abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 02:20:03 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117650888
Ik was op zoek naar of er Joden zijn die in neo-nazi's veranderd zijn, naar aanleiding van een artikel over Israëlische neo-nazi's. ik vond een film die erover gaat, van een Jood die later bij de KKK ging.

Ik kwam toen ook deze site tegen:

http://celticrebel.wordpr(...)-jews-yes-nazi-jews/

Hoewel ik de informatie wantrouw, lijkt het toch alsof de auteur sommige zaken logisch verbindt, zo weet ik dat Nazi-Duitsland de Havara-overeenkomst had en dat de Nazi's inderdaad zionistisch waren. Verbanden tussen zionisme en nazisme zijn dus denk ik niet eens altijd onzin, alleen vraag ik me af, wat klopt er van dit artikel en wat is er onzin in?

De eerste fout die ik tegenkwam is dat de auteur beweert dat de Khazaren allemaal bekeerde Joden zijn, het blijkt namelijk dat maar een deel van de Khazaren bekeerde Joden waren.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117650931
neo-nazi's hanteren veelal totaal andere idealen dan het nazi regime van Hitler. Verder laat het nazisme an sich, van oudsher maar ook van nu, zich niet uit over joden.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2012 02:27:16 ]
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 02:25:37 #3
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117650937
Hoe zit het met deze uitspraak?

“The Zionists brought us to the Holocaust. It is well known that it was possible to redeem Jews from the Nazis with money, and save many … all hundreds of thousands of Jews in Hungary…THE ZIONIST LEADERS WHO NOW SIT IN GOVERNMENT PREVENTED IT!”

– Rabbi Shlomo Zalman Ehrenreich (circa 1954)
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 02:26:41 #4
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117650946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 02:25 schreef LelijKnap het volgende:
neo-nazi's hanteren veelal totaal andere idealen als het nazi regime van Hitler.
Wat bedoel je daarmee? Dit zijn trouwens geen neo-nazi's, want ze gooien zionisme en nazisme op een hoop, als je een neo-nazi bent is het nogal dom om jezelf te beschuldigen van dat waar je tegen bent, dus nazi's zijn het in ieder geval niet.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 02:28:54 #5
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117650969
Toch zie ik nogal wat mensen die de holocaust ontkennen daar en die soms toch antisemitisch zijn.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117651043
Als je echt wil, kan je zelfs verbanden leggen tussen moeder Teresa en het Nazisme.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 02:56:30 #7
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117651128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 02:39 schreef D0808 het volgende:
Als je echt wil, kan je zelfs verbanden leggen tussen moeder Teresa en het Nazisme.
Ik vond het vreemd klinken maar ik heb het net gevonden,

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=30752

Dit komt vooral van protestanten denk ik.

Wat ik me alleen afvraag is dus wat er waar van is, van die connecties van Israël en nazisme, ik weet bijvoorbeeld wel dat die Havaara Overeenkomst aantoont dat Israël en nazi-Duitsland inderdaad overeenkomsten hebben gesloten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ha%27avara-Abkommen
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117651273
Ik lees mee. Zou vetter zijn als ik gewoon nieuws lees
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 03:36:48 #9
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117651277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 03:34 schreef naomi123 het volgende:
Ik lees mee. Zou vetter zijn als ik gewoon nieuws lees
Wat bedoel je daarmee? Dat er weinig nieuwe reacties komen?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117652789
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 02:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Toch zie ik nogal wat mensen die de holocaust ontkennen daar en die soms toch antisemitisch zijn.
ja en?
En ja je kon sommige nazi's waren erg gevoelig voor geld en kon je soms betalen zodat ze een oogje toe knepen als je probeerde te vluchten
niet elke nazi tijdens wo II was een 'idealist' het waren vaker oppurtunisten

dan nog kun je niet zulke verregaande conclusies trekken

over je OP: actieve nazi joden lijken me erg onwaarschijnlijk omdat ze geen actieve rol mochten spelen. door het regime mochten ze nergens aan deelnemen omdat ze joods waren
zullen er joodse mensen zij die (in het begin) wel wat zagen in de nazi ideologie? Misschien want zoals gezegt is het niet zo dat nazisme voorschreef joden te vernietigen. Dat is eigen invulling geweest van HItler en consorten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117653003
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 09:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
Misschien want zoals gezegt is het niet zo dat nazisme voorschreef joden te vernietigen. Dat is eigen invulling geweest van HItler en consorten
Voor de oorlog was het beleid van het 3e rijk ook gebaseerd op "wegpesten" kijk bijvoorbeeld naar alle anti joodse maatregelen en de Kristallnacht (1938)

Bij afwezigheid van documenten is het nooit 100% zeker te zeggen maar de meeste historici gaan er vanuit dat Hitler in december 1941 NADAT de VS (na Pearl Harbor) bij de oorlog werd betrokken opdracht gaf voor de Endlösung.
Daarom vind de Wannseeconferentie plaats op 20 januari 1942 en niet op 4 september 1939

Voor alle duidelijkheid, ook voor Wannsee werden er Joden vermoord o.a. in Chelmno door pogroms
en door de Einsatzgruppen maar vermoedelijk was er toen nog geen sprake van een beleid maar werd het meer gedaan op initiatief van locale commandanten, overigens werden deze niet geremd door mensen zoals Reinhard Heydrich en Himmler
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_117653076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:13 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Voor de oorlog was het beleid van het 3e rijk ook gebaseerd op "wegpesten" kijk bijvoorbeeld naar alle anti joodse maatregelen en de Kristallnacht (1938)

Bij afwezigheid van documenten is het nooit 100% zeker te zeggen maar de meeste historici gaan er vanuit dat Hitler in december 1941 NADAT de VS (na Pearl Harbor) bij de oorlog werd betrokken opdracht gaf voor de Endlösung.
Daarom vind de Wannseeconferentie plaats op 20 januari 1942 en niet op 4 september 1939

Voor alle duidelijkheid, ook voor Wannsee werden er Joden vermoord o.a. in Chelmno door pogroms
en door de Einsatzgruppen maar vermoedelijk was er toen nog geen sprake van een beleid maar werd het meer gedaan op initiatief van locale commandanten, overigens werden deze niet geremd door mensen zoals Reinhard Heydrich en Himmler
klopt maar er zijn ook plannen geweest om alle joden naar madagascar te sturen bijvoorbeeld
en ook die plannen duiken pas gedurende de oorlog op

maar het heeft niet zo veel zin om hier over te speculeren want historici zijn hier nog niet uit
maar al zou je aan kunnen tonen dat Hitler al vanaf het begin van plan was de joden te vernietigen dan nog kun je geen causaal verband leggen tussen nazisme en de holocaust
Je zou hooguit wat kunnen zeggen over het nazisme ten tijde van Hitler
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:13:35 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117656577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:13 schreef Buster24 het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ook voor Wannsee werden er Joden vermoord o.a. in Chelmno door pogroms
en door de Einsatzgruppen maar vermoedelijk was er toen nog geen sprake van een beleid maar werd het meer gedaan op initiatief van locale commandanten
De einsatzgruppen van de RSHA (dus mannen van de SiPo, SD, enz. aangevuld met SS'ers en autochtone bevolking) hadden vanaf 1941 als taak de pas veroverde gebieden te zuiveren van joden en communistische commissarissen. Wel degelijk een georganiseerd beleid dus.

quote:
overigens werden deze niet geremd door mensen zoals Reinhard Heydrich en Himmler
Nogal wiedes, die hadden het commando erover.
pi_117657715
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:13 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

De einsatzgruppen van de RSHA (dus mannen van de SiPo, SD, enz. aangevuld met SS'ers en autochtone bevolking) hadden vanaf 1941 als taak de pas veroverde gebieden te zuiveren van joden en communistische commissarissen. Wel degelijk een georganiseerd beleid dus.

[..]

Nog niet in het kader van de Endlösung maar op basis van het Kommissarbefehl die veel algemener van opzet is zie de tekst:

„Politische Kommissare als Organe der feindlichen Truppe sind kenntlich an besonderen Abzeichen – roter Stern mit golden eingewebtem Hammer und Sichel auf den Ärmeln. […] Sie sind aus den Kriegsgefangenen sofort, d. h. noch auf dem Gefechtsfelde, abzusondern. Dies ist notwendig, um ihnen jede Einflussmöglichkeit auf die gefangenen Soldaten abzunehmen. Diese Kommissare werden nicht als Soldaten anerkannt; der für die Kriegsgefangenen völkerrechtlich geltende Schutz findet auf sie keine Anwendung. Sie sind nach durchgeführter Absonderung zu erledigen.“

Himmler schijnt daar mondeling aan toegevoegd te hebben dat Joodse mannen ook als partizaan mochten worden gezien en later zijn de Einsatzgruppen begonnen met het executeren van vrouwen en kinderen.

Mijns inziens begint de vanuit de partijtop georganiseerde Endlösung vanaf december 1941 met als
Wannsee als conferentie om de praktische zaken te regelen.

Overigens sta ik niet helemaal alleen in deze theorie zie bijvoorbeeld de uitstekende docu The Nazis: A Warning from History (BBC) ook deze geven als vertrekpunt van de georganiseerde Endlösung december 1941 aan.

Verder is dit een uitstekend artikel om een en ander over te lezen.

http://www.go2war2.nl/artikel/1479/Aktion-Reinhard.htm?page=4
Ook hier december 1941 als begin van de holocaust.

Maar zoals ik al schreef is dit, ik citeer Kevin Prenger:

Tegenwoordig wordt door steeds meer historici aangenomen dat de definitieve beslissing om alle Europese Joden te vermoorden in de winter van 1941 werd genomen. Alhoewel men nooit een schriftelijk bevel hiertoe heeft gevonden en dit hoogst waarschijnlijk ook niet bestaat, komt men tot deze conclusie vanwege de gebeurtenissen die elkaar in die periode in rap tempo opvolgden en dankzij de bronnen die hieronder worden besproken. Een belangrijke factor in het besluit tot de uitroeiing van Joden was vermoedelijk de Japanse aanval op Pearl Harbor en de oorlogsverklaring van Duitsland aan de Verenigde Staten twee dagen daarna. Adolf Hitler beschouwde het aanbreken van de nieuwe wereldoorlog als de schuld van de Joden. Hij had al op 30 januari 1939 verklaard dat “indien het internationale financiële Jodendom binnen en buiten Europa erin zou slagen de naties nogmaals in een oorlog te storten” dit zou resulteren “in de vernietiging van het joodse ras in Europa!” Hij herhaalde deze profetie een dag na de oorlogsverklaring aan de Verenigde Staten in een toespraak aan de verzamelde nazi-leiders.


Het debat hierover zal nog wel voortduren.
(ik lees rustig mee met de heren historici ;) )
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_117658475
Kap nou toch eens met deze flauwekul Metal het lijkt wel een obsessie voor je te worden.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:43:57 #16
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659233
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:19 schreef DeParo het volgende:
Kap nou toch eens met deze flauwekul Metal het lijkt wel een obsessie voor je te worden.
De reden dat ik dit topic open is dat ik vaker dit soort complottheorieën voorbij zie komen die grenzen aan antisemitisme, maar ik wil graag weten wat er waar van is. Ik vind het namelijk vrij ongeloofwaardig overkomen, maar het is dom om dan maar te zeggen dat het ook niet zo is.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117659412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De reden dat ik dit topic open is dat ik vaker dit soort complottheorieën voorbij zie komen die grenzen aan antisemitisme, maar ik wil graag weten wat er waar van is. Ik vind het namelijk vrij ongeloofwaardig overkomen, maar het is dom om dan maar te zeggen dat het ook niet zo is.
Je opent tig van dit soort topics met misschien allemaal een net iets andere inhoud maar ze komen allemaal op hetzelfde neer. Ga er nu maar gewoon van uit dat het pure onzin is.
Ik heb je al vaker de redenen gegeven ook voor dit onderwerp.
Richt je op een ander onderwerp anders laat je jezelf veel te ver meeslepen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:51:19 #18
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659446
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je opent tig van dit soort topics met misschien allemaal een net iets andere inhoud maar ze komen allemaal op hetzelfde neer. Ga er nu maar gewoon van uit dat het pure onzin is.
Ik heb je al vaker de redenen gegeven ook voor dit onderwerp.
Richt je op een ander onderwerp anders laat je jezelf veel te ver meeslepen.
Ik heb volgensmij nog nooit een topic geopend over de theorie dat Ashkenazi Joden de holocaust zouden hebben gecreëerd om mensen naar Israël te krijgen volgens die waanzinnige theorie. Ik vraag me alleen af waarop het gebaseerd is, waarom mag ik dat niet vragen? Ik wil graag de feiten hebben, zodat je het ook kunt weerleggen als het onzin is.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117659579
Je kunt toch ook niet elke complot theorie onderzoeken om deze te ontkrachten? het zou je een mensen leven kosten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117661811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb volgensmij nog nooit een topic geopend over de theorie dat Ashkenazi Joden de holocaust zouden hebben gecreëerd om mensen naar Israël te krijgen volgens die waanzinnige theorie. Ik vraag me alleen af waarop het gebaseerd is, waarom mag ik dat niet vragen? Ik wil graag de feiten hebben, zodat je het ook kunt weerleggen als het onzin is.
Wel degelijk heb je vaker van dit soort topics geopend, en telkens komt het er op neer dat andere posters moeten ontkrachten dat de neo-nazi's, nazi's, Palestijnen of wie dan ook toch een punt hebben wat betreft hun verwijten over Joden. Dat begrijp je best Metal, en je kan je er gewoon bij neerleggen dat ze flauwekul uitkramen, als je dat zo niet wil begrijpen dan wordt het een probleem.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:51:28 #21
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117662804
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wel degelijk heb je vaker van dit soort topics geopend, en telkens komt het er op neer dat andere posters moeten ontkrachten dat de neo-nazi's, nazi's, Palestijnen of wie dan ook toch een punt hebben wat betreft hun verwijten over Joden. Dat begrijp je best Metal, en je kan je er gewoon bij neerleggen dat ze flauwekul uitkramen, als je dat zo niet wil begrijpen dan wordt het een probleem.
Alleen over neo-nazi's en nazi's heb je gelijk. Ik vind je opmerking dat Palestijnen geen punt hebben wat betreft hun verwijten over Israëlies (niet Joden, want het gaat hier specifiek over Israëlies die toevallig ook Joods zijn) nogal dom overkomen eerlijk gezegd. Ik heb je advies opgevolgd en ik heb boeken aangeschaft over beide kanten van het conflict, zowel pro-Israëlisch als niet pro-Israëlisch, en toch blijf ik het zien hoe Palestijnen onderdrukt worden. Zelfs als Israëlische soldaten er melding van maken geloof je het nog niet.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117662916
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Alleen over neo-nazi's en nazi's heb je gelijk. Ik vind je opmerking dat Palestijnen geen punt hebben wat betreft hun verwijten over Israëlies (niet Joden, want het gaat hier specifiek over Israëlies die toevallig ook Joods zijn) nogal dom overkomen eerlijk gezegd. Ik heb je advies opgevolgd en ik heb boeken aangeschaft over beide kanten van het conflict, zowel pro-Israëlisch als niet pro-Israëlisch, en toch blijf ik het zien hoe Palestijnen onderdrukt worden. Zelfs als Israëlische soldaten er melding van maken geloof je het nog niet.
Snap dan dat jij degene bent die Palestijnen met neo-nazi's en nazi's in verband brengt, niet ik, als jij telkens dit soort topics over Joden blijft openen hoe kunnen jouw posts over de Palestijnen dan vervolgens buiten die context worden gezien, dat kan niet Metal, jij bent degene die ze binnen hetzelfde kader hebt geplaatst. Ik kan jouw kritiek op Israel dus steeds minder los zien van wat je over nazi's zegt en beweert uit te willen zoeken, ik trek je objectiviteit steeds meer in twijfel, en als je meent dat het niet zover mag komen dan moet je misschien dit soort topics eens beter analyseren. Bekijk je eigen postgeschiedenis eens voordat je jouw volgende post gaat opstellen. Het is een kwalijke ontwikkeling dat het nu zover komt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:57:14 #23
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117662981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Snap dan dat jij degene bent die Palestijnen met neo-nazi's en nazi's in verband brengt, niet ik, als jij telkens dit soort topics over Joden blijft openen hoe kunnen jouw posts over de Palestijnen dan vervolgens buiten die context worden gezien, dat kan niet Metal, jij bent degene die ze binnen hetzelfde kader hebt geplaatst. Ik kan jouw kritiek op Israel dus steeds minder los zien van wat je over nazi's zegt en probeert uit te zoeken, ik trek je objectiviteit steeds meer in twijfel, en als je meent dat het niet zover mag komen dan moet je misschien dit soort topics eens beter analyseren.
Denk jij dat ik die site geloof? De reden dat ik dit topic open is juist omdat ik wil weten hoe dat zit met wat ze op die site beweren. Ik heb overigens al eerder een topic geopend met de vraag waarom mensen zo dom zijn om de holocaust te ontkennen, dat was dus niet dezelfde vraag als in dit topic.
Het is overigens vrij dom om de problemen en schuld op Joden af te schuiven, erg makkelijk is dat ook. Ik denk dat hij probleem veel meer bij het zionisme ligt dan bij het jodendom. Ik heb er ook weleens over nagedacht en ik denk dat zionisme eerder een vorm van anti-semitisme is dan anti-zionisme, op bepaalde punten.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:57:54 #24
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117663002
Ok, ik mag dus niet kritisch zijn en vragen stellen over bijvoorbeeld complottheorieën? Dan hou ik mijn mond wel, dan kom ik nooit achter de antwoorden op mijn vragen, maar jij zegt het, dus dan zal het wel zo zijn.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117663084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Denk jij dat ik die site geloof? De reden dat ik dit topic open is juist omdat ik wil weten hoe dat zit met wat ze op die site beweren. Ik heb overigens al eerder een topic geopend met de vraag waarom mensen zo dom zijn om de holocaust te ontkennen, dat was dus niet dezelfde vraag als in dit topic.
Het is overigens vrij dom om de problemen en schuld op Joden af te schuiven, erg makkelijk is dat ook. Ik denk dat hij probleem veel meer bij het zionisme ligt dan bij het jodendom. Ik heb er ook weleens over nagedacht en ik denk dat zionisme eerder een vorm van anti-semitisme is dan anti-zionisme, op bepaalde punten.
Zie je wat je doet, nu betrek je alsnog het zionisme in een veel breder topic over nazi's en de Tweede Wereldoorlog, je brengt de Palestijnen zelf in verband met de nazi's. Als je het laatste echt denkt dan kan ik gerust zeggen dat je heel weinig verstand hebt van het zionisme. Dat mag je zelf weten maar als je die complottheorieën in elkaar laat overlopen krijg je een dubieus plaatje. Dat is dus jammer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ok, ik mag dus niet kritisch zijn en vragen stellen over bijvoorbeeld complottheorieën? Dan hou ik mijn mond wel, dan kom ik nooit achter de antwoorden op mijn vragen, maar jij zegt het, dus dan zal het wel zo zijn.
Het is gewoon onzin. Ik heb het je uitgelegd en als je boeken blijft lezen hoef je daar ook niet aan te twijfelen, ook als je ze niet leest eigenlijk, hoef je daar niet aan te twijfelen dat het onzin is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')