hele vakantie boekt via internet.
Dan is het idd wel logisch. Zij hebben hun geld meteen binnen, dus hoeven daar al niet meer achteraan.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar daar hebben ze in feite niks aan. Ze zullen ook nooit contact met je opnemen, als je iets te klagen hebt moet je ze zelf een brief sturen of faxen .
Het gaat er alleen om dat de naam op het ticket correspondeert met de naam op het ID bewijs.
Je kunt ook eventueel bij de Primera een 3V Card kopen (Prepaid Creditcard) en hier geld op te storten, dit kan ook gelijk in de winkel.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:58 schreef Kadoex het volgende:
[..]
Aah zo vervelend op de Ipad vind ie de vluchten bijvoorbeeld wel.. nja dan maar proberen een kaart te lenen
Voor dit soort situaties kun je trouwens een prepaid creditcard overwegen. Werkt hetzelfde als een beltegoedkaart. Gebruik het zelf ook voor dit soort dingen.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef Kadoex het volgende:
Omdat ik helaas geen creditcard heb boek ik mijn vluchten van Ryanair normaal altijd via vliegwinkel.nl etc. Alleen nu worden de vluchten die ik opzoek op de website van Ryanair niet meer bij tix/vliegwinkel etc. gevonden Weet iemand waardoor dat komt?
Kun je ook telefonisch reserveren?
Lijkt erop dat die route er per start zomerseizoen mee stopt. Heb je een geboekte vlucht na 28 maart staan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:40 schreef secondant het volgende:
huh mijn vlucht die ik geboekt heb van Bilbao naar Weeze is ineens niet meer boekbaar in het Ryanair Systeem.......vreemd....
Jep 12 meiquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:43 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Lijkt erop dat die route er per start zomerseizoen mee stopt. Heb je een geboekte vlucht na 28 maart staan?
Ik zie dat er bij alle vluchten vanaf Bilbao (ook naar BCN, MAD etc) geen beschikbaarheid is in het zomerseizoen. Waarschijnlijk worden dan de schema's aangepast en krijg je misschien later nog een tijdswijziging. Wanneer ze hiermee bezig zijn wordt vaak alle beschikbaarheid op 0 gezet.quote:
De spaanse media spreken inmiddels van de sluiting van kleine basis als Bilbao en forse vermindering van vluchten naar BCN en MAD door Ryanair. http://www.que.es/cantabr(...)rutas-desde-epi.htmlquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik zie dat er bij alle vluchten vanaf Bilbao (ook naar BCN, MAD etc) geen beschikbaarheid is in het zomerseizoen. Waarschijnlijk worden dan de schema's aangepast en krijg je misschien later nog een tijdswijziging. Wanneer ze hiermee bezig zijn wordt vaak alle beschikbaarheid op 0 gezet.
Als ze je er toevallig uitpikken en je koffer niet in de 'mal' past, heb je een probleem, jaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:44 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een koffertje die kleiner is dan 55 cm, kleiner dan 40 cm en van boven is die smaller dan 20 cm, maar die loopt iets breder uit naar beneden waardoor die onder zo rond de 24 cm zit..
Is dat erg?
Hmm.. Ik wil eigenlijk geen nieuwe koffer kopen want dat is een hele goeie.. Alleen net die paar cm..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Als ze je er toevallig uitpikken en je koffer niet in de 'mal' past, heb je een probleem, ja
In Eindhoven keken ze bij mij niet eens of ik überhaupt iets bij had, in London werden er wel wat mensen uitgepikt die (zichtbaar) te veel bijhadden. Terecht als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:50 schreef Luxuria het volgende:
Als die niet past moet je zeker extra bijbetalen per cm ofzo?
Edit - ik zie het al, 50 euro betalen en je bagage gaat het ruim in..
Zijn ze echt zo streng? Als ik aan die andere 2 maten nog niet eens kom?
Ik heb het in Eindhoven zien gebeuren. En die jongen probeerde maar om die koffer met geweld in dat ijzeren rekje te duwen... Nope.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:14 schreef Mandéra het volgende:
[..]
In Eindhoven keken ze bij mij niet eens of ik überhaupt iets bij had, in London werden er wel wat mensen uitgepikt die (zichtbaar) te veel bijhadden. Terecht als je het mij vraagt.
Waarom kies je niet voor de busdienst die direct Nijmegen met Airport Weeze verbindt: http://www.airport-weeze.de/nl/bus.html#overzicht_13? Je hebt dan een retourtje voor ¤ 30, terwijl de omslachtige reis die je nu hebt uitgezocht ¤ 12 à 13 kost voor een enkeltje. Dan ben je langer en omslachtiger onderweg voor een totale besparing van ongeveer ¤ 5.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:39 schreef bitowner het volgende:
Iemand die mij meer kan vertellen over de kosten van nijmegen--> Weeze airport, ik beschik over een studentenweekov+ 40% korting in 't weekend. Wel dit schema gevonden:
Nijmegen Centraal Station, Niederlande Vr, 22.02.13 vertrek 16:19 Bus SB58
Kleve (Niederrhein) Bahnhof Vr, 22.02.13 aankomst 17:07
Voetweg 3 Min.
Kleve Vr, 22.02.13 vertrek 17:19 1 NWB75057
Goch Vr, 22.02.13 aankomst 17:35 2
Voetweg 3 Min.
Goch Bahnhof Vr, 22.02.13 vertrek 17:55 Bus SL17
Airport Terminal 1, Weeze Vr, 22.02.13 aankomst 18:19
(niet dat ik morgen van plan was te vertrekken, is gewoon een voorbeeld)
tja, goedkoop is altijd prima toch. Voor die 30 euro kan ik beter zelf de auto pakkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom kies je niet voor de busdienst die direct Nijmegen met Airport Weeze verbindt: http://www.airport-weeze.de/nl/bus.html#overzicht_13? Je hebt dan een retourtje voor ¤ 30, terwijl de omslachtige reis die je nu hebt uitgezocht ¤ 12 à 13 kost voor een enkeltje. Dan ben je langer en omslachtiger onderweg voor een totale besparing van ongeveer ¤ 5.
Je kunt natuurlijk ook kijken of je vluchtbestemming aan te doen is vanaf Eindhoven Airport. Wellicht ben je dan nog goedkoper uit als je op een doordeweekse dag reist.
Op de kosten letten is altijd goed.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:48 schreef bitowner het volgende:
[..]
tja, goedkoop is altijd prima toch. Voor die 30 euro kan ik beter zelf de auto pakken
Nee snap dat het niet gratis is, maar iig goedkoper dan 30 euro pp voor zo'n busje. Bij weeze parkeren voor een week is 45 & gelukkig is Lpg ook niet zo duurquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Op de kosten letten is altijd goed.
Ik kreeg de indruk dat je van het openbaar vervoer afhankelijk was. In dat geval lijkt het me zinniger om ¤ 30 uit te geven voor een directe busrit heen en terug, dan dat je zo'n omslachtige rit met twee bussen en een trein maakt die een paar euro goedkoper is maar wel twee keer zo lang duurt.
En vergeet ook niet dat autorijden en parkeren ook verre van gratis is. Je kunt doordeweeks met studentenweekov dan wel weer gratis naar alle vliegvelden in Nederland reizen. Dat moet je ook in je overweging meenemen als je op de kosten wil letten.
Had je er even bij moeten zeggen dat je niet alleen reist.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef bitowner het volgende:
[..]
Nee snap dat het niet gratis is, maar iig goedkoper dan 30 euro pp voor zo'n busje. Bij weeze parkeren voor een week is 45 & gelukkig is Lpg ook niet zo duur
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:14 schreef Mandéra het volgende:
[..]
In Eindhoven keken ze bij mij niet eens of ik überhaupt iets bij had, in London werden er wel wat mensen uitgepikt die (zichtbaar) te veel bijhadden. Terecht als je het mij vraagt.
Hmm tja ik vlieg ook vanuit Eindhoven.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb het in Eindhoven zien gebeuren. En die jongen probeerde maar om die koffer met geweld in dat ijzeren rekje te duwen... Nope.
*edit* En dat ging dus ook maar om een paar cm
Het is een trolley van Titan en volgens mij moet die de juiste afmetingen hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:12 schreef lokpokken het volgende:
Je moet gewoon geluk hebben, ik ben vorig jaar 5x naar Reus gegaan en nooit gecontroleerd.
Edit 2 - Dat is weer een andere norm..quote:De kleinste van het stel heeft een verrassende inhoud van 40 liter en voldoet aan de IATA norm en mag meegenomen worden aan boord van het vliegtuig als handbagage.
Meestal kijken ze in Eindhoven nergens naar, maar je moet ook weer terug, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
[..]
Hmm tja ik vlieg ook vanuit Eindhoven.
Ik baal zo, net een paar cm...
Ik zal eens vragen wat mijn tante en oom ervan zeggen, die hebben ook al vaak met Ryanair gevlogen.
Ja eigenlijk wel, dan ga ik ook met een fijner voel de luchthaven in.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Meestal kijken ze in Eindhoven nergens naar, maar je moet ook weer terug, waarschijnlijk.
Bovendien, ik vin dat je gewoon het zekere voor het onzekere moet nemen en een tas hebben die 100% binnen de normen is, dan kunnen ze je niks maken.
Er zijn zelfs mensen geweest die een tas bij Ryanair hadden gekocht (op de site) en werden geweigerd. De kans dat het gebeurt is niet zo groot, maar het punt is: wat het personeel aan de gate zegt, is de wet op dat moment. Je hebt zo weinig in te brengen, als hij niet in dat rek past.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Maar als die ervoor geschikt zou zijn, zullen er toch genoeg mensen zijn die dat koffer gebruiken lijkt me.
De lowcost airlines houden zich inderdaad niet aan de IATA-norm, die bedenken hun eigen maten. Er zijn vele varianten, afhankelijk van de maatschappij: 55x40x20, 50x35x25, 60x40x19, 50x40x18, enz.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Edit 2 - Dat is weer een andere norm..
Dan idd toch maar een nieuwe koffer..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De lowcost airlines houden zich inderdaad niet aan de IATA-norm, die bedenken hun eigen maten. Er zijn vele varianten, afhankelijk van de maatschappij: 55x40x20, 50x35x25, 60x40x19, 50x40x18, enz.
Misschien heeft hij gekozen voor priority barding, en dit kost tijdens het inchecken 10 euro. (2x5euro)quote:Op maandag 25 februari 2013 19:49 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn man probeert online in te checken. Hij heeft alleen handbagage maar krijgt toch de melding dat hij 10 euro toeslag moet betalen. Hoe kan dit en hoe kan hij dit vermijden?
Zelfde vraagquote:Op zondag 17 februari 2013 21:17 schreef Luxuria het volgende:
Gisteren mijn eerste vlucht met Ryanair geboekt
Ik ben benieuwd, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten buiten de informatie in de OP?
Dus minimaal een uur van tevoren aanwezig zijn?
Heeft hij stoelen geselecteerd? Bij Ryanair krijg je namelijk ontzetten veel opties die verplicht lijken, maar dat kun je allemaal gewoon leeg laten. Of misschien een reisverzekering o.i.d.?quote:Op maandag 25 februari 2013 19:49 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn man probeert online in te checken. Hij heeft alleen handbagage maar krijgt toch de melding dat hij 10 euro toeslag moet betalen. Hoe kan dit en hoe kan hij dit vermijden?
Nu geloof ik direct dat Ryanair aan de gate probeert een slaatje te slaan uit passagiers met grote stukken handbagage.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen geweest die een tas bij Ryanair hadden gekocht (op de site) en werden geweigerd. De kans dat het gebeurt is niet zo groot, maar het punt is: wat het personeel aan de gate zegt, is de wet op dat moment. Je hebt zo weinig in te brengen, als hij niet in dat rek past.
Ik heb het maar van horen zeggen en geloof het zelf eerlijk gezegd ook niet echt. Het was iemand die ik in Polen ontmoette, die beweerde dat de bagagebak bewust te klein was bij hem. Maar, zoals gezegd, het lijkt me sterk. Dat had ik er in eerste instantie ook even bij moeten zetten.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat ik mij echter niet kan voorstellen dat de Samsonite handbagagekoffer van Ryanair geweigerd wordt, want niet alleen staat op de site dat deze gegarandeerd meekan, de koffer is van een dusdanige afmeting dat zelfs extreem vol stoppen niet boven de afmetingen doet uitstijgen. Ik ben benieuwd naar de bron van deze bewering.
- Print je boarding kaart uit. (Op de luchthaven 60 Euro).quote:Op maandag 25 februari 2013 21:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zelfde vraag
Net geboekt, Eindhoven-Reus en terug. Heb nog geen ervaring met Rynair, tot nu toe redelijk verwend met Emirates en Delta.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:32 schreef Mercan het volgende:
1) Wat is het nut van online inchecken?
Sneller, goedkoper
2) Kost dit extra euro's?
Nee
3) Ben je verplicht om online in te checken?
Ja
tussen de 100 en 500. Gemiddeld denk ik zon 240 euro. Is afhankelijk van moment van boeken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:13 schreef BlackRhino het volgende:
Ik wil in december weer naar Tenerife, en wel met Ryanair. Vorige keer met Transavia omdat dat in ons pakket zat (Sunweb), maar nu willen we met 6-personen een particuliere villa huren, dus eigen vervoer regelen
Echter staan de routes voor december nog niet online bij Ryanair, maar heeft iemand enig idee hoeveel een retourtje Maastricht - Tenerife zal kosten? Ze vliegen volgens mij alleen op zaterdag vanaf Maastricht. Thanks !
Vanafprijs Maastricht - Tenerife retour is (op dit moment) ¤126, dus minimaal dat + 2% creditcardkosten + evt. bagage.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:13 schreef BlackRhino het volgende:
Ik wil in december weer naar Tenerife, en wel met Ryanair. Vorige keer met Transavia omdat dat in ons pakket zat (Sunweb), maar nu willen we met 6-personen een particuliere villa huren, dus eigen vervoer regelen
Echter staan de routes voor december nog niet online bij Ryanair, maar heeft iemand enig idee hoeveel een retourtje Maastricht - Tenerife zal kosten? Ze vliegen volgens mij alleen op zaterdag vanaf Maastricht. Thanks !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |