abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117674535
Ik was net dit filmpje aan het kijken:

En wat Minister Hillen op 1:39 zegt is dat er ook commando's op de Nederlandse marineschepen zitten. Wat doen die daar? Zijn die lid van de boarding teams, of worden ze afgezet van onderzeeërs? Want ik dacht altijd dat er alleen personeel van de marine + Korps Mariniers op de marine schepen zaten. Maar blijkbaar ook commando's.
pi_117674735
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:41 schreef EdwinNL het volgende:

En wat Minister Hillen op 1:39 zegt is dat er ook commando's op de Nederlandse marineschepen zitten. Wat doen die daar? Zijn die lid van de boarding teams, of worden ze afgezet van onderzeeërs? Want ik dacht altijd dat er alleen personeel van de marine + Korps Mariniers op de marine schepen zaten. Maar blijkbaar ook commando's.
Het Korps Mariniers heeft ook Special Operations eenheden.
http://www.defensie.nl/marine/korps_mariniers/special_forces/
pi_117674863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:46 schreef Royyy het volgende:

[..]

Het Korps Mariniers heeft ook Special Operations eenheden.
http://www.defensie.nl/marine/korps_mariniers/special_forces/
Klopt, maar ik heb het over operators van het KCT. Of worden operators van het AVP en UIM ook groene baretten genoemd?
pi_117674979
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:49 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb het over operators van het KCT. Of worden operators van het AVP en UIM ook groene baretten genoemd?
Commando's is een algemene term voor Special Operations eenheden (Specifiek groene baretten hoor ik Hillen niet zeggen in het filmpje).
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:10:54 #5
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_117675637
@ Royyy

Zover ik weet zijn commando's nog altijd KCT'ers en worden bv UIM of AVP speciale eenheden of special forces genoemd.
  zondag 7 oktober 2012 @ 08:55:32 #6
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_117682702
Natuurlijk kunnen KCT'ers ook vanuit Marineschepen opereren. Sterker nog, er zijn volgens mij momenteel Marineschepen in aanbouw waar je met een heel landmacht infanteriebataljon in kan vertoeven.

Geen idee of dat hier ook het geval is, maar het zou best kunnen. De Nederlandse SF gemeenschap is vrij klein. In Afghanistan deden Marsof en KCT ook heel erg veel samen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_117685091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:41 schreef EdwinNL het volgende:

Die zitten daar speciaal voor deze missie, net als de luchtmacht met hun UAV's en de cougars. ;)
De marechaussee zou ook meegaan.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_117692299
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 08:55 schreef Vortix het volgende:
Natuurlijk kunnen KCT'ers ook vanuit Marineschepen opereren. Sterker nog, er zijn volgens mij momenteel Marineschepen in aanbouw waar je met een heel landmacht infanteriebataljon in kan vertoeven.

Geen idee of dat hier ook het geval is, maar het zou best kunnen. De Nederlandse SF gemeenschap is vrij klein. In Afghanistan deden Marsof en KCT ook heel erg veel samen.
MARSOF is ook maar 1 compagnie, waar het KCT er 4 heeft. Geeft wel beetje de schaal weer waarmee er gewerkt word.
Blood Sugar Sex Magik
pi_117721900
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:44 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Die zitten daar speciaal voor deze missie, net als de luchtmacht met hun UAV's en de cougars. ;)
De marechaussee zou ook meegaan.
Landmacht met hun UAV's :) (Ravens)
pi_117736135
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:52 schreef zipta het volgende:

[..]

Landmacht met hun UAV's :) (Ravens)
Klopt, je heb gelijk. :)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_117872286
Wat is eigenlijk het verschil tussen de verschillende kleuren baretten?
pi_117872475
quote:
18s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:27 schreef damirovic het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de verschillende kleuren baretten?
http://www.defensieunifor(...)5&Itemid=156&lang=nl
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117872544
quote:
18s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:30 schreef damirovic het volgende:

[..]

thx :)
Geen probleem
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')