abonnement Unibet Coolblue
pi_117986941
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:33 schreef k_man het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik weet dat je het laatste stuk alleen kunt lopen. Ik bedoelde de keuze tussen het eerste stuk met de kabelbaan doen, of ook lopend. Dat laatste schijnt 4 à 5 uur te duren, maar ik was benieuwd of iemand hier dat gedaan heeft. :)
Ken je deze site? Misschien leuke info:
http://www.gpswandelenint(...)0-%20El%20Teide.html
pi_117991803
OK, die site zegt dat het ruim 7 uur duurt en kenmerkt de wandeling als 'extreem zwaar'. :o

Weet je wat, ik neem de kabelbaan wel. :P
pi_118002431
Denk ook dat het niet zo heel veel toevoegt.

En je start dan van iets van 2000 meter, dus dat betekent 1500 meter klimmen. Inderdaad niet niks.
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:55:40 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118003519
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef Panthera. het volgende:
Denk ook dat het niet zo heel veel toevoegt.

En je start dan van iets van 2000 meter, dus dat betekent 1500 meter klimmen. Inderdaad niet niks.
Ik zou het juist doen. Zeven uur nauwelijks mensen, prachtige landschappen, de voldoening dat je 1500 meter hebt geklommen én 12,50 euro die je niet aan een kabelbaan hoeft te besteden (maar wel aan een hele lading mueslirepen...).

Ik zou echter wel in de refugio overnachten dan Wakker worden op 3260 meter hoogte op een vulkaan in Europa, dat is best uniek.
De refugio is ook in de winter open, maar naar boven lopen wordt wat lastig in de sneeuw. Je bent in november nog wel op tijd, denk ik. Overigens is toestemming voor het lopen naar de top ook meteen geregeld als je overnacht in de refugio.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemans24 op 15-10-2012 17:07:34 ]
pi_118004353
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zou het juist doen. Zeven uur nauwelijks mensen, prachtige landschappen, de voldoening dat je 1500 meter hebt geklommen én 12,50 euro die je niet aan een kabelbaan hoeft te besteden (maar wel aan een hele lading mueslirepen...).

Ik zou echter wel in de refugio overnachten dan Wakker worden op 3260 meter hoogte op een vulkaan in Europa, dat is best uniek.
De refugio is ook in de winter open, maar naar boven lopen wordt wat lastig in de sneeuw. Je bent in november nog wel op tijd, denk ik. Overigens is toestemming voor het lopen naar de top ook meteen geregeld als je overnacht in de refugio.
Kabelbaan is 20 euro inmiddels :D Of zelfs 25 euro, weet het effe niet meer :@
12,50 euro voor bewoners ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2012 17:21:12 ]
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:25:35 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118004538
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Kabelbaan is 20 euro inmiddels :D Of zelfs 25 euro, weet het effe niet meer :@
12,50 euro voor bewoners ;)
12,50 voor een enkeltje.
Je loopt toch omhoog, dus steek je de helft van 25 euro in je zak/voedsel...
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:26:16 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118004570


[ Bericht 100% gewijzigd door Lemans24 op 15-10-2012 17:26:28 ]
pi_118004603
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

12,50 voor een enkeltje.
Je loopt toch omhoog, dus steek je de helft van 25 euro in je zak/voedsel...
Je moet ook naar beneden toch?
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:27:42 #34
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118004618
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:27 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Je moet ook naar beneden toch?
En dat is dan 12,50.
Het wordt nu moeilijker gemaakt dan het is, hoor.
pi_118004833
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En dat is dan 12,50.
Het wordt nu moeilijker gemaakt dan het is, hoor.
Hij gaat omhoog met de kabelbaan, en naar beneden begrijp ik uit zijn post :@

Ik moet het ook nog steeds doen overigens. Elk jaar denk ik, en DIT jaar ga ik het doen. Maar ik ben geen ervaren wandelaar, dus lijkt het mij niet slim. Sowieso moet je dan ook wandelschoenen meenemen op vakantie, en die zijn best zwaar _O- (ja ik heb elk jaar op de terugreis een kofferprobleem :P )

Maar toch ga ik het binnen nu en 5 jaar doen. Maar dan wel wandelervaring opdoen, door eerst wat minder zware wandeltochten te doen :)
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:41:14 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118005053
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:34 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hij gaat omhoog met de kabelbaan, en naar beneden begrijp ik uit zijn post :@
Ik had het ook over mezelf, dat ík 12,50 zou besparen als ik omhoog ging lopen, terug met de kabelbaan ;)
Maar die besparing is natuurlijk niet de hoofdreden, verrre van :)

Dat met die zware wandelschoenen, vind ik ook wel een beetje een probleem. Zeker omdat ik, als ik naar Tenerife / La Gomera / La Palma ga, dat een hele winter wil doen, gevolgd door een reis naar (minimaal) Egypte en Indonesië. En dan wil ik gelijk door, dus kan ik die schoenen de halve wereld over slepen. De ervaring leert dat ik m'n zware wandelschoenen in tropische landen nauwelijks gebruik. Lage voldoen dan, maar die zijn in de sneeuw op de Teide weer niet zo lekker.
pi_118005123
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik had het ook over mezelf, dat ík 12,50 zou besparen als ik omhoog ging lopen, terug met de kabelbaan ;)
Maar die besparing is natuurlijk niet de hoofdreden, verrre van :)

Dat met die zware wandelschoenen, vind ik ook wel een beetje een probleem. Zeker omdat ik, als ik naar Tenerife / La Gomera / La Palma ga, dat een hele winter wil doen, gevolgd door een reis naar (minimaal) Egypte en Indonesië. En dan wil ik gelijk door, dus kan ik die schoenen de halve wereld over slepen.
La Gomera is ook zo mooi he O+ En dan ben ik er maar een dagje geweest. Ga ik zeker nog een keer terug, alleen dan met eigen vervoer :Y

La Palma moet ik ook nog een keer heen. Zo je bent nogal wat van plan! Wanneer ga je deze reis maken?
pi_118269803
Oh wat een prachtig eiland.... O+

We zijn zaterdagavond teruggekomen van een weekje Costa Adeje en gelukkig was het niet zo koud in Nederland (was de schok iets minder groot, haha).
We hebben genoten. Het hotel was prima. Recht aan de boulevard (Sol Sun Beach). Heerlijk gegeten bij Martini en Veneto en tal van andere restaurantjes (maar daar het beste). Verder de boulevard afgelopen tot aan Playa de las Americas, veel op het strand gewandeld, aan het zwembad gezeten en Loro Parque bezocht.

Fijn hoor! En nu..... weer aan het werk. Jammer.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_118270753
Fijn hè :D ^O^
pi_118318982
Hier enkele foto's.... Ik ben nog na aan het genieten! *O* *O* *O*

Loro Parque, de orka's waren echt indrukwekkend!


Uitzicht vanaf de boulevard...


Vanuit de receptie van ons hotel zo de boulevard op.


Hmm... zucht.... zalig!


Ons hotel gezien vanaf het strand....


En de oceaan gezien vanaf ons hotel (vanaf het zwembadgedeelte op het dak)


O+ O+ O+ O+ O+ O+ (en nu weer sparen voor de volgende ronde)
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_118335724
Dat is toch hopelijk niet alles dat je gedaan hebt?

Maandag vliegen. *O*

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 17:49:23 ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:23:54 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118343262
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:49 schreef k_man het volgende:
Dat is toch hopelijk niet alles dat je gedaan hebt?

Maandag vliegen. *O*
Dat is voor de gemiddelde strandganger al heel wat ;)
Ik zou ook drie keer het eiland rondlopen, maar dat doet (gelukkig) niet iedereen.

Voorlopig lijkt het erop dat ik t/m de jaarwisseling nog in NL blijf. Helaas...
pi_118344000
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:49 schreef k_man het volgende:
Dat is toch hopelijk niet alles dat je gedaan hebt?

Maandag vliegen. *O*
Ik heb Loro Parque niet eens gered :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118363479
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:49 schreef k_man het volgende:
Dat is toch hopelijk niet alles dat je gedaan hebt?

Maandag vliegen. *O*
Hoe bedoel je 'Alles wat ik gedaan heb" ? Ik kan ook alle 500 foto's die ik gemaakt heb op het forum zetten, maar dat lijkt me niet zo verstandig! :P
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_118363533
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is voor de gemiddelde strandganger al heel wat ;)
Nou sorry hoor, ik vind dit niet zo'n leuke opmerking. Ik post heel enthousiast wat foto's en nu krijg ik op mijn bordje dat ik een 'gemiddelde strandganger' ben? Hoezo dat dan? Ik kan jullie informeren dat wij geen strandgangers zijn. Sterker nog: we hebben niet 1 dag op het strand gelegen.
Ik wilde in mijn enthousiasme wat foto's laten zien. Jammer dat dit niet gewaardeerd wordt.

Tenerife is een prachtig eiland en biedt veel natuurschoon. Ook de authentieke dorpjes zijn uniek en veelzijdig. Maar ja, met een dochter van 10 is Loro Parque toch echt wel een leuke excursie. Ik voel me bijna bezwaard dat ik daar voor gezwicht ben nu.... -O-
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_118365494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:11 schreef Tezz het volgende:
Hier enkele foto's.... Ik ben nog na aan het genieten! *O* *O* *O*

Loro Parque, de orka's waren echt indrukwekkend!
[ afbeelding ]

Uitzicht vanaf de boulevard...
[ afbeelding ]

Vanuit de receptie van ons hotel zo de boulevard op.
[ afbeelding ]

Hmm... zucht.... zalig!
[ afbeelding ]

Ons hotel gezien vanaf het strand....
[ afbeelding ]

En de oceaan gezien vanaf ons hotel (vanaf het zwembadgedeelte op het dak)
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ (en nu weer sparen voor de volgende ronde)
mooie en leuke foto's *O*

Ik weet precies waar het is :D
Hoe was het appartement? Wij hebben het appartement ook een paar keer voor ik zien komen, maar we twijfelden ivm de recensies over het appartement.

Maar ze hebben wel leuke aanbieding en zitten dichtbij alles... Wij eten namelijk altijd bij vrienden bij bahia beach Puerto colon. En vanaf dit hotel is het iets minder lang lopen zie ik :@
pi_118365660
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:27 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

mooie en leuke foto's *O*

Ik weet precies waar het is :D
Hoe was het appartement? Wij hebben het appartement ook een paar keer voor ik zien komen, maar we twijfelden ivm de recensies over het appartement.

Maar ze hebben wel leuke aanbieding en zitten dichtbij alles... Wij eten namelijk altijd bij vrienden bij bahia beach Puerto colon. En vanaf dit hotel is het iets minder lang lopen zie ik :@
Wij twijfelden ook vooraf over het appartement, maar het paste zo prima in ons budget en de ligging was zo perfect dat we het gewoon gedaan hebben.
Het viel echt niet tegen. Op zoover staat mijn recentie op dit moment bovenaan (Sol Sun Beach costa Adeje / 'familie uit Brabant'). Nu zijn wij niet van het type 'klagers' en ik ben vrij snel tevreden, maar het overtrof mijn verwachtingen. Het was schoon, prima in orde en ruim. Een aanrader!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_118366835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:08 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik vind dit niet zo'n leuke opmerking. Ik post heel enthousiast wat foto's en nu krijg ik op mijn bordje dat ik een 'gemiddelde strandganger' ben? Hoezo dat dan? Ik kan jullie informeren dat wij geen strandgangers zijn. Sterker nog: we hebben niet 1 dag op het strand gelegen.
Ik wilde in mijn enthousiasme wat foto's laten zien. Jammer dat dit niet gewaardeerd wordt.

Tenerife is een prachtig eiland en biedt veel natuurschoon. Ook de authentieke dorpjes zijn uniek en veelzijdig. Maar ja, met een dochter van 10 is Loro Parque toch echt wel een leuke excursie. Ik voel me bijna bezwaard dat ik daar voor gezwicht ben nu.... -O-
Zo bedoelde ie het niet. :P Hij bedoelde meer van, dat de gemiddelde strand(g/h)anger meestal de hele vakantie aan het strand ligt, zonder uberhaupt ergens anders van te genieten. ;) Als je goed had gelezen, kon je uit zijn tekst opmaken dat jullie/jij juist niet de gemiddelde strandgangers waren/zijn.

Leuke foto's trouwens! Ik weet precies waar je zat. :Y Ik zelf zat heulemaal aan de andere kant van de boulevard. :P
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:11:02 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118366915
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:08 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik vind dit niet zo'n leuke opmerking. Ik post heel enthousiast wat foto's en nu krijg ik op mijn bordje dat ik een 'gemiddelde strandganger' ben? Hoezo dat dan? Ik kan jullie informeren dat wij geen strandgangers zijn. Sterker nog: we hebben niet 1 dag op het strand gelegen.
Ik wilde in mijn enthousiasme wat foto's laten zien. Jammer dat dit niet gewaardeerd wordt.

Tenerife is een prachtig eiland en biedt veel natuurschoon. Ook de authentieke dorpjes zijn uniek en veelzijdig. Maar ja, met een dochter van 10 is Loro Parque toch echt wel een leuke excursie. Ik voel me bijna bezwaard dat ik daar voor gezwicht ben nu.... -O-
Ik bedoel niet persé dat jullie strandgangers zijn, gewoon dat jullie al meer dan gemiddeld hebben gezien. Voel je vooral niet bezwaard,Loro Parque is een topattractie in Europa!

Sommige mensen lopen het hele eiland rond, andere doen af en toe een excursie, en weer anderen komen niet verder dan het appartement. Niks mis mee, het zijn verschillende manieren van vakantie beleven.
pi_118368516
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet persé dat jullie strandgangers zijn, gewoon dat jullie al meer dan gemiddeld hebben gezien. Voel je vooral niet bezwaard,Loro Parque is een topattractie in Europa!

Sommige mensen lopen het hele eiland rond, andere doen af en toe een excursie, en weer anderen komen niet verder dan het appartement. Niks mis mee, het zijn verschillende manieren van vakantie beleven.
Nou excuses dan voor mijn lichtgeraaktheid. Zal wel ochtendhumeur geweest zijn of zo.

Wij hebben lang moeten sparen voor deze reis en hadden ook een speciale reden (12,5 jaar getrouwd). We hadden een redelijk ruim budget (konden in ieder geval iedere dag uitgebreid uit eten, lunchen en terrasjes doen en af en toe wat winkelen), maar het geld vloog er wel met bakken uit. Ik vond het best jammer dat we daardoor slechts 1 excursie hebben kunnen doen. We wilden eigenlijk een jeepsafari, maar hebben voor onze dochter Loro Parque gekozen. Geen spijt van!

Verder hebben we vooral heel veel gewandeld. Langs de boulevard, maar ook de berg op. En dan eind van de middag lekker bij het zwembad en na een rustuurtje in het appartement 's avonds eten en terras.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')