abonnement Unibet Coolblue
pi_117700681
Ik ben van plan om de volgende maand een koppeltje sugar gliders (of suikereekhoorns) aan te schaffen. Ik wou even vragen of er iemand is die mij een goed recept voor voer kan geven, omdat er verschillende varianten op het internet staan en ik niet precies weet welke de beste is.

PS: Weet iemand nog een leuke naam voor een vrouwtjes sugar glider? "Yoda" leek me een leuke naam voor een mannetje maar ik kan maar geen eventuele naam verzinnen voor een vrouwtje?

Alvast bedankt! ;)

pi_117701618
Is het niet handig om je eerst te verdiepen in de verzorging van een dier vóórdat je besluit ze te kopen?

En als het mannetje Yoda heet zou ik haar Leia noemen :D
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_117702085
Ik zou er niet aan beginnen, zijn niet echte huisdieren te noemen en je hoort teveel verhalen waarbij het verschrikkelijk mis gaat en dan wel voor de dieren niet voor de eigenaar. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117702120
quote:
Is het niet handig om je eerst te verdiepen in de verzorging van een dier vóórdat je besluit ze te kopen?
Ik weet waar het voer uit moet bestaan (dingen als nutrilon 2 en dat soort dingen), maar er worden op internet veel verschillende verhoudingen gegeven.
pi_117702233
quote:
en je hoort teveel verhalen waarbij het verschrikkelijk mis gaat en dan wel voor de dieren niet voor de eigenaar.
Voorbeeld?
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:24:26 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_117702267
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:07 schreef destrovel het volgende:
Is het niet handig om je eerst te verdiepen in de verzorging van een dier vóórdat je besluit ze te kopen?

Dat doet ie nu toch, muts...
pi_117703012
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:23 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Voorbeeld?
Vraag maar bij Stichting Aap. De laatste keer dat ik er was met een open dag waren de sugargliders weer in grote getale aanwezig, allemaal van particulieren die er achter kwamen dat ze toch niet zo'n geschikt huisdier waren als ze dachten. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117703044
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:43 schreef trovey het volgende:

[..]

Vraag maar bij Stichting Aap. De laatste keer dat ik er was met een open dag waren de sugargliders weer in grote getale aanwezig, allemaal van particulieren die er achter kwamen dat ze toch niet zo'n geschikt huisdier waren als ze dachten. :{
:{ Mensen denken toch altijd dat het hen wel gaat lukken.
pi_117703470
quote:
Vraag maar bij Stichting Aap. De laatste keer dat ik er was met een open dag waren de sugargliders weer in grote getale aanwezig, allemaal van particulieren die er achter kwamen dat ze toch niet zo'n geschikt huisdier waren als ze dachten.
Ik weet dat er veel impulsieve aankopen zijn, maar dat komt ook wel door mensen van dierenwinkels die zeggen dat dieren vrij makkelijk zijn qua tam maken (terwijl je er al sowieso de eerste 2 maanden zowat 2 uur per dag mee bezig moet zijn om ze tam te maken) en dat ze zindelijk kunnen worden gemaakt(wat absoluut niet het geval is) enz.

Stichting aap vindt ik zelf trouwens geen goed advies geven qua huisdieren. Ze geven veel foutieve informatie op de site over welke dieren geen huisdieren zijn. Hierbij zitten een aantal dieren (zoals degoes, schildpadden, papegaaien, boeroendoeks en prairiehondjes) vaak wel leuke huisdieren zijn.
pi_117712364
Die dieren slapen de hele dag, van het kleinste beetje licht gaan ze al terug in hun nachthok om te schuilen.
pi_117727352
Je zou toch een witbuikegel nemen? Of ben je van gedachten veranderd? Nu maar een ander exotisch beestje dat veel ruimte nodig heeft en niet echt geschikt is als huisdier, dus?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_117727498
quote:
Je zou toch een witbuikegel nemen?
Ik was eerlijk gezegd toen aan het twijfelen tussen een witbuikegel en een koppeltje sugar gliders. Ik ga toch voor de sugar gliders omdat deze zich meer aan je binden(als je er veel mee bezig bent) en omdat ze een stuk langer leven en minder vaak ziek zijn. Ik heb trouwens ook al een hok aangeschaft en dingen om erin te hangen enzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lawrzs op 08-10-2012 12:39:19 ]
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:50:40 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_117736985
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:30 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ik was eerlijk gezegd toen aan het twijfelen tussen een witbuikegel en een koppeltje sugar gliders. Ik ga toch voor de sugar gliders omdat deze zich meer aan je binden(als je er veel mee bezig bent) en omdat ze een stuk langer leven en minder vaak ziek zijn. Ik heb trouwens ook al een hok aangeschaft en dingen om erin te hangen enzo.
:D Neem toch gewoon gangbare huisdieren!
Sowieso heb je aan die nachtdieren echt niks hoor.
Sugargliders maken onwijs veel herrie.
Ik ken mensen die ze hadden en die hebben ze dus echt weer weggedaan omdat ze de hele nacht door een hels kabaal maakten.
En die woonden royaal hoor, maar ze werden er echt gek van :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:52:01 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117737052
Gevalletje TS-weet-niet-wat-hij-wil.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:52:42 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_117737092
Gevalletje TS wil iets aparts :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_117739044
Maar nog steeds geen tips voor voer -_____-
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:30:56 #17
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_117831611
Ik denk dat diertjes zoals sugargliders het beste af zijn in de Australische natuur, waar ze horen.
pi_118207972
quote:
Sugargliders maken onwijs veel herrie.
Ik heb ze eergisteren gekocht en ik ben er 's nachts nog niet van wakker geworden. Maar die mensen waar jij het over had, hadden die gliders die een soort blafgeluid maakten (klinkt meer als het geblaf van een kleine hond, zoals een chihuahua) of waren ze aan het "crabben" (dat doen ze als ze bang of boos zijn)? Want ik heb alleen nog maar het crabben gehoord en dat doen ze blijkbaar alleen in het begin als ze nog niet aan je gewend zijn geraakt.
pi_118213328
Wat heb je voor huisvesting?
pi_118213436
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:54 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ik weet dat er veel impulsieve aankopen zijn, maar dat komt ook wel door mensen van dierenwinkels die zeggen dat dieren vrij makkelijk zijn qua tam maken (terwijl je er al sowieso de eerste 2 maanden zowat 2 uur per dag mee bezig moet zijn om ze tam te maken) en dat ze zindelijk kunnen worden gemaakt(wat absoluut niet het geval is) enz.

Stichting aap vindt ik zelf trouwens geen goed advies geven qua huisdieren. Ze geven veel foutieve informatie op de site over welke dieren geen huisdieren zijn. Hierbij zitten een aantal dieren (zoals degoes, schildpadden, papegaaien, boeroendoeks en prairiehondjes) vaak wel leuke huisdieren zijn.
Natuurlijk, stichting Aap heeft het helemaal fout....daarom komen ze ook om in de voormalige huisdieren die mensen zat zijn omdat ze toch niet zo geschikt waren. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118229367
quote:
Wat heb je voor huisvesting?
Ik heb een grote, houten vitrinekast van ongeveer 1,90x1,00x0,60 gekocht via marktplaats en er daarna gewoon zelf ladders, takken en touwen ingezet. Om in te slapen heb ik één slaaphokje en twee slaapzakjes. Op de bodem ligt alleen maar zaagsel omdat ze die alleen maar gebruiken om op te poepen en op te plassen en omdat het toch geen gravers zijn. Ik heb trouwens voor een kast gekozen ipv een hok met tralies omdat een hok met tralies veel meer licht doorlaat en omdat een kast beter isoleert.

quote:
Natuurlijk, stichting Aap heeft het helemaal fout....daarom komen ze ook om in de voormalige huisdieren die mensen zat zijn omdat ze toch niet zo geschikt waren.
Ik zeg niet dat ze het helemaal fout hebben. Ik zei dat er informatie op de site staat waarvan ik uit ervaring weet dat het niet klopt. Zo zegt Stichting Aap bijvoorbeeld dat eekhoorns absoluut niet met méér dan één gehouden moeten worden, terwijl ik een koppeltje boeroendoeks heb die al 6 jaar achter elkaar jongen hebben gehad en bij elkaar in het nestje slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lawrzs op 21-10-2012 10:54:53 ]
pi_118235707
Jammer voor die beestjes dat ze "ontdekt" zijn door de mensen die zich graag willen onderscheiden door niet-alledaagse/exotische dieren te houden.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_118457332
Ik heb liever dat goed ingelezen mensen met liefde voor dieren een 'exotisch' huisdier nemen en die goed verzorgen, dan dat er weer een hamstertje zit weg te kwijnen in een hokje van 60x40, omdat dat 'zo'n makkelijk huisdier' is.

Ik vind Sugar Lee Hooper wel een gepaste naam, btw! :P
pi_118490849
Ik heb ze alweer 10 dagen en ik ben echt blij dat ik ze gekocht heb. Ik ben nog geen een keer wakker geworden van het geluid dat ze zouden maken, terwijl ze wel gewoon op mijn slaapkamer staan. Het mannetje vertrouwt me al maar het vrouwtje heeft nog wat meer tijd nodig. Ze zijn wel allebei al uit mijn hand aan het eten en ik kan ze ook al aaien zonder dat ze bang voor me zijn. Ze heten trouwens Yoda en Cookie. Ik ben ongeveer anderhalf uur per dag met ze bezig en ik laat ze meestal even door de kamer rondlopen. Yoda is dan de hele tijd bezig met het pakken van z'n schaduw :D .

Ik wil de mensen die ook sugar gliders willen aanschaffen wel waarschuwen voor de foutieve informatie die op YouTube staat over sugar gliders. Er is een lange reeks video's over ene Dr. David Brust die vertelt hoe je met je sugar gliders om moet gaan. Hij verwijst je dan voor informatie ook door naar de zogenaamde organisatie ASGV (Association of Sugar Glider Vets). Het prombleem hiervan is dat de ASGV is opgericht door de eigenaar van een groot dierenverkopend bedrijf genaamd Perfect Pocket Pets dat winkelcentra in de VS afgaat om verschillende exotische dieren te verkopen (en dan wel in verschrikkelijke omstandigheden). In de betreffende video's worden dingen gezegd als: "Sugar gliders kunnen goed overweg met andere huisdieren zoals honden en katten" en "Sugar gliders hoeven niet persé met soortgenoten gehouden te worden". Deze dingen zijn dus absoluut niet waar. Ook wordt er een fout advies gegeven qua voeding, waarvan je gliders erg ziek kunnen worden (obesitas of kalciumtekort). In de video's wordt vaak weer geadviseerd om je glider bij PPP te kopen. Het is dus gewoon de bedoeling van de YouTube video's om mensen fout te informeren over sugar gliders zodat ze denken dat het erg gemakkelijke huisdieren zijn en zodat Perfect Pocket Pets meer kan verkopen. Als je bij deze video's komt zie je er nauwelijks negatieve reaties, omdat die worden ingehouden totdat ze worden goedgekeurd door de eigenaar van het kanaal. Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat er mensen zijn die zo diep triest zijn dat ze dit soort dingen kunnen doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lawrzs op 27-10-2012 11:42:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')