abonnement Unibet Coolblue
pi_117848536
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Deel #17: Kattenvraagbaak #17
Catty on :)
pi_117848586
Nog even mijn vraag van het vorige topic;

Ik wil op zoek naar een stevigere krabpaal.. Ik heb nu een paal tot het plafon, de atlas van zooplus. Op zich een hele mooie stevige paal. Mijn noorse boskat neemt alleen graag een grote aanloop om er met veel kracht in te klimmen waar de paal volgens mij niet zo goed tegen kan.. We hebben ook een hoog plafon waardoor hij maar net klemt. Ik merk dat de pin waarmee hij klemt ook steeds losser gaat zitten en de paal steeds schever word.. 2x 5 kilo kat die er dagelijks in spelen, springen en slapen is dan ook niet niks

Iemand hier een goed idee wat ook niet gelijk heel veel kost?
pi_117848641
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:04 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben ook zo,n hoge krabpaal en een hoog plafond dus de krabpaal klemde ook niet goed.
Onze krabpaal hebben we dus maar vastgemaakt (nadat die een paar keer omgegaan is met kat en al) aan de muur.
hoe heb je dat gedaan? Wij zijn niet zo creatief :P
pi_117848763
ik zal er even een foto van maken, ik ben erg slecht in uitleggen.
Hm mijn zoon heeft mijn mob. mee want ik kan hem niet vinden dus dat wordt dan vanavond.
pi_117849274
Je kunt zelf een krabpaal maken of spul aan de muur ophangen (plankjes, krabplankjes, klimplank) ter vervanging van een krabpaal. Erg stevig, nadeel is dat het lastig te verplaatsen is ;)

Wij hebben voor onze katten (3 x 6-7 kg) zelf een 'krabkast' gemaakt. Erg stevig, kleur past bij de inrichting en staat nu 1 a 2 jaar, zonder ongelukken of zichtbare slijtage... En met onze katten heeft ie flink wat te lijden!
pi_117849372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:31 schreef gehotseflotst het volgende:
Je kunt zelf een krabpaal maken of spul aan de muur ophangen (plankjes, krabplankjes, klimplank) ter vervanging van een krabpaal. Erg stevig, nadeel is dat het lastig te verplaatsen is ;)

Wij hebben voor onze katten (3 x 6-7 kg) zelf een 'krabkast' gemaakt. Erg stevig, kleur past bij de inrichting en staat nu 1 a 2 jaar, zonder ongelukken of zichtbare slijtage... En met onze katten heeft ie flink wat te lijden!
Een krabkast? Wat moet ik me daar bij voorstellen, heb er een foto van? klinkt interessant!
pi_117849645




Het is dus een kast waar ze op/in/aan kunnen krabben ;) binnenin hebben we o.a. een schuine plank en mandje, boven de kast hangen nog een paar mandjes. In het midden zit een deurtje met sluiting aan de binnenkant. Ondertussen hebben we nog een paar extra plankjes opgehangen.

Alleen de mandjes zitten aan de muur vast, de lange plank zit aan de kast vast.
pi_117849941
We hebben ook een keer een krabtoren gemaakt, die ze ook geweldig vonden (wij wat minder, was een beetje TE groot uitgevallen :p ).



Als je een vierkante maakt, is deze zonder veel moeite te maken en de kosten hoeven ook niet hoog te zijn. Hout van de Gamma o.i.d., goedkope vloerlijm en een restje vloerbedekking en meer heb je bijna niet nodig. Staat ook erg stevig en de katten kunnen klimmen, krabben en door/over het ding heen racen. Is ook in een paar dagen te maken en je kunt dus zelf een kleur vloerbedekking kiezen, zodat het ook enigszins in je interieur past.
pi_117849975
Die krabkast en toren is ook een leuk idee, we zitten alleen met de ruimte 250 hoog, 60 breed, 25 diep cm (i.v.m. openslaande deur) cm is dat te doen ? wat heb je er tegen aan geplakt ?

Die krabtonnen die je tegenwoordig kan kopen zijn ook erg leuk maar die zie ik ook omgaan hier ;(
we zouden die toren of kast natuurlijk wel aan de muur vast kunnen maken.
Gaat vanavond overleggen met manlief.
pi_117850064
*meetlint erbij pakken doet* ik ga even wat voor je opmeten :p
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:00:01 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117850139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:13 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hoe heb je dat gedaan? Wij zijn niet zo creatief :P
Je hebt bij Zooplus ook speciale beugels waarmee je de krabpaal aan de muur vast kan maken.
Stuk simpeler dan zelf een krabpaal/-kast maken :)
pi_117850187
De krabtoren die we hadden was 40kg ofzo, dus die was behoorlijk stevig ;)
pi_117850336
De openingen in onze kast zijn zo'n 22 cm en daar kunnen ze goed doorheen, maar als je een kast maakt is 25 cm niet diep genoeg, dan gaat de ruimte binnenin verloren. Dan kun je beter een paar plankjes aan de muur maken (een trappetje zeg maar) met nog een klimplank en dan bijv boven de deur een bredere plank.

Die beugels kun je inderdaad ook gebruiken, kost stukken minder tijd ;) let wel op in wat voor muur je het schroeft en hoeveel die dan kan hebben qua kattengeweld. Hier hebben we een muur die echt geen planken voor de katten kan dragen.

Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die een blokje hout o.i.d. aan het plafond vastmaken en hier de krabpaal (die hoge buis) omheen zetten. Dan valt het blokje hout dus in de buis. Weet niet of dat bij jouw krabpaal mogelijk is?
pi_117850392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:37 schreef Puala het volgende:
Ik heb mijn krabpaal van Zooplus. Om precies te zijn deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)/sprookjesbos/185931

En hij staat nu een ruim half jaar. De speelmuisjes die er aan hangen zijn gesloopt, maar verder nog eigenlijk niets. Zelfs de touwen beginnen nog niet te slijten (zichtbaar) terwijl Dana de krabpaal heel actief gebruikt.
Bij dit soort dingen ben ik altijd bang dat mijn kat het niks vind en er geen gebruik van maakt. Vandaar gewoon standaard paal. Dit is mijn huidige krabpaal: http://csimg.koopkeus.nl/(...)aal-comfort-post.jpg

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb meerdere krabpalen van Europet, omdat je die niet alleen in van die lelijke beige/donkerblauw/grijstinten hebt, maar ook mooie felle kleurtjes. Je kunt er ook veel meer reserve onderdelen voor bestellen (zoals een extra sisal paal als ze die weer volledig afgeragd hebben of een nieuw huisje). Zo doe ik nu al 6 jaar met een mooi rood Europet paaltje omdat tussentijds de sisal vervangen is. Ook kun je sisal paaltjes omdraaien als ze de bovenkant kaalgekrabd hebben.
Die van mij is ook europet. Normaal gesproken draai ik het bij andere krabpalen wel om maar bij deze gaat dat niet of ik heb heel slecht gekeken.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117850492








Zo hebben wij het gedaan. (was even vergeten dat we nog een fototoestel hebben)

Hoe diep is jouw kast gehotseflots ?

P.s. let niet op het plintloze plafond die moeten nog komen ;)
pi_117850622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:09 schreef Sorella het volgende:
Hoe diep is jouw kast gehotseflotst?
50 cm :)

Die krabpaal staat ook een stuk steviger zo! Hebben jullie er speciale beugels voor aangeschaft?
pi_117851121
Welnee die lagen nog ergens in de schuur :) ik heb ook werkelijk geen idee waar ze voor gebruikt zijn.

Oja de onderkant van de krabpaalpootjes hebben we wat rubber opgeplakt (i.v.m. de houten vloer), verschuiven doet hij nog wel iets maar is ook zo weer terug geschoven.

Hm nou misschien kan het op de plek waar ons aquarium nu staat, vind er toch niets meer aan ondanks dat het aquarium pas een paar maanden staat (stomme algen probleem).
pi_117851265
Ik heb hem met hoekjes aan de muur gezet. Kan evt. daar vanavond ook wel foto's van maken :)
pi_117856549
Wat een gaaf idee zo'n zelf gemaakt ding! Mooi klusje voor mn opa denk ik zo :D ga het eens even aan de wederhelft laten zien vanavond!
pi_117857844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een gaaf idee zo'n zelf gemaakt ding! Mooi klusje voor mn opa denk ik zo :D ga het eens even aan de wederhelft laten zien vanavond!
Wij hebben er twee. De grote in de woonkamer (dat ding is bijna 2 meter hoog) en een kleine in de kattenkamer. Maar die wordt niet gebruikt... Die beesten gebruikten de boom altijd wel als krabpaal toen hij nog in de tuin stond, maar nu hij binnen staat, vinden ze hem niets meer aan :D
pi_117860582
Ik heb hem ook aan mijn man laten zien en die zei maak maar een tekening, haha ik en tekenen, ik zei: je kijkt maar op de foto :)
In ieder geval gaat hij het idee uitwerken van de kast of de toren en kijken of we nog onderdelen van de oude krabpaal kunnen gebruiken en of er eventueel ruimte is om de voertonnen in weg tewerken.
pi_117878632
Ik heb me net toch iets meegemaakt :{
We komen thuis van ons werk, ik heb dan altijd een zwarte broek aan dus dan ga ik meestal even op mijn jas zitten die ik dan op de bank leg om de katten te begroeten enzo... (dan blijft mijn broek haar-vrij :P )
dus ik ga naar boven om me op te frissen ect en liet mijn jas even liggen...
kom terug naar beneden en pak mijn jas op en ik zie ineens een natte vlek op de bank..
hebben ze gewoon op mijn jas gepiest?!?! :(
Het ergste vind ik nog dat ik niet weet wie het was, en waarom?
de enige 2 dingen die ik me kan bedenken is
1: hoes van dat bankdeel was vorige week gewassen in de wasmachine omdat er pindasaus op gevallen was dus misschien rook de bank anders? maar waarom pas na een week?
2: de jas die er lag heb ik ook altijd naar mijn werk aan en daar hebben we ook een kater lopen die ik weleens oppak met die jas aan, maar dat was een paar dagen geleden voor het laatst.
ook herkennen ze de geur van die kater al jaren en hebben ze nog nooit gepiest op mijn jas,schoenen of whatever wat naar die kater kan ruiken.

zou het mogenlijk zijn dat een kat op mijn jas gepiest heeft uit woede?
wat moet k hier nou mee :') gelukkig was het niet doorgelekt in het zitkussen :r
pi_117883114
Misschien heeft 1 van de katten wel een blaasontsteking ?
pi_117898599
Moeten katten nu eigenlijk een natte neus of een droge neus hebben? Of iets er tussen in?

Sophie had in t begin best een natte neus, maar toen nieste ze ook af en toe. Van de week begon ze vaker te niezen en ook een keer echt met een sliert snot eruit. Hebben toen de opvang gebeld en daar een kuurtje opgehaald voor 10 dagen. Ze heeft nu twee dagen gehad en straks krijgt ze de derde. Gister heeft ze al amper geniest en vandaag heb Ik t ook nog niet gemerkt. Maar merk nu wel dat haar neus nu niet meer zo nat is. Eerder droog dan nat iig, en op internet lees je zon gemengde verhalen. De een zegt wel nat, de ander niet nat.

Zou de natte neus van de verkoudheid zijn geweest vraag ik me dus af...
pi_117900168
Ik heb even geneusd met mijn twee katten, beide hebben ze een vochtige koude neus en voorzover ik weet zijn ze kerngezond :)
pi_117900298
Mja dat had Sophie dus ook, maar nu is die dus droog. Ook was ik net de kattenbak aan het schoonscheppen en dan moet mevrouw altijd haar behoefte doen natuurlijk :') meestal is het een plasje maar nu was het dus een grote boodschap. Deze was deels normaal maar t laatste deel was een beetje dunner. En ik kwam ook nog een ander groter plakkaat tegen dat wss van gister was. Toch ff in de gaten houden dus.

Verder valt er niks aan haar te merken, ze is nieuwsgierig, knuffelig, eet nog steeds goed. Heb haar alleen nog niet zien drinken vandaag dus zoals ik al zei ff goed in de gaten houden :)


Edit: Haar neusje begint weer wat koud en nat te worden. Misschien was het omdat ze sliep :)

Mijn vriend wordt echt helemaal gek van mijn overbezorgdheid :') |:(

[ Bericht 22% gewijzigd door Yashaaaaa op 12-10-2012 17:34:23 ]
pi_117903847
Hm ben ik weer :') ze heeft net overgegeven ;( had haar 1 tabletje zo gegeven en het halve tabletje door wat natvoer gestampt. Dit is er dus net weer uitgekomen.

Nu is het zo dat ik toen straks zelf ook moest overgeven en ze hier twee likjes van genomen heeft ( toen heb ik d'r de gang uit gegooid) maar weet niet of t daar aan kan liggen :?

Verder is het natvoer van de Aldi en staat er op de blikken dat het twee dagen na openen houdbaar is, maar dit zou de derde of vierde dag zijn. Vorige week is dit echter wel zonder problemen goed gegaan en de kat van mijn schoonouders doet ook altijd veel langer met zo'n blik zonder problemen.

Maar ik ga iig zekere voor t onzekere nemen en morgen gewoon zakjes of kleinere portiebakjes halen.

Vraag me af of we nu nog een keer tabletjes moeten geven :? Maar laten nu eerst ff d'r maag tot rust komen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:48:05 #28
163650 Greys
pi_117921163
Waarom zou je natvoer dat over de datum is geven? Als je zo'n bezorgd type bent dan zou ik dat al helemaal niet doen eerlijk gezegd ;) Ik zou het risico niet nemen. En al helemaal niet als je kat al niet zo lekker is en misschien wat minder weerstand heeft daardoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117921502
Ja, ik ben er ook geen voorstander van, al de eerste week had ik zoiets van :{ doen we niet meer, maar vriendlief wilde eerst de blikjes opmaken en dan nieuw halen. En omdat het wel gewoon goed wasgegaan vorige week en het bij de kat van zijn ouders al jaren goed gaat, had ik ook zoiets van dan maken we t eerst op.

Het is dan ook niet echt over de datum, maar we gebruiken t langer als staat aangeraden, net zoals je bij mensenvoedsel ook wel eens doet. Maar goed ik ga nu gewoon t risico niet meer nemen. Vrienden van ons gaven gister de tip om het in porties in te vriezen. Doen zij bij hun katten ook. Dus we gaan dat doen, of kleinere porties halen :)
pi_117923622
Ik heb een vraagje.
Mijn kat heeft ineens een enorme bult onder zijn oog. Hij leek gister ook iets meer te spinnen dan normaal, dus misschien heeft hij pijn. Maar het was er vanmorgen pas. Iemand een idee of dat erg is of dat het gewoon kwam door een stoot of een oogontsteking? (de bult zit echt net onder het oog)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:13:28 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_117923693
waarom geven mensen de kat uberhaupt natvoer? katten hebben dit helemaal niet nodig. Brokjes en water is genoeg en katten vinden dit prima. Ik snap niet dat mensen zin hebben in die stinkende blikjes en rommel. Het blijkt ook nog helemaal niet gezond voor de kat te zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:13:41 #32
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117923697
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:10 schreef maurisioo het volgende:
Ik heb een vraagje.
Mijn kat heeft ineens een enorme bult onder zijn oog. Hij leek gister ook iets meer te spinnen dan normaal, dus misschien heeft hij pijn. Maar het was er vanmorgen pas. Iemand een idee of dat erg is of dat het gewoon kwam door een stoot of een oogontsteking? (de bult zit echt net onder het oog)
Kan ook van een ontsteking in de kaak komen. Kan je in de bek kijken?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117923763
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Kan ook van een ontsteking in de kaak komen. Kan je in de bek kijken?
Net even geprobeerd. Kon niet heel goed kijken, maar zag verder niks bijzonders.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:17:09 #34
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117923809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:15 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Net even geprobeerd. Kon niet heel goed kijken, maar zag verder niks bijzonders.
Persoonlijk zou ik er even naar laten kijken (maar ik ben een neuroot). Kan prima zijn dat poes gevochten heeft en het kleine wondje nu is gaan ontsteken. Komt er binnenkort een hoop troep uit en dan is het weer over (als het goed is). Is het oog wel helemaal in orde en doet poes verder alles normaal?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:18:14 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117923844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:10 schreef maurisioo het volgende:
Ik heb een vraagje.
Mijn kat heeft ineens een enorme bult onder zijn oog. Hij leek gister ook iets meer te spinnen dan normaal, dus misschien heeft hij pijn. Maar het was er vanmorgen pas. Iemand een idee of dat erg is of dat het gewoon kwam door een stoot of een oogontsteking? (de bult zit echt net onder het oog)
Ik zou toch vrij snel naar een dierenarts gaan met zoiets. Niet tot maandag wachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_117924043
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou toch vrij snel naar een dierenarts gaan met zoiets. Niet tot maandag wachten.
Ik kan helaas niet naar de dierenarts. Mijn ouders zijn weg (begravenis dus kan ze ook niet bellen) en heb ook geen idee hoe ik mijn kat mee moet nemen.
pi_117924085
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik er even naar laten kijken (maar ik ben een neuroot). Kan prima zijn dat poes gevochten heeft en het kleine wondje nu is gaan ontsteken. Komt er binnenkort een hoop troep uit en dan is het weer over (als het goed is). Is het oog wel helemaal in orde en doet poes verder alles normaal?
Dat zou idd wel kunnen. Laatst had hij ook al een wondje door een gevecht met een andere kat. Hij gedraagt zich verder wel normaal.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:46:18 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117924626
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:25 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ik kan helaas niet naar de dierenarts. Mijn ouders zijn weg (begravenis dus kan ze ook niet bellen) en heb ook geen idee hoe ik mijn kat mee moet nemen.
Je kunt wel de dierenarts bellen. Enig idee hoe laat je ouders terug zijn? En je kunt ze toch sms'en dat ze je even moeten bellen zodra het kan?

Ik weet niet waar je woont, maar waar ik woon kun je de dierenambulance bellen voor vervoer naar een dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
pi_117924666
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt wel de dierenarts bellen. Enig idee hoe laat je ouders terug zijn? En je kunt ze toch sms'en dat ze je even moeten bellen zodra het kan?

Ik weet niet waar je woont, maar waar ik woon kun je de dierenambulance bellen voor vervoer naar een dierenarts.
Net de dierenarts geprobeerd te bellen, maar kreeg voicemail. Ik ga het zometeen wel weer proberen. Mijn ouders zijn waarschijnlijk pas na 6 uur thuis.
pi_117924678
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom geven mensen de kat uberhaupt natvoer? katten hebben dit helemaal niet nodig. Brokjes en water is genoeg en katten vinden dit prima. Ik snap niet dat mensen zin hebben in die stinkende blikjes en rommel. Het blijkt ook nog helemaal niet gezond voor de kat te zijn.
Hoezo niet gezond?
Die van ons hebben overdag brokjes en 's avonds vlees. Vinden ze heerlijk en ze gaan alledrie overdreven zitten mauwen. :)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:49:27 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117924708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:47 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Net de dierenarts geprobeerd te bellen, maar kreeg voicemail. Ik ga het zometeen wel weer proberen. Mijn ouders zijn waarschijnlijk pas na 6 uur thuis.
Als het goed is, wordt in het voicemailbericht genoemd wie je moet bellen voor spoedgevallen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_117924734
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het goed is, wordt in het voicemailbericht genoemd wie je moet bellen voor spoedgevallen.
Ah had hem niet helemaal afgeluisterd. :P
Zo weer maar een keer proberen dan.
pi_117924844
Heb de dierenarts gesproken. Hij belt straks nog een keer op en komt dan langs bij mij thuis. Hij dacht ook aan iets van een ontsteking of door een gevecht met een andere kat.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:06:30 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117925084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:55 schreef maurisioo het volgende:
Heb de dierenarts gesproken. Hij belt straks nog een keer op en komt dan langs bij mij thuis. Hij dacht ook aan iets van een ontsteking of door een gevecht met een andere kat.
Goede actie! Laat weten hoe het verder gaat!
The love you take is equal to the love you make.
pi_117925093
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Goede actie! Laat weten hoe het verder gaat!
Zal ik doen. :)
pi_117926200
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom geven mensen de kat uberhaupt natvoer? katten hebben dit helemaal niet nodig. Brokjes en water is genoeg en katten vinden dit prima. Ik snap niet dat mensen zin hebben in die stinkende blikjes en rommel. Het blijkt ook nog helemaal niet gezond voor de kat te zijn.
Ze krijgt savonds een grote eetlepel voor de lekker :) en overdag nu omdat medicijnen door de brokjes doen niet werkt.
pi_117926241
Mijn viervoeter gaat gesteriliseerd worden aankomende woensdag. Ik weet al dat ze vanaf 20u de dag ervoor niks mag eten en ik heb al zo een kattentruitje zodat ze niet gaat likken en dergelijke aan de operatiewond.

Zijn er nog meer tips? Kattenmand staat al in woonkamer, ze ging zelf erin en bleef ff erin slapen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117926306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoezo niet gezond?
Die van ons hebben overdag brokjes en 's avonds vlees. Vinden ze heerlijk en ze gaan alledrie overdreven zitten mauwen. :)
De mijne ook, alhoewel ik maar 1tje heb.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:50:25 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117926350
Zorg dat je erbij kan zijn, de eerste uren nadat je haar ophaalt. Van de narcose kunnen ze flink suf zijn en als ze dan ergens op proberen te springen, kun je ze daar beter even voor behoeden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_117939291
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom geven mensen de kat uberhaupt natvoer? katten hebben dit helemaal niet nodig. Brokjes en water is genoeg en katten vinden dit prima. Ik snap niet dat mensen zin hebben in die stinkende blikjes en rommel. Het blijkt ook nog helemaal niet gezond voor de kat te zijn.
Het ene blikvoer is het andere niet. Overigens zijn brokken alleen écht gezond als ze een bepaalde samenstelling hebben, kan net zulke meuk zijn als blikvoer. :)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:43:43 #51
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_117939690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Het ene blikvoer is het andere niet. Overigens zijn brokken alleen écht gezond als ze een bepaalde samenstelling hebben, kan net zulke meuk zijn als blikvoer. :)
hoe goed zijntompoes kattenbrokken en is er eigenlijk wel eens een test van geweest hoe gezond de brokken zijn??, deze koop ik altijd. Ik heb goedkopere geprobeerd van de Dirk, maar daar halen ze de neus voor op.

Het enige waar ik bang voor ben is dat ze blaasgruis oid krijgen, ik heb 1 gecastreerde kater en die zijn er gevoelig voor hoorde ik wel eens. Ik weet ook niet of je iets kunt doen om dit te voorkomen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_117949440
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

hoe goed zijntompoes kattenbrokken en is er eigenlijk wel eens een test van geweest hoe gezond de brokken zijn??, deze koop ik altijd. Ik heb goedkopere geprobeerd van de Dirk, maar daar halen ze de neus voor op.

Het enige waar ik bang voor ben is dat ze blaasgruis oid krijgen, ik heb 1 gecastreerde kater en die zijn er gevoelig voor hoorde ik wel eens. Ik weet ook niet of je iets kunt doen om dit te voorkomen.
Moet je even kijken wat de samenstelling is. Vaak zit in dat goedkope voer veel mais, mais = suiker en dat hebben katten absoluut niet nodig. Is erg ongezond en ze kunnen op termijn suikerziekte ontwikkelen (blaasgruis kan ook een gevolg zijn, maar daar weet ik onvoldoende over). Je hebt ook voer helemaal zonder granen, maar dat is vaak wel een stuk duurder. Ik probeer zelf in elk geval een voer te gebruiken waar vlees/vis als eerste bestanddeel staat genoemd en het aantal granen tot een minimum te beperken!
Be someone that makes you happy
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 11:39:42 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117951019
Er komen wel steeds meer, beter betaalbare, graanvrije brokken. Sannabella, nutram, etc.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117951627
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Zorg dat je erbij kan zijn, de eerste uren nadat je haar ophaalt. Van de narcose kunnen ze flink suf zijn en als ze dan ergens op proberen te springen, kun je ze daar beter even voor behoeden.
Is het ook nodig om daarna een paar dagen thuis te zijn? Onze poes moet binnenkort ook gesteriliseerd worden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 14 oktober 2012 @ 12:18:36 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117951799
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is het ook nodig om daarna een paar dagen thuis te zijn? Onze poes moet binnenkort ook gesteriliseerd worden.
Volgens mij niet. Die narcose is dan wel uitgewerkt. En je kunt een kat ook niet steeds in de gaten houden met de hechtingen. Kloonhommel had het over een hempje om ervoor te zorgen dat de kat er niet aankomt, maar ik herinner me dat de hechtingen zo waren gedaan dat ze er eigenlijk niet aan kon komen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 14 oktober 2012 @ 12:23:00 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117951877
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:39 schreef senesta het volgende:
Er komen wel steeds meer, beter betaalbare, graanvrije brokken. Sannabella, nutram, etc.
Ik zie bij de ingrediënten van Sannabelle wel rijst, gerst en bijv. mais staan...
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 14 oktober 2012 @ 12:35:14 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_117952127
Waarom mogen katten eigenlijk geen granen? In de natuur krijgen ze die via hun prooien toch ook binnen?

Ik heb dierenartsvoer (Trovet) en tot mijn verbazing staan granen daarop als eerste vermeld. Dat zou je toch niet verwachten van dit merk?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_117952285
Wij hebben Alexis premium van de Aldi. Iig geen suikers en kleurstoffen maar granen staan wel als eerste vermeld. Had gelezen en gehoord dat dit voer toch erg goed uit de bus komt, maar wil natuurlijk wel het beste voor Sophie.

Ze doet het de twee weken dat we d'r nu hebben wel goed op, dus vraag me af of we dan toch moeten gaan wisselen en dan ook waarnaar.

Even spammen btw: Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten
pi_117952351
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom mogen katten eigenlijk geen granen? In de natuur krijgen ze die via hun prooien toch ook binnen?
de half verteerde maaginhoud van een vers muisje, bedoel je?
Ik denk dat die granen maar een relatief klein percentage is in dat geval, en dat het samen met vacht, botten etc in ieder geval heel langzaam in het kattenlichaam wordt opgenomen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 12:51:08 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_117952559
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

de half verteerde maaginhoud van een vers muisje, bedoel je?
Ik denk dat die granen maar een relatief klein percentage is in dat geval, en dat het samen met vacht, botten etc in ieder geval heel langzaam in het kattenlichaam wordt opgenomen.
Konijnen, kippen, weet ik veel wat wilde katten eten. :)

Maar het verbaast me dat granen niet goed zijn, terwijl medisch voer het wel als eerste op de verpakking heeft staan. Dus vandaar dat ik me afvraag wat er dan precies slecht is aan granen. Ik ga zeker achter beter voer aan, als dat nodig blijkt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_117952876
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Die narcose is dan wel uitgewerkt. En je kunt een kat ook niet steeds in de gaten houden met de hechtingen. Kloonhommel had het over een hempje om ervoor te zorgen dat de kat er niet aankomt, maar ik herinner me dat de hechtingen zo waren gedaan dat ze er eigenlijk niet aan kon komen.
Dank je. :). Wel fijn, maakt het plannen van een dierenartsbezoek wat gemakkelijker.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 13:06:46 #62
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117953003
quote:
5s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie bij de ingrediënten van Sannabelle wel rijst, gerst en bijv. mais staan...
Bij de graanvrije variant ja?

@ Dude, een beetje graan is net zo vreselijk maar in de veel brokken is de hoeveelheid granen eigenlijk veel te hoog.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117954587
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Konijnen, kippen, weet ik veel wat wilde katten eten. :)

Maar het verbaast me dat granen niet goed zijn, terwijl medisch voer het wel als eerste op de verpakking heeft staan. Dus vandaar dat ik me afvraag wat er dan precies slecht is aan granen. Ik ga zeker achter beter voer aan, als dat nodig blijkt.
Katten eten in de natuur gewoon vlees. Dus geen rijst, mais of tarwe... En Hills en Royal Canin hebben ook granen in grote hoeveelheden. Dat komt omdat het ant-granen verhaal nog niet zo heel lang actueel is denk ik. Vind ik ook wel vreemd hoor!

Maar goed, als je logisch nadenkt dan geef je een beest waar zijn lijf voor gemaakt is (zouden mensen ook moeten doen ;)). En tuurlijk doen heel veel katten het prima op felix en whiskas, maar de kans op ziektes e.d. blijkt dan wel groter.
Ik merk bij mijn katten dat ze ook veel minder eten en vaker kleine hapjes in plaats van de hele bak opschrokken.
Be someone that makes you happy
pi_117955033
Veel katten kunnen niet goed tegen graan.. Die van mij gaan er bijvoorbeeld erg van stinken.
Katten verteren de granen in hun voedsel niet, dus het komt er allemaal gewoon weer uit en dat stinkt.. Daarnaast halen ze er dus ook geen voedingsstoffen uit en moeten ze er meer van eten dan als het alleen vlees zou zijn.

Ik ben zelf heel tevreden over graanvrije brokken en probeer ook zoveel mogelijk graanvrij natvoer te geven :)
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:16:47 #65
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_117955157
Die van mij werd ziek van Felix voor oudere katten, zat ook meer graan in dan gewone felix. Kat hartstikke ziek, weken gekotst en nu dankzij voer van de dierenarts eindelijk weer een rustige maag.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_117955670
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:13 schreef Dragonberry het volgende:
Veel katten kunnen niet goed tegen graan.. Die van mij gaan er bijvoorbeeld erg van stinken.
Katten verteren de granen in hun voedsel niet, dus het komt er allemaal gewoon weer uit en dat stinkt.. Daarnaast halen ze er dus ook geen voedingsstoffen uit en moeten ze er meer van eten dan als het alleen vlees zou zijn.

Ik ben zelf heel tevreden over graanvrije brokken en probeer ook zoveel mogelijk graanvrij natvoer te geven :)
Ik neem aan dat graanvrije droogvoer duur is? En ik vind het echt vreemd als het niet geschikt is voor katten waarom alle merken, ook de dure, ze allemaal in hun voer stoppen? En wat stinkt er precies? Hun poep?

Vroeger, toen ik nog zat geld had kocht ik altijd IAMS, nu tegenwoordig moet ik het maar doen met de Aldi rood/blauw droogvoer. Al het andere goedkope merk voer zoals euroshopper vreet ze niet. Tompoes wilt ze wel eten maar het valt me op dat de Aldi droogvoer vrij snel opgegeten is vergeleken met Tompoes. Dus vandaar dat ik die van de Aldi blijf halen. Heb de verpakking niet meer, weet niet of er ook granen in zitten?

quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wij hebben Alexis premium van de Aldi. Iig geen suikers en kleurstoffen maar granen staan wel als eerste vermeld. Had gelezen en gehoord dat dit voer toch erg goed uit de bus komt, maar wil natuurlijk wel het beste voor Sophie.

Ze doet het de twee weken dat we d'r nu hebben wel goed op, dus vraag me af of we dan toch moeten gaan wisselen en dan ook waarnaar.

Even spammen btw: Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten
Oke, zitten dus wel granen in...

[ Bericht 11% gewijzigd door Kloonhommel op 14-10-2012 14:44:08 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117955931
Misschien niet super duidelijk maar in diezelfde post staat dat op de verpakking graan als eerste vermeld wordt ;)

We hadden zitten rekenen door de andere dingen op te tellen dat het zon 30% graan was.

Ik heb gister toevallig ook ff gekeken hoeveel ze ong eet per dag, het brokvoer staat er nml constant en dat was zo'n 37,6 gram per dag. ( ze is nog bezig met eerste zak dus was makkelijk uit te rekenen ) ze is ong 2 kilo en een kat van 3 kilo moet volgens de verpakking 50 gram krijgen. Verder krijgt ze savonds een grote eetlepel natvoer. Denk dat dit ook zo'n 20-30 gram is maar zal ik vanavond eens wegen.

Dat is in principe toch niet te veel of wel? Ze eet altijd heel beheerst, echt twee drie brokjes per keer en dan later nog een keer twee à drie brokkes
pi_117956065
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:38 schreef Yashaaaaa het volgende:
Misschien niet super duidelijk maar in diezelfde post staat dat op de verpakking graan als eerste vermeld wordt ;)

We hadden zitten rekenen door de andere dingen op te tellen dat het zon 30% graan was.

Ik heb gister toevallig ook ff gekeken hoeveel ze ong eet per dag, het brokvoer staat er nml constant en dat was zo'n 37,6 gram per dag. ( ze is nog bezig met eerste zak dus was makkelijk uit te rekenen ) ze is ong 2 kilo en een kat van 3 kilo moet volgens de verpakking 50 gram krijgen. Verder krijgt ze savonds een grote eetlepel natvoer. Denk dat dit ook zo'n 20-30 gram is maar zal ik vanavond eens wegen.

Dat is in principe toch niet te veel of wel? Ze eet altijd heel beheerst, echt twee drie brokjes per keer en dan later nog een keer twee à drie brokkes
Oh, sorrie. Ik dacht namelijk eerst dat het Duderinnetje was en naderhand zag ik dat jij het was en heb ik mijn post ietsjes gewijzigd. Ik had er beter aan gedaan je post goed te lezen... 8)7

Is 30% graan teveel of juist precies goed? Als je nagaat wat bijv muizen in hun maag hebben zou 30% misschien een goede benadering zijn in het droogvoer?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:49:03 #69
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_117956261
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_117956490
quote:
Interessant...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 15:44:04 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117958128
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:30 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat graanvrije droogvoer duur is? En ik vind het echt vreemd als het niet geschikt is voor katten waarom alle merken, ook de dure, ze allemaal in hun voer stoppen? En wat stinkt er precies? Hun poep?

Vroeger, toen ik nog zat geld had kocht ik altijd IAMS, nu tegenwoordig moet ik het maar doen met de Aldi rood/blauw droogvoer. Al het andere goedkope merk voer zoals euroshopper vreet ze niet. Tompoes wilt ze wel eten maar het valt me op dat de Aldi droogvoer vrij snel opgegeten is vergeleken met Tompoes. Dus vandaar dat ik die van de Aldi blijf halen. Heb de verpakking niet meer, weet niet of er ook granen in zitten?

[..]

Oke, zitten dus wel granen in...
Mijn katten krijgen op dit moment Nutram en ik geef ze graanvrij blikvoer en Hummer krijgt vers.

Ik merk het eigenlijk aan alles, ze zijn actiever, ze stinken minder op de bak en ze zijn veel zachter qua vacht. Toen ik ze Royal canin en dergelijke voerde hadden ze ook vaker en meer klitten.

Ik heb naast het blik en vers wat ze 2 keer per dag krijgen krijgen ze nutram. Ik doe met een zeven kilo zak een maand met 3 katten.

Dus

Droogvoer Nutram: 36,50
Blikvoer rond de 20 euro
Vers rond de 15 a 16 euro

Totaal is dan: 72,50

Gedeeld door 30 dagen is 2 euro en 40 cent per dag, voor drie katten. Dat is niet overdreven duur toch? Is 81 cent per kat per dag ;)

En ik neem dan nog wat duurdere merken blik en vers. Dat zou best minder kunnen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:45:55 #72
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117958178
quote:
Maar dan is natuurlijk de vraag wat wel goed voer is (dat nog betaalbaar is)
Zelf geef ik mijn kitten van 5 maanden op het moment Smilla Kitten ( http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/smilla/223453 )
Als ik de samenstelling daarvan bekijk ziet dat er wel OK uit, er zit gevogeltevleesmeel in, kaantjes, gevogeltevet..maar goed, ik heb er als leek natuurlijk totaal geen verstand dan of dat wel goed is.

Dus de grote vraag is eigenlijk, wat is goed (droog)voer?
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 15:46:19 #73
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117958185
Ik heb laatst eens in de winkel naar de blikken van diverse merken in de supermarkt zitten kijken. In sommige blikken zit maar 4% vlees, dat vind ik best schokkend weinig voor natvoer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117958331
Onze kat is ook net 5 maanden maar volgens het asiel mocht ze al gewoon adult brokjes, iig geen speciale kitttenbbrokjes. Ik vind het maar een ingewikkeld iets en het is ook behoorlijk onduidelijk naar mijn mening :o
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 15:51:56 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117958349
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maar dan is natuurlijk de vraag wat wel goed voer is (dat nog betaalbaar is)
Zelf geef ik mijn kitten van 5 maanden op het moment Smilla Kitten ( http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/smilla/223453 )
Als ik de samenstelling daarvan bekijk ziet dat er wel OK uit, er zit gevogeltevleesmeel in, kaantjes, gevogeltevet..maar goed, ik heb er als leek natuurlijk totaal geen verstand dan of dat wel goed is.

Dus de grote vraag is eigenlijk, wat is goed (droog)voer?
Smilla is geen slecht voer. Persoonlijk vind ik goed voer een voer met zoveel mogelijk vlees en zo min mogelijk granen. En iets van mais, bietenpulp of rijst moet er wel in als bindmiddel want anders kunnen ze er geen brok van maken. Maar goed, ik zou het liefst mijn katten allemaal alleen vers voeren want dat is het beste maar dan moeten ze het natuurlijk ook wel willen eten, het blijven katten :+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 15:54:07 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117958418
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Onze kat is ook net 5 maanden maar volgens het asiel mocht ze al gewoon adult brokjes, iig geen speciale kitttenbbrokjes. Ik vind het maar een ingewikkeld iets en het is ook behoorlijk onduidelijk naar mijn mening :o
Hier aten ze ook al heel snel geen kittenbrokken meer. De meeste mensen en fokkers die ik ken en ernaar vroeg destijds voeren al heel snel geen kittenbrokken meer. Veel kittens eten daar voor 13 weken ook al gewoon adultbrokjes mee.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117958431
Waar haal je dat nutram? :)
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 15:57:02 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117958511
Ik bestel het online, er zijn meer sites die het verkopen. Ik heb je een DM gestuurd ;)

Edit: Ik zie net dat sommige faunalandwinkels het ook verkopen :Y

[ Bericht 32% gewijzigd door senesta op 14-10-2012 16:17:40 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:00:44 #79
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117958615
Ach ja, de mijne krijgt die kittenbrokken ook voornemelijk omdat er destijds een aanbieding bij Zooplus was, 2x4kilo kittenbrokken voor maar ¤15,- er is nu bijna 4 kilo op dus hij moet nog 1 zak op voor hij echt volwassen voer krijgt.
Geen idee wat ik tegen die tijd ga geven, misschien ook Smilla of Sanabelle ofzo, zolang het maar goed voer is waar je geen topprijs voor hoeft te betalen.

Af en toe krijgt Jiro trouwens ook nog wel een blikje Gourmet Diamant, daar zie je de stukjes vlees en garnalen gewoon zitten dus dat gaat schoon op :9~
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 16:03:27 #80
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117958712
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:00 schreef SiGNe het volgende:
Ach ja, de mijne krijgt die kittenbrokken ook voornemelijk omdat er destijds een aanbieding bij Zooplus was, 2x4kilo kittenbrokken voor maar ¤15,- er is nu bijna 4 kilo op dus hij moet nog 1 zak op voor hij echt volwassen voer krijgt.
Geen idee wat ik tegen die tijd ga geven, misschien ook Smilla of Sanabelle ofzo, zolang het maar goed voer is waar je geen topprijs voor hoeft te betalen.

Af en toe krijgt Jiro trouwens ook nog wel een blikje Gourmet Diamant, daar zie je de stukjes vlees en garnalen gewoon zitten dus dat gaat schoon op :9~
Daar heb ik ET mee kunnen lijmen toen ze erg ziek was en niet wilde eten. Daardoor kon ik gelukkig stoppen met dwangvoeren. Zag er inderdaad prima uit. Voorheen gaf ik ze ook wel snoezepoes blikjes, waren 50 cent per blikje, hele stukken vis zag je daar ook in zitten en ze vonden het heerlijk. Maar dat is gestopt begreep ik :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:08:52 #81
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117958909
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:03 schreef senesta het volgende:

[..]

Daar heb ik ET mee kunnen lijmen toen ze erg ziek was en niet wilde eten. Daardoor kon ik gelukkig stoppen met dwangvoeren. Zag er inderdaad prima uit. Voorheen gaf ik ze ook wel snoezepoes blikjes, waren 50 cent per blikje, hele stukken vis zag je daar ook in zitten en ze vonden het heerlijk. Maar dat is gestopt begreep ik :{
Oh da's wel jammer, had er niet meer aan gedacht verder maar was wel goed voer inderdaad.

Ik heb trouwens tegenwoordig ook liquid snacks van Vitacraft, dat gaat ook snel op.
Daar kan je ook pilletjes e.d. instoppen en dan likken ze die pillen ook gewoon op zonder het door te hebben :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 oktober 2012 @ 17:10:30 #82
269689 crew  Viv
pi_117961201
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:46 schreef senesta het volgende:
Ik heb laatst eens in de winkel naar de blikken van diverse merken in de supermarkt zitten kijken. In sommige blikken zit maar 4% vlees, dat vind ik best schokkend weinig voor natvoer.
Blikvoer uit de supermarkt bevat wel meer vlees dan 4%, maar die 4% is wat er minimaal in moet zitten van 1 bepaald soort vlees om het respectievelijk kip/wild/lam/rund/vis/etc te mogen noemen.

Veel schokkender vind ik het toevoegen van suiker, graan en kleurstoffen aan natvoer.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 17:16:33 #83
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117961450
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Blikvoer uit de supermarkt bevat wel meer vlees dan 4%, maar die 4% is wat er minimaal in moet zitten van 1 bepaald soort vlees om het respectievelijk kip/wild/lam/rund/vis/etc te mogen noemen.

Veel schokkender vind ik het toevoegen van suiker, graan en kleurstoffen aan natvoer.
Je hebt gelijk. Dat is ook zo. Gewoon het lezen van zo'n etiket is best verbijsterend ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 oktober 2012 @ 17:41:29 #84
269689 crew  Viv
pi_117962617
Hier een foto van het spul wat ik voer:


De blikken (Cosma, Schmusy, Smilla, Grau, Feline Porta 21) bevatten geen suiker, graan en kleurstoffen en de ingrediënten zijn nog herkenbaar als kip/tonijn/makreel/sardientjes. Ze krijgen ieder 's avonds ongeveer 30 gram.

In de witte bak zit een combinatie van "Animonda vom Feinsten Deluxe Grandis", "Sanabelle Grande" en "Royal Canin Maine Coon 31". Allemaal met vlees als het eerste ingrediënt, en het zijn grote brokken want grote katten. Droogvoer staat de hele dag voor ze klaar, ze eten af en toe een paar brokjes.

Achter de witte bak staan "Catessy Sticks Zalm & Forel", bevat alleen vlees en mineralen. Hier krijgen ze een stukje van als beloning na het borstelen.

We zijn rond de 30 euro per maand kwijt voor 2 grote katten.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 17:45:36 #85
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117962810
Cosma, smilla en Porta blik krijgen ze hier ook :Y 30 gram per kat per dag geef jij?
Ik heb ook drie coons.

Grau eten ze hier niet en schmusy heb ik nog nooit gehad.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 oktober 2012 @ 17:52:45 #86
269689 crew  Viv
pi_117963089
Ja ongeveer 30 gram per dag per kat. Met een 400 grams blik doen we 6 keer, met een blik van 185 gram 3 keer. We vriezen het in porties in zodat ze geen oud voer krijgen, of 6 dagen achter elkaar hetzelfde. :D

Van Grau heb ik een probeerpakket met de verschillende varianten die graanvrij zijn, Kyran eet het niet, Ko-Ko wel. Schmusy lijkt misschien wel op die snoezepoes, met hele stukken vis. :Y)
pi_117963480
Ik kon gister bij de action alleen geen kleine bakjes vinden vivi, of had je dat nu bij de xenos gehaald?

Wat apart is bij het Alexis blikvoer is dat het een wel met suiker is, en het ander niet. Goed opletten dus :
:Y
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 oktober 2012 @ 18:22:19 #88
269689 crew  Viv
pi_117964235
Ik heb ze van de Action, 8 stuks in een netje, maar ik heb bij de Xenos wel vergelijkbare gezien:

pi_117964764
Hier eten ze van dat soort voer alleen kip of tonijn.. Ik heb nog smilla met sardientjes, maar 1 van mijn katten eet dat echt niet.. Animonda carny eten ze niet heel graag, maar gaat uiteindelijk altijd wel op. Die cosma blikjes vind ik te duur voor zo'n klein blikje.
Ze hebben liever supermarkt voer :(
pi_117966528
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn katten krijgen op dit moment Nutram en ik geef ze graanvrij blikvoer en Hummer krijgt vers.

Ik merk het eigenlijk aan alles, ze zijn actiever, ze stinken minder op de bak en ze zijn veel zachter qua vacht. Toen ik ze Royal canin en dergelijke voerde hadden ze ook vaker en meer klitten.

Ik heb naast het blik en vers wat ze 2 keer per dag krijgen krijgen ze nutram. Ik doe met een zeven kilo zak een maand met 3 katten.

Dus

Droogvoer Nutram: 36,50
Blikvoer rond de 20 euro
Vers rond de 15 a 16 euro

Totaal is dan: 72,50

Gedeeld door 30 dagen is 2 euro en 40 cent per dag, voor drie katten. Dat is niet overdreven duur toch? Is 81 cent per kat per dag ;)

En ik neem dan nog wat duurdere merken blik en vers. Dat zou best minder kunnen.
Mee eens, ze hebben een veel mooiere vacht en de kattenbak stinkt een stuk minder.
Ik geef zelf Porta21 graanvrije brokken. Met een zak van 10 kilo doe ik nu al zeker 2 maanden voor 2 katten. Ik denk dat ik de 3 maanden wel ga redden dus dan vind ik 40 euro voor een zak zeker niet veel.
pi_117975777
Net ff op de site van nutram gekeken maar zitten ook wel granen in hoor :o

http://www.nutram.nl/katten/nutram-adult-cat



Spuit 11, je zei zelf al zo min mogelijk granen, niet 0 granen
pi_117978886
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hier een foto van het spul wat ik voer:
[ afbeelding ]

De blikken (Cosma, Schmusy, Smilla, Grau, Feline Porta 21) bevatten geen suiker, graan en kleurstoffen en de ingrediënten zijn nog herkenbaar als kip/tonijn/makreel/sardientjes. Ze krijgen ieder 's avonds ongeveer 30 gram.

In de witte bak zit een combinatie van "Animonda vom Feinsten Deluxe Grandis", "Sanabelle Grande" en "Royal Canin Maine Coon 31". Allemaal met vlees als het eerste ingrediënt, en het zijn grote brokken want grote katten. Droogvoer staat de hele dag voor ze klaar, ze eten af en toe een paar brokjes.

Achter de witte bak staan "Catessy Sticks Zalm & Forel", bevat alleen vlees en mineralen. Hier krijgen ze een stukje van als beloning na het borstelen.

We zijn rond de 30 euro per maand kwijt voor 2 grote katten.
Ik ben een beetje te moe om goed terug te lezen maar het lijkt erop dat je niet hebt verteld waar jij al die blikjes vandaan haalt? Supermarkt? Dierenwinkel? Online winkel?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117979166
Zooplus :) dat weet ik omdat ik vivi irl ken ;)

Ik heb net een blik van 400gram ingevroren in porties van 40 gram. Ziet er wel weinig uit hoor :o Maarja het gaat natuurlijk in een klein kattenbuikje! De wild en gevogelte is wel favo bij zowel Sophie als bij mij. Geen suikers en granen en het hele voer kijkt gewoon nat, niet alleen het bovenste gedeelte :) ze had t alleen wel erg snel op :o
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 oktober 2012 @ 22:35:42 #94
269689 crew  Viv
pi_117979416
Ja alles komt van zooplus, ook de kattenbakvulling. Needless to say, de pakketbezorger en ik zijn geen vrienden meer :')

Yasha het kan best dat Sophie meer nodig heeft dan Ko-Ko en Kyran, ze verbruikt meer energie en moet nog groeien. :) Bij ons laten ze wat staan als we meer dan 30 gram geven, gewoon een kwestie van uitproberen.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 22:37:29 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117979489
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 22:40:10 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117979609
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Net ff op de site van nutram gekeken maar zitten ook wel granen in hoor :o

http://www.nutram.nl/katten/nutram-adult-cat



Spuit 11, je zei zelf al zo min mogelijk granen, niet 0 granen

Ik heb maar twee brokken met zo min mogelijk zooi die ze willen eten. James Wellbeloved turkey and rice en Nutram, de rest blieven ze niet :'( Ik vertel ze steeds hoe goed versvlees en orijen en arcana zijn maar ze eten gewoon niet. En vooral mijn poezendame houd dat echt vol.
En die is al niet zo zwaar. Dit was de tussenweg die we hadden gevonden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 oktober 2012 @ 22:42:09 #97
269689 crew  Viv
pi_117979707
Orijen was hier ook geen succes. :'( Op papier 1 van de beste brokken, maar dan moeten ze het wel opeten.
pi_117980049
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja alles komt van zooplus, ook de kattenbakvulling. Needless to say, de pakketbezorger en ik zijn geen vrienden meer :')

Yasha het kan best dat Sophie meer nodig heeft dan Ko-Ko en Kyran, ze verbruikt meer energie en moet nog groeien. :) Bij ons laten ze wat staan als we meer dan 30 gram geven, gewoon een kwestie van uitproberen.
Mja maar gemiddeld gezien eet ze ook maar 40gram brokjes op een dag, en als het echt voor de lekker is (en voor extra vocht) dan is dit eik wel meer dan voldoende. Volgens mij had Sophie het liefst dit hele blik leeggegeten.

Ze had alleen net wel weer een beetje overgegeven, maar alleen maar wit/doorzichtig geen voer, dus het kan ook van eerder zijn geweest was nml in de gang dus heb t niet gezien.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 22:55:06 #99
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117980293
Hummer eet wel graag vers vlees, momenteel krijgt hij Tinlo, een kiloworst snijden we in 5 delen en met elk deel doet hij 2 dagen. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds vers. En dan eet hij ook bijna geen brok tussendoor. Hummer is altijd rond de 8 kilo. Als kitten at hij veel meer vers.

Dat is de enige die gek is op vers.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117980784
Wij geven onze poes IAMS. Het hoofdbestanddeel is vlees (ruim 40%) en volgens mij zitten er vrijwel geen granen in. We doen al twee maanden met een zak van 3 kilo en we redden het einde van de maand nog wel denk ik. Dus zo duur is het dan uiteindelijk ook niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117983594
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja alles komt van zooplus, ook de kattenbakvulling. Needless to say, de pakketbezorger en ik zijn geen vrienden meer :')
Heb het al vaker gepost, geen idee of je het destijds ook gelezen hebt. Bij Hoogvliet verkopen ze supergoeie kattenzand voor echt weinig geld. 2,49 voor 6 liter grind (Perfekt Ultra Hygiene 6x langer mee klontvormend grind). Gebruik het nu ondertussen al 2 maanden naar volle tevredenheid. De klompjes zijn heel goed eruit te scheppen. De prijs is eigenlijk te laag voor deze kwaliteit. Kan hem wie dan ook aanraden.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117986528
Ik voer mijn katten ecostyle ook erg goed voer en ze vinden het lekker!
pi_117986694
Kan een kat 2x in 2 weken niesziekte krijgen? 2 weken geleden (nadat we andere poes in huis hadden gehaald) begon eerste poes te kokhalzen, raakte stem kwijt (als in bek ging open maar het geluid kwam niet) en had koorts. naar de DA geweest die een vroege luchtweginfectie vaststelde, antibiotica en pijnstiller meegekregen en na 2 dagen was poes weer ok. Nu vannacht begon ze opeens te hikken (ofzo) en mauwt ze ook niet meer, en kokhalst ze weer heel veel. Wel spint ze nog als een malle bij aaien en heeft ze nog geen koorts. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is dat ze in zo'n korte tijd niesziekte 2x krijgt? We moesten haar van de DA als ze 2 weken symptoomvrij was opnieuw laten inenten, maar dat zou dus deze week zijn.
pi_117986769
Wij kregen toen een kuur die afgemaakt moest worden omdat het anders niet volledig over zou zijn en het weer erger kon worden
pi_117986818
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:24 schreef Cindy1988 het volgende:
Wij kregen toen een kuur die afgemaakt moest worden omdat het anders niet volledig over zou zijn en het weer erger kon worden
Nou de kuur was 5 dagen antibiotica, en 5 dagen pijnstiller. Die hebben we dus wel afgemaakt ook al leek ze prima in orde al na 2 dagen.
pi_117986898
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:29 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nou de kuur was 5 dagen antibiotica, en 5 dagen pijnstiller. Die hebben we dus wel afgemaakt ook al leek ze prima in orde al na 2 dagen.
Ummm dan weet ik het ook zo snel niet
pi_117988145
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:16 schreef kirsten. het volgende:
Kan een kat 2x in 2 weken niesziekte krijgen? 2 weken geleden (nadat we andere poes in huis hadden gehaald) begon eerste poes te kokhalzen, raakte stem kwijt (als in bek ging open maar het geluid kwam niet) en had koorts. naar de DA geweest die een vroege luchtweginfectie vaststelde, antibiotica en pijnstiller meegekregen en na 2 dagen was poes weer ok. Nu vannacht begon ze opeens te hikken (ofzo) en mauwt ze ook niet meer, en kokhalst ze weer heel veel. Wel spint ze nog als een malle bij aaien en heeft ze nog geen koorts. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is dat ze in zo'n korte tijd niesziekte 2x krijgt? We moesten haar van de DA als ze 2 weken symptoomvrij was opnieuw laten inenten, maar dat zou dus deze week zijn.
Waarom bel je niet de DA met deze vraag?
pi_117988325
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Waarom bel je niet de DA met deze vraag?
Gedaan ;) Ben net terug van de afspraak. Ze zaten te denken dat het nog een nasleep van de niesziekte kon zijn, maar ook een nieuwe infectie. Ze hebben haar toch nu ingeënt, en ik had nog pijnstiller van die vorige behandeling liggen die ik nog mocht gebruiken nu een paar dagen. Als het na een paar dagen niet beter zou zijn moest ik opnieuw telefonisch contact opnemen :)
pi_117999519
Ah vanmorgen is mijn kat naar de dierenarts geweest. Toen ik net thuis kwam zag ik een enorme vlek op de plek waar is de bult zat. Heb van mijn broertje vernomen dat het niets ergs was. :)
pi_117999983
quote:
11s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef maurisioo het volgende:
Ah vanmorgen is mijn kat naar de dierenarts geweest. Toen ik net thuis kwam zag ik een enorme vlek op de plek waar is de bult zat. Heb van mijn broertje vernomen dat het niets ergs was. :)
Waarschijnlijk een kleine onderhuidse ontsteking? Zoiets had mijn kat ook (op z'n onderrug). Alleen kwam ik daar achter toen ik hem zat te aaien (hmm, da's een flinke bu.... yuck!). Gelijk naar de dierenarts, kon hij hem even helemaal schoonmaken want met een keukenpapiertje gaat dat ook maar tot een zekere hoogte...
pi_118000063
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een kleine onderhuidse ontsteking? Zoiets had mijn kat ook (op z'n onderrug). Alleen kwam ik daar achter toen ik hem zat te aaien (hmm, da's een flinke bu.... yuck!). Gelijk naar de dierenarts, kon hij hem even helemaal schoonmaken want met een keukenpapiertje gaat dat ook maar tot een zekere hoogte...
Ja denk het ook. Alleen mijn broertje kon me niet vertellen wat het nou echt was. Ben wel echt opgelucht. :P
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:41:30 #112
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_118005063
Ik gooi er ook maar even een "stomme" vraag tegenaan.

Mercy hier, 6,5 maand, mauwt ineens onwijs veel, is helemaal hyperactief en echt "door het dolle heen" ik wil het woord irritant niet gebruiken, maar, stiekem, word ik wel een beetje gek van haar.

Ze komt alleen buiten aan een tuigje ( heb niet zo'n fijn verleden gehad met poezeltjes die op jonge leeftijd meteen naar buiten gingen.. )

Ik weet het antwoord zelf denk ik wel, maar, maak ik me gewoon druk om niks omdat ze krols aan het worden is?



Foto om mijn stomme vraag goed te maken, gaat over het cyperse prutspiepje dus.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 oktober 2012 @ 21:47:32 #113
269689 crew  Viv
pi_118017053
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:31 schreef Kloonhommel het volgende:
Heb het al vaker gepost, geen idee of je het destijds ook gelezen hebt. Bij Hoogvliet verkopen ze supergoeie kattenzand voor echt weinig geld. 2,49 voor 6 liter grind (Perfekt Ultra Hygiene 6x langer mee klontvormend grind). Gebruik het nu ondertussen al 2 maanden naar volle tevredenheid. De klompjes zijn heel goed eruit te scheppen. De prijs is eigenlijk te laag voor deze kwaliteit. Kan hem wie dan ook aanraden.
Wel gezien, maar geen Hoogvliet in de regio. :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:06:44 #114
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_118026169
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:41 schreef houdjemond het volgende:
Ik gooi er ook maar even een "stomme" vraag tegenaan.

Mercy hier, 6,5 maand, mauwt ineens onwijs veel, is helemaal hyperactief en echt "door het dolle heen" ik wil het woord irritant niet gebruiken, maar, stiekem, word ik wel een beetje gek van haar.

Ze komt alleen buiten aan een tuigje ( heb niet zo'n fijn verleden gehad met poezeltjes die op jonge leeftijd meteen naar buiten gingen.. )

Ik weet het antwoord zelf denk ik wel, maar, maak ik me gewoon druk om niks omdat ze krols aan het worden is?

[ afbeelding ]

Foto om mijn stomme vraag goed te maken, gaat over het cyperse prutspiepje dus.
Puberteit? (Ja, dat schijnen katten ook door te maken).
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:13:35 #115
43556 miss_dynastie
pi_118026238
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:41 schreef houdjemond het volgende:
Ik gooi er ook maar even een "stomme" vraag tegenaan.

Mercy hier, 6,5 maand, mauwt ineens onwijs veel, is helemaal hyperactief en echt "door het dolle heen" ik wil het woord irritant niet gebruiken, maar, stiekem, word ik wel een beetje gek van haar.

Ze komt alleen buiten aan een tuigje ( heb niet zo'n fijn verleden gehad met poezeltjes die op jonge leeftijd meteen naar buiten gingen.. )

Ik weet het antwoord zelf denk ik wel, maar, maak ik me gewoon druk om niks omdat ze krols aan het worden is?

[ afbeelding ]

Foto om mijn stomme vraag goed te maken, gaat over het cyperse prutspiepje dus.
Weet je zeker dat ze vlovrij is? :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:19:31 #116
251975 kissaa
fka: kissa
pi_118026297
Pré-krols, denk ik.
Gzd zijn mijn ex=katers inmiddels ruim 13 jaar jong :)
pi_118026351
Klinkt als krols, tijd voor castratie dus ^O^
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 06:18:07 #118
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118027181
over een paaar maanden heb je 4 katten extra!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118027781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:19 schreef kissaa het volgende:
Pré-krols, denk ik.
Gzd zijn mijn ex=katers inmiddels ruim 13 jaar jong :)
Mijn oudste ex-kater doet soms hetzelfde... En hij is 8 jaar jong! Ik schop hem dan altijd naar buiten :P (en dan vliegt hij tegen elke boom aan... net zo'n boomklevertje...)

En onze vorige ex-kater deed dat altijd als hij net op de bak gezeten had... Dan knalde hij altijd helemaal horendol door het huis heen...

@houdjemond: wat het bij jou kat zou kunnen zijn, geen idee, ik heb alleen ex-katers (gehad).
pi_118037563
Bij een poes denk ik met veel mauwen inderdaad aan krols.
En hyperactief hoort verder gewoon bij jonge katten. Die van mij kan ook erg vervelend zijn..
pi_118038975
Mijn katertje van 7 maanden miauwt sinds een maand ook de hele tijd, hoge piepmauwtjes, diepe brullen, hysterisch krijsen, lief kletsen, alles, de HELE tijd, ik word helemaal gek van dat dier :')

Hij is ineens ook superaandachtvragend en compleet obsessed met eten en eten stelen.

Ik hoop maar dat het puberteit is en dat hij er met een paar maandjes overheen is, dit gedrag is overigens bijna direct na zijn castratie begonnen!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:04:51 #122
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_118058627
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze vlovrij is? :)
:Y Heel zeker.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:06:31 #123
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_118058708
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 06:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
over een paaar maanden heb je 4 katten extra!
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:17 schreef Dragonberry het volgende:
Bij een poes denk ik met veel mauwen inderdaad aan krols.
En hyperactief hoort verder gewoon bij jonge katten. Die van mij kan ook erg vervelend zijn..
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:24 schreef Oognip het volgende:
Klinkt als krols, tijd voor castratie dus ^O^
DA gebeld, volgende week inderdaad mooi onder het mes, want ik zit inderdaad niet te wachten op kittens ( hoe lief ze ook zijn, veel te veel medelijden met beestjes uit het asiel, koop die eerst wel leeg O+ ) , dat is ook de reden dat ze niet alleen naar buiten gaat ;)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:09:46 #124
43556 miss_dynastie
pi_118058874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:04 schreef houdjemond het volgende:

[..]

:Y Heel zeker.
Dan zou ik ook denken aan krolsheid, ja. Goed dat je gebeld hebt :)
pi_118064107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:06 schreef houdjemond het volgende:

[..]

[..]

[..]

DA gebeld, volgende week inderdaad mooi onder het mes, want ik zit inderdaad niet te wachten op kittens ( hoe lief ze ook zijn, veel te veel medelijden met beestjes uit het asiel, koop die eerst wel leeg O+ ) , dat is ook de reden dat ze niet alleen naar buiten gaat ;)
Super ^O^
pi_118070236
Poesje vraagt zich af waarom zijn baasje geen water of voer heeft neergezet en weet nog niet wat ze vandaag gaat doorstaan.

*voelt zich schuldig*
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118070732
quote:
9s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:00 schreef Kloonhommel het volgende:
Poesje vraagt zich af waarom zijn baasje geen water of voer heeft neergezet en weet nog niet wat ze vandaag gaat doorstaan.

*voelt zich schuldig*
En terecht :P water mag gewoon voor operaties :s)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:51:12 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118070796
quote:
9s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:00 schreef Kloonhommel het volgende:
Poesje vraagt zich af waarom zijn baasje geen water of voer heeft neergezet en weet nog niet wat ze vandaag gaat doorstaan.

*voelt zich schuldig*
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:51:54 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_118075546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 08:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mijn oudste ex-kater doet soms hetzelfde... En hij is 8 jaar jong! Ik schop hem dan altijd naar buiten :P (en dan vliegt hij tegen elke boom aan... net zo'n boomklevertje...)

En onze vorige ex-kater deed dat altijd als hij net op de bak gezeten had... Dan knalde hij altijd helemaal horendol door het huis heen...
\
Loki verandert ook in een zenuwpees als hij niet naar buiten kan. Hij houdt al niet van harde wind en regen, dus dan gaat hij bij slecht weer voor het raam zitten en kan zijn energie niet kwijt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_118083124
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:47 schreef Oognip het volgende:

[..]

En terecht :P water mag gewoon voor operaties :s)
Dat dacht ik ook, maar nee dus. 6 uur voor de operatie mag ze geen water. Weet niet waarom.

Mogelijkheid is dat het makkelijker opereren is als de maag en blaas leeg of vrijwel leeg zijn? Of dierenarts wil niet dat de kat per ongeluk haar volle blaas leegt op de operatietafel?

Trouwens, wat mij verbaasde was dat zij is afgevallen in 1 jaar tijd. van 3.13 kilo naar 2,83 kilo. Ben benieuwd hoeveel zij aankomt nu ze is gesteriliseerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kloonhommel op 17-10-2012 15:22:01 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118083511
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sterkte.
Thnxs! Ze zette zulke grote ogen op en ze miauwde de hele flatgebouw bij elkaar. Nu is ze weer thuis en aan het slapen in haar mandje. Heb de bovengedeelte van de kattenbak eraf gehaald zodat ze wat makkelijker in kattenbak komt. De ruimte waar zij nu ligt is een hal waar zij normaal gesproken ook slaapt en al haar spullen staan daar dus ook. Het verschil is alleen dat alle 6 deuren dicht zijn zodat ze geen vrijheid heeft maar dat boeit haar denk ik nu niet aangezien ze alleen maar blijft liggen.

Over anderhalf uur mag ze weer wat eten en drinken. Ben benieuwd of ze dat ook doet...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118101740
Oké ik ben op zoek naar advies en hoop dat hier te vinden zonder meteen op dingen die ik al weet gewezen te worden. Om dit te voorkomen moet ik eerst even uitleggen hoe de situatie met mijn kitten zit:

Ik heb afgelopen zomer op de kitten van mijn broer gepast een 12-14 weken oude poes genaamd Minet. Zelf heb ik een 5 jaar oud vrouwelijk konijntje genaamd fluffie welke mee was naar het oppas adres. Na een eerste ietwat angstig wen moment kon mijn konijn het echt ontzettend leuk vinden met de kat en ze speelden zo leuk samen dat ik zoiets had van ja nu kan ik toch nog een eigen kitten nemen! (dit had ik eerder niet gedaan omdat het konijn naar soortgenootje van het mannelijk geslacht Binkie erg agressief deed en ik bang was dat ze de nieuweling niet zou mogen.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een kitten en kwam uiteindelijk na veel bellen en teleurgesteld worden bij een 12 maanden oude poes wiens eigenaar op het laatste moment ineens besloot dat de kinderen er te gehecht aan waren en de deal afbrak een dag voor wij haar gingen halen. Ik heb die dag na veel boos zijn en huilen over het feit dat die dame niet een week eerder had kunnen bedenken dat de kinderen de kat niet kwijt wilden toch een ander gevonden die kittens aanbood. Zij waren zindelijk en aten en dronken niet meer bij de moeder. Deze kittens waren ongeveer 6,5 weken maar na bijna 3 maanden van aaneengesloten teleurstelling wilde ik niet het risico lopen weer naast het net te vissen. Ik wist ook niet beter of 6 weken was prima zolang ze zelfstandig kunnen eten en zindelijk zijn.

Mijn ouders zijn meegegaan en bij aankomst was Dagda de enige van de 4 kittens uit een nest van 9 (waarvan er al 5 met een andere eigenaar waren mee gegaan voor ik daar kwam) die niet bang wegschoot. Ook was hij de magerste van het stel. Toen wij op weg naar huis waren zei mijn moeder dat Dagda het niet lang zou hebben overleefd daar aangezien de man naast nog 3 kittens ook nog 6 volwassen katten had lopen.

Dagda heeft in de 4,5 week dat hij nu bij mij woont al veel meegemaakt. Zo bleek zijn eigenaar te hebben gelogen over vlooien en wormen behandelingen, was hij verkouden en heeft hij al binnen 3 dagen na aankomst een eerste bad moeten krijgen. Hij is in totaal zo'n 6 keer bij de dierenarts geweest. Het bleek bij de dierenarts ook nog dat het een kater was en geen poes. Het was daarom dat ook het contact met fluffie langzaam verloopt. Fluffie zag hem de eerste week nog erg als een bedreiging en was dan ook de eerste 2 weken erg opstandig wanneer de kat in de woonkamer kwam.

Helaas werd ik in de week van 1-7 oktober zelf erg ziek en heb ik een week lang buiten het voeden en kort spelen niet veel met Dagda kunnen doen. Sinds dat moment gaat het gedrag van Dagda wat minder lekker. Hij poept en plast waar zijn etens en drink bak eerst stonden. Deze heb ik van plaats gewisseld om te kijken of dit mogelijk helpt. Ik heb ook ander grit dus ook dit wil ik weer voor het voorgaande soort vervangen om te kijken of dat een rede kan zijn.

Momenteel is echter mijn probleem zijn gedrag. Doordat het contact met fluffie minder snel loopt dan ik gehoopt had (gezien eerdere ervaringen met de kitten van mijn broer met wie ze zo heerlijk heeft gespeeld toen wij daar logeerden) kan Dagda niet in de woonkamer voor langere perioden. De dierenarts heeft geadviseerd de 2 langzaam aan elkaar te laten wennen.

Dagda is nu bijna 11 weken oud en bewoont de ruime logeerkamer op mijn bovenverdieping van mijn 2 personen rijtjes huis. Momenteel is zijn lievelings speeltje mijn lichaam. Mijn benen armen en haren en gezicht om precies te zijn maar ook de benen en handen van gasten. Hij bijt en zet zijn nagels er in. Ik probeer hem door steeds duidelijk en streng wanneer hij te hard bijt 'Zachtjes!' tegen hem te zeggen af te leren te hard te bijten. Een tijdje leek dit ook te lukken maar nu vandaag zat ik op de vloer en vloog hij mijn gezicht aan. Ik kom hem tegen houden en heb hem een tik op de neus gegeven waarna ik de kamer heb verlaten zelf een beetje geschrokken aangezien hij dit nooit eerder heeft gedaan.

Omdat ik niet wil dat hij als hij ouder is ook zo blijft uithalen wil ik hierbij advies vragen. Ook wil ik vragen of mensen ideeën hebben over hoe ik zijn kamer wat uitdagender kan maken. Zijn krabpaal tafel 2 stoelen een bed en een boeken kast geven hem wel wat klim en spring plezier maar omdat het mijn eerste kitten is hoop ik dat jullie als meer ervaren katten eigenaren mogelijk ideeën hebben.

een 2e kitten naast dagda en fluffie is financieel niet haalbaar en volgens de dierenarts niet direct noodzakelijk omdat Dagda straks bij fluf in de woonkamer mag als fluf hem eenmaal volledig geaccepteerd heeft.

Ik ben echter erg onzeker en wordt op andere fora enkel bestookt met negatieve posts omdat ik maar 1 kat geadopteerd heb en geen 2...het feit dat mijn kat niet 'alleen' is wil men daar niet zien nog de vraag waar ik eigenlijk mee kom en dat is lastig. Ik ben me ervan bewust dat je beter 2 kittens kunt nemen maar door ruimtelijk en financieel gebrek kan ik mij maar 2 dieren veroorloven. Ik wil wel een 2e kat nemen als Fluffie er niet meer is. Ik wil dan een poes van gelijke leeftijd met Dagda nemen omdat ik Dagda in December als hij 6 maanden oud is laat castreren.

Nu ja een erg lang verhaal kort. Zijn er hier katten liefhebbers die tips hebben voor dingen die zelf te maken zijn of die niet al te duur zijn om mijn kitten mee uit te dagen tijdens de 8 uren die ik 4 maal per week gedwongen wordt te werken om voor mijzelf en mijn dieren te kunnen blijven zorgen.

Ook zou ik willen weten wat ik kan doen om de kat zover te krijgen dat hij stopt met mij aan te vallen en ook mijn laptop welke ik meestal mee neem zodat ik met mijn lief kan praten terwijl ik met mijn kitten speel. (mijn lief woont in Duitsland en wij praten via chat.)

Ook zou ik willen weten of iemand een winkel, dan wel online dan wel in zuidholland (rond rotterdam spijkenisse hellevoetsluis en goeree overflakkee als het kan) waar je nog van die op wind muisjes kan vinden die je kunt opwinden en dan op de grond zet of welke je met een knopje aan zet en dat die dan rond de kamer racen(niet al te hard natuurlijk ^^;;; ).

Alvast erg bedankt voor de informatie.

PS: De kitten kan hier niet naar buiten nog. Dankzij de gemeente die overal rond mijn huis de weg open heeft liggen en die #$%(&^@ van een man een paar straten verder die katten vergiftigd! Sorry maar hij maakt me zo boos wie het ook is! Hoe kan je nou een kat gif voeren? TT^TT

[ Bericht 1% gewijzigd door Kimichan84 op 17-10-2012 21:57:06 (Nog wat info vergeten) ]
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118102282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:52 schreef Kimichan84 het volgende:
Oké ik ben op zoek naar advies en hoop dat hier te vinden zonder meteen op dingen die ik al weet gewezen te worden. Om dit te voorkomen moet ik eerst even uitleggen hoe de situatie met mijn kitten zit:

Ik heb afgelopen zomer op de kitten van mijn broer gepast een 12-14 weken oude poes genaamd Minet. Zelf heb ik een 5 jaar oud vrouwelijk konijntje genaamd fluffie welke mee was naar het oppas adres. Na een eerste ietwat angstig wen moment kon mijn konijn het echt ontzettend leuk vinden met de kat en ze speelden zo leuk samen dat ik zoiets had van ja nu kan ik toch nog een eigen kitten nemen! (dit had ik eerder niet gedaan omdat het konijn naar soortgenootje van het mannelijk geslacht Binkie erg agressief deed en ik bang was dat ze de nieuweling niet zou mogen.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een kitten en kwam uiteindelijk na veel bellen en teleurgesteld worden bij een 12 maanden oude poes wiens eigenaar op het laatste moment ineens besloot dat de kinderen er te gehecht aan waren en de deal afbrak een dag voor wij haar gingen halen. Ik heb die dag na veel boos zijn en huilen over het feit dat die dame niet een week eerder had kunnen bedenken dat de kinderen de kat niet kwijt wilden toch een ander gevonden die kittens aanbood. Zij waren zindelijk en aten en dronken niet meer bij de moeder. Deze kittens waren ongeveer 6,5 weken maar na bijna 3 maanden van aaneengesloten teleurstelling wilde ik niet het risico lopen weer naast het net te vissen. Ik wist ook niet beter of 6 weken was prima zolang ze zelfstandig kunnen eten en zindelijk zijn.

Mijn ouders zijn meegegaan en bij aankomst was Dagda de enige van de 4 kittens uit een nest van 9 (waarvan er al 5 met een andere eigenaar waren mee gegaan voor ik daar kwam) die niet bang wegschoot. Ook was hij de magerste van het stel. Toen wij op weg naar huis waren zei mijn moeder dat Dagda het niet lang zou hebben overleefd daar aangezien de man naast nog 3 kittens ook nog 6 volwassen katten had lopen.

Dagda heeft in de 4,5 week dat hij nu bij mij woont al veel meegemaakt. Zo bleek zijn eigenaar te hebben gelogen over vlooien en wormen behandelingen, was hij verkouden en heeft hij al binnen 3 dagen na aankomst een eerste bad moeten krijgen. Hij is in totaal zo'n 6 keer bij de dierenarts geweest. Het bleek bij de dierenarts ook nog dat het een kater was en geen poes. Het was daarom dat ook het contact met fluffie langzaam verloopt. Fluffie zag hem de eerste week nog erg als een bedreiging en was dan ook de eerste 2 weken erg opstandig wanneer de kat in de woonkamer kwam.

Helaas werd ik in de week van 1-7 oktober zelf erg ziek en heb ik een week lang buiten het voeden en kort spelen niet veel met Dagda kunnen doen. Sinds dat moment gaat het gedrag van Dagda wat minder lekker. Hij poept en plast waar zijn etens en drink bak eerst stonden. Deze heb ik van plaats gewisseld om te kijken of dit mogelijk helpt. Ik heb ook ander grit dus ook dit wil ik weer voor het voorgaande soort vervangen om te kijken of dat een rede kan zijn.

Momenteel is echter mijn probleem zijn gedrag. Doordat het contact met fluffie minder snel loopt dan ik gehoopt had (gezien eerdere ervaringen met de kitten van mijn broer met wie ze zo heerlijk heeft gespeeld toen wij daar logeerden) kan Dagda niet in de woonkamer voor langere perioden. De dierenarts heeft geadviseerd de 2 langzaam aan elkaar te laten wennen.

Dagda is nu bijna 11 weken oud en bewoont de ruime logeerkamer op mijn bovenverdieping van mijn 2 personen rijtjes huis. Momenteel is zijn lievelings speeltje mijn lichaam. Mijn benen armen en haren en gezicht om precies te zijn maar ook de benen en handen van gasten. Hij bijt en zet zijn nagels er in. Ik probeer hem door steeds duidelijk en streng wanneer hij te hard bijt 'Zachtjes!' tegen hem te zeggen af te leren te hard te bijten. Een tijdje leek dit ook te lukken maar nu vandaag zat ik op de vloer en vloog hij mijn gezicht aan. Ik kom hem tegen houden en heb hem een tik op de neus gegeven waarna ik de kamer heb verlaten zelf een beetje geschrokken aangezien hij dit nooit eerder heeft gedaan.

Omdat ik niet wil dat hij als hij ouder is ook zo blijft uithalen wil ik hierbij advies vragen. Ook wil ik vragen of mensen ideeën hebben over hoe ik zijn kamer wat uitdagender kan maken. Zijn krabpaal tafel 2 stoelen een bed en een boeken kast geven hem wel wat klim en spring plezier maar omdat het mijn eerste kitten is hoop ik dat jullie als meer ervaren katten eigenaren mogelijk ideeën hebben.

een 2e kitten naast dagda en fluffie is financieel niet haalbaar en volgens de dierenarts niet direct noodzakelijk omdat Dagda straks bij fluf in de woonkamer mag als fluf hem eenmaal volledig geaccepteerd heeft.

Ik ben echter erg onzeker en wordt op andere fora enkel bestookt met negatieve posts omdat ik maar 1 kat geadopteerd heb en geen 2...het feit dat mijn kat niet 'alleen' is wil men daar niet zien nog de vraag waar ik eigenlijk mee kom en dat is lastig. Ik ben me ervan bewust dat je beter 2 kittens kunt nemen maar door ruimtelijk en financieel gebrek kan ik mij maar 2 dieren veroorloven. Ik wil wel een 2e kat nemen als Fluffie er niet meer is. Ik wil dan een poes van gelijke leeftijd met Dagda nemen omdat ik Dagda in December als hij 6 maanden oud is laat castreren.

Nu ja een erg lang verhaal kort. Zijn er hier katten liefhebbers die tips hebben voor dingen die zelf te maken zijn of die niet al te duur zijn om mijn kitten mee uit te dagen tijdens de 8 uren die ik 4 maal per week gedwongen wordt te werken om voor mijzelf en mijn dieren te kunnen blijven zorgen.

Ook zou ik willen weten wat ik kan doen om de kat zover te krijgen dat hij stopt met mij aan te vallen en ook mijn laptop welke ik meestal mee neem zodat ik met mijn lief kan praten terwijl ik met mijn kitten speel. (mijn lief woont in Duitsland en wij praten via chat.)

Ook zou ik willen weten of iemand een winkel, dan wel online dan wel in zuidholland (rond rotterdam spijkenisse hellevoetsluis en goeree overflakkee als het kan) waar je nog van die op wind muisjes kan vinden die je kunt opwinden en dan op de grond zet of welke je met een knopje aan zet en dat die dan rond de kamer racen(niet al te hard natuurlijk ^^;;; ).

Alvast erg bedankt voor de informatie.

PS: De kitten kan hier niet naar buiten nog. Dankzij de gemeente die overal rond mijn huis de weg open heeft liggen en die #$%(&^@ van een man een paar straten verder die katten vergiftigd! Sorry maar hij maakt me zo boos wie het ook is! Hoe kan je nou een kat gif voeren? TT^TT
Lastig verhaal. Maar 1 ding kan ik je wel vertellen: propjes papier zijn hier lievelingsspeelgoed nummer 1 bij beide diertjes.

Ik had trouwens ook 1 kat maar eerst hoor, en geen andere dieren. Tsja, als jij relatief veel thuis bent heeft dat diertje ook prima gezelschap. Nu ik er 2 heb merk ik dat ze veel achter elkaar aanrennen, maar de kat is nog even aanhankelijk als eerst en verder is er weinig veranderd, behalve dat er ipv 1 luie poes 2 luie poezen in de stoel liggen. Maak je dus vooral niet te druk over het feit dat je maar 1 kat hebt. Mocht je de kat ooit nog naar buiten laten dan is dat sowieso snel goedgemaakt ;)
pi_118102700
Volgens mij heb je zelf ook wel door dat je kitten eigenlijk te jong is. Daardoor speelt hij ook ruw en zal hij veel je handen verwonden. Vooral met stokjes e.d. spelen ipv je handen. Daarnaast is niets in huis veilig voor een kitten. Er zullen vast wat spullen worden vernield..
Met een 2e kitten zal hij ook minder slopen omdat hij word bezig gehouden. Ze zullen aan elkaar leren minder ruw te spelen. Jammer dat je geen tweede wilt.
Naar buiten laten zou ik sowieso niet gaan doen. Veel te veel kans dat hij binnenkort plat is of vergiftigt oid.
Ik snap alleen niet dat je blijkbaar elke keer mis grijpt. Asiels zitten volgens mij nog altijd overvol met kittens.
pi_118103369
De asiels heb ik geprobeerd maar daar kreeg ik te horen dat ik tenzij ik er 2 adopteer geen kitten krijg van ze. En sorry maar ik ga mijn konijn niet wegdoen of in laten slapen om er een 2e kitten bij te kunnen nemen.

Over niets in huis veilig zijn ben ik het niet eens. Daar kun je zelf aan bij dragen. Ik hoop gewoon dat het beter zal gaan nu ik weer beter ben en dat hij straks beter sociaal wordt als hij en fluffie samen in de woonkamer kunnen verblijven als ik niet thuis ben. Dat is nu nog niet mogelijk doordat mijn kat geen gevaar ziet en mijn konijn zoiets heeft van ik ben de oudste hier ik ben Alfa en jij niet. Wat de kat betreft tenminste vandaar het langzamer wennen. een 30 minuten getolereerd ze hem nu en van het weekend wil ik kijken als ik heb opgeruimd om hem met poepbak naar beneden te doen en dan lekker eens een uurtje of twee misschien als het goed gaat de 2 bij elkaar te laten.
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118107909
Heb je geen hok voor je konijn? dan kan je je konijn in het hok doen om je kat eens lekker te laten rennen, en kan je konijn weer los als je kitten boven zit?

de beste rede die ik me kan bedenken waarom een kitten zo doet is uit verveling...
kittens houden van uitdagingen, ALLES uitproberen en het liefst ietsjes te ver gaan :P
koop desnoods een laserlampje en laat je kitten een paar keer op & neer van de trap rennen,
knoop van die strikjes die aan kadopapier zitten aan de krabpaal (ik pik weleens wat mee bij de inpaktafel van het tuincentrum :P )
bewaar oude kassabonnetjes en inpakpapier om propjes van te maken ect..
Als je kitten genoeg energie kwijt kan met spelen dan zal hij minder energie steken in het treiteren en aandacht vragen van jou en je konijn.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 01:09:24 #137
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118111240
Laserlampjes zijn veel te fel voor kattenogen en is dus niet aan te raden als speeltje.
Katten hebben ogen waarmee ze zelfs met het kleinste beetje licht kunnen zien, dan is zo'n laserlampje alsof je in een lasboog kijkt.
pi_118114209
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:09 schreef SiGNe het volgende:
Laserlampjes zijn veel te fel voor kattenogen en is dus niet aan te raden als speeltje.
Katten hebben ogen waarmee ze zelfs met het kleinste beetje licht kunnen zien, dan is zo'n laserlampje alsof je in een lasboog kijkt.
Je moet ze ook niet in de ogen schijnen idd. Maar het is wel een superoplossing. Die van mij vliegt 20x het huis op en neer met dat lasertje, en is dan zo uitgeput dat ze met ons gaat slapen! Zonder ons in de nacht wakker te maken! :D
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:35:18 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118115629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Thnxs! Ze zette zulke grote ogen op en ze miauwde de hele flatgebouw bij elkaar. Nu is ze weer thuis en aan het slapen in haar mandje. Heb de bovengedeelte van de kattenbak eraf gehaald zodat ze wat makkelijker in kattenbak komt. De ruimte waar zij nu ligt is een hal waar zij normaal gesproken ook slaapt en al haar spullen staan daar dus ook. Het verschil is alleen dat alle 6 deuren dicht zijn zodat ze geen vrijheid heeft maar dat boeit haar denk ik nu niet aangezien ze alleen maar blijft liggen.

Over anderhalf uur mag ze weer wat eten en drinken. Ben benieuwd of ze dat ook doet...
Hoe gaat het? :)
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:12:13 #140
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118120622
quote:
6s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:10 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Je moet ze ook niet in de ogen schijnen idd. Maar het is wel een superoplossing. Die van mij vliegt 20x het huis op en neer met dat lasertje, en is dan zo uitgeput dat ze met ons gaat slapen! Zonder ons in de nacht wakker te maken! :D
Ook het licht dat vanaf de muur in de ogen komt is al te fel.
Katten zien 6 tot 10 keer beter dan de mens en de ogen zien ook een gedeelte van het infrarood-spectrum, dat maakt ze ook zulke goede nacht jagers.
pi_118122817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe gaat het? :)
Eetlust is iig prima, en ze geeft ook steeds kopjes. Ze komt alleen niet naar mij toe lopen zoals gewoonlijk. Ik vind ook nog geen poep in haar bak. Wel 1 klein klompje (=geklonterd plasje). Dit terwijl ze gisteren een portie natvoer helemaal heeft opgegeten (portie was kleiner dan ze gewend is, dit moest van de dierenarts, straks rond etenstijd een normale portie natvoer) Vannacht stond er een kleine portie droogvoer. Dat was vanochtend bijna leeg en heb ik bijgevuld maar zo te zien heeft ze het niet aangeraakt. Ik denk dat het vandaag wel goedkomt met het poepen.

:)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:30:14 #142
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118128326
Volgende week donderdag gaan mijn kat en poes afzien ;( , Tsh wordt gecastreerd en Mac gestereliseerd, ook krijgen ze meteen de tweede enting die ik vergeten was :@ en worden ze gechipt.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:31:32 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118128385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Eetlust is iig prima, en ze geeft ook steeds kopjes. Ze komt alleen niet naar mij toe lopen zoals gewoonlijk. Ik vind ook nog geen poep in haar bak. Wel 1 klein klompje (=geklonterd plasje). Dit terwijl ze gisteren een portie natvoer helemaal heeft opgegeten (portie was kleiner dan ze gewend is, dit moest van de dierenarts, straks rond etenstijd een normale portie natvoer) Vannacht stond er een kleine portie droogvoer. Dat was vanochtend bijna leeg en heb ik bijgevuld maar zo te zien heeft ze het niet aangeraakt. Ik denk dat het vandaag wel goedkomt met het poepen.

:)
Hopelijk blijft het voorspoedig gaan!
The love you take is equal to the love you make.
pi_118130224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ook het licht dat vanaf de muur in de ogen komt is al te fel.
Katten zien 6 tot 10 keer beter dan de mens en de ogen zien ook een gedeelte van het infrarood-spectrum, dat maakt ze ook zulke goede nacht jagers.
Ik heb het gewoon over een simpel kermisding...
Ze verkopen ze zelfs in dierenwinkels en op landelijke websites, ook bestaan er kattenspeeltjes waar laserlampjes ingebouwd zijn waarom mogen die dan op de markt?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:22:03 #145
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118130521
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:15 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Ik heb het gewoon over een simpel kermisding...
Ze verkopen ze zelfs in dierenwinkels en op landelijke websites, ook bestaan er kattenspeeltjes waar laserlampjes ingebouwd zijn waarom mogen die dan op de markt?
Zelfs die simpele kermisdingetjes van 5mW zijn al te fel voor kattenogen.
De reden dat het op de markt wordt gezet is omdat het wel een ideale afleiding is voor een kat, ze reageren er altijd op fabrikanten maken er ook flink winst op dus dat ze het op de markt brengen is ook logisch maar dat wil nog niet zeggen dat het ook verstandig/veilig is.

Ik denk dat fabrikanten er gewoon nog nooit over hebben nagedacht of het wel veilig is.
Meeste mensen weten niet eens dat katten bijv. amper kleuren zien, rood en blauw kunnen ze nog net van elkaar onderscheiden.
En laserlicht is gewoon heel fel, ook als mens moet je daar al niet te lang naar kijken (ook niet naar het indirecte licht)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:12:54 #146
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118132867
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zelfs die simpele kermisdingetjes van 5mW zijn al te fel voor kattenogen.
De reden dat het op de markt wordt gezet is omdat het wel een ideale afleiding is voor een kat, ze reageren er altijd op fabrikanten maken er ook flink winst op dus dat ze het op de markt brengen is ook logisch maar dat wil nog niet zeggen dat het ook verstandig/veilig is.

Ik denk dat fabrikanten er gewoon nog nooit over hebben nagedacht of het wel veilig is.
Meeste mensen weten niet eens dat katten bijv. amper kleuren zien, rood en blauw kunnen ze nog net van elkaar onderscheiden.
En laserlicht is gewoon heel fel, ook als mens moet je daar al niet te lang naar kijken (ook niet naar het indirecte licht)
Die ik van de dierenwinkel heb is minder dan 1mw. Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben.. Overigens ogen uiteraard altijd vermijden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118134138
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:51 schreef deadly_kiss het volgende:
Heb je geen hok voor je konijn? dan kan je je konijn in het hok doen om je kat eens lekker te laten rennen, en kan je konijn weer los als je kitten boven zit?

de beste rede die ik me kan bedenken waarom een kitten zo doet is uit verveling...
kittens houden van uitdagingen, ALLES uitproberen en het liefst ietsjes te ver gaan :P
koop desnoods een laserlampje en laat je kitten een paar keer op & neer van de trap rennen,
knoop van die strikjes die aan kadopapier zitten aan de krabpaal (ik pik weleens wat mee bij de inpaktafel van het tuincentrum :P )
bewaar oude kassabonnetjes en inpakpapier om propjes van te maken ect..
Als je kitten genoeg energie kwijt kan met spelen dan zal hij minder energie steken in het treiteren en aandacht vragen van jou en je konijn.
Mijn konijn zit in haar kooi. Dit weekend moet ik even de woonkamer kat veilig maken dan kan zijn poepbak naar beneden en mag hij voor het eerst laten zien of hij langer dan een uur met het konijn kan zonder dat mijn konijn in haar bak op scherp staat X_x

In het begin vloog het konijn naar de kant waar de kat zat en ging hem dan met doodsblik niveau extra crispy aan zitten kijken tot de kat maar weer weg kroop. Echt zielig want de kat zat enkel te kijken.

Ze heeft toen volgens de dierenarts als opstand tegen de nieuwkomer een ochtend niet gegeten zelfs haar snoep niet wat ze normaal aanvalt alsof je d'r nooit voert dat rare konijn. Daarna is het goed gekomen. Konijn aandacht geven en kat naar logeerkamer. Langzaam laten integreren zei de dierenarts maar ja daardoor en door mijn verplichte arbeid voor voer voor ons allen krijgt de kat dus niet de ruimte die hij nu zou moeten hebben en die ik hem zou willen geven TT^TT hopelijk gaat dat dit weekend beter.

Ik heb de bak en etens bakken verwisseld van plaats en de bak verschoond ook al was ie nog niet zo vies dat je zou denken goh het is nodig of zelfs een beetje vies X_x 'voorlopig' heeft mijn kitten niet gepoept of plast op de vloer.

Na het eten ga ik weer pogen met hem te spelen. Ik heb van mijn moeder een planten spuit geleend om hem te leren niet te ruw te bijten en krabben. Zachtjes zeggen helpt tot op zekere hoogte en dan goed zo zeggen als ie het ook doet maar een beetje extra kracht bij extreem gedrag zou kunnen helpen is me verteld.

Laser lampjes kan ik in dit gat niet aan komen. Vandaar de vraag of iemand wist waar ik een opwind muisje kan scoren aangezien ze dat hier bij de dieren winkels niet kennen DX Moet pa eens vragen of hij kan kijken naar de kosten van die krab toren die ik hier zag staan die ze zelf gemaakt hadden dat lijkt me echt leuk voor Dagda. Hij vind het geweldig als ik zijn muis aan een touwtje over de meubelen en krabpaal laat gaan en hij kan klimmen en springen.

Hoop zo dat het gewoon aandacht te kort is (ziek baasje = maximaal 20 min per dagdeel aandacht voor poesje om ziek maken van poesje wat al verkouden was te voorkomen. Heb mogelijk ook vitamine B12 te kort en daardoor erg gauw moe ETC.). Want het zou zonde zijn als ik hem weg moet doen omdat hij mij blijft aanvallen. Het is gewoonlijk zo'n droppie. :) ik wil hem echt niet wegdoen dus ja. Hopen dat de aanpassingen en het terug gaan naar zijn oude grit helpt en dat het konijn minder moeilijk doet. wil ook kijken wat ze doet als ik haar naar Dagda's domijn breng maar betwijfel of ze dan wel wil spelen -.-;;;

Mijn konijn is een apart dier...en fervent kabel vreter helaas ^^;;;;

[ Bericht 3% gewijzigd door Kimichan84 op 18-10-2012 17:44:58 (ps vergeten X_x) ]
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 19:11:33 #148
184769 crew  Deisyy
pi_118137867
Mijn 2 katten hebben nogal de neiging om te krabben aan de vloerbedekking van de trap, dus omdat die er niet meer uitzag hebben we die afgelopen week vervangen in de hoop dat ze deze met rust laten.

Ik heb een jaar geleden al Feliway verdampers geprobeerd, omdat ze nogal veel met elkaar knokten, maar dat hielp niet echt. Maar nu wil ik het toch weer proberen om het krabben aan de trap tegen te gaan.

Nu is er ook een spray van Feliway te koop, weet iemand hoe je dat gebruikt? Spray je dat op plekken waar ze niet mogen krabben of juist aan de krabpalen?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_118150768
Kimichan ik denk dat je kitten gewoon erg eenzaam is (geweest) en aandacht zoekt (negatieve aandacht is ook aandacht). Hij is tenslotte nog erg jong. Wij hebben hier ook jaren een konijn en 2 katten gehad. Het konijn was hier ook de baas in huis (en altijd gebleven). Je moet ze denk ik eerst gewoon bij elkaar in de kamer zetten (konijn in de kooi) en erbij blijven en zo min mogelijk aandacht aan besteden. Wij jaagden ze pas weg als er een kattenpoot de kooi in ging. Dit omdat het konijntje erg nieuwsgierig was en wij bang waren voor een nagel in zijn oog. Op een gegeven moment lieten wij het nijntje altijd 's avonds een uurtje (of 2) loslopen met de katten ook gewoon los erbij. We lieten hem uit zekerheid nooit alleen los (ook een kabel vreter), dus er was altijd iemand in de buurt. Op een gegeven moment holde het konijn achter de kat aan om te spelen en rende de kat altijd hard weg.
Overdag stond de konijnenkooi in een kamer waar de katten niet bij konden als we er niet waren. Helaas is het konijntje niet oud geworden (niet door de katten hoor, maar is altijd erg zwak beestje geweest).
pi_118168074
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?

Ze is nu 5 maandjes :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:20:32 #151
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118170703
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?

Ze is nu 5 maandjes :)
Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
pi_118172281
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hopelijk blijft het voorspoedig gaan!
Ze heeft gisteren niet gepoept maar vandaag (1 uurtje geleden) wel. Heb de champagnekurk laten knallen en feestje gebouwd hier met de hele wijk. *O*
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:14:24 #153
163650 Greys
pi_118172656
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ze heeft gisteren niet gepoept maar vandaag (1 uurtje geleden) wel. Heb de champagnekurk laten knallen en feestje gebouwd hier met de hele wijk. *O*
Wat kan je blij zijn met poep soms he? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_118173345
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
Hoe heb je dat vlak voor gedeelte dan door?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:32:44 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118173410
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?

Ze is nu 5 maandjes :)
Gaat ze naar buiten? Of heb je een ongecastreerde kater in huis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118173513
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gaat ze naar buiten? Of heb je een ongecastreerde kater in huis?
Nog niet, maar ze gaat wel naar buiten binnenkort. Tevens een gecastreerde kater in huis
pi_118173532
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
Hmmm

Dus net voor de 6 maanden doen voor de zekerheid>

En zelfverzekerd.. dat is ze wel _O-
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:37:40 #158
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118173639
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:29 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Hoe heb je dat vlak voor gedeelte dan door?
Dat verschilt, de ene poes wordt aanhankelijker de ander juist afstandelijker.
Gaan vaak ook wat meer mauwen maar dan moet je wel het harde mauwen voor zijn, dan zijn ze namelijk al krols.

Maar je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en gewoon over een maandje een afspraak plannen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:37:59 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118173658
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:35 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Nog niet, maar ze gaat wel naar buiten binnenkort. Tevens een gecastreerde kater in huis
Niet naar buiten doen zolang ze nog niet gecastreerd is.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:38:44 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118173703
Overigens kan de operatie ook prima nadat de poes krols is geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118173763
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat verschilt, de ene poes wordt aanhankelijker de ander juist afstandelijker.
Gaan vaak ook wat meer mauwen maar dan moet je wel het harde mauwen voor zijn, dan zijn ze namelijk al krols.

Maar je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en gewoon over een maandje een afspraak plannen.
Mja wij hebben een bon uit t asiel meegekregen en die is maar tot en met december geldig. Sophie is nu ook 5.5 maand dus wij dachten ergens in november :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:41:35 #162
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118173881
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:

Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan :D
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
pi_118173948
Castreren kan al na een paar weken, maar de meeste dierenartsen doen het volgens mij pas vanaf 6-8 maanden. Ik zou dus even bellen wanneer ze het willen doen.
pi_118174914
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:
[ afbeelding ]
Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan :D
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
Je geeft hem toch wel regelmatig eten he? :+
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:12:37 #165
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118175115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je geeft hem toch wel regelmatig eten he? :+
Uiteraard.. gister nog een zakje iams konijn (normaal 55gram brokjes per dag) en sowieso krijgt ie ook nog wat snoepjes als ie buiten is geweest en weer binnen komt.
Hij is nog jong dus moet leren dat ie ook terug naar huis moet komen, tot nu toe heeft ie daar nog niet echt zin in en wil ie na een uur nog steeds buiten blijven.
Ik ben er ook altijd bij als ie buiten is omdat ie bomen in klimt waar ie amper uit kan komen en omdat er een vrij drukke weg op zo'n 50 meter van m'n huis ligt.. toch in de gaten houden..
pi_118201272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:11 schreef Deisyy het volgende:
Mijn 2 katten hebben nogal de neiging om te krabben aan de vloerbedekking van de trap, dus omdat die er niet meer uitzag hebben we die afgelopen week vervangen in de hoop dat ze deze met rust laten.

Ik heb een jaar geleden al Feliway verdampers geprobeerd, omdat ze nogal veel met elkaar knokten, maar dat hielp niet echt. Maar nu wil ik het toch weer proberen om het krabben aan de trap tegen te gaan.

Nu is er ook een spray van Feliway te koop, weet iemand hoe je dat gebruikt? Spray je dat op plekken waar ze niet mogen krabben of juist aan de krabpalen?
Volgens de site zou je de spray minimaal een maand elke dag moeten gebruiken op het oppervlak waar gekrabt wordt. Maar als ze er voorheen al niet echt op reageerden, zou ik zelf eerst iets anders proberen :) Ik zou een krabplankje aan de muur bevestigen bij de tree waar ze aan krabben (tenminste, 1 van mijn katten doet het ook en heel specifiek alleen bij de bovenste 2 treden), of een krabpaal neerzetten aan de kant van de trap waar ze het meeste krabben, en deze behandelen met een catnipspray of er bv valeriaan overheen wrijven. Degene die het hier doet houdt er ook van om aan de grond te krabben ipv aan een rechtop staand plankje oid, dus die heeft ook krabpalen met vloerbedekking om de bodemplaat, kan ze zich daar op uitleven. Als dat niet helpt, dan zou je Feliway kunnen proberen, die van mij krabt ook voornamelijk aan de trap als de sfeer onderling niet helemaal ok is (maar ze geeft weinig om Feliway).
pi_118202170
Goed, in de categorie, hoe krijg je het voor elkaar? Ik wildenet een fles witte reus reiniger terug zetten in het kastje onder het aanrecht. Blijkbaar zat de dop niet goed want hij viel open uit mijn handen op de vloer. Laat daar nou net op dat moment een van de katten nieuwsgierig zitten te kijken wat er in dat kastje zit.... Resultaat, nat van het schoonmaakmiddel. Heb het helemaal nageboend met een doekje met alleen water en deels proberen droog te maken. Maar wat kan ik verder nog doen? Ze ruikt nog erg.. Badkamerfris..
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:31:01 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118202205
Ik zou de kat nog een keer een flink bad geven. Je wilt niet dat ze het binnenkrijgt als ze zich gaat wassen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118202461
Haha echt weer zo typisch katten gedoe...
Ik heb dit ooit met bijenwas gehad, was de tafel in de bijenwas aan het zetten en een van de katten moest weer zo nodig nieuwschierig aan het flesje snuffelen..
Op dat moment deukte de fles uit met als gevolg dat er een beetje bijenwas op de kat haar snoet vloog..
Kat in paniek door de kamer aan het rennen want dat stinkt als de hel voor die beessies natuurlijk!
Eindelijk de kat te pakken gekregen en boenen als een gek... Ze heeft daarna een uur pissig zitten zijn onder de eettafel :D


Maargoed ff ontopic, ik zou dr toch proberen af te spoelen :)
pi_118202501
Nou, ze is onder de douche geweest, ik ben ook nat :')
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:55:38 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118202661
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:48 schreef LieLie het volgende:
Nou, ze is onder de douche geweest, ik ben ook nat :')
Dat droogt ook wel weer. :P
The love you take is equal to the love you make.
pi_118202686
Ik zat er op mijn hurken bij en ze sprong zo bij me op schoot :D maar goed, ze wil zichzelf nu wel weer wassen. Net niet. De geur zal nog wel eventjes een beetje blijven hangen.
pi_118215626
Vraagje, In hoeverre zijn jullie poezels veranderd na een sterilisatie ? Hoop toch wel dat ze blijft zoals ze is O+
pi_118215879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:57 schreef LieLie het volgende:
Ik zat er op mijn hurken bij en ze sprong zo bij me op schoot :D
Helaas; die van ons is geen schootzitter. :'(
pi_118215982
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraagje, In hoeverre zijn jullie poezels veranderd na een sterilisatie ? Hoop toch wel dat ze blijft zoals ze is O+
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
pi_118216074
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
Ik heb het idee dat leeftijd wat uitmaakt bij sterilisatie omdat een oudere kat minder snel aankomt dan een jong katje dat nog goed moet uitgroeien? Geen idee of dit ook echt zo is of een gekke gedachtengang van mij is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:39:40 #177
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118216167
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
Hoop dat die 2 mormels van mij ook hetzelfde blijven :Y . Donderdag mogen ze beide.

Zijn nu 5 a 6 maanden en heb er geen behoefte aan dat ze kittens gaan maken :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118216524
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:
[ afbeelding ]
Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan :D
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
Die heb ik ook een keer gekregen bij een bestelling: alle drie mijn katten trokken er de neus voor op. :{w Go figure! _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118216984
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:39 schreef DaMook het volgende:

[..]

Hoop dat die 2 mormels van mij ook hetzelfde blijven :Y . Donderdag mogen ze beide.

Zijn nu 5 a 6 maanden en heb er geen behoefte aan dat ze kittens gaan maken :P .
Haha inderdaad, hier zijn ze ook beide geholpen
pi_118217036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die heb ik ook een keer gekregen bij een bestelling: alle drie mijn katten trokken er de neus voor op. :{w Go figure! _O-
Heb je ze nog? Wil ze wel voor een leuk bedrag overnemen om uit te proberen bij mijn kittys
pi_118217153
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:06 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Heb je ze nog? Wil ze wel voor een leuk bedrag overnemen om uit te proberen bij mijn kittys
Helaas, het was (gelukkig voor mij) maar één proefverpakking dus die is de prullenbak ingegaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118235261
Onze poes eet blijkbaar mayonaise, aangezien ze eens een lepel met nog wat eraan helemaal afgelikt had die nog op tafel lag. :') _O-
pi_118237402
Ons kitten jatte gisterenavond een linzengehaktbroodje van de aanrecht en afgeven vergeet het maar.
  zondag 21 oktober 2012 @ 12:54:39 #184
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118237622
Oh, Jiro eet volgens mij echt alles..
Laatst zat ie stukjes witlof te eten en spinazie heeft ie ook al een keer gegeten en gister zat ie uit een pot pindakaas te likken..
Die groenten vind ik dan niet zo erg maar pindakaas vind ik dan weer geen goed idee.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 oktober 2012 @ 13:11:30 #185
269689 crew  Viv
pi_118237974
Kyran heeft wel eens enthousiast aan een plak roggebrood staan likken. :') Doe ik zó m'n best om ze zo min mogelijk granen te voeren..
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 13:27:19 #186
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118238348
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 13:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kyran heeft wel eens enthousiast aan een plak roggebrood staan likken. :') Doe ik zó m'n best om ze zo min mogelijk granen te voeren..
Hummer vind brood ook lekker, en sperziebonen en mais en worteltje en doperwten :')
Doperwten probeert hij echt van je bord te slaan/hengelen als hij de kans krijgt :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_118245629
Sophie is ook gek op brood en dol op smeerkaas. Niet dat ze het krijgt maar als wij brood eten is ze niet weg te slaan. Laatst had ik haar wel een kruimel gegeven en toen bleef ze maar zeuren, en toen begon ze ook nog een s echt te klauwen. dus dat was eerste en laatste keer. Net liet mijn vriend ook stukje wortel op de grond vallen en dat eet ze dus ook blijkbaar :')

We hebben ook nog geen prullenbak voor het plastic afval. Daar had ik dus een leeg bakje smeerkaas ingegooid. Komen we terug van boodschappen doen, lag er allemaal plastic in de gang. Naja wij weer opgeruimd, hoor ik daarna in de gang een schrapend geluid, dacht die is wel erg lang op de bak bezig. Had het monster dus dat smeerkaasbakje "verstopt" tussen de gereedschapskisten van mijn vriend. En likken als een malle :') Maar t lijkt me niet echt goed voor d'r.

Ps. Dit past allemaal misschien beter in het kattenverhaaltjes topic :@
pi_118248025
Grappig, wij kunnen hier alles laten slingeren, Bakar eet niks dan zijn eigen brokjes en af en toe een kattensnoepje.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:25:09 #189
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118248654
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:04 schreef lunapuella het volgende:
Grappig, wij kunnen hier alles laten slingeren, Bakar eet niks dan zijn eigen brokjes en af en toe een kattensnoepje.
Dat had ik met m'n vorige kat ook, die at ook alleen z'n eigen brokjes.
Scheelde ook want die kreeg zelfs van gewone brokjes als diaree, kreeg dus sensitive brokjes en dan alleen van Pro=plan want zelfs van Royal Canin sensitive kreeg ie al diaree.
Helaas bleken z'n gezondheidsproblemen veel groter dan z'n darmen dus die heb ik met anderhalf jaar in moeten laten slapen, hij had een lekkende hartklep.
pi_118254648
Nou het grit verwisselen lijkt te helpen. Sinds gister avond is de vloer poep en plas vrij. Ik denk dat mijn Dagda gewoon niet van dat absorberende grit houd en liever klonter grit heeft. Hoop dat dat het is. De planten spuit heeft ook een beetje geholpen want ik hoef nu alleen maar streng te kijken en nee te zeggen als hij poogt naar mijn gezicht en haar te springen. En als ik Zachtjes zeg laat ie meteen mijn arm al los dus yay!

Nu maar hopen dat als ik morgen uit me werk kom de vloer ook droog en poepvrij is. De woonkamer is nu deels opgeruimd. Ik heb mogelijk B12 te kort waardoor ik snel moe en niet lekker wordt dus alles moet op halve snelheid wat soms ontzettend vervelend is als je juist snel wilt bijvoorbeeld als je met je kat aan het spelen bent en na een half uur al volkomen moe bent terwijl je enkel met een fel gekleurde muis aan een touwtje met katoenen lintjes als staartje door de kamer hebt lopen zwieren in een poging de kat eens lekker te laten rennen.

Had mijn broertje zijn rat op batterijen geleend omdat zijn poes er bang van was maar Dagda gaat ergens hoog ernaar zitten blazen en weigert dan van zijn hoge plekje te komen tot speedy con zal-rat weg is. (dat ding gaat zo hard dat die zeker weten de 'u rijd ... km/u bordjes die hier in het dorp regelmatig worden geplaatst om mensen bewust te maken van hun snelheid laat aanslaan. Zou er niet verbaasd van staan te kijken als dat ding rond de 5 km/u racet want jezus die rat gaat echt snel!)
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118257858
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkamer 8)7 omdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen ;(
pi_118265561
hallo iedereen weet iemand misschien waarom mijn kat, al 2,5 jaar een binnenkat, miauwend heen en weer loopt op de vensterbank, het lijk echt op ijsberen en af en toe staat ze stil om naar buiten te kijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 oktober 2012 @ 00:23:25 #193
163650 Greys
pi_118266445
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:58 schreef nola het volgende:
hallo iedereen weet iemand misschien waarom mijn kat, al 2,5 jaar een binnenkat, miauwend heen en weer loopt op de vensterbank, het lijk echt op ijsberen en af en toe staat ze stil om naar buiten te kijken.
Dat kan best veel redenen hebben. Of je kat verveelt zich binnen (speel je er vaak mee, gooi je wel eens een propje oid?) of ze heeft buiten iets aantrekkelijks gezien. Een andere kat die langs is gelopen en haar misschien heeft uitgedaagd, of een lekker vogeltje dat langs vloog. Kan zoveel zijn.
Als je kat echt een binnenkat moet blijven zou je kunnen proberen haar wat meer aandacht te geven, kijken of dat afleidt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:50:05 #194
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_118272965
Hoe lang is een kat eigenlijk kitten. Ik noem Zombie en Wodka mijn kittens, maar een vriend van me zei vorige week dat ze geen kittens meer zijn omdat ze bijna 6 maanden zijn.
pi_118273360
ik dacht dat ze tot een jaar nog kitten zijn :Y

Onze DA vandaag even gebeld, poes is 6 maanden en een beetje en ze heeft ineens diarree. Als kitten bij t nestje is ze niet goed ontwormd. Wij zijn er wel keurig maandelijks mee doorgegaan, al zijn we nu eigenlijk net een weekje te laat, maar kon zijn dat ze daar toch last van heeft.

Er is niks in t eten veranderd, ze heeft ook eetlust en ze speelt en is niet uitgedroogd, maar sinds zaterdag geeft ze soms over en heeft ze diarree.

Dierenarts zei: even niks geven, en later op de dag was rijst met gekookte kip. Als t aanhoudt toch langskomen...

Steriliseren/castreren doen zij liever pas met 9 of 10 maanden, zeker als t een binnenkat is omdat er dan geen gevaar is voor nestjes, i.v.m. groei. Ik dacht dat ze deze week al zou moeten, maar aangezien ze niet fit is... Maar sowieso nog even wahcten dus.

ehm, wat een warrig verhaal... mijn vraag is:
tips voor katjes met plotselinge diarree?
Kwak
pi_118276451
Gekookte rijst en gekookte kip geven voor een paar dagen
pi_118276566
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik dacht dat ze tot een jaar nog kitten zijn :Y

Onze DA vandaag even gebeld, poes is 6 maanden en een beetje en ze heeft ineens diarree. Als kitten bij t nestje is ze niet goed ontwormd. Wij zijn er wel keurig maandelijks mee doorgegaan, al zijn we nu eigenlijk net een weekje te laat, maar kon zijn dat ze daar toch last van heeft.

Er is niks in t eten veranderd, ze heeft ook eetlust en ze speelt en is niet uitgedroogd, maar sinds zaterdag geeft ze soms over en heeft ze diarree.

Dierenarts zei: even niks geven, en later op de dag was rijst met gekookte kip. Als t aanhoudt toch langskomen...

Steriliseren/castreren doen zij liever pas met 9 of 10 maanden, zeker als t een binnenkat is omdat er dan geen gevaar is voor nestjes, i.v.m. groei. Ik dacht dat ze deze week al zou moeten, maar aangezien ze niet fit is... Maar sowieso nog even wahcten dus.

ehm, wat een warrig verhaal... mijn vraag is:
tips voor katjes met plotselinge diarree?

Heb je een nieuwe zak eten geopend? Mijn kat begon ook ineens over te geven, bleek dat ze het recept van het eten veranderd hadden... Dat beest heeft blijkbaar een redelijk gevoelig maagje...
pi_118276682
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkamer 8)7 omdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen ;(
3 zware bakstenen op de bodem van de prullenbak leggen (ik ga ervanuit dat je een bodem hebt?) en proberen zoveel mogelijk alert te zijn en NEE te roepen als ie weer een poging onderneemt? Vind het zonde om je prullenbak af te schrijven omdat je kat stout is. (je kan de prullenbak ook op een plek zetten waar je hem bijna continu kan zien en de kat leert langzamerhand dat ie niet eraan mag komen.

Ik ken geen catproof prullenbakken, een kliko misschien maar denk niet dat je dat wilt :+
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118276836
Er zijn prullenbakken die je aan de binnenkant van een keukenkastdeurtje kunt hangen, is dat iets?

Wij hebben zelf de afvalbak in een grote lade onder de gootsteen. Ook volledig catproof.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118276968
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkamer 8)7 omdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen ;(
Ik heb het die van mij op een niet zo lieve manier afgeleerd :') :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118277241
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb het die van mij op een niet zo lieve manier afgeleerd :') :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De beste manier om iets af te leren bij kinderen en katten is door ze het te laten doen en ze daardoor iets vervelends mee te laten maken... Hij is briljant!
pi_118277787
Ik zoek nog wel een manier om haar af te leren aan het stroomdraadje van de waterfontein te knagen. Daar zit ondertussen al een kabelgoot omheen, maar zelfs daar knaagt mevrouw dwars doorheen -O- Zelfs toen ik het snoer vastgeplakt had aan de muur probeerde ze er op te knagen -O-

Geprobeerd tot nu toe: roepen, onverwachts iets er naartoe gooien (dopje vd pen, muisje, ofwel kleine dingen), nat spuiten, oppakken in het nekvel en nee roepen, tik op d'r kont.

Kortom: mijn mini (die niet meer zo mini is) van 7 maanden heeft er behoorlijk lak aan en knaagt lekker verder -O-
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:10:23 #203
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118277874
En iets vies er op smeren? Of dubbelzijdig plakband erop plakken?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_118278210
Ah, dat zou nog kunnen! Wat voor vies-iets zou kunnen werken?
pi_118278481
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:18 schreef Puala het volgende:
Ah, dat zou nog kunnen! Wat voor vies-iets zou kunnen werken?
Sambal! Lijkt me iig dat zie op tijd ruikt dat dat dus niet lekker is. Zodra onze katten bij mijn vriend beginnen te zeuren om zijn broodje, dan gaat ie met een flesje spicy spul richting hun neusjes. Ze weten niet hoe snel ze moeten wegkomen. :)
pi_118278512
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Sambal! Lijkt me iig dat zie op tijd ruikt dat dat dus niet lekker is. Zodra onze katten bij mijn vriend beginnen te zeuren om zijn broodje, dan gaat ie met een flesje spicy spul richting hun neusjes. Ze weten niet hoe snel ze moeten wegkomen. :)
Maar wat als mijn terroristje dat wel op likt? Kan dat geen kwaad? Ze probeert nl alles uit :+
pi_118278554
quote:
3s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:59 schreef Little_Dolls het volgende:
Onze poes eet blijkbaar mayonaise, aangezien ze eens een lepel met nog wat eraan helemaal afgelikt had die nog op tafel lag. :') _O-
Onze katten eten slagroom, brood, banaan, druiven, aardappel etc. Zeker onze Rani is best een allesetertje. Olijfjes bijvoorbeeld ook. :)
pi_118278579
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar wat als mijn terroristje dat wel op likt? Kan dat geen kwaad? Ze probeert nl alles uit :+
Je kan het een keer testen natuurlijk, zomaar met een puntje. Je merkt het snel genoeg. Anders inderdaad iets anders proberen.
pi_118279479
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Onze katten eten slagroom, brood, banaan, druiven, aardappel etc. Zeker onze Rani is best een allesetertje. Olijfjes bijvoorbeeld ook. :)
Jouw kat ook al? Ongelofelijk. Ik dacht dat die beesten echt verschrikkelijk kieskeurig waren op eten. Mijn vorige 2 katten waren dat toch, maar dit is de eerste "aparte" kat (maar ze is dan ook op veel vlakken apart :')).

Waar is er trouwens ergens een topic waar je gewoon over je katten kunt praten? Want dit was eigenlijk geen vraag, maar een mededeling (zoals ik er hier al meer geplaatst heb) en ik wil verder niet offtopic gaan... :@
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:03:13 #210
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_118279959
Ik heb op het moment een 10 weken oud katertje rond lopen in huis en nu wil het dat zijn tante, half broertjes en zusjes (afwachten wat het zijn uiteraard) heeft gekregen (snap je het nog :P).

Ik wil graag een tweede kitten erbij nemen, zodat de huidige zich niet zo hoeft te vervelen als ik weg ben. Maakt het nog uit of ik een poes of kater erbij neem?

De nieuwe komt dan over 8 / 9 weken pas uiteraard.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:06:55 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118280086
Waarom komt de nieuwe dan pas? Oh, al nestje op het oog.

Als ze zo jong zijn, maakt geslacht niet zoveel uit.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:08:00 #212
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_118280132
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:
Waarom komt de nieuwe dan pas? Oh, al nestje op het oog.

Als ze zo jong zijn, maakt geslacht niet zoveel uit.
Zondagochtend 04:00 uur zijn ze geworpen :).

Mijn broertje heeft dus twee poezen en één kater. Kater had er zin in en beide poezen zwanger gemaakt, voordat zijn edele delen eraf gingen. Huidige kitten is van het eerste nestje en de volgende komt dus uit het tweede nestje.
pi_118280249
poes houdt niet echt iets binnen...

ze mauwde de hele ochtend om eten, dus ik heb een klein beetje gekookte kip fijngesneden en gegeven, maar dat was er binnen 5 minuten weer uit... ik heb overal water staan in de hoop dat ze genoeg drinkt en niet uitdroogt, maar ik hou haar goed in de gaten. anders vanavond maar even naar de DA (inloopspreekuur). Morgen een bruiloft dus dan moet ze eigenlijk even alleen zijn....

Ik vind t zo zielig... eten is geen nieuwe zak (zoals hier gesuggereerd als oorzaak).
Kwak
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:11:33 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118280284
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
poes houdt niet echt iets binnen...

ze mauwde de hele ochtend om eten, dus ik heb een klein beetje gekookte kip fijngesneden en gegeven, maar dat was er binnen 5 minuten weer uit... ik heb overal water staan in de hoop dat ze genoeg drinkt en niet uitdroogt, maar ik hou haar goed in de gaten. anders vanavond maar even naar de DA (inloopspreekuur). Morgen een bruiloft dus dan moet ze eigenlijk even alleen zijn....

Ik vind t zo zielig... eten is geen nieuwe zak (zoals hier gesuggereerd als oorzaak).
Sneu. Echt even langsgaan, vandaag, want uitdroging gaat snel. Sterkte.

PS De DA kan vrij gemakkelijk extra vocht toedienen, mocht het nodig zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118280453
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
poes houdt niet echt iets binnen...

ze mauwde de hele ochtend om eten, dus ik heb een klein beetje gekookte kip fijngesneden en gegeven, maar dat was er binnen 5 minuten weer uit... ik heb overal water staan in de hoop dat ze genoeg drinkt en niet uitdroogt, maar ik hou haar goed in de gaten. anders vanavond maar even naar de DA (inloopspreekuur). Morgen een bruiloft dus dan moet ze eigenlijk even alleen zijn....

Ik vind t zo zielig... eten is geen nieuwe zak (zoals hier gesuggereerd als oorzaak).
Er is niets zieligers dan een zieke kat! Toch maar even naar de DA, want een keer overgeven is natuurlijk niet altijd erg, maar als ze helemaal niets binnen houdt...

quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sneu. Echt even langsgaan, vandaag, want uitdroging gaat snel. Sterkte.

PS De DA kan vrij gemakkelijk extra vocht toedienen, mocht het nodig zijn.
Ja, spuiten ze gewoon onder de huid... Voelt heel raar aan!
pi_118280509
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sneu. Echt even langsgaan, vandaag, want uitdroging gaat snel. Sterkte.

PS De DA kan vrij gemakkelijk extra vocht toedienen, mocht het nodig zijn.
ja, ik heb vanochtend gebeld en tips gekregen. net weer, in gesprek. hun spreekuur is net afgelopen, dus ik moet zien dat ik een afspraak krijg, of ik moet wachten tot half zeven vanavond.

Tot die tijd speel ik waterbakspelletjes met poes, dan likt ze wel wat van mijn vingers enzo...

meuh.. :'(
Kwak
pi_118280828
kan om kwart over drie terecht. gauw even echte kleren aan (zit in huispak), en de poes in de reismand zien te proppen :').
Kwak
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:25:41 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118280843
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
kan om kwart over drie terecht. gauw even echte kleren aan (zit in huispak), en de poes in de reismand zien te proppen :').
Succes!
The love you take is equal to the love you make.
pi_118282028
He bah, kwak, wat naar voor je kleintje. Ik hoop dat de dierenarts straks iets kan doen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118283186
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:52 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Waar is er trouwens ergens een topic waar je gewoon over je katten kunt praten? Want dit was eigenlijk geen vraag, maar een mededeling (zoals ik er hier al meer geplaatst heb) en ik wil verder niet offtopic gaan... :@
Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten Hierzo :)
pi_118284145
Dank voor de tips, ga zeker wat uitproberen
pi_118289172
zo, DA was niet al te ongerust. Poes heeft een prikje gekregen tegen de misselijkheid, en mag vandaag niks meer eten, wel water drinken. Morgen kleine beetjes brokjes proberen, eventueel een stukje pil geven als ze weer gaat braken. Geen koorts, niet suf of slap, buikje was flink aan t borrelen,

Poes was heel stoer tijdens het prikje, echte bikkel!
Kwak
pi_118289374
Fijn, kwak. :).

Wij laten onze poes woensdag steriliseren en chippen. Ik zie er zo tegenop, om dat kleintje van ons eerst al vanaf de avond ervoor geen eten meer te mogen geven, in een reismandje te stoppen, onder narcose te laten gaan, et cetera... Mijn liefje. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:30:05 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118289457
Gelukkig, kwak. Spoedige beterschap.

En DaD... Ja, zo voelt dat! Maar het is voor een goede zaak en niet omdat ze ziek is!
The love you take is equal to the love you make.
pi_118289494
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fijn, kwak. :).

Wij laten onze poes woensdag steriliseren en chippen. Ik zie er zo tegenop, om dat kleintje van ons eerst al vanaf de avond ervoor geen eten meer te mogen geven, in een reismandje te stoppen, onder narcose te laten gaan, et cetera... Mijn liefje. ;(.
awww, ik vond haar ook zo zielig, miauwend in t mandje. niet eten leek me ook zielig, maar ze vindt t niet zo erg geloof ik, na wat miauwen is ze maar gaan slapen....

steriliseren doen we pas met 9 of 10 maanden, wil de DA liever, ook omdat onze poekie echt een onderdeurtje is (2,5 kilo maar...). nu eerts beter worden, dan twee keer laten enten met een maand ertussen, en dan de schaar erin ;)

succes met jullie poesie
Kwak
pi_118290331
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fijn, kwak. :).

Wij laten onze poes woensdag steriliseren en chippen. Ik zie er zo tegenop, om dat kleintje van ons eerst al vanaf de avond ervoor geen eten meer te mogen geven, in een reismandje te stoppen, onder narcose te laten gaan, et cetera... Mijn liefje. ;(.
Wacht... Pas na 20u mag ze niet meer eten. Dus ze krijgt wel avondmaaltijd om 17 a 18u?. Ik weet niet hoe laat je naar bed gaat maar het zal vast voor 12u s'nachts zijn, dan kan je de waterbak ook weghalen.

De volgende dag als je kleintje weer thuis is mag je pas om 17u water geven en deel van haar normale portie natvoer (of droogvoer in jouw geval? Weet niet wat je je kat te eten geeft) en later op de avond weer een deel van de normale portie. De volgende ochtend kan je weer zoals je gewend bent je kat bedienen van vers water en voer (nat/droog). En ja, ik schrijf idd bedienen. :9

O, mocht je klaar staan met schepje om haar poep eruit te scheppen, het duurde bij mij 2 dagen voor ze eindelijk poepte. Ze heeft wel in die 2 dagen 2 keer geplast. Dus je kan beter 2 dagen je tijd aan andere dingen besteden dan met schep klaar staan. :+ :')

Mijn poes is vorige week donderdag gesteriliseerd en ze rent nu weer overal rond (binnen), je merkt gewoon niks meer van dat ze geopereerd is geweest. Het enige is dat haar buik kaal is en je wat hechtingen ziet maar ze lijkt er totaal geen aandacht aan te besteden. Ze heeft zichzelf tig keren helemaal gewassen maar ik heb haar nog geen 1 keer haar buik zien likken.

Ik zie wel tegenop om haar aanstaande donderdag terug te brengen om de hechtingen eruit te halen, hoop dat ze geen angst voor en/of hekel aan de arts of reismand krijgt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118290425
Ik weet dat dat pas vanaf 20u is, maar normaal staat gewoon altijd haar bakje met brokjes voor haar klaar. Plus dat we dinsdag vanaf een uur of drie 's middags zelf ook weg zijn, tot ergens in de nacht... Ik denk dat we een vriend vragen of hij haar bakje weg wil halen om 20u, anders is het echt te lang.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118292083
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fijn, kwak. :).

Wij laten onze poes woensdag steriliseren en chippen. Ik zie er zo tegenop, om dat kleintje van ons eerst al vanaf de avond ervoor geen eten meer te mogen geven, in een reismandje te stoppen, onder narcose te laten gaan, et cetera... Mijn liefje. ;(.
Wij moeten de afspraak nog maken maar ik vind het nu. al verschrikkelijk. Ook dat ze geschoren wordt enzo.

Ook de leeftijd vind ik apart, wij hebben bon meegekregen tot en met december.ze is van begin mei dus dan is ze net 7 maanden.
pi_118292830
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:36 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Wij moeten de afspraak nog maken maar ik vind het nu. al verschrikkelijk. Ook dat ze geschoren wordt enzo.

Ook de leeftijd vind ik apart, wij hebben bon meegekregen tot en met december.ze is van begin mei dus dan is ze net 7 maanden.
Dat ze geschoren is zie je niet zolang ze rondrent/loopt of ligt. Je ziet het pas als je bijv de kat oppakt of zij op haar rug ligt of zo. Het is een ruitje van ongeveer 3 cm breed en 5 cm lang. (geschat, ik denk niet dat het gaat lukken het op te meten terwijl ze op haar rug stil moet liggen)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118293263
Ik heb te vroeg gesproken het kleine monster heeft weer op de vloer gepoept. Heb het idee dat als hij het plastic over de bak getrokken heb hij er niet meer op durft. Ga straks even het schone grit in een zak mikken en er kranten onder doen. Mssn dat hij de zakken niet prettig vind.
Overigens de bovenkant van de bak zit er niet op omdat hij daar bang van is en geen hoeveelheid door het gat naarbinnen douwen en met z'n poten door het grit krabben helpt daarbij. Heb het geprobeerd maar pas als de kap eraf is wil hij er poepen en plassen.

Hopelijk als ie kranten heeft dat ie stopt hiermee want ik begin behoorlijk moedeloos te worden hiervan. Ik wil hem ook niet 8 uur lang in de douche opsluiten alleen omdat ie anders de vloer onder kakt en piest. Maar ja zonder werk geen geld en zonder geld gaan we allen hongerig dood. X_x

Als de krant niet helpt ga ik wel kijken voor dat katten geur spul waar een vriendin het over had dat ze bij de plus zouden moeten hebben >> heb het daar zelf niet eerder gezien maar toen zocht ik van dat spul om de bak fris te laten ruiken voor de kat. (was overigens geen succes...hij lijkt niet van kattengras frisse bak te houden...
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118294484
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Kimichan84 het volgende:
Ik heb te vroeg gesproken het kleine monster heeft weer op de vloer gepoept. Heb het idee dat als hij het plastic over de bak getrokken heb hij er niet meer op durft. Ga straks even het schone grit in een zak mikken en er kranten onder doen. Mssn dat hij de zakken niet prettig vind.
Overigens de bovenkant van de bak zit er niet op omdat hij daar bang van is en geen hoeveelheid door het gat naarbinnen douwen en met z'n poten door het grit krabben helpt daarbij. Heb het geprobeerd maar pas als de kap eraf is wil hij er poepen en plassen.

Hopelijk als ie kranten heeft dat ie stopt hiermee want ik begin behoorlijk moedeloos te worden hiervan. Ik wil hem ook niet 8 uur lang in de douche opsluiten alleen omdat ie anders de vloer onder kakt en piest. Maar ja zonder werk geen geld en zonder geld gaan we allen hongerig dood. X_x

Als de krant niet helpt ga ik wel kijken voor dat katten geur spul waar een vriendin het over had dat ze bij de plus zouden moeten hebben >> heb het daar zelf niet eerder gezien maar toen zocht ik van dat spul om de bak fris te laten ruiken voor de kat. (was overigens geen succes...hij lijkt niet van kattengras frisse bak te houden...
Dat klinkt alsof je in een korte tijd al behoorlijk aan het rommelen bent geweest, plastic, spul voor de luchtjes, hem door het gat naar binnen duwen etc. Dat laatste zou ik sowieso nooit doen, als je kitten de bak met kap eng vindt help je hem er zo niet overheen, integendeel zelfs!

Ik zou de kap er gewoon afhouden (ik heb zelfs bakken met alleen een opstaande rand, goed schoonhouden en vaak even scheppen en tis geen probleem met luchtjes) en er geen kranten in doen. Gewoon alleen normaal grit, ook niks aparters zoals hout/silicaat korrels, dat vinden ook niet alle katten fijn spul. De binnenkant van de bak eerst even met chloor schoonmaken (wel goed uitspoelen). Chloor vinden ze lekker ruiken. Zorg ook dat de bak op een rustige plek staat, en zet eventueel een extra bak neer, en kijk eerst eens een tijdje of het dan beter gaat voor je nog meer gaat proberen met de bak. Je kitten zo lang in een douche opsluiten zou ik nooit doen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 22 oktober 2012 @ 19:30:49 #233
269689 crew  Viv
pi_118294552
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:08 schreef Bisamrat het volgende:
Mijn broertje heeft dus twee poezen en één kater. Kater had er zin in en beide poezen zwanger gemaakt, voordat zijn edele delen eraf gingen. Huidige kitten is van het eerste nestje en de volgende komt dus uit het tweede nestje.
Dat kon je verwachten natuurlijk, met 3 vruchtbare katten in 1 huis. :N
pi_118295377
Hij woont nu een maand hier en mijn vriendin die veel katten heeft gehad en er nu nog 3 heeft zei dat je kittens zo moet leren op hun bak te gaan. Alleen die hele eerste dag vond Dagda de vloer beter. Tot ik de kap eraf haalde toen vloog ie zowat de bak op.

Maar sinds ik een week ziek geweest ben en ander grit had die week begon hij ineens te poepen en plassen op de bak. Dat is nu 3 weken geleden en sinds ik daarvoor al kattengras lucht verfris poeder had dacht ik dat dat het niet zou zijn. Ik heb toen zijn oude grit gehaald om dat te proberen dit leek te helpen want hij heeft al 2 dagen niet op de vloer geplast. Zijn bak is vrij laag echter en het plastic zakje dat ik al vanaf het moment dat Dagda hier is gebruik hangt er vrij lang overheen. Daarom heb ik vandaag kranten geprobeerd. Aangezien kranten ter vervanging van de placement onder zijn etensbak ook hielpen. Ik denk dat zijn oude eigenaren waarschijnlijk kranten gebruikten aangezien hij ze niet kapot scheurt

Mijn ma stelde de douche voor als oplossing ter redding van mijn parket. Maar waar ik wil dat niet doen tenzij het echt niet anders kan.

Als het met de kranten niet lukt kijk ik voor dat feliway spul en als dat ook niet werkt bel ik met de dieren arts voor ik de douche ga pogen. Misschien meer als straf? Zo van iedere keer als er poep of plas of beide licht als ik thuis kom gaat ie de douche in voor een poos. Dan gaat hij hopelijk kleinere ruimte met stout gedrag associëren en het niet meer doen X_x

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimichan84 op 22-10-2012 19:48:28 (Naam poes verdween in de eerste paragraaf. Spoken?) ]
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118297302
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:46 schreef Kimichan84 het volgende:
Hij woont nu een maand hier en mijn vriendin die veel katten heeft gehad en er nu nog 3 heeft zei dat je kittens zo moet leren op hun bak te gaan. Alleen die hele eerste dag vond Dagda de vloer beter. Tot ik de kap eraf haalde toen vloog ie zowat de bak op.

Maar sinds ik een week ziek geweest ben en ander grit had die week begon hij ineens te poepen en plassen op de bak. Dat is nu 3 weken geleden en sinds ik daarvoor al kattengras lucht verfris poeder had dacht ik dat dat het niet zou zijn. Ik heb toen zijn oude grit gehaald om dat te proberen dit leek te helpen want hij heeft al 2 dagen niet op de vloer geplast. Zijn bak is vrij laag echter en het plastic zakje dat ik al vanaf het moment dat Dagda hier is gebruik hangt er vrij lang overheen. Daarom heb ik vandaag kranten geprobeerd. Aangezien kranten ter vervanging van de placement onder zijn etensbak ook hielpen. Ik denk dat zijn oude eigenaren waarschijnlijk kranten gebruikten aangezien hij ze niet kapot scheurt

Mijn ma stelde de douche voor als oplossing ter redding van mijn parket. Maar waar ik wil dat niet doen tenzij het echt niet anders kan.

Als het met de kranten niet lukt kijk ik voor dat feliway spul en als dat ook niet werkt bel ik met de dieren arts voor ik de douche ga pogen. Misschien meer als straf? Zo van iedere keer als er poep of plas of beide licht als ik thuis kom gaat ie de douche in voor een poos. Dan gaat hij hopelijk kleinere ruimte met stout gedrag associëren en het niet meer doen X_x
Een kitten wil van nature graven, je zal ze als ze erg klein zijn misschien wel 'ns op de bak moeten zetten omdat ze er niet snel genoeg bij zijn, maar ze door deurtjes duwen terwijl ze het al eng vinden? Ook die deurtjes moeten ze leren, geef je kitten daar de tijd voor en als hij het echt niet wil omdat het eng blijft, accepteer dat dan.

Ik snap de bedoeling van de kranten/het zakje niet helemaal, je bedoeld onder de bak om eventueel grit wat er uit valt op te vangen? In dat geval zou ik 'ns kijken voor een open bak met opstaande rand naar binnen toe, dit helpt al wel :) En staat de bak bij het etensbakje in de buurt? Zo ja, verplaatsen naar een rustige plek uit de buurt van zijn eten.

Je kitten straffen voor het buiten de bak doen of de hele dag in een douche opsluiten lijkt mij een heel slecht idee (en persoonlijk vind ik dat ook behoorlijk zielig), dat beestje doet het niet zomaar buiten de bak en daarnaast kunnen ongelukjes nou eenmaal ook gebeuren. Wat ga je doen als je kat ziek wordt en regelmatig even je vloer onderkotst? En pas veel later straffen (dus bij thuiskomst) voelt voor jou misschien goed, maar je kitten gaat dat echt niet snappen hoor :N
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:33:19 #236
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118298105
Ik heb hier de kap er wel op maar zonder deurtje er in..
verder nooit problemen gehad met katten die niet in de bak wilden poepen, gewoon de eerste dag meteen bij binnenkomst op de bak zetten en meer niet, maar misschien heb ik mazzel gehad.
pi_118298372
Wij hoefden Sophie niet eens op de bak te zetten. Ze vond hem vanzelf. Eerste dagen zonder kap. Daarna kap zonder klepje en nu alles en gaat prima!

Wij hebben een krant onder in de bak liggen en ook dat is geen probleem. Makkekijk beestje dat t is O+
pi_118298474
Hem straffen voelt juist helemaal niet goed. En ik wil hem ook helemaal niet opsluiten.

Nee je hebt tegenwoordig van die kattenbak zakken die je in de katten bak doet en daar het grit in om het schoonmaken makkelijker te maken. Maar omdat de bak lager is dan de zakken lang zijn hangen die zakken half over de hele bak heen. Hij doet het dan op zijn bak tot ie alle vier kanten van de zak over zijn grit heen heeft gekrabt en dan ligt er een drol op de vloer. Hij kan het dus duidelijk wel in zijn bak. Daarom dus een poging met kranten want ik werk 8 uren 4 maal per week en aangezien ik 20 minuten van mijn woonplaats zit een maar 30 minuten lunch pauze heb kan ik niet tussen door effe naar huis om te kijken of ie niet op de grond heeft gepoept.

Dagda vond de boven kap eng, niet alleen het klepje. Dus d'r zit momenteel geen kap op want anders gaat hij niet het druifje.
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118299915
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:39 schreef Kimichan84 het volgende:
Hem straffen voelt juist helemaal niet goed. En ik wil hem ook helemaal niet opsluiten.

Nee je hebt tegenwoordig van die kattenbak zakken die je in de katten bak doet en daar het grit in om het schoonmaken makkelijker te maken. Maar omdat de bak lager is dan de zakken lang zijn hangen die zakken half over de hele bak heen. Hij doet het dan op zijn bak tot ie alle vier kanten van de zak over zijn grit heen heeft gekrabt en dan ligt er een drol op de vloer. Hij kan het dus duidelijk wel in zijn bak. Daarom dus een poging met kranten want ik werk 8 uren 4 maal per week en aangezien ik 20 minuten van mijn woonplaats zit een maar 30 minuten lunch pauze heb kan ik niet tussen door effe naar huis om te kijken of ie niet op de grond heeft gepoept.

Dagda vond de boven kap eng, niet alleen het klepje. Dus d'r zit momenteel geen kap op want anders gaat hij niet het druifje.
Aha, ja dan snap ik 't weer, heb die zakken ook gehad maar mijn katten geven de voorkeur aan geen zakken, en ach het scheelt alleen iets met schoonmaken. Alleen omdat ik dus bakken heb met losse rand, bleven die zakken wel zitten, die zaten tussen de bak en de rand geklemt. Mocht je die zakken dus willen gebruiken dan zou ik of zo'n bak aanschaffen, of die zak met klemmen oid vastzetten, misschien dat dat ook werkt voor jullie allebei.

Wil je later toch die kap gebruiken en is hij er nu erg bang voor, dan zou ik die kap (in eerste instantie zonder deurtje) ergens los neerzetten. Misschien dat hij spelenderwijs leert dat dat ding niet eng is, zonder dat hij die enge kap kan gaan associëren met de bak en de hele bak dus eng wordt.
pi_118302334
tja tot nu toe lijkt kranten ipv zakjes op de bodem te helpen. :3 hopen dat als ik morgen van mijn tandarts terug kom en de woonkamer kat veilig gemaakt heb hij zijn goede gedrag volhoud. ^^

Hij is echt zo'n droppie en zijn nieuwste speeltje is nu zijn favo. Felgekleurd muisje met lintjes al staartje dat aan een elastieken touwtje aan een fel rode stok zit. Is ie makkelijk een uur zoet mee en de volgende dag net zo lief weer X3
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118303170
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Kimichan84 het volgende:
Ik heb te vroeg gesproken het kleine monster heeft weer op de vloer gepoept. Heb het idee dat als hij het plastic over de bak getrokken heb hij er niet meer op durft. Ga straks even het schone grit in een zak mikken en er kranten onder doen. Mssn dat hij de zakken niet prettig vind.
Overigens de bovenkant van de bak zit er niet op omdat hij daar bang van is en geen hoeveelheid door het gat naarbinnen douwen en met z'n poten door het grit krabben helpt daarbij. Heb het geprobeerd maar pas als de kap eraf is wil hij er poepen en plassen.

Hopelijk als ie kranten heeft dat ie stopt hiermee want ik begin behoorlijk moedeloos te worden hiervan. Ik wil hem ook niet 8 uur lang in de douche opsluiten alleen omdat ie anders de vloer onder kakt en piest. Maar ja zonder werk geen geld en zonder geld gaan we allen hongerig dood. X_x

Als de krant niet helpt ga ik wel kijken voor dat katten geur spul waar een vriendin het over had dat ze bij de plus zouden moeten hebben >> heb het daar zelf niet eerder gezien maar toen zocht ik van dat spul om de bak fris te laten ruiken voor de kat. (was overigens geen succes...hij lijkt niet van kattengras frisse bak te houden...
Ik gebruik geen kranten of plastic. Wel ooit plastic zakken geprobeerd maar de kat krabte het dan kapot. Kranten hielpen wel wat maar nu doe ik het toch al best een behoorlijk tijdje met alleen maar superklonterend grit. Bak omkeren en alles is eruit. Geen uren of zelfs minuten schoonmaken of zo. Als de bak toch smerig is klontert het minder goed dan die van mij of je hebt te lang met het grit gedaan zodat hij niet goed meer kan klonteren.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:52:23 #242
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118313054
Bij verschonen van de kattenbak gebruik ik 35liter plastic tasjes van Swirl, te koop bij de blokker.
Die tassen zijn precies groot genoeg om om de kattenbak te doen, dan schud je 'm zo leeg in de zak.
Eventjes de douchekop erover en schoonmaken met wat chloor, weer schoonspoelen en nieuw grit er in..
Werkt ideaal met die tasjes, moet ze alleen wel meteen buiten zetten anders wordt de tas open gekrabt :')
pi_118323905
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik gebruik geen kranten of plastic. Wel ooit plastic zakken geprobeerd maar de kat krabte het dan kapot. Kranten hielpen wel wat maar nu doe ik het toch al best een behoorlijk tijdje met alleen maar superklonterend grit. Bak omkeren en alles is eruit. Geen uren of zelfs minuten schoonmaken of zo. Als de bak toch smerig is klontert het minder goed dan die van mij of je hebt te lang met het grit gedaan zodat hij niet goed meer kan klonteren.
Een keer in de zoveel tijd maak ik hem helemaal schoon, dus onder stromend water. Het scheelt natuurlijk dat we de badkamer op de begane grond hebben... Douchekop erop, goed heet en even helemaal uitspoelen.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:46:04 #244
184769 crew  Deisyy
pi_118324197
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:46 schreef Kimichan84 het volgende:
Hij woont nu een maand hier en mijn vriendin die veel katten heeft gehad en er nu nog 3 heeft zei dat je kittens zo moet leren op hun bak te gaan. Alleen die hele eerste dag vond Dagda de vloer beter. Tot ik de kap eraf haalde toen vloog ie zowat de bak op.

Maar sinds ik een week ziek geweest ben en ander grit had die week begon hij ineens te poepen en plassen op de bak. Dat is nu 3 weken geleden en sinds ik daarvoor al kattengras lucht verfris poeder had dacht ik dat dat het niet zou zijn. Ik heb toen zijn oude grit gehaald om dat te proberen dit leek te helpen want hij heeft al 2 dagen niet op de vloer geplast. Zijn bak is vrij laag echter en het plastic zakje dat ik al vanaf het moment dat Dagda hier is gebruik hangt er vrij lang overheen. Daarom heb ik vandaag kranten geprobeerd. Aangezien kranten ter vervanging van de placement onder zijn etensbak ook hielpen. Ik denk dat zijn oude eigenaren waarschijnlijk kranten gebruikten aangezien hij ze niet kapot scheurt

Mijn ma stelde de douche voor als oplossing ter redding van mijn parket. Maar waar ik wil dat niet doen tenzij het echt niet anders kan.

Als het met de kranten niet lukt kijk ik voor dat feliway spul en als dat ook niet werkt bel ik met de dieren arts voor ik de douche ga pogen. Misschien meer als straf? Zo van iedere keer als er poep of plas of beide licht als ik thuis kom gaat ie de douche in voor een poos. Dan gaat hij hopelijk kleinere ruimte met stout gedrag associëren en het niet meer doen X_x
I.p.v. duur Feliway kan je misschien eerst de bak goed schoonmaken met bleekwater, katten zijn dol op die lucht.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_118329276
Probleem voor mij is dat ik geen bleek middel heb omdat ik dat niet kan verdragen. Ik krijg het van bleek lucht echt spaans benauwd en das niet fijn want dan heb de kat nog niks aan mij.

20 uur zonder zakje maar met krant onder sterk klonterend grit en so far so good. De spuitfles met water lijkt ook goed te werken. Begin hem nu als doe poes beneden is ook te gebruiken om hem te laten weten dat ie niet op me tafels mag of op het dressoir. Dit zodat ik later als ie in de woonkamer kan nu fluffy hem iet wat lijkt te gaan accepteren als permanent nieuw bewegend decor stuk LOL niet bij thuis komst eerst mijn modem opnieuw moet aansluiten omdat de kat besloot over het dressoir te racen.
"When life gives you lemons, gleefully accept the misguided charity and incorporate it into your scheme for world domination"-Unknown
pi_118366143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Kimichan84 het volgende:
Probleem voor mij is dat ik geen bleek middel heb omdat ik dat niet kan verdragen. Ik krijg het van bleek lucht echt spaans benauwd en das niet fijn want dan heb de kat nog niks aan mij.

20 uur zonder zakje maar met krant onder sterk klonterend grit en so far so good. De spuitfles met water lijkt ook goed te werken. Begin hem nu als doe poes beneden is ook te gebruiken om hem te laten weten dat ie niet op me tafels mag of op het dressoir. Dit zodat ik later als ie in de woonkamer kan nu fluffy hem iet wat lijkt te gaan accepteren als permanent nieuw bewegend decor stuk LOL niet bij thuis komst eerst mijn modem opnieuw moet aansluiten omdat de kat besloot over het dressoir te racen.
hoe oud is je katje nou? die van ons is zes maanden en die racet nog lekker door het huis heen hoor... was ze niet heel jong bij moeder weggehaald? die leert kittens om op de bak te gaan volgens mij, dus niet zo gek dat het niet meteen lukt misschien.

Onze Flo is weer beter. Gisteren kleine beetjes brokjes per keer, en ze heeft niet meer overgegeven. Nog wel vrij dunne poepies, maar dat wordt al beter. Ze schrokt ook minder, dus we blijven haar denk ik maar 3 maal daags weat kleinere beetjes geven ipv een bak waar ze steeds een beetje van eet. Bevalt prima.
Kwak
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:48:22 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118366187
Goed nieuws over Flo. Soms kunnen ze zo ziek zijn en ook weer zo snel opknappen. Gelukkig maar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118366303
Mooi zo, kwak. :).

De dierenarts belde net dat de sterilisatie van onze poes goed is gegaan. We kunnen haar om drie uur weer ophalen. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118368272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onze Flo is weer beter. Gisteren kleine beetjes brokjes per keer, en ze heeft niet meer overgegeven. Nog wel vrij dunne poepies, maar dat wordt al beter. Ze schrokt ook minder, dus we blijven haar denk ik maar 3 maal daags weat kleinere beetjes geven ipv een bak waar ze steeds een beetje van eet. Bevalt prima.
Is het geen idee om de bak op een plateautje neer te zetten? Ik merkte dat het bij mijn kat wel werkte tegen het schrokken.
pi_118368433
Ik heb tegenwoordig alleen nog maar een voedsel labyrint(toren) staan, tegen het schrokken. Bij mijn oudste kwamen de brokken er vaak weer net zo hard uit. Nu moet hij er meer moeite voor doen, dus eet langzamer en kotst gelukkig niet meer zoveel. En de andere kat vind het gewoon leuk :D
pi_118368452
Je zou toch verwachten dat ze juist schrokken als het er niet hele dag staat :o
pi_118368861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je zou toch verwachten dat ze juist schrokken als het er niet hele dag staat :o
ja, dat verwachtte ik ook. op zich schrokte ze heel lang helemaal niet, we zullen wel zien of het weer normaal wordt :)
Kwak
pi_118368906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:54 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb tegenwoordig alleen nog maar een voedsel labyrint(toren) staan, tegen het schrokken. Bij mijn oudste kwamen de brokken er vaak weer net zo hard uit. Nu moet hij er meer moeite voor doen, dus eet langzamer en kotst gelukkig niet meer zoveel. En de andere kat vind het gewoon leuk :D
Hmm, dat is een goed idee! (even gezocht op internet wat dat was :P) Ik heb al een bal waar ik gewoon eten in stop als de kat weer eens vervelend is (altijd dezelfde trouwens....) en die vindt hij ook al fantastisch.
pi_118369615

Deze dus ;) ik zet er wel iets zwaars bovenop, anders eten ze gewoon uit het bovenste gat of gooien hem om :6
pi_118374343
Daar heb ik ook weleens aan gedacht maar ja ik zit met twee katten waarvan 1 dieetvoer, 2 torens zou een mogelijkheid zijn maar geheid dat ze van elkaar gaan jatten
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:38:18 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118405003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mooi zo, kwak. :).

De dierenarts belde net dat de sterilisatie van onze poes goed is gegaan. We kunnen haar om drie uur weer ophalen. *O*.
Hoe is het?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:31:10 #257
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118406380
Mijn kat en poes net weggebracht voor sterilisatie/castratie, rond 12 uur even langs om te vragen hoelaat ik ze op kan halen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118408015
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 07:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe is het?
Goed! Ze rent inmiddels alweer vrolijk het huis door. Toen we haar gister ophaalden was ze nog vrij suf en heeft ze voornamelijk liggen slapen. We hadden een blikje voer meegekregen van de dierenarts, daar heeft ze gister twee keer een eetlepel van gehad en vanochtend weer eentje, met een pijnstiller erdoor. Eten en drinken gaat dus helemaal goed. :).

Ze zat gister alleen wel vrij veel aan haar wond te likken - of beter gezegd, ze was zichzelf erg uitgebreid aan het wassen, en dus ook het geschoren gedeelte. We dachten slim te zijn door een afgeknipte oude legging om haar lijfje te doen. Maar zodra we dat om hadden gedaan (wat ook nog niet zo simpel was) ging ze doodstil op de vloer liggen en bewoog ze helemaal niet meer. We schrokken ons dood. :o. Snel weer afgeknipt dus. Ze likt er nog steeds wel af en toe aan. Zou ik daar de dierenarts over moeten bellen? De wond is onderhuids gehecht en ziet er prima uit.

Fotootje van de dappere dame:



O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118408215
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fotootje van de dappere dame:

[ afbeelding ]

O+.
O+ O+ O+
pi_118408299
Waarom wil die kat toch altijd naar beneden? ;( (Wij wonen op het eerste verdiep van een huis.)

Als we haar dan naar beneden doen, is ze het in minder dan 5min alweer beu! :{
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:33:14 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118410200
Af en toe likken aan de wond lijkt me geen punt. Als ze de hechtingen maar met rust laat. Ik heb dit een keer met een dame meegemaakt (de andere katten kwamen kant-en-klaar) en dat ging probleemloos. Hoefde haar niks aan te trekken, o.i.d. Ik vermoed dat het toen ook een onderhuidse hechting was.

Als je het zeker wilt weten, kun je er natuulijk nog best even een telefoontje aan wagen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:39:10 #262
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_118410418
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Waarom wil die kat toch altijd naar beneden? ;( (Wij wonen op het eerste verdiep van een huis.)

Als we haar dan naar beneden doen, is ze het in minder dan 5min alweer beu! :{
Zodra wij hier de voordeur open doen rent 1 van de heren in een rechte lijn naar de kelder. Waarom? geen idee. (we wonen 4 hoog)
pi_118410868
Natuurlijk heeft ze sinds mijn post niet meer aan de wond gelikt. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118411680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:39 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Zodra wij hier de voordeur open doen rent 1 van de heren in een rechte lijn naar de kelder. Waarom? geen idee. (we wonen 4 hoog)
Ik denk nieuwsgierigheid. ;)

Onze kat is een binnenkat (ik weet niet of ik dit al verteld heb) en naar buiten hoeft/mag ze nooit (is altijd binnen geweest, dus is dat gewoon), maar naar beneden dus wel. Het probleem is nu dat hieronder een nogal lompe vent woont die altijd de buitendeur laat openstaan omdat hij het grootste deel van de dag in zijn veranda zit die buiten aan het huis is. }:| :') Als de tussendeur (voor die buitendeur dus) dicht is, is dat geen probleem, maar als hij niet weet dat de kat beneden zit en die tussendeur gaat open en de kat rent erdoor (en een kat is snel!); is ze "ontsnapt"... :{ ;(

De kat kan niet om het even wanneer naar beneden dus, (want die vent moet daar altijd van op de hoogte zijn :')) en dat is best jammer aangezien ze dat wel eens graag doet af en toe.

Ze begint steeds meer aan de deur naar beneden te krabben; toen ik in de douche zat vanmorgen ook weer... Ofwel was het omdat ze dacht dat ik weg was. (Als mijn vriend naar zijn werk vertrokken is zit ze ook vaak te "zeuren" tot ze door heeft dat ik er nog ben.)
Ik zal het nog eens moeten voorstellen, denk ik; dat ze nog eens 5min naar beneden kan... Is ze misschien weer even blij. :')

Ja, ik kan een boek vol schrijven over dit beest. :') Het lijkt wel een hond, die kan ook niet alleen zijn...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:13:51 #265
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_118411932
Maar het is meer dat hij nergens tussendoor stopt, niet bij de andere voordeuren, niet bij de deur naar buiten, maar meteen door naar de kelder.
Ach, het is wel goed voor mij, zo krijg ik nog wat extra beweging.
pi_118412001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef GimmeGore het volgende:
Maar het is meer dat hij nergens tussendoor stopt, niet bij de andere voordeuren, niet bij de deur naar buiten, maar meteen door naar de kelder.
Ach, het is wel goed voor mij, zo krijg ik nog wat extra beweging.
Haha, dat is waar. *)

Ook kan ze er niet tegen als deuren dicht zijn. Dametje krabt aan de deuren tot ze open gaan, en als het dan gebeurt blijft ze vaak verbaasd staan kijken, zovan "Wat kijk je nu?" i.p.v. gewoon binnen of buiten te gaan. ;( :')
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:30:07 #267
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118412531
Oeh ik mocht ze alweer meteen meenemen. Ze zwalken nu heel lief half verdoofd door de kamer :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:33:22 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118412670
Met grote, zwarte ogen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:41:33 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118413020
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
Met grote, zwarte ogen?
Jups. Dronken poesjes :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118413409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef GimmeGore het volgende:
Maar het is meer dat hij nergens tussendoor stopt, niet bij de andere voordeuren, niet bij de deur naar buiten, maar meteen door naar de kelder.
Ach, het is wel goed voor mij, zo krijg ik nog wat extra beweging.
Als ik bij ons de kelderdeur opdoe, zit er per definitie een kat in de kelder. Hetzelfde met de voorraadkast. Dan maar even open laten staan en pas dicht doen als de kat klaar is met zijn onderzoek... (dat kan natuurlijk makkelijker aangezien wij een huis hebben en geen appartement :P) Hetzelfde trouwens met de bijkeuken. Volgens mij gaat het om de geurtjes...
pi_118413791
Komen jullie eens gezellig hier: Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten je verhalen posten *O*
pi_118413857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Komen jullie eens gezellig hier: Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten je verhalen posten *O*
Jaja, ik ken je topic wel, maar mijn antwoorden hadden te maken met vragen die hier gesteld werden. ;)
Ik kom zeker langs hoor. :*
pi_118413949
Ik bedoelde het ook niet van je gaat offtopic ofzo :P vind t gewoon zo leuk om te lezen :)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:08:33 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118413969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik bedoelde het ook niet van je gaat offtopic ofzo :P vind t gewoon zo leuk om te lezen :)
Dan lees je toch gewoon lekker ook dit topic?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118414935
Even een vraagje:


Ik heb nog vlooiendruppels van het merk effipro.
De houdbaarheidsdatum hiervan was 07/2012, kan ik deze nog gebruiken?
pi_118418420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef Cindy1988 het volgende:
Even een vraagje:

Ik heb nog vlooiendruppels van het merk effipro.
De houdbaarheidsdatum hiervan was 07/2012, kan ik deze nog gebruiken?
Vast wel, maar ik zou het niet doen. Het is sowieso puur gif wat je kat in de bloedbaan krijgt, dan liever gif dat nog houdbaar is dan gif dat over de datum is.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:09:04 #277
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118418499
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef Cindy1988 het volgende:
Even een vraagje:

Ik heb nog vlooiendruppels van het merk effipro.
De houdbaarheidsdatum hiervan was 07/2012, kan ik deze nog gebruiken?
Grote kans dat het niet meer zo werkzaam is, dus ik zou ze mooi weggooien :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118423736
Ik zou het nietmeer gebruiken.. soms hoor je ook dat huisdieren 'brandplekken' krijgen omdat de werking van de stoffen kan veranderen.
pi_118424020
Oeh weggooien dan maar....
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:42:26 #280
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118448605
Jeej het is gelukt, ik heb ze beide hun pilletje gegeven. Beetje tegenstribbelend, maar makkelijker dan ik had verwacht :) . Nog vijf te gaan, verspreid over 3 dagen (pijnstillers voor na hun cas-/sterilisatie).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118448639
Pijnstillers? Hebben de mijne nooit gehad na sterilisatie of castratie
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:49:28 #282
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118448659
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:46 schreef Cindy1988 het volgende:
Pijnstillers? Hebben de mijne nooit gehad na sterilisatie of castratie
Tolfedine, tablet, 2x daags 1, pijnstiller . Als de DA het zegt dan geef ik het ;) , al heb ik niet het idee dat een van de twee het nodig heeft :') . Ah en ik zie op internet nu dat het ook ontstekingsremmend is.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118448870
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:49 schreef DaMook het volgende:

[..]

Tolfedine, tablet, 2x daags 1, pijnstiller . Als de DA het zegt dan geef ik het ;) , al heb ik niet het idee dat een van de twee het nodig heeft :') . Ah en ik zie op internet nu dat het ook ontstekingsremmend is.
Ja begrijp dat je het geeft als de DA het zegt :) maar vond het gewoon even opvallend omdat geen van mij katten het ooit gekregen heeft en Bandit is zelfs met een plaatselijke verdoving gecastreerd
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:53:44 #284
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118449347
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:14 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ja begrijp dat je het geeft als de DA het zegt :) maar vond het gewoon even opvallend omdat geen van mij katten het ooit gekregen heeft en Bandit is zelfs met een plaatselijke verdoving gecastreerd
Volgens hun site mijn tosh ook, maar ook hij leek dronken bij thuiskomst, dus zou het niet weten ;) . Mac is iig gesteriliseerd en Tosh gecastreerd, weet nu iig zeker dat ik geen nestje krijg :) .

Ze zijn overigens ietsjes rustiger dan normaal nu, maar verder hetzelfde als voorheen volgens mij :) . Maarja het zijn vanaf het begin al voorbeeld katten geweest, vanaf dat ik ze in huis heb, 5 maanden nu, nog steeds niets gesloopt* en nog steeds alles netjes op de bak gedaan. En knuffelen doen ze ook graag, dat had ik in het begin van beide niet verwacht, na een tijdje eentje en nu allebei elke dag :) .

* ja krassen op mijn lederen bank, niet van het krabben maar van het klimmen en spelen, maar dat wist ik vantevoren :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118471091
Het probleem dat we de slaapkamerdeur niet konden sluiten omdat ze er anders aan krabt is nu misschien opgelost. Mijn vriend heeft net een kattenluikje in de deur gemaakt, maar ze lijkt het momenteel nog niet goed te snappen. Ik zou het moeten filmen... _O-

(Deze kat heeft zelfs nog nooit een kattenluikje gezien...)
pi_118471408
Gadver, ze snapt het echt niet hé, dat ze er gewoon moet doorlopen ;( :')

Mijn vriend is hier al alles aan het proberen; haar lokken met zo'n eetstokje etc, maar het doet niet veel voorlopig... :')
pi_118475663
Komaan, is dat beest nu zo lomp... Ik had het wel weer kunnen denken, en hoe gaat we dat weer doen voor vannacht?

We kunnen de deur niet op een kier laten, want dan vat ze het zeker niet, maar laten we hem dicht, gaat ze weer constant staan miauwen en krabben! :X :'(
pi_118475757
luikje eruit houden.
Mijn katten snappen bijvoorbeeld ook niet dat je een kattenbak in/uit kan door zo'n klepje.
al 6 jaar bakken zonder klep hier :')
pi_118478571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:31 schreef deadly_kiss het volgende:
luikje eruit houden.
Mijn katten snappen bijvoorbeeld ook niet dat je een kattenbak in/uit kan door zo'n klepje.
al 6 jaar bakken zonder klep hier :')
:?
pi_118478878
dat zwabber gedeelte.
katten durven meestal niet door luikjes heen omdat ze bang zijn voor he bewegende gedeelte en ze snappen ook niet dat het beweegt door hunzelf :P
een gat in je deur maakt toch niet zo heel veel uit? je kan altijd nadat je kat snapt hoe het werkt, het weer proberen met het bewegende luikje weer terug.


*edit, dus niet heel dat ding weer uit de deur he, alleen dat bewegende gedeelte!
pi_118479357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:34 schreef deadly_kiss het volgende:
dat zwabber gedeelte.
katten durven meestal niet door luikjes heen omdat ze bang zijn voor he bewegende gedeelte en ze snappen ook niet dat het beweegt door hunzelf :P
een gat in je deur maakt toch niet zo heel veel uit? je kan altijd nadat je kat snapt hoe het werkt, het weer proberen met het bewegende luikje weer terug.

*edit, dus niet heel dat ding weer uit de deur he, alleen dat bewegende gedeelte!
Ik snap het, maar dan houdt het geuren, geluiden, tocht, etc. niet tegen. Wij zouden graag onze deur dicht doen net daarvoor. (Geuren van de kattenbak, geluiden van de kat die overal aan krabt,...)
pi_118479550
Dinsdag word mijn dame geholpen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee :@
pi_118480182
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Puala het volgende:
Dinsdag word mijn dame geholpen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee :@
Geholpen waarmee?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:07:14 #294
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118480250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Puala het volgende:
Dinsdag word mijn dame geholpen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee :@
een hele duffe kat, gewoon in de gaten houden dat ze rustig blijft en niet te veel aan de wond likken
pi_118480736
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Puala het volgende:
Dinsdag word mijn dame geholpen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee :@
Niet aan de wond trekken (likken mag best mits zachtjes), niet te veel brokjes geven als ze thuis komt ivm verslikgevaar en verder kan poes prima zelf aanvoelen wat ze wel en niet zlef kan :)
Noortje sprong een paar uur naar haar operatie hier ook gewoon op de bank en zo, ik vond het doodeng maar zij vond dat ze het wel kon _O-
pi_118488805
Dankjewel :) Ik zal in de gaten houden dat ze haar wond netjes houd en haar niet feeden. Ben überhaupt benieuwd wat ze over haar gewicht gaan zeggen. Ze is wat ronder als dat Noortje is :+
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:20:13 #297
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118488838
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Puala het volgende:
Dinsdag word mijn dame geholpen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee :@
De mijne is net als die vent van me donderdag geholpen. Ik vroeg me hetzelfde af, maar na ze een paar uur gezien te hebben zag ik al dat het allemaal wel goedkomt. Mijn dame kijkt eigenlijk niet eens naar dr wond, telkens als ik dr zag likken keek ik even, maar waren telkens dr pootjes waar ze aan likte. Het mannetje heeft wel een paar keer aan zijn (lege :') ) zakje gelikt trouwens.

Enige waar ik bang voor was daarna was of ze tijdens het stoeien misschien aan die hechting kwamen, maar ook dat is niet zo.

Al met al, niet te bang zijn ;) , was ik 2 dagen geleden ook, maar was erg niet nodig ;) . Ik kijk natuurlijk wel zo nu en dan of de wond niet te rood of iets anders wordt, maar ziet er nog steeds netjes uit :Y . Hoop dat ze snel weer haar heeft op dr buik, dat kale vierkant vind ik er zielig uitzien :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118488868
Ik geloof ook wel dat het goed komt, maar wellicht waren er dingen waar op te letten. Ik ben al heel blij dat ik dinsdag thuis werk en dat ik haar gewoon goed in de gaten kan houden. Ik heb alleen bij het maken van de afspraak vergeten te zeggen dat ze een liesbreukje heeft en dat die meegenomen moet worden. Staat wel in het dossier, maar bel er straks voor de zekerheid nog even over :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:24:36 #299
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118488876
Ow en de eerste paar uur lijkt ze dronken :') , scheef lopen en door dr pootjes zakken :D , erg komisch ;) .

De mijne mochten van 8 uur savonds ervoor niet eten, savonds na de ingreep mochten ze een beetje en de ochtend erna weer normaal.

Ik kreeg wel de tip om hun gewicht in de gaten te houden, ze komen schijnbaar sneller aan na de ingreep (mijne hebben over het algemeen altijd brokjes staan, vandaar dat de da het zei) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:25:53 #300
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118488889
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:24 schreef Puala het volgende:
Ik geloof ook wel dat het goed komt, maar wellicht waren er dingen waar op te letten. Ik ben al heel blij dat ik dinsdag thuis werk en dat ik haar gewoon goed in de gaten kan houden. Ik heb alleen bij het maken van de afspraak vergeten te zeggen dat ze een liesbreukje heeft en dat die meegenomen moet worden. Staat wel in het dossier, maar bel er straks voor de zekerheid nog even over :)
Ow ja daar heb ik geen ervaring mee ;) , de mijne hebben wel meteen hun chip gekregen en hun tweede enting (die eigenlijk al lang gegeven had moeten zijn, maar die ik vergeten was :X ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118489092
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Puala het volgende:
Dinsdag word mijn dame geholpen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee :@
De mijne wordt maandag geholpen. De dierenarts zei dat ze zondag vanaf tien uur s avonds niets meer mag eten. Ze halen trouwens bij mijn dierenarts de baarmoeder en eierstokken eruit. Niet alleen de eileiders doorknippen dus. Gelukkig ben ik maandag vrij.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')