Ik weet waar het voer uit moet bestaan (dingen als nutrilon 2 en dat soort dingen), maar er worden op internet veel verschillende verhoudingen gegeven.quote:Is het niet handig om je eerst te verdiepen in de verzorging van een dier vóórdat je besluit ze te kopen?
Voorbeeld?quote:en je hoort teveel verhalen waarbij het verschrikkelijk mis gaat en dan wel voor de dieren niet voor de eigenaar.
Dat doet ie nu toch, muts...quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:07 schreef destrovel het volgende:
Is het niet handig om je eerst te verdiepen in de verzorging van een dier vóórdat je besluit ze te kopen?
Vraag maar bij Stichting Aap. De laatste keer dat ik er was met een open dag waren de sugargliders weer in grote getale aanwezig, allemaal van particulieren die er achter kwamen dat ze toch niet zo'n geschikt huisdier waren als ze dachten.quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Vraag maar bij Stichting Aap. De laatste keer dat ik er was met een open dag waren de sugargliders weer in grote getale aanwezig, allemaal van particulieren die er achter kwamen dat ze toch niet zo'n geschikt huisdier waren als ze dachten.
Ik weet dat er veel impulsieve aankopen zijn, maar dat komt ook wel door mensen van dierenwinkels die zeggen dat dieren vrij makkelijk zijn qua tam maken (terwijl je er al sowieso de eerste 2 maanden zowat 2 uur per dag mee bezig moet zijn om ze tam te maken) en dat ze zindelijk kunnen worden gemaakt(wat absoluut niet het geval is) enz.quote:Vraag maar bij Stichting Aap. De laatste keer dat ik er was met een open dag waren de sugargliders weer in grote getale aanwezig, allemaal van particulieren die er achter kwamen dat ze toch niet zo'n geschikt huisdier waren als ze dachten.
Ik was eerlijk gezegd toen aan het twijfelen tussen een witbuikegel en een koppeltje sugar gliders. Ik ga toch voor de sugar gliders omdat deze zich meer aan je binden(als je er veel mee bezig bent) en omdat ze een stuk langer leven en minder vaak ziek zijn. Ik heb trouwens ook al een hok aangeschaft en dingen om erin te hangen enzo.quote:Je zou toch een witbuikegel nemen?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:30 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Ik was eerlijk gezegd toen aan het twijfelen tussen een witbuikegel en een koppeltje sugar gliders. Ik ga toch voor de sugar gliders omdat deze zich meer aan je binden(als je er veel mee bezig bent) en omdat ze een stuk langer leven en minder vaak ziek zijn. Ik heb trouwens ook al een hok aangeschaft en dingen om erin te hangen enzo.
Ik heb ze eergisteren gekocht en ik ben er 's nachts nog niet van wakker geworden. Maar die mensen waar jij het over had, hadden die gliders die een soort blafgeluid maakten (klinkt meer als het geblaf van een kleine hond, zoals een chihuahua) of waren ze aan het "crabben" (dat doen ze als ze bang of boos zijn)? Want ik heb alleen nog maar het crabben gehoord en dat doen ze blijkbaar alleen in het begin als ze nog niet aan je gewend zijn geraakt.quote:Sugargliders maken onwijs veel herrie.
Natuurlijk, stichting Aap heeft het helemaal fout....daarom komen ze ook om in de voormalige huisdieren die mensen zat zijn omdat ze toch niet zo geschikt waren.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:54 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel impulsieve aankopen zijn, maar dat komt ook wel door mensen van dierenwinkels die zeggen dat dieren vrij makkelijk zijn qua tam maken (terwijl je er al sowieso de eerste 2 maanden zowat 2 uur per dag mee bezig moet zijn om ze tam te maken) en dat ze zindelijk kunnen worden gemaakt(wat absoluut niet het geval is) enz.
Stichting aap vindt ik zelf trouwens geen goed advies geven qua huisdieren. Ze geven veel foutieve informatie op de site over welke dieren geen huisdieren zijn. Hierbij zitten een aantal dieren (zoals degoes, schildpadden, papegaaien, boeroendoeks en prairiehondjes) vaak wel leuke huisdieren zijn.
Ik heb een grote, houten vitrinekast van ongeveer 1,90x1,00x0,60 gekocht via marktplaats en er daarna gewoon zelf ladders, takken en touwen ingezet. Om in te slapen heb ik één slaaphokje en twee slaapzakjes. Op de bodem ligt alleen maar zaagsel omdat ze die alleen maar gebruiken om op te poepen en op te plassen en omdat het toch geen gravers zijn. Ik heb trouwens voor een kast gekozen ipv een hok met tralies omdat een hok met tralies veel meer licht doorlaat en omdat een kast beter isoleert.quote:Wat heb je voor huisvesting?
Ik zeg niet dat ze het helemaal fout hebben. Ik zei dat er informatie op de site staat waarvan ik uit ervaring weet dat het niet klopt. Zo zegt Stichting Aap bijvoorbeeld dat eekhoorns absoluut niet met méér dan één gehouden moeten worden, terwijl ik een koppeltje boeroendoeks heb die al 6 jaar achter elkaar jongen hebben gehad en bij elkaar in het nestje slapen.quote:Natuurlijk, stichting Aap heeft het helemaal fout....daarom komen ze ook om in de voormalige huisdieren die mensen zat zijn omdat ze toch niet zo geschikt waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |