Liever dat Fokkers het zeggen dan mensen met hun volle verstand.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:26 schreef FalleNk810i het volgende:
En ja zijn mercedes velgen, haters:p
Thanks man!quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:08 schreef Rauw. het volgende:
Ziet er goed uit op die wielen! Nog geen last van bandenvreten bij inveren?
Haha, ja tis ook wel uitlokken he op zo'n forum dit soort dingenquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Liever dat Fokkers het zeggen dan mensen met hun volle verstand.
Als ik het me goed herinner, zitten er nu 19" banden onder de auto, maar die 15/14 die we op de Yaris hadden, reden ook goed hoor...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.
En ballonbanden: tsja. Het ziet er niet uit, maar ze kleven bijna net zo goed als 19" ultraplatte banden. Alleen zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper en comfortabeler. Een middenweg is leuk, maar ik snap het best wel als mensen nog met 14 of 15 inch blijven rijden.
Ja, de winterbanden voor de Auris waren een stukje duurder dan die van de Yarisquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij ook op 14/15 inch (winter/zomer).
Die banden zijn tenminste nog een beetje te betalen. En ik kan er toch lekker mee doorrijden, geen probleem.
Ik zou best graag weer een trekhaak willen... Dat was het enige puntje wat we misten op de nieuwe auto dus die moet er nog onder. Maar het wordt waarschijnlijk wel weer een afneembare. Op de Yaris moest dat (anders zat hij voor het nummerbord), maar als ik die trekhaak op de Starlet zie, hoef ik zo'n bonk roest niet op m'n Auris!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Een trekhaak bijvoorbeeld, best handig.. maar zo'n bonk staal achter je bumper?
Huh, jij hebt 19''?quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, zitten er nu 19" banden onder de auto, maar die 15/14 die we op de Yaris hadden, reden ook goed hoor...
Ik meende dat het 205-19-nog-iets was... Maar ik kan me vergissen want ik heb de maten in februari opgezocht voor de winterbanden... Daarna heb ik die getallen weg gegooid want ik heb ze niet meer nodig (ik geef bij Profile gewoon aan dat ik twee nieuwe banden moet voor het volgende seizoen en die worden dan netjes op tijd besteld en liggen er dan onder na de bandenwissel )quote:
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt hahaquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik meende dat het 205-19-nog-iets was... Maar ik kan me vergissen want ik heb de maten in februari opgezocht voor de winterbanden... Daarna heb ik die getallen weg gegooid want ik heb ze niet meer nodig (ik geef bij Profile gewoon aan dat ik twee nieuwe banden moet voor het volgende seizoen en die worden dan netjes op tijd besteld en liggen er dan onder na de bandenwissel )
Ja, maar die garage weet toch ook niet dat die vriendin dat nooit gebruikt. Die denkt: Kapot>afkeur APK>maken>goedkeuring APK.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, de ideale klant om geld aan te verdienen
Vriendin van me moest vandaag ook voor onderhoud en APK. Stelmotortje van de koplampen was kapot waardoor de automatische hoogteregeling het niet meer deed. Ze heeft die auto nu twee jaar en het nog nooit gebruikt. Ze gaat de auto oprijden. Advies garage: vervangen. Motortje kost 100 euro ex arbeid (en misschien wel ex btw). Mijn advies: sloop dat stelwieltje eruit en laat de lampen één keer goed afstellen, dan ben je klaar en kom je ook door de APK. Dat gaat ze nu dus ook doen.
Wat ik jammer vind, is dat een garage dat niet bedenkt en voorstelt, maar gewoon iemand voor minimaal 150 euro de boot in zou laten gaan.
Soms gaat gemak voor de euro'squote:Op maandag 15 oktober 2012 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, de ideale klant om geld aan te verdienen
Hmm, dat doet onze garage gelukkig niet... Toen we de starlet kochten, deed het motortje van de achterruitwisser het niet. Advies van de garage: niets aan doen, tenzij je hem wilt gebruiken en dan kun je beter zelf achter zo'n motor aan. Uiteindelijk heeft m'n partner via de sloop een nieuw (gebruikt) motortje gevonden en hem ingebouwd...quote:Vriendin van me moest vandaag ook voor onderhoud en APK. Stelmotortje van de koplampen was kapot waardoor de automatische hoogteregeling het niet meer deed. Ze heeft die auto nu twee jaar en het nog nooit gebruikt. Ze gaat de auto oprijden. Advies garage: vervangen. Motortje kost 100 euro ex arbeid (en misschien wel ex btw). Mijn advies: sloop dat stelwieltje eruit en laat de lampen één keer goed afstellen, dan ben je klaar en kom je ook door de APK. Dat gaat ze nu dus ook doen.
Wat ik jammer vind, is dat een garage dat niet bedenkt en voorstelt, maar gewoon iemand voor minimaal 150 euro de boot in zou laten gaan.
Precies . Anders rij je wel de meest asociaal gepimpte Auris van Nederland, denk ikquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt haha
205-19-.. is iets wat niet mogelijk is.
[ afbeelding ]
En aangezien jij een yaris/auris of andere kleinere toyota hebt lijkt me 19 inch niet normaal
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.quote:[..]
Ja, maar die garage weet toch ook niet dat die vriendin dat nooit gebruikt. Die denkt: Kapot>afkeur APK>maken>goedkeuring APK.
Het enige wat ik weet is die 205... Want dat was namelijk zo'n stuk groter dan die 145 en 155 die ik onder de Yaris had liggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt haha
205-19-.. is iets wat niet mogelijk is.
[ afbeelding ]
En aangezien jij een yaris/auris of andere kleinere toyota hebt lijkt me 19 inch niet normaal
Ik gebruik dat ding dagelijks...quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.
Ach, zelf wat nadenken of aangeven kan toch ook.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies . Anders rij je wel de meest asociaal gepimpte Auris van Nederland, denk ik
[..]
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.
Haha dat idee had ik alquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is die 205... Want dat was namelijk zo'n stuk groter dan die 145 en 155 die ik onder de Yaris had liggen
Gebruik dat nooitquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:08 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik gebruik dat ding dagelijks...
Als ik de 360 af ga, heb ik hem graag veel verder staan dan "standaard" (dus een instelling waarmee ik eventuele tegenliggers zou verblinden) vanwege die domme hazen die altijd willen oversteken als jij er net langs komt... Als ik m'n koplampen op z'n verst heb staan + groot licht, kan ik sneller zien of er een haas langs de kant van de weg zit (die reeën zie je niet, die komen vanuit de sloot...) Overdag staat hij juist erg dichtbij, aangezien je hem dan niet nodig hebt voor verlichting, maar meer om gezien te worden. Als het erg mistig is, zet ik hem ook op dichtbij wanneer ik niet op de 360 zit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sommige mensen niet. En zij gaf dus al aan dat ze 'm niet gebruikt.
En mag ik vragen waar je 'm dagelijks voor gebruikt? Loop je elke dag te sleuren met 100kg kofferbakgewicht ofzo? Anders lijkt 't me overbodig. Ik gebruik 'm alleen als achterbank + kofferbak vol liggen, anders niet. Standaardinstelling wijst dan nog voldoende richting de grond zonder mensen te verblinden.
Voor een auto kenner wel. Punt zit er hier vooral in, dat haar verteld is dat voor de APK, dat ding moet werken. Dat neemt ze dan aan. Wat ze niet weet, is dat een workaround ook kan werken. Voor zowel de APK als het feit dat ze die optie nooit gebruikt. De garage weet dat wel, en het zou chique zijn dat te vertellen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, zelf wat nadenken of aangeven kan toch ook.
Als ik een Z3 zou kopen zou ik voor de 6inlijn gaan en niet de 1.9.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi, ik zoek raad. Ik moet en zal een Z3, nu zijn er prima 1,9's te vinden maar het liefste een 6 cilinder maar dan wordt het al wat lastiger.
Nadeel van een 6 cilinder is dat hij meer zuipt en duurder is qua aanschaf, voordeel de motor en hij is wat mooier (achterkant) en als ik dan niet te veel afwijk qua budget zit de auto boven de 100K km.
Nu is er een Z3 2,8 van iemand die ik ken, die er niet vanaf moet maar ik zou deze kunnen overnemen voor 10K, dit is 2,5 boven budget. Voordeel, ik vertrouw deze man, auto is goed onderhouden (inclusief NAP en volledig onderhoudsboekje aanwezig), 2de eigenaar en niet geimporteerd, heeft maar 70K gereden, mooie velgen en vooral, de auto is zwart met een lichtbruine cabriokap.
Zal ik dan die 2,5 extra betalen of is de 1,9 ook top? Of is een Z3 met iets meer dan 100K aan km's ook een goed idee ipv 70 of 80K aan km's. En, stel ik wil er over vier jaar vanaf, maakt het dan nog veel iet uit welke ik nu kies?
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor een auto kenner wel. Punt zit er hier vooral in, dat haar verteld is dat voor de APK, dat ding moet werken. Dat neemt ze dan aan. Wat ze niet weet, is dat een workaround ook kan werken. Voor zowel de APK als het feit dat ze die optie nooit gebruikt. De garage weet dat wel, en het zou chique zijn dat te vertellen.
Je kunt iets natuurlijk niet aangegeven of erover nadenken, als je het simpelweg niet weet. Dan vertrouw je op de garage.
Ik ben in elk geval blij dat mijn garage altijd probeert mee te denken naar de beste oplossing qua prijs/kwaliteit.
Ja... En ik vertrouw mijn Toyota garage, want daar hebben ze me nooit iets proberen aan te smeren zonder alternatief te bieden... Toen onze Yaris ineens een raar geluid begon te maken, zeiden ze dat dat de dynamo was die aan het slijten was. Toen werd ook gelijk gezegd dat hij best nog een aantal kilometers mee kon gaan en dat een nieuwe best prijzig was. Dus we hebben er nog 3 jaar mee gereden totdat hij (natuurlijk midden in de nacht halverwege Groningen en Appingedam) er totaal mee ophield.... En die motor van de achterruitwisser in de Starlet. En de 11-polige stekker van de trekhaak die (bleek na 2 jaar) het niet deed (en gratis is gemaakt).quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.
Dat zou wel fijn zijn, ja. Helaas zijn er nog veel garages die denken: dat levert een half uur werkloon op plus provisie over de aangeschafte onderdelen...kassa!quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.
Als je perse een Z3 wil, zou ik absoluut voor de zespitter gaan. Een 1.9 is een beetje alsof je een Ferrari koopt met maar 200pk erin. Leuk, maar je hebt er net niets aan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi, ik zoek raad. Ik moet en zal een Z3, nu zijn er prima 1,9's te vinden maar het liefste een 6 cilinder maar dan wordt het al wat lastiger.
Dank, ben al bijna tien jaar vlieft op de Z3 en ik ben behoorlijk overtuigd van de 6 cilinder maar qua prijs worden dan een hoop auto's interessantquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Als je perse een Z3 wil, zou ik absoluut voor de zespitter gaan. Een 1.9 is een beetje alsof je een Ferrari koopt met maar 200pk erin. Leuk, maar je hebt er net niets aan.
10k zou ik er echter nooit op stuk slaan, dat kan veel goedkoper. Voor 10k koop je al bijna een goede Z4!
Kijk maar eens op gaspedaal.nl, genoeg Z3's in prima conditie tot 9k. En daar kun je dan nog ruimschoots vanaf pingelen.
Gezien de crisis is het een kopersmarkt. Aanbod voldoende dus je hoeft echt niet te veel te betalen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |