Weet wel dat mensen veranderen als ze ouder worden, kijk naar waar de nummers over gaan, het is nog steeds muziek voortgekomen uit emoties, maar de emoties zijn gewoon veranderd...quote:Op maandag 8 oktober 2012 02:45 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Matt heeft gewoon babies gekregen en is niet meer de boze cq in de warre tiener/twintiger die hij was. Hij haalde veel inspiratie uit emotie. Tegenwoordig moet hij lenen van Queen, Led Zeppelin etc.
Om nog maar te zwijgen over de Twilight episodes...volkomen kut.
Of de financiële voordelen van de slechte maar uiterst commerciële nummers is ze meer waard dan goede muziek maken. Het is te treurig voor woorden dat dit album hun meest succesvolle(qua verkoop) ooit is aan het worden...
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Ik blijf hopen op ooit nog een echt Muse album.
Hup hup snel weer de top40 aanzettenquote:
je zeurt en je legt je mening op ... prima dat je het niks vindt hoor maar overdrijven is ook een vakquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:58 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hup hup snel weer de top40 aanzetten
quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:02 schreef Re het volgende:
[..]
je zeurt en je legt je mening op ... prima dat je het niks vindt hoor maar overdrijven is ook een vak
oh en laat je commentaar lekker voor je met je top 40, puber
Meh, ik heb ze in Hamburg live gezien n paar jaar terug en ik was niet onder de indruk Maar dat komt misschien ook omdat ik meer een studio man ben dan live.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:15 schreef The_Groove het volgende:
Ik heb half Europa afreist voor Muse omdat ze de beste band ooit zijn. Live zijn ze oppermachtig en kan geen enkele act aan ze tippen. Neemt niet weg dat de inspiratie voor 'recorded music' ver weg is. Het is een herhaling van zetten, akkoorden en riffjes die eerder gebruikt zijn worden in nieuw jasje gestoken sinds The Resistance.
Als dit een reactie is op mijn post, dan begrijp ik niet wat Coldpay hier mee te maken heeft?quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:53 schreef The_Groove het volgende:
Jaja en Coldplay is ook een hele goede band.
Neenquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als dit een reactie is op mijn post, dan begrijp ik niet wat Coldpay hier mee te maken heeft?
Commercieel is in mijn ogen als je je eigen stijl in de steek laat voor iets waar je van weet dat het goed gaat scoren. Bijvoorbeeld door de harde rock te vervangen door een remix van Nero.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:58 schreef Guanabana het volgende:
Ohjee, daar gaan we, het woord commercieel is gevallen.
Is het commercieel door hoe het klinkt? Omdat ze populairder zijn bij een groter of ander publiek?
'Bijna het commercieelste waar ik naar luister', dat klinkt alsof dat per definitie iets negatiefs zegt.
Misschien dat 'wij' als 'echte muziekliefhebbers' het commericeel en weinig origineel en hier en daar gejat vinden (ik niet echt, maar oke), maar reken maar dat bijvoorbeeld mijn vriendinnen die vooral Jan Smit en Guus Meeuwis leuk vinden echt niet zoveel kunnen met deze muziek hoor. Het is maar hoe je het bekijkt hč.
Hahaha cheesy lyrics, hoe heb jij Muse ooit leuk kunnen vinden? 9/10 muse lyrics zijn cheesyquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:15 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Je mag het album best leuk vinden hoor maar zeggen dat het een goed album is (alleen de lyrics zijn al enorm cheesy) dan snap je niet wat muzikaliteit en originaliteit is.
Maar zelfs dat scoren dat zie ik niet zo? Oke, het album staat direct op 1, maar dat is altijd wel met een nieuw album van een goede band. De singles doen helemaal niks. En om even met Guanabana te spreken: mijn vrienden die van Guus Meeuwis en Adele houden kunnen er nog steeds niets mee.quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:34 schreef Megalomaniac het volgende:
En dat ze er ook mee scoren is toch mooi meegenomen? Of mag dat ook niet?
Dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef ganzenherder het volgende:
Leuk zo'n totaal onrepresentatieve TT van zo'n typisch verzuurde Fokker. Nu lijkt het alsof dit de heersende mening over het album is in dit topic, wat echt totaal niet waar is...
Ja, Muse had tot het treurige aan toe steeds weer dezelfde muziek moeten maken zoals de eerste 3 albums... Want steeds hetzelfde maken en niet eens iets nieuws proberen of je laten inspireren door andere artiesten dat maakt een artiest nou echt groot...
Welk nummer klinkt dan zo commercieel? Hoeveel mensen hebben Survival en Madness op single gekocht, omdat het zo lekker catchy is en zo lekker easygoing? Prima dat je het commercieel vindt hoor, maar was Unintended dan niet vreselijk commercieel? En Feeling Good? Werd van Starlight niet al gezegd dat ze de verkeerde, commerciële kant opgingen? Achteraf bekeken ligt dit alles helemaal in lijn met het oeuvre van de band hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:36 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet
Ik laat het bij m'n enerlaatste post.
Inspireren is prachtig, riffs e.d. kopiëren en wat aanpassen vind ik weinig origineel. Mijn verwachtingen waren gewoon hoog.
Ik had moeten weten dat ze voor de makkelijk commerciële keuze zouden gaan na de Twilight en OS gedrochten.
Er zit nogal een verschil tussen inspiratie en letterlijk akkoorden en riffjes kopiëren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:48 schreef Stofje het volgende:
En het laatste: Het geëmmer over het kopieergedrag. Na ruim 100 jaar popmuziek is het onmogelijk 100% origineel te zijn. Elke, ja, elke band is geďnspireerd door een ander. Elke, ja, elke artiest kopieert wat van een ander. Bij Muse is dat nooit anders geweest: De vergelijkingen met Radiohead, Coldplay, U2, Led Zeppelin en Queen spelen al sinds debuutplaat Showbiz. En elk album is de discussie er weer.
Dat vind ik toch zo goedkoop. Natuurlijk kun je niet 100% origineel zijn. Dat is niemand. Van de Beach Boys tot de Beatles tot Justin Bieber, allemaal hebben ze wel in meer of mindere mate inspiratie uit anderen geput. Maar dat wil toch niet meteen zeggen dat je iedere plagiaat of imitatie maar moet slikken?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:48 schreef Stofje het volgende:
En het laatste: Het geëmmer over het kopieergedrag. Na ruim 100 jaar popmuziek is het onmogelijk 100% origineel te zijn. Elke, ja, elke band is geďnspireerd door een ander. Elke, ja, elke artiest kopieert wat van een ander. Bij Muse is dat nooit anders geweest: De vergelijkingen met Radiohead, Coldplay, U2, Led Zeppelin en Queen spelen al sinds debuutplaat Showbiz. En elk album is de discussie er weer.
Het is eigenlijk wel verfrissend dat het Muse-topic ook gewoon critici heeft, in tegenstelling tot de meeste andere bandtopics waar alleen maar fanboys en haters lopen.quote:
Als dat het criteirum is. The Resistance heeft ook op 1 gestaan en BH&R en Absolution op 2. De album verkooplijst is een heel andere lijst dan een hitlijst. Soms staan daar albums op 1 van bands waar ik nog nooit van heb gehoord. Dat is geen peilstok voor commercie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:03 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Overigens staat The 2nd Law op 1 in de album verkopen. Kortom Muse is pop geworden en heeft voor het grote geld gekomen. Fair enough maar ik kan het niet langer briljant vinden.
Vind ik ook, aan het einde van het vorige topic en in het begin vond ik het wat ongenuanceerd en flauw, maar dit is gewoon een aardige discussie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is eigenlijk wel verfrissend dat het Muse-topic ook gewoon critici heeft, in tegenstelling tot de meeste andere bandtopics waar alleen maar fanboys en haters lopen.
Follow me heeft potentie, maar is kapotgemaakt door die beat. Het klinkt alsof Muse een nummer geschreven heeft, Nero dat geremixt heeft en ze toen besloten om de remix maar op het album te zetten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar Groovert, vind je dan echt geen een nummer mooi van het album? Ook niet Supremacy, of Follow me? Dat zijn toch echt op en top Musenummers?
Supremecy begint lekker maar zwakt dan heel erg af. Liquid state is een leuk experiment (en Chris Al is z'n zang vrij matig) maar de rest kan ik niets mee. Follow Me zou niet misstaan in de locale disco.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar Groovert, vind je dan echt geen een nummer mooi van het album? Ook niet Supremacy, of Follow me? Dat zijn toch echt op en top Musenummers?
Nou dat zie je dan helemaal fout van Follow Me, want de nummers zijn juist geschreven en opgenomen in een livesetting. Vind het juist erg vet klinken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Follow me heeft potentie, maar is kapotgemaakt door die beat. Het klinkt alsof Muse een nummer geschreven heeft, Nero dat geremixt heeft en ze toen besloten om de remix maar op het album te zetten.
Supremacy begint goed, maar is wat mij betreft nét niet goed genoeg. Er mist een stukje sprankeling, denk ik? Ik kan niet precies mijn vinger op de zere plek leggen. En dat het zo op Kashmir lijkt is natuurlijk ook nogal dubieus.
Denk dat je lang niet in een "disco" bent geweest. Als ze dat opzetten loopt iedereen gillend weg.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Supremecy begint lekker maar zwakt dan heel erg af. Liquid state is een leuk experiment (en Chris Al is z'n zang vrij matig) maar de rest kan ik niets mee. Follow Me zou niet misstaan in de locale disco.
Je houdt van de b-sides en van Liquid State, dus je houdt vooral van de hardere rock-kant van Muse? Dan begrijp ik inderdaad waarom je deze cd niet zo sterk vindt. Komt wel weer, Muse kennende komt die hardere rock weldra wel weer terug .quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Supremecy begint lekker maar zwakt dan heel erg af. Liquid state is een leuk experiment (en Chris Al is z'n zang vrij matig) maar de rest kan ik niets mee. Follow Me zou niet misstaan in de locale disco.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |