abonnement Unibet Coolblue
pi_117621347
Initiatief van Spees_Eend: een centraal topic met algemene vragen voor aankomende ouders.
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!

Benieuwd naar de vorige vragen en antwoorden?
Deel 1

[ Bericht 15% gewijzigd door Suikertante op 07-10-2012 10:01:17 ]
pi_117621842
Nou, laat ik dan ook maar aftrappen. Ik heb telkens een leuk idee en dan blijkt het ongezond te zijn. Bijvoorbeeld een seventies kinderbedje zonder spijlen (kan kind stikken als hij met z'n mond tegen de zijkant gaat liggen), een deurbouncer (krijgen ze kromme beentjes van) en bepaalde draagzakken.

Zijn jullie ook al tegen dit soort dingen aangelopen, oftewel hebben jullie nog waarschuwingen voor mijn hormonen allemaal ongezonde spullen gaan kopen?
pi_117622169
Ja, ik heb ook weer vragen *O*

Hoeveel geboortekaartjes extra heb je ongeveer nodig?
Paar voor jezelf en baby, paar voor oma's en opa's, maar verder, wie moeten er nog meer eentje waar je niet direct aan denkt? Ik heb nu verloskundige en werk, maar ik mis er vast nog een aantal!

Wat was het allerleukste kraamcadeau dat je gekregen hebt?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:02:39 #4
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117622333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:57 schreef Mineola het volgende:
Ja, ik heb ook weer vragen *O*

Hoeveel geboortekaartjes extra heb je ongeveer nodig?
Paar voor jezelf en baby, paar voor oma's en opa's, maar verder, wie moeten er nog meer eentje waar je niet direct aan denkt? Ik heb nu verloskundige en werk, maar ik mis er vast nog een aantal!

Ik heb als extra: 1 om in te lijsten, 1 voor in het 1e fotoalbum, paar om bij de buren in de bus te gooien, werk, verloskundige, 1 extra voor mijn vader om op zijn werk mee te pronken :+ en dat was het volgens mij....
pi_117622582
Ik heb om gezeur bij mijn ouders/schoonouders te vookomen, zo van tante cornelia van de kerk moet er ook een, ieder stel 10 kaartjes gegeven, en deel ze zelf maar lekker uit. Doen we dit keer weer.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:10:48 #6
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117622606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:10 schreef kaatjejannie het volgende:
tante cornelia van de kerk
:D
pi_117622948
Suikertante zo'n bouncer zou ik wel kopen hoor. We hebben er geen ruimte voor en overal kunststof kozijnen maar anders hadden we er wel een gehad. Je laat je kind er toch niet de hele dag inzitten? Loopstoeltje hebben we bij alle 3 ook veel gebruikt. Maar daarin denk ik misschien anders dan anderen. Je hebt die bouncers ook van fisher price geloof ik. Kun je op de grond zetten met een speeltafel ervoor. Gewoon af en toe paar minuten moet kunnen vind ik!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117622997
Ik zou niet teveel extra kaarten laten drukken. Had ik wel gedaan en heb er echt nog een zooi over. Zonde van het geld. Denk dat ik dit jaar maar 5 extra doe ofzo. Voor het geval er bij iemand een kaart niet aankomt of we p.o. iemand zijn vergeten.
pi_117623242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:57 schreef Mineola het volgende:
Ja, ik heb ook weer vragen *O*

Hoeveel geboortekaartjes extra heb je ongeveer nodig?
Paar voor jezelf en baby, paar voor oma's en opa's, maar verder, wie moeten er nog meer eentje waar je niet direct aan denkt? Ik heb nu verloskundige en werk, maar ik mis er vast nog een aantal!

Wat was het allerleukste kraamcadeau dat je gekregen hebt?
Wij hebben ook gestuurd aan sport- en dansschool, ex-collega's, huisarts en inderdaad een stuk of 5 extra voor "je weet maar nooit wie je bent vergeten".

Leuke cadeau vond ik handbeschilderde klompjes met het beertje van het geboortekaartje, naam en geboortedatum. Meest praktische waren de prenatal cadeaubonnen.

Suiker, ik heb dit soort aankopen pas achteraf gedaan. Wipstoeltje, babyfoon etc. Was ook handig om daar de hiervoor genoemde prenatal cadeaubonnen voor te gebruiken ;)

Hier nog een tip: als je een voedingskussen hebt, koop dat ook zo'n hoes om er een soort poef van te maken. Midas heeft daar de 1e weken echt heerlijk op geslapen.
pi_117623359
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier nog een tip: als je een voedingskussen hebt, koop dat ook zo'n hoes om er een soort poef van te maken. Midas heeft daar de 1e weken echt heerlijk op geslapen.
Je kan daarvoor ook de hoes van een aankleedkussen gebruiken. Zo hebben wij dat gedaan!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117623366
MeNicole, mocht ik er eentje tegenkomen dan ga ik het zeker proberen, want ik herinner me dat k er enorme pret mee heb gehad toen mijn broertje erin kon.

Kyara, ik ben nogal van het marktplaatsen, en dat is heel gevaarlijk want dan denk je "tja, nú staat er een mooie op, maar strahaks...." O-) Tot nu toe gaat het heel goed trouwens, ik weet mezelf te beheersen :)
Wat een leuk ding zeg die hoes voor een voedingskussenpoef! Is een voedingskussen ook handig als je geen borstvoeding geeft? Het lijkt me ook al zo fijn gewoon als kussen :@

Mijn beste vriendin kreeg wel wat kaarten van mensen die ze dan toch maar een (door mij ontworpen O+) geboortekaartje heeft teruggestuurd. Het lijkt me toch wel balen als je kaartjes te weinig hebt.. Maar goed, ik geef dan ook érg veel om het geboortekaartje. Ik ben er nu al mee bezig, tis m'n werk dus wil het allermooiste beste kaartje evah!
pi_117623390
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Je kan daarvoor ook de hoes van een aankleedkussen gebruiken. Zo hebben wij dat gedaan!
Oh dat kan ook. In elk geval een hoes om van het voedingskussen een poef te maken ;)
pi_117623480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:35 schreef Suikertante het volgende:

Wat een leuk ding zeg die hoes voor een voedingskussenpoef! Is een voedingskussen ook handig als je geen borstvoeding geeft? Het lijkt me ook al zo fijn gewoon als kussen :@
Ja! Sowieso om mee te slapen. Slaap er nu al mee :@ En als je een flesje geeft is het ook fijn om je kindje op te leggen (ik heb altijd een flesje gegeven de madonnahouding beetje zelfde houding als met bv dus, dan is zo'n kussen ook wel fijn). En de 1e weken om er een poef van te maken en een tijd geleden heb ik hem gebruik om Midas te leren zitten (om hem heen gedrappeerd zodat hij zachtjes kon vallen). En nu ligt ie dus weer in bed. Ding is dus al dik een jaar fulltime in gebruik.
pi_117623487
Qua geboortekaartjes heb ik er 20 extra genomen. Idd voor de vergeten mensen, maar ook voor de Plus en C1000 voor het geboortepakket. Die zijn wel de moeite waard vind ik. En mijn moeder wil graag 3 kaartjes extra voor de scrapbook. Ik wil er zelf 2 in de geboortedoos van kleine zelf doen. En 1 inlijsten voor op de slaapkamer. Hier heeft elke kraamhulp ook graag een geboortekaartje gehad. Dus zo kom je snel aan extra kaarten die je eigenlijk niet meteen aan denkt. Nu hebben we ze door ervaring :P meegerekend!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117623568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:35 schreef Suikertante het volgende:
MeNicole, mocht ik er eentje tegenkomen dan ga ik het zeker proberen, want ik herinner me dat k er enorme pret mee heb gehad toen mijn broertje erin kon.

Kyara, ik ben nogal van het marktplaatsen, en dat is heel gevaarlijk want dan denk je "tja, nú staat er een mooie op, maar strahaks...." O-) Tot nu toe gaat het heel goed trouwens, ik weet mezelf te beheersen :)
Wat een leuk ding zeg die hoes voor een voedingskussenpoef! Is een voedingskussen ook handig als je geen borstvoeding geeft? Het lijkt me ook al zo fijn gewoon als kussen :@

Mijn beste vriendin kreeg wel wat kaarten van mensen die ze dan toch maar een (door mij ontworpen O+) geboortekaartje heeft teruggestuurd. Het lijkt me toch wel balen als je kaartjes te weinig hebt.. Maar goed, ik geef dan ook érg veel om het geboortekaartje. Ik ben er nu al mee bezig, tis m'n werk dus wil het allermooiste beste kaartje evah!
Ik slaap er nu mee, heerlijk! En idd, later na da bv (6 wkn gegeven) nog gebruikt met een hoes van het aankleedkussen erom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna als afscheiding met het rollen van Sofie in de kamer. Nu gebruikt Sofie hem als ze even bij ons in bed zit. Het is haar loungestoeltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_117623698
Haha oke ik hoor het al, een voedingskussen gaat hier zeker komen!
Zijn er nog perfecte prijskwaliteitsverhouding voedingskussens of zijn ze eigenlijk allemaal prima?
En twee hoezen is dat praktisch, of kun je hem gewoon in de droger gooien?

(en waarom wil ik dit nu al weten met 10 weken? :') )

Hebben jullie mannen ook nesteldrang? Dat ze ineens van alles willen timmeren en opbergruimtes willen creëren?
pi_117623744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Suikertante het volgende:

Hebben jullie mannen ook nesteldrang? Dat ze ineens van alles willen timmeren en opbergruimtes willen creëren?
Haha die van mij wel. Nu nog niet hoor maar rond de 30 weken dan moet er ineens van alles gebeuren. Hij heeft daarom over 3 weken maar een week vrij genomen. Kan ie alles klaarmaken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117623772
Ik vind het wel heel leuk eigenlijk! Ik moet zelfs mee naar Ikea, he wat naar! ;)

En als ik dan zeg: wat moet er dan allemaal in dat kastje? Dan zegt hij "euh.. spenen ofzo?" *;
pi_117623794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind het wel heel leuk eigenlijk! Ik moet zelfs mee naar Ikea, he wat naar! ;)
Ja dat zijn vervelende dingen altijd :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117623972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:57 schreef Mineola het volgende:
Wat was het allerleukste kraamcadeau dat je gekregen hebt?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
pi_117624043
Allerleukste weet ik zo niet. Ik vond het wel fijn als ik kadobonnen kreeg. Kleren liever niet want of verkeerde maat bij seizoen of helemaal niet mijn smaak.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117624103
Dat kan ik me dus best voorstellen..
Ik verheug me zelf op prentenboeken.. :)
pi_117624139
Ik was vooral blij met (heel saai) bonnen. Heb van de prenatal bonnen later een kinderstoel gekocht. Boekjes ook leuk. Ik heb wel voorin geschreven van wie ze kwamen en wanneer. (oom.. okt 2010)

Ik had 1 hoes om het voedingskussen. Met borstvoeden legde ik er nog een hydrofiel dubbel tussen. Nu wel een nieuwe hoes erbij gekocht. Mijn hormonen vonden roze niet leuk bij een jongen. Ik had wel veel meer hoezen om het verschoningskussen.
Ik heb gewoon het hema voedingskussen. Voldoet voor mij prima.

Mijn man heeft ook nesteldrang. Veel meer dan ik heb eigenlijk. Van hem moest alles af af af, bij mij is dat niet zo eigenlijk.
*poef* nu is het weg
pi_117624162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke ik hoor het al, een voedingskussen gaat hier zeker komen!
Zijn er nog perfecte prijskwaliteitsverhouding voedingskussens of zijn ze eigenlijk allemaal prima?
En twee hoezen is dat praktisch, of kun je hem gewoon in de droger gooien?

(en waarom wil ik dit nu al weten met 10 weken? :') )

Hebben jullie mannen ook nesteldrang? Dat ze ineens van alles willen timmeren en opbergruimtes willen creëren?
Ik zou vooral op de vulling letten. Ik had eerst een goedkopere met een "vaste" vulling (soort kussenvulling of zo) maar die was heel snel in het midden plat. Nu heb ik er een met een soort bolletjes er in en die blijft veel langer goed. Ik heb er 1 van prenatal.

Gewoon in de wasmachine gooien. En een extra hoes is nooit weg. Je hebt immers ook extra hoezen voor de verschoningskussen neem ik aan.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:08:02 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117624345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Suikertante zo'n bouncer zou ik wel kopen hoor. We hebben er geen ruimte voor en overal kunststof kozijnen maar anders hadden we er wel een gehad. Je laat je kind er toch niet de hele dag inzitten? Loopstoeltje hebben we bij alle 3 ook veel gebruikt. Maar daarin denk ik misschien anders dan anderen. Je hebt die bouncers ook van fisher price geloof ik. Kun je op de grond zetten met een speeltafel ervoor. Gewoon af en toe paar minuten moet kunnen vind ik!!
Al even afgezien van het wel of niet verstandig zijn van zo'n bouncer, is het iig nonsens om zo'n ding te kopen voor je kind er aan toe is, hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een kinderstoel, die staat het eerste half jaar toch alleen maar in de weg.

Wacht met dat soort dingen tot je ze nodig hebt, grote kans dat je die bouncer dan helemaal niet koopt, en dus een hoop geld bespaart, en het staat niet ongebruikt in de weg en tot het vorige model te verworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117624430
Het is geen eigen topic waard, maar ik ben toch wel nieuwsgierig dus dit lijkt me wel de goede plaats.

Onze dochter van bijna een jaar kruipt rond en is gek op de kat. Ze geven elkaar kopjes en sinds een tijdje geeft ze mensen ook kopjes.

Komt dat vaker voor? :D
pi_117624449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al even afgezien van het wel of niet verstandig zijn van zo'n bouncer, is het iig nonsens om zo'n ding te kopen voor je kind er aan toe is, hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een kinderstoel, die staat het eerste half jaar toch alleen maar in de weg.

Wacht met dat soort dingen tot je ze nodig hebt, grote kans dat je die bouncer dan helemaal niet koopt, en dus een hoop geld bespaart, en het staat niet ongebruikt in de weg en tot het vorige model te verworden.
Ja ik zou het idd niet nu al kopen. Pas als je het nodig hebt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:16:18 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624584
Tip: zorg ook voor een geboortekaartje voor het kindje zelf en stuur het op. De eerste post voor je kindje! En vergeet niet voor broertjes/zusjes ook een kaartje voor in het album!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:18:48 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef CafeRoker het volgende:
Het is geen eigen topic waard, maar ik ben toch wel nieuwsgierig dus dit lijkt me wel de goede plaats.

Onze dochter van bijna een jaar kruipt rond en is gek op de kat. Ze geven elkaar kopjes en sinds een tijdje geeft ze mensen ook kopjes.

Komt dat vaker voor? :D
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 118
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117624769
quote:
Da's een reeks. Dit is toch voor losse vragen? :)
pi_117624799
in een reeks kan je ook vragen stellen hoor ;)

Dit topics is meer bedoeld voor aanstaande ouders die vragen hebben.
pi_117624809
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:16 schreef Troel het volgende:
Tip: zorg ook voor een geboortekaartje voor het kindje zelf en stuur het op. De eerste post voor je kindje! En vergeet niet voor broertjes/zusjes ook een kaartje voor in het album!
Waarom opsturen?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:10 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Da's een reeks. Dit is toch voor losse vragen? :)
Dat is een reeks die al 118 delen lang gaat over babietjes en daarbij behorende zaken.

Dit is ook een reeks, want er zijn inmiddels twee topics en dit gaat meer over tips en tricks voor zwangeren en mensen zonder baby, tenminste, ik geloof dat dat een beetje de insteek is als je het topic doorleest :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:30 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624833
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom opsturen?
Vanwege de stempel en omdat het dan de eerste post is voor je kindje :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117624869
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is een reeks die al 118 delen lang gaat over babietjes en daarbij behorende zaken.

Dit is ook een reeks, want er zijn inmiddels twee topics en dit gaat meer over tips en tricks voor zwangeren en mensen zonder baby, tenminste, ik geloof dat dat een beetje de insteek is als je het topic doorleest :)
oh, nu zie ik het pas. aankomend :@
pi_117624873
Haha dat klopt, maar ik hou van de voorpret Leandra!
Had hem gister bijna tweedehands voor een vriendin gekocht. Iedereen om me heen loopt met dikke buiken of koters, vandaar toch wel handig om vast te orienteren.
Verder is mijn huis zo klein dat ik nog niet echt de neiging heb om veel onzin te kopen.

Kyara, heb nog geen verschoningskussen dus ook geen hoezen.. maar dank voor de tip !

Ik geloof dat ik dat ook deed caféroker..
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:27:41 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

oh, nu zie ik het pas. aankomend :@
En ik denk echt dat je daar dus een beter antwoord zult krijgen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117625006
Nou Suiker, als je dan toch wat wil komen dan is dat in elk geval iets dat zeker nuttig is! ;)

(ik ben trouwens erg lang zoet geweest met het zoeken naar de juiste kleur accessoires voor de babykamer..... is misschien ook een idee voor als je per se wil shoppen...en het is (meestal) ook wat goedkoper)
pi_117625121
Oh my, aan de ene kant schaam ik me een beetje voor mezelf. Maar als ik bij mijn zwangere vriendinnen kom blijk ik nog aardig relaxed te zijn! Ik ben vooral aan het windowshoppen op het interweb, zij hebben al hele dozen vol meuk staan.
Ik stel ook hele serieuze vragen hier waar ik dan niks mee doe, maar het is wel goed voor mijn gemoedsrust. :)
pi_117626754
Ik ben geloof ik de enige die het voedingskussen misschien net twee keer gebruikt heeft. Daarna is het een poef geworden die ook nooit gebruikt wordt. Vond het een onhandig groot ding en borstvoeding ging prima zonder. Ik zou het in ieder geval niet nog een keer kopen.

Leukste cadeau vond ik de badcape met geborduurde naam. Gebruiken we na twee jaar nog steeds veel.
pi_117627071
Ja, persoonlijke cadeaus zijn ook altijd O+
Heb toen ik het nieuws net had verteld al snel van mijn broertje en schoonzusje een zelfbedrukt rompertje gekregen, vind ik ook helemaal geweldig!
pi_117627175
Ah, ik bedenk net weer twee vragen.

1.
De mensen om mij heen maken hun baby 's nachts telkens wakker voor de voedingen. Mijn ouders deden dat nooit, en wij sliepen al snel de hele nacht door. Aan de andere kant zorgt mijn vriendin ervoor dat haar kind om 22:00 eet, want dan slaapt ze tot 9:00 door en als ze niet om 22:00 voeden wordt ze eerder wakker.
Is dit iets om zelf uit te vogelen of is het wachten tot je baby het zelf aangeeft iets prehistorisch/onhandigs/ongezonds?

2.
Ik zie steeds meer helmpjes. Is het een kwestie van óf kans op wiegedood óf kans op een plat achterhoofd, of is een plat hoofdje te voorkomen?
pi_117627297
1. Je moet zelf uitvogelen wat jij en je kind het fijnst vinden. Wij hebben de kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding. Bij Leander diirde het een eeuwigheid voordat ie doorsliep bij Matthias was het al heel snel. Die sliep al snel van 19:00 tot 07:00.

2. Kinderen met een helm hebben een ernstige afplatting. Helm zorgt ervoor dat hoofdje weer mooi rond word.
Plat hoofd ie te voorkomen maar baby's krijgen soms zo'n erge voorkeurshouding dat een hoofdje snel afplat!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117627348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:29 schreef Suikertante het volgende:
Ah, ik bedenk net weer twee vragen.

1.
De mensen om mij heen maken hun baby 's nachts telkens wakker voor de voedingen. Mijn ouders deden dat nooit, en wij sliepen al snel de hele nacht door. Aan de andere kant zorgt mijn vriendin ervoor dat haar kind om 22:00 eet, want dan slaapt ze tot 9:00 door en als ze niet om 22:00 voeden wordt ze eerder wakker.
Is dit iets om zelf uit te vogelen of is het wachten tot je baby het zelf aangeeft iets prehistorisch/onhandigs/ongezonds?

2.
Ik zie steeds meer helmpjes. Is het een kwestie van óf kans op wiegedood óf kans op een plat achterhoofd, of is een plat hoofdje te voorkomen?
1. dat heel erg afhankelijk van je kindje. Ik weet dat er veel ouders op verzoek voeden. Wij hebben dat in het begin ook gedaan maar hebben al snel gemerkt dat Midas regelmaat en routine veel prettiger vindt. Babies 's nachts wakker maken hangt ook heel erg af van de leeftijd en zo. Soms hebben ze die voeding 's nachts nog gewoon nodig. Maar dat zijn dingen waar ik me nu nog niet druk over zou maken hoor. Als je je kindje beter leert kennen weet je vanzelf wat het beste voor hem/haar is. :*

2. Als je kind een helmpje nodig heeft ben je al te laat. Het is niet iets preventiefs wat je zelf kunt aanschaffen. Als er een vervorming of afplatting van het hoofdje is dan wordt je daarvoor doorverwezen naar een specialist. Ook niet iets om je nu al druk om te maken dus. ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:35:02 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117627371
1. Trek je om te beginnen maar zo min mogelijk aan van wat je (schoon)moeder vroeger "nooit" deed.
Al even afgezien van het feit dat men tegenwoordig beter weet dan er zo snel mogelijk een fles kunstvoeding inproppen en het kind zo rap mogelijk te laten doorslapen (met alle risico's van dien), vervaagt het geheugen met de jaren ook nogal eens.
Doorslapen met 3 maanden is iets anders dan doorslapen met 3 dagen, het laatste is echt niet iets om trots op te zijn of blij mee te zijn, maar als het 30 jaar geleden is dat je een baby had kan het zomaar zijn dat je die slapeloze nachten van de eerste 3 maanden al zo ongeveer vergeten bent.

2. Het huidige protocol ter voorkoming van wiegendood veroorzaakt idd wat meer afgeplatte hoofdjes....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:36:31 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:35 schreef Leandra het volgende:
...maar als het 30 jaar geleden is dat je een baby had kan het zomaar zijn dat je die slapeloze nachten van de eerste 3 maanden al zo ongeveer vergeten bent.
DAT! Volgens mij vergeten mensen dat zo snel. Net zoals dat kleine baby's gewoon huilen en bij mama willen zijn.

Overigens maken wij E. nu wakker rond half 11 voor een voeding. Dan slaap ze soms tot 5, soms tot 6 en soms tot 7. Doen we 't niet dan komt ze rond 2 en dat trek ik heel slecht. Ze wordt trouwens niet eens echt wakker en houdt haar ogen dicht terwijl wij verschonen en voeden :)
pi_117627443
Baby's mogen trouwens ook niet te snel al doorslapen. Ze hebben in het begin nog om de paar uur voeding nodig om het suikerpeil (geloof ik) goed te houden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:38:19 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117627500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

DAT! Volgens mij vergeten mensen dat zo snel. Net zoals dat kleine baby's gewoon huilen en bij mama willen zijn.
Ik weet het van mijn oudste ook alleen maar omdat het met kerst was.... dat hij toen 6 weken was is makkelijk terug te rekenen, week te laat geboren en dan hebben we mijn jongste die met 8 weken doorsliep, week te vroeg geboren, dus als je uitgaat van de uitgerekende datum sliepen ze tegelijk door.

Als de oudste niet met kerst was gaan doorslapen had ik nu (21 jaar later) geen flauw idee meer gehad en had ik dus niet meer kunnen vergelijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117627580
En dan nog de vraag: wat is doorslapen. Ik lees soms ook dat babies doorslapen met 1 of 2 voedingen tussendoor. Dat vind ik dan weer niet doorslapen. Maar misschien is dat met bv weer anders omdat je dan je bed niet uithoeft en het dan ook niet zo voelt of zo.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:40:45 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627599
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet het van mijn oudste ook alleen maar omdat het met kerst was.... dat hij toen 6 weken was is makkelijk terug te rekenen, week te laat geboren en dan hebben we mijn jongste die met 8 weken doorsliep, week te vroeg geboren, dus als je uitgaat van de uitgerekende datum sliepen ze tegelijk door.

Als de oudste niet met kerst was gaan doorslapen had ik nu (21 jaar later) geen flauw idee meer gehad en had ik dus niet meer kunnen vergelijken.
Ja, dan onthoud je het idd wel. Fijn kerstcadeautje toen ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:41:35 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627638
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Kyara het volgende:
En dan nog de vraag: wat is doorslapen. Ik lees soms ook dat babies doorslapen met 1 of 2 voedingen tussendoor. Dat vind ik dan weer niet doorslapen. Maar misschien is dat met bv weer anders omdat je dan je bed niet uithoeft en het dan ook niet zo voelt of zo.
Ik heb gelezen en gehoord dat 5 uur onafgebroken slaap 'doorslapen' heet.

Fijn om dan gewoon 'ja' te kunnen zeggen als mensen weer eens vragen of ze al doorslaapt. Iedereen schijnt dat belangrijker te vinden dan wij..
pi_117627693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb gelezen en gehoord dat 5 uur onafgebroken slaap ´doorslapen´ heet
Ja idd bij cb zeggen ze 5 uur achter elkaar in de nacht dan ook he!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:43:23 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_117627708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:29 schreef Suikertante het volgende:
Ah, ik bedenk net weer twee vragen.

1.
De mensen om mij heen maken hun baby 's nachts telkens wakker voor de voedingen. Mijn ouders deden dat nooit, en wij sliepen al snel de hele nacht door. Aan de andere kant zorgt mijn vriendin ervoor dat haar kind om 22:00 eet, want dan slaapt ze tot 9:00 door en als ze niet om 22:00 voeden wordt ze eerder wakker.
Is dit iets om zelf uit te vogelen of is het wachten tot je baby het zelf aangeeft iets prehistorisch/onhandigs/ongezonds?

2.
Ik zie steeds meer helmpjes. Is het een kwestie van óf kans op wiegedood óf kans op een plat achterhoofd, of is een plat hoofdje te voorkomen?
Allereerst: het gaat om jou, je partner en je kindje en de rest heeft zich er niet mee te bemoeien.
Mocht je toch nog antwoord op de vraag willen: ik ben van mening dat als een kindje huilt, dat het dan iets nodig heeft. Schone luier, drinken, aandacht, of nog iets anders.

Ik heb zoveel mogelijk op verzoek proberen te voeden. Soms was dat op MIJN verzoek, maar in de meeste gevallen op verzoek van het kind zelf :)

Op vraag 2 weet ik geen antwoord, ik heb me daar nooit echt in verdiept.

[ Bericht 2% gewijzigd door Troel op 05-10-2012 15:11:59 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:44:22 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:42 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja idd bij cb zeggen ze 5 uur achter elkaar in de nacht dan ook he!!
Idd, in de nacht bedoel ik.
pi_117627789
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Kyara het volgende:
En dan nog de vraag: wat is doorslapen. Ik lees soms ook dat babies doorslapen met 1 of 2 voedingen tussendoor. Dat vind ik dan weer niet doorslapen. Maar misschien is dat met bv weer anders omdat je dan je bed niet uithoeft en het dan ook niet zo voelt of zo.
Doorslapen is toch als.ze 5 uur ofzo achter elkaar slapen. Althans zoiets staat me bij. Ik vind doorslapen als ze rond 5 uur komt :P Maar hier slaapt ze dan om 8 uur zo'n beetje.
Als ik tussen 8 en 8 1x moet voeden vind ik het ook wel doorslapen trouwens, want dan maakt ze wel lange rukken. Met 2x vind ik t wat minder doorslapen :')

Oh ik was spuit 11 :')
pi_117627799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb gelezen en gehoord dat 5 uur onafgebroken slaap 'doorslapen' heet.

Fijn om dan gewoon 'ja' te kunnen zeggen als mensen weer eens vragen of ze al doorslaapt. Iedereen schijnt dat belangrijker te vinden dan wij..
Oh, dat wist ik niet eens. Het boeide mij inderdaad ook weinig of hij nou wel of niet door sliep.

Nou ja, nu vind ik het wel handig natuurlijk.
pi_117627849
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:45 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Doorslapen is toch als.ze 5 uur ofzo achter elkaar slapen. Althans zoiets staat me bij. Ik vind doorslapen als ze rond 5 uur komt :P Maar hier slaapt ze dan om 8 uur zo'n beetje.
Als ik tussen 8 en 8 1x moet voeden vind ik het ook wel doorslapen trouwens, want dan maakt ze wel lange rukken. Met 2x vind ik t wat minder doorslapen :')
en de volgende vraag is wie er doorslaapt: jij of de kleine :p

(slaapt je kindje, lig je zelf wakker :') )
pi_117627888
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Allereerst: het gaat om jou, je partner en je kindje en de rest heeft zich er niet mee te bemoeien.
Mocht je toch nog antwoord op de vraag willen: ik ben van mening dat als een kindje huilt, dat het dan iets nodig heeft. Ik heb dus zoveel mogelijk op verzoek proberen te voeden. Soms was dat op MIJN verzoek, maar in de meeste gevallen op verzoek van het kind zelf :)

Op vraag 2 weet ik geen antwoord, ik heb me daar nooit echt in verdiept.
Dit ben ik met je eens. Maar als je met regelmaat voedt, wil dat niet zeggen dat je dus je kindje laat huilen. Dwz. ik zie nergens iets terug van laten huilen :@
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:48:47 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627899
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

en de volgende vraag is wie er doorslaapt: jij of de kleine :p

(slaapt je kindje, lig je zelf wakker :') )
Ja, dat ja :'). Stom is dat. Had ik de eerste nacht dat ze van 11 tot 7 sliep :')
pi_117627947
Nou dat valt gelukkig mee :D
Maar hier had ik laatst dat ik om 10 uur gevoed had en zij om 7 uur wakker werd. Dat ik er alsnog uit moest voor de peuter (was toch wakker en om dan vriend wakker te maken). En hij de volgende ochtend: Floris heeft ook lekker doorgeslapen he :') (mooiste, ik had nog tegen m gepraat)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:25 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117628168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, dan onthoud je het idd wel. Fijn kerstcadeautje toen ;)
Ja idd, helemaal omdat ik er alleen voorstond :)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:10:22 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_117628668
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens. Maar als je met regelmaat voedt, wil dat niet zeggen dat je dus je kindje laat huilen. Dwz. ik zie nergens iets terug van laten huilen :@
Het kan best zijn dat als je met regelmaat voedt, dat je kindje niet eens huilt natuurlijk :) Maar het staat er inderdaad wat korter door de bocht dan de bedoeling is :) Heb er nu nog even wat tussengezet ;)

Overigens had mijn jongste een paar minuutjes huilen echt nodig om zijn dag te verwerken :) Het maakte niet uit of je er naast zat of niet naast zat en of je hem bij je had of niet, paar minuutjes en dan was het stil :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117628759
Ja, hier ook hoor. Als je de huiltjes goed leert kennen dan weet je ook wat er aan de hand is en of je moet reageren of niet. Midas' heeft ook een periode gehad dat hij zichzelf eventjes in slaap moest huilen. En oppakken of erbij blijven dat werke alleen maar averechts. Is toch een kwestie van zelf uitvogelen inderdaad. :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:14:16 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_117628808
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:12 schreef Kyara het volgende:
Ja, hier ook hoor. Als je de huiltjes goed leert kennen dan weet je ook wat er aan de hand is en of je moet reageren of niet. Midas' heeft ook een periode gehad dat hij zichzelf eventjes in slaap moest huilen. En oppakken of erbij blijven dat werke alleen maar averechts. Is toch een kwestie van zelf uitvogelen inderdaad. :)
Hoe dan ook blijft het: je eigen gevoel, dat van je partner en dat van je baby en de rest rot maar lekker op :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:16:08 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117628864
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:12 schreef Kyara het volgende:
Ja, hier ook hoor. Als je de huiltjes goed leert kennen dan weet je ook wat er aan de hand is en of je moet reageren of niet. Midas' heeft ook een periode gehad dat hij zichzelf eventjes in slaap moest huilen. En oppakken of erbij blijven dat werke alleen maar averechts. Is toch een kwestie van zelf uitvogelen inderdaad. :)
Weet je dat ik dat met de jongste veel moeilijker vond dan met de oudste?
De oudste was vanaf de eerste seconde echt mijn en ik kan me niet herinneren dat ik vaak of soms moeite had te begrijpen wat hij bedoelde (maar daar komt misschien die 21 jaar weer om de hoek), terwijl ik dat met de jongste veel moeilijker vind, die moest ik echt leren kennen en nu (hij is bijna 2) is het soms nog lastig.

Je doet wel op gevoel wat je moet doen omdat het is wat je denkt dat hij nodig heeft of bedoelt, maar de oudste en ik spraken veel meer dezelfde taal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:17:29 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117628903
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoe dan ook blijft het: je eigen gevoel, dat van je partner en dat van je baby en de rest rot maar lekker op :+
Dat is in essentie het antwoord op heel veel vragen uit dit topic ja :). Veel is goed als je je gevoel maar volgt en de veiligheid en gezondheid vd baby (en uiteraard de ouders) maar voorop staan.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:21:55 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_117629026
Ow en het is ook helemaal niet raar als je na tig jaar ouder zijn nog steeds twijfelt aan jezelf als je ergens commentaar op krijgt :+

toch ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:32:20 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117629340
Nee, daarbij doe je het na tig jaar ook misschien gewoon anders omdat na tig jaar zelf ook gegroeid bent en andere inzichten hebt.
Je bent niet verplicht om vast te houden aan de opvoedstijl van toen je je eerste kind kreeg :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117629927
Wat een geweldige antwoorden op vraag 1.
Ik krijg soms het idee dat ik me de hele tijd aan protocollen moet houden, maar ik mag dus ook verwachten dat ik wat moedergevoelens krijg waar ik gewoon naar kan luisteren! Ik houd verder niet krampachtig vast aan wat mijn moeder vertelt, maar er zijn wel echt enórme verschillen in opvattingen in 29 jaar. Twijfel ik telkens of we nu een beetje doordraaien, of dat er gewoon meer kennis is. De waarheid ligt er vast tussenin..

Wat betreft vraag 2, ik vind het gewoon opvallend dat meerdere baby's om me heen die helmpjes nodig hebben, het lijkt dan toch alsof het kind niet echt een ideale slaaphouding heeft gehad. Maar liever kans op een plat hoofdje dan op wiegendood natuurlijk.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:57:47 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630203
De verschillen in opvatting en richtlijnen zijn idd een enorm verschil met 30 jaar geleden, al was het bijvoorbeeld alleen al omdat men toen nog oprecht dacht dat kunstvoeding net zo goed of zelfs beter was dan borstvoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117630384
Toch word ik er gestoord van dat iedereen denkt dat ik moet worden overgehaald borstvoeding te geven. Ik vind nog steeds dat iedereen dat zelf moet weten (en mijn verloskundige godzijdank ook).
pi_117630426
Onlangs zag ik een item bij RTL4 over helmpjes. Er zijn tegenwoordig mensen die hun baby's puur om esthetische redenen een helmpje laten dragen.
pi_117630499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:02 schreef Suikertante het volgende:
Toch word ik er gestoord van dat iedereen denkt dat ik moet worden overgehaald borstvoeding te geven. Ik vind nog steeds dat iedereen dat zelf moet weten (en mijn verloskundige godzijdank ook).
Dat mag toch ook :)
Maar Leandra heeft wel gelijk, en dit is ook goed te merken aan de adviezen van ouders etc :)
pi_117630503
Nouuuu mijn kleine nichtje heeft zo'n ongelooflijk plat hoofd dat het écht niet mooi meer is.
Er zit een grens aan hoor, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb bijvoorbeeld ook mijn oren recht laten zetten en een beugel gehad om esthetische redenen en daar ben ik nog steeds heel blij mee.

Oh en Leandra, ik vind het ook heel plausibel klinken hoor wat je allemaal vertelt :) Ik heb al weken geleden gemerkt dat ik maar beter niet van mijn eigen jeugdherinneringen uit kan gaan..
pi_117630530
En veel van houding veranderen als het slaapt, overdag in de draagdoek geeft nooit platte hoofdjes :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:12:44 #76
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117630835
Draag jij je baby dan echt de hele dag Pvoes (als in aaneengesloten)? Gewoon interesse hoor, maar wat betekent 'overdag in de draagdoek'?
3!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:14:17 #77
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117630894
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:03 schreef mootie het volgende:
Onlangs zag ik een item bij RTL4 over helmpjes. Er zijn tegenwoordig mensen die hun baby's puur om esthetische redenen een helmpje laten dragen.
Jij zou je kind liever met een vervormd hoofd/gezicht laten lopen?
3!
pi_117630974
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:14 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jij zou je kind liever met een vervormd hoofd/gezicht laten lopen?
Een kind vanaf de geboorte meteen een helmpje laten dragen omdat er eventueel, heel misschien, per ongeluk iets zou kunnen gebeuren, lijkt me schromelijk overdreven.

Dus puur alleen om esthetische redenen, er is nog geen sprake van een plat hoofdje.

En als geen helmpje gelijk stond aan een misvormd hoofd zou het gros van de nederlanders met een misvormd hoofd rondlopen. :D
pi_117631066
Oh bij voorbaat al een helmpje opdoen, dat zou ik niet snel doen nee. Ik dacht meer aan oplossingen als een draagdoek of het hoofdje draaien in de slaap. Of misschien is er al een slim matrasje met een heel licht kuiltje ofzo.. had gekund!

quote:
En als geen helmpje gelijk stond aan een misvormd hoofd zou het gros van de nederlanders met een misvormd hoofd rondlopen. :D
Haha, nouhou..... ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:18:52 #80
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Een kind vanaf de geboorte meteen een helmpje laten dragen omdat er eventueel, heel misschien, per ongeluk iets zou kunnen gebeuren, lijkt me schromelijk overdreven.

Dus puur alleen om esthetische redenen, er is nog geen sprake van een plat hoofdje.

En als geen helmpje gelijk stond aan een misvormd hoofd zou het gros van de nederlanders met een misvormd hoofd rondlopen. :D
Oh, ja, vanaf de geboorte, da's anders als zoals ik het ken. Als je via het ziekenhuis gaat krijgen ze de helm pas bij een bepaald percentage vervorming en vanaf een leeftijd van 6 maanden.
3!
pi_117631118
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:18 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oh, ja, vanaf de geboorte, da's anders als zoals ik het ken. Als je via het ziekenhuis gaat krijgen ze de helm pas bij een bepaald percentage vervorming en vanaf een leeftijd van 6 maanden.
Nee nee, dit was echt een modegril. Gewoon meteen een helmpje op voor het geval dat, het kind moest en zou een perfect rond hoofdje krijgen.
pi_117631165
Dat heeft mijn nichtje dus ook, ze is nu iets ouder dan een half jaar en is "te plat". Maar ik schrok echt een beetje toen ze opzij keek. Ik dacht ook: dit zie je toch aankomen? Mij lijkt ook dat het dan steeds vaker zo gaat liggen want het ligt natuurlijk wel lekker op zo'n afgeplat koppie. :D
Maar goed, ik snap ook wel dat ze niet bij het minste of geringste een helm gaan aanmeten.
pi_117631177
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:12 schreef Incantrix het volgende:
Draag jij je baby dan echt de hele dag Pvoes (als in aaneengesloten)? Gewoon interesse hoor, maar wat betekent 'overdag in de draagdoek'?
Ja eigenlijk best wel veel :) er uit voor schone luier, autoritjes, douchen en als ik het borstvoeding geef,
Veel slapen in de doek eigenlijk :Y en ik heb als wippertje deze


Die vormt ook naar een klein babytje en is ook niet zo hard als sommige andere wippertjes
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:22:18 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:18 schreef Suikertante het volgende:
Oh bij voorbaat al een helmpje opdoen, dat zou ik niet snel doen nee. Ik dacht meer aan oplossingen als een draagdoek of het hoofdje draaien in de slaap. Of misschien is er al een slim matrasje met een heel licht kuiltje ofzo.. had gekund!

[..]

Haha, nouhou..... ;)
Overdag kun je je kind op de zij leggen (vinden ze vaak niet leuk), je kunt veel met de draagdoek doen en er is een bepaald kussentje waarn ze iets op hun zij worden gedraaid tijdens het slapen, maar eigenlijk mag je die niet tijdens de nacht gebruiken i.v.m. wiegendood. Als de afplatting er eenmaal zit is het, begreep ik, vaak moeilijk het weer weg te krijgen met deze middelen alleen. Ons is het niet gelukt en Stefheeft een half jaar een helm gedragen. Hij was heel erg plat (wel symmetrisch), maar had met name fikse vervormingen aan de zijkant en bovenop zijn kruin. Alsof de bolling die elders miste daarnaartoe verplaatst was.
3!
pi_117631205
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:21 schreef Suikertante het volgende:
Dat heeft mijn nichtje dus ook, ze is nu iets ouder dan een half jaar en is "te plat". Maar ik schrok echt een beetje toen ze opzij keek. Ik dacht ook: dit zie je toch aankomen? Mij lijkt ook dat het dan steeds vaker zo gaat liggen want het ligt natuurlijk wel lekker op zo'n afgeplat koppie. :D
Maar goed, ik snap ook wel dat ze niet bij het minste of geringste een helm gaan aanmeten.
Kan het bij je nichtje nog 'bijgevormd' worden?
pi_117631301
En met samenslapen vind ik het ook wat makkelijker om goed te letten op hoe ze liggen.
Bij beide is er wel ietsjes plat maar niet echt genoeg voor een helmpje :Y
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:24:50 #87
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee nee, dit was echt een modegril. Gewoon meteen een helmpje op voor het geval dat, het kind moest en zou een perfect rond hoofdje krijgen.
Dat begreep ik niet uit je eerdere post, dus ik voelde me aangesproken :) bij Stef was het uiteindelijk ook esthetisch, als je het goed bekijkt, maar ik had hem niet graag zo door laten lopen de rest van zijn leven.

Pvoesss, dat is interessant, dankje. Ik zou met onze komende baby graag niet nog eens dat helmpje moeten (al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
3!
pi_117631360
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat begreep ik niet uit je eerdere post, dus ik voelde me aangesproken :) bij Stef was het uiteindelijk ook esthetisch, als je het goed bekijkt, maar ik had hem niet graag zo door laten lopen de rest van zijn leven.

Pcoes, dat is interessant, dankje. Ik zou met onze koende baby graag niet nog eens dat helmpje moeten (al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
Ik had het misschien ook niet zo goed uitgelegd. ;)
pi_117631363
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:24 schreef Incantrix het volgende:

(al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
Crap, kan dat ook nog? Mijn mini was voor de 34 weken al ingedaald en is niet echt meer van houding veranderd sindsdien :X
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:27:28 #90
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:21 schreef Suikertante het volgende:
Dat heeft mijn nichtje dus ook, ze is nu iets ouder dan een half jaar en is "te plat". Maar ik schrok echt een beetje toen ze opzij keek. Ik dacht ook: dit zie je toch aankomen? Mij lijkt ook dat het dan steeds vaker zo gaat liggen want het ligt natuurlijk wel lekker op zo'n afgeplat koppie. :D
Maar goed, ik snap ook wel dat ze niet bij het minste of geringste een helm gaan aanmeten.
Ja, dat zie je aankomen. Bij Stef vond het CB het allemaal wel meevallen, dus ben ik op eigen initiatief naar een fysio gegaan met hem, daar heet o.a. Ook de manueel therapeut dingen voor hem gedaan (door een blokkade in zijn nekje kon hij niet goed naar rechts kijken). Alleen ondanks maanden alle zeilen bij, fysio etc. is het ons niet gelukt het helmpje te voorkomen.
3!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:28:53 #91
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik had het misschien ook niet zo goed uitgelegd. ;)
Komen we wel weer uit :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:26 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Crap, kan dat ook nog? Mijn mini was voor de 34 weken al ingedaald en is niet echt meer van houding veranderd sindsdien :X
Stef daalde volgens mij (maar ik weet het niet heel zeker meer) al rond de 31 weken in. Maar dat kan dus ja -O-
3!
pi_117631558
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat begreep ik niet uit je eerdere post, dus ik voelde me aangesproken :) bij Stef was het uiteindelijk ook esthetisch, als je het goed bekijkt, maar ik had hem niet graag zo door laten lopen de rest van zijn leven.

Pvoesss, dat is interessant, dankje. Ik zou met onze komende baby graag niet nog eens dat helmpje moeten (al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
Het wippertje is heel fijn, het heeft 3 standen De knietjes zitten er hoger in dan de billetjes en het is soepele stof dus het ruggetje vomt net zo mooi als in een doek *O* *O*
Het merk is babybjorn (erg grappig gezien hun totaal niet ergonomische drager haha)


pi_117631566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Kan het bij je nichtje nog 'bijgevormd' worden?
Daar gaan ze wel vanuit ja, geloof dat ze tot haar eerste het helmpje moet dragen 23 uur per dag, na de eerste verjaardag is de schedel dan uitgevormd en heeft het helmpje geen zin meer.
Echt sneu, ze hadden foto's genomen van het aanmeten. Zit ze daar met cellofaan om haar hoofd keihard te brullen :o
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:32:57 #94
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631643
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:31 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het wippertje is heel fijn, het heeft 3 standen De knietjes zitten er hoger in dan de billetjes en het is soepele stof dus het ruggetje vomt net zo mooi als in een doek *O* *O*
Het merk is babybjorn (erg grappig gezien hun totaal niet ergonomische drager haha)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik schrik een beetje van het merk ja, haha! Maar dat vind ik echt een hele fijne tip, dankjewel :) we hoeven helemaal niet veel te kopen voor deze baby, dus een goede wipper vind ik eigenlijk wel de investering waard :Y
3!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:35:53 #95
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:31 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Daar gaan ze wel vanuit ja, geloof dat ze tot haar eerste het helmpje moet dragen 23 uur per dag, na de eerste verjaardag is de schedel dan uitgevormd en heeft het helmpje geen zin meer.
Echt sneu, ze hadden foto's genomen van het aanmeten. Zit ze daar met cellofaan om haar hoofd keihard te brullen :o
Stef kreeg de helm precíes aan het begin van een hittegolf en ze raken de meeste warmte kwijt via hun hoofdje. Ooit een baby met straaltjes zien zweten? Het was zo zielig dat ik er wel van kon huilen -O-
3!
pi_117631780
Ach gossie dat is inderdaad erg sneu...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:39:09 #97
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117631869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:36 schreef Suikertante het volgende:
Ach gossie dat is inderdaad erg sneu...
Behoorlijk ja -O- ik hoop dat bij je nichtje de helm een goed resultaat zal geven! Heeft ze echt alleen een afplatting, of is er ook sprake van een vervorming?
3!
pi_117632038
Dat weet ik eigenlijk niet precies, haar vader ziet een soort asymmetrie ontstaan, dat zie ik zelf niet, maar dit was de tweede controle en de vorige keer zat ze net onder de grens en nu zat ze er ruim overheen.

Jouw kleine is toch een enorme knapperd geworden? ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:12:13 #99
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117632926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:43 schreef Suikertante het volgende:
Dat weet ik eigenlijk niet precies, haar vader ziet een soort asymmetrie ontstaan, dat zie ik zelf niet, maar dit was de tweede controle en de vorige keer zat ze net onder de grens en nu zat ze er ruim overheen.

Jouw kleine is toch een enorme knapperd geworden? ;)
Daar kiijk je denk ik als ouder ook heel anders naar. Ik hoop dat ze er later niks meer van zal hebben :)

:D haha, ik vind van wel ja ;) overigens is zijn hoofdje nog steeds platter als normaal, maar dat vind ik niet zo erg. Het ergste vond ik de misvormingen aan zijkanten en bovenkant en die zijn wel helemaal weggegaan :)
3!
pi_117633010
Ah fijn, en het is sowieso heel anders met een bos haar. Mijn nichtje is nog vrij kaal, dan valt elk bobbeltje erg op..
pi_117634172
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:03 schreef mootie het volgende:
Onlangs zag ik een item bij RTL4 over helmpjes. Er zijn tegenwoordig mensen die hun baby's puur om esthetische redenen een helmpje laten dragen.
Mijn zoon heeft een helm gehad (hij kon zijn nek niet naar rechts draaien en tegen de tijd dat de fysio dat had verholpen had hij al een ernstige afplatting, echt een misvorming..) maar wij moesten bij de arts komen om te kijken of deze een helm wel nodig vond.. wij waren met zijn 4en die dag en 2 ervan werden gewoon weer naar huis gestuurd, deze kindjes hadden amper afplatting.. Dus het lijkt mij niet dat mensen zomaar een helm krijgen.. Bij onze zoon is het nooit helemaal rond geworden, daarvoor was zijn afplatting te erg, (was 116% toen hij een helm kreeg, 100 tot 104% = normaal rond ) Maar het is nu ig niet meer zichtbaar voor degenen die er niks vanaf weten. Ik ben erg blij dat we voor de helm zijn gegaan.

Edit: Nevermind, ik had de 4e pagina over t hoofd gezien waar alles al tig keer wordt uitgelegd.. ;) Dit stuk voegt niet veel meer toe.

[ Bericht 4% gewijzigd door ohnee op 05-10-2012 18:07:44 ]
pi_117634663
Fijn dat het wel goed is bijgetrokken! Zij werden de eerste keer ook naar huis gestuurd inderdaad. Maar je kunt ongetwijfeld ergens bij een dure particuliere helmspecialist een helmpje laten aanmeten zonder medische indicatie.
pi_117634884
Raar.. En totaal onnodig. :S. Zo leuk is een helm niet voor een baby. Mijn zoon had nergens last van gelukkig maar heb wel foto's gezien van kinderen die zweren kregen van de helm.. Echt heel zielig.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:27:21 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117642707
Ons kindje ligt ook het liefst op de rechterkant van haar hoofdje maar ze kan ook makkelijk op links liggen, hier is geen beperking merkbaar. Nu letten we er extra op en nu lijkt ze ineens een voorkeur voor links te hebben ontwikkeld :'). Haar hoofdje is iig nog mooi rond.

Ander vraagje. Ons kindje slaapt 's nachts helemaal prima. In haar eigen bedje, zonder huilen en zonder 'gedoe'. Als we om half 11 naar bed gaan voed ik haar en leg ik haar, na een eventueel boertje, in bed en dan slaapt ze direct. 's Nachts wordt ze wakker, dan voed ik haar, eventueel boertje, leg haar in bed en ze slaapt weer direct.

Overdag en 's avonds lukt het ons echter niet om haar in haar bedje te laten slapen. Ze gaat huilen en raakt overstuur. Ik ben geen voorstander van 'laten huilen' maar ik heb al allerlei andere manieren geprobeerd zonder succes en ik weet het even niet meer. In slaap voeden/wiegen en dan wegleggen > ze wordt wakker als ik haar neerleg. Als ze rustig en moe is in bed leggen > ogen gaan wagenwijd open en ze gaat huilen. Erbij blijven tot ze slaapt > na 10 minuten is ze al weer wakker en huilt. Etc.
Af en toe lukt het mij wel om haar op haar aankleedkussen (zo'n soort fatboy van ISI mini) op de bank te laten slapen, dan leg ik haar weg nadat ze bij mij in slaap is gevallen, en ze slaapt ook in de Bondolino als we onderweg zijn. Verder zit ze overdag dus eigenlijk bijna altijd bij mij op schoot/arm.

Hebben jullie nog tips/ideeën? Ik vind het niet erg dat ze nog bij mij slaapt maar over ruim 4 ween moet ze naar het KDV en zij kunnen niet de hele dag met haar op de arm zitten. Ik merk ook dat het nu ook al gewenning is en dat wil ik doorbreken. Ik heb het ook al eens in het babytopic gevraagd maar hier komen ook andere users met andere inzichten :).
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:37:41 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117645540
Mijn jongste woonde het eerste half jaar op mij.... als dat is wat ze wil en dat kan niet meer omdat je weer aan het werk moet, dan is het waarschijnlijk toch gewoon een kwestie van het patroon doorbreken.

Als het echt even niet kon dan ging ik wel eens met hem op ons bed liggen, hem gewoon naast me alsof ik liggend aan het voeden was, maar dan niet voeden, en zodra hij goed sliep zorgen dat hij daar veilig kon blijven liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:23:23 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117647047
Wij hebben haar wel eens op het voedingskussen gelegd en met die hele handel in haar bed gelegd, dus met voedingskussen en al. Maar wij hebben dan ook een babyfoon met camera, zodat je het in de gaten kan houden, alhoewel ze toen nog niet kon rollen, dus dat scheelt ook.

Misschien helpt het om haar toch even te laten huilen? Al is het maar 1 minuut, dan weer even bij binnen lopen, aai over de bol en weer weg. Ben daar zelf ook niet van hoor, maar Anouk heeft het nu ook nog wel eens, maar op het moment dat ik op het punt sta binnen te lopen is het stil.
Volhouden dus?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:49:45 #107
381212 Gulara
From the future
pi_117649607
Handige tips!

Mijn vraag: Wat doe je qua conceptie nadat je bevallen bent? Want ik geloof dat je niet meteen aan de pil kunt, zeker niet als je borstvoeding geeft, toch?
In Z&G ging het laatst weer over inknippen, scheuren en hechtingenleed, dus ik betwijfel of ik überhaupt nog sex ga hebben. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. De Irish twins wil ik alleen wel voorkomen.
pi_117651717
Ik laat over een paar weken de mirena spiraal plaatsen, dan tien weken na de bevalling. Het was voor mij die óf implanon (huidstaafje), deze kunnen samen met borstvoeding. Al kan het zijn dat je productie iets inzakt (is mij verteld). Geloof dat de Cerazette pil ook samen kan met borstvoeding.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:06:01 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_117651892
Niet gebruiken in combinatie met borstvoeding

• Persona® (niet betrouwbaar genoeg tijdens borstvoeding).
• Combinatiepil (eventueel wel na zes maanden).
• Vaginale ring (eventueel wel na zes maanden).
• Anticonceptiepleister (eventueel wel na zes maanden).

Wel gebruiken in combinatie met borstvoeding

• Alle overige vormen van anticonceptie zoals mannelijk en vrouwelijk condoom, pessarium en portiokapje.
• Voor de lactatie-amenorroemethode geldt: alleen in de eerste zes maanden, alleen bij volledige borstvoeding en totdat je ongesteld bent geworden, en niet van toepassing voor moeders die regelmatig kolven.
• Let op: voor prikpil, minipil en implantaat geldt: liever niet in de eerste zes weken na de bevalling en houd rekening met het risico op productievermindering.
• Ook spiraaltjes niet plaatsen in de eerste zes weken na de bevalling; de baarmoeder moet zich eerst goed herstellen. Specifiek voor het hormoonspiraaltje geldt: houd rekening met een kans op productievermindering.
• Nog niet eerder genoemd in dit artikel: steriliseren van één van beide partners. Rigoreus, definitief en 100% veilig voor de borstvoeding.

Bron
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117653018
Ik zou dan gaan voor de cerazette bij borstvoeding :Y
En als je aan spiraaltjes denkt dan is de gynefix een heel klein koper spiraal.

Maar het hangt ook van de situatie af, wil je lang veilig zijn, willen jullie snel meer kinderen of nooit meer.

Verder wat troel zegt dus
pi_117653048
Cerazette.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117653119
Ik wil echt geen hormonen meer in mijn lijf dus condooms.
*poef* nu is het weg
pi_117653490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik wil echt geen hormonen meer in mijn lijf dus condooms.
Dat dus
Oh en voor spiraaltjes ben ik bang :')
Hoor zoveel negatieve verhalen altijd (oké, goede verhalen vertellen mensen minder snel, maar toch)
pi_117653668
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:49 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat dus
Oh en voor spiraaltjes ben ik bang :')
Hoor zoveel negatieve verhalen altijd (oké, goede verhalen vertellen mensen minder snel, maar toch)
Haha, hier ook. Alleen het idee al brrr. We hebben een familiepak condooms staan, dus moet goed komen.
pi_117653732
Ik heb vijf jaar een koperspiraal gehad en nooit ergens last van gehad :Y
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:13:07 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117655019
Hier 14 jaar koperspiraal en 3 maanden na de bevalling weer laten plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117655807
Oh nee!!! Helemaal gemist dat er al een tweede deel was :D :D :D

--> I blame the pregnancy!! :+


Anyhoo, ik heb een samenvatting gemaakt van het eerst topic. Overzicht enzo. Misschien kan TS van dit topic dat erin zetten ofzo? :) Er zweeft nu ergens een topic rond dat we dus niet nodig hebben though.... Hoe moet dat opgelost worden?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:04:36 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117656359
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:03 schreef mootie het volgende:
Onlangs zag ik een item bij RTL4 over helmpjes. Er zijn tegenwoordig mensen die hun baby's puur om esthetische redenen een helmpje laten dragen.
Het is ook puur esthetisch, want er is geen medische reden om een helmpje te dragen, een plat of scheef hoofd heeft (voor zover men nu weet) geen medische gevolgen voor het kindje.

Maar je krijgt zo'n helm echt alleen als je kindje binnen strenge kriteria valt, het is niet iets dat je 'even' regelt omdat jij denkt dat zijn of haar koppie niet mooi is.

En voor Suikertante, soms is zo'n voorkeurshouding (en daardoor afplatting) niet te voorkomen. Oscar had bijvoorbeeld én een probleem met zijn rechter nekspier en zijn rechteroog kan niet naar rechts kijken. Dan kan je stimuleren en draaien wat je wil, maar dat helpt dus niet.
Gewoonin de gaten houden en als je het zelf niet vertrouwd, contact opnemen met een kinderfysio, je hoeft niet op het consultatie-bureau te wachten voor dat soort dingen.
***
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:05:32 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117656380
Oh sorry, de zoveelste spuit 11. :@
***
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:08:48 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117656457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:26 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Crap, kan dat ook nog? Mijn mini was voor de 34 weken al ingedaald en is niet echt meer van houding veranderd sindsdien :X
:Y Het zoontje van nichtje had dat, dat jongetje kwam met een scheef koppie ter wereld en het is toen niet gelukt het met fysio te corrigeren, dus die heeft ook een helmpje gehad. Maar klem liggen wil niet zeggen dat er per sé een helm nodig is natuurlijk,
***
pi_117656495
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry, de zoveelste spuit 11. :@
Nouhoooooooooou ik bedoelde het echt niet naaaahaaaaaar! :(
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:12:39 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117656557
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:10 schreef mootie het volgende:

[..]

Nouhoooooooooou ik bedoelde het echt niet naaaahaaaaaar! :(
Dat las ik inmiddels ook. ;)

Coco, hoewel ik je moeite echt super vind denk ik niet dat het handig is om een mega-lange op te hebben voor dit topic. Wie iets wil weten moet maar gewoon even teruglezen of er iets van zijn/haar gading bij staat. E daarnaast is niemand hier te beroerd om iets nog eens een keer te herkauwen. :@ *)
***
pi_117658194
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat las ik inmiddels ook. ;)

Coco, hoewel ik je moeite echt super vind denk ik niet dat het handig is om een mega-lange op te hebben voor dit topic. Wie iets wil weten moet maar gewoon even teruglezen of er iets van zijn/haar gading bij staat. E daarnaast is niemand hier te beroerd om iets nog eens een keer te herkauwen. :@ *)
Herkauwen is hier toch een van de centrale hobbies af en toe? :P
pi_117661410
Goeden topique ^O^

Vraag: als je met een draagdoek en een baby van 2 weken wil oefenen, doe je dat dan als ie actief is of juist bijna slaapt?

En nog een tip: als je je baby in bad doet, was hem dan eerst "op het droge" een beetje met een washandje, en leg hem dan pas in het water. Dan zit je niet te kloten met schuim in het gezicht en/of olieresten in het badje.
pi_117662890
Dat hangt heel erg veel af van het kindje wanneer je knoopt.
Sommige moet je knopen voor ze slapen en nog actief zijn anders is het gemopper en andere maakt het niets uit. Het kan beide gewoon en gaat om wat de baby wil :Y

Ik gebruik bij baby's helemaal geen olie, schuim of wat dan ook.
Het is gewoon nog niet nodig en het zijn van die tere huidjes.. :)
En daarna deed ik alles in het badje zodat ik het goed kon doorroeren :Y
pi_117663137
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
Coco, hoewel ik je moeite echt super vind denk ik niet dat het handig is om een mega-lange op te hebben voor dit topic. Wie iets wil weten moet maar gewoon even teruglezen of er iets van zijn/haar gading bij staat. E daarnaast is niemand hier te beroerd om iets nog eens een keer te herkauwen. :@ *)
Haha, ik kwam er al achter tijdens het typen van dat ding :D :+

Maar toen werd het een soort van bezigheidstherapie ( :') ) en ik heb 'm daarna maar opgeslagen als overzicht voor mezelf :s)
pi_117666729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh nee!!! Helemaal gemist dat er al een tweede deel was :D :D :D

--> I blame the pregnancy!! :+

Anyhoo, ik heb een samenvatting gemaakt van het eerst topic. Overzicht enzo. Misschien kan TS van dit topic dat erin zetten ofzo? :)
Mooi overzicht! Done!
Kunnen we bij de volgende misschien een selectie maken met "aantal voorbeelden" ofzo.
pi_117666949
Een mod zegt doe maar niet en je doet het toch? :?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117667820
Ik had die reactie nog niet gezien, vandaar. Daarom later de toegevoegd dat t de volgende keer korter kan.
Is het een probleem zo, Brighteyes?

[ Bericht 20% gewijzigd door Suikertante op 06-10-2012 20:04:26 ]
pi_117668045
Sorry, per ongeluk quote ipv edit..
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:25:54 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117676218
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:55 schreef Suikertante het volgende:
Ik had die reactie nog niet gezien, vandaar. Daarom later de toegevoegd dat t de volgende keer korter kan.
Is het een probleem zo, Brighteyes?
het is initiatief ipv initief ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117676405
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:25 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

het is initiatief ipv initief ;)
Ja, anders werd de OP zo lang ;)
Nee grapje. Even serieus jongens, ik wilde echt niemand tegen het zere been schoppen. Gewoon niet het hele topic gelezen. Volgende opener mag er iets moois en bondigs van maken!
pi_117677051
Dat doet de volgende niet. Die drukt op nieuw deel en klaar.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:59:14 #134
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117677440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:30 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja, anders werd de OP zo lang ;)
Nee grapje. Even serieus jongens, ik wilde echt niemand tegen het zere been schoppen. Gewoon niet het hele topic gelezen. Volgende opener mag er iets moois en bondigs van maken!
initiatief. nog steeds een i vergeten ;)

verder geen inhoudelijke tips atm :)

oh en het is lactatiekundige, niet lactatiedeskundige.

(nu hou ik op met muggeziften)

[ Bericht 5% gewijzigd door DaviniaHR op 07-10-2012 00:08:42 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117677511
Plus staan sommige dingen er als feit die ik niet als feit zou presenteren. :N
pi_117678109
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:00 schreef Pvoesss het volgende:
Plus staan sommige dingen er als feit die ik niet als feit zou presenteren. :N
Gaat het om de op? :D Daar staat niks dat als feit wordt gepresenteerd. Zijn eenvoudigweg reacties van anderen uit het eerste deel. Die je dus ook tegenkomt als je door het hele topic scrollt :s) Vraag en antwoord idee van dit hele topic :+
pi_117683133
Ja maar als de persoon het als feit neer zet, en mensen er direct vanuit gaan.
Ik vind het prima hoor maar zo haal je vind ik een beetje het idee weg :Y
pi_117683489
Jemig :D
Zo goed dan?

Davinia, als je nog spelfouten vindt hoor ik het graag ;)
pi_117694071
Ik ben de spulletjes voor in het zkh/ kraamhotel aan het klaarleggen en vraag me ineens af: zo'n eendelig pakje, doe je daar nog een rompertje onder?
pi_117694188
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben de spulletjes voor in het zkh/ kraamhotel aan het klaarleggen en vraag me ineens af: zo'n eendelig pakje, doe je daar nog een rompertje onder?
Ja, ik in ieder geval wel.

Ik moet ook hoognodig eens kijken wat ik voor mezelf mee moet nemen...
Met een meidenkwartet
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:46:10 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117694335
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben de spulletjes voor in het zkh/ kraamhotel aan het klaarleggen en vraag me ineens af: zo'n eendelig pakje, doe je daar nog een rompertje onder?
Je moet het rompertje echt als ondergoed zien, dus als een onderbroekje en een hemdje en dan aan een stuk.

Dat is eigenlijk het laatste wat je ze niet laat dragen, in de zomer laat je ze nog eerder alleen in een rompertje lopen dan in iets anders ;)
De luier tel ik iig niet mee als "kleding".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:47:54 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117694413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een mod zegt doe maar niet en je doet het toch? :?
Het is niet dat mijn wil wet is he? Meeste stemmen gelden enzo. Mij leek het niet handig, als anderen dat wel vinden, ook goed. Alleen dat ga je vlgs mij niet volhouden van meerdere topics. :)
***
pi_117696826
Het blijft hier wel een beetje licht ontvlambaar hè?!
Ik mag toch hopen dat men niet alles wat hier staat als dé waarheid beschouwt 'omdat het op fok staat', maar zelf ook nog wat gezond verstand erbij betrekt, ondanks dat iets er soms nogal in steno staat. Coco, ik vond je lijstje in elk geval nuttig en heb t ook opgeslagen, dank je!

Maar dit terzijde, ik heb een nieuwe vraag: Wat zijn aanraders/leestips qua boeken over zwanger, bevallen, baby's, eten, slapen, opvoeden etc? is oei ik groei nou echt een bijbel en hoe zit het met de collectie van Beatrijs Smulders bijvoorbeeld? Ik zie door de hoeveelheid boeken het bos niet meer en ik wil nu wel iets te lezen regelen...!
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:57:11 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_117696974
Ik vond Oei ik Groei wel leuk om te lezen, maar werd op een gegeven moment ook gek van de "sprongetjes". Na verloop van tijd snap je wel dat het een sprongetje is en pak je het boek niet meer. Als je echt de hele ontwikkeling van je kind bij wil houden en vast wil leggen, is het misschien leuker.

Ik vond vooral het NA de bevalling boek van Smulders fijn. Je staat er ineens alleen voor en wat als er dan "dit of dit", Uiteindelijk heb ik zowel de zwanger, bevallen als na de bevalling gebruikt en ik vond het erg prettig :)
Verder een Ouderschap voor Dummies wat vooral ook wel grappig is, maar waar ook zeer bruikbare tips in staan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:58:47 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117697039
Mineola, dat blijft toch heel persoonlijk denk ik. Ik heb heel veel gehad aan dit boek over bevallen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar anderen zweren bij "duik in de weeën".

Voor de 1e weken vond ik een week tot week boek heel fijn maar daarvan weet ik de naam niet meer. Ik kan persoonlijk weinig met Oei ik groei maar ook dat is weer persoonlijk.
pi_117697253
Je baby van week tot week vond ik heel prettig in het begin maar daarna niet meer(rond 3-4 maanden was ik het zat). Oei ik groei is leuk we lezen het steeds :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117697387
Oei ik groei krijg ik echt jeuk van :P

Wij hebben jouw zwangerschapsbijbel en jouw babycare bijbel als nuttig ervaren.
Ik heb ze ter overname trouwens :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117697431
Dat hoor ik dus heel veel, dat Oei ik groei eigenlijk maar vrij kort leuk is. Daarom tot nu toe een beetje terughoudend geweest met aanschaf daarvan, het is best een prijzig boek. Misschien toch maar eens kijken naar een tweedehands exemplaar (toevallig iemand die 'm kwijt wil?).
Oh gemengde ervaringen erbij!

Dank alvast voor de overige tips, ga binnenkort maar eens met een lijstje naar de boekhandel!
DML, hou ik in m'n achterhoofd!
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:12:23 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117697570
Ik gad "duik in je weeën" prettig om te lezen. Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en dat kwam wel overeen.
En nu heb ik " de groeibijbel" erg nuttig boek, staat per maand in wat je baby allemaal zou kunnen (maar niet perse zou moeten kunnen ;) ) en welke dingen je kunt doen om het te stimuleren. Erg fijn boek.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:16:03 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117697691
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:09 schreef Mineola het volgende:
Dat hoor ik dus heel veel, dat Oei ik groei eigenlijk maar vrij kort leuk is. Daarom tot nu toe een beetje terughoudend geweest met aanschaf daarvan, het is best een prijzig boek. Misschien toch maar eens kijken naar een tweedehands exemplaar (toevallig iemand die 'm kwijt wil?).
Oh gemengde ervaringen erbij!

Dank alvast voor de overige tips, ga binnenkort maar eens met een lijstje naar de boekhandel!
DML, hou ik in m'n achterhoofd!
Als je hem niet meteen wilt hebben: je kunt je kindje gratis lid maken van de bibliotheek en met een kinderpasje kun je (hier in elk geval) ook opvoedboeken lenen. Zo heb ik Oei ik groei geleend en ik kwam dus tot de conclusie dat ik het niks vond.
pi_117697783
Goeie! Die bieb was ik toch al van plan...
pi_117697829
Bij ons kan je gewoon alle boeken lenen op een kinderpas :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117698369
Het is idd erg persoonlijk...je kan best bladderen in de bieb en dan kopen mocht het je aanspreken.
Oei ik groei heeft mijn man besteld op aanraden van een collega, en nu is ze bijna 11 maanden maar we kijken er wel nog in dus "vrij kort leuk" is weer voor iedereen verschillend.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117698890
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:36 schreef bitterend het volgende:
Het is idd erg persoonlijk...je kan best bladderen in de bieb en dan kopen mocht het je aanspreken.
Oei ik groei heeft mijn man besteld op aanraden van een collega, en nu is ze bijna 11 maanden maar we kijken er wel nog in dus "vrij kort leuk" is weer voor iedereen verschillend.
Ik had jouw mening ook ingedeeld bij de categorie 'aanrader' en niet bij degenen van 'vrij kort leuk' :D
pi_117699867
Sorry niet goed geschreven! ik bedoelde in het algemeen dat soms kan iemand idd iets voor "vrij kort" leuk vinden terwijl een ander veel langer plezier van heeft :D dus goed idee van de bieb :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:59:29 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117701368
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij ons kan je gewoon alle boeken lenen op een kinderpas :P
Oh, dat is handig. Ik heb voor volwassen boeken toch echt een -niet gratis- volwassenpas nodig. Lijkt me alleen wel dat de bieb dan een flinke bron van inkomsten mist want welke ouder neemt dan nog een eigen pas?
pi_117701416
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, dat is handig. Ik heb voor volwassen boeken toch echt een -niet gratis- volwassenpas nodig. Lijkt me alleen wel dat de bieb dan een flinke bron van inkomsten mist want welke ouder neemt dan nog een eigen pas?
Als ik veel zou lenen zou ik niet zo sneaky zijn hoor maar nu neem ik zo af en toe een een reisgids mee.
Ik koop liever boeken voor mijn boekenkast nog steeds dus ik leen geen leesboeken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117701420
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Lijkt me alleen wel dat de bieb dan een flinke bron van inkomsten mist want welke ouder neemt dan nog een eigen pas?
Ik heb een abonnement terwijl ik al zeker een half jaar of langer niets geleend heb, voor die paar euro per maand vind ik de bieb ook gewoon een belangrijke instelling die ik best wil sponsoren :Y
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:07:23 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117701625
Nobel, maar ik denk niet dat alle ouders zo denken. Ik kocht zelf ook vooral boeken maar inmiddels minder tijd om te lezen en de 6 billy boekenkasten zitten inmiddels vol :X

Vroeger wel altijd een abo gehad en ik heb toen ik een jaar of 10 a 11 was best wel trammelant gehad in de bieb omdat ik alleen maar kinderboeken met mijn pas mocht lenen en ik wilde volwassenboeken lezen. Maar gezien mijn leeftijd mocht ik ook geen volwassenpas. Uiteindelijk steeds maar op de pas van mijn ouders geleend maar ik vind het nog steeds stom. Een bieb moet lezen toch bevorderen. /jeugdtrauma
pi_117702922
Dat ken ik, maar gelukkig werkte mijn moeder in de bieb dus die heeft me gered O+
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:05:30 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_117711958
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom opsturen?
Hebben wij ook gedaan. Heb je een kaartje met het adres waar je wonde toen je kindje werd geboren en een postzegel uit die tijd. O+
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:19:13 #162
30252 Soempie
Procreating
pi_117712817
Als het gaat om de ontwikkeling van kinderen tot een jaar of 4, dan wil ik graag Mensenkinderen! van Steven Pont aanraden.

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_117715386
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:19 schreef Soempie het volgende:
Als het gaat om de ontwikkeling van kinderen tot een jaar of 4, dan wil ik graag Mensenkinderen! van Steven Pont aanraden.

[ afbeelding ]
Ook nog leuk na alle studieboeken?
  maandag 8 oktober 2012 @ 02:15:18 #164
381212 Gulara
From the future
pi_117720084
Ik zie iets staan over zwangerschapsyoga, maar dat is maar één van de vele mogelijkheden. En ik ben hier eigenlijk toch wel benieuwd naar:

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan, en had je er baat van tijdens je bevalling? Of was inlezen ook goed geweest?
pi_117721422
Bij Amber heb ik yoga gedaan. En geb ik tot 40w gezwommen.
Yoga was leuk, voor 1 keer. Ik heb er tijdens de weeen niet zo heel.veel aan gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:28:32 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117721568
Ik ben twee keer bij zo'n pufclub geweest. Meer voor de contacten dan voor wat anders. Volgens mij had ik daar geen reet aan :@

Bij de tweede had ik bekkentherapie en van haar kreeg ik 'duik in je weeën' te leen. Dát vond ik nou een fijn boek. Volgens mij heb ik mijzelf een soort van gehypnotiseerd ofzo. :o achteraf bezien. Ik vond dat echt een fijne methode.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117721660
Ik heb Samen Bevallen gedaan. Ik had weinig aan de groep, en of ik echt iets aan de cursus heb gehad, ik denk het ook niet. Wel jammer, ik had het gekozen omdat ik het idee had dat het praktisch was, het puffen was in het begin ook wel handig, maar op het moment dat je stoned bent van de pijnstilling sta je daar ook niet echt bij stil.
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:35:24 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117721661
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 02:15 schreef Gulara het volgende:
Ik zie iets staan over zwangerschapsyoga, maar dat is maar één van de vele mogelijkheden. En ik ben hier eigenlijk toch wel benieuwd naar:

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan, en had je er baat van tijdens je bevalling? Of was inlezen ook goed geweest?
Ik heb geen cursus gedaan, niet echt iets voor mij. Ik heb mezelf voorbereid met het boek 'duik in je weeën' van Carita Salomé. Interessant boek met duidelijke uitleg. Uiteindelijk heb ik er volgens mij niets mee gedaan tijdens mijn bevalling. Ik heb met name geluisterd naar de verloskundige, verpleegkundige en mijn man. Ging prima!
pi_117721713
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
pi_117721723
Hier ook geen cursus gedaan. Onze vlos zei bij de eerste dat je het puur moest doen als je het leuk vond om meer te leren van bevallen en om andere zwangeren te leren kennen. Tijdens de bevalling moet je gewoon goed luisteren naar wat de vlos tegen je zegt dan komt het helemaal goed!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117721742
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
Nee ook niet. Hoe in vredesnaam? Je weet zelf niet eens wat je te wachten staat :P
Ik heb hem wel duidelijk gezegd wat ik liever niet en wel wilde voor als ik mezelf niet meer zou zijn zeg maar :)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:43:51 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117721766
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
Hij heeft ook het eerder genoemde boek gelezen :). Ohja, en ik heb hem de weeëntimerapp uitgelegd :')
pi_117721778
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ohja, en ik heb hem de weeëntimerapp uitgelegd :')
De watte? :D
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:49:40 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117721854
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier ook geen cursus gedaan. Onze vlos zei bij de eerste dat je het puur moest doen als je het leuk vond om meer te leren van bevallen en om andere zwangeren te leren kennen. Tijdens de bevalling moet je gewoon goed luisteren naar wat de vlos tegen je zegt dan komt het helemaal goed!!
Wel grappig. Ik heb dus yoga gedaan en mijn vlos zei tegen mij dat ze mij niets hoefde te vertellen, omdat het goed ging. Ik ging ook helemaal op in mijn eigen wereld (ook het boek duik in je weeen gelezen). Daardoor had ik echt wel het idee dat ik goed voorbereid was en ik heb naar mijn idee echt wel iets opgestoken van de yoga. Wat kunnen bijvoorbeeld "prettige" houdingen zijn tijdens een wee. Ik heb er een aantal geprobeerd en sommige waren echt heel fijn.
De praktische dingen van de yoga vond ik fijn, dat liggen en op zweverige muziek ontspannen was voor mij niet nodig (ook niet omdat ik haast niet meer overeind kon komen :D)
Bij een tweede zou ik niet nogmaals een cursus doen, maar gaan zwemmen ofzo.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:51:16 #175
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117721880
Lief "moest" twee keer mee naar yoga. Vond hij niets natuurlijk :P Verder heb ik geen idee hoe hij zich heeft voorbereid.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:53:35 #176
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117721914
Ja, t zal aan mijn bevalling liggen (begeleid door de huisarts, thuis) maar toen was er niemand om naar te luisteren hoor. :o ik kreeg weeen, belde de arts om 6 uur, die zei, je eigen arts is er om 8, die gebeld, die kwam, ging, kwam om 12, ging en hebben we weer gebeld tegen 13.00. Misschien dat er tussen 8 en 12 nog een bezoek zat.
Verders dus samen met mijn hus. Het enige wat ik me nog herinner is dat de arts zei: je moet je niet verzetten tegen de wee maar er in meegaan. :o wat een
Inzicht! Dat waren ze op de cursus ff vergeten.

Maar punt: ik had dus niemand om naar te luisteren en was dus toch erg blij dat ik de cursus had gedaan. Op het ontspanstukje na dan :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:56:53 #177
1762 YPPY
Yppiaans
pi_117721976
De yoga heeft mij zeker geholpen om te accepteren, te ontspannen en mee te gaan in de weeën. Het gaf me veel rust en kracht. O+

Alsnog giga veel hechtingen, maar dat wist ik toen nog niet. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:00:33 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117722034
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:56 schreef YPPY het volgende:
De yoga heeft mij zeker geholpen om te accepteren, te ontspannen en mee te gaan in de weeën. Het gaf me veel rust en kracht. O+

Alsnog giga veel hechtingen, maar dat wist ik toen nog niet. :+
Maar daar kan de yoga ook niets aan doen natuurlijk :P

En wat buurvrouw zei; als je thuis gaat bevallen, zal je de eerste weeen toch zelf moeten opvangen. De vlos komt ff kijken hoever je bent en gaat weer weg, om vervolgens 2, 3 uur later weer eens te komen. In de tussentijd ben je dus op jezelf en je lief aangewezen. En natuurlijk zijn er vrouwen die dat goed af gaan, maar ik vond het vooral prettig om voorbereid te zijn.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:13:28 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117722230
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:00 schreef Susie het volgende:

[..]

Maar daar kan de yoga ook niets aan doen natuurlijk :P

En wat buurvrouw zei; als je thuis gaat bevallen, zal je de eerste weeen toch zelf moeten opvangen. De vlos komt ff kijken hoever je bent en gaat weer weg, om vervolgens 2, 3 uur later weer eens te komen. In de tussentijd ben je dus op jezelf en je lief aangewezen. En natuurlijk zijn er vrouwen die dat goed af gaan, maar ik vond het vooral prettig om voorbereid te zijn.
Als je in het ziekenhuis bevalt, lig je meestal ook niet bij de 1e wee op een verloskamer met een verpleegkundige die je handje vast houdt hoor ;) Meestal bel je het ziekenhuis op hetzelfde moment als je de vk belt (om de 5 minuten weeen van min. 1 minuut). En als je in de verloskamer bent dan laten ze je ook gewoon 'je ding doen'. Wel is er dan natuurlijk altijd iemand binnen handbereik als dat nodig is.

Ik heb trouwens bewust bewegen, bewust bevallen gedaan en mij heeft het dan weer wel geholpen. Sowieso vooraf met oefeningen voor houding en bekkenbodem, maar ook mbt theorie en het puffen en persen. Deze cursus had ook 2 partneravonden en daar is lief mee naar toe geweest + een voorlichtingavond bij de verloskundige en in het ziekenhuis.
pi_117722255
Enige wat we nu wel gaan doen is naar een info avond over bv.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117722297
Bij de bevalling van de dochter van mijn beste vriendin zag ik dat ze maar één houding kon vinden, helemaal verkrampte continu, woest werd van aanwijzingen. Kan natuurlijk ook als je wel een cursus hebt gedaan. Maar ik ben bang voor een paniekaanval tijdens de bevalling dus ik ga zeker een cursus doen. Yoga ook gewoon voor mijn lijf, en ik denk haptonomische (?) zwangerschapsbegeleiding omdat je man daarbij ook leert hoe hij je kan ondersteunen en aanwijzingen kan geven.
Ik besef wel dat je tijdens de bevalling ineens iets heel anders kan willen, maar ik wil graag minstens weten hoe ik kan proberen te ontspannen en goed te ademen. Een beetje voorbereiding, want als ik echt een paniekaanval krijg dan wordt het pas echt vreselijk..
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:17:39 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117722310
quote:
17s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Als je in het ziekenhuis bevalt, lig je meestal ook niet bij de 1e wee op een verloskamer met een verpleegkundige die je handje vast houdt hoor ;) Meestal bel je het ziekenhuis op hetzelfde moment als je de vk belt (om de 5 minuten weeen van min. 1 minuut). En als je in de verloskamer bent dan laten ze je ook gewoon 'je ding doen'. Wel is er dan natuurlijk altijd iemand binnen handbereik als dat nodig is.

Ik heb trouwens bewust bewegen, bewust bevallen gedaan en mij heeft het dan weer wel geholpen. Sowieso vooraf met oefeningen voor houding en bekkenbodem, maar ook mbt theorie en het puffen en persen. Deze cursus had ook 2 partneravonden en daar is lief mee naar toe geweest + een voorlichtingavond bij de verloskundige en in het ziekenhuis.
Uiteraard. Ik had al op verzenden gedrukt en geen zin meer om aan te passen :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:17:42 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117722314
Nou ja, de andere twee bevallingen lag ik in het ziekenhuis. Een ingeleid, een thuis begonnen. En idd is er dan niemand bij. Maar toen had ik al wat ervaring. :P
In het ziekenhuis is er natuurlijk gewoon iemand een druk op een knopje weg. Thuis moet je je veel meer zelf redden. (Maar was ik hoe dan ook blij met een cursus) 'doen wat de verloskundige zegt' houdt in ieder geval geen stand tijdens de ontsluiting.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:20:59 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117722377
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:17 schreef Susie het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik had al op verzenden gedrukt en geen zin meer om aan te passen :P
en omdat jij te lui om je post aan te passen bent heb ik dus een heel verhaal moeten typen? :( ;)
pi_117722482
OK tis idd misschien zo voor een eerste wel makkelijk een cursus. Ik had het geluk dat vanaf 3 cm er al een vlos+ stagiaire en de kraamhulp er al waren.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:30:35 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117722543
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:44 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

De watte? :D
Haha, ik had een app gedownload om de weeën mee te timen. Super handig maar ik had 'm wel van tevoren even uitgelegd. Had geen zin om dat tijdens weeën nog te doen ;)
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:37:17 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117722673
Tsja, dat is dus wederom het lastige aan dit topic. Iedere bevalling, baby en zwangere is anders. Ik kwam in het ziekenhuis met 5 cm ontsluiting en de verpleegkundige heeft mij even voorgedaan hoe ik het beste kon ademen (was trouwens anders dan ik uit het boek had geleerd en ging veel beter) en toen kwam ze af en toe terug om te checken hoe het ging. Mijn man heeft mij tijdens haar afwezigheid geholpen met ademen (en de CTG dingen op z'n plek houden :')).
Toen ik bevallen was vroegen ze nog welke cursus ik had gedaan, het was zo goed gegaan! ook vroegen ze of ik niet een instructievideo wilde maken :'). Kortom, ik heb t niet nodig gehad maar ik kan me voorstellen dat dat bij een thuisbevalling anders is.
pi_117722674
Ik heb nooit een cursus gedaan :N
Ze hadden hier weinig wat ik kon waarderen en de enige leuke cursus had een hele rare zweefteef als docent :D
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:38:45 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117722696
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb nooit een cursus gedaan :N
Ze hadden hier weinig wat ik kon waarderen en de enige leuke cursus had een hele rare zweefteef als docent :D
Ohja, dat was hier ook. Enige enigszins interessante cursus werd gegeven door de vriendin van mijn vader waar ik al jaren geen contact mee heb :') :D
pi_117722714
Ja, je moet er wel een goed gevoel bij hebben natuurlijk, geen rare zweefteven!
Maar hier in Utrecht word je echt doodgegooid met cursussen, dat maakt het wel makkelijker.
Mijn vriend wil juist wel graag mee.. maar die weet ook in wat voor monster ik verander als ik in paniek raak..
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:41:01 #191
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117722741
quote:
17s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

en omdat jij te lui om je post aan te passen bent heb ik dus een heel verhaal moeten typen? :( ;)
Ja! :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:41:36 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_117722749
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, de andere twee bevallingen lag ik in het ziekenhuis. Een ingeleid, een thuis begonnen. En idd is er dan niemand bij. Maar toen had ik al wat ervaring. :P
In het ziekenhuis is er natuurlijk gewoon iemand een druk op een knopje weg. Thuis moet je je veel meer zelf redden. (Maar was ik hoe dan ook blij met een cursus) 'doen wat de verloskundige zegt' houdt in ieder geval geen stand tijdens de ontsluiting.
In het ziekenhuis kan het best ook even duren voordat er iemand komt als je op een knop drukt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:24:48 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117723667
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:41 schreef Troel het volgende:

[..]

In het ziekenhuis kan het best ook even duren voordat er iemand komt als je op een knop drukt.
ja. Maar nooit zo lang als de huisarts die uit zijn spreekuur moet komen, in de auto stappen, naar je huis rijden etc. Tenminste, niet in mijn ziekenhuis.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117723740
Ik heb een cursus gedaan (yoga) maar daar werkelijk geen klap aan gehad. Echt niets geleerd wat ik tijdens mijn bevalling kon toepassen. Ik heb ook het hypnobirthing-boek gelezen, best heel interessant materie, maar ook daar heb ik weinig aan gehad. Ik vond het heel gezellig, de yoga, dat wel ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_117723865
wij hebben samen bevallen gedaan bij selene, hoop speciale ademtechnieken enzo, waar ik tijdens de bevalling echt helemaal niks mee kon. idem met de 'prettige houdingen voor tijdens de ween". ik had rug en been weeen. ik wilde uiteindelijk alleen maar gewoon slapjes in bed liggen, opgekruld en verder niks. ik wilde geen handen en er moest al zeker niet iemand aan me komen. de vlos van het ziekenhuis loste het ademprobleem op door 1 x een simpele adempuftechniek voor te doen en die beviel wel

je weet vooraf toch niet wat gaat werken voor je en wat niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117723883
Dan heb jij een fijn ziekenhuis buuf. :Y
Ik heb heel lang moeten wachten tot ze tijd voor mij hadden voor, tijdens en na de bevalling :X

En na de bevalling van mijn eerste had ik op het belletje gedrukt want ze spuugde allemaal bloed.
Een 3 kwartier later kwam ze mopperen dat ze overleg hadden en dat ze alleen spoedgevallen dan doen. Als het een spoedgeval was geweest was 3 kwartier al te lang. :r
Wist ik veel dat baby's veel bloed kunnen braken na een bevalling :'(
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:38:17 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_117724016
Ik ben gewoon met uitgekotste sonde en al de gang opgelopen en hebben alle bezoekers aan het schrikken gemaakt. Tja, ik had al een kwartier zitten wachten met al die slangetjes, ben daar niet gek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117724057
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:38 schreef Troel het volgende:
Ik ben gewoon met uitgekotste sonde en al de gang opgelopen en hebben alle bezoekers aan het schrikken gemaakt. Tja, ik had al een kwartier zitten wachten met al die slangetjes, ben daar niet gek.
Thuis wel? ;)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117724185
Nou het is dat er een andere dame bij lag die net hetzelfde had gehad in de nacht en het wel wist.
Anders was ik echt direct de gang op gaan kruipen :r
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:12:30 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117724970
Ik word nu wel een beetje bang van mijn keuze om in het ziekenhuis te bevallen :{
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:15:52 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117725077
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik word nu wel een beetje bang van mijn keuze om in het ziekenhuis te bevallen :{
Echt?
Omdat je hier een paar nare ervaringen leest?
'Lees' je dan ook hoeveel goede ervaringen er niet staan?

Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en dat waren prima ervaringen, heb me geen een keer alleen of in de steek gelaten gevoeld, de eerste keer moest ik alleen 1 dag blijven en lag de hele dag alleen op een balzaal, mocht aan het begin van de avond toch naar huis. *O* En de tweede keer heb ik er een paar dagen gelegen en dat was ook prima. Er was altijd iemand bereid me naar de kinderafdeling te brengen om bij Oscar te zijn, mijn kamergenoten waren heel erg ok, geen dikke vriendinnen, maar ook geen last van zeg maar. Niks mis mee dus.
***
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:22:48 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117725346
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt?
Omdat je hier een paar nare ervaringen leest?
'Lees' je dan ook hoeveel goede ervaringen er niet staan?

Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en dat waren prima ervaringen, heb me geen een keer alleen of in de steek gelaten gevoeld, de eerste keer moest ik alleen 1 dag blijven en lag de hele dag alleen op een balzaal, mocht aan het begin van de avond toch naar huis. *O* En de tweede keer heb ik er een paar dagen gelegen en dat was ook prima. Er was altijd iemand bereid me naar de kinderafdeling te brengen om bij Oscar te zijn, mijn kamergenoten waren heel erg ok, geen dikke vriendinnen, maar ook geen last van zeg maar. Niks mis mee dus.
Nee, staat er een beetje ongenuanceerd... Bij de zwangerschapsgym hadden de docente en de enige deelneemster die al eens bevallen was ook een aantal van zulke verhalen, en de docente heeft ons nog op het hart gedrukt om op je strepen te staan als je wil dat de verpleegkundigen naar je toe komen omdat ze het zo druk hebben. Dus de combinatie met nog wat voorbeelden hier maakte me even :{ .

Maar had me sowieso voorgenomen om me te focussen op de goede verhalen, dus thanx voor je toevoeging *O*
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:41:50 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117726006
Spees_Eend, hier een super positieve ervaring met het ziekenhuis. Ik vond het echt goed geregeld. Wij hadden onze eigen kraamsuite en daar konden we gewoon de hele tijd blijven (dus tijdens de weeen maar ik ben daar ook bevallen). Als ik iemand nodig had dan waren ze er, ondanks dat alle kraamsuites vol waren, zeer snel bij. Na de bevalling verliet het medisch personeel de kamer en zijn wij een uur met z'n 3tjes geweest, heel fijn. Ze vroegen ook nog of ik meteen hulp wilde met aanleggen want dan zouden ze de lactatiekundige roepen. Na het uur heeft mijn man zijn dochter aangekleed met wat hulp en hebben ze mij geholpen met douchen. Daarna mochten we lekker naar huis, zij hadden geregeld dat er kraamhulp zou zijn (en die was er). Echt, ik had een medische indicatie dus had geen keus maar het ging precies zoals ik wilde.

Ben je al in het zhs waar je gaat bevallen wezen kijken?
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:47:39 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117726190
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spees_Eend, hier een super positieve ervaring met het ziekenhuis. Ik vond het echt goed geregeld. Wij hadden onze eigen kraamsuite en daar konden we gewoon de hele tijd blijven (dus tijdens de weeen maar ik ben daar ook bevallen). Als ik iemand nodig had dan waren ze er, ondanks dat alle kraamsuites vol waren, zeer snel bij. Na de bevalling verliet het medisch personeel de kamer en zijn wij een uur met z'n 3tjes geweest, heel fijn. Ze vroegen ook nog of ik meteen hulp wilde met aanleggen want dan zouden ze de lactatiekundige roepen. Na het uur heeft mijn man zijn dochter aangekleed met wat hulp en hebben ze mij geholpen met douchen. Daarna mochten we lekker naar huis, zij hadden geregeld dat er kraamhulp zou zijn (en die was er). Echt, ik had een medische indicatie dus had geen keus maar het ging precies zoals ik wilde.

Ben je al in het zhs waar je gaat bevallen wezen kijken?
Dankje voor je ervaring, klinkt inderdaad ideaal! Het zal ook wel heel vaak goed gaan denk ik nu toch. Misschien is het een beetje zoals bevallingsverhalen. De 'standaard'verhalen waar het allemaal prima en ongecompliceerd ging hoor je veel minder dan die waar wel bijzondere of extreme omstandigheden waren :)

Ja, wij hebben voorlichting gehad in het ziekenhuis waar ik zal bevallen. Klonk op zich ook allemaal prima, maar was natuurlijk ook wel bedoeld als 'reclame'. Kraamsuites hebben ze helaas niet. Een ziekenhuis op ongeveer 10 km heeft wel kraamsuites en daar zou ik ook voor mogen kiezen. Maar het idee om met misschien wel hele heftige weeën nog zo'n stuk te rijden ten opzichte van de 800 meter afstand van het andere ziekenhuis heeft ons doen besloten om toch voor het ziekenhuis dichtbij te kiezen.
pi_117726214
Ik kwam binnen in het ziekenhuis, binnen drie minuten waren er een verloskundige en een kraamverzorgster en ze zijn niet meer weggegaan tot ik bevallen was. Na de placenta en hechten enzo is de vk weggegaan, kraamverzorgster is bij ons gebleven en heeft me geholpen met de borstvoeding. Daarna kwamen mijn moeder en zusje langs en heeft ze kopjes thee en beschuitjes gehaald voor iedereen :+ Na een uurtje kwam de vk terug voor controle van de baby en vertrok toen weer. Kraam was er al die tijd nog steeds, heeft me geholpen met douchen. Toen we drie uur naar de bevalling naar huis gingen en toen heeft ze me zelfs de auto ingeholpen. Thuis was de kraam er ook vrijwel direct. Ik heb me ontzettend veilig en in goede handen gevoeld in het ziekenhuis.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:51:39 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117726315
Nog een dummy-vraagje voor wie ervaring heeft met poliklinisch bevallen:

Poliklinisch bevallen gaat (bij ons althans) met je eigen verloskundige in het ziekenhuis. Stel nou dat ik ervoor kies om pijnbestrijding te krijgen, dan ben je niet meer poliklinisch maar klinisch. Betekent dat dan dat jouw verloskundige meteen naar huis gaat? Of mag zij toch de bevalling afmaken?

Volgende week heb ik bevallingspraatje bij mijn verloskundige, dus daar kan ik ook prima met die vraag terecht, maar ben nu al benieuwd naar de antwoorden hier eigenlijk.

Clubsoda: klinkt ook al zo fijn :) mijn ziekenhuis-idee-dipje is al sterk verminderd ondertussen :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:08:44 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_117726847
Dat ligt aan het ziekenhuis. In principe word je overgedragen aan een gyn en kan ze dus naar huis, maar soms blijven ze nog wel even. Ze hebben echter niets meer te zeggen over de bevalling ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117726856
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
2x meegeweest naar de yoga
advies van mijn zwager in de oren geknoopt (trouwring af en je hand laten fijnknijpen)

en dat was het.
live your fears, fear your live
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:51:05 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_117729951
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ook nog leuk na alle studieboeken?
Ik vind het vooral fijn -en noodzakelijk- dat dit boek geschreven is. Het is het boek wat ik zelf ooit wel had willen schrijven. :)

Staat er voor mij iets nieuws in? Nee, dat niet. Voor jou waarschijnlijk ook niet. Maar welke boeken dan wel? Dit is voor mij ook gewoon een heel mooi en helder overzicht. En geen boek waar de schrijver de perfecte opvoeding preekt. ^O^

Het boek begint met een heel klein stukje geschiedenis van de opvoeding. Vervolgens heel kort iets over de ontwikkeling van de hersenen. En daarna komt er een stuk over hoe kinderen leren en hoe ze zich ontwikkelen. Dan gaat het onder andere over het behaviorisme en Vygotsky. In de rest van het boek bespreekt hij zeventien ontwikkelingsgebieden. Uiteindelijk trekt hij een aantal conclusies voor de opvoeding uit al deze informatie.

Hoewel het misschien voor sommige -aanstaande- ouders wat saai klinkt. Het is echt een aanrader, omdat je je bewust wordt van ook de kleinere stappen in de ontwikkeling. En dat kunnen zien en daarop in kunnen spelen, dat is zo mooi en belangrijk. O+

Ik preek lekker wel. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:20:03 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117743410
Ik heb inderdaad ook het een en ander over dat boek gelezen. Klinkt erg interessant. Hij staat ook regelmatig in een van die tijdschriften toch (Kinderen of Ouders van nu, weet niet meer welke). Denk dat ik dat boek ook maar aan ga schaffen :Y
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:41:08 #211
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117744437
Heb het net meteen maar gekocht! Via MP :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117808599
Ok winterkindje vraag.

Bij de andere 2 heb ik de voetenzak voor in de maxicosi eigenlijk niet nodig gehad. Nu met een winterkindje uiteraard wel. Maar de voetenzak heb ik ondertussen niet meer en vind ik eigenlijk ook niet zo fijn.
Wat is naast een Lodger bunker nog meer fijn om als warme voetenzak te gebruiken?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117808743
Wij hadden een wallaboo O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117808938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hadden een wallaboo O+
Die is ook lekker warm?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117808979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:01 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Die is ook lekker warm?
Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.
Wij hadden deze http://www.wallaboo.nl/fo(...)tml?color=Lime+green
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:04:12 #216
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117809019
ik heb die van koeka, die past ook in de maxi cosi
W
Z
E
pi_117809108
Die van Wallaboo ziet er wel lekker uit. Niet zo stijf!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117810063
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een dummy-vraagje voor wie ervaring heeft met poliklinisch bevallen:

Poliklinisch bevallen gaat (bij ons althans) met je eigen verloskundige in het ziekenhuis. Stel nou dat ik ervoor kies om pijnbestrijding te krijgen, dan ben je niet meer poliklinisch maar klinisch. Betekent dat dan dat jouw verloskundige meteen naar huis gaat? Of mag zij toch de bevalling afmaken?

Volgende week heb ik bevallingspraatje bij mijn verloskundige, dus daar kan ik ook prima met die vraag terecht, maar ben nu al benieuwd naar de antwoorden hier eigenlijk.

Clubsoda: klinkt ook al zo fijn :) mijn ziekenhuis-idee-dipje is al sterk verminderd ondertussen :+
Je wordt dan overgedragen en de VK mag jou niet verder helpen. Bij mij is ze nog wel een uur ofzo gebleven, maar de bevalling zelf heeft ze niet meegemaakt.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:37:26 #219
258612 nytar
boys boys boys
pi_117810116
ik heb de jollein wikkeldeken gekregen, ziet er ook lekker uit en voelt super zacht!
pi_117810146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:37 schreef nytar het volgende:
ik heb de jollein wikkeldeken gekregen, ziet er ook lekker uit en voelt super zacht!
Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117810408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Die van Wallaboo ziet er wel lekker uit. Niet zo stijf!!
Nou idd. Heb wel een voetenzakje maar die is niet zo warm en zacht... Meteen MP maar afgestruint. Dank voor de tip DML! ^^
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:48:43 #222
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117810449
Ookhier goede ervaring met de Wallaboo (en volgens mij heeft Wickie er nog 1 te koop staan :)).
3!
pi_117810483
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef Incantrix het volgende:
Ookhier goede ervaring met de Wallaboo (en volgens mij heeft Wickie er nog 1 te koop staan :)).
Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:53:13 #224
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117810552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:50 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!
Die zijn wel te vinden inderdaad :) Ik heb die van Stef nog en die is blauw :{ Aan de ene kant wel sneu, denkt straks iedereen dat het een jongetje is, maar ik vertik het om een nieuwe te kopen terwijl ik nog een hele mooie heb liggen. Blauw it is dus ;)
3!
pi_117810755
Doe je der een roze mutsje op!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117810764
Vraagje dat er bij aansluit: welk warm ding raden jullie aan waarmee je kleine kan verleggen van maxi cosi naar wandelwagen zonder hem/haar eerst helemaal uit de warme deken te halen? Ik stel me volgende situatie voor: warm ingeduffeld in de maxi cosi in de auto op een winterse dag, met de auto ergens heen en dan verhuizen naar de wandelwagen (ben nogal voor 'uit de auto= uit de maxi cosi). Wat bestaat er dan dat makkelijk los te maken is uit de MC zodat je je baby in z'n warme pakketje ineens in de wandelwagen kan leggen?
pi_117810895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hadden een wallaboo O+
Wij hebben nu deze wallaboo O+

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.
Wij hadden deze http://www.wallaboo.nl/fo(...)tml?color=Lime+green
[ afbeelding ]
Dus daar zijn die drukknopen voor bovenaan!!
*poef* nu is het weg
pi_117810911
Ja om hem een stukje om te slaan en vast te zetten :D Anders zie je geen kindje meer :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117810931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:01 schreef OooLizaooO het volgende:
Vraagje dat er bij aansluit: welk warm ding raden jullie aan waarmee je kleine kan verleggen van maxi cosi naar wandelwagen zonder hem/haar eerst helemaal uit de warme deken te halen? Ik stel me volgende situatie voor: warm ingeduffeld in de maxi cosi in de auto op een winterse dag, met de auto ergens heen en dan verhuizen naar de wandelwagen (ben nogal voor 'uit de auto= uit de maxi cosi). Wat bestaat er dan dat makkelijk los te maken is uit de MC zodat je je baby in z'n warme pakketje ineens in de wandelwagen kan leggen?
Wij hadden dan kruiken in de kinderwagen liggen om de wagenbak voor te verwarmen. Dan was ook de deken niet zo koud. Nooit klachten van Sofie gehad.
*poef* nu is het weg
pi_117810951
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja om hem een stukje om te slaan en vast te zetten :D Anders zie je geen kindje meer :P
Dat omslaan had ik al wel door, maar dat mutsje ding niet zo. Ik vond die drukknopen al zo onlogisch zitten.
*poef* nu is het weg
pi_117810954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Wij hadden dan kruiken in de kinderwagen liggen om de wagenbak voor te verwarmen. Dan was ook de deken niet zo koud. Nooit klachten van Sofie gehad.
Oeh slim!
*opslaat*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117810993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef Morretje het volgende:

[..]

Oeh slim!
*opslaat*
en als je dan de kruiken daarna weer in de cosi legt, is die ook niet superkoud als je terugbent. Werkt natuurlijk alleen als je geen uren weg bent.
*poef* nu is het weg
pi_117811053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Dat omslaan had ik al wel door, maar dat mutsje ding niet zo. Ik vond die drukknopen al zo onlogisch zitten.
Oh die daar. Nooit gebruikt eigenlijk :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117811065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:10 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

en als je dan de kruiken daarna weer in de cosi legt, is die ook niet superkoud als je terugbent. Werkt natuurlijk alleen als je geen uren weg bent.
Toch heel andere dingen waar je overna moet denken bij een winterbaby :P Ik droeg Isabel vrij veel in haar eerste winter, maar toen was ze al ouder dan 6 mnd.. Is toch anders.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:21:17 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117811290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:38 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!
Zo is Anouk de winter doorgekomen, met die van Jolein. Ik heb haar niet gehoord ;)
Edit; maar ik denk dat jij meer de deur uit moet ivm de kleine mannen van je? Dan is zo'n dikkere wel fijner denk ik.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117811337
Ja zou zo kunnen hoor. Ben geen winterkind gewend. Mijne waren in de winter altijd al bijna 6 maand. Maar als ik zo de wikkeldeken voel zou ik het er niet warm van krijgen zeg maar. Maar Anouk is toch ook niet echt echt van de winter?

Ja ik moet elke dag 2 keer. En sommige dagen 4 keer ivm psz. En vooral in de ochtend is het dan best heel koud buiten. Maar neem der dan niet mee in de maxi cosi hoor. Dan heb ik de doubuggy met babynest erin. Met daarin een buntingbag en als het heel koud is een dekentje. Maar ik heb bij de kinderwagen geen bak en daar moet ze dus wel soms even in de maxi cosi als ik Matthias niet mee hoef te nemen!!

[ Bericht 28% gewijzigd door MeNicole2 op 10-10-2012 13:32:55 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117811808
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
Een wollen lijkt me dan zo fijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117811936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
Een wollen lijkt me dan zo fijn.
http://www.ekobebe.nl/
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117812092
Dank je! Wat een keus daar! :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117818194
Wij krijgen dit keer ook een winterbaby. Ik heb een lodger wrapper motion gekocht. Geen idee of het in de praktijk werkt. We waren tevreden over de lodger draagzak in de maxi cosi, maar onze eerste was in de winter ook al wat ouder.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:43:30 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117818774
Ik gooi nog even een nieuwe tussendoor.
De kraamzorgvrouw van de intake zei gisteren dat ik een fleecedekentje kon kopen voor in het wiegje op onze slaapkamer voor de eerste weken/maanden. Omdat dat gewoon katoen is zei ze. Nu liep ik net door de Blokker en daar ligt een hoop, bedoelt ze gewoon zo'n standaard fleecedekentje waarmee je in de winter zelf voor de tv zit zeg maar? :+ Die lijken me zo groot. Of zijn er speciale baby fleecedekentjes? Heb ik gisteren niet aan gedacht om te vragen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:46:08 #242
258612 nytar
boys boys boys
pi_117818869
ikea heeft kleine maatjes fleecedekentjes. In leuke kleurtjes en printjes.
pi_117819130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
Een wollen lijkt me dan zo fijn.
Kijk wel eventjes naar het waslabel. Ik heb een wollen wiegdekentje, heel erg mooi maar handwas en liggend drogen lijkt me bij een ledikantdeken niet handig meer.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:55:38 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117819279
Ik zou een katoenen deken kopen, en feitelijk is dat geen fleece.
De Hema heeft ze ook, het lijkt fleece maar het is katoen.
En anders Prenatal.

Maar die polyester dekens zou ik niet gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:59:10 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117819444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:46 schreef nytar het volgende:
ikea heeft kleine maatjes fleecedekentjes. In leuke kleurtjes en printjes.
Goeie, thanx!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:55 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een katoenen deken kopen, en feitelijk is dat geen fleece.
De Hema heeft ze ook, het lijkt fleece maar het is katoen.
En anders Prenatal.

Maar die polyester dekens zou ik niet gebruiken.
Ik dacht ook dat dat polyester was, maar zij verzekerde me dat dat niet zo was. Maar ik ga me er eens in verdiepen.

Edit: volgens wikipedia is het vaak polyester. Dus ik kijk wel even goed in de labels ^O^
pi_117819456
Die wallaboo dingen zien er hartstikke lekker uit, maar ze lijken me niet bepaald wasbaar met die schapenlook. Wallaboo-mensen, hoe zit dat?

En is het voor de maxicosi heel onhandig om iets te hebben dat geen mc-gaten heeft? Bv een omslagdoek of zo?
pi_117819511
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Goeie, thanx!

[..]

Ik dacht ook dat dat polyester was, maar zij verzekerde me dat dat niet zo was. Maar ik ga me er eens in verdiepen.
Prenatal dacht ik ook aan ja (een hele leuke met sterren!). Dat lijkt fleece maar is katoen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:08:05 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117819779
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:00 schreef Mineola het volgende:

[..]

Prenatal dacht ik ook aan ja (een hele leuke met sterren!). Dat lijkt fleece maar is katoen.
Ja ik zie ze online, leuk!
pi_117820112
Heb net via mp wallaboo gekocht. Volgens mij is dat gewoon te wassen. Desnoods op een wolwas of fijne was.. Of een omslagdoek fijn en makkelijk te doen is in een maxicosi weet ik niet, maar zie wel eens dat mensen gewoon een dekentje over het kindje doen en die langs de beentjes instoppen. Maar een voetenzak lijkt mij makkelijker en kan ook niet eraf geschopt worden.
pi_117822183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Kijk wel eventjes naar het waslabel. Ik heb een wollen wiegdekentje, heel erg mooi maar handwas en liggend drogen lijkt me bij een ledikantdeken niet handig meer.
Ik was dekens hier alleen in de zomer.. :P 's Winters is het nog niet nodig geweest.. Maar, inderdaad, goede tip!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117822779
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:17 schreef ohnee het volgende:
Heb net via mp wallaboo gekocht. Volgens mij is dat gewoon te wassen.
Volgens de Wallaboo-site wel :Y
pi_117823043
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Volgens de Wallaboo-site wel :Y
Maar dat ding heeft een suède buitenkant?! Iemand die het wel eens geprobeerd heeft te wassen?
pi_117823092
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:36 schreef Mineola het volgende:

[..]

Maar dat ding heeft een suède buitenkant?! Iemand die het wel eens geprobeerd heeft te wassen?
Het is geen suède maar "Wallaboo suède". Na wat verder doorlezen op hun site kreeg ik de indruk dat dat toch net wat anders is.
pi_117842228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:17 schreef ohnee het volgende:
Heb net via mp wallaboo gekocht. Volgens mij is dat gewoon te wassen. Desnoods op een wolwas of fijne was.. Of een omslagdoek fijn en makkelijk te doen is in een maxicosi weet ik niet, maar zie wel eens dat mensen gewoon een dekentje over het kindje doen en die langs de beentjes instoppen. Maar een voetenzak lijkt mij makkelijker en kan ook niet eraf geschopt worden.
Ik heb er ook 1 gekocht. Een roze!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 07:02:38 #255
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117842417
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:36 schreef Mineola het volgende:

[..]

Maar dat ding heeft een suède buitenkant?! Iemand die het wel eens geprobeerd heeft te wassen?
Is geen echt suède idd, kan gewoon in de machine :)
3!
pi_117842965
Dat is mooi te horen Incantrix. :) Leuk MeNicole! wilde ook een roze maar het is een bruine geworden. Die was niet zo duur, die roze gingen als zoete broodjes over de toonbank geloof ik. :D als die meidenmamma's willen zo'n roze. Ach voor die paar maanden vind ik bruin ook leuk ^^.
Nu wachten tot ie binnen is. Ben erg benieuwd! Het ziet er zo lekker warm uit. O+
pi_117843011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:28 schreef ohnee het volgende:
Dat is mooi te horen Incantrix. :) Leuk MeNicole! wilde ook een roze maar het is een bruine geworden. Die was niet zo duur, die roze gingen als zoete broodjes over de toonbank geloof ik. :D als die meidenmamma's willen zo'n roze. Ach voor die paar maanden vind ik bruin ook leuk ^^.
Nu wachten tot ie binnen is. Ben erg benieuwd! Het ziet er zo lekker warm uit. O+
Joh ik zag juist alleen maar roze staan, had t idee dat juist de bruine/grijze hard gingen! Anyway, ik heb ook een poging gewaagd want ik ben overtuigd :)
pi_117843039
Ja op velen stond al zeker 25,- dus die heb ik overgeslagen. ;) Maar geeft niet, vind ze allemaal wel mooi eigenlijk. O+ Ze zien er allen heerlijk uit om in weg te doezelen. Straks heeft half fok! een wallaboo thuis liggen. :P
pi_117843066
Ja haha, kom je op straat een wallaboo tegen: hey, ook van fok?!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:39:13 #260
258612 nytar
boys boys boys
pi_117843089
check! Mn moeder heeft er net 1 gescoord. Een groene. 2 jaar geleden had ik de luiertas al van wallaboo gekregen. <3
pi_117843189
Ohnee wat heb je er nu voor betaald dan? Ik 17 euro. Komen dan alleen verzendkosten bij want hier in de buurt was helemaal niks!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117843676
10,- plus verzendkosten :). Volgens mij was dat erg goedkoop. (is 1 rits stuk maar geeft niet de ander kan geheel open) vind 17 ook niet veel trouwens! als je bedenkt dat ze nieuw 55,- zijn en men er daarom vaak 25,- of meer voor terug willen vangen..
pi_117844072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:19 schreef ohnee het volgende:
10,- plus verzendkosten :). Volgens mij was dat erg goedkoop. (is 1 rits stuk maar geeft niet de ander kan geheel open) vind 17 ook niet veel trouwens! als je bedenkt dat ze nieuw 55,- zijn en men er daarom vaak 25,- of meer voor terug willen vangen..
Ja 17 euro is erg weinig.
Ze blijven zo mooi dat ze best nog wel 25 euro waard zijn :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117860843
Ah, kijk, zoiets bedoelde ik:

http://www.lodger.com/over_lodger/veiligheid/veilig_op_weg/


En ik vind die lodgers ook nog wel leuk.
Moet je wel warme sokjes ofzo voorzien.
Iemand die iets gelijkaardigs maar niet lodger kent?
pi_117860967
Wallaboo heeft ook wrappers :P
pi_117861108
Ja maar die moet je dus opendoen om de gordel van je autostoel los te maken, en dat wou ik net vermijden :).
pi_117861153
http://members.casema.nl/(...)ke/maxicosideken.pdf
Die heb ik gemaakt, daar gaan de gordels omheen ipv doorheen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117861268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:50 schreef Marjolijntje het volgende:
http://members.casema.nl/(...)ke/maxicosideken.pdf
Die heb ik gemaakt, daar gaan de gordels omheen ipv doorheen!
Wauw, mooi, inderdaad hetzelfde idee, alleen ben ik niet zo handig :+
pi_117861360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:50 schreef Marjolijntje het volgende:
http://members.casema.nl/(...)ke/maxicosideken.pdf
Die heb ik gemaakt, daar gaan de gordels omheen ipv doorheen!
Ooooh die ga ik maken!! Zou naailes krijgen van mijn moeder, maar dan moet ik wel iets hebben om te naaien O+
pi_117861502
Ik kan het ook, dan moet het jullie ook lukken! *2 linker handen*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:01:41 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117861524
Back in 1611 had je al deze dingen niet! :o (oma vertelt) dus heb ik in de slaapzak een knoopsgat gemaakt aan de achterkant iets van de onderkant. Lapje stof aan de binnenkant erover, aan drie kanten vast zodat beentje er niet door kon steken s nachts. Kon kindje zo uit bed naar de opvang. Jasje over slaapzak en gaan. Superhandig, ook als je s avonds ergens was. Hoefde je nooit de slaapzak uit te doen. Maxicosi sloot dus door knoopsgat en rits een klein stukje open.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117861603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kan het ook, dan moet het jullie ook lukken! *2 linker handen*
geen naaimachine hier -O-
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:36:06 #273
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117865500
Ik ben ook wel overtuigd vwb de Wallaboo :) Ziet er super lekker warm uit voor onze winterbébé O+
pi_117865750
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:53 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Wauw, mooi, inderdaad hetzelfde idee, alleen ben ik niet zo handig :+
Ik heb nog een babynomade te koop beetje zelfde idee :+
pi_117868777
Ik doe het nog makkelijker :+ ik heb een fleece pakje voor de mini... geen winterjas nodig, geen voetenzak.. Gewoon, hoppa over de kleertjes aantrekken (ook niet na hoeven denken over slofjes of iets, want het pakje is afsluitbaar onderin, sokjes zijn voldoende) handjes zijn ook afsluitbaar :D



En als het echt héél héél koud is (maar dan echt héél) dan heb ik eventueel nog een lodger of ik gooi een wollen dekentje er nog overheen... maar dat komt bijna niet voor...
pi_117870644
O+ En waar vind ik zoiets?
Is dat gewoon categorie H&M berepak?
pi_117870924
nee een heerlijk pak van hoppediz :)
Ik wil geen andere pakken meer ik heb ze in alle maten
http://www.dragenenzo.nl/(...)fleece-overall-zand/
pi_117871484
Ik heb ze ook in alle maten :D alhoewel ze voor maxi nu eigenlijk niet meer nodig zijn, maar wie weet hoe handig straks als het echt koud is ;) maar anders super handig :Y
pi_117871719
Maar vanuit MC slapend in bed leggen vind ik wel veel te warm in zo'n pak.
En bijvoorbeeld Liza zoekt wel zoiets.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117871777
Eens, ook met capuchon niet handig... maar eigenlijk komt dat nooit voor dat ik ze zo overleg.. Altijd nog wel schone luier voor het slapen gaan.... dus dan gaat het pak ook uit :)
pi_117873105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar vanuit MC slapend in bed leggen vind ik wel veel te warm in zo'n pak.
En bijvoorbeeld Liza zoekt wel zoiets.
Dat dus :).
Met jas aan in bed zou ik niet doen. Die lodger kan je dan zoveel openvouwen als je wil. Ik ben verkocht :). Heb 'm op de geboortelijst gezet O+
pi_117873211
Ik legde wel over met hoppedizoveral je kan hem helemaal openritsen tot aan 1 voetje dan is hij zo uit. :)
pi_117873336
Liza, ik heb evt nog zo'n lodger te koop:
pi_117875850
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:26 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik doe het nog makkelijker :+ ik heb een fleece pakje voor de mini... geen winterjas nodig, geen voetenzak.. Gewoon, hoppa over de kleertjes aantrekken (ook niet na hoeven denken over slofjes of iets, want het pakje is afsluitbaar onderin, sokjes zijn voldoende) handjes zijn ook afsluitbaar :D

[ link | afbeelding ]

En als het echt héél héél koud is (maar dan echt héél) dan heb ik eventueel nog een lodger of ik gooi een wollen dekentje er nog overheen... maar dat komt bijna niet voor...
Hm, ja dat is ook zo. Ik had Isabel ook vorig jaar nog in een hoppedizpak.. Ok, * Morretje schrapt wallaboo van kraamcadeautjeslijstje, zet deez erop in minimaatje..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:26:41 #285
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117876027
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
nee een heerlijk pak van hoppediz :)
Ik wil geen andere pakken meer ik heb ze in alle maten
http://www.dragenenzo.nl/(...)fleece-overall-zand/
Nog eentje over in 56/62? O-)
Of jij Gerberaatje? Had jij niet ook nog zo'n Wallaboo over?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117883514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:42 schreef bodpa09 het volgende:
Liza, ik heb evt nog zo'n lodger te koop:
[ afbeelding ]
Mooi, maar we krijgen een jongetje in een wit-rode wandelwagen :). Heb dus een grijze-met-rode-boord-lodger besteld.
Toch lief van je om die van jou even te posten.

En misschien hier even onze vraag gooien: hoe kan je betaalbaar iets van NL naar BE sturen?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:37:55 #287
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117883687
op de website van tnt

Nederland naar België

Kosten brievenbuspost

0-20 gr.: 1x Europa 1 zegel (¤ 0,85)
20-50 gr.: 2x Europa 1 zegel (¤ 1,70)
50-100 gr.: 3x Europa 1 zegel (¤ 2,55)
100-250 gr.: 4x Europa 1 zegel (¤ 3,40)
250-500 gr.: 8x Europa 1 zegel (¤ 6,80)
500-2 kg.: 12x Europa 1 zegel (¤ 9,35)

Kosten pakket-zending

Pakket basis (geen Track & Trace):
t/m 2 kg: ¤ 8,50

Pakket (met Track & Trace):
tot 2 kg: ¤ 13,00
2-5 kg: ¤ 19,50
5-10 kg: ¤ 25,00

niet echt goedkoop geloof ik

@ isis, wickie had volgens mij nog een wallaboo te koop las ik een stukje terug
W
Z
E
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:53:16 #288
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117883896
Thx, ik ga even speuren! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117886549
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:26 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Nog eentje over in 56/62? O-)
Of jij Gerberaatje? Had jij niet ook nog zo'n Wallaboo over?
Ik heb geen voetenzak over! Het ligt er een beetje aan hoe hard mini groeit wanneer dit pakje in de verkoop gaat! ;)

Pakjes vallen groot trouwens! Dit is 56/62 en mini zit er nog ruim in en die gaat al naar maat 68 :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:54:56 #290
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117886813
Hmm, dan heeft het voor de mijne geen zin denk ik, dan is het zomer voordat hij er goed in kan. Ik denk dat ik eerst maar eens kijk hoe het straks gaat met lekker mijn Koeka teddy om 'm heen draperen, voordat ik weer allemaal spul heb liggen dat ik amper gebruik :7
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117907930
Ik ben begonnen met het inpakken van die vluchttas (of hoe je dat ding ook noemt).

Voor de baby heb ik rompertje/truitje/broekje/vestje (allen in mt 50 en 56), mutsje/sokjes. En een boxpakje, voor het geval dat makkelijker is dan een apart truitje & broekje).

Dan dat berenpak van de H&M voor eroverheen (als we richting huis gaan). En in de maxi-cosi zit een voetenzak.

Moet ik dan ook nog een apart dekentje meenemen? Dat staat namelijk op de lijst, maar ik weet niet wanneer je dat dekentje nodig gaat hebben. Voor de terugreis of voor in het ziekenhuis? Voor de rit naar huis lijkt me dat ik al meer dan genoeg heb aan de spulletjes die ik nu heb ingepakt.

Iemand enig idee?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:55:18 #292
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_117908012
Als je zo'n pak en voetenzak hebt is dat wel genoeg hoor.
Dekentje zal zijn voor de terugreis. In het ziekenhuis hebben ze eigen dekentjes!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_117908078
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:55 schreef Elmo76 het volgende:
Als je zo'n pak en voetenzak hebt is dat wel genoeg hoor.
Dekentje zal zijn voor de terugreis. In het ziekenhuis hebben ze eigen dekentjes!
Ja, dat vroeg ik me idd al af :D "Hebben ze daar geen dekentjes dan? :?"

Thx! Dan heb ik wat de baby betreft alles mooi in die tas zitten nu :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:03:44 #294
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_117908477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, dat vroeg ik me idd al af :D "Hebben ze daar geen dekentjes dan? :?"

Thx! Dan heb ik wat de baby betreft alles mooi in die tas zitten nu :)
Hahaha, ja,en eigen beddengoed moet je ook meenemen! ;)
Ga je in H. in het zkh bevallen?!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_117908554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:03 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Hahaha, ja,en eigen beddengoed moet je ook meenemen! ;)
Ga je in H. in het zkh bevallen?!
Oh, lol :D Dat zou wat zijn ja :') _O-

En yup, als we allebei hetzelfde bedoelen met "H.", dan ga ik daar idd bevallen :Y :P

Werk je daar toevallig ofzo? Gezien de "?!" op het eind van je vraag? :D
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:08:20 #296
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_117908708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, lol :D Dat zou wat zijn ja :') _O-

En yup, als we allebei hetzelfde bedoelen met "H.", dan ga ik daar idd bevallen :Y :P

Werk je daar toevallig ofzo? Gezien de "?!" op het eind van je vraag? :D
Nee, ik werk daar niet, maar had onthouden dat je uit H. komt, dus leek het me wel logisch dat je daar zou bevallen!
Ik kom uit S.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_117908839
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:08 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Nee, ik werk daar niet, maar had onthouden dat je uit H. komt, dus leek het me wel logisch dat je daar zou bevallen!
Ik kom uit S.
Oh, als je daar ook nog eens vandaan komt, dan is dat wel handig idd. Ja, luxe bevallen in S.!

Volgens mij is het echt niet zo fancy in S. Ze hebben wel 2 bevallingssuites, maar die moeten ook maar net beschikbaar zijn. Als je pech hebt, zijn die al bezet door andere bevallende vrouwen.

Mgoed, we zullen zien :)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:07:24 #298
258612 nytar
boys boys boys
pi_117940369
een vraag van iets oudere orde...

Weet iemand of de wallaboo voetenzak (dus die voor de kinderwagen) past op de maxi cosi mura? We hebben een mooie aanbieding gekregen, maar als hij niet past is het zo nutteloos...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:24:11 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118081244
Hebben jullie eigenlijk beneden ook een commode staan om niet steeds naar boven te moeten met verschonen? Of is misschien gewoon een extra verschoon/aankleedkussen op de tafel handig?
pi_118081310
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Hebben jullie eigenlijk beneden ook een commode staan om niet steeds naar boven te moeten met verschonen? Of is misschien gewoon een extra verschoon/aankleedkussen op de tafel handig?
wij hebben hier beneden onder de salontafel een aankleedkussen liggen :)
nog eventjes en hij ken weg :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118081347
Ik heb daarvoor de wickelmax.
Kan je oprollen en zo heb je alles bij je overal.




Deel 3 Vraag maar raak: baby's voor dummies deel 3
Deel 3 Vraag maar raak: baby's voor dummies deel 3
Deel 3 Vraag maar raak: baby's voor dummies deel 3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')