abonnement Unibet Coolblue
pi_121207336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:15 schreef akira02 het volgende:

[..]

Uiteraard heb je daar een punt. Vroeg me gewoon af waar jullie dat vinden. Ken verschillende winkel in Brussel, Leuven, Brugge maar ik heb daar nog nooit iets Amerikaans gevonden. Gelukkig zijn er heel veel Belgische bieren.
Ik denk dat dat te maken heeft met de overvloed aan belgische bieren en hun trots. Ik heb in Brussel inderdaad weinig anders gevonden dan belgische bieren. Als je in Amsterdam rondkijkt bij de Bierkoning is het assortiment van Nederlandse en Amerikaanse bieren toch vrij fors. Samen bijna net zoveel als de aanvoer vanuit België.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:40:59 #252
365082 IPA35
Patriarch
pi_121232347
Belgische bieren zijn vaak van een beperkte groep biersoorten, soorten die inheems zijn aan de regio.
Voor andere biersoorten moet je elders kijken. Zo vind je de 'Angel-Saksische' soorten als de bitter/pal ale, IPA, DIPA, RIS, stout varianten in het algemeen en zo vooral in de VSA, het VK en Scandinavië (met al haar microbrouwers, met Mikkeller als bekendste voorbeeld).

Uiteraard zie je nu ook Belgische brouwers die experimenteren met andere stijlen, die Black Albert is zo'n bier bijvoorbeeld. (En die is dus erg geslaagd.)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 januari 2013 @ 13:52:51 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_121502017
quote:
De Roermondse bierbrouwerij Christoffel gaat failliet. Investeerder en bestuurder Maarten Kruijtzer die anderhalf jaar geleden als aandeelhouder in de brouwerij is ingestapt, trekt samen met een andere investeerder de stekker eruit. Joyce van den Elshout en Steven van den Berg, de ‘ouders’ van de brouwerij, kunnen er niets meer aan veranderen.

Een investeringsplan dat vernieuwing moest brengen is niet doorgegaan omdat de investeerders uiteindelijk geen geloof hadden in de toekomst, aldus vereffenaar Paul Berger.

Er zijn sindsdien meerdere investeerders geweest die interesse hebben getoond in de overname van de brouwerij samen met Steven en Joyce. In december 2012 is met de vereffenaar wederom geprobeerd om de complete brouwerij in een veilige haven te brengen en voort te zetten, en werd een investeerder gevonden. Nu is gebleken dat de huidige investeerders de merknaam Christoffel niet mee willen verkopen.

Toen bleek dat de investeerders door wilden gaan met de merknaam en niet verder met de brouwerij, bestond er juridisch gezien nog maar één oplossing: een faillissement in gang zetten. Deze is op dit moment nog niet uitgesproken maar een kwestie van tijd.

Alles gedaan
Joyce van den Elshout: “Los van onze droom waaraan we hard hebben gewerkt, is de afloop vooral triest voor de mensen die in de brouwerij werken. Velen hebben een beperking en hadden juist bij ons een mooie plek. Uiteraard hebben wij er alles aan gedaan om de brouwerij in een veilige haven te brengen.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 13 januari 2013 @ 15:57:04 #254
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_121506251
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:52 schreef borisz het volgende:

[..]

Sneu bericht.

Het valt me op dat er bij brouwerijen vaak iets met sociaal werk wordt gedaan. Dat vind ik wel mooi.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:24:23 #255
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_121678954
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:40 schreef IPA35 het volgende:
Belgische bieren zijn vaak van een beperkte groep biersoorten, soorten die inheems zijn aan de regio.
Voor andere biersoorten moet je elders kijken. Zo vind je de 'Angel-Saksische' soorten als de bitter/pal ale, IPA, DIPA, RIS, stout varianten in het algemeen en zo vooral in de VSA, het VK en Scandinavië (met al haar microbrouwers, met Mikkeller als bekendste voorbeeld).

Uiteraard zie je nu ook Belgische brouwers die experimenteren met andere stijlen, die Black Albert is zo'n bier bijvoorbeeld. (En die is dus erg geslaagd.)
Van Viven is ook een Vlaamse brouwerij die ook voornamelijk Angelsaksische stijlen brouwt. Verder kom je in Gent bij de Hopduvel wel degelijk Amerikaans bier tegen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_121681472
Ja maar België en Duitsland zijn twee landen met een sterke nationale brouwtraditie en daar vind je naar mijn mening maar weinig buitenlands spul. Probeer maar eens een trappist te vinden in Duitsland, veel succes!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:14:03 #257
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_121707918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:31 schreef IPA35 het volgende:
Ja maar België en Duitsland zijn twee landen met een sterke nationale brouwtraditie en daar vind je naar mijn mening maar weinig buitenlands spul. Probeer maar eens een trappist te vinden in Duitsland, veel succes!
De trappisten zijn het probleem niet, die zitten in de Mariawald-abdij. Brouwen doen ze echter niet meer...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:02:16 #258
365082 IPA35
Patriarch
pi_121718293
Ik bedoel de bieren, nergens te vinden daar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:13:34 #259
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_121723588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:02 schreef IPA35 het volgende:
Ik bedoel de bieren, nergens te vinden daar.
Hap hap :P

Gisteren van een collega een 3 Cordilleras 6.47 Especial IPA gekregen, uit Colombia. Ben benieuwd, maar hij staat nu nog wat te rusten van de reis.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 18 januari 2013 @ 16:17:44 #260
365082 IPA35
Patriarch
pi_121726455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:13 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Hap hap :P
Ik dacht het al :D

Maar goed, ik ga denk ik maar eens een keer wat bestellen bij De Molen.

Alleen met wat ik wil kom ik met verzendkosten al op dik ¤80 euro uit voor 12 flesjes.

Nu mocht ik er van uitgaan dat ik een stagevergoeding ga krijgen maar hoeveel, echt geen idee. En sinds de kerstvakantie heb ik bijna geen inkomsten gehad dus ik ga dat nu niet uitgeven :'( .

Mooi spul trouwens op die webshop.
Kabert, The Kernel, Evil Twin en zo...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 19 januari 2013 @ 06:16:47 #261
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_121753734
Weer een mooie oogst afgelopen week, eindelijk twee Dieu du Ciel bieren via een collega uit Quebec en twee hele freaky experimentele bieren; een espresso IPA en een white IPA/wild ale . Weird...

  zaterdag 19 januari 2013 @ 06:49:04 #262
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_121753751
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 06:16 schreef GoCanucksGo het volgende:
Weer een mooie oogst afgelopen week, eindelijk twee Dieu du Ciel bieren via een collega uit Quebec en twee hele freaky experimentele bieren; een espresso IPA en een white IPA/wild ale . Weird...

[ afbeelding ]
Koffie-IPA is best lekker. Of in ieder geval vond ik de Mikkeller Koppi Tomahawk x Odoo Shakiso heel geslaagd. De Guji Natural variant vond ik ietsie pietsie minder. Een Wild IPA heb ik volgens mij ook ooit een keer op, maar kan me niet meer herinneren welke dat was. In ieder geval niet de Anchorage die je daar hebt.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zaterdag 19 januari 2013 @ 07:19:39 #263
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_121753815
Ik vond hem lekker, beetje vreemd wel. In eerste instantie een heel overheersende aparte koffiegeur, beetje zoals in koffie-ijs of van die snack koffieboontjes. Maar in de smaak kwam wel weer de typische citrusachtige Cascade-hop die ook in de gewone IPA van Tree zit een beetje naar boven. Niet iets wat ik elke week zou willen drinken maar leuk om te proberen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 05:49:14 #264
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_121971734
Vandaag de Anchorage Galaxy White IPA opengemaakt. Hoge verwachtingen, maar ik vond het niks...

Aroma eigenlijk alleen maar Brett, wat niet erg is, maar als elke andere reviewer op de internets er ook allerlei hop, kruiden en kumquat in ruikt verwacht je meer.

Smaak was best aardig in eerste instantie, maar vrij oppervlakkig voor een goede white IPA of een goede wild ale/lambic. De nasmaak was wat het volledig verpestte; heel naar bitter en bijna zeepachtig. Misschien een verkeerde fles of batch te pakken, maar een beetje jammer van de $12.
pi_122032192
Saison Dupont. Need I say more??
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:03:20 #266
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_122036360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 15:26 schreef hemarookworst het volgende:
Saison Dupont. Need I say more??
Ja. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 27 januari 2013 @ 01:44:58 #267
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_122100076
Bijzondere smaak ten op zichte van de bieren die ik normaal drink, op zo'n manier dat ik dat wel kan waarderen. Doordrinkbare frisse smaak aan de ene kant, aan de andere kant licht bittere en kruidige complexe smaak.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 27 januari 2013 @ 12:39:48 #268
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_122107392
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:44 schreef hemarookworst het volgende:
Bijzondere smaak ten op zichte van de bieren die ik normaal drink, op zo'n manier dat ik dat wel kan waarderen. Doordrinkbare frisse smaak aan de ene kant, aan de andere kant licht bittere en kruidige complexe smaak.
Maar daar is het dan ook een saison voor...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_122242868
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:39 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Maar daar is het dan ook een saison voor...
Gelukkig maar, dat mijn beschrijving overeenkomt met een saison. Je vroeg immers om nadere uitleg.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:22:24 #270
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_122250582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 00:43 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dat mijn beschrijving overeenkomt met een saison. Je vroeg immers om nadere uitleg.
Je had m'n spoiler niet gelezen?

Overigens gisteren op:

De eerste Oostenrijkse trappist :)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_122250907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Je had m'n spoiler niet gelezen?

Overigens gisteren op:
[ afbeelding ]
De eerste Oostenrijkse trappist :)
En?
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:39:03 #272
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_122251028
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:33 schreef portie het volgende:

[..]

En?
Lekker, maar je moet van zoet houden. Toen ik 'm dronk dacht ik aanvankelijk dat het een quadrupel was, en vervolgens waarschijnlijker een bock (toch een traditioneler soort bier voor de regio). Op het etiket staat bock, op de website tripel.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:30:42 #273
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_122272469
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Je had m'n spoiler niet gelezen?

Had het bier eerst gewenst, daarna gekocht, daarna geopend, daarna gedronken en toen kwamen die smaaknotities uit mijn toetsenbord rollen. Zo goed? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door hemarookworst op 31-01-2013 21:58:43 ]
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_122458282
Van het weekend weer eens naar een biercafe geweest en de volgende bieren op:

St. Bernardus Abt 12
Straffe Hendrik Quadrupel
Straffe Hendrik Tripel
Hoegaarden Verboden Vrucht
Fuller’s London Pride
Anchor Old Foghorn
BrewDog 5 A.M. Saint
Christoffel Nobel Dry Hopped Bramling Cross

De laatste 5 bieren had ik nog nooit op maar waren stuk voor stuk lekkere bieren. Voor de Christoffel Nobel was erg lekker. Helaas dat ze failliet zijn. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')