abonnement Unibet Coolblue
pi_117733682


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_117733692
Game on
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:46:45 #3
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117734146
City of God Cidade de Deus (2002) - IMDb

The Godfather (alle delen dagje zoet) The Godfather (1972) - IMDb

The Hunger Games The Hunger Games (2012) - IMDb

En nog veeeeel meer
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:48:09 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117734200
Gisteren naar het PAC-festival geweest.

Daar heb ik (onder andere, ik noem alleen de boeiende) de volgende films gezien:

1. Amour
Erg aangrijpende, indrukwekkende film over een aftakelende pianolerares die thuis verzorgd wordt door (vooral) haar man. Het zal je maar overkomen...

Mijn cijfer: 8/10
IMDB: 8,1/10

2. The perks of being a wallflower
Ik was even bang voor een typische highschool/coming of age-film, maar er zat flink wat meer diepgang in dan ik had gedacht. En na 10 minuten denk je al niet meer "Hi Hermione" als Emma Watson in beeld komt.

Mijn cijfer: 7,5
IMDB: 8,3/10

3. Jagten
Het begint met een gekwetste kleuter die een schunnige opmerking van haar broer en zijn vriendje herhaalt en het laat op heel indrukwekkende wijze zien hoe op die manier een leugen over kindermisbruik volledig uit de hand kan lopen. Erg indrukwekkende rol van Mads Mikkelsen. Het roept wel de vraag op: hoe zou je zelf reageren in zo'n situatie? Zou je bijvoorbeeld kunnen geloven dat je beste vriend je dochtertje niet heeft aangeraakt of zou je je dochtertje geloven?
Mooi, niet-cliché einde ook :). Beste film van het PAC-festival imho.

Mijn cijfer: 8,5/10
IMDB: 8/10
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:49:21 #5
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117734245
The Kite Runner De vliegeraar (2007) - IMDb
pi_117734357
Marley (2012) _O_
Je weet het niet?!
pi_117734393
Bitches, lees de 1e post eens van dit topic....
pi_117734509
Nu ik thuis zit met een Burnout kijk ik veel films maar 9 van de 10 keer val ik er bij in slaap. 2 films heb ik helemaal uitgezeten zonder dat m'n ogen dicht vielen.

Plan C een Nederlandse film met Ruben van der Meer in de hoofdrol gaat over een rechercheur die een gokverslaving heeft en daarom met 2 bevriende criminelen een overval op een illegaal gokhol organiseerd. Dat gebeurd op het moment dat hij er zelf ook achter een pokertafel zit. De overval loopt gigantisch uit de hand.


The Lucky One gaat over een een marinier die 3 keer in Irak gediend heeft en tijden een missie een foto heeft gevonden met daarop een vrouw. Na z'n laatste missie besluit hij op zoek te gaan naar de vrouw op de foto.

As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_117734597
Die heb ik ook gezien, maar heette die niet The Lucky Ones (2008) - IMDb met een S erachter?

Vond het wel echt een toffe film, zeker een 8!
pi_117736060
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:46 schreef StormS.A het volgende:
City of God Cidade de Deus (2002) - IMDb

The Godfather (alle delen dagje zoet) The Godfather (1972) - IMDb

The Hunger Games The Hunger Games (2012) - IMDb

En nog veeeeel meer
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:49 schreef StormS.A het volgende:
The Kite Runner De vliegeraar (2007) - IMDb
Wat vond je er van? Dat is een beetje de insteek van dit topic namelijk. Gewoon opsommen heeft niemand wat aan.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_117740245
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:53 schreef kevin_ het volgende:
Bitches, lees de 1e post eens van dit topic....
quote:
Hoe te posten in dit topic
Simpel!
[knip]

Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.
:*
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117740293
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

[..]

Wat vond je er van? Dat is een beetje de insteek van dit topic namelijk. Gewoon opsommen heeft niemand wat aan.
Een film zelf helemaal geweldig vinden, en dan belachelijk gemaakt worden dat je die film zo geweldig vind, daar hebben we wat aan... :X
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117740641
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:58 schreef JDx het volgende:
Die heb ik ook gezien, maar heette die niet The Lucky Ones (2008) - IMDb met een S erachter?

Vond het wel echt een toffe film, zeker een 8!
Die jij bedoeld is : The Lucky Ones (2008) - IMDb

die RonnieHansen bedoelt is : The Lucky One (2012) - IMDb
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_117740674
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:04 schreef theKiD het volgende:

[..]

[..]

:*
films opsommen heeft idd niemand wat aan. Post dan niet. Evenals films met alleen de beschrijving maar niks nul mening erbij hoe hij was.
pi_117740736
Er staat niet voor niks recensies in de topic titel.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_117740993
quote:
13s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:14 schreef planethugo het volgende:

[..]

films opsommen heeft idd niemand wat aan. Post dan niet. Evenals films met alleen de beschrijving maar niks nul mening erbij hoe hij was.
Ben ik persoonlijk niet met je eens.. Ikzelf heb aan een titel en evt een imdb-url genoeg. De rest zoek ik zelf wel uit. Zeker aangezien ik hier meestal lees dat het een heel erg geniale film is, en dan vind ik er geen ene donder aan, of andersom.
Dat zoek ik zelf wel uit. :) Maar zoals gezegd, dat is voor mij persoonlijk. En is ook de reden dat ik hier zelf geen recensie neerzet.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117741461
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:24 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ben ik persoonlijk niet met je eens.. Ikzelf heb aan een titel en evt een imdb-url genoeg. De rest zoek ik zelf wel uit. Zeker aangezien ik hier meestal lees dat het een heel erg geniale film is, en dan vind ik er geen ene donder aan, of andersom.
Dat zoek ik zelf wel uit. :) Maar zoals gezegd, dat is voor mij persoonlijk. En is ook de reden dat ik hier zelf geen recensie neerzet.
Denk alleen dat de reden dat mensen dit topic lezen juist wel voor de recensies is. Anders kun je ook naar een willekeurige bioscoop site gaan om te zien wat er draait. En je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_117741819
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:37 schreef QEX het volgende:

[..]

Denk alleen dat de reden dat mensen dit topic lezen juist wel voor de recensies is. Anders kun je ook naar een willekeurige bioscoop site gaan om te zien wat er draait. En je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.
Ben ik 100% met je eens. Alleen hoe sommige reageren op een mening van een ander is soms bij de konijnen af..
Maar toch maar weer OT :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117742068
Kauwboy (2012)



Geslaagde film van Nederlandse bodem. Het is vast en zeker al gezegd door anderen, maar wat mij het meest aansprak was hoe de beleving van Jojo (het hoofdpersonage) was neergezet. Je kijkt letterlijk door de ogen van het jochie… af en toe heb je drang om meer van de ruimte te willen zien, maar het standpunt wordt dan vastgehouden waardoor je dus moet gaan kijken door het blikveld van Jojo… er zaten enkele zeer sterke scènes in waar dit was toegepast.

Waar ik ook van houd zijn compacte verhalen, en dit is er een van. De film haalt er niet vanalles bij, en blijft consistent het verhaal vertellen…

Ik had wel moeite met de dialogen en de vorm die de film sporadisch aanneemt. Zo zijn er enkele opeenvolgingen van statische beelden die naar mijn smaak weinig toevoegden, en mij eerder afleidden. De dialogen zelf zijn vaak ook niet goed te verstaan, soms wat mompelig. In het begin ogen de interne gesprekken van Jojo ook wat rommelig… voelt vaak heel erg opgelezen aan. Je zou kunnen zeggen dat het inhoudelijk (plotsgewijs) wel een functie heeft, maar dat vind ik te makkelijk. Verder in de film werd dit gelukkig minder, en oogde het wat meer spontaan.

6,5
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:35:27 #20
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_117765674
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:24 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ben ik persoonlijk niet met je eens.. Ikzelf heb aan een titel en evt een imdb-url genoeg. De rest zoek ik zelf wel uit. Zeker aangezien ik hier meestal lees dat het een heel erg geniale film is, en dan vind ik er geen ene donder aan, of andersom.
Dat zoek ik zelf wel uit. :) Maar zoals gezegd, dat is voor mij persoonlijk. En is ook de reden dat ik hier zelf geen recensie neerzet.
Dan ben je de enige in dit topic.
De recensies doen het hem juist.
pi_117766034
Ik heb meestal genoeg aan naam + cijfer (en of het woordje: "aanrader" of een korte uitleg als: leuk om een keer gezien te hebben), trailer en recensies zoek ik dan zelf wel.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:13:58 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117768891
Titel, hele korte inhoud. IMDB-cijfer en eigen cijfer zegt mij meestal genoeg.
Als ik meer info wil ga ik op zoek naar recensies van NRC of de Volkskrant omdat die meestal mijn smaak wel hebben.

De smaak van de meesten hier is (vanwege wat generatieverschillen) lang niet altijd mijn smaak.
Alle avonturen-,fantasy-,coming tot age, knok -en scifi-films kunnen mij gestolen worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_117769277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:35 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Dan ben je de enige in dit topic.
De recensies doen het hem juist.
Ok
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117792887
Je hoeft ook niet alles te lezen. Of je iets aan te trekken van de mening van anderen.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_117794654
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:16 schreef QEX het volgende:
Er staat niet voor niks recensies in de topic titel.
*)

Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
Grappig thema, mix van "horror" en historisch drama. Maar helaas komen beide niet zo heel erg uit de verf. Vampieren zijn een geliefd thema, maar hier wordt het niet echt mooi gebracht.

Gemiste kans, toch nog een 6,8
6,8/10 (IMDB: 6.3/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_117795232
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

*)

Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
Grappig thema, mix van "horror" en historisch drama. Maar helaas komen beide niet zo heel erg uit de verf. Vampieren zijn een geliefd thema, maar hier wordt het niet echt mooi gebracht.

Gemiste kans, toch nog een 6,8
6,8/10 (IMDB: 6.3/10)
Helemaal mee eens. (zou zelf 6-6,5 doen.)
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:55:55 #27
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_117797356
Taken 2
Geinig vervolg op het toffe eerste deel uit 2008. Uiteraard is het meer van hetzelfde maar gelukkig is dat in dit geval niet erg. Het is een herhaling van zetten, hoewel de actie dit keer wel wat minder is dan de vorige keer. Dat komt vooral door de regie die ik vaak nogal warrig vond overkomen. Goed voorbeeld daarvan is de de auto achtervolging door de straten van Istanbul: moeilijk te volgen en zo snel gemonteerd dat je er bijna misselijk van wordt.
Maar buiten dat is het wel weer een toffe actie film, goed voor een avondje vermaak.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

The Expendables
Als "voorbereiding" op deel 2 het eerste deel nog eens gekeken: hij blijft tof.
Uiteraard totaal over the top maar dat maakt het net zo leuk, met Stallone die de show steelt.
Benieuwd naar deel 2.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_117797688
Comme un chef (2012) - IMDb

Comedy over een eigenzinnige kok die zijn baan niet kan behouden en toevallig op proef wordt aangenomen in een 3-sterren restaurant.
Ik vond het een leuke originele comedy, ook omdat dit thema me erg aanspreekt.

Imdb:6,5
Ik: 7
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:14:38 #29
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_117798346
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zeker, hier een mooi overzicht van de laatste 10 jaar.
http://www.filmleaf.net/s(...)the-Decade-2000-2009
Tof. Dit soort linkjes zijn altijd welkom.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_117800589


hoewel de film een aan een stapeling van cliches was, en het acteerwerk vrij slecht was vond ikde film nergens vervelen en heb er toch met spanning naar gekeken, vooral omdat er tot het einde toe niet echt duidelijk was wat er nou precies aan de hhand was...
helaas laat het einde teveel vragen open en is niet echt bevredigend waardoor ik het uiteindelijk 6 geef
geinig om gezien te hebben maar meer niet
pi_117801364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:55 schreef Timo20 het volgende:
Taken 2
Geinig vervolg op het toffe eerste deel uit 2008. Uiteraard is het meer van hetzelfde maar gelukkig is dat in dit geval niet erg. Het is een herhaling van zetten, hoewel de actie dit keer wel wat minder is dan de vorige keer. Dat komt vooral door de regie die ik vaak nogal warrig vond overkomen. Goed voorbeeld daarvan is de de auto achtervolging door de straten van Istanbul: moeilijk te volgen en zo snel gemonteerd dat je er bijna misselijk van wordt.
Maar buiten dat is het wel weer een toffe actie film, goed voor een avondje vermaak.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Die komt toch pas volgende maand in de bios?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:51:22 #32
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_117801787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:02 schreef tech4u het volgende:
Comme un chef (2012) - IMDb

Comedy over een eigenzinnige kok die zijn baan niet kan behouden en toevallig op proef wordt aangenomen in een 3-sterren restaurant.
Ik vond het een leuke originele comedy, ook omdat dit thema me erg aanspreekt.

Imdb:6,5
Ik: 7
Deze heb ik een tijdje terug ook gezien. Origineel en leuk verhaal. Jean Reno als chefkok
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:55:49 #33
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_117801870
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:35 schreef Rijst het volgende:

[..]

Die komt toch pas volgende maand in de bios?
In België draait 'ie al.
Tics van je petten.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 01:14:52 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117802201
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:02 schreef tech4u het volgende:
Comme un chef (2012) - IMDb

Comedy over een eigenzinnige kok die zijn baan niet kan behouden en toevallig op proef wordt aangenomen in een 3-sterren restaurant.
Ik vond het een leuke originele comedy, ook omdat dit thema me erg aanspreekt.

Imdb:6,5
Ik: 7
Mee eens. En lekker koken. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:49:13 #35
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_117804155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Mee eens. En lekker koken. ^O^
Wil deze ook graag zien maar kon geen goede ondertiteling vinden. Frans = :X
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:30:15 #36
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117809949
Dr Seuss - The Lorax
Wanneer Ted er achter komt dat Audrey het allerliefste een echte levende boom wil zien, gaat hij op zoek. Zijn oma weet hem te vertellen dat "The Once-ler" het geheim achter de verdwijning van de bomen en de "Lorax" kent. Ted moet zich buiten zijn veilige stad wagen om het mysterie te ontrafelen en zo het hart van zijn droommeisje te winnen. Mr. O'Hare, een harteloze ondernemer die zijn geld verdient met de verkoop van schone lucht, wil koste wat kost een stokje steken voor de terugkeer van levende bomen.


Hoewel de film wel erg moralistisch is (let op het milieu etc.) is het best een vermakelijke film. De film is gericht op kinderen maar net als Dispicable me (van dezelfde makers) ook opzich wel leuk voor volwassenen (mits je van overdreven veel kleur, zingende beren en musicalachtige liedjes houdt natuurlijk). Er zit redelijk wat humor in wat het onderwerp milieu gelukkig niet al te zwaar maakt. Kortom ik kon me er wel mee vermaken.

IMDB: 6,4
Ik: 7
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:37:26 #37
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_117831974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:35 schreef Rijst het volgende:

[..]

Die komt toch pas volgende maand in de bios?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:55 schreef nattermann het volgende:

[..]

In België draait 'ie al.
Jup hebben `m in Genk gezien. Groot voordeel van zo dicht bij de Belgische grens wonen ;)
pi_117836609
Gattaca (1997) - IMDb



Gattaca speelt zich af in een nabije toekomst, waarin ouders de genen kiezen van hun kinderen. De film gaat over een man die op een normale manier geboren is, maar daardoor genetisch inferieur is en niet zijn droom kan verwezenlijken: op ruimtemissie gaan. Daarvoor worden namelijk alleen superieure mensen gekozen. Hij is wel tot veel bereid om het toch mogelijk te maken.

Sinds lange tijd weer eens echt genoten van een film. Prachtig sci-fi drama met leuke acteurs. Ik vond zelfs Uma Thurman voor het eerst aantrekkelijk. Mooie morele kwesties, mooie muziek, fijn tempo en ik kreeg even kippenvel bij het einde. Topper!

Mijn cijfer: 8
IMDb: 7.8
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:01:21 #39
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117837199
Die Another Day

Redelijk goede Bondfilm, af en toe een beetje vergezocht (die laserscene bijvoorbeeld) maar Pierce Brosnan is nog altijd de beste Bond voor mij. En Halle Berry natuurlijk, de enige vrouw die ik liever met kort haar dan met lang haar zie.

Cijfer: 7,5
Helemaal super.
pi_117837293
Om over die onzichtbare auto nog maar te zwijgen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:11:27 #41
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_117837857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:52 schreef Dobbs het volgende:
Gattaca (1997) - IMDb

[ afbeelding ]

Gattaca speelt zich af in een nabije toekomst, waarin ouders de genen kiezen van hun kinderen. De film gaat over een man die op een normale manier geboren is, maar daardoor genetisch inferieur is en niet zijn droom kan verwezenlijken: op ruimtemissie gaan. Daarvoor worden namelijk alleen superieure mensen gekozen. Hij is wel tot veel bereid om het toch mogelijk te maken.

Sinds lange tijd weer eens echt genoten van een film. Prachtig sci-fi drama met leuke acteurs. Ik vond zelfs Uma Thurman voor het eerst aantrekkelijk. Mooie morele kwesties, mooie muziek, fijn tempo en ik kreeg even kippenvel bij het einde. Topper!

Mijn cijfer: 8
IMDb: 7.8
1 van de beste scifi films die ik heb gezien.
pi_117840105


hoewel ik een iets intensere film had verwacht is het een erg mooie en sterke film en geeft het een goed beeld van hoe mensen met hun verlies omkunnen gaan, Doordat het niet heel erg intens en zwaar is is het ook geschikt voor de iets jongenren en is het eigenlijk een film voor bijna alle leeftijden (niet de allerjongesten natuurlijk!)
mooie muziek ook en goed acteerwerk , ik vind het aanrader! 7.5
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:50:07 #43
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_117840841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Jup hebben `m in Genk gezien. Groot voordeel van zo dicht bij de Belgische grens wonen ;)
Idd, als ik naar de bios ga ga ik altijd naar Euroscoop Maasmechelen. Top bios.
Tics van je petten.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:55:01 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117840912
People Like Us (2012) - IMDb

Leuk niemendalletje voor tussendoor.

Sam (Chris Pine), ziet zijn laatste deal in het water vallen op de dag dat hij hoort dat zijn vader plotseling is overleden. Tegen zijn zin moet Sam naar huis, waar hij de erfenis van zijn vader moet regelen en opnieuw contact moet opnemen met zijn vervreemde familie. Dan ontdekt Sam een verrassend geheim dat zijn hele wereld op zijn kop zet: Hij heeft een zus Frankie (Elizabeth Banks) van wie hij nooit heeft geweten. Wanneer ze elkaar ontmoeten en hun relatie zich ontwikkelt, wordt Sam gedwongen om alles wat hij dacht te weten over zijn familie te overdenken en zijn eigen levenskeuzes te herzien.

Met name de rol van z'n neefje Josh (Michael Hall D'Addario) wordt erg goed gespeeld.

IMDB: 7,1
Mijn cijfer: 6,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_117842494
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:01 schreef Kyubey het volgende:
Die Another Day

Redelijk goede Bondfilm, af en toe een beetje vergezocht (die laserscene bijvoorbeeld) maar Pierce Brosnan is nog altijd de beste Bond voor mij. En Halle Berry natuurlijk, de enige vrouw die ik liever met kort haar dan met lang haar zie.

Cijfer: 7,5
Die shock-arm :')
Die onzichtbare Aston Martin :')
Die Jaguar met een minigun achterop :')
Dat satelliet-ding die een enorme zonnestraal kon afvuren :')
De titelsong :') :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 07:28:02 #46
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117842558
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:19 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Die shock-arm :')
Die onzichtbare Aston Martin :')
Die Jaguar met een minigun achterop :')
Dat satelliet-ding die een enorme zonnestraal kon afvuren :')
De titelsong :') :')
De Aston was juist vet. Ik kan deze Bondfilms altijd wel waarderen, in tegenstelling tot het Craig-tijdperk waarin we nu zitten :r
Helemaal super.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 07:47:43 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_117842657
Casino Royale _O_.
Die Another Day vond ik samen met Tomorrow Never Dies toch wel de dieptepunten, en dan te bedenken dat Brosnan zo fantastisch begon met Goldeneye (ik hoop dat het, gezien Quantum of Solace, geen trend wordt). The world is not enough kon ik dan vanwege de hoge campfactor nog wel waarderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117843683
Bronson

Verhaal over Engeland's meest beruchte gevangene ooit die meer in de bajes zit dan eruit geweest is en zich zeer agressief gedraagt tegen alles en iedereen. Tom Hardy zet een geweldige prestatie neer als de psychopathische Charles Bronson en laat wederom zien dat er altijd iets bijzonders gebeurd zodra hij op het scherm verschijnt. Hoewel er iets meer diepgang in had gemogen kan ik dit wel aan iedereen aanraden. Aparte gevangenisfilm over een gestoorde gevangene waar niemand zich raad mee weet.

8.2
pi_117845961
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:28 schreef Kyubey het volgende:

[..]

De Aston was juist vet. Ik kan deze Bondfilms altijd wel waarderen, in tegenstelling tot het Craig-tijdperk waarin we nu zitten :r
Mensen die zeggen dat Daniel Craig geen goede Bond is :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:28:26 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_117847018
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:56 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Mensen die zeggen dat Daniel Craig geen goede Bond is :')
Iemand die Die Another Day met droge ogen een 7,5 durft te geven is per definitie ongeloofwaardig.
pi_117849700
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Iemand die Die Another Day met droge ogen een 7,5 durft te geven is per definitie ongeloofwaardig.
Toen ik 12 was vond ik het een hele geweldige film, maar op die leeftijd is je mening over goeie en slechte films ook heel anders dan die van volwassenen :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:53:34 #52
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117854403
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Iemand die Die Another Day met droge ogen een 7,5 durft te geven is per definitie ongeloofwaardig.
Goede argumentatie weer.
Helemaal super.
pi_117854426
Die another day :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:56:45 #54
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_117874275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:50 schreef nattermann het volgende:

[..]

Idd, als ik naar de bios ga ga ik altijd naar Euroscoop Maasmechelen. Top bios.
Zeker, net als die in Genk. Maar liefst ga ik naar de Kinepolis Hasselt
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 21:57:35 #55
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117874338
Kunnen we weer ontopic? ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_117875247
Tomboy



Franse film uit 2011. Volgens mij heb ik m in dit topic ontdekt :P

Film gaat over het tienjarig meisje Laure, dat zich voordoet als een jongen. Imdb geeft de film een 7.3, ik vond 'm ook wel aardig. 6.9 eerder omdat ik er wat meer actie in had verwacht. Het kwam ook wat moeilijk op gang. Beetje sloom allemaal. Maar verder wel een aardig filmpje.

[ Bericht 12% gewijzigd door Apotheose op 11-10-2012 22:43:22 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117879752

GoldenEye (1995)
Verhaal:
James Bond werkt samen met de enige overlevende van de vernietiging van een Russische basis om zo het superwapen GoldenEye en de mensen die hem gestolen hebben te stoppen.

De eerste en gelijk de beste film van Pierce Brosnan als de Britse geheim agent James Bond (007). Het zit vol actie, typische Bond-momenten, geweldige stunts (de bungeejump, de tank) en een Nederlandse Bondgirl. :)
Alles wat je gewoon verwacht van een goeie James Bond-film voor zowel fans als niet-fans.
IMDB: 7,2
Mijn cijfer: 7,7



Die Another Day (2002)
Verhaal:
James Bond wordt op een missie gestuurd om de relatie tussen een Noord-Koreaanse terrorist en een diamantenhandelaar die een ruimtewapen financieert te onderzoeken.

Toen ik 12 was vond ik deze film geweldig, maar nu ik hem gisteren heb gekeken was mijn mening toch veranderd. Goedkope stunts, een verhaal waar de makers een beetje te ver mee zijn gegaan. Veel dingen slaan nergens op; zoals een vijand met een robothandschoen waarmee hij bliksem kan afvuren, een kamer vol met snelbewegende lasers, een Aston Martin die onzichtbaar kan worden, een Jaguar met een minigun achterop, een satellietding dat enorme zonnestralen afvuurt, en nog veel meer onzinnigheid. De titelsong is ook veel slechter dan die van alle andere Bondfilms.
Plusplunten: Pierce Brosnan, Halle Berry, John Cleese als Q en het zwaardgevecht in de schermclub.

IMDB: 6,0
Mijn cijfer: 6,0
pi_117882359
The Iron Lady (2011) - IMDb



Margeret Thatcher is in mijn ogen een heldin. Een unieke vrouw die het helemaal tot PM heeft geschopt. Zeker in die tijd een unicum. Daarvoor mijn respect.

Nu de film. Helaas hinkt de film op twee gedachten. Willen we het heden óf het verleden verfilmen? Helaas koos Lloyd voor beide. Door de vele flash-backs vond ik de film daardoor warrig overkomen. Een gemiste kans in mijn ogen.

Mijn conlusie: Margeret Thatcher heeft in de angstaanjagend sterke Streep wel de actrice, maar niet de film gekregen die ze in mijn ogen verdiend.

IMDb 6.4
Ik: een 10 voor Streep, 5 voor de film.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:21:36 #59
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117883527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:39 schreef LeaderRoel het volgende:
[ afbeelding ]
GoldenEye (1995)
Verhaal:
James Bond werkt samen met de enige overlevende van de vernietiging van een Russische basis om zo het superwapen GoldenEye en de mensen die hem gestolen hebben te stoppen.

De eerste en gelijk de beste film van Pierce Brosnan als de Britse geheim agent James Bond (007). Het zit vol actie, typische Bond-momenten, geweldige stunts (de bungeejump, de tank) en een Nederlandse Bondgirl. :)
Alles wat je gewoon verwacht van een goeie James Bond-film voor zowel fans als niet-fans.
IMDB: 7,2
Mijn cijfer: 7,7

[ afbeelding ]

Die Another Day (2002)
Verhaal:
James Bond wordt op een missie gestuurd om de relatie tussen een Noord-Koreaanse terrorist en een diamantenhandelaar die een ruimtewapen financieert te onderzoeken.

Toen ik 12 was vond ik deze film geweldig, maar nu ik hem gisteren heb gekeken was mijn mening toch veranderd. Goedkope stunts, een verhaal waar de makers een beetje te ver mee zijn gegaan. Veel dingen slaan nergens op; zoals een vijand met een robothandschoen waarmee hij bliksem kan afvuren, een kamer vol met snelbewegende lasers, een Aston Martin die onzichtbaar kan worden, een Jaguar met een minigun achterop, een satellietding dat enorme zonnestralen afvuurt, en nog veel meer onzinnigheid. De titelsong is ook veel slechter dan die van alle andere Bondfilms.
Plusplunten: Pierce Brosnan, Halle Berry, John Cleese als Q en het zwaardgevecht in de schermclub.

IMDB: 6,0
Mijn cijfer: 6,0
Niet je eigen mening kunnen vormen en afgaan op wat anderen zeggen :')
Helemaal super.
pi_117883754


True Romance (1993)
Ja, wat valt er nog over te zeggen. Nummer 2, dus kijken. De cast, het verhaal, de scenes, de dialogen, de humor, de romantiek, de actie, de muziek, de karakters... Geniaal, kan niet anders zeggen.

En true romance.
9.9/10 (IMDB: 7.9/10)

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 12-10-2012 08:51:58 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:08:53 #61
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117884139
gisteren Batman and Robin gekeken


ik heb op de originele batman "the movie"na heel de serie,
deze is toch wel echt de slechtste die ze gemaakt hebben

waarom?
1: er zitten te veel geforceerde grapjes in
2: mr. freeze, is gewoon iritant
3: george cloony als batman, vind ik ook niet echt over komen
4: Robin, die is nog wel het ergste van het stel, maakt overal een drama van.

special effect zijn bar slecht voor een film uit 1997.

pluspunt is wel Uma Thurman :9~


mijn stem 3.5/10

[ Bericht 6% gewijzigd door kawa4 op 12-10-2012 10:07:26 ]
mee bekant vangde gin haas.
pi_117884822
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:43 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

True Romance (1993)
Ja, wat valt er nog over te zeggen. Nummer 2, dus kijken. De cast, het verhaal, de scenes, de dialogen, de humor, de romantiek, de actie, de muziek, de karakters... Geniaal, kan niet anders zeggen.

En true romance.
9.9/10 (IMDB: 7.9/10)
O+ O+ O+

9,95/10 :D
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:12:02 #63
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_117887339


Leuke film. Goed bedacht, zo`n vampierenverhaal gemengd met de burgeroorlog in Amerika.
Totaal ongeloofwaardig maar dat maakt de film niet minder leuk.
Krijg je toch ook nog een beetje geschiedenisles tijdens het kijken van de film.

7/10



Film over de vraag of de vader van het gezin nou gek is of niet.
De vader krijgt allemaal vreemde visioenen over een naderende onheilsstorm en begint een schuilkelder te bouwen. Iedereen verklaart hem voor gek en pas in de allerlaatste scène blijkt of ie wel of niet gek is.

8/10
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:16:24 #64
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_117887482
Celda 211 (2009) - IMDb


Spaanse film, 2009.
Juan gaat aan de slag als bewaker in een beruchte Spaanse gevangenis. Een dag voor hij begint krijgt hij, vrijwillig, een rondleiding van bewakers. Door een ongeluk tijdens een verbouwing raakt Juan gewond aan het hoofd en wordt even in een cel gelegd, cel 211. Precies dat moment begint er een opstand, gestart door de beruchte Malamadre.
IMDB: 7.7

Vond het een boeiende film. Goed acteerwerk, juiste sfeer (die je van een gevangenisfilm verwacht) en een prima verhaallijn. Aanradertje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_117891431
Source Code



Een soldaat, gespeeld door Jake Gyllenhaal, wordt in de trein wakker in het lichaam van een onbekende man. De trein wordt opgeblazen door een bom en het is aan het personage van Jake de dader daarvan te vinden.

Imdb: 7.5
Mijn oordeel: 8.5

Sterk plot. Soort 'back to the future' en daar hou ik wel van. :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:19:55 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117891595
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:12 schreef penny-wise het volgende:
[ afbeelding ]

Film over de vraag of de vader van het gezin nou gek is of niet.
De vader krijgt allemaal vreemde visioenen over een naderende onheilsstorm en begint een schuilkelder te bouwen. Iedereen verklaart hem voor gek en pas in de allerlaatste scène blijkt of ie wel of niet gek is.

8/10
Coole film ja :Y. Mooie vrouw ook O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_117891622
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:43 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

True Romance (1993)
Ja, wat valt er nog over te zeggen. Nummer 2, dus kijken. De cast, het verhaal, de scenes, de dialogen, de humor, de romantiek, de actie, de muziek, de karakters... Geniaal, kan niet anders zeggen.

En true romance.
9.9/10 (IMDB: 7.9/10)
Dank voor de tip.
pi_117893750
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:43 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

True Romance (1993)
Ja, wat valt er nog over te zeggen. Nummer 2, dus kijken. De cast, het verhaal, de scenes, de dialogen, de humor, de romantiek, de actie, de muziek, de karakters... Geniaal, kan niet anders zeggen.

En true romance.
9.9/10 (IMDB: 7.9/10)
Thnx man, die ga ik nu ook ff downloaden en later kijken *O*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:08:31 #69
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117895890
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:11 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Thnx man, die ga ik nu ook ff downloaden en later kijken *O*
dat er nog zoveel mensen zijn die dit pareltje gemist hebben.
staat bij mij ook in de top 10
mee bekant vangde gin haas.
pi_117904426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 01:39 schreef FireFox1 het volgende:
The Iron Lady (2011) - IMDb

[ afbeelding ]

Margeret Thatcher is in mijn ogen een heldin. Een unieke vrouw die het helemaal tot PM heeft geschopt. Zeker in die tijd een unicum. Daarvoor mijn respect.

Nu de film. Helaas hinkt de film op twee gedachten. Willen we het heden óf het verleden verfilmen? Helaas koos Lloyd voor beide. Door de vele flash-backs vond ik de film daardoor warrig overkomen. Een gemiste kans in mijn ogen.

Mijn conlusie: Margeret Thatcher heeft in de angstaanjagend sterke Streep wel de actrice, maar niet de film gekregen die ze in mijn ogen verdiend.

IMDb 6.4
Ik: een 10 voor Streep, 5 voor de film.
zo mee eens.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:05:28 #71
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_117905395
Four Lions



4 Islamitische mannen in Engeland willen aanslagen plegen, het enige probleem is dat het allemaal idioten zijn, de 1 nog stommer dan de ander.

Een erg vermakelijke film, met leuke humor.

imdb: 7.3
Mijn cijfer: 8.0
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_117906291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:05 schreef ZodiaX het volgende:
Four Lions

[ afbeelding ]

4 Islamitische mannen in Engeland willen aanslagen plegen, het enige probleem is dat het allemaal idioten zijn, de 1 nog stommer dan de ander.

Een erg vermakelijke film, met leuke humor.

imdb: 7.3
Mijn cijfer: 8.0
die kraai met de bom spreekt me wel aan :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117906860
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:05 schreef ZodiaX het volgende:
Four Lions

[ afbeelding ]

4 Islamitische mannen in Engeland willen aanslagen plegen, het enige probleem is dat het allemaal idioten zijn, de 1 nog stommer dan de ander.

Een erg vermakelijke film, met leuke humor.

imdb: 7.3
Mijn cijfer: 8.0
helemaal mee eens, tot het cijfer aan toe. Verrassende film.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_117912162
Source Code (2011) - IMDb imdb 7,5 mee eens, misschien zelfs een dikke 7,8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tweede helft van de film zat ik op het puntje van mijn stoel
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_117917449
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:02 schreef QEX het volgende:
Source Code (2011) - IMDb imdb 7,5 mee eens, misschien zelfs een dikke 7,8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tweede helft van de film zat ik op het puntje van mijn stoel
vanochtend gezien. Echt vette film! Was echt onder de indruk!

Het net After.Life gezien, omdat ik de film vaak voorbij heb zien komen in dit topic en ie wel enthousiast werd ontvangen.



Jonge dame die een ongeluk krijgt en op de tafel in het mortuarium ligt. Eigenaar van de begrafenisonderneming, Liam Neeson zegt te beschikken over paranormale gaven: hij kan met de doden praten.

Imdb: 5.9
Mijn oordeel: 6.5

beetje zo'n film waarbij je af en toe achter je oren gaat krabben en waar je er uiteindelijk wel achter komt hoe het nou echt zit. Het is daardoor geen voorspelbare film.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117917880


Op zich vrij voorspelbare film, maar wel erg leuk gedaan!
De film laat je niet rollen van het lachen, maar laat je de hele tijd met een lach en een goed gevoel kijken en verveeld geen moment. Word ook leuk geacteerd en is zeker een grappige kijk op wat je zou doen als je leven binnen X tijd eindigd
heb me er erg mee vermaakt en vind het beter dan de gemiddelde feel good film en geef hem daarom een 7.5
pi_117921644
The crazies, 2010



Gister op tv, redelijk onderhoudende outbreakfilm. Remake van een film uit 1973. Met vrij onbekende makers en acteurs, en voorzien van een vrij laag budget, komt deze film toch met een aardige spanningsboog, waarbij de hoofdpersonen in een steeds hermetischere situatie terecht komen...

Beoordeling ***½
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:07:48 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117923552
Gisteren Dans la maison gezien. Verwachtte er veel van ivm de positieve recensies, maar ik vond de film rommelig en fragmentarisch. Jammer, want het was een interessant gegeven. Daarom alsnog een 7.
Niet meer actief op Fok!
pi_117924783
Edit: offtopic. Dit topic is alleen voor reviews en reacties daarop. Het is geen algemene filmslowchat-

[ Bericht 77% gewijzigd door Mike op 13-10-2012 13:14:59 ]
pi_117924894
Ik heb laatst Sin City nog een keer gekeken (geweldige film, hoort thuis in het rijtje van True Romance, cijfer 9+) en als ik een film opnieuw kijk/download, doe ik altijd wel de extended versie. Maar of het veel scheelt... volgens mij vaak een paar minuten scene die je amper merkt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:00:30 #81
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117924935
Overheard / Sit yan fung wan (2009)
Een misdaadthriller die zich afspeelt in Hong Kong over een trio agenten die een broker afluisteren om bewijs te vinden van insider trading. Al snel kunnen ze hun persoonlijk leven niet meer gescheiden houden van hun werk en doen ze mede door hebzucht domme dingen. Met als gevolg dat ze de verkeerde mensen tegen zich in het harnas jagen.
Ik vond het een lekker dynamische film, met leuke twists en overtuigende acteurs.
Mijn cijfer: 7; imdb: 7.2
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_117933497
Abraham Lincoln Vampire Hunter



Aardig verhaal gebracht in een leuk avontuur met mooie beelden/sfeer.

Cijfer: 6.5.
pi_117933848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:11 schreef kevin_ het volgende:
Abraham Lincoln Vampire Hunter

[ afbeelding ]

Aardig verhaal gebracht in een leuk avontuur met mooie beelden/sfeer.

Cijfer: 6.5.
ook met een beetje leuke actie enzo??
pi_117933917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:24 schreef casper019 het volgende:

[..]

ook met een beetje leuke actie enzo??
Aardig wat actie, jazeker.
pi_117933942
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb Moonrise Kindom.

_O_ Geweldige film. Moeilijk te omschrijven. Dacht dat het te kinderlijk was maar dat is niet het geval.
Prachtige beelden (kijk het in HD) Tof verhaal, vriendschap en liefde. Compleet bizarre karakters die je
in je hart sluit. O+ Bruce Willis die op Youp van 't Hek lijkt. _O- En zijn vrouw waarvan ik gelijk wist dat ik Fargo maar weer eens moet bekijken.
Top Ja dikke 8
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_117935875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:28 schreef Soury het volgende:
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb Moonrise Kindom.

_O_ Geweldige film. Moeilijk te omschrijven. Dacht dat het te kinderlijk was maar dat is niet het geval.
Prachtige beelden (kijk het in HD) Tof verhaal, vriendschap en liefde. Compleet bizarre karakters die je
in je hart sluit. O+ Bruce Willis die op Youp van 't Hek lijkt. _O- En zijn vrouw waarvan ik gelijk wist dat ik Fargo maar weer eens moet bekijken.
Top Ja dikke 8
Ben je niet in de war met Bill Murray? Daar zie ik nog wel iets van Youp van 'r Hek in als ie een brilletje opzet :P
pi_117941604
Ik ben met Inception bezig maar ik vind het best complex allemaal :o Morgen maar weer een poging wagen, want het is wel interessant :Y En zoveel goede verhalen over gelezen dus ja :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117942485
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:12 schreef penny-wise het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke film. Goed bedacht, zo`n vampierenverhaal gemengd met de burgeroorlog in Amerika.
Totaal ongeloofwaardig maar dat maakt de film niet minder leuk.
Krijg je toch ook nog een beetje geschiedenisles tijdens het kijken van de film.

7/10

[ afbeelding ]

Film over de vraag of de vader van het gezin nou gek is of niet.
De vader krijgt allemaal vreemde visioenen over een naderende onheilsstorm en begint een schuilkelder te bouwen. Iedereen verklaart hem voor gek en pas in de allerlaatste scène blijkt of ie wel of niet gek is.

8/10
zit in in take shelter veel spanning of is het meer trage opbouwetc?
  zondag 14 oktober 2012 @ 00:04:29 #89
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_117944125

Snow White and the Huntsman (2012) - IMDb
4.0/10
Er is duidelijk veel aandacht besteed aan het visuele aspect van deze film. Maar de mooie shots en kostuums kunnen het rammelende script, weinig inspirerende soundtrack en de tergende dialogen niet maskeren.

Het is niet alleen de lange speelduur die er voor zorgt dat 'Snow White and the Huntsman' een teleurstellend slaapfestijn wordt, er worden veel te veel karakters geïntroduceerd.
Wat tot gevolg heeft dat karakters niet uitgewerkt (kunnen) worden, en dus van boordkarton blijven. Waar je als kijker dus ook nooit een band mee opbouwt.
Dat ondermijnt gelijk iedere (over the top) emo-scène die daarop volgt.

De film geeft een set-up naar een Twilight achtige driehoeks relatie... maar doet er uiteindelijk helemaal niets mee. Waardoor je als kijker jezelf af begint te vragen waarom William nou überhaupt in het verhaal voor moest komen.

Kristen Stewart doet Kristen Stewart, haar karakter moet in de film een leger aanvoeren, maar Stewart kijkt ongeacht de scène alsof ze last heeft van chronische obstipatie.
Chris Hemsworth (Wat was dat voor accent?!?!?) en Charlize Theron verzuipen hopeloos met het script dat ze aangereikt krijgen. Ik lees op internet veel kritiek op de over-acting van Theron, maar eigenlijk kan ik het haar niet eens kwalijk nemen. Kijk de scènes maar eens terug en let op de dialogen waarmee ze moet werken, aardig waardeloos.

Toen ik na het zien van de film las dat de regisseur uit de wereld van commercials kwam was ik niet verrast...


Men in Black 3 (2012) - IMDb
5.5/10
Waar ik al een beetje voor vreesde: Been there, done that.
Will Smith weet de boel nog een beetje te redden, maar verder gaat MIB 3 toch de boeken in als een niemandalletje met een weinig tot de verbeelding sprekende bad-guy.
Op momenten lijkt het trouwens alsof men de CGI modellen van MIB 1 weer uit de kast heeft gehaald, niet van deze tijd.


Intouchables (2011) - IMDb
7.5/10
Intouchables hoeft geen introductie hier natuurlijk. Ik was enigzins bang dat de film tegen zou vallen na de hype die er over ontstaan is. Dat was gelukkig niet het geval!
Warmte en humor maken dit de feel good film van de zomer.


Noordzee, Texas (2011) - IMDb
7.5/10
Een Vlaamse film uit 2011 waarvan het bestaan compleet langs me heen is gegaan, maar me nu opviel door awards op internationale filmfestivals en positieve reviews in oa. The Guardian.

Geslaagde, sfeervolle coming of age drama tegen de achtergrond van het Vlaanderen uit de jaren '70.
Mooi is het contrast tussen de personages die op zoek zijn naar liefde. Bij tieners (hoofdpersoon) gebeurt dat stil, schuw en aarzelend, bij de volwassenen (zoals de moeder van het hoofdpersonage) ongevoeliger, directer en ongeremd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-10-2012 00:28:46 ]
  zondag 14 oktober 2012 @ 00:53:34 #90
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_117945451
Safety not guaranteed



Wow, verassend leuke film, had totaal geen idee wat ik moest verwachten, behalve dan een korte omschrijving van de film.

Een journalist gaat met 2 stagiares een aparte dame en een geeky jongen op een verhaal af van een advertentie in de krant (Zie movie poster) Uiteraard verwachten ze niets en kijken alleen hoe gek deze man is.

De humor is leuk en je blijft kijken en zeker met een goed gevoel kijk je de film af.
Tot het laatste stukje weet je niet of diegene nou serieus is of niet.

imdb: 7,5
Mijn cijfer: 8.0

[ Bericht 0% gewijzigd door ZodiaX op 14-10-2012 03:44:11 ]
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_117946310
Gosford Park (2001)


quote:
November 1932: een groep rijke gasten arriveert op het landgoed van Sir William McCordle voor een jachtpartij. Ondertussen bevindt de nieuwe hulp Mary zich samen met de andere hulpen beneden in het huis, waar een ouderwetse Butler en een dominante huishoudster er zeer strenge regels op na houden. Langzaam ontdekt Mary dat niet alles helemaal pluis is in het huishouden.
Cluedo maar dan op het doek...of in mijn geval de tv...
De rijken hangen 'boven' rond met achterdocht en zelfverheerlijking terwijl in de kelder het huispersoneel alles er aan doet om hun eigenaren tevreden te stellen.

Hoewel grote delen van de setting erg geromantiseerd zijn (zo zijn de servants quarters en gangen veel te luxe uitgevoerd) is het voor de rest aardig goed uitgevoerd qua setting. Wat ook wel typerend is om te zien is de totale desínteresse van de aanwezige mensen in de moord; het laat hun koud - no pun intended - en iedereen gaat weer hun eigen gang; onderwijl discusserend over wie het gedaan heeft.

Geen film met actie of een spannend verhaal; maar ik vond persoonlijk het verhaal/setting alleen al erg interessant. Een groot blik met bekende acteurs werd opengetrokken; de aanwezigheid van Stephen Fry als detective en zijn beter wetende hulp ben ik nog niet uit wat ik daar van vindt; dat werd meer een typetje dan een waardheidsgetrouwse karakters. Maar hij was wel weer grappig; en het was Stephen Fry natuurlijk, met zo'n :7 .
pi_117947486
quote:
Klinkt als een film voor mij, dank je, goeie tip.

Gisteren met een half oog meegekeken met een topfilm die ik al 2 keer eerder zag;
Borderland (2009)
Deze op IMDB laag scorende (en daarom ondergewaardeerde) film is een must-see voor Mexico-gangers, geinteresseerden in de War on Drugs en liefhebbers van Desperado en From Dusk Till Dawn.

Het verhaal is sterk en op feiten (!!) gebaseerd. De inkijk in de situatie in Mexico, de grootste oorlog die op dit moment gaande is, en de feitelijke mix met eeuwenoude rituelen, door een stel "gringos" is perfect.

Wellicht dat met sterker acteurs de film hoger gewaardeerd zou worden, maar kijk hem gewoon; je verveelt je niet.
8.3/10 ; 80/100 (IMDB: 5.6/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_117947533
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:42 schreef JDx het volgende:

[..]

O+ O+ O+

9,95/10 :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:58 schreef JDx het volgende:
Ik heb laatst Sin City nog een keer gekeken (geweldige film, hoort thuis in het rijtje van True Romance, cijfer 9+).
FOK! Film Top 100 2012 - 11e editie
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_117948652
Cabin in the Woods.

Erg goede film, mede omdat het tot op zekere hoogte onvoorspelbaar blijft.
In het begin merk je al vroeg dat het groepje van 5, niet voor niks naar dat afgelegen plekje gaat.
Dat alles een reden heeft dat hun daar zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het moment dat de ondoden komen, denk je toch, zal het weer zo'n 13 in een dozijn zombie filmpje worden?

Maar al snel wordt dat anders, vooral als ze ontdekken hoe ze daar zijn gekomen en ook naar hetgeen kunnen komen waar het vandaan komt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9/10

Snap ook niet waarom dit zo laag scoorde op Moviemeter.
Scoorde in Amerika en andere landen aanzienlijk hoger

Acteer werk was beter dan verwacht voor een "horror"
De special effect waren ook goed, zeker gezien de verschillende monsters etc.
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:05:46 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948745
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:12 schreef casper019 het volgende:

[..]

zit in in take shelter veel spanning of is het meer trage opbouwetc?
Geen spanning. Typische filmhuisfilm :).
Niet meer actief op Fok!
pi_117948951
Taken 2



1 grote propaganda film voor Amerikanen :'). Je moet vooral niet nadenken tijdens de film, anders voel je je al helemaal voor lul gezet. Ik kreeg vaak het idee dat ik naar een B-film aan het kijken was, zo onrealistisch waren veel scenes.

Kijk deel 1 en vergeet deel 2. Of je moet houden van een hele simpele actiefilm. Jammer, want deel 1 was toch een veel betere film.

Cijfer: 4

[ Bericht 0% gewijzigd door kevin_ op 14-10-2012 09:52:39 ]
  zondag 14 oktober 2012 @ 11:52:00 #97
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117951269
Gisteren Silent Hill gezien

9/10

Dit vind ik echt een super goede film,
Spookstad was precies goed,
En die demonen waren ook goed gemaakt.
Acteer prestaties, dat zou het enige minpuntje zijn, Sean Bean zet hier niet zn beste rol neer

En het verhaal is ook gewoon goed.
Alleen dat einde snap ik nog steeds niet.
mee bekant vangde gin haas.
pi_117954095
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:29 schreef kevin_ het volgende:
Taken 2

[ afbeelding ]

1 grote propaganda film voor Amerikanen :'). Je moet vooral niet nadenken tijdens de film, anders voel je je al helemaal voor lul gezet. Ik kreeg vaak het idee dat ik naar een B-film aan het kijken was, zo onrealistisch waren veel scenes.

Kijk deel 1 en vergeet deel 2. Of je moet houden van een hele simpele actiefilm. Jammer, want deel 1 was toch een veel betere film.

Cijfer: 4
Hier was ik zo al bang voor... ;(

Taken (1) is een van de beste actiefilms die ik in jaren gezien heb. En eigenlijk ook met een einde waar je vrede mee kan hebben. Jammer dat ze zo nodig een 2e deel moesten maken.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_117954829
Easy A (2010) - IMDb
Olive Penderghast is geen opvallende verschijning op haar middelbare school in Ojai, Californië. Wanneer haar wat opdringerige vriendin Rhiannon haar uitnodigt voor een weekendje kamperen, komt ze met de smoes dat ze al een afspraakje met een jongen heeft. Na het weekend bekent ze valselijk aan Rhiannon dat ze seks heeft gehad. De zeer Christelijke Marianne vangt dit op, en al snel gonst het op school van de wilde geruchten. Olive weet niet goed wat ze ermee aan moet, maar besluit dan toch haar nieuwe imago ten volste uit te buiten...

Tja, een hoog cijfer op IMDb, maar ik vond het maar een matige film. Emma Stone is een leuke actrice, maar ik ergerde me toch wel erg aan haar rol in deze film. Desalniettemin is hij nog wel te kijken.

IMDb: 7.2
Ik: 6.0


---------------------------------------------------------------------------------

A Serious Man (2009) - IMDb
Terwijl Jefferson Airplane op de radio klinkt, valt het leven van de Joodse professor Larry Gopnik (Michael Stuhlbarg) in 1967 uit elkaar. Zijn vrouw wil van hem scheiden, zijn dochter steelt geld van hem voor een neuscorrectie en zijn zoon houdt zich bezig met rock-'n-roll en blowt liever met z'n vrienden dan dat hij zich op z'n Bar Mitswa voorbereidt. Daarnaast zit hij opgescheept met zijn sociaal gehandicapte broer die weigert het huis te verlaten en wordt zijn hoofd ook nog eens op hol gebracht door de beeldschone, naakt zonnebadende buurvrouw. En aangezien dit nog lang niet alle problemen van Larry zijn, wordt het hem erg moeilijk gemaakt om 'een serieuze man' te zijn.

Interessante film. Larry zit het op alle fronten tegen, terwijl iedereen er zo nuchter over doet en zijn zoon alleen maar zit te zeuren over het tv-signaal. In ieder geval goed acteerwerk! Het einde kwam voor mij wat onverwacht, maar is - vanuit het verhaal gezien - nog niet eens zo slecht.

Ik krijg bij het keken van deze film wel het gevoel dat de regisseur iets tegen de joodse religie heeft. Er zitten namelijk een aantal denigrerende scenes in.

IMDb: 7.1
Ik: 7.1

pi_117954901
De regisseurs Joel en Ethan Coen zijn zelf Joods.
pi_117955313
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
De regisseurs Joel en Ethan Coen zijn zelf Joods.
Ik heb even gegoogled en er blijken meer mensen anti-semitische signalen uit films van de gebroeders Coen gehaald te hebben. Vreemd :?
pi_117955463
Ze moeten niet zulke lange tenen hebben.
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:27:36 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_117955557
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 01:41 schreef Iemand91 het volgende:
Gosford Park (2001)
[ afbeelding ]

[..]

Cluedo maar dan op het doek...of in mijn geval de tv...
De rijken hangen 'boven' rond met achterdocht en zelfverheerlijking terwijl in de kelder het huispersoneel alles er aan doet om hun eigenaren tevreden te stellen.

Hoewel grote delen van de setting erg geromantiseerd zijn (zo zijn de servants quarters en gangen veel te luxe uitgevoerd) is het voor de rest aardig goed uitgevoerd qua setting. Wat ook wel typerend is om te zien is de totale desínteresse van de aanwezige mensen in de moord; het laat hun koud - no pun intended - en iedereen gaat weer hun eigen gang; onderwijl discusserend over wie het gedaan heeft.

Geen film met actie of een spannend verhaal; maar ik vond persoonlijk het verhaal/setting alleen al erg interessant. Een groot blik met bekende acteurs werd opengetrokken; de aanwezigheid van Stephen Fry als detective en zijn beter wetende hulp ben ik nog niet uit wat ik daar van vindt; dat werd meer een typetje dan een waardheidsgetrouwse karakters. Maar hij was wel weer grappig; en het was Stephen Fry natuurlijk, met zo'n :7 .
[ afbeelding ]
Steengoede film inderdaad! Voor mij een 8,4!
pi_117961790
Expendables 2 (2012)



Gelijkwaardig aan het eerste deel en dus erg goed. Het blijft boeiend om de oude actiehelden allemaal samen te zien. Ik heb erg genoten van het begin, maar het einde was nog beter. En dan vooral het eindgevecht. Wat was dat geweldig om te zien _O_

Het middenstuk is weliswaar wat minder, maar nog steeds zeer vermakelijk. Het meest heb ik genoten van opnieuw Stallone, wat blijft die toch goed. Ook Schwarzenegger speelde zijn rol erg leuk en had van mij nog wel wat langer in beeld gemogen. De rol van Norris was eveneens mooi.

Kortom een heerlijke actiefilm met mooie beelden en lekker veel schieten. Van mij mag deel 3 er zeker komen. Dit gaat nooit vervelen ^O^

IMDb cijfer: 7,3/10
Mijn cijfer: 9/10

Red Lights (2012)



Een onderhoudende en bij vlagen spannende film. Het plot is best origineel en ook met het acteerwerk was niks mis. Het einde stelde me wel teleur, daar had naar mijn mening toch wel meer ingezeten. Ik heb me wel vermaakt en daar gaat het tenslotte om.

IMDb cijfer: 6,2/10
Mijn cijfer: 7/10

Chained (2012)



Beschrijving MovieMeter: Thriller/Horror
Toen Tim nog een jong kind was, werd hij met zijn moeder opgepikt door de gestoorde taxichauffeur Bob. Hij werd zo al vroeg in zijn leven getuige van de gruwelen in de wereld; zijn moeder werd voor zijn ogen vermoord. Bob nam Tim vervolgens mee op zijn destructieve pad als protegé en dwong hem de lichamen van de vermoorde vrouwen te begraven. Nu is Tim inmiddels een tiener, en ziet hij zich gesteld voor een lastige keuze...


Een indrukwekkende film die me vanaf de eerste minuut weet te boeien. Niet alleen het acteerwerk is goed, ook het verhaal zit goed in elkaar met een zeer verrassende twist aan het einde. Die zag ik eerlijk gezegd totaal niet aankomen. De makers hebben voor de juiste sfeer gezorgd. Kil, bedreigend en ongemakkelijk zijn de woorden die in me opkomen.

Ik had zeker medelijden met Tim. Je zou maar zo'n jeugd hebben, verschrikkelijk. Enorm triest is dat. De film heeft wel indruk op me gemaakt en zal me daarom ook nog wel een tijdje bijblijven. En dat is natuurlijk ook de bedoeling van de makers, dus dat is ze zeker goed gelukt!

IMDb cijfer: 6/10
Mijn cijfer: 8/10
pi_117981069


Ik heb echt naar deze film lopen uitkijken, leek me een hele vette horror maar dat was hij helaas niet..
Verhaal stelt niks voor, en ook de acteerprestaties zijn tenenkrommend slecht... en echt spannend of eng word het nergens...
Toch heb ik me er stomweg wel mee vermaakt en afgekeken, maar zou hem zeker niet aanraden te gaan kijken als je hem nog niet kent.
4
pi_117981081
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:24 schreef tompsv18 het volgende:
Expendables 2 (2012)

[ afbeelding ]

Gelijkwaardig aan het eerste deel en dus erg goed. Het blijft boeiend om de oude actiehelden allemaal samen te zien. Ik heb erg genoten van het begin, maar het einde was nog beter. En dan vooral het eindgevecht. Wat was dat geweldig om te zien _O_

Het middenstuk is weliswaar wat minder, maar nog steeds zeer vermakelijk. Het meest heb ik genoten van opnieuw Stallone, wat blijft die toch goed. Ook Schwarzenegger speelde zijn rol erg leuk en had van mij nog wel wat langer in beeld gemogen. De rol van Norris was eveneens mooi.

Kortom een heerlijke actiefilm met mooie beelden en lekker veel schieten. Van mij mag deel 3 er zeker komen. Dit gaat nooit vervelen ^O^

IMDb cijfer: 7,3/10
Mijn cijfer: 9/10

Red Lights (2012)

[ afbeelding ]

Een onderhoudende en bij vlagen spannende film. Het plot is best origineel en ook met het acteerwerk was niks mis. Het einde stelde me wel teleur, daar had naar mijn mening toch wel meer ingezeten. Ik heb me wel vermaakt en daar gaat het tenslotte om.

IMDb cijfer: 6,2/10
Mijn cijfer: 7/10

Chained (2012)

[ afbeelding ]

Beschrijving MovieMeter: Thriller/Horror
Toen Tim nog een jong kind was, werd hij met zijn moeder opgepikt door de gestoorde taxichauffeur Bob. Hij werd zo al vroeg in zijn leven getuige van de gruwelen in de wereld; zijn moeder werd voor zijn ogen vermoord. Bob nam Tim vervolgens mee op zijn destructieve pad als protegé en dwong hem de lichamen van de vermoorde vrouwen te begraven. Nu is Tim inmiddels een tiener, en ziet hij zich gesteld voor een lastige keuze...


Een indrukwekkende film die me vanaf de eerste minuut weet te boeien. Niet alleen het acteerwerk is goed, ook het verhaal zit goed in elkaar met een zeer verrassende twist aan het einde. Die zag ik eerlijk gezegd totaal niet aankomen. De makers hebben voor de juiste sfeer gezorgd. Kil, bedreigend en ongemakkelijk zijn de woorden die in me opkomen.

Ik had zeker medelijden met Tim. Je zou maar zo'n jeugd hebben, verschrikkelijk. Enorm triest is dat. De film heeft wel indruk op me gemaakt en zal me daarom ook nog wel een tijdje bijblijven. En dat is natuurlijk ook de bedoeling van de makers, dus dat is ze zeker goed gelukt!

IMDb cijfer: 6/10
Mijn cijfer: 8/10
chained toegevoegd aan to watch list!
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:45:42 #107
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_117982184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:17 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Op zich vrij voorspelbare film, maar wel erg leuk gedaan!
De film laat je niet rollen van het lachen, maar laat je de hele tijd met een lach en een goed gevoel kijken en verveeld geen moment. Word ook leuk geacteerd en is zeker een grappige kijk op wat je zou doen als je leven binnen X tijd eindigd
heb me er erg mee vermaakt en vind het beter dan de gemiddelde feel good film en geef hem daarom een 7.5
Een pareltje, en de muziek is weergaloos....
een 8,8
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:46:44 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117982223
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef casper019 het volgende:

chained toegevoegd aan to watch list!
idem hier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:05:31 #109
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_117982795
The intouchables



Intouchables (2011) - IMDb

You've seen it, or you haven't. It's monumental and outrageously good.

The cast is brilliant. The jokes lovely. The story and the idea behind the movie is beautiful. Especially when you've worked/lived with handicapped people. The music is such a perfect choice, it is unbelievable.

I hope this movie makes a plenty of people think about how good their life is and how bad it could have been.

meer heb ik niet toe te voegen.

9/10
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_117983211


Opzich best toffe film, maar er had meer ingezeten... Nu is het een ''gemiddelde actie met een beetje horror film''. Het verhaal word soms een beetje ''verteld'' alsof het een verhaal is en dat is jammer want dat zorgt ervoor dat het verhaal soms wat slomer en saaier overkomt.
De acties waren wel tof, en het is wel een hele vermakelijke film om te zien. Echt een popcorn actie film, heerlijk voor een avondje maar zodra de bak op is aan de eind van de avond ben je de film ook weer vergeten
7
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:19:35 #111
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_117983256
Requiem for a Dream

Had hem al eens gezien, maar vond het tijd om hem nog eens een keer te kijken. Greep me nog meer aan dan de eerste keer. Wat een meesterwerk, ben er stil van.

9/10
pi_117985255
Hachi: A Dog's Tale (2009)


quote:
Richard Gere in het waargebeurde verhaal over de band tussen een in de steek gelaten hond en de hoogleraar die zich over hem ontfermt
Ik blijf erbij; blijft een prachtige film. De cinematografie is prachtig (de scenes bij het station, het gebouw op de hoek met de straatlantaarns *; ) en past perfect bij het verhaal.
En wat betreft het verhaal; je leest wel eens vaker dit soort verhalen dat een hond/kat/huisdier iets heel aparts doet maar het blijft gewoon mooi om te zien; zeker ook omdat dit een waargebeurd verhaal is. 't ras van de hond helpt ook wel mee tijdens de scenes van de oude Hachi.

EDIT: reactie op:
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:17 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Gisteren ook gezien. Toevallig gewoon *kuch* gedownload *kuch* (terwijl hij een uur later op tv kwam..). Aardige film, maar het is heel heel traag. Dit had je ook in 10 minuten kunnen vertellen in plaats van 1,5 uur. Er gebeurt heel erg weinig in de film.

Een mager 5,6 je.
Kan ik me voorstellen maar ik zie dit anders. Veel tijd gaat in de vorming van de band tussen Hachi en Parker zitten; zou men dit afrafelen tot een paar minuten dan krijg je geen empathie voor deze band en komt de film niet goed over. Dan zou je bijna denken van 'who cares?'
Verder hoeft er in een film niet per se veel te gebeuren; alles hoeft niet opgeklopt en 'gehollywood' worden vind ik.
't helpt ook dat ik mezelf onder dierenliefhebber schaar.

Bovendien kan ik trage films heel goed verdragen op enkele uitzonderingen na.

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2012 12:42:50 ]
pi_117987764
Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Abraham Lincoln, wie kent hem niet. De bevrijder van de slaven. Grote hoed, dikke bazen baard. Echter zat er blijkbaar meer achter die hele burgeroorlog dan alleen slaven bevrijden.

Nou, dan heb je een geinig uitgangspunt voor een film, een regisseur die weet hoe die zijn werk goed moet doen alleen dan moet je wel een stel schrijvers hosselen die weten hoe belangrijk het is om een debiel idee fatsoenlijk uit te werken. En dat miste deze film. Beyond retarded, met hier en daar wel vet weegegeven actie scenes. En die Ben Walker lijkt trouwens belachelijk veel op een jonge Liam Neeson, of ben ik de enige die dat vindt?

Imdb: 6.2
Ik: 4.5

Kuifje

Kuifje vindt een boot op een rommelmarkt en rolt zo in een avontuur. Indiana Jones style. En zo voelt de film ook aan, als Indiana Jones met de beste animatie die ik ooit gezien heb. Maar dan voor kinderen. En dat is het probleem van de film, het doet allemaal zo zijn best om zo realistisch mogelijk te lijken, maar dan zitten er van die onrealistische stukjes in die je helemaal uit de film halen. Ze zijn niet consequent en dat vind ik jammer want het is lekkere avonturenfilm.

Imdb: 7.4
Ik: 6.5

Seeking a friend for the end of the world

De aarde heeft nog drie weken te leven als de film begint. Een astroide ligt op ramkoers, en Dodge (Steve Carell) kan het blijkbaar geen drol interesseren totdat hij erachter komt dat zijn klunzige buurvrouw (Keira Knightley) vergeten is een brief van zijn verloren liefde aan hem te geven.

Roadtrippen in de laatste paar dagen van beschaving. Er hangt een toffe sfeer in de film en de chemie tussen Carell en Knightley is ook prima. Leuk verhaal, beetje zoet, maar lekker absurd en om een of andere reden heel feel good. Zo'n film die je voelt.

Imdb: 6.8
ik: 7.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_117988633
My Cousin Vinny (1992)


Net afgestudeerd van de New York University besluiten de twee vrienden Bill en Stan (Ralph Macchio en Mitchell Whitfield) een roadtrip te maken richting hun volgende school, de UCLA. Terwijl ze door de Deep-South rijden raken ze onverwacht betrokken bij een overval van een winkel. Terwijl zij denken dat ze aangehouden worden vanwege het perongeluk stelen van een blikje tonijn blijkt dat ze verdacht zijn voor het vermoorden van de winkeleigenaar. Omdat Bill en Stan geen cent te makken hebben besluiten ze de neef van Bill, Vinny (Joe Pesci), als advocaat in te schakelen omdat hij een geslaagde advocaat is.....denken ze. Vinny blijkt, 6 jaar na zijn afstuderen, nog geen enkele zaak gehad te hebben en ook zijn New Yorkse uitstraling, gemixed met zijn Siciliaanse roots, doen weinig goeds in het platte Alabama. Vinny en zijn verloofde Mona Lisa (Marisa Tomei) kunnen maar moeilijk hun draai vinden in de traditionele staat, waar alles hun tegen lijkt te zitten.

My Cousin Vinny is een leuke, hartverwarmende film waarbij Joe Pesci echt de film naar zich toe weet te trekken. Joe speelt een mix van zichzelf, de harde Siciliaanse killer uit Casino en Goodfellas samen met de komische crimineel met een klein hartje uit Home Alone. Hoewel de film voornamelijk in de rechtzaal afspeelt zijn vooral de scenes hierbuiten erg komisch.

IMDB:7.4
Mijn cijfer: 7.2
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:23:14 #115
286575 Roces18
Chef de party
pi_117988855
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:34 schreef HostiMeister het volgende:

Seeking a friend for the end of the world
[ afbeelding ]
De aarde heeft nog drie weken te leven als de film begint. Een astroide ligt op ramkoers, en Dodge (Steve Carell) kan het blijkbaar geen drol interesseren totdat hij erachter komt dat zijn klunzige buurvrouw (Keira Knightley) vergeten is een brief van zijn verloren liefde aan hem te geven.

Roadtrippen in de laatste paar dagen van beschaving. Er hangt een toffe sfeer in de film en de chemie tussen Carell en Knightley is ook prima. Leuk verhaal, beetje zoet, maar lekker absurd en om een of andere reden heel feel good. Zo'n film die je voelt.

Imdb: 6.8
ik: 7.5
Naar mijn inziens beoordeelt iedereen hem wat te hoog en is heeft IMDB een beter cijfer (6,8 ofzo dacht ik zo). Het einde van de wereld is natuurlijk een heel goed gegeven waar je heel veel mee kunt, en een tja komedie/drama als deze met zulke acteurs hebben de verwachtingen zeker niet kunnen waarmaken. Het begin is nog aardig maar de film valt al snel uit elkaar door niet grappige taferelen en heb ik dan ook veel doorgespoeld. Het einde is daarentegen (laatste 5 minuten) wel weer zeer sterk en een van de beste eindscenes van dit jaar vind ik persoonlijk. Zeker met de aftiteling erachter geplakt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117988945
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Naar mijn inziens beoordeelt iedereen hem wat te hoog en is heeft IMDB een beter cijfer (6,8 ofzo dacht ik zo). Het einde van de wereld is natuurlijk een heel goed gegeven waar je heel veel mee kunt, en een tja komedie/drama als deze met zulke acteurs hebben de verwachtingen zeker niet kunnen waarmaken. Het begin is nog aardig maar de film valt al snel uit elkaar door niet grappige taferelen en heb ik dan ook veel doorgespoeld. Het einde is daarentegen (laatste 5 minuten) wel weer zeer sterk en een van de beste eindscenes van dit jaar vind ik persoonlijk. Zeker met de aftiteling erachter geplakt.
Het is ook meer drama dan comedie. Je moet er van houden blijkbaar, er werd een aparte situatie geschetst en in mijn ogen ademde de film een goede sfeer, daar hou ik van. Plus ik mag Carell als akward comedy relief veel minder dan in zijn 'serieuzere' rollen, maar wederom dat is natuurlijk heel afhankelijk van je eigen smaak. :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:42:53 #117
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_117991282
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Het is ook meer drama dan comedie. Je moet er van houden blijkbaar, er werd een aparte situatie geschetst en in mijn ogen ademde de film een goede sfeer, daar hou ik van. Plus ik mag Carell als akward comedy relief veel minder dan in zijn 'serieuzere' rollen, maar wederom dat is natuurlijk heel afhankelijk van je eigen smaak. :)
Hij is aan het downloaden nu. Ben wel benieuwd namelijk!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_117991429
The Four Year Plan

Documentaire waarin we voetbalclub Queenspark Rangers volgen na de overname door Flavio Briatore, Bernie Ecclestone etc.

Een kijkje in de keuken van een Premier League club, erg tof om te zien, zeker omdat de camera praktisch overal bij mag zijn, dus ook bij de zoveelste tirade van Briatore die weer een trainer wil ontslaan...

Aanrader als je iets met voetbal hebt.

9/10

Blue Moon Rising

En nog een voetbaldocumentaire, dit keer volgen we een groep Man City supporters in het seizoen 09/10. Vooral vermakelijk als je zelf ook wedstrijden bezoekt, je kunt je dan goed inleven.

Mooi gefilmd ook, en wederom een aanrader voor voetbalsupporters.

7,5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:51:07 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117991528
Ik heb dit weekend weer eens een ouwetje gekeken.

Brazil uit 1985. Vervreemdende film met Kafkaiaanse gebeurtenissen en vluchten in fantasie. Aan zeggingskracht heeft de film voor mij weinig ingeboet, ik vind hem nog steeds fascinerend. En een acht waard.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:17:14 #120
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_117992490
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 01:59 schreef Iemand91 het volgende:
Hachi: A Dog's Tale (2009)
[ afbeelding ]

[..]

Ik blijf erbij; blijft een prachtige film. De cinematografie is prachtig (de scenes bij het station, het gebouw op de hoek met de straatlantaarns *; ) en past perfect bij het verhaal.
En wat betreft het verhaal; je leest wel eens vaker dit soort verhalen dat een hond/kat/huisdier iets heel aparts doet maar het blijft gewoon mooi om te zien; zeker ook omdat dit een waargebeurd verhaal is. 't ras van de hond helpt ook wel mee tijdens de scenes van de oude Hachi.
Gisteren ook gezien. Toevallig gewoon *kuch* gedownload *kuch* (terwijl hij een uur later op tv kwam..). Aardige film, maar het is heel heel traag. Dit had je ook in 10 minuten kunnen vertellen in plaats van 1,5 uur. Er gebeurt heel erg weinig in de film.

Een mager 5,6 je.
pi_117993013
Ice Age 4

Net als met Shrek is ook hier de tijd gekomen om een einde te maken aan de franchise. Af en toe zit er nog wel een geslaagde grap in, de animaties zien er nog steeds leuk uit maar het stelt in zijn totaliteit heel weinig meer voor. Leuk om nog even 80 minuten het verstand op 0 te zetten maar zo verfrissend als de eerste was, zo een routineklus is dit 4de deel. En daar helpt ook de stem van Peter Dinklage niets aan. Typerend is misschien wel dat het gedoe van squit met die eikel ook niet echt grappig meer is terwijl dat voorheen toch het hoogtepunt was

6.0
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:59:24 #122
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_117994097
La Vita e Bella gister gezien, van te voren niet wetend waar deze precies over ging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 15 oktober 2012 @ 22:55:23 #123
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118021919
Shadow Witness
Een politie agent wordt er van verdacht zijn vrouw en een klein meisje te hebben vermoord.
Maar (oh cliché) niets is wat het lijkt...
Zo standaard als dat klinkt zo standaard is de film ook. Het verhaal an sich is wel ook maar de uitwerking is veel te standaard, zelden boeiend en extreem voorspelbaar. Tel daar het wel erg dik aangezette overacting bij en je hebt een film die 90 minuten lang niet boven de middelmaat uitkomt...

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 4,5/10

Return Of The Living Dead
Heerlijke punk zombie film waarin het genre op een originele wijze wordt benaderd, met snelle zombies en een punk soundtrack.
Ook zit er lekker veel gore en humor in.
Als je zombies done different wilt zien moet je dit geweldige werk aanschouwen. Anderhalf uur lang top vermaak.
De blu-ray van Arrow is trouwens qua beeld kwaliteit niet echt je-van-het: veel last van flickering en ruis, maar ik denk dat dat eerder aan de bron dan aan de transfer licht. Daarom is dit waarschijnlijk het beste dat de film ooit zal uitzien. Tevens voorzien een geweldige reeks aan extra`s is dit een must voor de genre fans.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_118025715
Ein-de-lijk aan toegekomen:

Intouchables (2011)

quote:
Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...
Ik had 'm al een hele tijd geleden binnengehaald maar nooit aan toegekomen.
Ik sluit me aan bij (geloof ik) iedereen hier die 'm gezien heeft; hele grote aanrader.
Wat drama hier, comedy daar; een perfecte mix. En zoals iemand hier eerder al zei; die scenes van de Maserati door Parijs; heerlijke sfeer zit daar.

En de terwijl ik dit typ luister ik de soundtrack nog eens; heerlijke pianomuziek.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:10:56 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118026211
La délicatesse (2011) - IMDb


La Delicatesse
Leuke en soms ontroerende film.
Mooie jonge vrouw verliest haar man en blijft ca. 3 jaar in rouw voordat ze, aangenomen door een verliefd op haar wordende baas, op haar werk een niet zo knappe Zweedse werknemer ontmoet waar ze een vriendschap mee begint.
Enfin, verder een beetje Beauty and the Beast verhaal, maar goed geacteerd.
Jammer dat de hoofdrolspeelster zo anorexia is.

IMDB: 6,4
Ik: 6,2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118026389
Srpski film (2010) - IMDb

Goeie soundtrack, goed geacteerd, fijnzinnige humor. Nog leuker dan Salo: 120 Days of Sodom!

IMDb 5,6
Ik 9,7
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:37:52 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118026474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Srpski film (2010) - IMDb

Goeie soundtrack, goed geacteerd, fijnzinnige humor. Nog leuker dan Salo: 120 Days of Sodom!

IMDb 5,6
Ik 9,7
Porno?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118026578
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:31 schreef planethugo het volgende:
Ice Age 4
[ afbeelding ]
Net als met Shrek is ook hier de tijd gekomen om een einde te maken aan de franchise. Af en toe zit er nog wel een geslaagde grap in, de animaties zien er nog steeds leuk uit maar het stelt in zijn totaliteit heel weinig meer voor. Leuk om nog even 80 minuten het verstand op 0 te zetten maar zo verfrissend als de eerste was, zo een routineklus is dit 4de deel. En daar helpt ook de stem van Peter Dinklage niets aan. Typerend is misschien wel dat het gedoe van squit met die eikel ook niet echt grappig meer is terwijl dat voorheen toch het hoogtepunt was

6.0
Daar kan ik me wel in vinden. Deel 4 voegt eigenlijk niks toe aan de serie.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:16:54 #129
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_118026707
Argo (2012) - IMDb


Gisteren gezien in LA. Fantastische politiek getinte thriller van Ben Affleck. De film voelt erg authentiek aan, wat benadrukt wordt tijdens de aftiteling waar persfoto's vergelijken wordt met screenshots uit de film. De film staat bol van suspense, zeker tijdens de beklemmende finale en dankzij sterke editing worden ook de wat meer bureacratische dialoogscenes in het begin nergens saai. De goede dosis humor zorgt daar ook wel voor, vooral ten koste van Hollywood zelf. Dit zou wel eens een grote kanshebber kunnen zijn bij de Oscars. Na drie goede films op rij (waarvan dit de beste is) hoop ik dat Ben Affleck nog lang films blijft regisseren. ****½
pi_118026746
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 02:16 schreef Gorro het volgende:
Argo (2012) - IMDb
[ [url=http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/f240cc1/4102462740/thumbnail/680x478/http://d1oi7t5trwfj5d.clo(...)eader.jpg]afbeelding[/url] ]

Gisteren gezien in LA. Fantastische politiek getinte thriller van Ben Affleck. De film voelt erg authentiek aan, wat benadrukt wordt tijdens de aftiteling waar persfoto's vergelijken wordt met screenshots uit de film. De film staat bol van suspense, zeker tijdens de beklemmende finale en dankzij sterke editing worden ook de wat meer bureacratische dialoogscenes in het begin nergens saai. De goede dosis humor zorgt daar ook wel voor, vooral ten koste van Hollywood zelf. Dit zou wel eens een grote kanshebber kunnen zijn bij de Oscars. Na drie goede films op rij (waarvan dit de beste is) hoop ik dat Ben Affleck nog lang films blijft regisseren. ****½
Je maakt me erg benieuwd :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_118029486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Srpski film (2010) - IMDb

Goeie soundtrack, goed geacteerd, fijnzinnige humor. Nog leuker dan Salo: 120 Days of Sodom!

IMDb 5,6
Ik 9,7
Troll? Is de meest zieke film die ik ooit heb gezien. En humor zit er niet in. Ze mogen van mij alle kopieen op de brandstapel gooien. Moet er niet aan denken dat mijn ouders, familie, broertje of kinderen deze film ooit per ongeluk zien.
pi_118029648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Troll? Is de meest zieke film die ik ooit heb gezien. En humor zit er niet in. Ze mogen van mij alle kopieen op de brandstapel gooien. Moet er niet aan denken dat mijn ouders, familie, broertje of kinderen deze film ooit zien.
Niks troll. A Serbian Film is een prima film, ondanks het controversiele onderwerp. Goed geproduceerd, goed geacteerd, spannend, misselijkmakend en verontrustend. Het is pure censuur om dit soort films te verbieden. Je denkt zeker net zo over Cannibal Holocaust, ook een controversiele film in zijn tijd? Dit is de film die de stappen zet die 8MM niet durfde te zetten.
pi_118029835
Ik doelde vooral op je punt: humor, vandaar dacht ik dat je de film wilde promoten als zijnde iets heel anders. Misselijkmakend is hij zeker. Maar die film gaat gewoon te ver. Maar als hij alleen te downloaden is, maar niet te krijgen in de videotheek of winkel op de hoek heb ik er geen problemen mee.
pi_118029977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:24 schreef JDx het volgende:
Ik doelde vooral op je punt: humor, vandaar dacht ik dat je de film wilde promoten als zijnde iets heel anders. Misselijkmakend is hij zeker. Maar die film gaat gewoon te ver. Maar als hij alleen te downloaden is, maar niet te krijgen in de videotheek of winkel op de hoek heb ik er geen problemen mee.
De film is gewoon te koop in de winkel hoor, ongecensureerd en wel. En humor zit er zeker wel in, in dit geval redelijk zwarte en morbide humor. Je moet er van houden.
pi_118030848
Sleepers (1996)



Had deze film al een tijdje liggen en nu toch maar eens gaan kijken. Sleepers gaat over 4 vrienden die opgroeien in de beruchte wijk Hell's Kitchen in NYC in de jaren '60. Nadat een 'grap' uit de hand loopt moeten ze voor een jaar naar een tuchthuis, waar ze misbruikt worden door bewakers. 10 jaar na dato komen 2 van de vrienden een bewaker van het tuchthuis bij toeval tegen...

De film bestaat eigenlijk uit 2 delen, het eerste deel gaat over het opgroeien van de jongens in de wijk Hell's Kitchen. Het New York van de jaren '60 is erg mooi en sfeervol in beeld gebracht. Het tweede deel gaat over wat er 10 jaar later gebeurt, waar ik niks over ga verklappen. Het verhaal is enigszins voorspelbaar en vrij lang, maar wordt nergens eigenlijk echt saai. Heb genoten van de film. Aanrader.

8
pi_118047951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

De film is gewoon te koop in de winkel hoor, ongecensureerd en wel. En humor zit er zeker wel in, in dit geval redelijk zwarte en morbide humor. Je moet er van houden.
Dan nog, een 9,7 geven :')
pi_118051605
Safety Not Guaranteed (2012) - IMDb

Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel.

Heerlijk filmpje zeg! Lekker sfeertje als in cult/filmhuis films zeg maar. Beetje zoals die film die laatst ook iedereen slecht of juist erg goed vond. Paradise Fountain ofzo. Moonrise Kingdom dus.

Dikke 8!
pi_118051837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:07 schreef JDx het volgende:
Safety Not Guaranteed (2012) - IMDb

Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel.

Heerlijk filmpje zeg! Lekker sfeertje als in cult/filmhuis films zeg maar. Beetje zoals die film die laatst ook iedereen slecht of juist erg goed vond. Paradise Fountain ofzo. Moonrise Kingdom dus.

Dikke 8!
Helemaal mee eens ja. Leuke cast, leuk verhaal. Echt zo'n feel good indie filmpje :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:15:18 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118052092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:06 schreef JDx het volgende:
. Ze mogen van mij alle kopieen op de brandstapel gooien. Moet er niet aan denken dat mijn ouders, familie, broertje of kinderen deze film ooit per ongeluk zien.
Ah, de censuur en de brandstapels. Je leeft helaas in een verkeerde tijd.Nazi-Duitsland en het communisme is voorbij. Ik zou als ik jou was naar Noord-Korea verhuizen. Daar maak je misschien nog een kans. ;)

Nu dus echt nieuwsgierig geworden en dus maar binnengehengeld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118058077
Net the source code gezien. Wat een bizarre film, maar heerlijk plot en heerlijk geacteerd. Je zit al snel op het puntje van je stoel, en raakt geintrigeerd door de waarheid. Wat is waar, en wat is echt? Bizarre film, echt goed en dat zeg ik niet zo vaak. Je moet wel van zo'n film houden, deed mij een beetje denken aan deja vu, alleen dan nog 'filosofischer'. Toch heel veel actie, maar een ander soort actie.

Cijfer? Moeilijk, denk een 8,5 ofzo?
Only the strong survive
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:15:50 #141
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118059218
Black Dynamite (2009) - IMDb



Fantastische film met veel humor. Speelt in de jaren zeventig en is een combinatie van kung fu, action en comedy. Juist dat de film soms wat over-the-top gaat, maakt het zo komisch. Een 8,5 dat zeker...
pi_118065876
sneak preview; Taken 2; ander script maar verder... actie zit goed in elkaar en ook dochter doet aardig mee dit keer. Verder niet veel bijzonders.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_118067326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:15 schreef yurian het volgende:
Black Dynamite (2009) - IMDb

[ afbeelding ]

Fantastische film met veel humor. Speelt in de jaren zeventig en is een combinatie van kung fu, action en comedy. Juist dat de film soms wat over-the-top gaat, maakt het zo komisch. Een 8,5 dat zeker...
eens, puike film :)
pi_118092947


Opzich goeie en spannende film, maar er hard meer in gezeten. De film word iets te ingewikkeld gemaakt waardoor het verhaal te moeilijk wegkijkt, en ook op het eind niet helemaal duidelijk is.
Daarom blijft het een ''gemiddelde'' maar wel toffe leuke actie/sf film
7
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:35:03 #145
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118093984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:15 schreef golfer het volgende:

Nu dus echt nieuwsgierig geworden en dus maar binnengehengeld.
Hier ook :D
Maar of ik hem helemaal ga kijken weet ik niet.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118094208
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:35 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hier ook :D
Maar of ik hem helemaal ga kijken weet ik niet.
Er zit echt een hilarische scene in waar iemand in zijn oogkas wordt genomen!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:37:26 #147
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_118104185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Er zit echt een hilarische scene in waar iemand in zijn oogkas wordt genomen!
Dat was gewoon een schedel toch..?
pi_118104306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:35 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hier ook :D
Maar of ik hem helemaal ga kijken weet ik niet.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :P

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Er zit echt een hilarische scene in waar iemand in zijn oogkas wordt genomen!
Rare humor heb jij :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, is hier geen apart topic voor? Wel even laten weten wat jullie ervan vonden. En niet half kijken ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:43:42 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118104530
Ik geloof bij nader inzien toch dat ik die film maar oversla. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:57:26 #150
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118105281
Braindead
Vriendinlief wilde een zombie of horror film zien en koos Braindead uit het stapeltje dat ik had meegenomen. En dat was een geslaagde keuze.
Zoals ze zei: "het is zo overduidelijk nep maar toch is het goor en best eng."
Het blijft een geweldige en geweldig over the top film met toffe effecten en is hij nog steeds goed voor een geinige 100 minuten gore fest.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Fa yeung nin wa (In The Mood For Love)
Wong Kar-Wai`s internationale doorbraak komt nu eindelijk pas écht goed tot z`n recht en tot leven nu hij op blu-ray is uitgebracht door Criterion.
De warme kleuren en sfeer zijn nu om van te watertanden, dit in tegenstelling tot de toch wat fletse dvd. En de prachtige soundtrack knalt, op een goede manier, uit de boxen.

De film zelf is nog steeds één van de beste Aziatische films van de afgelopen decennia, met geweldige cinematografie en mooie hoofdrollen die op gepaste wijze worden vertolkt door Maggie Cheung en Tony Leung als twee buren die langzaam maar zeker er achter komen dat hun beide echtgenoten (die trouwens nooit volledig in beeld komen) een relatie met elkaar hebben.
Samen proberen ze hier mee om te gaan en draaien een film lang om elkaar heen terwijl duidelijk is dat ze voor elkaar gemaakt zijn.
Door de combinatie van bovengenoemde factoren brengt Wong geniaal een gevoel teweeg van een onmogelijke liefde en menselijkheid en hoe deze twee gekrenkte "geliefden" daar mee om gaan.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_118106092
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:12 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Opzich goeie en spannende film, maar er hard meer in gezeten. De film word iets te ingewikkeld gemaakt waardoor het verhaal te moeilijk wegkijkt, en ook op het eind niet helemaal duidelijk is.
Daarom blijft het een ''gemiddelde'' maar wel toffe leuke actie/sf film
7
Er zijn al genoeg wegkijk actiefilms. :) Iets meer diepgang, zoals bij inception, lijkt mij juist een verademing.
pi_118106208
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg wegkijk actiefilms. :) Iets meer diepgang, zoals bij inception, lijkt mij juist een verademing.
Ja maar het word ietsTE ingewikkelt gebracht waardoor het iets TE moeilijk te begrijpen is, als het iets ''luchitger'' gebracht zou zijn dan zou hetvanmij zo een 8 krijgen!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:31:42 #153
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_118106923
quote:
13s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:43 schreef golfer het volgende:
Ik geloof bij nader inzien toch dat ik die film maar oversla. :{w
Inderdaad wat extreem, jezus
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:03:57 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_118108574
Gone Baby Gone (2007) - IMDb

Meer dan degelijke film van Ben Affleck over een PI (zijn broertje Casey Affleck) die ingeschakeld wordt om naast de politie op zoek te gaan naar een gekidnapt meisje. Uiteraard is niets wat het lijkt in de criminele onderwereld.

8/10.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:09:28 #155
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118108831
Man on a ledge

IMDB: 6.6
Ik: magere 4.

Slappe zeer voorspelbare en alles uit de kast halende cliches. De moeite niet waard.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_118108913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:12 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Opzich goeie en spannende film, maar er hard meer in gezeten. De film word iets te ingewikkeld gemaakt waardoor het verhaal te moeilijk wegkijkt, en ook op het eind niet helemaal duidelijk is.
Daarom blijft het een ''gemiddelde'' maar wel toffe leuke actie/sf film
7
waar heb je die gezien? al in de bios of te downloaden? :P
pi_118108915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad wat extreem, jezus
Mietjes!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:01:49 #158
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118114141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:24 schreef JDx het volgende:
Ik doelde vooral op je punt: humor, vandaar dacht ik dat je de film wilde promoten als zijnde iets heel anders. Misselijkmakend is hij zeker. Maar die film gaat gewoon te ver. Maar als hij alleen te downloaden is, maar niet te krijgen in de videotheek of winkel op de hoek heb ik er geen problemen mee.
Kansloze, zieke film. Toen er een baby gepentreerd werd heb ik hem DIRECT uitgezet.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:29:44 #159
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118114436
quote:
13s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:43 schreef golfer het volgende:
Ik geloof bij nader inzien toch dat ik die film maar oversla. :{w
Waarom ben je van gedachten veranderd? :o

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :P

[..]

Rare humor heb jij :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, is hier geen apart topic voor? Wel even laten weten wat jullie ervan vonden. En niet half kijken ;)
Ik denk dat ik hem deze week nog ga kijken, dus dan laat ik het weten ;)
Dat niet half kijken, weet ik niet of ik dat kan beloven :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118114897
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:11 schreef andreas612 het volgende:

[..]

waar heb je die gezien? al in de bios of te downloaden? :P
aan z'n reacties te zien kijkt hij behoorlijk veel cam's :')

Sbrski vond ik trouwens wel een zieke film, maar ook gewoon een erg goed gemaakte film.

City Island

Beetje voortkabbelende film over Andy Garcia die zijn nooit gekende zoon, die net uit de gevangenis is, in huis neemt bij zijn huidige gezin. Langzaam blijkt dat deze zoon de meest normale van het stel is, iedereen heeft zijn eigen plannetjes die voor vooral veel misverstanden zorgen. Vakkundig gemaakte en geacteerde film die me desondanks maar moeilijk kon pakken. Een drama/komedie die hinkt op 2 gedachten maar nergens echt in uitblinkt, desondanks (mede door een sterk laatste kwartier) een aardig tussendoortje.

6.5
pi_118116313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:01 schreef planethugo het volgende:

City Island
[ afbeelding ]
Beetje voortkabbelende film over Andy Garcia die zijn nooit gekende zoon, die net uit de gevangenis is, in huis neemt bij zijn huidige gezin. Langzaam blijkt dat deze zoon de meest normale van het stel is, iedereen heeft zijn eigen plannetjes die voor vooral veel misverstanden zorgen. Vakkundig gemaakte en geacteerde film die me desondanks maar moeilijk kon pakken. Een drama/komedie die hinkt op 2 gedachten maar nergens echt in uitblinkt, desondanks (mede door een sterk laatste kwartier) een aardig tussendoortje.

6.5
Hij komt langzaam op gang maar hij sluit zo sterk af dat ik hem een hoger cijfer toeken. Andy Garcia zet gewoon een sterke rol neer en Julianna Margulies vind ik ook goed spelen. Daarnaast is de dochter van Andy gewoon lekker :)

Heb hem volgens mij al 3x gezien en vind het nog steeds een goede film, je moet je alleen even door het trage begin bijten. Ik raad deze film vaak aan omdat het een leuke comedy is die net even wat anders in elkaar zit dan normaal. Maar volgens mij zijn er in dit topic al genoeg recensies over deze film geschreven dus ik zal er niet nog meer woorden aan vuil maken.
pi_118119392


Typische adam sandler film, veel poepie pissie kakkie grappen en tja dat is iets waar je van moet houden of in de stemming voor moet zijn.
Ik vind zon film op zn tijd wel leuk om te zien! en heb me daarom ook best met de film vermaakt, in het begin van de film zijn er vooral veel foute grappen en later komt er toch ook een soort ''feel good'' gevoel bij wat het dus opzich een leuke combo maakt.
Ik heb me er prima mee vermaakt, 7
pi_118121845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:01 schreef planethugo het volgende:

[..]

aan z'n reacties te zien kijkt hij behoorlijk veel cam's :')

cams :')

1080p _O_
pi_118123293
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:35 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hier ook :D
Maar of ik hem helemaal ga kijken weet ik niet.
hij staat ook op YouTube, weliswaar in Russische versies. Was nieuwsgierig en heb er snel doorheen gezapt. Wat een rare fantasie moet de schrijver hebben :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:37:43 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118123623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:29 schreef Luxuria het volgende:

Waarom ben je van gedachten veranderd? :o
Heb genoeg stukjes gezien om te weten dat ik daar geen behoefte aan heb. Snuff-fantasiën heb ik nooit last van gehad. Na Decamerone vond ik dat soort films wel genoeg.
quote:
Ik denk dat ik hem deze week nog ga kijken, dus dan laat ik het weten ;)
Dat niet half kijken, weet ik niet of ik dat kan beloven :P
Succes ermee. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118139149
The Straight Story



Verenigde Staten / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Drama / Roadmovie
112 minuten

geregisseerd door David Lynch
met Richard Farnsworth, Sissy Spacek en Everett McGill

The Straight Story is een roadmovie gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de 73-jarige Alvin Straight, die in 1994 op zijn grasmaaier een zes weken durende tocht onderneemt, vanuit Iowa naar Wisconsin, om zijn zieke broer op te zoeken. Het feit dat het met de auto een halve dag rijden is, maakt duidelijk dat zijn reis een verzoeningsgebaar is naar zijn oudere broer, die hij na een ruzie, 10 jaar niet gesproken heeft. Onderweg ontmoet Alvin diverse lokale bewoners met ieder hun eigen verhaal.

Langzaam verhaal, maar Richard Farnsworth speelt hier erg goed. Vond het toch een erg ingrijpende film. Lekker rustig, maar onderhoudend. Ja geef mij maar meer van dit soort films :) anyone?

imdb 8 en daar ben ik het mee eens :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:06:41 #167
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118140741
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :P

[..]

Rare humor heb jij :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, is hier geen apart topic voor? Wel even laten weten wat jullie ervan vonden. En niet half kijken ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb genoeg stukjes gezien om te weten dat ik daar geen behoefte aan heb. Snuff-fantasiën heb ik nooit last van gehad. Na Decamerone vond ik dat soort films wel genoeg.

[..]

Succes ermee. :)
Ik heb hem helemaal gezien, maar het is idd een ontzettend zieke film.
Vooral dat eind ook :X
Je zult maar als kind in zo'n film moeten spelen...
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118142214
Beasts of the Southern Wild


Vandaag de Nederlandse première van Beasts of the Southern Wild, winnaar van de Grand Jury Prize op Sundance en uitgeroepen tot beste debuutfilm op het filmfestival van Cannes. De film volgt het leven van een eilandgemeenschap ten zuiden van de Mississippi-delta, en dan met name dat van de 6-jarige Hushpuppy en haar zieke vader Wink. Het leefgebied van de gemeenschap wordt bedreigd wanneer een storm het waterpeil doet stijgen. In de film zijn uitsluitend niet-professionele acteurs uit de regio te zien, die een fantastische prestatie neerzetten. Vooral het meisje dat Hushpuppy speelt is betoverend op het doek. Beasts of the Southern Wild is een film, waarbij je de aftiteling hard nodig hebt om bij te komen, wat dan nog eens wordt versterkt door de prachtige muziek. Het enige minpuntje van de film is voor mij het fantasy-element in de vorm van de verbeelding (toekomstvisie) van Hushpuppy. Het hoort wellicht bij het verhaal, maar WTF-momentjes halen me een beetje uit een film. But that's just me.

IMDB: 7,7
Ik: 8,5

[ Bericht 2% gewijzigd door ItaloDancer op 18-10-2012 21:39:22 ]
pi_118142960
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:53 schreef ZodiaX het volgende:
Safety not guaranteed

[ [url=http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/2d23621/4102462740/thumbnail/680x478/http://d1oi7t5trwfj5d.clo(...)track.jpg]afbeelding[/url] ]

Wow, verassend leuke film, had totaal geen idee wat ik moest verwachten, behalve dan een korte omschrijving van de film.

Een journalist gaat met 2 stagiares een aparte dame en een geeky jongen op een verhaal af van een advertentie in de krant (Zie movie poster) Uiteraard verwachten ze niets en kijken alleen hoe gek deze man is.

De humor is leuk en je blijft kijken en zeker met een goed gevoel kijk je de film af.
Tot het laatste stukje weet je niet of diegene nou serieus is of niet.

imdb: 7,5
Mijn cijfer: 8.0
Net gezien, en van mij krijgt hij een dikke 8.5
Een heerlijke wegkijker, met erg toffe humor :)
Kreeg terecht een staande ovatie op Sundance.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:17 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Op zich vrij voorspelbare film, maar wel erg leuk gedaan!
De film laat je niet rollen van het lachen, maar laat je de hele tijd met een lach en een goed gevoel kijken en verveeld geen moment. Word ook leuk geacteerd en is zeker een grappige kijk op wat je zou doen als je leven binnen X tijd eindigd
heb me er erg mee vermaakt en vind het beter dan de gemiddelde feel good film en geef hem daarom een 7.5
Volledig mee eens :)
Verrassende acteerprestatie van Steve Carell trouwens, doet hij stiekem best goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:28 schreef Soury het volgende:
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb Moonrise Kindom.

_O_ Geweldige film. Moeilijk te omschrijven. Dacht dat het te kinderlijk was maar dat is niet het geval.
Prachtige beelden (kijk het in HD) Tof verhaal, vriendschap en liefde. Compleet bizarre karakters die je
in je hart sluit. O+ Bruce Willis die op Youp van 't Hek lijkt. _O- En zijn vrouw waarvan ik gelijk wist dat ik Fargo maar weer eens moet bekijken.
Top Ja dikke 8
Wederom helemaal mee eens, lekker makkelijk dit :P
Wist compleet niet wat ik van de film moest verwachten, maar was bij de eerste scene al helemaal verkocht door het aparte camerawerk en de kleuren.
De dialogen tussen de (ontzettend goed gecaste) hoofdpersonen zijn ronduit prachtig!
Erg goeie film die zich afspeelt in een wereld waar ik stiekem wel zou willen wonen :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Wootism op 18-10-2012 20:59:55 ]
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:59:28 #170
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118147474
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:46 schreef Wootism het volgende:
Een heerlijke wegkijker, met erg toffe humor :)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:46 schreef Wootism het volgende:
Erg goeie film die zich afspeelt in een wereld waar ik stiekem wel zou willen wonen :D
Bedankt voor de tips! Beide films binnengehaald om van het weekend eens te kijken :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:25:40 #171
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118152345
Goed topic! Heb dankzij dit topic gisteren de film Seeking a friend for the end of the world gezien en ga vanavond de film Hachiko, A dogs tail kijken :D
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:27:39 #172
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_118152437
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:59 schreef yurian het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de tips! Beide films binnengehaald om van het weekend eens te kijken :)
Ik had Safety not guaranteed ook binnengehaald hierdoor. Heb hem net precies gekeken en vond hem ook erg leuk. Ben niet stuk gegaan ofzo, maar het was wel een goeie film. Zeker het kijken waard!
Alleen ik begreep dit niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:11:23 #173
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118154377
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik had Safety not guaranteed ook binnengehaald hierdoor. Heb hem net precies gekeken en vond hem ook erg leuk. Ben niet stuk gegaan ofzo, maar het was wel een goeie film. Zeker het kijken waard!
Alleen ik begreep dit niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is interessant, morgenavond meteen maar effe kijken dan ...
pi_118154444
The Bourne Identity, The Bourne Supremacy en The Bourne Ultimatum



Alle drie de films in twee dagen tijd bekeken. Ik had alleen Identity al een keer gezien. Achteraf gezien heb ik het idee dat ik drie keer een film met dezelfde rode draad heb gezien, vandaar dat ik niet voor iedere film een aparte review schrijf. De Bourne films zijn in ieder geval stuk voor stuk hele sterke actiefilms. De grote verscheidenheid aan locaties zorgt voor voldoende variatie tussen de films en onze held Jason Bourne verveelt nooit. De derde film was een waardige afsluiter en ben benieuwd waar de nieuwste Bourne over gaat, maar ik hoop toch echt dat het dat ze die over een andere boeg hebben gegooid.

Ondanks dat Supremacy en Ultimatum niet zo origineel als de eerste film waren, krijgen ze wel alle drie een 8 van mij. :)
pi_118161271
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik had Safety not guaranteed ook binnengehaald hierdoor. Heb hem net precies gekeken en vond hem ook erg leuk. Ben niet stuk gegaan ofzo, maar het was wel een goeie film. Zeker het kijken waard!
Alleen ik begreep dit niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al toch weer wat leuke films de laatste tijd, Moonrise Kingdom en Safety not Guaranteed, in een schaars genre. Hopelijk blijven ze daarmee doorgaan!
pi_118161343
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:13 schreef Justinn het volgende:
The Bourne Identity, The Bourne Supremacy en The Bourne Ultimatum

[ afbeelding ]

Alle drie de films in twee dagen tijd bekeken. Ik had alleen Identity al een keer gezien. Achteraf gezien heb ik het idee dat ik drie keer een film met dezelfde rode draad heb gezien, vandaar dat ik niet voor iedere film een aparte review schrijf. De Bourne films zijn in ieder geval stuk voor stuk hele sterke actiefilms. De grote verscheidenheid aan locaties zorgt voor voldoende variatie tussen de films en onze held Jason Bourne verveelt nooit. De derde film was een waardige afsluiter en ben benieuwd waar de nieuwste Bourne over gaat, maar ik hoop toch echt dat het dat ze die over een andere boeg hebben gegooid.

Ondanks dat Supremacy en Ultimatum niet zo origineel als de eerste film waren, krijgen ze wel alle drie een 8 van mij. :)
Identity was nog wel aardig, Supremacy niet gezien, maar wat een domme kutfilm is Ultimatum...

Fantasieloze bagger.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:12:07 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118166029
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:05 schreef ZodiaX het volgende:
Four Lions

[ afbeelding ]

4 Islamitische mannen in Engeland willen aanslagen plegen, het enige probleem is dat het allemaal idioten zijn, de 1 nog stommer dan de ander.

Een erg vermakelijke film, met leuke humor.

imdb: 7.3
Mijn cijfer: 8.0
Na 10 minuten gapend uitgezet.
Zo erg kinderachtig en slaapverwekkend flauw. :{

Geen cijfer waard.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118166595
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Na 10 minuten gapend uitgezet.
Zo erg kinderachtig en slaapverwekkend flauw. :{

Geen cijfer waard.
Echt kansloos idd :') daarintegen is Secondhand Lions wel weer erg leuk!
pi_118166794
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Na 10 minuten gapend uitgezet.
Zo erg kinderachtig en slaapverwekkend flauw. :{

Geen cijfer waard.
:o vond ik een verrassend leuke britse drama/komedie

Haywire

Kreeg voornamelijk negatieve recensies maar ben het daar totaal niet mee eens. Lekkere actie/thriller over een geheim agente die op de vlucht is. Totaal onorigineel gegeven maar de uitwerking was dat imo wel met een aantal zeer stijlvol geschoten en ruwe actiescene's. En dat er in de kleine bijrollen grote namen gecast zijn is ook wel leuk, maar niet meer dan dat

7.5

Madagascar 3

De eerste 2 films waren bij vlagen erg grappig en deze zet de traditie voort. Misschien net iets kinderachtiger dan de voorgangers en daardoor wat minder leuk maar toch zijn er nu ook weer genoeg geslaagde grappen in een hoog tempo zodat de anderhalf uur voorbij vliegen. Stuk leuker dan de 4de Ice Age, niet in de laatste plaats door de pinguins.

7.3
pi_118167382
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Identity was nog wel aardig, Supremacy niet gezien, maar wat een domme kutfilm is Ultimatum...

Fantasieloze bagger.
Legacy kan ook niet aan identity tippen.
pi_118168346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:25 schreef MrBaas het volgende:
Goed topic! Heb dankzij dit topic gisteren de film Seeking a friend for the end of the world gezien en ga vanavond de film Hachiko, A dogs tail kijken :D
Damn, hou bij Hachiko de zakdoekjes maar klaar.
Ik zat echt te janken als een klein kind :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_118168396
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:14 schreef Wootism het volgende:

[..]

Damn, hou bij Hachiko de zakdoekjes maar klaar.
Ik zat echt te janken als een klein kind :P
Mooi ook hoe hij het schrijft, Hachiko: een honden staart :')

Ik had ook tranen bij die film, maar ben ook een hondenliefhebber en heb altijd honden gehad.

Vond hem ondanks dat hij erg traag is, geweldig!
pi_118200071
TRON: Legacy (2010) - IMDb
Visueel een waar genot en de muziek van Daft Punk is ook prima, maar dit is slechts een lege huls. Het interesseerde me geen moer wat er met de personages zou gebeuren en het verhaal was wel heel simpel. 6/10
pi_118204185
Daar heb je het al, sci-fi film. Sws no-go :P
Only the strong survive
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:31:17 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_118204707
Mensen die scifi niet kunnen waarderen. Pas echt de lege hulzen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:34:48 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118204794
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:31 schreef speknek het volgende:
Mensen die scifi niet kunnen waarderen. Pas echt de lege hulzen.
Ben dan graag zo'n lege huls i.p.v. zo'n halve dop die SciFi leuk vindt. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118206544
Safety Not Guaranteed


Darius is een stagiaire bij een tijdschrift waar ze samen met mede stagiaire Arnau en reporter Jeff uit gaan zoeken wat het verhaal achter een contactadvertentie die mede tijdsreizigers zoekt is.

Leuk idee, grappig verhaal, en tof uitgewerkt. En Aubrey Plaza is sowieso leuk om naar te kijken. Het feit dat het om een mafkees gaat, waarbij je je afvraagt hoe maf hij eigenlijk is levert leuke maar ook mooie situaties op.

Imdb: 7.3
ik: 8

Killer Joe

Chris zit in de shit en is geld schuldig aan een stel bikers. Hij gaat samen met zijn vader een deal aan met detective Joe die ook bijbeunt als huurmoordenaar om de overlijdingspremie van zijn moeder op te strijken.

Wtf. Hele zwarte komedie met Matthew McConaughey als killer Joe. Niet echt grappig maar ik moest wel lachen om de wtf factor aan het einde. Vreemde film.

Imdb: 7.4
Ik: ?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118208419
Lovely Molly

Molly verhuist met haar man (de onlangs overleden 'Half Sack' uit Sons of Anarchy) terug naar haar ouderlijk huis en begint daar vreemde dingen te zien. Haar situatie verslechtert gaandeweg uiteraard en de omgeving geloofd haar, uiteraard, niet. Redelijk trage film waarin eigenlijk vrij weinig gebeurt en waar de horrorscene's te schaars zijn om ruim 100 minuten te vermaken. Het oogt allemaal wel aardig maar Molly boeide me weinig en echt spannend werd het maar niet. Die paar momentjes waren niet de moeite waard... Leuk dat het van de schrijver/regisseur van The Blair Witch Project is maar deze komt daar bij lange na niet in de buurt.

5.0
pi_118208557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:52 schreef HostiMeister het volgende:
Safety Not Guaranteed
[ afbeelding ]

Darius is een stagiaire bij een tijdschrift waar ze samen met mede stagiaire Arnau en reporter Jeff uit gaan zoeken wat het verhaal achter een contactadvertentie die mede tijdsreizigers zoekt is.

En Aubrey Plaza is sowieso leuk om naar te kijken.

Imdb: 7.3
ik: 8

:9 *Naar binnen hengelt
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:45:08 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118209369
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 15:14 schreef tech4u het volgende:

:9 *Naar binnen hengelt
Idem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118210022
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:52 schreef HostiMeister het volgende:
Safety Not Guaranteed
[ afbeelding ]

Darius is een stagiaire bij een tijdschrift waar ze samen met mede stagiaire Arnau en reporter Jeff uit gaan zoeken wat het verhaal achter een contactadvertentie die mede tijdsreizigers zoekt is.

Leuk idee, grappig verhaal, en tof uitgewerkt. En Aubrey Plaza is sowieso leuk om naar te kijken. Het feit dat het om een mafkees gaat, waarbij je je afvraagt hoe maf hij eigenlijk is levert leuke maar ook mooie situaties op.

Imdb: 7.3
ik: 8

Killer Joe
[ afbeelding ]
Chris zit in de shit en is geld schuldig aan een stel bikers. Hij gaat samen met zijn vader een deal aan met detective Joe die ook bijbeunt als huurmoordenaar om de overlijdingspremie van zijn moeder op te strijken.

Wtf. Hele zwarte komedie met Matthew McConaughey als killer Joe. Niet echt grappig maar ik moest wel lachen om de wtf factor aan het einde. Vreemde film.

Imdb: 7.4
Ik: ?
Audrey Plaza O+ . Speelt zo'n goede rol in P&R. Ga deze film zeker kijken!

Ik heb afgelopen week ook Killer Joe gekeken en ik weet ook nog steeds niet wat ik er nou van moet denken. Ik weet nou niet of ik hem goed of slecht vind.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:51:47 #192
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_118214700
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:01 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Kansloze, zieke film. Toen er een baby gepentreerd werd heb ik hem DIRECT uitgezet.
hoe weet je dat die baby werd gepenetreerd? het is namelijk niet op beeld te zien :P
het is een zieke film , het doel shockeren heeft de film ook zeer zeker bij mij bereikt.
dat maakt het overigens voor mij juist een "goede" film. niet 1 die ik bij iedereen kan aanraden dat dan weer niet ;)
pi_118215342
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:52 schreef HostiMeister het volgende:
Safety Not Guaranteed
[ afbeelding ]

Darius is een stagiaire bij een tijdschrift waar ze samen met mede stagiaire Arnau en reporter Jeff uit gaan zoeken wat het verhaal achter een contactadvertentie die mede tijdsreizigers zoekt is.

Leuk idee, grappig verhaal, en tof uitgewerkt. En Aubrey Plaza is sowieso leuk om naar te kijken. Het feit dat het om een mafkees gaat, waarbij je je afvraagt hoe maf hij eigenlijk is levert leuke maar ook mooie situaties op.

Imdb: 7.3
ik: 8

Toffe film idd. O+ Feel good 99%

[ Bericht 0% gewijzigd door Soury op 20-10-2012 19:39:14 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118217258
The tall man: aardige suspense/thriller over een bepaalde mysterieuze verschijning/entiteit die kinderen ontvoert. Er zat een onverwachte twist in het verhaal die ik niet zag aankomen. Geen topfilm maar je blijft wel kijken, ondanks het onwaarschijnlijke einde (en waarheid). Een 7-

Get the gringo Mel Gibson komt bij toeval in een zwaar corrupte mexicaanse gevangenis terecht en hosselt heel wat af om daar te overleven. Helemaal geen onaardige film, met Mel Gibson in een rol die je niet onbekend zal voorkomen. Het valt wel op dat Mel vaak hetzelfde personage speelt in zijn films (de bikkelharde loser met nodige ironische humor en een gouden hart die alles lijkt te kunnen ontlopen). De film zal je niet tegenvallen, ondanks de nodige onwaarschijnlijke feiten. Een 7+

Red lights tegenvallende thriller over een sceptisch ingestelde onderzoekster (Sigourney Weaver) die een paranormaal begaafde entertainer (Robert de Niro) probeert te ontmaskeren. Er treden onverklaarbare en raadselachtige gebeurtenissen op. Het is mij een raadsel waarom zo'n goede acteur en actrice aan zo'n slechte films meewerken. Warrig verhaal, onbevredigend einde, rare verhaallijn, veel vraagtekens. Een 6-.

Tell no one / Ne le dis à personne: Franse whodunnit thriller over een arts (de hoofdrolspeler van Intouchables) die 8 jaar na de moord op zijn vrouw op onderzoek uitgaat, omdat hij het idee heeft gekregen dat er een aantal dingen van toen totaal niet kloppen. IJzersterke, onderhoudende thriller met een aantal opmerkelijke plotwisselingen. De onderliggende menselijke tragedies goed in beeld worden gebracht. Ik zat gekluisterd aan de buis. Een 8.

Salmon Fishing in the Yemen krankzinnige titel voor een al even krankzinnig verhaal. Een visgekke sjeik wil op zalm vissen in de woestijn en stelt alles in het werk om zoiets te voor elkaar te krijgen. Ewan McGregor wordt als specialist ingehuurd. Het verhaal klinkt idioot, is het ook, maar het grappige is dat het uiteindelijk heel 'haalbaar' in beeld wordt gebracht. Er zitten een paar hilarische goede grappen in het verhaal. Een echte feelgood film die het net niet weet te raken. Een 7-

act of valor zwaar of the top AMERICA FUCK YEAH film met het nodige patriottistische gedram en getoeter zoals alleen de amerikanen dat kunnen. Paar navy seals bevrijden een paar gijzelaars...en voorkomen verder en passant wat terroristisch gemeuk, maar toen had ik hem al uitgezet. Hemeltergend slecht geacteerd in deze op zich vrij lange commercial voor het amerikaanse leger. Classicatie brandhout: een 4
pi_118222792
Na een lange tijd dit topic te hebben gevolgd, ga ik zelf maar eens recensies plaatsen. Als ik het niet goed doe, laat t weten!

End of Watch (2012) - IMDb


De film volgt 2 politie agenten van de LAPD die werken in een achterbuurt. De film is zo gefilmd dat het veel weg heeft van een documentaire en hierdoor is het niet een standaard politie film aangezien je ze echt 'volgt' in hun dagelijkse patrouilles. Dit zorgt voor een goede 'feeling' in de film. Ook vond ik hem erg spannend in vergelijking met andere actie films. Hier had ik het idee dat elke kijk om een hoekje de laatste kon zijn. De film is sterk geacteerd en het is een goed verhaal. Al zit ik nog te dubben over het einde.
Een echte aanrader!
IMDB: 8
Ik: 8


Killing Them Softly (2012) - IMDb


De film gaat over 2 kruimeldieven die een illegale poker game overvallen. Hierdoor krijgen ze Jackie Cogan (Brad Pitt) achter zich aan.
De film gaat in een erg sloom tempo vooruit. Er gebeurt niet te veel en het verhaal is erg simpel en niet origineel. Ik vond hem dus flink tegenvallen. Het kan ook zijn dat ik op meer actie had gehoopt, maar die bleef uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 7.2
Ik: 6


[ Bericht 13% gewijzigd door Vieuw op 20-10-2012 23:44:30 ]
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:25:47 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118223007
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:24 schreef tompsv18 het volgende:

Chained (2012)

[ afbeelding ]

Beschrijving MovieMeter: Thriller/Horror
Toen Tim nog een jong kind was, werd hij met zijn moeder opgepikt door de gestoorde taxichauffeur Bob. Hij werd zo al vroeg in zijn leven getuige van de gruwelen in de wereld; zijn moeder werd voor zijn ogen vermoord. Bob nam Tim vervolgens mee op zijn destructieve pad als protegé en dwong hem de lichamen van de vermoorde vrouwen te begraven. Nu is Tim inmiddels een tiener, en ziet hij zich gesteld voor een lastige keuze...


Een indrukwekkende film die me vanaf de eerste minuut weet te boeien. Niet alleen het acteerwerk is goed, ook het verhaal zit goed in elkaar met een zeer verrassende twist aan het einde. Die zag ik eerlijk gezegd totaal niet aankomen. De makers hebben voor de juiste sfeer gezorgd. Kil, bedreigend en ongemakkelijk zijn de woorden die in me opkomen.

Ik had zeker medelijden met Tim. Je zou maar zo'n jeugd hebben, verschrikkelijk. Enorm triest is dat. De film heeft wel indruk op me gemaakt en zal me daarom ook nog wel een tijdje bijblijven. En dat is natuurlijk ook de bedoeling van de makers, dus dat is ze zeker goed gelukt!

IMDb cijfer: 6/10
Mijn cijfer: 8/10
Bekeken. Vervreemdend, beklemmend en inderdaad een zeer onverwachte twist aan het einde.
Ook zeker raadzaam de hele aftiteling af te kijken, vanwege de geluiden die je dan hoort en verklaren wat er verder gebeuren gaat.

Mijn cijfer: 8.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:13:18 #197
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_118225054


Toffe film in de traditie van Lock Stock en Snatch, de Britse criminelen en verschillende verhaallijntjes gaan wederom goed samen :)
Ik vind hem iets minder humor bevatten dan de 2 andere films die ik noemde, maar desalniettemin een aanrader. :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_118229348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:13 schreef Justinn het volgende:
The Bourne Identity, The Bourne Supremacy en The Bourne Ultimatum

[ afbeelding ]

Alle drie de films in twee dagen tijd bekeken. Ik had alleen Identity al een keer gezien. Achteraf gezien heb ik het idee dat ik drie keer een film met dezelfde rode draad heb gezien, vandaar dat ik niet voor iedere film een aparte review schrijf. De Bourne films zijn in ieder geval stuk voor stuk hele sterke actiefilms. De grote verscheidenheid aan locaties zorgt voor voldoende variatie tussen de films en onze held Jason Bourne verveelt nooit. De derde film was een waardige afsluiter en ben benieuwd waar de nieuwste Bourne over gaat, maar ik hoop toch echt dat het dat ze die over een andere boeg hebben gegooid.

Ondanks dat Supremacy en Ultimatum niet zo origineel als de eerste film waren, krijgen ze wel alle drie een 8 van mij. :)
Een van de betere trilogies _O_
pi_118229816
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:13 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]

Toffe film in de traditie van Lock Stock en Snatch, de Britse criminelen en verschillende verhaallijntjes gaan wederom goed samen :)
Ik vind hem iets minder humor bevatten dan de 2 andere films die ik noemde, maar desalniettemin een aanrader. :Y
TOPfilm _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118230882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik had Safety not guaranteed ook binnengehaald hierdoor. Heb hem net precies gekeken en vond hem ook erg leuk. Ben niet stuk gegaan ofzo, maar het was wel een goeie film. Zeker het kijken waard!
Alleen ik begreep dit niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me wel vinden in deze verklaring:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Leuke film, die je tot het allerlaatste moment doet twijfelen. :) En zelfs daarna kan het einde nog op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. De film een stuk dieper dan dat deze in het eerste opzicht lijkt. Ik vond dat de personages goed werden uitgewerkt, zoals Jeff die van een oppervlakkige lul langzamerhand steeds menselijker wordt. De romantiek wist me ook te raken. Echter is de film wel enigszins traag en daarom niet voor iedereen, maar ik heb me persoonlijk geen moment verveeld. Ik zou het alleen niet bestempelen als een komedie, omdat ik de film op enkele scene's na niet grappig vond. Het is meer sci-fi, romantiek en mystery. Mijn cijfer: 8,5
pi_118236752
Your Sister's Sister



Vrouwenfilm, maar fuck it. Geen moment verveelt. :)

quote:
"Film met een typisch Indie sfeertje met daarnaast droge humor en complexe personages die met zichzelf in de knoop zitten."
Cijfer: 7.5
pi_118237356
The Amazing Spider-Man (2012) - IMDb
Leuke film met verrassend veel humor, iets waar het de trilogie van Raimi aan ontbreekt. De film laat hier en daar wel wat steken vallen, voornamelijk in de tweede helft, wat vooral lijkt te bestaan uit het vangen van The Lizard. Alsof de familiebanden en het vinden van de moordenaar van zijn oom Ben niet meer belangrijk zijn. Alle personages behalve Spidey blijven daarom ook bordkartonnen personages. Toch hebben we ons goed vermaakt. Andrew Garfield is iig een leukere Peter Parker dan jankzak Tobey 'ik draag de wereld op mijn schouders' MacGuire. 7/10
  zondag 21 oktober 2012 @ 12:57:13 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_118237677
Bridesmaids (2011) - IMDb

Ik dacht dat het de vrouwelijke versie van The Hangover was, maar het is een veel traditionelere romcom dan dat. En ook veel minder leuk. Er zitten een paar geslaagde grappen in en de chemie van de hoofdrolspelers is ook aardig, maar voor de rest vertrouwt het teveel op flauwe pies en poepgrappen. Daarnaast kruist het de hokjes van de voorspelbare romcom plichtsgetrouw af zonder dat er nou een reden voor is. Ze raakt vervreemd met de lieve jongen waar ze natuurlijk bij eindigt voor geen duidelijke reden en ze komen ook weer samen voor geen duidelijke reden. Gewoon omdat het moet, en zo voelt de hele film een beetje.

5/10.

Shortbus (2006) - IMDb

Film over New Yorkers met relatie of seksuele problemen (een anorgasmische relatietherapeute, een ex homo prostituee die niet van zijn partner kan houden, etc) die samenkomen in een extravagante seksclub. Omdat het zo'n open setting is leren ze zichzelf kennen. Veel expliciete seks (homoseks vooral). Het verhaal heeft net zo weinig om het lijf als de acteurs en het is ook niet echt een goede film sec bezien, maar doordat de hoofdrolspelers zoveel van zichzelf, uhm, tonen, werkt het wel. Het is allemaal echt, en daardoor worden de emoties ook echt.

7/10

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 21-10-2012 13:04:39 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 21 oktober 2012 @ 13:17:50 #204
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_118238134
Ik vond de trilogie van Raimi stukken beter vooral omdat ik altijd al een fan van Raimi ben geweest. Ik vond de sfeer van de trilogie ook veel beter aansluiten bij de comics.

Wij hebben gisteravond trouwens The Ghost Writer van Roman Polanski gezien. De meningen op IMDB zijn zeer verdeeld maar wij vonden het een goede film, ik geef 'm een 7,5. De film verteld het verhaal van "The Ghost", een schrijver die wordt ingehuurd om de memoires the schrijven van de Britse oud premier Adam Lang. Hij reist af naar Amerika en verblijft op het eiland waar zijn voorganger aan de biografie van Lang is begonnen en door een ongeluk om het leven is gekomen. Gaandeweg ontdekt "The Ghost" (gespeeld door Ewan McGregor) steeds meer dingen die niet kloppen en brengt daarmee zijn eigen leven in gevaar.

De film doet qua sfeer denken aan Chinatown en andere klassiekers van Polanski zonder een kopie te zijn. Polanski weet verdomd goed hoe je een thriller moet maken en laat met The Ghost Writer zien dat hij het nog niet verleerd is.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_118238386
quote:
staan ook op mijn lijstje om binnenkort gekeken te worden
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_118243166
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:57 schreef speknek het volgende:
Bridesmaids (2011) - IMDb

Ik dacht dat het de vrouwelijke versie van The Hangover was, maar het is een veel traditionelere romcom dan dat. En ook veel minder leuk. Er zitten een paar geslaagde grappen in en de chemie van de hoofdrolspelers is ook aardig, maar voor de rest vertrouwt het teveel op flauwe pies en poepgrappen. Daarnaast kruist het de hokjes van de voorspelbare romcom plichtsgetrouw af zonder dat er nou een reden voor is. Ze raakt vervreemd met de lieve jongen waar ze natuurlijk bij eindigt voor geen duidelijke reden en ze komen ook weer samen voor geen duidelijke reden. Gewoon omdat het moet, en zo voelt de hele film een beetje.

5/10.

Shortbus (2006) - IMDb

Film over New Yorkers met relatie of seksuele problemen (een anorgasmische relatietherapeute, een ex homo prostituee die niet van zijn partner kan houden, etc) die samenkomen in een extravagante seksclub. Omdat het zo'n open setting is leren ze zichzelf kennen. Veel expliciete seks (homoseks vooral). Het verhaal heeft net zo weinig om het lijf als de acteurs en het is ook niet echt een goede film sec bezien, maar doordat de hoofdrolspelers zoveel van zichzelf, uhm, tonen, werkt het wel. Het is allemaal echt, en daardoor worden de emoties ook echt.

7/10
shortbus kilinkt leuk!!!is er ook humor in?
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:59:21 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118243542
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:57 schreef speknek het volgende:

Shortbus (2006) - IMDb

Film over New Yorkers met relatie of seksuele problemen (een anorgasmische relatietherapeute, een ex homo prostituee die niet van zijn partner kan houden, etc) die samenkomen in een extravagante seksclub. Omdat het zo'n open setting is leren ze zichzelf kennen. Veel expliciete seks (homoseks vooral). Het verhaal heeft net zo weinig om het lijf als de acteurs en het is ook niet echt een goede film sec bezien, maar doordat de hoofdrolspelers zoveel van zichzelf, uhm, tonen, werkt het wel. Het is allemaal echt, en daardoor worden de emoties ook echt.

7/10
Gisteren bij Canvas op de TV. ;)

Heb hem opgenomen om later nog eens te bekijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:08:36 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_118243908
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:49 schreef casper019 het volgende:

[..]

shortbus kilinkt leuk!!!is er ook humor in?
Ik heb hem jaren geleden in de bios gezien. Maar kan me niet veel humor herinneren. Vond het zelf ook een goede film. Maar denk niet dat het een film voor jou is. .
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:10:32 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_118244007
Iron Sky
Geinige lollerfilm, waarbij ik telkens dacht 'wat slèècht!', maar wel kon lachen d'rom. Naar de maan gevluchte Nazi's besluiten weer eens terug te gaan naar de aarde en met dat plot kun je wel je lol op. Met de productie zit het dik in orde, wat knap is voor een budgetje van een schamele 7,5 miljoen dollar. Op het eind wordt er vol ingezet op grootse actie met ontploffende zeppelins en ander spacetuig. Dat soort dingen kunnen nooit vervelen :Y. Cijfer: 7

Playtime
Eerste uur was nog wel te doen, want die Tati weet wel hoe je strakke en gave plaatjes kunt schieten. Echter na een tijdje heb je het wel gehad met die aanklacht tegen de modernisering, de boddschap is dan wel genoeg bekend. Een speelduur van 2 uur is ook gewoonweg te lang voor zoiets als dit. Ook vind ik het personage monsieur Hulot te weinig in de picture te staan. Daar had veel meer lolligheid uitgehaald kunnen worden. Cijfer: 6,5

The Angels' Share
Heerlijk hoor, die sloeberomgevingen van Groot-Brittannië. Echt waar, wat een treurniswekkende sociaal minder bedeelde types wonen daar. In The Angels' Share komen een aantal aan bod, waaronder Robbie, een knaap die op het punt staat vader te worden maar ook zich misdragen heeft. Via de reclassering raakt hij bekend met whisky's en maakt hij contact met andere geflipte criminelen.

Ik had eerst de vrees dat het vooral over Robbie en zijn vaderschap zou gaan, maar plots verlegt de film zijn aandacht naar een heus whisky-avontuur. Erg leuk en grappig hoe dat tweede gedeelte in elkaar steekt. The Angels' Share heeft veel fuck-geroep en andersoortig onverstaanbaar gebrabbel de hele tijd, maar eigenlijk heb ik voor de rest niet zo veel aan te merken. Leuke film dus! Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:01:53 #210
123096 qwry
Stop Contact!
pi_118247943
Seeking a Friend for the End of the World

Een film over 'hoe om te gaan wanneer de wereld dreigt te vergaan'. Met het casten van Steve Carell zou je haast denken dat je naar een (zwarte) komedie gaat kijken, in plaats daarvan krijg je een - nogal luchtig - drama voor je kiezen. Waar ik me vooral aan gestoord heb is de casting van Keira Knightley als Carell's tegenspeler; er is amper chemie tussen de twee wat vooral te danken is aan mevrouw Knightley. Het einde van de wereld concept wordt jammergenoeg bijna nergens uitgebuit (op een paar kleine grapjes na) en lijkt zich vooral op de achtergrond af te spelen.

5/10
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 18:36:02 #211
9859 crew  Karina
Woman
pi_118248984
Chloe
Drama

Een vrouw denkt dat haar man vreemdgaat en huurt een hoertje in om haar man te verleiden, om te zien of hij erop in gaat.

Het hoertje doet dit en brengt uitgebreid verslag uit aan de vrouw.

Wat een voorspelbaar plot, ik had echt in het begin al door wat er aan de hand was. Wel afgekeken, hij duurde tenminste niet zo lang dat scheelde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:00:15 #212
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_118249780
We bought a zoo

We Bought a Zoo (2011) - IMDb

Beetje langzame film, maar verveelde geen moment. Matt Damon is zijn puppy-uiterlijk kwijt en zet een mooie volwassen rol neer. Dochtertje is uber-schattig!

8/10
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 oktober 2012 @ 19:10:49 #213
862 Arcee
Look closer
pi_118250141
Michael (2011) - IMDb



Akelige film, ongemakkelijk ook vooral, gezien het controversiële onderwerp. Erg klinisch in beeld gebracht. Dit Oostenrijkse drama is naast ongemakkelijk nog spannend ook.

Ik vond het een sterke film. Aanrader voor liefhebbers van rauw drama.

Cijfer: 7.5
IMDb: 6.9
pi_118250307
The Help (2011) - IMDb



The Help gaat over een jonge schrijfster die de verhalen van de Afro-Amerikaanse huishoudelijke hulpjes van welgestelde blanken tot een boek wil verwerken. De film speelt zich af in het Mississippi van de jaren zestig, waar apartheid en rascisme nog volop aanwezig zijn. De donkere vrouwen moeten kiezen: Willen ze de misstanden waar ze dagelijks mee te maken hebben aan een groot publiek kenbaar maken of houden ze zich stil zodat hun bron van inkomsten in ieder geval niet in gevaar komt en het leven niet nog zwaarder wordt?

Ik vond het een erg mooie film. Hij duurt lang, zo'n 2,5 uur, maar dat is geen enkel probleem. Ik had er minder van verwacht, dus dit was een fijne verrassing. De cast is ook geweldig. Een terechte Oscar voor Octavia Spencer en wat mij betreft had Viola Davis er ook een verdiend. Emma Stone is trouwens ook altijd fijn om naar te kijken.

Mijn cijfer: 8
IMDb: 8.1

Mary and Max (2009) - IMDb



Mary is een achtjarig meisje uit Australië, Max een dikke veertiger uit New York. Beiden hebben ze zo hun problemen met zichzelf en het leven en toevalligerwijs komen ze met elkaar in contact als Mary op een dag besluit een willekeurig persoon een brief te schrijven. Zo ontstaat een bijzondere band tussen de twee figuren.

Erg mooi gemaakte klei-animatiefilm. Er zit een hoop zwarte humor in, die niet echt geschikt is voor kinderen. Vond het een mooie film over vriendschap, identiteit en acceptatie.

Mijn cijfer: 8
IMDb: 8.2
pi_118252409
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:10 schreef Arcee het volgende:
Michael (2011) - IMDb

[ afbeelding ]

Akelige film, ongemakkelijk ook vooral, gezien het controversiële onderwerp. Erg klinisch in beeld gebracht. Dit Oostenrijkse drama is naast ongemakkelijk nog spannend ook.

Ik vond het een sterke film. Aanrader voor liefhebbers van rauw drama.

Cijfer: 7.5
IMDb: 6.9
Dit is toch die film gebaseerd op dat Natascha Kampusch verhaal?
pi_118253083
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik heb hem jaren geleden in de bios gezien. Maar kan me niet veel humor herinneren. Vond het zelf ook een goede film. Maar denk niet dat het een film voor jou is. .
hoezo niet?
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:40:01 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_118254376
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:18 schreef casper019 het volgende:

[..]

hoezo niet?
Omdat het een drama is met een heel erg rustig tempo en er heel veel gepraat wordt over persoonlijke problemen op het gebied van relatie en sex. En dat niet echt het soort films dat jij goed waardeert in je reviews.
pi_118254563
Whatever Works (2009) - IMDb

Vierde geniale film in het rijtje Moonrise Kingdom, Safety not Guaranteed en City Island. Geen idee waarom het zo'n mooie film is, maar ik hou ervan.

8,5.
pi_118266177


Leuke film!! leuke mix van drama/komedie/feelgood/roadmovie!
FIlm kijkt lekkerweg en verveeld geen seconde, ook goed geacteerd (hoewel carice van houten wel beter geacteerd heeft, was de rest van de cast meer dan prima!) en is dit zeker voor NL begrippen een zeer goeie en fijne film!
7.5
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:31:52 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118266733
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:53 schreef ZodiaX het volgende:
Safety not guaranteed

[ [url=http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/2d23621/4102462740/thumbnail/680x478/http://d1oi7t5trwfj5d.clo(...)track.jpg]afbeelding[/url] ]

Wow, verassend leuke film, had totaal geen idee wat ik moest verwachten, behalve dan een korte omschrijving van de film.

Een journalist gaat met 2 stagiares een aparte dame en een geeky jongen op een verhaal af van een advertentie in de krant (Zie movie poster) Uiteraard verwachten ze niets en kijken alleen hoe gek deze man is.

De humor is leuk en je blijft kijken en zeker met een goed gevoel kijk je de film af.
Tot het laatste stukje weet je niet of diegene nou serieus is of niet.

imdb: 7,5
Mijn cijfer: 8.0
Bekeken.
Grappig flinterdun verhaaltje. Leuk gegeven. Slecht bedacht einde.
Mijn cijfer: 6,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 22 oktober 2012 @ 01:38:54 #221
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118268467
50/50 (2011) - IMDb

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De 27-jarige Adam krijgt te horen dat hij kanker heeft in zijn rug en leest op internet dat hij maar 50% kans heeft om het te overleven. De film is vrij luchtig maar heeft wel een aantal serieuze scènes die ik erg mooi vond.
  maandag 22 oktober 2012 @ 03:02:15 #222
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_118269471
Goeie film idd. En Anna Kendrick O+
Tics van je petten.
pi_118270308
Jammer dat hier altijd 100x dezelfde reviews voorbij komen..
  maandag 22 oktober 2012 @ 08:41:53 #224
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_118270412
Onlangs Requiem for a dream gezien. Aangezien ik vaak lovende woorden over deze film had gehorod.

De 8.4 die de IMDB hem geeft zou ik hem niet geven. Vond er eerlijk gezegd weinig aan en vooral erg langzaam (er gebeurd opzich weinig, dus je ziet vaak hetzelfde maar dan net anders terugkomen).
Toch was ik wel een beetje benieuwd hoe het afliep, dus de film wel afgekeken.
pi_118271463
Cosmopolis

Een half uurtje uit kunnen houden, nietszeggend geblaat in een limousine, waar je dan ergens tussen de regels door een statement tegen kapitalisme moet vinden ofzo, oersaai...

Dark Shadows

Wederom een mooi gemaakte Tim Burton film, maar het grap-gehalte lag mij persoonlijk wat te laag.

6/10

Prometheus

Heerlijke sci-fi film zoals ze niet vaak meer worden gemaakt, van begin tot eind genoten.
Dat het ook nog eens een inleiding tot de Alien-films is, is mooi meegenomen.

9/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:08:03 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118275625
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:29 schreef kevin_ het volgende:
Jammer dat hier altijd 100x dezelfde reviews voorbij komen..
Ja raar, he?
Jij verzint liever nieuwe, niet bestaande films die je gezien hebt? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118275980
quote:
12s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja raar, he?
Jij verzint liever nieuwe, niet bestaande films die je gezien hebt? :')
Na 16x gelezen te hebben dat 'Intouchables' een goede film is, weet ik het wel.
pi_118278681
Achtste Groepers Huilen Niet (2012) - IMDb


Naar het gelijknamige boek van Jacques Vriens. Akkie is een stoere meid en voetbal is haar lust en haar leven. Ze laat zich door niemand gekmaken, zelfs niet door Joep die vindt dat meisjes niet kunnen voetballen. Als ze te horen krijgt dat ze leukemie heeft, gaat ze moedig de strijd aan, maar Akkie denkt slechts aan een ding: die belangrijke voetbalwedstrijd.

Een kindvriendelijke, maar toch serieuze film over een meisje dat leukemie krijgt. Erg aangrijpend, maar op veel momenten met een hoop humor gebracht. De film doet in dat opzicht niet onder voor 50/50. Een echte tranentrekker die ook volwassenen niet onberoerd zou laten. De nostalgie van de basisschool, rivaliteit, eerste verliefdheid en verkering maken het tot een volledige film die zowel het leven van kinderen op de basisschool als het drama van kanker bij een kind goed weet te vertellen.

Een dikke 8.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:34:45 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118278794
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:17 schreef kevin_ het volgende:

Na 16x gelezen te hebben dat 'Intouchables' een goede film is, weet ik het wel.
Wat vond jij eigenlijk van die film? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118278965
Het gaat juist om die verschillende meningen. Ik lees zo wie ik serieus mag nemen en wie niet.
Zo weet ik dat golfer Moonrise Kingdom niks vond, en schrap ik hem van de te lezen users. Simpel.
pi_118279822
V/H/S

Een groep inbrekers krijgt de opdracht om een videoband bij een man te gaan stelen, ze vinden echter veel meer banden, waarop allerlei vreemde horrorverhalen staan. VHS is een film waarin een stuk of 5 verschillende verhalen vertoond worden en dat werkte wel verfrissend. De 2 uur vlogen voorbij en vooral het eerste ( i like you >:) ) en het laatste (WTF :D ) verhaal vond ik imponerend. Verwacht geen sluitende conclusie, waardoor je op het einde met een 'wtf heb ik net bekeken' gevoel achterblijft maar toch kan ik de horrorliefhebber deze film wel aanraden. Prima vermaak

8.0

Dark Shadows

Weer een typische Burton/Depp film met een donkere sfeer en vele visuele pracht en praal. Goed gemaakt, leuk geacteerd en niet vervelend maar toch bij lange na niet het beste werk van dit duo. Daarvoor is Dark Shadows toch te oppervlakkig.

7.0
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:51:02 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118281789
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:38 schreef fliert het volgende:
Het gaat juist om die verschillende meningen. Ik lees zo wie ik serieus mag nemen en wie niet.
Zo weet ik dat golfer Moonrise Kingdom niks vond, en schrap ik hem van de te lezen users. Simpel.
Zo werkt het inderdaad wel. Van kinderen die die film wel leuk vonden weet ik van dat ze (nog) geen smaak hebben en die recensies neem ik dus niet meer serieus. Simpel inderdaad. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118282058
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
The Amazing Spider-Man (2012) - IMDb
Leuke film met verrassend veel humor, iets waar het de trilogie van Raimi aan ontbreekt. De film laat hier en daar wel wat steken vallen, voornamelijk in de tweede helft, wat vooral lijkt te bestaan uit het vangen van The Lizard. Alsof de familiebanden en het vinden van de moordenaar van zijn oom Ben niet meer belangrijk zijn. Alle personages behalve Spidey blijven daarom ook bordkartonnen personages. Toch hebben we ons goed vermaakt. Andrew Garfield is iig een leukere Peter Parker dan jankzak Tobey 'ik draag de wereld op mijn schouders' MacGuire. 7/10
Afgelopen weekend ook The Amazing Spider-Man gezien en ik kan niet anders dan mij compleet aansluiten bij de review van Mint_Clansell. Zoals hierboven al gerefereerd werd laat te film nogal wat steken vallen omtrend de het vinden van de moordenaar van Oom Ben, ik had toch wel verwacht dat Peter hier hij prioriteit van zou maken. Desondanks een leuke film om op een zaterdagavond te kijken, gaat niet zo dramatisch diep door zoals Sam Raimi's trilogie en kijkt lekker weg door de leuke actie.

Ik geef de film een 7.2 (en wil gelijk de Toby Maguire Spider-Man's naar beneden raten)
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:39:30 #234
182073 invine
blablabla etc.
pi_118283904
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Zo werkt het inderdaad wel. Van kinderen die die film wel leuk vonden weet ik van dat ze (nog) geen smaak hebben en die recensies neem ik dus niet meer serieus. Simpel inderdaad. ;)
Denk dat smaak hier ook een grote rol in speelt ;) ik lees ook liever recensies van mensen die soort gelijke films als die ik leuk vind kijken.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:32:29 #235
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_118289552
Safety not guaranteed,

Erg leuke film, na tips van hier gister bekeken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:04:21 #236
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118314686
Achtste Groepers Huilen Niet (2012) - IMDb

Nadat ik Komt een Vrouw bij de Dokter en 50/50 heb gekeken en in dit topic toevallig de film Achtste Groepers Huilen Niet zag staan, besloot ik om die maar eens te gaan kijken. In al deze drie de films krijgt de hoofdpersoon te horen dat hij of zij kanker heeft. Van Komt een Vrouw bij de Dokter vond ik dat te film veel te snel ging en nogal plat af en toe en 50/50 vond ik in veel scènes veel te luchtig. Toch krijgen die twee films van mij allebei een redelijk dikke voldoende. Maar wat ik net heb gezien: wow. Achtste Groepers Huilen niet is een geweldig mooie film en ik ben ontzettend blij dat ik hem gezien heb, want eerst leek hij mij vooral door de titel van de film nogal kinderachtig. Als het aan mij had gelegen dan zou de film dan ook Cool kids don't cry, do they? geheten. De film gaat over een 11-jarig meisje met leukemie. Wat ik mooi vond aan de film is dat je ziet hoe karakters veranderen, kinderen omgaan met verdriet, hoe sterk de zieke hoofdpersoon is en hoe betrokken iedereen is bij het zieke meisje, zoals alle klasgenoten die brieven aan haar schrijven en tekeningen opsturen en hoe de oncoloog en de verpleging met haar omgaan. Het doet me denken aan mijn eigen schooltijd op de basisschool en het herinnert me aan de positiviteit die vooral kinderen altijd hebben.

Score: 9/10

Direct nadat ik de film gezien had, wou ik kinderoncoloog worden, heb een beetje informatie erover opgezocht en ben dolblij dat ik mij over anderhalf jaar kan inschrijven op de studie. Ik wou eerst namelijk natuurkunde laten vallen, maar heb dat niet gedaan. Nu beslis je zoiets niet in 2 uurtjes, maar ik ben altijd totaal inspiratieloos geweest wat betreft voor studie ik wil gaan volgen en wat voor mogelijke baan ik later wil hebben, dus ik ben behoorlijk blij iets interessants te hebben gevonden aangezien mij eerst niets interessant leek.
pi_118314892
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:39 schreef invine het volgende:

[..]

Denk dat smaak hier ook een grote rol in speelt ;) ik lees ook liever recensies van mensen die soort gelijke films als die ik leuk vind kijken.
Maak een account aan op What I Watch. Is echt handig, ook (vooral) om bij te houden wat je allemaal wel of niet gezien hebt... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:17:19 #238
182073 invine
blablabla etc.
pi_118316877
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maak een account aan op What I Watch. Is echt handig, ook (vooral) om bij te houden wat je allemaal wel of niet gezien hebt... ;)
Ik zit al bij icheckmovies.com ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:26:30 #239
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_118317004

Ik heb net tucker and dale vs evil gezien, en het was een van de beste films die ik in tijden heb gezien _O_
het is van het genre horror komedie , maar heb me echt de ballen uit de broek gelachen. _O-
ik raad iedereen deze film aan , eigenlijk wil ik er verder niet te veel over verklappen.
je moet hem gewoon zonder trailer of echte recensies kijken, zonder verwachtingen.
ik heb de trailer wel gekeken maar zie je net iets te veel van de film.

[ Bericht 8% gewijzigd door smitjew op 23-10-2012 18:57:50 ]
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:01:58 #240
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_118320493

Gisteren gekeken. Als dochter van David Lynch heeft ze goed naar haar vader gekeken qua regisseur. Creepy sfeertje en dito verhaal.
Verhaal gaat over een man die vrouwen ontvoerd en vermoord. Op een dag ontvoerd hij een vrouw en zoontje, waarbij hij de zoon in leven houdt en hem verder opvoed. Jaren later wil die man zijn "zoon" in zijn voetsporen laten treden door ook vrouwen te vermoorden. Op dit punt verwacht je enigzins wat voorspelbaarheid wat komen gaat maar op het einde neemt de film een compleet andere wending die ik niet zag aankomen.

Prima film :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door penny-wise op 23-10-2012 12:51:19 ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:08:57 #241
296917 Abby79
Being myself!
pi_118320711
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef smitjew het volgende:
[ afbeelding ]

[...]
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:01 schreef penny-wise het volgende:
[ afbeelding ]

[...]
Afbeeldingen direct van IMDb werken niet... Nu is in de post van smitjew nog wel te achterhalen dat het over Tucker and Dale vs Evil gaat, maar dat de post van penny-wise over Chained gaat was iets lastiger te achterhalen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118321291
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:04 schreef MrBaas het volgende:
Achtste Groepers Huilen Niet (2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Nadat ik Komt een Vrouw bij de Dokter en 50/50 heb gekeken en in dit topic toevallig de film Achtste Groepers Huilen Niet zag staan, besloot ik om die maar eens te gaan kijken. In al deze drie de films krijgt de hoofdpersoon te horen dat hij of zij kanker heeft. Van Komt een Vrouw bij de Dokter vond ik dat te film veel te snel ging en nogal plat af en toe en 50/50 vond ik in veel scènes veel te luchtig. Toch krijgen die twee films van mij allebei een redelijk dikke voldoende. Maar wat ik net heb gezien: wow. Achtste Groepers Huilen niet is een geweldig mooie film en ik ben ontzettend blij dat ik hem gezien heb, want eerst leek hij mij vooral door de titel van de film nogal kinderachtig. Als het aan mij had gelegen dan zou de film dan ook Cool kids don't cry, do they? geheten. De film gaat over een 11-jarig meisje met leukemie. Wat ik mooi vond aan de film is dat je ziet hoe karakters veranderen, kinderen omgaan met verdriet, hoe sterk de zieke hoofdpersoon is en hoe betrokken iedereen is bij het zieke meisje, zoals alle klasgenoten die brieven aan haar schrijven en tekeningen opsturen en hoe de oncoloog en de verpleging met haar omgaan. Het doet me denken aan mijn eigen schooltijd op de basisschool en het herinnert me aan de positiviteit die vooral kinderen altijd hebben.

Score: 9/10

Direct nadat ik de film gezien had, wou ik kinderoncoloog worden, heb een beetje informatie erover opgezocht en ben dolblij dat ik mij over anderhalf jaar kan inschrijven op de studie. Ik wou eerst namelijk natuurkunde laten vallen, maar heb dat niet gedaan. Nu beslis je zoiets niet in 2 uurtjes, maar ik ben altijd totaal inspiratieloos geweest wat betreft voor studie ik wil gaan volgen en wat voor mogelijke baan ik later wil hebben, dus ik ben behoorlijk blij iets interessants te hebben gevonden aangezien mij eerst niets interessant leek.
Klinkt erg goed, is het ook een film voor volwassenen??
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:31:03 #243
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118321473
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:26 schreef casper019 het volgende:

[..]

Klinkt erg goed, is het ook een film voor volwassenen??
Ik ben zelf 16 dus ik denk dat volwassenen hem ook wel leuk vinden. De film is niet echt kinderachtig, wel kindvriendelijk.
pi_118324236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:26 schreef casper019 het volgende:

[..]

Klinkt erg goed, is het ook een film voor volwassenen??
Ja, vind ik wel.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:53:13 #245
296917 Abby79
Being myself!
pi_118326806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:26 schreef casper019 het volgende:

[..]

Klinkt erg goed, is het ook een film voor volwassenen??
Ik heb de film niet gezien, maar het boek was zeker de moeite waard! Voor mij speelt ook mee dat ik veel mensen uit die klas (bevat blijkbaar spoilers) echt ken(de). Anke zelf heb ik nooit gekend, ik woonde destijds een dorp verder :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118326879
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik heb de film niet gezien, maar het boek was zeker de moeite waard! Voor mij speelt ook mee dat ik veel mensen uit die klas echt ken(de). Anke zelf heb ik nooit gekend, ik woonde destijds een dorp verder :).
Zet er even bij dat er een spoiler in dat stukje staat wat je gelinkt hebt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:57:39 #247
296917 Abby79
Being myself!
pi_118326955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Zet er even bij dat er een spoiler in dat stukje staat wat je gelinkt hebt.
Oh, sorry. Is al lang geleden dat ik die aflevering gezien heb, en ging er ook deels vanuit dat het verhaal uit een bekend 10 jaar oud boek wel bekend was ;) Melding iig even toegevoegd!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118345249
The Amazing Spider-Man



Peter Parker (Andrew Garfield) is een jonge, middelbare school student, die sinds de plotselinge verdwijning van zijn ouders bij zijn oom Ben (Martin Sheen) en tante May (Sally Field) woont. Tijdens een zoektocht naar zijn ouders komt hij terecht in het laboratorium van wetenschapper Dr. Curt Conners (Rhys Ifans), waar hij plotseling wordt gebeten door een radioactieve spin. Peter ontdekt vervolgens dat deze spin hem bijzondere gaven heeft gegeven en hij besluit om deze krachten te gebruiken om de misdaad tegen te gaan. Maar als Dr. Conners tijdens een experiment verandert in een groot en kwaadaardig wezen, genaamd The Lizard, weet Peter wat hem te doen staat; hij zal als zijn alter-ego Spider-Man al zijn krachten moeten aanroepen om dit monster te kunnen verslaan.

Dit vind ik de slechtste spiderman tot nu toe. Ze hebben een nieuwe draai aan het verhaal gegeven, maar zijn naar mijn mening hier hopeloos in mislukt. De volgende delen zal ik maar overslaan.


IMDB: 7,5
Mijn Cijfer: 4
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:17:04 #249
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118350170
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:48 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren naar het PAC-festival geweest.

Daar heb ik (onder andere, ik noem alleen de boeiende) de volgende films gezien:

1. Amour
Erg aangrijpende, indrukwekkende film over een aftakelende pianolerares die thuis verzorgd wordt door (vooral) haar man. Het zal je maar overkomen...

Mijn cijfer: 8/10
IMDB: 8,1/10

2. The perks of being a wallflower
Ik was even bang voor een typische highschool/coming of age-film, maar er zat flink wat meer diepgang in dan ik had gedacht. En na 10 minuten denk je al niet meer "Hi Hermione" als Emma Watson in beeld komt.

Mijn cijfer: 7,5
IMDB: 8,3/10

3. Jagten
Het begint met een gekwetste kleuter die een schunnige opmerking van haar broer en zijn vriendje herhaalt en het laat op heel indrukwekkende wijze zien hoe op die manier een leugen over kindermisbruik volledig uit de hand kan lopen. Erg indrukwekkende rol van Mads Mikkelsen. Het roept wel de vraag op: hoe zou je zelf reageren in zo'n situatie? Zou je bijvoorbeeld kunnen geloven dat je beste vriend je dochtertje niet heeft aangeraakt of zou je je dochtertje geloven?
Mooi, niet-cliché einde ook :). Beste film van het PAC-festival imho.

Mijn cijfer: 8,5/10
IMDB: 8/10
Ben het met je eens v.w.b. Jagten en The Perks of.. Maar Amour. Wat een v...r....e....s....e...l...i...j...k.........t....r....a.....g....e.......f....i....l....m! Ik vond het thema interessant en een film hoeft van mij niet per se snel en flitsend te zijn maar ik vond Amour echt een marteling :o .

De overige twee films van 't PAC festival: Lawless vond ik ook best goed. Goed geacteerd, wel wat expliciet geweld naar mijn smaak. Wat Trouble with the curve deed bij PAC is mij een raadsel. Keek wel lekker weg maar erg standaard Hollywood.
pi_118363188
Our Idiot Brother (2011)


Ned (Paul Rudd) is niet al te snugger, om het zacht uit te drukken. Om de meest stomme fouten van hem (wiet verkopen aan een agent in uniform bijvoorbeeld) beland hij in en uit de bak. Hij vindt, als hij weer vrij is, onderdak bij zijn 3 zussen en moeder, waar hij het bloed onder hun nagels haalt. Ned probeert hun allemaal te helpen tijdens de persoonlijke problemen waarmee elke zus te maken heeft maar hij maakt het alleen maar lastiger voor hun.

Our Idiot Brother is geen komedie waarbij je continue slap ligt van het lachen, maar wel een film waarbij je de hele tijd met een smile op je gezicht naar zit te kijken. Ned is zo verschikkelijk dom en onwetend, dat je jezelf af en toe afvraagd hoe hij in gods naam bepaalde dingen kan zeggen. Vooral als zijn zussen enkele sarcastische opmerkingen maken en hij dit elke keer compleet verkeerd begrijpt. Our Idiot Brother geeft je, naast de smile op je gezicht, ook nog een warm gevoel van binnen door de onvoorwaardelijke liefde van Ned voor zijn hond Willie Nelson.

Our Idiot Brother is een leuke en luchtige film die makkelijk wegkijkt. Voor mij persoonlijk is het extra leuk omdat ik Ned perfect kan spiegelen met een vriend waarmee ik in mijn tienerjaren mee omging. Hij is precies als Ned, en ook als je dat in z'n gezicht zou zeggen zou hij dat nog niet snappen :)

IMDB: 6.5
Mijn cijfer: 6.7
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:19:01 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_118367174
Black Dynamite (2009) - IMDb

Ehm
Eh
Kijk het zit dus
Eh

Juist?

7
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:38:16 #252
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_118367835
'Baby i ám smiling'
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:40:36 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_118367926
Either you go or you COME can you dig it.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:42:11 #254
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_118367977
Vond hem baziger dan Samuel L.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:04:50 #255
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_118377341
Ruby Sparks (2012) - IMDb


Calvin is een geniale introverte schrijver die op zijn 19e zijn debuut maakte en hier al 10 jaar op teert. Zijn uitgever zit hem continu achter de broek voor een nieuw boek, maar Calvin heeft een writersblock. Door zijn introverte karakter maakt Calvin ook weinig mee, behalve de uitstapjes met zijn broer die hem dwingt buitenshuis te komen. Om Calvins eenzaamheid te doorbreken raadt zijn psychiater hem aan om een hond te kopen, maar deze hond is alles behalve normaal en plast bijvoorbeeld als een vrouwtjeshond terwijl het een mannetje is. Calvin schaamt zich voor zijn hond waardoor hij niet door middel van zijn hond aan sociale contacten durft te komen. Met dit gegeven geeft zijn psychiater hem de opdracht zijn writersblock te doorbreken door een kort verhaal te schrijven over zijn hond en iemand die zijn hond accepteert zoals hij is. Tijdens deze opdracht droomt Calvin van een meisje (Ruby) met rood haar en begint over haar te schrijven tot in detail. Wanneer Calvin op een ochtend wakker wordt blijkt zijn verzonnen karakter opeens echt te bestaan en zijn vriendin te zijn...en Calvin kan haar alles laten doen door over haar te schrijven..

Erg mooie film met een goed uitgewerkt en onderscheidend verhaal. De rol van Calvin wordt goed neergezet waardoor je echt met hem mee gaat leven. Ruby is precies zoals je je haar voor zou stellen (wanneer Calvin over haar schrijft) en het verhaal blijft je triggeren. Ik vond het vooral erg fijn dat het, ondanks dat het een romantische film is, geen standaard romantische film is. Daarnaast is de ondersteunende filmmuziek goed uitgekozen en passend voor het verhaal en de karakters.

IMDB: 7,3
Mijn cijfer: 8
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:12:18 #256
286575 Roces18
Chef de party
pi_118377598
@ Hierboven na twijfel over de trailer, wel doen of niet doen :P Mijn moeder zei altijd bij twijfel niet doen :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:13:30 #257
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_118377651
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:12 schreef Roces18 het volgende:
@ Hierboven na twijfel over de trailer, wel doen of niet doen :P Mijn moeder zei altijd bij twijfel niet doen :D
Ik zeg wel doen, maar goed dat is persoonlijke smaak. :D
pi_118382086
Alex Cross (2012) - IMDb imdb 4,9 van mij, nou vooruit een 5,5

sneak preview:

Uit het verhaal had veel gehaald kunnen worden, helaas is dat niet gelukt. De actie is redelijk maar verder valt de film in alles tegen. Ook de o zo broodnodige chemie tussen bepaalde karakters is ver te zoeken. Toppunt van de film is de moeder van het titelpersonage.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_118382722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Ruby Sparks (2012) - IMDb
[ afbeelding ]

Calvin is een geniale introverte schrijver die op zijn 19e zijn debuut maakte en hier al 10 jaar op teert. Zijn uitgever zit hem continu achter de broek voor een nieuw boek, maar Calvin heeft een writersblock. Door zijn introverte karakter maakt Calvin ook weinig mee, behalve de uitstapjes met zijn broer die hem dwingt buitenshuis te komen. Om Calvins eenzaamheid te doorbreken raadt zijn psychiater hem aan om een hond te kopen, maar deze hond is alles behalve normaal en plast bijvoorbeeld als een vrouwtjeshond terwijl het een mannetje is. Calvin schaamt zich voor zijn hond waardoor hij niet door middel van zijn hond aan sociale contacten durft te komen. Met dit gegeven geeft zijn psychiater hem de opdracht zijn writersblock te doorbreken door een kort verhaal te schrijven over zijn hond en iemand die zijn hond accepteert zoals hij is. Tijdens deze opdracht droomt Calvin van een meisje (Ruby) met rood haar en begint over haar te schrijven tot in detail. Wanneer Calvin op een ochtend wakker wordt blijkt zijn verzonnen karakter opeens echt te bestaan en zijn vriendin te zijn...en Calvin kan haar alles laten doen door over haar te schrijven..

Erg mooie film met een goed uitgewerkt en onderscheidend verhaal. De rol van Calvin wordt goed neergezet waardoor je echt met hem mee gaat leven. Ruby is precies zoals je je haar voor zou stellen (wanneer Calvin over haar schrijft) en het verhaal blijft je triggeren. Ik vond het vooral erg fijn dat het, ondanks dat het een romantische film is, geen standaard romantische film is. Daarnaast is de ondersteunende filmmuziek goed uitgekozen en passend voor het verhaal en de karakters.

IMDB: 7,3
Mijn cijfer: 8
Bedankt voor je review! Klinkt goed. :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:23:57 #260
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_118384065
End of Watch (2012, David Ayer)

Wat mij vooral opviel aan End of Watch waren de oprechtheid en het realisme. Dit laatste is voor mij als leek op het vakgebied van politiezaken natuurlijk lastig te beoordelen, maar het is wellicht de meest realistisch ogende film met de politie in de hoofdrol. Daarvoor gaan de complimenten uit naar regisseur en schrijver David Ayer, die dit basisonderwerp als ex-militair toch erg gemakkelijk en kundig lijkt te kunnen verwerken tot een prima film (zie ook Training Day en S.W.A.T.).

Het knappe aan deze film is dat End of Watch niet terug te brengen is naar één genre. Buddyfilm, semi-docu, misdaadthriller, actie: het wordt vrij feilloos gecombineerd, met dank ook aan de uitstekende chemie tussen de sterk presterende acteurs. Ondanks de gruwelen heeft de film zelfs een flinke feelgood-vibe. De film is dan ook zeker een aanrader, die wel wat op gang moet komen. Maar eenmaal op gang, ontwikkelt de film zich tot één van de beste ‘politiefilms’ die ik ooit heb gezien dankzij de tempowisselingen, de oprechte personages en het geschetste realisme.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:22:13 #261
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_118394823
American Pie

Leuke tienerfilm, al is de humor af en toe een beetje flauw, vergeleken met de zooi tegenwoordig zou hij een 10 krijgen. Zelf vind ik deze wel een 8 waard, want hoewel het nooit meesterlijk werd was het wel leuk.

American Pie 2

Zelfde verhaal, maar iets flauwer af en toe. Finch was echter weer de meester van iedereen. Een 7,5.

Princess and the Frog

De eerste 10 a 15 minuten waren hartverwarmend. Toen veranderde de hoofdpersoon in een kikker en alles ging bergafwaarts. De krokodil en die vuurvlieg waren bijvoorbeeld tenenkrommend. Het sterkste personage was nog wel die vijand die aan voodoo deed. Een 6 voor de moeite.
Helemaal super.
pi_118397286
Spirited Away (2001)

De reis van Chihiro (2001) - IMDb

Mijn eerste echte goede kennismaking met anime en hoe. Niet alleen is het verhaal an sich goed, ook de technieken om het verhaal op de buis te brengen zijn goed. Eigenlijk is goed een understatement. Wat ik ook goed vind is de manier waarop de film je aan het denken zet over onderwerpen als intuïtie, hebzucht, lot en toch ook wel spiritualiteit. Het Japanse karakter van de film is niet storend, verre van zelfs. Als film over een kind is deze film zeker geschikt voor alle leeftijden, de jongste kijkers zullen ook genieten van de ironische personages. Als stoïsche criticus ben ik daarom geneigd om de hoogste score te geven aan deze film, maar mijn gevoel zegt toch iets anders.

Mijn cijfer: 9 (uit 10)

Mary and Max (2009)

Mary and Max (2009) - IMDb

Voor iemand die Wallace & Gromit in zijn hoofd heeft bij het zien van stop-motion kleifilms is snel verlost van dat beeld bij deze film, want het is echt van een totaal andere categorie. Mede doordat deze techniek wordt gebruikt, krijgt dit duistere verhaal een vrolijkere ondertoon met ironische fragmenten. Stemmen van o.a. Philip Seymour Hoffman (de favoriete acteur van mijn vader) versterken dit effect. De manier waarop Asperger in beeld wordt gebracht is subliem. De onderwerpen, die bij Max naar boven komen als hij schrijft naar Mary, komen dan ook overeen met die van Matthijs (De Regels van Matthijs). Waar Spirited Away nog via dieperliggende lagen iets over bepaalde onderwerpen zei, bespreekt Mary and Max deze onderwerpen openlijk en een briefwisseling is daarbij een perfecte methode. Minpunt is wel dat de stereotypering van de omgeving het realistische karakter geen goed doet, maar die stereotypering zorgt ook weer voor een humoristische ondertoon.

Kortom: een film die zorgt voor herkenning, een brok in de keel en een lach op het gezicht.

Mijn cijfer: 9 (uit 10)

[ Bericht 42% gewijzigd door De_Nater op 24-10-2012 23:18:29 ]
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_118401317


ik was in eerste in stantie niet van plan deze film te kijken, dacht dat het een film vooral gericht op het jongere publiek was - maar dat is zeker niet zo - het is een film voorjong en oud....
En ben ontzettend blij dat ik de film ben gaan kijken want het is echt een geweldige film, goed acteerwerk en sterk en ZEER indrukwekkend verhaal. Echt een film die je pakt.
een hele dikke 8!!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:29:37 #264
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118401705
Friends - Season 7
Vond dit seizoen weer net wat leuker dan seizoen 6, de verhaallijn van Chandler en Monica`s bruiloft vind ik nog steeds goed en Joey blijft natuurlijk een held :D

8,3/10
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:31:19 #265
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_118401772
quote:
11s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:57 schreef De_Nater het volgende:
Spirited Away (2001)

De reis van Chihiro (2001) - IMDb

Mijn eerste echte goede kennismaking met anime en hoe. Niet alleen is het verhaal an sich goed, ook de technieken om het verhaal op de buis te brengen zijn goed. Eigenlijk is goed een understatement. Wat ik ook goed vind is de manier waarop de film je aan het denken zet over onderwerpen als intuïtie, hebzucht, lot en toch ook wel spiritualiteit. Het Japanse karakter van de film is niet storend, verre van zelfs. Als film over een kind is deze film zeker geschikt voor alle leeftijden, de jongste kijkers zullen ook genieten van de ironische personages. Als stoïsche criticus ben ik daarom geneigd om de hoogste score te geven aan deze film, maar mijn gevoel zegt toch iets anders.

Mijn cijfer: 9 (uit 10)

Als deze je zo beviel moet je zeker ook andere Ghibli's gaan kijken. ;) Om te beginnen met Grave of the Fireflies, Princess Mononoke of Howl's Moving Castle. Maar eigenlijk is (bijna) alles goed.
pi_118403500
quote:
12s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als deze je zo beviel moet je zeker ook andere Ghibli's gaan kijken. ;) Om te beginnen met Grave of the Fireflies, Princess Mononoke of Howl's Moving Castle. Maar eigenlijk is (bijna) alles goed.
Grave of the Fireflies is wel van dezelfde kwaliteit, maar in principe niet dezelfde genre.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_118404000
Vergeet Totoro en Ponyo niet.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:16:32 #268
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_118407693
The Day



Een grauwsluier over een grauw verhaaltje.

Een post-apocalyptische thriller/horror film uit 2011, met een paar lichte schrikmomenten.
Een 5 tal mensen op weg van niets, naar niets, gaan schuilen in een huis, hun aanwezigheid wordt door hun eigen nieuwsgierigheid kenbaar gemaakt aan de omgeving en de 'buren' hebben honger.

Er zitten een paar sterke karakters in, en ik geef er zo een 6,5 voor.
Er zit niets in om wakker van te liggen en als je het genre maar niets vind laat deze film dan maar links liggen, voor de rest is het met een tijd van nog geen anderhalf uur prima te doen, en dat is ook meer dan genoeg speelduur.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:59:30 #269
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_118408972
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bedankt voor je review! Klinkt goed. :)
Thanks! Ga je de film kijken? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat jij er van vindt! :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:00:17 #270
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_118409000
quote:
12s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als deze je zo beviel moet je zeker ook andere Ghibli's gaan kijken. ;) Om te beginnen met Grave of the Fireflies, Princess Mononoke of Howl's Moving Castle. Maar eigenlijk is (bijna) alles goed.
Ik heb Howl's Moving Castle en ook Spirited Away gezien, inderdaad erg mooie films!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:16:08 #271
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_118409629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vergeet Totoro en Ponyo niet.
Ponyo is vanmiddag op tv.....
pi_118410123
Topfilm!
pi_118425621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:29 schreef Timo20 het volgende:
Friends - Season 7
Vond dit seizoen weer net wat leuker dan seizoen 6, de verhaallijn van Chandler en Monica`s bruiloft vind ik nog steeds goed en Joey blijft natuurlijk een held :D

8,3/10
`

Ik dacht dat dit alleen voor films was?
Anders heb ik ook nog wel een aantal aanraders.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 17:59:30 #274
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118425694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:56 schreef QEX het volgende:

[..]

`

Ik dacht dat dit alleen voor films was?
Anders heb ik ook nog wel een aantal aanraders.
Dit is geen topic voor aanraders maar voor wat je pas gezien hebt. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_118425757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:59 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit is geen topic voor aanraders maar voor wat je pas gezien hebt. ;)
Films toch ?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118425784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:04 schreef YellowBlacks het volgende:
The Amazing Spider-Man

Dit vind ik de slechtste spiderman tot nu toe. Ze hebben een nieuwe draai aan het verhaal gegeven, maar zijn naar mijn mening hier hopeloos in mislukt. De volgende delen zal ik maar overslaan.

Waarom vind je deze zo specifiek mislukt dan?
Zelf vond ik hem ten opzichte van de andere juist wat rauwer en daardoor beter....
pi_118425921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:59 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit is geen topic voor aanraders maar voor wat je pas gezien hebt. ;)
nou ja ik heb pas een heleboel SERIES gezien maar ik dacht dat dit topic bedoeld was voor FILMS.
En friends seizoen x is een SERIE. Dus als SERIES ook mogen dan kan ik los...
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 19:16:48 #278
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118428593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:07 schreef QEX het volgende:

[..]

nou ja ik heb pas een heleboel SERIES gezien maar ik dacht dat dit topic bedoeld was voor FILMS.
En friends seizoen x is een SERIE. Dus als SERIES ook mogen dan kan ik los...
In principe is het voor films, maar als er eens een seizoen voorbij komt van een serie is dat geen probleem. Het is alleen niet de bedoeling dat je dan maar alles op gaat noemen dat je ooit gezien hebt. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:13:55 #279
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118441301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:07 schreef QEX het volgende:

[..]

nou ja ik heb pas een heleboel SERIES gezien maar ik dacht dat dit topic bedoeld was voor FILMS.
En friends seizoen x is een SERIE. Dus als SERIES ook mogen dan kan ik los...
Als `t je stoort, zou ik zeggen: maak een apart topic voor tv series aan :P ;)
pi_118447335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Als `t je stoort, zou ik zeggen: maak een apart topic voor tv series aan :P ;)
Nee hoor het stoort me niet. Ik was alleen verbaast.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_118449985
The Raid : Redemption

Wauw, ondanks dat het in sommige vecht-scenes vrij duidelijk was dat men elkaar amper aanraakte, en de editing ook niet altijd perfect was, is dit toch wel de meest brute en spannende actiefilm in jaren.

9/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_118465587


Op aanraden van meerdere mensen in deze forum ook maar gekeken!
Leuke ontspannen film met een orgineel verhaal!!
Leuke mix van een drama/komedie/feel good - tis niet dat je je kapot lacht bij de film , maar je zit de film gewoon met een glimlach te kijken. Goed acteerwerk ook, heb me er prima mee vermaakt en is zeke reen aanrader!
7.5
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:08:22 #283
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118469130
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:55 schreef QEX het volgende:

[..]

Nee hoor het stoort me niet. Ik was alleen verbaast.
Ah ok :s)
pi_118471725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:04 schreef MrBaas het volgende:
Achtste Groepers Huilen Niet (2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Nadat ik Komt een Vrouw bij de Dokter en 50/50 heb gekeken en in dit topic toevallig de film Achtste Groepers Huilen Niet zag staan, besloot ik om die maar eens te gaan kijken. In al deze drie de films krijgt de hoofdpersoon te horen dat hij of zij kanker heeft. Van Komt een Vrouw bij de Dokter vond ik dat te film veel te snel ging en nogal plat af en toe en 50/50 vond ik in veel scènes veel te luchtig. Toch krijgen die twee films van mij allebei een redelijk dikke voldoende. Maar wat ik net heb gezien: wow. Achtste Groepers Huilen niet is een geweldig mooie film en ik ben ontzettend blij dat ik hem gezien heb, want eerst leek hij mij vooral door de titel van de film nogal kinderachtig. Als het aan mij had gelegen dan zou de film dan ook Cool kids don't cry, do they? geheten. De film gaat over een 11-jarig meisje met leukemie. Wat ik mooi vond aan de film is dat je ziet hoe karakters veranderen, kinderen omgaan met verdriet, hoe sterk de zieke hoofdpersoon is en hoe betrokken iedereen is bij het zieke meisje, zoals alle klasgenoten die brieven aan haar schrijven en tekeningen opsturen en hoe de oncoloog en de verpleging met haar omgaan. Het doet me denken aan mijn eigen schooltijd op de basisschool en het herinnert me aan de positiviteit die vooral kinderen altijd hebben.

Score: 9/10

Direct nadat ik de film gezien had, wou ik kinderoncoloog worden, heb een beetje informatie erover opgezocht en ben dolblij dat ik mij over anderhalf jaar kan inschrijven op de studie. Ik wou eerst namelijk natuurkunde laten vallen, maar heb dat niet gedaan. Nu beslis je zoiets niet in 2 uurtjes, maar ik ben altijd totaal inspiratieloos geweest wat betreft voor studie ik wil gaan volgen en wat voor mogelijke baan ik later wil hebben, dus ik ben behoorlijk blij iets interessants te hebben gevonden aangezien mij eerst niets interessant leek.
Sluit me helemaal aan bij deze review.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118488586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:22 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Op aanraden van meerdere mensen in deze forum ook maar gekeken!
Leuke ontspannen film met een orgineel verhaal!!
Leuke mix van een drama/komedie/feel good - tis niet dat je je kapot lacht bij de film , maar je zit de film gewoon met een glimlach te kijken. Goed acteerwerk ook, heb me er prima mee vermaakt en is zeke reen aanrader!
7.5
En het belangrijkste van alles: Aubrey Plaza O+
pi_118489017
Skyfall (2012)

De nieuwe James Bond lost eerst netjes alle hoge verwachtingen in en gaat daarna in overdrive.

Helaas kan ik niets over het verhaal vertellen want alles kan als een spoiler opgevat worden. Het enige is dat de trailer niets weg geeft.

Zelden hebben we de zaal met zo'n goed gevoel verlaten. Dit is James Bond zoals je hem herinnerd of wilt zijn.

Voor de mensen die toch één klein onschuldig dingetje willen weten :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9/10
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_118489208
Allez, Eddy! (2012)

Zeer leuke Vlaamse film met natuurlijk de alombekende acteurs en actrices in vertegenwoordigd.
Acteerwerk zat goed evenals de sfeer uit de jaren '70 die gecreëerd werd. Verhaal was voldoende meeslepend... Natuurlijk was de knipoog naar de tweetaligheid ook weer aanwezig zoals in elke Belgische film.

Heb me zeker vermaakt!
7.2
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_118492089
tucker and dale vs evil, al vaak genoemd, sluit me aan bij de algemene opinie, een 7.2 ook leuke knipoogjes naar aantal andere horror films :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118492266
50/50



Jongen van 27 krijgt kanker in zijn rug. Met de hulp van zijn beste vriend Kyle (Seth Rogen), zijn moeder en de jonge therapeute Katie (Anna Kendrick) van het kankercentrum, leert hij wat en wie de belangrijkste dingen in zijn leven zijn.

Luchitge film, komedie. Maar toch ook momenten dat het me raakte. IMDB: 7.8 en daar ben ik het mee eens. Misschien nog wel een 8.

Bronson



Film vertelt in grote lijnen het verhaal van de meest gewelddadige gevangene van Engeland, Charles Bronson. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf voor een overval op een postkantoor, maar dat wordt uiteindelijk 30 jaar in de een na andere isoleercel.

Imdb: 7. En ach, ik geef het een half puntje meer. Eerst moest ik er wel ff in komen, aangezien het niet echt een verhaallijn is als een "normale" film.

Ow en als series ook af en toe voorbij mogen komen... ik ben verslaafd aan Haven .



Haven is een dorpje waar vreemde, mysterieuze dingen gebeuren, welke 2 politieagenten elke keer weer proberen op te lossen. Een van die agenten, Audry Parker, is vooral ook opzoek naar zichzelf. Haar identiteit.

Imdb: 7.4.
mijn score: 9.

Mysterieus en niet zo alledaagse 'politieserie' waarvan er al miljoenen zijn. Loving it! O+ Ik wilde deze toch ff aanraden.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_118495362
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:39 schreef Theebag het volgende:
Skyfall (2012)

De nieuwe James Bond lost eerst netjes alle hoge verwachtingen in en gaat daarna in overdrive.

Helaas kan ik niets over het verhaal vertellen want alles kan als een spoiler opgevat worden. Het enige is dat de trailer niets weg geeft.

Zelden hebben we de zaal met zo'n goed gevoel verlaten. Dit is James Bond zoals je hem herinnerd of wilt zijn.

Voor de mensen die toch één klein onschuldig dingetje willen weten :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9/10
Eindelijk weer eens een trailer die niet 3 kwart van de film spoilert? :o
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:11:40 #291
370431 drakin
vurig typje
pi_118495505
Gisteravond Tirza gezien, ik was best benieuwd naar de film omdat ik een paar jaar terug het boek gelezen had.
De film is minder saai, dat wel, in het boek duurde het erg lang voor er wat gebeurde en op blz 400 nog wat had ik echt iets, is dit nog steeds dezelfde avond?

Gelukkig is dat iets beter in de film, en worden de karakters ook vrij goed weergegeven, ik had ze me wel anders voorgesteld, maar ja dat gebeurd bij iedere film als je het boek gelezen hebt wel.
Het einde was anders, niet beter niet slechter, anders.

Ik kan het niet aanraden om te zien, maar afraden ook niet, je moet er van houden dit soort drama met vleugje actie en typische Nederlandse literatuurfilm.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_118496678
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:06 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Eindelijk weer eens een trailer die niet 3 kwart van de film spoilert? :o
Lichte spoiler, geen plotpunten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:09:08 #293
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118504918
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef vinnypassy het volgende:
End of Watch (2012, David Ayer) [ afbeelding ]

Wat mij vooral opviel aan End of Watch waren de oprechtheid en het realisme. Dit laatste is voor mij als leek op het vakgebied van politiezaken natuurlijk lastig te beoordelen, maar het is wellicht de meest realistisch ogende film met de politie in de hoofdrol. Daarvoor gaan de complimenten uit naar regisseur en schrijver David Ayer, die dit basisonderwerp als ex-militair toch erg gemakkelijk en kundig lijkt te kunnen verwerken tot een prima film (zie ook Training Day en S.W.A.T.).

Het knappe aan deze film is dat End of Watch niet terug te brengen is naar één genre. Buddyfilm, semi-docu, misdaadthriller, actie: het wordt vrij feilloos gecombineerd, met dank ook aan de uitstekende chemie tussen de sterk presterende acteurs. Ondanks de gruwelen heeft de film zelfs een flinke feelgood-vibe. De film is dan ook zeker een aanrader, die wel wat op gang moet komen. Maar eenmaal op gang, ontwikkelt de film zich tot één van de beste ‘politiefilms’ die ik ooit heb gezien dankzij de tempowisselingen, de oprechte personages en het geschetste realisme.
Klopt. In Amerika ook gezien en het is oprecht en realistisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Steengoede film inderdaad!
pi_118507471
Headhunters (Hodejegerne ) onverwacht goede actiethriller met een intelligent plot. Een Noorse succesvolle headhunter houdt er, om zijn excessieve levensstijl te kunnen behouden(en zijn zeer knappe vrouw tevreden), criminele activiteiten op na. Hoofdzakelijk het stelen van kunst en het terughangen van reprodukties. Tot alles op een keer gruwelijk in het honderd loopt. Leuke plotwisselingen, actie, rode draad, humor, suspense...alles klopte in deze film. Een 8 en dat geef ik toch niet snel.

Safety Not Guaranteed er is al een hoop geschreven over de film dus ik hou het kort. Journaliste in spé gaat op zoek naar de persoon achter een contactadvertentie over tijdreizen. Ik vind de film overrated. Traag, gaat maar heen en weer...auto in auto uit kletsen hotelkamer rennen kletsen auto in auto uit en zo bijna 2 uur door. Ik vond hem lastig te verteren: een 6.

the man from earth zeer verrassende film met een origineel gegeven over een leraar die tegen een selecte groep collega's mededeelt dan hij al 14.000 jaar op de aardbol leeft. Deze film is het bewijs dat een film met het interieur van blokhut, 4-5 man en vrijwel alleen dialogen niet per definitie saai hoeft te zijn, al zal het niet ieders mening zijn en zeker niet bij iedereen in de smaak vallen. Iets meer onzekerheid of het verhaal nou klopte of niet had wel leuker geweest...desalniettemin heb ik anderhalf uur geboeid gekeken. Een interessant gegeven. 7+
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:44:53 #295
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_118513421
The Royal Tenenbaums
Waar houdt subtiele humor op, en begint voortkabbelende nikserigheid? Wat mij betreft midden in deze film. Uitgangspunt is boeiend, acteerwerk is goed, de sfeer wordt uitstekend neergezet. Waarom heb ik dan toch geen moment gevoeld dat ik iets boeiends aan het kijken was? Ik denk dat het vooral het gebrek aan sympathie voor de Tenenbaums was waardoor het mij niet zoveel kon schelen wat er met ze zou gebeuren.

Vreemd genoeg bleef de film net voldoende boeien om uit te kijken, maar nee dit was geen succes.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:54:38 #296
8369 speknek
Another day another slay
pi_118513817
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb

Na meerdere positieve reviews hier deze gekeken. En ik sluit me erbij aan, heerlijke film. Over een jongen en meisje die weglopen van huis / scoutingkamp om bij elkaar te zijn. In het begin is het even wennen omdat het lijkt alsof je naar de natte droom van een hipster zit te kijken, maar als je eenmaal gewend bent aan de aparte stijl begint de charme positief te werken. 8/10, aanrader.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:59:13 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118516781
Ruby Sparks (2012) - IMDb

Geprobeerd een begin te maken hiermee, maar echt na een half uur uitgezet om dat ik er niet in kon komen. Blijkbaar een generatie-kloofje...maar midden twintigers die met liefdeslevenperikelen te maken hebben kunnen mij echt niet meer boeien.

Geen cijfer dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118517739


Ik had redelijk veel positieve dingen over deze film gehoord dus ik ging met best hoge verwachtiingen kijken, maar ik vond de film een beetje tegenvallen... Slecht was de film ook niet... Maar het had beter gekunt.. Ik miste een beetje een wat ''frisse'' grappen (niet vieze grappen, maar geowon leuke luchtige grapjes) en de film komt ook een klein beetje traag opgang.. naar t einde toe word het wel sterker, maar t had gewoon allemaal beter gekocht.
Opzich wel leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook niet.
6-
pi_118518575
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:54 schreef speknek het volgende:
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb

Na meerdere positieve reviews hier deze gekeken. En ik sluit me erbij aan, heerlijke film. Over een jongen en meisje die weglopen van huis / scoutingkamp om bij elkaar te zijn. In het begin is het even wennen omdat het lijkt alsof je naar de natte droom van een hipster zit te kijken, maar als je eenmaal gewend bent aan de aparte stijl begint de charme positief te werken. 8/10, aanrader.
_O- _O- _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_118519611
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:09 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Klopt. In Amerika ook gezien en het is oprecht en realistisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Steengoede film inderdaad!
Ook leuk om te weten misschien is dat de twee acteurs een tijd lang in dat wereldje hebben meegelopen met de echte agenten in die buurt. Ook hebben ze maanden lang met elkaar opgetrokken zodat hun band in de film echter zou lijken. Nu zijn het tevens goede vrienden irl. :)
pi_118520466
To Rome with Love (2012) - IMDb

Zonder ondertietjes niet te kijken want / Italian :+

Dus ineens tijd voor het nieuwe topic *)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')