abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_126411004
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 07:09 schreef XL het volgende:
Heeft hij al competitie gespeeld dit jaar?
Nee :{. Wassen wel, maar die heeft drie van zijn vijf wedstrijden verloren :').
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zondag 19 mei 2013 @ 23:14:43 #177
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_126746094
Er stond gisteren een groot interview met Martin in trouw. Daarbij een paar foto's van RG 2003, en een foto van Martin nu. Hij lijkt haarimplantaten te hebben.

quote:
Tien jaar na zijn finaleplaats op Roland Garros geniet Martin Verkerk pas van het succes

Martin Verkerk heeft de plek waar hij het mooiste moment uit zijn carrière beleefde jarenlang gemeden. De oud-tennisprof haalde tien jaar geleden de finale van Roland Garros. Hij verloor de partij, maar de prestatie was groots. Toch heeft het succes hem niet gelukkig gemaakt. De rest van zijn carrière werd hij eraan herinnerd dat hij nooit meer zo ver kwam. "Vijf jaar geleden ben ik een keertje teruggeweest voor een interview", vertelt Verkerk. Hij verbleef in hetzelfde hotel, at bij hetzelfde Japanse restaurant. Sushi, garnalen en twee sapporo-biertjes, net zoals toen. De eigenaar kende de 1 meter 98 lange Nederlander uit Alphen aan den Rijn nog goed. Er werden weer wat drankjes van het huis op tafel gezet. Het verzachtte de pijn om in Parijs te zijn niet.

"Ik had daar een slecht gevoel, ging me allerlei negatieve dingen afvragen. Waarom mijn carrière is geëindigd met de blessure aan mijn schouder. Of ik er niet meer uit had kunnen halen. Waarom ik daar niet meer stond. Dat soort dingen."

Dit jaar is die finale tien jaar geleden. Voor het eerst heeft Verkerk, inmiddels 34, zin om weer een keer terug te gaan. Nadat hij een punt zette achter zijn tenniscarrière verfoeide hij lange tijd alles wat met de sport te maken had. Hij deed wat klussen in de autobranche, maar kon daar zijn ei niet in kwijt. Langzamerhand kwam tennis toch weer om de hoek kijken. Als tennisleraar vond hij het plezier op de baan terug. "Soms komen er van die jochies naar me toe met hun telefoontje met beelden van die tijd. 'Kijk eens, dit was jij hé', zeggen ze dan. Ik heb vroeger toch best een aardig balletje geslagen, realiseer ik me op zulke momenten. Maar het heeft heel lang geduurd voordat ik daar van kon genieten. Veel te lang."

Verkerk was in 2003 als een komeet de top-50 ingeschoten in de maanden nadat hij een toernooi in Milaan won. Bij zijn debuut op Roland Garros versloeg hij tegen alle verwachtingen in - het was pas zijn derde grandslamtoernooi - de ene topper na de andere. Toen hij de finale haalde, stond het land op ontploffen. Mensen spraken op clubs af om de wedstrijd samen te kijken. Jongetjes wilden ineens op tennis. "Het leefde enorm. Op een gegeven moment was het een soort hype. Ik was plotseling ontzettend populair. Ik denk dat het kwam doordat ik een normale jongen was die succes had. Mensen vinden dat leuk."

In de weken na de verloren finale werd de 24-jarige tennisser overal gevraagd voor interviews. Verkerk kon niet meer rustig over straat. Als hij in een restaurant zat te eten met zijn ouders kwamen mensen naar de tafel voor een foto en een handtekening. "In het begin vond ik het allemaal heel mooi. Ik ben er ook wel de jongen naar om daar van te genieten. Ik werd zelfs de nieuwe Krajicek genoemd. Maar ik was geen Krajicek. In finales van grandslams staan bijna altijd dezelfde jongens, met soms een vreemde vogel ertussen. Ik was die vreemde vogel."

Verkerk probeerde de gewone jongen uit Alphen aan den Rijn te blijven. Maar dat was moeilijk. Ineens was hij nummer 14 van de wereld. Het zorgde voor tevredenheid. "Je hebt succes, centjes, het gaat allemaal lekker. In het half jaar na Roland Garros heb ik niet hard genoeg gewerkt. Ik zette een stapje minder, deed een keertje te veel wat leuks. Ik vond het moeilijk om de draad weer op te pakken."

Aan het einde van dat jaar ging het wat beter. Verkerk haalde begin 2004 de halve finale in Sydney en won een paar maanden later in Amersfoort de tweede titel van zijn carrière. Daarna raakte hij lange tijd geblesseerd aan zijn schouder. "Dat was vreselijk. Mensen zeiden soms dat ik niets voor mijn sport deed, terwijl ik van maandag tot en met vrijdag keihard bezig was. Als ik dan een keer op zaterdag uitging, keken ze alleen daar naar." Verkerk heeft ook heus wel eens dingen gedaan die niet goed zijn geweest voor zijn sport, geeft hij toe. Een drankje te veel gedronken, een keer te laat weg uit de kroeg. "Maar dat gebeurt als je jong bent. Ik geloof niet in een leven zonder leuke dingen. Dat maakt je ongelukkig."

Hij ergerde zich aan de negatieve berichten die in de media verschenen. "Op een gegeven moment werd er zelfs geschreven dat ik aan de drugs was, terwijl ik nog nooit drugs heb gezien. Ik probeerde me er niets van aan te trekken, maar het deed toch pijn. Want je moeder leest de krant ook."

Door uitblijvend succes trok Verkerk zich steeds meer terug uit het sociale leven. De gezellig tennisser die altijd in was voor een babbel, bleef steeds vaker thuis. Dan trok hij de gordijnen achter zich dicht en ging hij films kijken. Nooit naar tennis. Hij haatte het om jongens te zien spelen die hij misschien had kunnen verslaan als dingen anders waren gelopen. "Als ik weer eens buiten kwam werd er alleen maar gevraagd hoe het met mijn schouder ging. Ze vroegen nooit hoe het met mij ging. Ik werd er gek van om alleen maar daarover te praten. Op een gegeven moment voelde ik me zelfs 'de schouder'."

Er volgden een paar operaties, maar hij bleef last houden. Toen hij in 2007 een comeback maakte, was er van de plotse populariteit weinig meer over. "Als je niet meer kunt doen wat je wil doen, dan zijn mensen ineens je vriend niet meer. Ze vonden me een eendagsvlieg. Nu vind ik het wel handig. Ik weet tenminste aan welke mensen ik wel wat heb. Ik heb een paar vrienden en mijn familie waar ik aandacht aan geef, de rest zal me gestolen worden."

Verkerk kon de tegenslagen in zijn carrière, zeker na het succes in Parijs, moeilijk verkroppen. Soms was hij een paar maanden niet bereikbaar voor de pers, of zijn trainer. Dan werd er cynisch geschreven dat zijn mobieltje weer in de Rijn lag, omdat hij zijn telefoon uit woede een keer in het water had gegooid. "Dat verhaal is zijn eigen leven gaan leiden. Volgens mij lagen er op een gegeven wel twaalf mobieltjes in de Rijn." Verkerk grijnst bij de vraag hoeveel het er dan wel waren. "Weet ik veel. Een stuk of 2, 3 of 4."

Serieuzer: "Maar ik geef toe dat ik momenten heb gehad dat ik een beetje de weg kwijt was. Dat succes moet toch iets veranderd hebben. Ongemerkt word je minder sociaal. Terwijl ik in mijn hart dezelfde gezellige jongen was gebleven." Op die periode is hij niet trots. Hij had het anders aan moeten pakken, realiseert hij zich nu. "Ik heb mensen verkeerd behandeld en verwaarloosd, kwam afspraken niet na. Als je populair bent kun je ook heel diep vallen. Dat is bij mij wel gebeurd. Ik had mijn hoofd niet in het zand moeten steken."

Tegenwoordig houdt Verkerk het bij één mobiele telefoon. Afspraken noteert hij in zijn agenda en hij komt keurig op tijd. "Dat heeft met volwassen worden te maken. Als je jong bent en ineens succes hebt, vind je dingen in het leven belangrijk die niet belangrijk zijn. Ik moest een snelle auto hebben, had een grote mond, gaf veel geld uit. Ik moest een keertje normaal gaan doen. Gelukkig heb ik op tijd het licht gezien."

Het gevoel van het halen van een grandslamfinale zal niet meer overtroffen worden. Die zondag in 2003 noemt hij het mooiste moment van zijn leven. "Dat kun je met niets vergelijken. Maar als je zo gaat denken is niets meer leuk."

Nu haalt hij zijn voldoening uit het op de kaart zetten van tennisacademie Apex in Noordwijkerhout, waar hij ook les geeft. De junioren die hij traint hoopt Verkerk over een paar jaar naar de top te brengen. "Ik word nu blij van dingen op een ander niveau. Ik heb bijvoorbeeld een 10-jarig jochie op les die vorig jaar niet verder dan de eerste rondes kwam. Nu haalde hij de kwartfinale. Dat ventje kwam op het park aanlopen alsof hij een grandslam had gewonnen. Dat is geweldig."

Verkerk kijkt zelfs weer naar de sport op tv. Al kan hij nog steeds niet volmondig zeggen dat hij van tennis houdt. Daarvoor is er te veel gebeurd. "Ik zal er vast wel ooit van gehouden hebben", zegt hij terwijl hij zijn schouders ophaalt. "Maar ik vind het wel weer heel leuk."

Nu het tien jaar geleden is, wordt hij weer om de haverklap gebeld voor een interview. Zelfs de Franse krant L'equipe wil een terugblik met hem maken. Allemaal positieve verhalen. Dat doet hem goed. Hij beseft daardoor weer dat hij Martin Verkerk is, de gewone jongen die de finale van Roland Garros haalde. Nu pas geniet hij ervan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 19 mei 2013 @ 23:31:18 #178
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_126747204
Wat een bescheidenheid, slechts 2, 3 of 4 mobieltjes heeft ie in de Rijn gegooid.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 mei 2013 @ 23:37:09 #179
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_126747597
Als je die belt, wordt er potdomme nog steeds opgenomen ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_126747658
Wel een echt Verkerkinterview :D En op zijn levensfilosofie valt ook weinig af te dingen :7
pi_126747951
quote:
Ik heb vroeger toch best een aardig balletje geslagen, realiseer ik me op zulke momenten.
_O_!
quote:
Toen hij in 2007 een comeback maakte, was er van de plotse populariteit weinig meer over.
19 TOPICS MARTIN, WE LOVE YOU!
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_126750395
:D

quote:
Hij beseft daardoor weer dat hij Martin Verkerk is, de gewone jongen die de finale van Roland Garros haalde.
Heel eventjes voelt hij zich weer normaal, nu hij slechts gelinkt wordt aan zijn Roland Garros finale. Zet hem weer even terug op aarde ja. Hierna zal hij weer snel aan zijn top 20 slagen gaan denken.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126751324
quote:
Hij haatte het om jongens te zien spelen die hij misschien had kunnen verslaan als dingen anders waren gelopen.
'misschien' :')
  maandag 20 mei 2013 @ 01:21:36 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_126752621
Heerlijk bescheiden. Zoals Hij altijd is _O_
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 mei 2013 @ 01:37:43 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_126753135
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er stond gisteren een groot interview met Martin in trouw. Daarbij een paar foto's van RG 2003, en een foto van Martin nu. Hij lijkt haarimplantaten te hebben.

[..]

je bedoelt dat haarimplantaten Martin hebben gekregen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_126756286
Martin kan toch overal waar hij wil haar laten groeien :')
pi_126830524
Staat een interview met Hem in het NRC.
Als ik dat zo lees gaat het helemaal goedkomen met het Nederlandse tennis.
Hij wil best wel even Haase de Bakker, Rus of Kraijchek naar een top 20 niveau brengen. Ze hebben Hem alleen nog niet gevraagd.
pi_126831983
"Ik heb vroeger toch best een aardig balletje geslagen" :')
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:05:15 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_126833166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Staat een interview met Hem in het NRC.
Als ik dat zo lees gaat het helemaal goedkomen met het Nederlandse tennis.
Hij wil best wel even Haase de Bakker, Rus of Kraijchek naar een top 20 niveau brengen. Ze hebben Hem alleen nog niet gevraagd.
Hij doet ze allemaal tegelijk.
Leert ze daarnaast bij een jappaner eten en biertjes drinken. Worden het grote jongens en meisjes van :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_126833721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij doet ze allemaal tegelijk.

De vrouwen dan hè.
That's all folks!
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:02:41 #191
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_126852907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:14 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

De vrouwen dan hè.
De heren voorziet Hij alleen van advies ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_126943144
http://www.telegraaf.nl/t(...)dt_nieuw_doel__.html

_O_

Hoor in het filmpje ook de stem van Danny Nelissen. Hij werkt dus schijnbaar bij De Telegraaf.
pi_126944222
_O_ Over een jaar of 10 is de helft van de top 100 Nederlands.

Zet ik nog laag in.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 13:01:02 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_126944320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:24 schreef TheArt het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)dt_nieuw_doel__.html

_O_

Hoor in het filmpje ook de stem van Danny Nelissen. Hij werkt dus schijnbaar bij De Telegraaf.
Bij zijn twitterprofiel

Danny
@dnelissen
Samensteller Sport
Amsterdam · telesport.nl
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_126966274
Hij stond ook paginagroot in de Spits! vandaag:



Verkerk kan eindelijk genieten
Tien jaar geleden stond Martin Verkerk in de finale van Roland Garros. Tegenwoordig begeleidt de voormalige nummer veertien van de wereld tennistalenten en recreanten.

In 2003 werd Martin Verkerk in één klap een bekende Nederlander door zich als debutant zeer verrassend te plaatsen voor de finale van Roland Garros. Door die prestatie staat de Alphenaar tien jaar later vlak voor het begin van het Franse grandslamtoernooi weer in het middelpunt van de belangstelling.

Iedereen wil weten hoe het in 2003 nou ook al weer was. Die legendarische overwinningen op de gravelbijters Carlos Moyá en Guillermo Coria, en de enorme hype die de finaleplek met zich meebracht. En ook al verloor Verkerk de finale uiteindelijk in drie sets van Juan Carlos Ferrero, het blijft een onvergetelijke prestatie.

Het was uniek

Verkerk praat er inmiddels graag over. „Het was toch wel uniek”, zegt de voormalige toptennisser in het Jonkerspark in Noordwijkerhout, waar hij samen met Jaap Plugge tegenwoordig de Tennis Academy Apex runt. „Ik kan de laatste twee jaar ook wat meer genieten van de prestatie. Vooral omdat het nu vooral over mijn succes gaat in plaats van over mijn blessures.”

Verkerk heeft na zijn succes namelijk ook de andere kant van de medaille gezien. Hij moest twee operaties aan zijn schouder ondergaan en werd geveld door de ziekte van pfeiffer. Uiteindelijk maakte de slepende schouderblessure in 2008 een veel te vroeg einde aan zijn tennisloopbaan.

Van Basten

Wat Verkerk in het verleden onder meer stoorde, was het feit dat iedereen altijd een oordeel over hem had. „In Nederland zijn ze er, nadat je succes hebt gehad, heel goed in om de benen onder je vandaan te halen als het even wat minder gaat. Dat heb je de afgelopen maanden bijvoorbeeld weer gezien aan hoe Marco van Basten werd behandeld toen de resultaten van Heerenveen wat tegenvielen.”

Verkerk kreeg ook veel over zich heen. „Er werden dingen bij gehaald die helemaal niet aan de orde waren. Zo werd er raar opgekeken als ik tijdens mijn revalidatie op vrijdag of zaterdag na de hele week revalideren ergens een drankje ging drinken. Alsof het daardoor kwam dat ik er niet meer in slaagde om mijn oude niveau te halen. Terwijl het natuurlijk alleen maar te maken had met mijn schouderblessure.”

Blessure

De grandslamfinalist van 2003 kan inmiddels goed leven met zijn blessure. „Al moet je me niet vragen om weer twee sets achter elkaar voluit te serveren. Dan krijg ik zeker weer last.”

Maar het begeleiden van talenten en recreanten gaat de hardhitter uit het verleden goed af. Nadat hij een tijdje uit het tennis is geweest, kan hij nu weer echt genieten van zijn favoriete sport. „Vooral de afwisseling tussen het begeleiden van recreanten en talenten maakt het heel erg leuk.”

De inmiddels 34-jarige Verkerk heeft een duidelijke visie als het gaat om het begeleiden van talenten. „Elk individu heeft een andere aanpak nodig. Het ene talent moet bijvoorbeeld vier uur achter elkaar op de baan staan en de ander moet juist zijn rust pakken. Ik denk dat de tennisscholen en ook de bond in het verleden te veel hebben gekozen voor dezelfde aanpak voor
- verwijderd door admin -
pi_126995289
Hoor de wereldpers hier nog even luisteren naar de waarheden van Hem _O_

http://nos.nl/video/510503-2003-verkerk-doet-levensverhaal.html
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 25 mei 2013 @ 19:38:59 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_126995348
Vandaag in het AD een terugblik met getuigen. Logisch dat anderen het verhaal vertellen. Jezus schreef de bijbel ook niet zelf.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_126995465
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:37 schreef TheArt het volgende:
Hoor de wereldpers hier nog even luisteren naar de waarheden van Hem _O_

http://nos.nl/video/510503-2003-verkerk-doet-levensverhaal.html
It's a joke _O_
pi_126999095
_O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:08:01 #200
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_126999330
Top 10 slagen. _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')