Wat ik juist heb gelezen is dat ze wel erg intelligent zijn en juist allemansvrienden en hierdoor geen geschikte waakhonden. Ook zou de vacht twee kanten opwerken, verkoelend in de zomer en warm in de winter. Dit lees ik op meerdere sites terug.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:12 schreef JerryLee het volgende:
http://www.aniyunwiya.nl/malamute.htm
ze kunnen niet los ,jacht en dominantie (uitzonderingen daargelaten )
zomers hebben ze het erg warm
dagelijks vachtonderhoud .
Het zijn niet de slimsten
Rustig en gereserveerd ,geen allemansvriend
Zeker als je een reu neemt ,nemen ze de tijd voor een wandeling .
Ga maar niet trekken want het is zijn rondje .
Hier heb je wel gelijk in. De punten die je opnoemt loop ik ook al tegenaan. Maar wat ik heb begrepen is dat er werklijnen en showlijnen zijn. En dat het karakter van een showlijn afwijkt van de werklijn en meer geschikt is als huishond. Verder zijn alle honden in principe toch roedeldieren?quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:07 schreef Ofresca het volgende:
Ik zou het niet doen. Maar dat is meer gebasseerd op wat ik gehoord heb over sledehonden, dan daadwerkelijke ervaring:
- Het zijn roedeldieren. Alleen zijn vinden ze verschrikkelijk. Daarom neem je niet één husky.
- Ze slopen uit verveling (geldt voor alle honden, maar deze rassen slopen wel erg gemakkelijk)
- Het zijn geen binnenhonden.
- Husky's zijn echt geen beginnershonden, ook door de maat, maar ze zijn vooral heel dominant.
- Je kan ze niet los laten lopen.
Edit: Het zijn echte werkhonden, ze zijn het gelukkigst buiten met z'n allen aan het werk. Ze reageren niet supergoed op andere honden en 3 uur bewegen op een dag is minimaal voor ze. Natuurlijk verschilt dat enigszins van hond tot hond, maar het blijft een rasstandaard.
Edit edit: Wat vind je bijvoorbeeld van een Samojeed?
Ze staan op de 19e plaats in de top 100 qua intelligentie onder de Akita ,degene die ik ken vind ik dat wel kloppenquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:27 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Wat ik juist heb gelezen is dat ze wel erg intelligent zijn en juist allemansvrienden en hierdoor geen geschikte waakhonden. Ook zou de vacht twee kanten opwerken, verkoelend in de zomer en warm in de winter. Dit lees ik op meerdere sites terug.
En eigenlijk geloof ik wel dat iedere hondgoed opgevoed kan worden, en ik geloof ook wel dat je met een Malamute misschien vele malen meer consequenter moet zijn dan met een ander ras. Maar dat rondje lopen maak ik me het minst zorgen over.
Hahah ik wil het liefst een reu maar juist om die reden dat die dominant zijn naar andere honden ben ik ook toch aan het nadenken over een teef.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ze staan op de 19e plaats in de top 100 qua intelligentie onder de Akita ,degene die ik ken vind ik dat wel kloppen
Tuurlijk zijn ze goed te trainen :
Maar dit komt me bekender voor ; (Akita ,maar ook een spits)
dat van die vacht heb ik ook gelezen maar boven de 20 graden leggen ze het echt af ,en het zijn niet echt zwemmers .
[ afbeelding ]
Leuke hond en zonder te vergelijken kan je er best gelukkig mee zijn ,maar het zijn geen loslopers en ze leven meer MET je dan VOOR je .
Allemansvriend is de rest van de hondenbuurt en in het bizonder Jack Russels het niet mee eens![]()
Leuke teef is natuurlijk altijd welkom daar gaan de oortjes wel van draaien![]()
Ik ken Akita's heel goed ,husky's wat minder en een bekende van mij had een Mulamute .quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:53 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Hahah ik wil het liefst een reu maar juist om die reden dat die dominant zijn naar andere honden ben ik ook toch aan het nadenken over een teef.
Wat betreft het met/voor leven denk ik dat er heel veel Malamute baasjes zijn die heel hard het tegenovergestelde zullen bewerenheb je zelf ervaring met het houden van husky's of malamutes?
Echt geweldig dat filmpje met die akita.. haha "Ik doe het wel baas, maar wel op MIJN tempo!" Wat een prachtige hond is dat trouwens!quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ze staan op de 19e plaats in de top 100 qua intelligentie onder de Akita ,degene die ik ken vind ik dat wel kloppen
Tuurlijk zijn ze goed te trainen :
Maar dit komt me bekender voor ; (Akita ,maar ook een spits)
dat van die vacht heb ik ook gelezen maar boven de 20 graden leggen ze het echt af ,en het zijn niet echt zwemmers .
[ afbeelding ]
Leuke hond en zonder te vergelijken kan je er best gelukkig mee zijn ,maar het zijn geen loslopers en ze leven meer MET je dan VOOR je .
Allemansvriend : is de rest van de hondenbuurt en in het bizonder Jack Russels het niet mee eens![]()
Leuke teef is natuurlijk altijd welkom daar gaan de oortjes wel van draaien![]()
Zelfde groep:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:10 schreef Iwanius het volgende:
Hond is niet verkeerd en doet mij in de verte denken (aangezicht) aan een chinese Chow Chow
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |