abonnement Unibet Coolblue
pi_117549104
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 18-10-2012 14:43:16 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_117550321
En we hebben weer een reeks.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_117550728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nja als het net geregend heeft is het water wel iets meer troebel/je hebt minder zicht
Regen is niet zo'n ramp op meer dan 10 meter diepte.
pi_117550741
Same same but better!
pi_117556370
Heeft er niemand een wat vrolijker foto voor in de OP? Dat zielige aapje gaat me nu wel erg tegenstaan eerlijk gezegd. Misschien een positievere foto die wat meer zegt over hoe mooi Thailand is?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:05:21 #6
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117556536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:01 schreef angelfish het volgende:
Heeft er niemand een wat vrolijker foto voor in de OP? Dat zielige aapje gaat me nu wel erg tegenstaan eerlijk gezegd. Misschien een positievere foto die wat meer zegt over hoe mooi Thailand is?
Tja.... Maar in bepaalde gebieden zie je nu een groot zwembad over het land door de overvloede regenval. Maar wellicht een foto met een mooie tempel is wel beter inderdaad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117556596
Zoiets. Of een gezellige Boeddha of een mooie vlinder.
pi_117556691
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Regen is niet zo'n ramp op meer dan 10 meter diepte.
Ligt een beetje aan de locatie. Ik heb een aantal keer meegemaakt dat het echt niet de moeite was om te gaan duiken vanwege regenval en de effecten daarvan.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 05:21:23 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117576574


Vandaag een heerlijke dag: warm, blauwe lucht, zacht briesje, maar het is stilte voor de storm, volgens The Nation:acht delen van Bangkok zullen mogelijk weer onder water komen te staan. Maar zoals ik eerder al een schreef: echt heel opzienbarend is dat bij deze regio's niet. Het gebeurt bijna ieder jaar.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:45:52 #10
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117578850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:01 schreef angelfish het volgende:
Heeft er niemand een wat vrolijker foto voor in de OP? Dat zielige aapje gaat me nu wel erg tegenstaan eerlijk gezegd. Misschien een positievere foto die wat meer zegt over hoe mooi Thailand is?
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117585839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:01 schreef angelfish het volgende:
Heeft er niemand een wat vrolijker foto voor in de OP? Dat zielige aapje gaat me nu wel erg tegenstaan eerlijk gezegd. Misschien een positievere foto die wat meer zegt over hoe mooi Thailand is?


Foto twee maanden geleden gemaakt :)
pi_117590698
Ja de zijn leuk!

Kalinhos, kan je deze in de OP zetten en dat zielige aapje eruit?
pi_117595687
Pfff :') ik wil morgen graag de trein nemen van Hua Lamphong naar het vliegveld (Don Muang) maar ik kan nergens op internet de treintijden vinden.. Iemand die me kan helpen?
pi_117596602
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:20 schreef Breathtaking het volgende:
Pfff :') ik wil morgen graag de trein nemen van Hua Lamphong naar het vliegveld (Don Muang) maar ik kan nergens op internet de treintijden vinden.. Iemand die me kan helpen?
Hier vind je alle treintijden. En op de stations kan je handige A4tjes ophalen met alle tijden en stops per lijn.

http://www.greenwoodtravel.nl/train.htm
pi_117596778
Deze tabel moet je volgens mij hebben: http://www.greenwoodtravel.nl/docs/north-depart.pdf
pi_117596787
Hoe weet ik welke line ik moet hebben? Ik had deze informatie namelijk ook al gevonden op de site van Thai Railways, maar zie er dan geen trein naar Don Muang bij staan..
pi_117596839
quote:
11s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:55 schreef Breathtaking het volgende:
Hoe weet ik welke line ik moet hebben? Ik had deze informatie namelijk ook al gevonden op de site van Thai Railways, maar zie er dan geen trein naar Don Muang bij staan..
Don Muang lig ten noorden van Bangkok, dus ik heb de tabel voor Noord bekeken en daar stond 'ie bij. http://www.greenwoodtravel.nl/docs/north-depart.pdf
pi_117596878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:56 schreef angelfish het volgende:

[..]

Don Muang lig ten noorden van Bangkok, dus ik heb de tabel voor Noord bekeken en daar stond 'ie bij. http://www.greenwoodtravel.nl/docs/north-depart.pdf
Ah, dankjewel :@ dan heb ik vast niet goed genoeg op gelet bij de Thai Railways versie! Muchos gracias O+
pi_117596923
Geeft niks. Fijn dat ik je op weg kon helpen. Die papieren tabellen zijn trouwens best handig. Weegt niks en je kan ook zonder internet bekijken hoe laat je op het station moet zijn.
pi_117596941
Oh ja, en de derde klasse is het leukst voor zo'n stukkie.
pi_117597070
En nog even ter verificatie (ik begin ondertussen te denken dat mijn hersenen niet helemaal functioneren..) als ik om 16:30 de trein neem zou ik dus om 17:24 bij Don Muang moeten zijn? Ik kan inchecken voor mijn vlucht tot 18:30.. Iemand die denkt dat dit te krap is? Enige trein die ik so far heb genomen was richting Koh Phangan en die had 1 uur vertraging maar goed die reis duurt ook 12 uur..
pi_117597123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:59 schreef angelfish het volgende:
Geeft niks. Fijn dat ik je op weg kon helpen. Die papieren tabellen zijn trouwens best handig. Weegt niks en je kan ook zonder internet bekijken hoe laat je op het station moet zijn.
Ja goeie! Zal eens kijken of ik daar een paar van kan scoren morgen!
pi_117597924
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:03 schreef Breathtaking het volgende:
En nog even ter verificatie (ik begin ondertussen te denken dat mijn hersenen niet helemaal functioneren..) als ik om 16:30 de trein neem zou ik dus om 17:24 bij Don Muang moeten zijn? Ik kan inchecken voor mijn vlucht tot 18:30.. Iemand die denkt dat dit te krap is? Enige trein die ik so far heb genomen was richting Koh Phangan en die had 1 uur vertraging maar goed die reis duurt ook 12 uur..
Volgens mij moet dat kunnen. Je doet een binnenlandse vlucht, denk ik, of niet?
Ik zou zelf eentje eerder nemen (16:10 uur). D'r wil nog wel eens vertraging zijn idd.

En taxi is trouwens geen optie? Kan ook nog je alternatief zijn als je na één station ziet dat je vertraging gaat oplopen.
pi_117598631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:24 schreef angelfish het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat kunnen. Je doet een binnenlandse vlucht, denk ik, of niet?
Ik zou zelf eentje eerder nemen (16:10 uur). D'r wil nog wel eens vertraging zijn idd.

En taxi is trouwens geen optie? Kan ook nog je alternatief zijn als je na één station ziet dat je vertraging gaat oplopen.
Nee ik vlieg naar Indonesie! Maar ja zal inderdaad die van 16:10 nemen :D

Taxi is op zich wel een optie, maar ik heb het typische studentprobleem van tijd zat maar geen geld ;) met de trein en mrt kost me 80 baht ofzo in totaal terwijl ik anders 3 a 400 kwijt ben in mijn eentje. Maar mocht de trein teveel vertraging lijken te hebben dan neem ik inderdaad gewoon een taxi.
pi_117598804
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:39 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee ik vlieg naar Indonesie! Maar ja zal inderdaad die van 16:10 nemen :D

Taxi is op zich wel een optie, maar ik heb het typische studentprobleem van tijd zat maar geen geld ;) met de trein en mrt kost me 80 baht ofzo in totaal terwijl ik anders 3 a 400 kwijt ben in mijn eentje. Maar mocht de trein teveel vertraging lijken te hebben dan neem ik inderdaad gewoon een taxi.
Dan is de trein inderdaad een goed plan. Veel plezier daar!
pi_117598966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:42 schreef angelfish het volgende:

[..]

Dan is de trein inderdaad een goed plan. Veel plezier daar!
Thanks :D ik las dat de trein ook maar 8 baht ofzo kost, haha, only in Thailand.
pi_117599354
Kost echt geen drol inderdaad. En gewoon een kaartje bij het loket kopen hoor. In de stationshal zie je de loketten zitten en met handen en voeten kom je er best uit. En in de derde klasse is het meest te zien en te kletsen met locals.
pi_117599867
Woohoo! Nog maar een paar dagen en dan mag mijn 3 maanden lange reis beginnen in Bangkok. De eerste paar dagen wil ik enigszins comfortabel acclimatiseren in een hotel in een leuke wijk. Wat raden jullie aan voor de eerste dagen? Kaosan of Sukhumvit? Tips voor een leuk hotel voor 30-40euro?

Nb het is natuurlijk de ultieme beginners post, maar ik moet ook ergens beginnen!;)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:29:16 #29
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117604841
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:39 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee ik vlieg naar Indonesie! Maar ja zal inderdaad die van 16:10 nemen :D

Taxi is op zich wel een optie, maar ik heb het typische studentprobleem van tijd zat maar geen geld ;) met de trein en mrt kost me 80 baht ofzo in totaal terwijl ik anders 3 a 400 kwijt ben in mijn eentje. Maar mocht de trein teveel vertraging lijken te hebben dan neem ik inderdaad gewoon een taxi.
http://www.railway.co.th/checktime/checktime.asp?lenguage=Eng

Daar kan je Bangkok selecteren en bestemming Don Muang, dan zie je alle treinen die langs Don Muang tuffen. 5 THB is nog steeds de prijs.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn backpackperiode deze trein regelmatig heb genomen, na aankomst even rustig aan de temperatuur wennen en rustig met een drankje op de trein wachten.

Wat overigens een wat betere manier is, naast bus 29 die in de buurt van Khao Sahn Road stopt, is met de skytrain reizen tot Mo Chit, en vanaf daar de taxi naar Don Muang, de taxi kost iets van 100 THB en is een stuk sneller dan de treinoptie en eerlijkheid gebied te zeggen dat als je een vliegticket naar Indonesië kan betalen je ook deze 100 THB, 2,50 euro voor de taxi er wel af moet kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:46:52 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117612274
Ozzie, je had gelijk! Er zijn nu weer tickets voor 571 euro met vertrek in januari in de aanbieding DUS-BKK met Ethiad. Duurt wel 25,5 tot 27 uur zo'n trip maar inderdaad onder de 600 euro. Mij niet gezien met zo'n lange overstap in de zandbak.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117616743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:29 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

http://www.railway.co.th/checktime/checktime.asp?lenguage=Eng

Daar kan je Bangkok selecteren en bestemming Don Muang, dan zie je alle treinen die langs Don Muang tuffen. 5 THB is nog steeds de prijs.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn backpackperiode deze trein regelmatig heb genomen, na aankomst even rustig aan de temperatuur wennen en rustig met een drankje op de trein wachten.

Wat overigens een wat betere manier is, naast bus 29 die in de buurt van Khao Sahn Road stopt, is met de skytrain reizen tot Mo Chit, en vanaf daar de taxi naar Don Muang, de taxi kost iets van 100 THB en is een stuk sneller dan de treinoptie en eerlijkheid gebied te zeggen dat als je een vliegticket naar Indonesië kan betalen je ook deze 100 THB, 2,50 euro voor de taxi er wel af moet kunnen.
Ik zeg ook niet dat ik geen 100 baht heb, ik ben ten slotte niet ondervoed of op een extreem budget. Maar ik heb de hele dag de tijd, en de trein lijkt me een leuke optie!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:39:58 #32
497 Maja
Ja denk!?!
pi_117623494
Van half december 2012 tot half januari heb ik nu Emirates als goedkoopste ticket (AMS-BKK) gevonden (¤ 860,-). December is altijd prijziger, maar iemand nog tips waar het goedkoper zou kunnen zijn...?
pi_117635395
Mijn reis naar thailand voor een maand was bevallen. Bangkok, ayuthaya, sukhothai, chiang mai en ko tao. Beetje tempels, trekking, mooie stranden, duiken, uitgaan en bovenal ook nog voor een zeer schappelijke prijs. Voor een volgende vakantie zou ik graag nog een keer iets vergelijkbaars doen maar niet precies hetzelfde. Zijn er vergelijkbare landen als thailand of zou ik ook prima nog een reis naar thailand kunnen maken? Heb zelf het idee dat er nog zat te zien was maar wil me ook niet te veel beperken.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:34:38 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117635461
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 07:09 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik geen 100 baht heb, ik ben ten slotte niet ondervoed of op een extreem budget. Maar ik heb de hele dag de tijd, en de trein lijkt me een leuke optie!
De trein is ook wel aardig, en als backpacker nam ik die ook, zeker voor de lokale vluchten. Maar inmiddels ben ik wat backpacker af, en realiseer je dat niet elke besparing economisch verantwoord is als je maar kortere tijd ergens kan zijn.

Het is meer dat als je bijvoorbeeld van een lange vlucht uit Europa aankomt en je dan naar je hotel / guesthouse moet en dit onnodig lang laat duren door een trein te nemen met wachttijd terwijl je de taxi kan nemen voor de prijs van je treinticket van huis naar Schiphol. (En dan hoef je niet te sjouwen met je zware bagage).

Mocht je inderdaad de hele dag de tijd hebben en niet teveel bagage hebben is er niets mis met de trein, maar hou in je achterhoofd dat de skytrain + taxi ook relatief goedkoop is en je dan een stuk gemakkelijker en sneller er kan zijn zonder je zorgen te maken waarom de trein opeens 30 minuten later vertrekt en in het begin van de reis nog 10x gaat stilstaan omdat de dorpelingen nog op de rails lopen of dat de auto's voorrang hebben op de trein.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117638087
Ik zoek advies over een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Chiang mai. Wil perse op een bepaalde datum vliegen en heb 4 opties:

Thai vanaf BKK voor ¤59
Bangkok Airways vanaf BKK voor ¤52
Nok vanaf Don Murang voor ¤53
Airasia vanaf Don Mueang voor ¤48

Scheelt bijna niets dus, tijden zijn ook vergelijkbaar. Iemand advies (gebaseerd op reistijd vanaf Khao San Rd op zondagochtend, kans op vertraging, veiligheid etc)?
pi_117638275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef opreis het volgende:
Mijn reis naar thailand voor een maand was bevallen. Bangkok, ayuthaya, sukhothai, chiang mai en ko tao. Beetje tempels, trekking, mooie stranden, duiken, uitgaan en bovenal ook nog voor een zeer schappelijke prijs. Voor een volgende vakantie zou ik graag nog een keer iets vergelijkbaars doen maar niet precies hetzelfde. Zijn er vergelijkbare landen als thailand of zou ik ook prima nog een reis naar thailand kunnen maken? Heb zelf het idee dat er nog zat te zien was maar wil me ook niet te veel beperken.
Indonesie en Vietnam in Azie in elk geval.
Dan nog zat mogelijkheden in midden en zuid amerika.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:53:23 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117638341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

Indonesie en Vietnam in Azie in elk geval.
Dan nog zat mogelijkheden in midden en zuid amerika.
Inderdaad!
En in Oost Europa.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:15:38 #38
6941 APK
Factual, I think.
pi_117646804
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De trein is ook wel aardig, en als backpacker nam ik die ook, zeker voor de lokale vluchten. Maar inmiddels ben ik wat backpacker af, en realiseer je dat niet elke besparing economisch verantwoord is als je maar kortere tijd ergens kan zijn.

Het is meer dat als je bijvoorbeeld van een lange vlucht uit Europa aankomt en je dan naar je hotel / guesthouse moet en dit onnodig lang laat duren door een trein te nemen met wachttijd terwijl je de taxi kan nemen voor de prijs van je treinticket van huis naar Schiphol. (En dan hoef je niet te sjouwen met je zware bagage).

Mocht je inderdaad de hele dag de tijd hebben en niet teveel bagage hebben is er niets mis met de trein, maar hou in je achterhoofd dat de skytrain + taxi ook relatief goedkoop is en je dan een stuk gemakkelijker en sneller er kan zijn zonder je zorgen te maken waarom de trein opeens 30 minuten later vertrekt en in het begin van de reis nog 10x gaat stilstaan omdat de dorpelingen nog op de rails lopen of dat de auto's voorrang hebben op de trein.
Kortom: Neem -als je aankomt- gewoon een taxi bij de vertrekhal, toch? :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:54:44 #39
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117648066
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:15 schreef APK het volgende:

[..]

Kortom: Neem -als je aankomt- gewoon een taxi bij de vertrekhal, toch? :)
Nee, neem de Airport link dan heb je ook nooit meer last van de Suvarnabhumi taxi maffia. De laatste scam schijnt te zijn om toeristen die slechts briefjes van 1000 Bt bij zich hebben en bij de toll booth moeten betalen, krijgen het wisselgeld niet terug van die taxi chauffeur en dan kost de rit ineens dus 1000 Bt! Mwah het is maar 25 euro dus eigenlijk net zo duur of goedkoper dan in NL.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:03:07 #40
6941 APK
Factual, I think.
pi_117648342
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:54 schreef buzz1291 het volgende:

Nee, neem de Airport link dan heb je ook nooit meer last van de Suvarnabhumi taxi maffia. De laatste scam schijnt te zijn om toeristen die slechts briefjes van 1000 Bt bij zich hebben en bij de toll booth moeten betalen, krijgen het wisselgeld niet terug van die taxi chauffeur en dan kost de rit ineens dus 1000 Bt! Mwah het is maar 25 euro dus eigenlijk net zo duur of goedkoper dan in NL.
Okay, luister allemaal naar Buzz!!!1111Eiinzz!11!!!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:05:11 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117648408
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:03 schreef APK het volgende:

[..]

Okay, luister allemaal naar Buzz!!!1111Eiinzz!11!!!
Hoeft echt niet hoor, oordeel zelf maar doe je voordeel er mee zou ik zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:06:36 #42
6941 APK
Factual, I think.
pi_117648448
Wij nemen altijd gewoon een taxi bij de aankomsthal vertrekhal en dat gaat altijd goed.
Je kunt ook iets anders doen, up to you. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door APK op 06-10-2012 00:39:38 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:46:04 #43
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117653435
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:15 schreef APK het volgende:

[..]

Kortom: Neem -als je aankomt- gewoon een taxi bij de vertrekhal, toch? :)
Dat is inderdaad de beste manier als je een taxi wilt nemen. Deze taxi chauffeurs willen je graag meenemen, ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar wellicht is dit voor de toerist die de eerste keer aankomt niet de beste manier.

De airport link is trouwens wel een prima manier, die neem ik bij aankomst op Suvarnabhumi altijd als ik naar Bangkok zelf moet, dit is snel, gemakkelijk en goedkoop met gemakkelijke mogelijkheden met de skytrain om verder te reizen, vanaf Don Muang, en daar vliegt Air Asia tegenwoordig op, heb je geen Airport link maar slechts de normale trein, en daarmee kan je op Hualampong aankomen, of eerder stoppen op Bang Sue Junction en vanaf daar met de Metro verder, maar dit is niet echt een gemakkelijke manier.
(De treinschema's zijn een indicatie, de realiteit leert dat de trein komt op een compleet ander tijdstip, al wordt dat wel aangegeven op een bordje met de daadwerkelijke vertrektijd).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117654535
quote:
Nee, neem de Airport link dan heb je ook nooit meer last van de Suvarnabhumi taxi maffia. De laatste scam schijnt te zijn om toeristen die slechts briefjes van 1000 Bt bij zich hebben en bij de toll booth moeten betalen, krijgen het wisselgeld niet terug van die taxi chauffeur en dan kost de rit ineens dus 1000 Bt! Mwah het is maar 25 euro dus eigenlijk net zo duur of goedkoper dan in NL.
Daar was ik dus eerst ook bang voor toen er alleen maar biljetten van 1000 Bt uit de automaat kwamen, toen maar een flesje water bij een winkeltje op het vliegveld zodat ik ook wat kleinere briefjes had.
pi_117655901
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef opreis het volgende:
Mijn reis naar thailand voor een maand was bevallen. Bangkok, ayuthaya, sukhothai, chiang mai en ko tao. Beetje tempels, trekking, mooie stranden, duiken, uitgaan en bovenal ook nog voor een zeer schappelijke prijs. Voor een volgende vakantie zou ik graag nog een keer iets vergelijkbaars doen maar niet precies hetzelfde. Zijn er vergelijkbare landen als thailand of zou ik ook prima nog een reis naar thailand kunnen maken? Heb zelf het idee dat er nog zat te zien was maar wil me ook niet te veel beperken.
Ik ben van plan om -bijna- dezelfde route te nemen. Vanuit Bangkok richting Chiang Mai (met tussenstops in o.a. Ayutthaya, Lopburi en Sukhothai om vervolgens nog één of meerdere eilanden mee te pikken.

Derhalve ben ik erg benieuwd naar tips en trucs die je evt. voor mij hebt. ^O^
pi_117656067
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:51 schreef opreis het volgende:

[..]

Daar was ik dus eerst ook bang voor toen er alleen maar biljetten van 1000 Bt uit de automaat kwamen, toen maar een flesje water bij een winkeltje op het vliegveld zodat ik ook wat kleinere briefjes had.
Vorig jaar sowieso als we gingen pinnen geen 40.000 Bt pinnen maar 39.000 Bt, anders zat je vaak met 4 briefjes van 10.000 Bt of nog erger :')
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117656137
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:53 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Vorig jaar sowieso als we gingen pinnen geen 40.000 Bt pinnen maar 39.000 Bt, anders zat je vaak met 4 briefjes van 10.000 Bt of nog erger :')
10.000 thb? Lijkt mij sterk. 1000 is het grootste biljet...
pi_117656377
ah was in de war met indonesie :p vlogen vanaf Jakarta naar Phuket nl. 4000 bath dan, dus 3900 pinnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117657456
quote:
Ik ben van plan om -bijna- dezelfde route te nemen. Vanuit Bangkok richting Chiang Mai (met tussenstops in o.a. Ayutthaya, Lopburi en Sukhothai om vervolgens nog één of meerdere eilanden mee te pikken.

Derhalve ben ik erg benieuwd naar tips en trucs die je evt. voor mij hebt. ^O^
Tips hmm....de trein van Bangkok naar Ayutthaya is een aanrader, belachelijk goedkoop voor 3de klas en ik had ook nog de kans om met wat locals een praatje te maken. In Ayutthaya een fiets huren om de ruines te bezoeken, en als je er een met mandje heb doe er dan iets van een steen in. Er lopen daar een hoop zwerfhonden, het merendeel ervan ligt een beetje te slapen en valt je niet lastig maar soms komt er wel eens blaffend/dreigend op je af. Mocht dat het geval zijn dan kan je die steen pakken en hem dreigen te gooien, gewoon imponeren en laten zien dat je niet bang bent, dan laten ze je meestal wel met rust.
In Sukhothai is het erg chill om in dat historical park rond te fietsen, je kan daar ook een fiets huren net buiten dat park, je kan er dus met een taxibus(geloof dat je ze zo noemde) naar toe gereden worden.
Chiang Mai kan echt super zijn als je de juiste plekken/mensen tegenkomt, maar hangt natuurlijk ook af wat jouw idee van 'super' is. Ook een trekking in de buurt is een aanrader!
En verder raad ik je af om met de bus weer naar de eilanden te gaan. Spijt van dat ik gierig ben geweest. Ben zoveel tijd kwijt geweest met reizen met de bus en was echt gesloopt aan het eind.
Mocht je meer willen weten mag je altijd vragen :P
pi_117665746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:44 schreef opreis het volgende:

[..]

Tips hmm....de trein van Bangkok naar Ayutthaya is een aanrader, belachelijk goedkoop voor 3de klas en ik had ook nog de kans om met wat locals een praatje te maken. In Ayutthaya een fiets huren om de ruines te bezoeken, en als je er een met mandje heb doe er dan iets van een steen in. Er lopen daar een hoop zwerfhonden, het merendeel ervan ligt een beetje te slapen en valt je niet lastig maar soms komt er wel eens blaffend/dreigend op je af. Mocht dat het geval zijn dan kan je die steen pakken en hem dreigen te gooien, gewoon imponeren en laten zien dat je niet bang bent, dan laten ze je meestal wel met rust.
In Sukhothai is het erg chill om in dat historical park rond te fietsen, je kan daar ook een fiets huren net buiten dat park, je kan er dus met een taxibus(geloof dat je ze zo noemde) naar toe gereden worden.
Chiang Mai kan echt super zijn als je de juiste plekken/mensen tegenkomt, maar hangt natuurlijk ook af wat jouw idee van 'super' is. Ook een trekking in de buurt is een aanrader!
En verder raad ik je af om met de bus weer naar de eilanden te gaan. Spijt van dat ik gierig ben geweest. Ben zoveel tijd kwijt geweest met reizen met de bus en was echt gesloopt aan het eind.
Mocht je meer willen weten mag je altijd vragen :P
Bedankt. Dit zijn alvast een aantal bruikbare tips. Als me nog wat te binnen schiet zal ik het vragen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:30:23 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117671689
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:51 schreef opreis het volgende:

[..]

Daar was ik dus eerst ook bang voor toen er alleen maar biljetten van 1000 Bt uit de automaat kwamen, toen maar een flesje water bij een winkeltje op het vliegveld zodat ik ook wat kleinere briefjes had.
Dat is ook gewoon altijd de truc in Thailand. wil je een 1000Bt biljet wisselen dan koop je een fles water van 7 bt bij de 7/11. Die zitten nooit zonder wisselgeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:53 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Vorig jaar sowieso als we gingen pinnen geen 40.000 Bt pinnen maar 39.000 Bt, anders zat je vaak met 4 briefjes van 10.000 Bt of nog erger :')
Grappemaker..... je kunt al langer dan een jaar niet meer dan 10 to 15000 Bt met een bankpas pinnen (afhankelijk van de ATM) en max. 20000 Bt met een Credit card. En briefjes van 10000 Bt bestaan niet. Dus svp geen mis informatie hier neerplempen.

sorry, je herziene post te laat gelezen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117672934
naja het idee is duidelijk, geen ronde bedragen pinnen, maar net iets eronder. Dat hebben we na een paar dagen en de zoveelste keer gedonder met wisselgeld wel door :)

in indonesie was het nog erger trouwens, alleen biljetten van 10.000 bij je hebben en dan een flesje water van 300 rupiah af moeten rekenen...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:05:31 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_117673085
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:01 schreef Ener-G het volgende:
naja het idee is duidelijk, geen ronde bedragen pinnen, maar net iets eronder. Dat hebben we na een paar dagen en de zoveelste keer gedonder met wisselgeld wel door :)

in indonesie was het nog erger trouwens, alleen biljetten van 10.000 bij je hebben en dan een flesje water van 300 rupiah af moeten rekenen...
Goedkoop flesje water :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117675731
Yep :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117731003
Vraagje over de rupiah.

Is het link om met veel geld op zak te lopen daar als toerist of is het handiger om een tweede oude portemonnee mee te nemen met een paar 10.000 op zak als afleidmiddel mocht je worden aangehouden door misschien de Politie(bribe)

Want hoeveel is de verhouding daar op de euro? 1 op 2,5?(rupiah)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2012 14:23:49 ]
pi_117733287
Net als in Thailand (en uberhaupt als je op stap gaat) is het ook in Indonesie handiger om je portemonnee met 'groot' geld goed op te bergen op je lichaam of in een veilig vak van je rugzak; En dan wat los geld in je broekzakken, zodat je zelf op een veilig moment je portemonnee kan gebruiken.

Als je elke keer dat je een dingetje koopt je portemonnee met een pak geld tevoorschijn moet opentrekken, waarbij iedereen in je omgeving kan zien hoeveel geld je bij je hebt en waar je je portemonnee opbergt dan vraag je er gewoon om.

1 Euro staat nu ongeveer op 10000 Indonesische Rupiah volgens gwk.nl, of ongeveer 34 Thaise Bath.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117737102
Voor de geinteresseerden, ik ging heen en terug met de trein en hij was netjes op tijd en alles was prima O+

Over de taxi-chauffeurs gesproken, moest net vanaf het metrostation terug naar huis (1 km) dus ik stap in een taxi en noem mijn straat.. Hij 'Khao San road?'.. Dude :')
pi_117737355
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef Ener-G het volgende:
(..)

1 Euro staat nu ongeveer op 10000 Indonesische Rupiah volgens gwk.nl, of ongeveer 34 Thaise Bath.
Nou nou, laten we onszelf nou niet arm rekenen ;) 1 euro is 12500 rupiah en 39,79 Thaise Baht.
pi_117740169
Gwk is wat optimistisch in hun voordeel inderdaad, maar het gaat om het idee ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117744505
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:02 schreef Ener-G het volgende:
Gwk is wat optimistisch in hun voordeel inderdaad, maar het gaat om het idee ;)
Het scheelt nogal wat naar mijn idee!
pi_117745291
Het is sowieso voordeliger om ter plekke de boel te pinnen, in plaats van vantevoren bij het GWK geld te wisselen en een enorm bedrag cash mee te nemen bij vertrek.

Hoe zat dat eigenlijk ookalweer in Thailand met de pinautomaten? Er waren bepaalde kleuren automaat van bepaalde banken waar je wel en niet extra moet betalen voor je transactie?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:51:39 #62
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117748646
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:56 schreef Ener-G het volgende:
Het is sowieso voordeliger om ter plekke de boel te pinnen, in plaats van vantevoren bij het GWK geld te wisselen en een enorm bedrag cash mee te nemen bij vertrek.

Hoe zat dat eigenlijk ookalweer in Thailand met de pinautomaten? Er waren bepaalde kleuren automaat van bepaalde banken waar je wel en niet extra moet betalen voor je transactie?
Ja, voor de zoveelste keer, bij de ATM's van AEON betaal je geen 150 Bt opslag. Kijk maar op hun site waar je die ATM's kunt vinden. En heb je een Citibank credit card of bankpas, dan betaal je bij de Citibank ATM's ook geen opslag.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:42:30 #63
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117751886
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja, voor de zoveelste keer, bij de ATM's van AEON betaal je geen 150 Bt opslag. Kijk maar op hun site waar je die ATM's kunt vinden. En heb je een Citibank credit card of bankpas, dan betaal je bij de Citibank ATM's ook geen opslag.
AEON machines zijn inderdaad gratis, met mijn Rabobank wereldpas helemaal want dan betaal ik ook geen Nederlandse bankkosten, wel heeft mijn wereldpas vaak wat kuren met deze AEON machines.

De wisselkoers van contant geld is in Thailand overigens vaak beter dan de koers uit de pinautomaat omdat er op de koers van de pinautomaat een wisselkoersopslag wordt berekend.
Door de vele wisselkantoortjes is er veel concurrentie en zijn er geen provisiekosten.

Overigens, geld wisselen op het vliegveld is niet verstandig, de koers daar is 1,5 THB per euro lager dan op andere plekken in Thailand. Dat tikt bij een groot bedrag snel aan, een klein bedrag wisselen is uiteraard prima, grote bedragen kan beter op een andere plek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:38:23 #64
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117758312
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

AEON machines zijn inderdaad gratis, met mijn Rabobank wereldpas helemaal want dan betaal ik ook geen Nederlandse bankkosten, wel heeft mijn wereldpas vaak wat kuren met deze AEON machines.

De wisselkoers van contant geld is in Thailand overigens vaak beter dan de koers uit de pinautomaat omdat er op de koers van de pinautomaat een wisselkoersopslag wordt berekend.
Door de vele wisselkantoortjes is er veel concurrentie en zijn er geen provisiekosten.

Overigens, geld wisselen op het vliegveld is niet verstandig, de koers daar is 1,5 THB per euro lager dan op andere plekken in Thailand. Dat tikt bij een groot bedrag snel aan, een klein bedrag wisselen is uiteraard prima, grote bedragen kan beter op een andere plek.
Ik moet toegeven, de prijzen voor januari zijn weer aan het dalen. Etihad heeft sinds vandaag een aanbieding op hun site AMS-BKK voor 704 euro, maar boeken is niet mogelijk. Ook geen idee met welke vlucht je dan uit AMS vertrekt. Zal wel een AF flight zijn. Morgen maar eens bellen naar hun NL kantoor. Of weet jij misschien meer van deze deal Ozzie?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117758611
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, de prijzen voor januari zijn weer aan het dalen. Etihad heeft sinds vandaag een aanbieding op hun site AMS-BKK voor 704 euro, maar boeken is niet mogelijk. Ook geen idee met welke vlucht je dan uit AMS vertrekt. Zal wel een AF flight zijn. Morgen maar eens bellen naar hun NL kantoor. Of weet jij misschien meer van deze deal Ozzie?
Vandaag was op het nieuws dat Etihad een samenwerking aangaat met KLM, misschien is die aanbieding daar een gevolg van?
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:52:02 #66
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117758847
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Vandaag was op het nieuws dat Etihad een samenwerking aangaat met KLM, misschien is die aanbieding daar een gevolg van?
Dat was dus ook de reden dat ik eens op die site van Etihad rondsnuffelde en daar een hele duidelijke aanklikbare aanbieding AMS-BKK zag staan. Maar verder kwam ik niet. Maar gezien slechts één rechtstreekse vlucht AMS-AUH, die landt op het moment dat de laatste van de 3 dagelijkse vluchten AUH-BKK vertrekt, zal wel een overnachting in AUH opleveren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117767006
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:52 schreef Breathtaking het volgende:
Voor de geinteresseerden, ik ging heen en terug met de trein en hij was netjes op tijd en alles was prima O+

Over de taxi-chauffeurs gesproken, moest net vanaf het metrostation terug naar huis (1 km) dus ik stap in een taxi en noem mijn straat.. Hij 'Khao San road?'.. Dude :')
We zijn zondag terug gekomen na 4 weken Thailand.
Ik moest een paar dagen geleden een stukje (15 min) lopen van BTS station "Chit Lom" naar "Baiyoke Sky hotel". Dus ik loop de straat "Thanon Ratchadami" in en loop dan langs "Central World". Uiteraard stond het verkeer in deze straat weer muur vast. En een tuk tuk rijder houd mij tegen. en vraagt " taxi sir" ik duw zijn hand weg en schiet zo had in de lach dat hij er van schrok. En daarna zei ik tegen hem iets over de drukte. ~O>
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_117768606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:38 schreef Devz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Foto twee maanden geleden gemaakt :)
Mooie foto. Waar is het ergens?
pi_117769137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mooie foto. Waar is het ergens?
Thanks. Ergens in Khao Sok, National Park.
pi_117771018
Ik ga in november voor het eerst naar thailand. Heb een reisschema in elkaar gedraaid, en vroeg me af of de doorgewinterde thailand reiziger hier op- of aanmerkingen over had.

Een paar redenen voor dit schema, ik ben al naar myanmar geweest, daarom heb ik die hoek van thailand (chiang mai) overgeslagen. komt wellicht nog een andere keer. Op 21-11 wil ik in Ayuthaya zijn ivm het Loy Krathong festival en Surin/Similin zijn pas vanaf 15-11 open.

4-11 dag 0: vertrek 14.00 schiphol
5-11 dag 1: 06.45 aankomst bangkok, beetje sightseeing, rustig aan
6-11 dag 2: Bangkok, khao san road, stadswandeling, longboat, museum of siam, emerald buddha
7-11 dag 3: Meer Bangkok, national museum guided tour (kan alleen wo/do), 's avond vliegen naar ko samui (21:00 86 Euro)
8-11 dag 4: Chillen op ko samui, sightseeing
9-11 dag 5: Dagje op en neer naar Ang Thong Marine Park, daar kayaken en zwemmen
10-11 dag 6: Chillen op ko samui, sightseeing
11-11 dag 7: Boot naar Surat Thani en door naar Kho Sok National Park
12-11 dag 8: Jungle safari, overnachten cheow larn (koraaleiland)
13-11 dag 9: Trekking, 's avonds naar phuket
14-11 dag 10: Dagje chillen op phuket
15-11 dag 11: Boot naar Ao Phang Nga, Kayakken/zwemmen/snorkelen, door naar Ko Phi Phi
16-11 dag 12: Chillen en sightseeing op Kho Phi Phi
17-11 dag 13: Boot naar surin island, kayakken, zwemmen, snorkelen
18-11 dag 14: Boot naar similan island, kayakken, zwemmen, snorkelen, slapen in Kao Lak/Ranong
19-11 dag 15: Trein naar Petchaburi, Petchaburi bekijken, reizen naar Kanchanaburi
20-11 dag 16: Kanchanaburi bekijken, door naar Ayuthaya
21-11 dag 17: Ayathuya: Loy Krathong festival
22-11 dag 18: Ayathuya sightseeing
23-11 dag 19: Minibusje naar Bangkok
24-11 dag 20: Laatste dag bangkok
25-11 dag 21: vertrek 02:30, aankomst 09:00 schiphol
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:56:44 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117784233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:21 schreef Devz het volgende:

[..]

Thanks. Ergens in Khao Sok, National Park.
Zeker bij het stuwmeer in de buurt?

Ik ben eerst twee dagen naar de watervallen gaan lopen en was het toen zo zat (door bloedzuigers, muggen en snikheet weer) dat ik dat hele stuwmeer links heb laten liggen. Achteraf een beetje jammer.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:00:40 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117784406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:14 schreef Byte_Me het volgende:
Ik ga in november voor het eerst naar thailand. Heb een reisschema in elkaar gedraaid, en vroeg me af of de doorgewinterde thailand reiziger hier op- of aanmerkingen over had.

Een paar redenen voor dit schema, ik ben al naar myanmar geweest, daarom heb ik die hoek van thailand (chiang mai) overgeslagen. komt wellicht nog een andere keer. Op 21-11 wil ik in Ayuthaya zijn ivm het Loy Krathong festival en Surin/Similin zijn pas vanaf 15-11 open.

Het komt nogal vol over.
En je duikt niet?
pi_117784556
Vanaf Kao Sok vertrekken na een activiteit lukt haast niet. Alle trekkings etc duren tot eind van de middag en de laatste bus naar de rest van de wereld vertrekt rond 17 uur. Er gaat alleen een nachtbus naar Bangkok. Die vertrekt om 18 uur geloof ik.
pi_117784634
Oh, en overnachten in de regentijd in de jungle is wel een beetje een dingetje.
pi_117785927
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het komt nogal vol over.
En je duikt niet?
Mij lijkt het ook erg vol ja, maar het is lastig dingen eruit te laten. Twijfel of ik niet de hele Ko Samui kant zal laten vallen. En wilde bij Similin/Surin Islands gaan duiken, maar staat idd niet op het programma. Moet ik nog uitzoeken.
pi_117787048
Kan je dan niet beter een duikdagtrip vanuit Phuket naar Similan doen?
pi_117789557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeker bij het stuwmeer in de buurt?
Klopt, vanaf daar zijn we met ons bootje vertrokken.
pi_117794728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:14 schreef Byte_Me het volgende:
Ik ga in november voor het eerst naar thailand. Heb een reisschema in elkaar gedraaid, en vroeg me af of de doorgewinterde thailand reiziger hier op- of aanmerkingen over had.

Hehe, we zijn tegelijkertijd op Ko Phi Phi.
Ik doe het veel rustiger aan. Ik heb een weekje voor (Phuket,) Ko Phi Phi en Ko Lanta (en Krabi).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117800645
Iemand tips voor een hotel in Bangkok voor de eerste paar dagen?
pi_117801374
vermelden van budget zou handig zijn, en evt locatie in bangkok.
pi_117802550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hehe, we zijn tegelijkertijd op Ko Phi Phi.
Ik doe het veel rustiger aan. Ik heb een weekje voor (Phuket,) Ko Phi Phi en Ko Lanta (en Krabi).
Ik zou Phuket persoonlijk skippen want wat een kansloos is dorp is dat. Een eilandje als Ko Tao is véél sfeervoller.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 01:54:27 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117802675
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik zou Phuket persoonlijk skippen want wat een kansloos is dorp is dat. Een eilandje als Ko Tao is véél sfeervoller.
En Koh Lanta is ook een ervaring, het verdient een paar dagen duiken en een paar dagen verkennen.
pi_117803858
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik zou Phuket persoonlijk skippen want wat een kansloos is dorp is dat. Een eilandje als Ko Tao is véél sfeervoller.
Ik moet er een keer overnachten ivm vliegtijden, langer was ik niet van plan om te blijven. Ko Tao in November lijkt me niet al te fijn - regenseizoen. Bovendien, ik ben al naar Ko Samui en Ko Phangan geweest en blijft daarom liever aan de Andaman kant.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117806974
Ik heb mijn planning weer omgegooid :D
Had verkeerde data voor dat Loy Krathong festival overgenomen, is pas later, dus kan ik niet bij zijn.
Het programma ziet er nu wat rustiger uit:

4-11 dag 0: vertrek 14.00 schiphol
5-11 dag 1: 06.45 aankomst bangkok, beetje sightseeing, hopelijk zijn we nog een beetje fit
6-11 dag 2: Bangkok, khao san road, wandeling p62, longboat, museum of siam very interactive, massage, emerald buddha
7-11 dag 3: Meer Bangkok, national museum guided tour (kan alleen wo/do), 's avonds naar Ayuthaya
8-11 dag 4: Ayathuya sightseeing en elephant village http://www.elephantstay.com/
9-11 dag 5: Kanchanaburi - Petchaburi
10-11 dag 6: Trein naar Surat Thani en door naar Krabi
11-11 dag 7: Boot naar Ao Phang Nga, Kayakken/zwemmen/snorkelen, terug naar krabi of direct naar Ko Phi Phi
12-11 dag 8: Chillen, zwemmen, snorkelen, duiken Kho Phi Phi
13-11 dag 9: Chillen, zwemmen, snorkelen, duiken Kho Phi Phi
14-11 dag 10: Boot naar similan/surin islands, kayakken, zwemmen, snorkelen, liveaboard duiken (open 15-11?)
15-11 dag 11: Boot naar similan/surin islands, kayakken, zwemmen, snorkelen, liveaboard duiken
16-11 dag 12: Boot naar similan/surin islands, kayakken, zwemmen, snorkelen, liveaboard duiken, eindigen in Ngan Yong
17-11 dag 13: Van Ngan Yong naar Kho Sok National Park
18-11 dag 14: Kho Sok National Park, Jungle safari, overnachten cheow larn (koraaleiland), Trekking
19-11 dag 15: Kho Sok National Park, Jungle safari, overnachten cheow larn (koraaleiland), (evt 's avonds al naar Surat Thani?)
20-11 dag 16: Naar Surat Thani, boot naar Ko Samui, Half moon party Ko Phangang (genoeg tijd om dat te halen?)
21-11 dag 17: Chillen Ko Samui
22-11 dag 18: Dagje op en neer naar Ang Thong Marine Park, daar kayaken en zwemmen
23-11 dag 19: Chillen Ko Samui, vliegen naar Bangkok
24-11 dag 20: Laatste dag bangkok
25-11 dag 21: vertrek 02:30, aankomst 09:00 schiphol
pi_117809126
quote:
8-11 dag 4: Ayathuya sightseeing en elephant village http://www.elephantstay.com/

Volgens mij is de minimale verblijfsduur bij Elephant Stay 3 dagen.
pi_117810852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef Heufje het volgende:

[..]

Volgens mij is de minimale verblijfsduur bij Elephant Stay 3 dagen.
Ze hebben ook een 1 day alternative. Ik wilde met zo'n olifant van daar naar het elephant palace gaan en gaan kijken bij die baby kraal en misschien nog wat andere dingen. drie dagen wordt me echt te lang.
pi_117811197
Op weg naar Koh Lipe om de vakantie af te sluiten wil ik eigenlijk nog een ander eilandje meepikken. Zouden jullie Koh Lanta of Koh Muk aanraden? Zal ongeveer voor een dag of 3 zijn
Too much is never enough!
pi_117812826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:05 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Ze hebben ook een 1 day alternative. Ik wilde met zo'n olifant van daar naar het elephant palace gaan en gaan kijken bij die baby kraal en misschien nog wat andere dingen. drie dagen wordt me echt te lang.
Nu zag ik het ook op de site. 1 day alternative houdt alleen maar een ritje van een 10 minuten bij Elphant Palace in. Je kunt naar de kraal gaan om de baby olifanten te voeren en te fotograferen. Ik zie alleen niet op de site staan dat je de rit van de kraal naar het Palace op een olifant kan maken. Zou wel gaaf zijn!
Wij hebben vorig jaar een boottocht in een longtail gemaakt, om het eiland van Ayutthaya en zijn daarbij een half uurtje gestopt bij de kraal. Was heel erg leuk om die kleine olifantjes te zien. Echt een aanrader.
pi_117845153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:01 schreef Byte_Me het volgende:
Ik heb mijn planning weer omgegooid :D
Had verkeerde data voor dat Loy Krathong festival overgenomen, is pas later, dus kan ik niet bij zijn.
Het programma ziet er nu wat rustiger uit:

4-11 dag 0: vertrek 14.00 schiphol
5-11 dag 1: 06.45 aankomst bangkok, beetje sightseeing, hopelijk zijn we nog een beetje fit
6-11 dag 2: Bangkok, khao san road, wandeling p62, longboat, museum of siam very interactive, massage, emerald buddha
7-11 dag 3: Meer Bangkok, national museum guided tour (kan alleen wo/do), 's avonds naar Ayuthaya
8-11 dag 4: Ayathuya sightseeing en elephant village http://www.elephantstay.com/
9-11 dag 5: Kanchanaburi - Petchaburi
10-11 dag 6: Trein naar Surat Thani en door naar Krabi
11-11 dag 7: Boot naar Ao Phang Nga, Kayakken/zwemmen/snorkelen, terug naar krabi of direct naar Ko Phi Phi
12-11 dag 8: Chillen, zwemmen, snorkelen, duiken Kho Phi Phi
13-11 dag 9: Chillen, zwemmen, snorkelen, duiken Kho Phi Phi
14-11 dag 10: Boot naar similan/surin islands, kayakken, zwemmen, snorkelen, liveaboard duiken (open 15-11?)
15-11 dag 11: Boot naar similan/surin islands, kayakken, zwemmen, snorkelen, liveaboard duiken
16-11 dag 12: Boot naar similan/surin islands, kayakken, zwemmen, snorkelen, liveaboard duiken, eindigen in Ngan Yong
17-11 dag 13: Van Ngan Yong naar Kho Sok National Park
18-11 dag 14: Kho Sok National Park, Jungle safari, overnachten cheow larn (koraaleiland), Trekking
19-11 dag 15: Kho Sok National Park, Jungle safari, overnachten cheow larn (koraaleiland), (evt 's avonds al naar Surat Thani?)
20-11 dag 16: Naar Surat Thani, boot naar Ko Samui, Half moon party Ko Phangang (genoeg tijd om dat te halen?)
21-11 dag 17: Chillen Ko Samui
22-11 dag 18: Dagje op en neer naar Ang Thong Marine Park, daar kayaken en zwemmen
23-11 dag 19: Chillen Ko Samui, vliegen naar Bangkok
24-11 dag 20: Laatste dag bangkok
25-11 dag 21: vertrek 02:30, aankomst 09:00 schiphol
Ik vind het een erg leuk schema. Ik weet niet of je 's avonds al naar Surat Thani kunt gaan, maar anders kun je eventueel ook nog een nachtsafari doen in Khao Sok. Dat geeft toch een hele andere ervaring dan overdag. Dan kun je de ochtend erna naar Surat Thani en meteen door naar Koh Samui. In Surat Thani zou ik zelf ook geen nacht meer willen doorbrengen. Ik heb daar helemaal niks mee.

De boot gaat volgens mij van Surat Thani naar Koh Samui en dan even later weer door naar Koh Pha ngan. Dit haal je wel denk ik (toch wel even het nazoeken waard), aangezien enorm veel backpackers erheen willen voor dat feest.

Voor mezelf zou ik het niet te ambitieus vinden, al zullen sommigen hier beweren dat dat voor hen wel zo is. Ligt ook aan het soort persoon dat je bent.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:08:30 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_117846404
Voor de geïnteresseerden, een aanbieding voor een luxe verblijf op Koh Samui via Groupon

http://travel.groupon.nl/11412395
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:31:02 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_117858342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef Blik het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een aanbieding voor een luxe verblijf op Koh Samui via Groupon

http://travel.groupon.nl/11412395
Leuk dat ze 's morgens ook je ontbijt masseren :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:32:29 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_117858401
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef APK het volgende:

[..]

Leuk dat ze 's morgens ook je ontbijt masseren :+
Hoe wil je anders vers geperst sap krijgen ;)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:37:36 #94
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117876616
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef APK het volgende:

[..]

Leuk dat ze 's morgens ook je ontbijt masseren :+
Zal wel zo'n nicht zijn die je schouders probeert te masseren, net als in verschillende clubs in BKK waar je je het lazerus schrikt als je staat te wateren en er ineens een een gast je schouders beetpakt, in de hoop op een vette tip. Opzouten!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117884158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het een erg leuk schema. Ik weet niet of je 's avonds al naar Surat Thani kunt gaan, maar anders kun je eventueel ook nog een nachtsafari doen in Khao Sok. Dat geeft toch een hele andere ervaring dan overdag. Dan kun je de ochtend erna naar Surat Thani en meteen door naar Koh Samui. In Surat Thani zou ik zelf ook geen nacht meer willen doorbrengen. Ik heb daar helemaal niks mee.

De boot gaat volgens mij van Surat Thani naar Koh Samui en dan even later weer door naar Koh Pha ngan. Dit haal je wel denk ik (toch wel even het nazoeken waard), aangezien enorm veel backpackers erheen willen voor dat feest.

Voor mezelf zou ik het niet te ambitieus vinden, al zullen sommigen hier beweren dat dat voor hen wel zo is. Ligt ook aan het soort persoon dat je bent.
Bedankt ^O^

Nachtsafari is een erg goede tip, dat gaan we wel doen denk ik. Ik denk ook niet dat het huidige schema te druk is, in tegenstelling tot versie I :D
pi_117908268
Ik vertrek ook bijna! Eerste keer Thailand, planning:
30/10 landen 's avonds op BKK
1/11-4/11 Bangkok (khao san, paleizen, dagje Ayathuya en evt cooking school)
4/11-8/11 Chiang Mai (sunday market, Doi Suthep, CM zelf, Chiang Rai, evt Eliphant Camp)
9/11-15/11 ergens aan het strand?
15/11-17/11 Bangkok (weekend Market, MBK, Baan Jim Thompson)
17/11 avond terugvlucht

Volgens mij een heel relaxt schema, ik geef de voorkeur aan een paar nachten op dezelfde plek en daar rondom trekken dan elke nacht ergens anders. Twijfel nog waar ik de tweede week door wil brengen. Ik zoek een zonnige bestemming (mooi strand, niet te afgelegen maar wel relaxt) die goed te bereiken is vanuit Chiang Mai en Bangkok (liefst deels via vliegtuig). Koh Chang, Koh Samet, Krabi, Phuket en Koh Lanta staan op mijn shortlist. Wat zou (in deze periode) een goede keuze zijn?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:41:02 #97
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_117918512
Volgende week zaterdag. *O*
pi_117920030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 08:26 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik moet er een keer overnachten ivm vliegtijden, langer was ik niet van plan om te blijven. Ko Tao in November lijkt me niet al te fijn - regenseizoen. Bovendien, ik ben al naar Ko Samui en Ko Phangan geweest en blijft daarom liever aan de Andaman kant.
Regenseizoen in november, verschilt dat zoveel met Bangkok waar het dan het droge seizoen is?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 03:25:29 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117920711
quote:
Handig die vergelijkingen. Misschien goed om die een keer in de OP te zetten, aangezien er elke week wel een vraag komt over hoe het weer gemiddeld ergens is.
pi_117923962
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 08:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Handig die vergelijkingen. Misschien goed om die een keer in de OP te zetten, aangezien er elke week wel een vraag komt over hoe het weer gemiddeld ergens is.
Hier staat alles over het weer in Thailand (en naastgelegen landen) per maand opgedeeld.

http://www.travelfish.org/weather/thailand
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:32:02 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117924215
:D
pi_117927045
Nog even en ik zit in het vliegtuig richting Azie en wat zie ik nu als weersvooruitzichten t/m de 25st?
voor de regio Thailand,Indonesie & Vietnam?



:(
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:26:42 #104
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117927326
Ja, jíj gaat in de regentijd.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:28:25 #105
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_117927371
Ik vond die regentijd maar overdreven, alleen in Chiang Mai wat buitjes gehad. Voor de rest nergens last van, en ik had ook constant die stomme wolkjes op de weer-sites.

Wanhoop dus niet Iwanius. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_117927407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:36 schreef opreis het volgende:
vermelden van budget zou handig zijn, en evt locatie in bangkok.
Ja is ook wel handig. Ik ga backpacken voor 3 maanden dus het liefste zo goedkoop mogelijk. Locatie maakt me niet veel uit. Maar in de buurt van Khao San Road zou wel fijn zijn. Die eerste nachten zijn om een beetje bij te komen en rustig de stad verkennen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:33:22 #107
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_117927488
Neem the Green house. Parallel aan KSR, dus niet TE druk. Maar wel prima kamers, restaurantje erbij, veel andere backpackers en niet zo duur.
Gourmetten of steengrillen?
pi_117927590
ik had een positieve ervaringen met een straat vlakbij KSR, minder druk en 2 minuten ervandaan. Weet alleen niet meer zo goed de namen daar maar ik dacht dat het Rambuttri ofzo heten? Daar waren ook wel een paar goedkope prima plaatsen.
pi_117928723
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:37 schreef opreis het volgende:
ik had een positieve ervaringen met een straat vlakbij KSR, minder druk en 2 minuten ervandaan. Weet alleen niet meer zo goed de namen daar maar ik dacht dat het Rambuttri ofzo heten? Daar waren ook wel een paar goedkope prima plaatsen.
Rambuttri is inderdaad een straat vlakbij Khao San Road. Wel een erg sfeervolle straat. Hoe verder je de straat in loopt, hoe goedkoper de hotels in het algemeen. Ook hoef je niet zomaar met alles genoegen te nemen, aangezien de straat bomvol zit met hotels en plaatsen waar je kunt slapen.

Zelf heb ik ooit vooraan (vanuit KSR gezien) in Rambuttri Village In geslapen, wat prima is en waar je na je vliegreis heerlijk even een duik kunt nemen in het zwembad dat op het dak zit.

Dit jaar heb ik in een hotel in een zijstraat redelijk achterin Rambuttri geslapen. Geen idee meer hoe die heette eigenlijk. Maar wederom prima bevallen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:44:00 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117929458
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:28 schreef Silenus het volgende:
Ik vond die regentijd maar overdreven, alleen in Chiang Mai wat buitjes gehad. Voor de rest nergens last van, en ik had ook constant die stomme wolkjes op de weer-sites.

Wanhoop dus niet Iwanius. :P
En ik had twee weken hoosbuien, buiten de regentijd (Krabi in februari), het kan dus ook nog erger :P

Ook twee weken droog gehad vlak daarvoor trouwens. En twee weken OK weer in april, wat juist heel nat had moeten zijn.
Maar toch, regen is kut in Zuid-Thailand.
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:37:31 #111
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_118004925
Nog 10 dagen!!! *O*
pi_118005198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:30 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Ja is ook wel handig. Ik ga backpacken voor 3 maanden dus het liefste zo goedkoop mogelijk. Locatie maakt me niet veel uit. Maar in de buurt van Khao San Road zou wel fijn zijn. Die eerste nachten zijn om een beetje bij te komen en rustig de stad verkennen.
http://www.hostelworld.com/hostels/Bangkok

Ik heb voor NapPark gekozen.

edit. Ik zie dat je een hotel zoekt? 3 maanden backpacken, zo goedkoop mogelijk en dan voor hotels kiezen?
pi_118007130
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

http://www.hostelworld.com/hostels/Bangkok

Ik heb voor NapPark gekozen.

edit. Ik zie dat je een hotel zoekt? 3 maanden backpacken, zo goedkoop mogelijk en dan voor hotels kiezen?
Misschien alleen voor de eerste nacht? :+ Ik wil voor de eerste nacht ook wel even een relaxt hotel om even bij te kunnen komen van de reis. Daarna maakt het me niet zoveel uit of het hostels of hotels zijn.

Overigens verbaas ik me er nog over hoe sommige hostels er uit zien. Vind het best luxe af en toe :).
Too much is never enough!
pi_118014556
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:41 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Misschien alleen voor de eerste nacht? :+ Ik wil voor de eerste nacht ook wel even een relaxt hotel om even bij te kunnen komen van de reis. Daarna maakt het me niet zoveel uit of het hostels of hotels zijn.

Overigens verbaas ik me er nog over hoe sommige hostels er uit zien. Vind het best luxe af en toe :).
Dit dus eigenlijk:)
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 21:10:57 #115
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_118014633
Slaapplekken in Thailand is bij mij een hit and miss, heb voor minder dan 10 euro in guesthouses gezeten met kamers waar je thuis jezelf ook koning zou voelen.. Maar soms, en moet echt zeggen heel soms tref je een kamer waar je normaal je hond nog niet in zou laten slapen, ook goedkoop maar echte bagger. Ik neem altijd guesthouses, nog nooit in een hostel geweest.
Lach met een schone bips
pi_118047297
Beste mensen, ik hoop dat komende maand het weer in Thailand stukken beter is dan nu in Indonesie want hier regent het, en volgens de lokale weermedia blijft dit wel zo tot eind deze maand oktober. :(
pi_118051246
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rambuttri is inderdaad een straat vlakbij Khao San Road. Wel een erg sfeervolle straat. Hoe verder je de straat in loopt, hoe goedkoper de hotels in het algemeen. Ook hoef je niet zomaar met alles genoegen te nemen, aangezien de straat bomvol zit met hotels en plaatsen waar je kunt slapen.

Zelf heb ik ooit vooraan (vanuit KSR gezien) in Rambuttri Village In geslapen, wat prima is en waar je na je vliegreis heerlijk even een duik kunt nemen in het zwembad dat op het dak zit.

Dit jaar heb ik in een hotel in een zijstraat redelijk achterin Rambuttri geslapen. Geen idee meer hoe die heette eigenlijk. Maar wederom prima bevallen.
Fijn om te horen dat dat een prima hotel is! Wij verblijven onze eerste 2 nachten ook in Rambuttri Village Plaza, toch wel lekker om even bij te komen van de vlucht en te wennen aan het klimaat voordat we verder het land intrekken!
Fingerspitzgefühl
pi_118063165
Volgens mij heb ik daar ook gezeten in rambuttri village inn, opzich niks mis mee, was 1 van de eerste locaties waar ik geslapen heb, maar je kan ook nog prima terecht voor 100~200 bath minder dacht ik. Heb je alleen wat minder personeel rondlopen en een wat kleiner hotel.
Oh, en er zit daar ook nog een reisbureau genaamd travel with thai ofzo, echt vlak voor de ingang van het hotel, heb ik niet z'n goede ervaring mee.
pi_118066014
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:37 schreef opreis het volgende:
ik had een positieve ervaringen met een straat vlakbij KSR, minder druk en 2 minuten ervandaan. Weet alleen niet meer zo goed de namen daar maar ik dacht dat het Rambuttri ofzo heten? Daar waren ook wel een paar goedkope prima plaatsen.
Zat ook in een hostel op soi rambuttri kan alleen niet meer op de naam komen. Waren beneden allemaal van die houten banken met kussens. Geweldig om daar savonds te lopen en een biertje te drinken in een barretje.
pi_118327541
Kan iemand toevallig wat zeggen over het huidige weer op Phuket? De weersites spreken elkaar nogal tegen. Ook zijn de voorspellingen steeds heel slecht maar als je op de dag zelf kijkt valt het weer erg mee...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:34:58 #121
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118328437
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Trusten het volgende:
Kan iemand toevallig wat zeggen over het huidige weer op Phuket? De weersites spreken elkaar nogal tegen. Ook zijn de voorspellingen steeds heel slecht maar als je op de dag zelf kijkt valt het weer erg mee...
op de webcams zie ik in de nacht spiegelende wegen en zacht rijdende auto's
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118329063
:P Word een leuk weekje dan
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:53:09 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118331290
je zou nu in mozambique moeten zijn, daar is oktober de topmaand
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:00:46 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118331609
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:53 schreef HD9 het volgende:
je zou nu in mozambique moeten zijn, daar is oktober de topmaand
Nederland heeft dan weer mooie herfstkleuren en paddenstoelen in oktober.
Maar is dat relevant in een Thailand topic?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:09:24 #125
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118331979
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nederland heeft dan weer mooie herfstkleuren en paddenstoelen in oktober.
Maar is dat relevant in een Thailand topic?
als je voor 30+ C strandweer gaat wel, maar als je op Phuket de hele dag binnen zit om Changs te drinken dan maakt het ook niet uit
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118334176
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:09 schreef HD9 het volgende:
als je voor 30+ C strandweer gaat wel,
20 graden en droog was ook goed geweest ;)
pi_118376121
Poeh, ik lees net overal dat Loy Krathong dit jaar op 28 november valt. Even na middernacht vlieg ik terug. Hopen dat ik op de laatste avond nog even Loy Krathong mee kan pikken en dan hup 's avonds laat vlug naar het vliegveld. Iemand nog tips voor Loy Krathong in Bangkok?
pi_118421297
Zouden jullie je mening eens willen geven over onderstaande planning? Ik heb helaas maar 3 weken de tijd, begin november, dus er moet een beperkte selectie gemaakt worden qua bestemmingen. Wil een stukje uit het noorden pakken en 2 tropische bestemmingen in het zuid-westen.

Dag 1: Aankomst Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: BKK-Kanchanaburi
Dag 4: Kanchanaburi
Dag 5: Kanchanaburi-BKK-Ayuttaya
Dag 6: Ayutthaya
Dag 7: Ayutthaya, eind van de dag nachttrein naar Chiang Mai
Dag 8-10: Chiang Mai
Dag 11: Vliegtuig richting Krabi of Trang en dan op de ferry
Dag 12 t/m 14: Koh Lanta of Koh Muk
Dag 15 t/m 18: Koh Lipe
Dag 19: terug naar Bangkok
Dag 20: Bangkok
Dag 21: In de ochtend weer terug naar Nederland

Ik ben vooral benieuwd of 2 overnachtingen in Ayutthaya nuttig zijn of dat het voldoende is om hier aan het einde van dag 4 de nachttrein te pakken naar Chiang Mai. En zouden jullie Kanchanaburi uberhaupt aanraden? Lijkt me historisch gezien wel interessant en zag dat er wat mooie natuur te bezichtigen is. Een andere optie zou misschien zijn om Kanchanaburi over te slaan en na Chiang Mai nog even een paar dagen in Pai te kijken, maar mogelijk kost dat weer teveel tijd qua reizen.

Belangrijkste voor het einde van de vakantie vind ik eindigen op Koh Lipe, maar om niet alleen maar daar te zitten doen we nog een paar dagen een eilandje in de regio.

[ Bericht 1% gewijzigd door The6thgate op 25-10-2012 19:07:56 ]
Too much is never enough!
pi_118451416
Je kan vanaf Kanchanaburi rechtstreeks naar Ayutthaya met een minivan, dus waarom zou je eerst terug naar BKK? Ik zou in Ayutthaya idd maar 1 nacht logeren, je hebt aan een dag rondfietsen daar wel genoeg. Ik vond op zich Pai erg leuk en als je bv een jungletrekking in gedachten had, dan kan dat prima vanaf daar.
pi_118457517
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:09 schreef HD9 het volgende:

[..]

als je voor 30+ C strandweer gaat wel, maar als je op Phuket de hele dag binnen zit om Changs te drinken dan maakt het ook niet uit
Nu ik eraan denk is eigenlijk Chang het enige bier waar ik goed dronken ben van geworden in zuid-oost azie _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:10:53 #131
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118458057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nu ik eraan denk is eigenlijk Chang het enige bier waar ik goed dronken ben van geworden in zuid-oost azie _O_
Dat zal best ik vind het veel te zwaar, Singha is veel beter voor de dorst
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118459454
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:27 schreef conleche het volgende:
Je kan vanaf Kanchanaburi rechtstreeks naar Ayutthaya met een minivan, dus waarom zou je eerst terug naar BKK? Ik zou in Ayutthaya idd maar 1 nacht logeren, je hebt aan een dag rondfietsen daar wel genoeg. Ik vond op zich Pai erg leuk en als je bv een jungletrekking in gedachten had, dan kan dat prima vanaf daar.
Wist nog niet dat dat rechtstreeks kan, vandaar het plan via BKK. Maar kanchanaburi wordt vervangen door Pai. Ook mooi dat Ayutthaya in minder kan, hebben we een dagje extra in het noorden :) Lijkt me wel wat om daar een scooter te huren en rond te cruisen, of zou het veiliger zijn het op de fiets te doen?
Too much is never enough!
pi_118461477
Bij Kanchanaburi had ik niet de watervallen willen missen, dat was echt de moeite waard! Bij Pai kan je prima met een scooter toeren denk ik, wij hadden fietsen en dat was echt (te) zwaar. :D

Ik heb trouwens nog nooit zoveel mensen in het verband gezien als op Koh Tao. Iedereen scheurde daar rond op een scootertje. maar het was daar op sommige stukken ontzettend steil en icm de cocktailbuckets die overvloedig werden geconsumeerd, leverde dat echt nasty wonden op.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 26-10-2012 15:49:45 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:46:12 #134
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118461841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:37 schreef conleche het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit zoveel mensen in het verband gezien als op Koh Tao. Iedereen scheurde daar rond op een scootertje. maar het was daar op sommige stukken ontzettend steil en icm de coctailbuckets die overvloedig werden geconsumeerd, leverde dat echt nasty wonden op.
ja beneveld in een t shirt op de eilanden rondscheuren kan een bloedige toestand zijn
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118463563
Hmm op Koh Tao ook al? Op Koh Phangan kwam de term Koh Phangan Tattoo al voorbij.

Wij hebben op Koh Lanta ook op scootertjes rondgereden, en ondanks dat het daar redelijk rustig was op de weg geen haar op ons hoofd om bezopen op een scooter te stappen.

Dat men meestal in shorts en op slippers op zo'n ding rondrijdt helpt ook niet echt :P Je hebt het zelf redelijk in de hand denk ik, uiteindelijk ligt het toch aan jezelf als je met je onervaren bezopen hoofd op je muil gaat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_118463952
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:37 schreef conleche het volgende:
Bij Kanchanaburi had ik niet de watervallen willen missen, dat was echt de moeite waard! Bij Pai kan je prima met een scooter toeren denk ik, wij hadden fietsen en dat was echt (te) zwaar. :D
Ja die wil ik nog steeds wel graag zien, maar dat is het nadeel van beperkte tijd...keuzes keuzes
Too much is never enough!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:45:33 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118468379
Vanaf Krabi zou ik busvervoer naar Koh Lanta nemen. Goedkoper en flexibeler dan de directe ferry. Er zit wel altijd een stukje met een ferry bij, maar het eiland ligt erg dicht bij het vasteland en de bus gaat gewoon op de boot.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:08:32 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118469136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nu ik eraan denk is eigenlijk Chang het enige bier waar ik goed dronken ben van geworden in zuid-oost azie _O_
Bij Chang varieert het alcohol percentage tussen de 4,5 en 7 procent. Volgens mij staat er nog steeds geen pct op die flessen, terwijl Singha gewoon op 5 % gereguleerd is. Maar Leo heeft toch een smaak die nauw verwant is aan Chang.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118469801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Chang varieert het alcohol percentage tussen de 4,5 en 7 procent. Volgens mij staat er nog steeds geen pct op die flessen, terwijl Singha gewoon op 5 % gereguleerd is. Maar Leo heeft toch een smaak die nauw verwant is aan Chang.
Waar haal je die informatie vandaan? Naar mijn weten staat er zeker een percentage op. 6,4 zo uit het hoofd.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:49:31 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118470822
De Changover is beroemd in Thailand. En inderdaad, er staat 6,4% (oid) op de flessen, maar het alcoholpercentage fluctueert, zegt men daar. Of het echt zo is, is een ander verhaal.
pi_118479200
Vond Chang Niet echt lekker. Liever Singa maar mn favoriete bier in Azie in absoluut Beer Lao. Die grote flessen van 0,75 liter. Lekker wat waterig bier wat je heerlijk wegslobbert in de hitte. Heel wat flessen van op en je kan het lam zijn nog redelijk in de hand houden!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:50:42 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118479580
Gewoon San Miguel voor 30 cent per halve liter :) Al zijn er ook grote fans van Red Horse, in de Filipijnen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:54:51 #143
6941 APK
Factual, I think.
pi_118479752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Lemans24 het volgende:

Gewoon San Miguel voor 30 cent per halve liter :) Al zijn er ook grote fans van Red Horse, in de Filipijnen.
Gaan we weer met de wisselkoers :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:59:33 #144
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118479938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:54 schreef APK het volgende:

[..]

Gaan we weer met de wisselkoers :+
Hm, die is inderdaad momenteel een stuk ongunstiger dan toen ik er was.
22 peso was het bier toen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:03:52 #145
6941 APK
Factual, I think.
pi_118480127
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hm, die is inderdaad momenteel een stuk ongunstiger dan toen ik er was.
22 peso was het bier toen.
Oh je hebt het echt over de prijs van bier op de Filipijnen in een topic over Thailand.
Moet kunnen, deze vind ik ook nog steeds leuk:

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:01 schreef Ener-G het volgende:

in indonesie was het nog erger trouwens, alleen biljetten van 10.000 bij je hebben en dan een flesje water van 300 rupiah af moeten rekenen...
0.0240984 EUR voor een flesje water :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:08:54 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118480321
2,4 cent! Mooie prijs ;)
10 cent voor een patatje in Guatemala, dat was mijn beste deal, denk ik.
pi_118480327
Yep. Ergens bij een klein lokaal tentje halverwege Bandung en Tasikmalaya, aangezien er geen schoon drinkwater uit de kraan komt en 10.000 redelijk veel geld is voor de wat minder gefortuneerde Indonesier.. :)

Als je bij de Mac in Jakarta een flesje water koopt betaal je ook wel meer hoor :P

Dat van die Chang herken ik trouwens wel, ik heb het idee dat de lokale Chang heul wat meer variabel is in alcoholpercentage dan de Chang die je hier koopt vanuit de export.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:15:34 #148
6941 APK
Factual, I think.
pi_118480623
Maar Thailand is tegenwoordig toch gewoon relatief duur geworden?
Wat kost een blikje van 33cl Chang bij de 7/11?
40Bht?

Alcohol in Indonesië is nog veel duurder, vakantie daar is gewoon detox :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:39:45 #149
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118484364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:08 schreef Lemans24 het volgende:
2,4 cent! Mooie prijs ;)
10 cent voor een patatje in Guatemala, dat was mijn beste deal, denk ik.
Anderhalve Reais voor een broodje hamburger in Salvador de Bahia. Toedertijd iets van 50 eurocent. Om nog maar niet te spreken van de Taco's in Mexico City.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:09 schreef Ener-G het volgende:
Dat van die Chang herken ik trouwens wel, ik heb het idee dat de lokale Chang heul wat meer variabel is in alcoholpercentage dan de Chang die je hier koopt vanuit de export.
Allereerst heb ik hem van jaren geleden van horen zeggen nadat ik de ene keer nergens last van had en de andere keer hem stevig had zitten na een paar biertjes. Ik heb het ooit bevestigd gekregen van een NL resort manager op Koh Chang... what's in a name. De Chang die je hier in Europa drinkt in een Thai's restaurant smaakt in het algemeen toch wat lichter dan lokaal. En Singha vind ik gewoon te flauw, te zoet etc. Niet mijn favoriet. Maar ik heb daar wel bier met ijsblokjes leren drinken, en ook daar kun je aardig dronken van worden als je het als water drinkt.

Overigens neem ik aan dat de Europese Chang in Europa gebotteld wordt en wellicht enige nazorg verkrijgt, als het al niet in EU gebrouwen wordt. Zo smaakt de Guinness in Engeland ook heel anders dan de originele uit Ierland omdat die in engeland gebrouwen wordt.

En ja, Thailand is godsgruwelijk duur geworden als je het vergelijkt met de prijzen van slecht een paar jaar geleden... wisselkoers en inflatie. En dat laatste daar klaagt de Thaise middenklasse ook heel erg over.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118488735
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Anderhalve Reais voor een broodje hamburger in Salvador de Bahia. Toedertijd iets van 50 eurocent. Om nog maar niet te spreken van de Taco's in Mexico City.

[..]

Allereerst heb ik hem van jaren geleden van horen zeggen nadat ik de ene keer nergens last van had en de andere keer hem stevig had zitten na een paar biertjes. Ik heb het ooit bevestigd gekregen van een NL resort manager op Koh Chang... what's in a name. De Chang die je hier in Europa drinkt in een Thai's restaurant smaakt in het algemeen toch wat lichter dan lokaal. En Singha vind ik gewoon te flauw, te zoet etc. Niet mijn favoriet. Maar ik heb daar wel bier met ijsblokjes leren drinken, en ook daar kun je aardig dronken van worden als je het als water drinkt.

Overigens neem ik aan dat de Europese Chang in Europa gebotteld wordt en wellicht enige nazorg verkrijgt, als het al niet in EU gebrouwen wordt. Zo smaakt de Guinness in Engeland ook heel anders dan de originele uit Ierland omdat die in engeland gebrouwen wordt.

En ja, Thailand is godsgruwelijk duur geworden als je het vergelijkt met de prijzen van slecht een paar jaar geleden... wisselkoers en inflatie. En dat laatste daar klaagt de Thaise middenklasse ook heel erg over.
Van horen zeggen vind ik niet zo betrouwbaar. Zelf zie ik absoluut geen reden waarom een enorm bedrijf als Chang dit zou doen. Ik ga er dan ook vanuit dat de 6,4% gewoon klopt. De machines waarin ze bier brouwen zijn niet echt lastig af te stellen als het op alcoholpercentage aankomt. En dat je de ene keer wel een kater hebt en de andere keer niet, hangt niet alleen van het alcoholpercentage af van je drank. Daar komt veel meer bij kijken.

De prijzen voor alcoholische drank vind ik wel echt bizar. Totaal niet in verhouding.
pi_118523302
42THB betaal je voor een 0,65L fles Chang. En ja dat het alcohol-percentage per keer fluctueert geloof ik wel eigenlijk. Heb dagen gehad dat ik er 4-5 dronk en nergens last van had, en dagen dat ik na 3 Changetjes de wereld voor een doedelzak aanzag :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 28 oktober 2012 @ 08:22:32 #152
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118525101
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Van horen zeggen vind ik niet zo betrouwbaar. Zelf zie ik absoluut geen reden waarom een enorm bedrijf als Chang dit zou doen. Ik ga er dan ook vanuit dat de 6,4% gewoon klopt. De machines waarin ze bier brouwen zijn niet echt lastig af te stellen als het op alcoholpercentage aankomt. En dat je de ene keer wel een kater hebt en de andere keer niet, hangt niet alleen van het alcoholpercentage af van je drank. Daar komt veel meer bij kijken.

De prijzen voor alcoholische drank vind ik wel echt bizar. Totaal niet in verhouding.
Of jij het betrouwbaar vind of niet maakt natuurlijk niets uit. Feit blijft dat het algemeen bekend is dat je met Chang bier uit moet kijken!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 28 oktober 2012 @ 09:13:20 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118525687
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 02:33 schreef kalinhos het volgende:
42THB betaal je voor een 0,65L fles Chang. En ja dat het alcohol-percentage per keer fluctueert geloof ik wel eigenlijk. Heb dagen gehad dat ik er 4-5 dronk en nergens last van had, en dagen dat ik na 3 Changetjes de wereld voor een doedelzak aanzag :P
Die 42 baht is in de supermarkt?
In Ao Nang was het in een bar 60 voor 0,33 liter Chang, 70 voor Tiger en Singha en 80 voor Heineken. Nooit een 0,65 liter fles gezien daar. Wel langs de weg in Surat Thani.
pi_118525790
7-eleven inderdaad. Weet niet precies de inhoud, maar het zijn die grotere flessen zeg maar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_118565602
Vanavond full moon party @ Ko Phangan! Hier ook aanwezigen? Ik slaap in het phuwadee resort in het noord oosten, schijnt best een eindje van t feest verwijderd te zijn, geen tuktuks, en ik verdwaal al op Amsterdam centraal dus hoe de * we dat gaan regelen, no idea.
pi_118565604
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die 42 baht is in de supermarkt?
In Ao Nang was het in een bar 60 voor 0,33 liter Chang, 70 voor Tiger en Singha en 80 voor Heineken. Nooit een 0,65 liter fles gezien daar. Wel langs de weg in Surat Thani.
Betaalde in Chiang Mai 80 baht voor een 0,67 liter fles Chang idd, en 60 voor een kleine. Maakt de keuze makkelijker, de wereld om me heen wat vager haha.
pi_118566496
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 05:30 schreef FriedDuck het volgende:
Vanavond full moon party @ Ko Phangan! Hier ook aanwezigen? Ik slaap in het phuwadee resort in het noord oosten, schijnt best een eindje van t feest verwijderd te zijn, geen tuktuks, en ik verdwaal al op Amsterdam centraal dus hoe de * we dat gaan regelen, no idea.
Haha ja de fullmoon party op Hood Rin is in het zuid oosten dus je hebt een prima terugtocht voor de boeg :P Al boeit dat ook totaal niet, er rijden altijd wel iets van tuktuks die kant op volgens mij
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_118568112
Kan je niet met een long tail? Wij hebben gisteren geboekt voor het noorden van Koh Phangan, en de snelste manier om naar het zuiden te komen vanaf ons resort is per boot volgens mij :P

Verder de treinreis geboekt van Bangkok naar Chiang Mai, en we zitten nog even te kijken hoe we daarna van Chiang Mai naar Koh Phangan komen. Denk dat het met Air Asia terug naar Bangkok vliegen wordt, en vanaf daar met Lomprayah met de bus en de boot. En dan nog even kijken hoe we na de jaarwisseling weer terug komen naar Bangkok, denk via dezelfde weg.

Vliegen vanaf Chiang Mai naar Koh Samui kan ook nog, maar dat is wel schurfterig duur zeg..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:24:14 #159
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118568581
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:08 schreef Ener-G het volgende:
Kan je niet met een long tail? Wij hebben gisteren geboekt voor het noorden van Koh Phangan, en de snelste manier om naar het zuiden te komen vanaf ons resort is per boot volgens mij :P

Verder de treinreis geboekt van Bangkok naar Chiang Mai, en we zitten nog even te kijken hoe we daarna van Chiang Mai naar Koh Phangan komen. Denk dat het met Air Asia terug naar Bangkok vliegen wordt, en vanaf daar met Lomprayah met de bus en de boot. En dan nog even kijken hoe we na de jaarwisseling weer terug komen naar Bangkok, denk via dezelfde weg.

Vliegen vanaf Chiang Mai naar Koh Samui kan ook nog, maar dat is wel schurfterig duur zeg..
Samui is toch een privé vliegveld? Vandaar de dure vluchten. Je kunt naar Surat Thani vliegen, vanaf daar gaan boten.
pi_118568646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:10 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat zal best ik vind het veel te zwaar, Singha is veel beter voor de dorst
I beg to differ ;) Een Singha is alleen goed voor als je op een broeierige dag met je blote bast onder een waterval staat na eerder een heerlijke red snapper te hebben weggewerkt.
pi_118568721
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:24 schreef Lemans24 het volgende:
och een privé vliegveld?
Ja
pi_118568974
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Samui is toch een privé vliegveld? Vandaar de dure vluchten. Je kunt naar Surat Thani vliegen, vanaf daar gaan boten.
Als je naar Surat Thani vliegt heb je alsnog een tussenstop op Bangkok, en de vliegtickets zijn dan ook duurder. Maar het scheelt opzich wel tijd, al kost het sowieso een dag om te reizen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_118580104
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 05:30 schreef FriedDuck het volgende:
Vanavond full moon party @ Ko Phangan! Hier ook aanwezigen? Ik slaap in het phuwadee resort in het noord oosten, schijnt best een eindje van t feest verwijderd te zijn, geen tuktuks, en ik verdwaal al op Amsterdam centraal dus hoe de * we dat gaan regelen, no idea.
Rijden toch genoeg jeeps rond? Die hebben wij telkens genomen naar de preparties (jungle, pool)..

Wij zaten in Seaview Sunrise resort :9 en de perfecte locatie, snap niet waarom je iets anders zou nemen.
pi_118668695
Mijn vriendin gaat binnenkort naar Thailand & Cambodja (balen voor mij, leuk voor haar).

Ze vliegt op Bangkok en wilt graag direct een SIM-kaart kopen, zodat het bellen naar Nederland een stuk voordeliger is. Kan dit op het vliegveld of houden ze daar hoge prijzen aan i.v.m. de vele toeristen? Nog een tip welke simkaart te nemen?

Over het pinnen van geld. Dit is bij de AEON automaten dus voordeliger? Al rekent de Nederlandse bank (in dit geval Abn Amro) natuurlijk altijd kosten. Ik had al gelezen dat het beter is om geen ronde bedragen te pinnen, anders krijg je biljetten met hoge waarde.

Alles tips zijn welkom. Bedankt!
pi_118668906
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:13 schreef Jappe90 het volgende:
Mijn vriendin gaat binnenkort naar Thailand & Cambodja (balen voor mij, leuk voor haar).

Ze vliegt op Bangkok en wilt graag direct een SIM-kaart kopen, zodat het bellen naar Nederland een stuk voordeliger is. Kan dit op het vliegveld of houden ze daar hoge prijzen aan i.v.m. de vele toeristen? Nog een tip welke simkaart te nemen?

Over het pinnen van geld. Dit is bij de AEON automaten dus voordeliger? Al rekent de Nederlandse bank (in dit geval Abn Amro) natuurlijk altijd kosten. Ik had al gelezen dat het beter is om geen ronde bedragen te pinnen, anders krijg je biljetten met hoge waarde.

Alles tips zijn welkom. Bedankt!
Ik geloof dat die Canadian bank in Cambodja geen kosten rekent, maar weet dit niet zeker. Over AEON weet ik niks.

Verder pin ik meestal gewoon het maximale (in Thailand dan). Met dat wisselen heb ik nooit echt een probleem gehad. Helemaal in Thailand niet. Misschien is het in Cambodja niet heel handig om met een biljet van 100 Dollar aan te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 15:22:40 ]
pi_118669758
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Samui is toch een privé vliegveld? Vandaar de dure vluchten. Je kunt naar Surat Thani vliegen, vanaf daar gaan boten.
Na wat onderzoek gaan we waarschijnlijk 's ochtends vroeg met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok, en 2,5 uur later vliegen we met Nok Air van Bangkok naar Surat Thani, bussen naar Don Sak en dan met de catamaran naar Koh Phangan :) Nok Air heeft voor het stuk van Bangkok naar Koh Phangan iig een all-in-one pakket wat er wel redelijk uit ziet, geen gezeik met shady bussen vanaf Bangkok ook. Enige is dat we de aansluiting in Bangkok op Don Muang niet moeten missen, maar 2,5 uur overstaptijd zou wel redelijk moeten zijn lijkt me.

Van Bangkok naar Chiang Mai toe op de heenweg wordt het de nachttrein, 2e klas. Ben benieuwd, bedden staan in de lengte van het treinstel, dus je hebt geen aparte afgesloten coupe's met 'viertjes' :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:55:54 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118677483
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:13 schreef Jappe90 het volgende:
Mijn vriendin gaat binnenkort naar Thailand & Cambodja (balen voor mij, leuk voor haar).

Ze vliegt op Bangkok en wilt graag direct een SIM-kaart kopen, zodat het bellen naar Nederland een stuk voordeliger is. Kan dit op het vliegveld of houden ze daar hoge prijzen aan i.v.m. de vele toeristen? Nog een tip welke simkaart te nemen?

Over het pinnen van geld. Dit is bij de AEON automaten dus voordeliger? Al rekent de Nederlandse bank (in dit geval Abn Amro) natuurlijk altijd kosten. Ik had al gelezen dat het beter is om geen ronde bedragen te pinnen, anders krijg je biljetten met hoge waarde.

Alles tips zijn welkom. Bedankt!
Afhankelijk van de maatschappij worden er soms simkaarten uitgedeeld bij aankomt. Anders is het ook mogelijk om bij elke family market of 7/11 een simkaart te kopen, tip, op Suvarnabhumi kan het nu weer net niet bij de 7/11 (of je moet degene in de parkeergarage hebben maar die ga je als toerist niet zomaar vinden), op de verdieping waar de bussen vertrekken, 1 verdieping onder de arrivals kan je in de supermarkt die naast de foodcourt zit wel een simkaart kopen.

Op Bangkok Airport zijn er geen AEON machines, je kan het beste een klein bedrag wisselen gezien de wisselkoers hier zeker 1,5 THB onder de echte koers ligt, de enige uitzondering is het Kasikornbank Wisselkoershokje bij de ingang van de skytrain naar Bangkok, als je goed kijkt zie je dat dit hokje ook staat op het gebied van de SRT en niet op de luchthaven, vandaar dat de wisselkoers daar beter is.
Met de AEON machines kan je overigens alleen 1000 THB notes pinnen, maar een aankoop in de 7/11 lost dit probleem snel op natuurlijk.
AEON machines in Bangkok staat onder andere in de BIG C Chidlom en op de 2de verdieping bij de roltrap (de verdieping dat je naar National Stadium kan lopen via de departmentstore Tokyu) in het MBK shopping center.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:52:16 #168
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118687080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:13 schreef Jappe90 het volgende:

Over het pinnen van geld. Dit is bij de AEON automaten dus voordeliger? Al rekent de Nederlandse bank (in dit geval Abn Amro) natuurlijk altijd kosten. Ik had al gelezen dat het beter is om geen ronde bedragen te pinnen, anders krijg je biljetten met hoge waarde.

Niet elke bank rekent kosten. Koersopslag wel altijd, maar vaste kosten niet altijd. Bij ABN-AMRO is er de Young Professional rekening, bij ING een aantal pakketten.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:54:47 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118687225
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:52 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Niet elke bank rekent kosten. Koersopslag wel altijd, maar vaste kosten niet altijd. Bij ABN-AMRO is er de Young Professional rekening, bij ING een aantal pakketten.
Bij de Rabobank een totaalpakket, al moet ik zeggen dat AEON en Rabobank wereldpas geen goede combinatie zijn, mijn transactie wordt structureel afgewezen, welke hoeveelheid ik wil pinnen, en dat heeft niets met het saldo op de rekening te maken. (Al ging de laatste keer in de MBK het wonderbaarlijk goed en komt er opeens geld uit de automaat terwijl ik dat nu juist net niet wilde).

Door de koersopslag is het overigens vaak voordeliger om contant te wisselen bij de vele wisselkantoortjes, al is dat natuurlijk niet veilig met een bulk geld rond te reizen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118688021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Na wat onderzoek gaan we waarschijnlijk 's ochtends vroeg met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok, en 2,5 uur later vliegen we met Nok Air van Bangkok naar Surat Thani, bussen naar Don Sak en dan met de catamaran naar Koh Phangan :) Nok Air heeft voor het stuk van Bangkok naar Koh Phangan iig een all-in-one pakket wat er wel redelijk uit ziet, geen gezeik met shady bussen vanaf Bangkok ook. Enige is dat we de aansluiting in Bangkok op Don Muang niet moeten missen, maar 2,5 uur overstaptijd zou wel redelijk moeten zijn lijkt me.

Van Bangkok naar Chiang Mai toe op de heenweg wordt het de nachttrein, 2e klas. Ben benieuwd, bedden staan in de lengte van het treinstel, dus je hebt geen aparte afgesloten coupe's met 'viertjes' :+
Lekkere puzzel is het om van Chiang Mai naar het zuiden te komen he :P Ik wil z.s.m. in het zuiden van de Andaman zeide komen. BKK-CM op de heenreis wordt ook nachttrein 2e klas.
Terug dacht ik eerst dat het ChiangMai-Phuket-Ferry Kohlipe werd, maar uiteindelijk besloten dat het sneller is om te vliegen naar BKK. Dan diezelfde avond de nachttrein naar Trang en van daaruit naar de ferry om vervolgens een week enorm hard te relaxen :) Terug wordt het een combi-ticket van Nokair om in 1 dag weer in Bangkok te komen. Over een week is het bijna zo ver, enorm zin in :D
Too much is never enough!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:30:10 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118689403
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Lekkere puzzel is het om van Chiang Mai naar het zuiden te komen he :P Ik wil z.s.m. in het zuiden van de Andaman zeide komen. BKK-CM op de heenreis wordt ook nachttrein 2e klas.
Terug dacht ik eerst dat het ChiangMai-Phuket-Ferry Kohlipe werd, maar uiteindelijk besloten dat het sneller is om te vliegen naar BKK. Dan diezelfde avond de nachttrein naar Trang en van daaruit naar de ferry om vervolgens een week enorm hard te relaxen :) Terug wordt het een combi-ticket van Nokair om in 1 dag weer in Bangkok te komen. Over een week is het bijna zo ver, enorm zin in :D
Hm, ik had commentaar, maar laat maar. Je zal het wel goed uitgezocht hebben ;)
pi_118694529
Weet iemand toevallig (op Ebay) welk verloopstekkertje ik nodig heb om een apparaat (in dit geval een lamp) met thaise stekker in NL te kunnen gebruiken?
pi_118694571
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 05:32 schreef Trusten het volgende:
Weet iemand toevallig (op Ebay) welk verloopstekkertje ik nodig heb om een apparaat (in dit geval een lamp) met thaise stekker in NL te kunnen gebruiken?
Ik heb hier werkelijk overal gewoon mijn Nederlandse iPhone stekker kunnen gebruiken om m op te laden dus ga er van uit dat dit voor een lamp niet anders is
pi_118694628
Je kan gewoon een andere stekker aan het snoertje maken. Te koop bij de bouwmarkt voor een paar euro. En anders zo'n wereldstekker halen van Azië naar Europa. Bij de ANWB of Xenos ofzo.
pi_118694719
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hm, ik had commentaar, maar laat maar. Je zal het wel goed uitgezocht hebben ;)
tips zijn welkom hoor :) en ben ook benieuwd hoe druk het is om van phangan vlak na de jaarwisseling weer van het eiland te komen richting Bangkok. Zullen wel niet de enigen zijn :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_118695888
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hm, ik had commentaar, maar laat maar. Je zal het wel goed uitgezocht hebben ;)
Laat maar horen hoor, ik had nog wel het idee dat er overige opties waren, maar nog niet aan toe gekomen die te onderzoeken ;) ik dacht dat vliegen van Chiang Mai naar BKK , over op de nachttrein (dus 's ochtends aankomen bij de Ferry) en vervolgens in de middag op koh lipe belanden het snelste was, maar als je een betere optie hebt hoor ik het graag!
Too much is never enough!
pi_118695969
Op de manier zoals wij het willen doen vliegen we om half 7 's ochtends vanaf Chiang Mai naar BKK, aankomst iets van 8 uur ofzo. En dan 2,5 uur wachten op de vlucht van BKK naar Surat Thani, die ook iets van 1,5 uur duurt. Lijkt me veel sneller dan een trein. Bussen van BKK naar Chumporn en vanaf daar de ferry duurt ook alleen al 12 uur voor de bus.

De snelste manier (en ook de duurste) is rechtstreeks vliegen van BKK naar Samui en dan nog een stukje met de ferry.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_118699721
Bedankt voor de antwoorden! Suvarnabhumi is gewoon BKK airport toch? Daar is het dus mogelijk om een SIM-kaart te scoren! Maakt de provider nog wat uit?
pi_118704082
Nee, al zal ik voor de groene (ben de naam kwijt) gaan. Sowieso, je vriendin gaat toch niet kamperen op de airport of wel? Indien nee, waarom koopt ze zo'n ding niet gewoon als ze in Bangkok zelf is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 1 november 2012 @ 22:13:42 #180
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118725198
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 06:14 schreef FriedDuck het volgende:

[..]

Ik heb hier werkelijk overal gewoon mijn Nederlandse iPhone stekker kunnen gebruiken om m op te laden dus ga er van uit dat dit voor een lamp niet anders is
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 05:32 schreef Trusten het volgende:
Weet iemand toevallig (op Ebay) welk verloopstekkertje ik nodig heb om een apparaat (in dit geval een lamp) met thaise stekker in NL te kunnen gebruiken?
Amerikaanse......................
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118813129
Iemand tips voor op welk eiland het (extra) leuk is om (westers) nieuwjaar te vieren?
pi_118990500
bijna vertrekken :7 hoop dat over 2 weken het weer op op koh lipe een beetje goed zomers weer hebben, maar volgens voorspellingen wordt het een verrassing. Zou wel jammer zijn als het op Ko Tao ineens mooi weer zou zijn, was juist de rede om aan deze kant van Thailand te gaan zitten :+ Kan niet wachten tot we in Thailand zijn zondag, dan eerst het noorden verkennen.

[ Bericht 14% gewijzigd door The6thgate op 08-11-2012 19:50:11 ]
Too much is never enough!
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:09:21 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119015840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:44 schreef The6thgate het volgende:
bijna vertrekken :7 hoop dat over 2 weken het weer op op koh lipe een beetje goed zomers weer hebben, maar volgens voorspellingen wordt het een verrassing. Zou wel jammer zijn als het op Ko Tao ineens mooi weer zou zijn, was juist de rede om aan deze kant van Thailand te gaan zitten :+ Kan niet wachten tot we in Thailand zijn zondag, dan eerst het noorden verkennen.
Ik ken iemand die deze week op Koh Tao was en prachtig weer heeft gehad...
pi_119020341
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:08 schreef FriedDuck het volgende:
Iemand tips voor op welk eiland het (extra) leuk is om (westers) nieuwjaar te vieren?
Ik ga naar Koh Phi Phi! Maar de echte echte party is natuurlijk Full Moon op Koh Phangan.
pi_119022755
* Ener-G gaat naar de 'eckte' op Koh Phangan

Al heb ik geen flauw idee wat me te wachten staat verder, zal wel 1 grote teringzooi zijn :D Volgens de een is het walgelijk slecht, en volgens de ander een superfeest, we gaan het zien :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119022949
de half moon parties de dagen ervoor en na zijn naar mijn ervaring leuker :)
Wie dit leest is hek.
pi_119023139
Ik vond zelf de poolparty twee dagen ervoor echt fenomenaal. Full Moon zelf (en zeker tijdens nieuwjaar) is inderdaad chaos, zorg dat je je vrienden niet uit het oog verliest want je vindt elkaar nooit meer terug. (ik heb de helft van de tijd in m'n eentje op het strand rondgelopen hopeloos op zoek naar vrienden)
pi_119023157
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:11 schreef Ener-G het volgende:
* Ener-G gaat naar de 'eckte' op Koh Phangan

Al heb ik geen flauw idee wat me te wachten staat verder, zal wel 1 grote teringzooi zijn :D Volgens de een is het walgelijk slecht, en volgens de ander een superfeest, we gaan het zien :)
Bungalow al geboekt? Hoop het voor je want alles zit ondertussen al vol gok ik.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:25:53 #189
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_119023303
Ik maak in m'n eentje altijd de mooiste avonturen mee dus zo'n ramp is dat niet. :+ Al moet je ze niet meteen na 30 minuten al kwijtraken idd. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_119024124
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Bungalow al geboekt? Hoop het voor je want alles zit ondertussen al vol gok ik.
yep, evenals de ferry. Al zitten we in het noorden, in het rustige gedeelte van het eiland. Kerst, half moon, full moon en o/n we gaan het allemaal meemaken :p Gare is dat je minimaal een aantal dagen moet boeken omdat je rond de kerst zit, maar we kunnen hem nog altijd tijdelijk peren voor een paar dagen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119273162
Na een paar dagen in Bangkok te zijn geweest, ben ik toch wel erg blij om vooral weg te zijn van Khao San Road. Zit nu in Ayuthaya en geniet nu vooral van de relatieve rust:).

Ik wil morgen/overmorgen eigenlijk naar het Khao Yai national park, maar ik lees dat het in het weekend er druk kan zijn. Is het handiger voor mij om een paar dagen te wachten en eerst naar Lopbutri etc te gaan?
pi_119273211
Full moon :') treurig uitgebuit puberaal zooitje. Deceptie. Veel leukere feestjes zijn er.
Maar ieder zijn ding.
pi_119275603
Ik ga ook weer ergens in januari. Als ik tenminste een beetje een goedkoop ticket kan scoren. Ik denk eraan te wachten op een lastminute, aangezien ik vrij flexibel ben met data. Denken jullie dat dat verstandig is?

Deze keer blijf ik niet alleen in Thailand though. Ik ga een jongen opzoeken die ik in januari heb ontmoet in Thailand en die ik sindsdien al een keer of vier heb gezien in europa her en der en die nu in Cambodja zit. En mijn beste vriend reist ook in die regio rond daar in die tijd, dus die ga ik ook opzoeken. Perfecte combi: eerst week alleen, week beste vriend, week alleen, week vriendje, week alleen. (en dan zit ik niet per se vast aan een week iedere keer :+) Wat Silenus zegt is wel waar: als je alleen bent ontmoet je veel meer mensen en heb je veel meer neiging om je te laten meevoeren met de dingen die gebeuren en dat vind ik echt supertof. Maar ik vind het ook leuk om herinneringen te maken met mensen waar ik om geef, dus ideaal plan dit wat mij betreft.
pi_119280727
Ik heb geen ervaring met lastminutes, zou het als ik jou was even vragen in het 'hoe kom ik goedkoop van A naar B' topic in TRV, daar weten veel mensen wel wanneer er goede aanbiedingen zijn.
pi_119280860
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:49 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb geen ervaring met lastminutes, zou het als ik jou was even vragen in het 'hoe kom ik goedkoop van A naar B' topic in TRV, daar weten veel mensen wel wanneer er goede aanbiedingen zijn.
Had ik al gedaan, maar dat topic is een beetje dood lijkt wel. Terwijl het me bij eerdere reizen echt zeer geholpen heeft. Maar goed, misschien was mijn vraag niet specifiek genoeg.
pi_119281008
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Had ik al gedaan, maar dat topic is een beetje dood lijkt wel. Terwijl het me bij eerdere reizen echt zeer geholpen heeft. Maar goed, misschien was mijn vraag niet specifiek genoeg.
Hmm zonde. Maar ik zou het verder niet weten, ik hou zelf niet zo van lastminutes, ben bang dat de prijs alleen maar op loopt en heb het gewoon graag geboekt :P maar als je houdt van risico nemen moet je het vooral doen! Ondertussen gewoon prijzen in de gaten houden en mocht je halverwege een geweldig aanbod tegenkomen dan boeken.
pi_119281576
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:57 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hmm zonde. Maar ik zou het verder niet weten, ik hou zelf niet zo van lastminutes, ben bang dat de prijs alleen maar op loopt en heb het gewoon graag geboekt :P maar als je houdt van risico nemen moet je het vooral doen! Ondertussen gewoon prijzen in de gaten houden en mocht je halverwege een geweldig aanbod tegenkomen dan boeken.
Ik zou ook liever nu boeken, maar prijzen onder de 700 heb ik niet kunnen vinden. (iig niet rechtsstreeks)

Ik denk dat ik het erop gok idd en dan zodra er ergens een aanbieding is ik mijn slag sla. :Y
pi_119282004
Van plan om in de zomer naar Thailand te gaan maar hoe kan je het beste daar tussen de steden reizen?
pi_119282259
You name it :D trein, bus, minivan, allemaal dikke prima.
pi_119288055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:25 schreef kurk_droog het volgende:
Van plan om in de zomer naar Thailand te gaan maar hoe kan je het beste daar tussen de steden reizen?
Ik vond het zelfs makkelijker om in Thailand te reizen dan in nederland. Land is helemaal ingesteld op Backpackers. Om de drie metrer zit een reisbureautje die alles voor je kan regelen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 02:41:13 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_119303702
@ conleche:

Gewoon boeken voor 700 in januari.
Geen gelul met overstappen en je gaat anyway, dat is wel duidelijk :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_119304932
Dat is helemaal waar, ik zou een moord doen voor een terugvlucht zonder overstap ;( 5 uur in Cairo, wie heeft daar nou zin in..
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 08:37:08 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_119304972
Het ligt eraan, maar ons is het vaak wel waard hoor, een rechtstreekse vlucht. Of het financieel voordeel moet belachelijk groot zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119305364
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zou ook liever nu boeken, maar prijzen onder de 700 heb ik niet kunnen vinden. (iig niet rechtsstreeks)

Ik denk dat ik het erop gok idd en dan zodra er ergens een aanbieding is ik mijn slag sla. :Y
Kijk eens in het van A naar B topic. Daar heeft laatst iemand een retour gescoord voor 300 euro.
pi_119305770
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kijk eens in het van A naar B topic. Daar heeft laatst iemand een retour gescoord voor 300 euro.
Als je maar twee weken wilt gaan is dat een prima deal inderdaad. :+

@APK. Ja ik ga ook wel, :P maar ik wacht nog even om te kijken of er een aanbieding komt. Ik wil ook rechtstreeks, echt geen zin om ergens 5 uur of langer te hangen.
pi_119306949
Mocht je gaan azen op een last-minute, bedenk je dan wel dat die er niet altijd komen. Dus voor hetzelfde geld betaal je ineens meer dan de 700 van nu.
  zaterdag 17 november 2012 @ 11:29:45 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119307112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zou ook liever nu boeken, maar prijzen onder de 700 heb ik niet kunnen vinden. (iig niet rechtsstreeks)

Ik denk dat ik het erop gok idd en dan zodra er ergens een aanbieding is ik mijn slag sla. :Y
Zelfs als je zoekt op een retourtje FRA-BKK vind je geen fatsoenlijk ticket meer voor onder de 700 euro in januari. Of vraag het aan Ozzietukker, die vliegt daarheen voor nooit meer dan 500 euro maar als je hem vraagt om hier nu eens een tripschedule in te scannen geeft hij nooit thuis.
Zelf heb ik een paar weken geleden nog een ticket voor 600 euro in januari weten te scoren, maar diezelfde tickets kosten nu ook al 898 euro. Ik zou maar gauw dat ticket voor 700 euro boeken nu.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_119307169
Godver, begint nu toch wel weer te kriebelen, als ik iets meer geld had zou ik zo nog een ticket boeken.
pi_119363228
Ik wil deze zomer alleen naar Thailand. Nu zag ik dat ze bij FOX van die single reizen aanbieden. Zijn die wat? Of kan ik beter gewoon ticket boeken en in Thailand backpackers ontmoeten? Gaat dat gemakkelijk?
pi_119373785
Ik heb geen idee over de single reizen, wat ik wel weet is dat er hier heel veel mensen in hun eentje reizen en je in hostels etc binnen vijf minuten aanspraak hebt en dan vaak ook met die mensen verder gaat reizen/uitstapjes maken.. Dus ik zou me weinig zorgen maken over het ontmoeten van anderen tijdens je reis.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 08:00:10 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_119373824
Houd er rekening mee dat de singles reizen van Fox in feite een groepsreis is. Alleen zijn de mensen die in de groep zitten allemaal single. En groepsreizen, daar moet je van houden :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119374203
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:57 schreef tech4u het volgende:
Of kan ik beter gewoon ticket boeken en in Thailand backpackers ontmoeten
pi_119375650
Ik heb vrijdag met een maat 2 tickets geboekt voor 6 februari naar Bangkok!!
Retourticket van 757 euro (goedkoper was niet te vinden).

Let the trip begin. 8-)
pi_119393906
Dank, ik ga eens informatie inwinnen over alleen reizen. Vind het toch wel spannend om alleen op pad te gaan, maar het lijkt me voor mij erg leuk maar ook leerzaam.
pi_119411052
en daarom is het altijd verstandig
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_119411308
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:24 schreef daanski82 het volgende:
en daarom is het altijd verstandig
en dit heeft wat met Thailand te maken? :{
pi_119418373
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:28 schreef tech4u het volgende:
Dank, ik ga eens informatie inwinnen over alleen reizen. Vind het toch wel spannend om alleen op pad te gaan, maar het lijkt me voor mij erg leuk maar ook leerzaam.
Je gaat backpacken lees ik?
Ik ga samen met een maat van me backpacken in februari tot augustus, beide zo groen als gras wat betreft het backpacken. :D

Erg spannend, en ik denk dat je het gewoon moet doen.
Overal lees je dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen tijdens je reis. :)
pi_119431733
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

en dit heeft wat met Thailand te maken? :{
sorry, verkeerd scherm :o :@
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_119534778
Via vakantieveilingen heb ik een mooi ticket gescoord waardoor ik mijn vriendin op kan zoeken! Ik vlieg op 29 december heen en op 13 januari weer terug.

Ik ben al bezig geweest om mij in te lezen over dit prachtige land, maar door mijn afstuderen heb ik weinig tijd om alle ins & outs te ontdekken. Ik hoop daarom dat jullie mij wat tips kunnen geven, jullie zijn immers de ervaringsdeskundigen ;).

Ik kom op 30 december aan in Bangkok en het is de bedoeling om hier te overnachten. Hier zijn een hoop guesthouses en hotels dus dat moet goed komen. De volgende dag willen we naar Ko Phangan. Dit hotel is zo goed als geregeld, dus met oud en nieuw hebben we onderdak. Wat is de beste manier om hier te komen?
Van nieuwsjaarsdag tot en met 13 januari is het programma nog open. Hebben jullie nog tips? Ik weet dat ik beperkt ben door de vrij korte periode dat ik er ben, maar we willen graag de mooiste plekken/eilanden verkennen voor zover dat mogelijk is. De exotische witte stranden en het blauwe water bijvoorbeeld. We hoeven niet alles te zien, er moet ook tijd zijn om lekker te relaxen. Ergens een bootje huren en lekker op zee dobberen lijkt me bijvoorbeeld geweldig!

Ik las overigens dat de omgeving rond Ranong nog ongerept is en dat de resorts betaalbaar zijn. Kunnen jullie dat bevestigen? De resorts in de populaire plaatsen houden steeds meer de westerse prijzen aan.

Bedankt!
pi_119537797
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:08 schreef daanski82 het volgende:

[..]

sorry, verkeerd scherm :o :@
Het 2e scherm :P

Het is wel erg luchtvochtig momenteel in Bangkok. Drie meter lopen en je bent helemaal bezweet. Ik kan me herinneren toen ik er in februari 2011 was dat het weer veel aangenamer was.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:53:35 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119543284
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het 2e scherm :P

Het is wel erg luchtvochtig momenteel in Bangkok. Drie meter lopen en je bent helemaal bezweet. Ik kan me herinneren toen ik er in februari 2011 was dat het weer veel aangenamer was.
Het is akelig weer voor de tijd van het jaar. Het zal eerdaags wel beter worden.
  zaterdag 24 november 2012 @ 07:08:06 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119565472
Wie vandaag in BKK is moet even z'n ogen openhouden. Men probeert te demonstreren rond Government House (Dusit), hoewel dat erg wordt tegengewerkt door de regering.
pi_119574780
Ja ik heb helemaal niets gemerkt van onrust eigenlijk vandaag, jullie wel?
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:47:44 #224
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119576565
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:08 schreef Gaoxing het volgende:
Wie vandaag in BKK is moet even z'n ogen openhouden. Men probeert te demonstreren rond Government House (Dusit), hoewel dat erg wordt tegengewerkt door de regering.
Lekker belangrijk. Het gaat erom gewoon in BKK een goeie tijd te hebben, De rest is hun probleem..
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:29:22 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119579636
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. Het gaat erom gewoon in BKK een goeie tijd te hebben, De rest is hun probleem..
:) Maar het kan natuurlijk wel je plannen overhoop gooien als er opeens wegen geblokkeerd zijn en je op bepaalde plekken niet kan komen. Of dat er opeens in de nacht een militaire coup gepleegd bleek te zijn dat ik de volgende dag van niets wetende de straat oploop en opeens overal militairen op de wegen zie staan.

Dus compleet kop in het zand steken is niet verstandig. Normaliter heeft een toerist er niet zo'n last van, maar chaos kan zomaar ontstaan en crowd control is in Thailand nog niet heel ver ontwikkeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 25 november 2012 @ 07:13:16 #226
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119591135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:29 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Maar het kan natuurlijk wel je plannen overhoop gooien als er opeens wegen geblokkeerd zijn en je op bepaalde plekken niet kan komen. Of dat er opeens in de nacht een militaire coup gepleegd bleek te zijn dat ik de volgende dag van niets wetende de straat oploop en opeens overal militairen op de wegen zie staan.

Dus compleet kop in het zand steken is niet verstandig. Normaliter heeft een toerist er niet zo'n last van, maar chaos kan zomaar ontstaan en crowd control is in Thailand nog niet heel ver ontwikkeld.
Dat dus. Als een lurker toevallig van plan was gisteren naar Dusit Zoo te gaan, of naar Vimanek Mansion, ofzo, waren er misschien betere keuzes. Het is toch aardig grimmig geworden.

En nee, Breathtaking, ik heb er ook weinig van gemerkt, maar ik woon er ook een aardig eind vandaan. Ik weet dat het pre-bruiloftsfeest waar een vriendin naartoe zou gaan wel preventief werd afgelast, bijvoorbeeld.
pi_119591175
Ik heb regelmatig dat een taxi je niet wilt meenemen als je langs een druk gedeelte moet bijvoorbeeld vanaf Sukhumvit richting Khoa San. Kan je dan hebt best eerst naar Hua Lamphong gaan met de skytrain/metro of blijven proberen?
  zondag 25 november 2012 @ 08:02:15 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119591199
Het ligt een beetje aan de tijd van de dag en de dag van de week. Maar als ik iets met de skytrain of metro kan doen, zal ik dat meestal verkiezen boven de auto.
pi_119591332
Misschien zit ik in januari even een weekje in Bangkok/Phuket

Ben echt jaloers op mijn moeder ;( Begin november 2 weken geweest, gaat 6 december weer tot 1e kerstdag en dan op 2 januari weer terug voor een week :') Tis dat ik niet zoveel vrij kan krijgen en een gezin heb....
pi_119591924
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 08:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Misschien zit ik in januari even een weekje in Bangkok/Phuket

Ben echt jaloers op mijn moeder ;( Begin november 2 weken geweest, gaat 6 december weer tot 1e kerstdag en dan op 2 januari weer terug voor een week :') Tis dat ik niet zoveel vrij kan krijgen en een gezin heb....
Waarom blijft ze niet gewoon 1 maand? Al dat gereis..
pi_119591965
quote:
5s.gif Op zondag 25 november 2012 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom blijft ze niet gewoon 1 maand? Al dat gereis..
Haar partner moet in NL af en toe zijn voor zaken en 2e kerstdag is ze bij ons en met oud en nieuw wil ze bij familie zijn ;)
Maar ze gaan gemiddeld 2 x per maand, soms alleen voor een weekendje of een midweekje en zodra de zomer begint wordt het geen Thailand maar St Tropez of Ibiza ;(
pi_119593881
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 10:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Haar partner moet in NL af en toe zijn voor zaken en 2e kerstdag is ze bij ons en met oud en nieuw wil ze bij familie zijn ;)
Maar ze gaan gemiddeld 2 x per maand, soms alleen voor een weekendje of een midweekje en zodra de zomer begint wordt het geen Thailand maar St Tropez of Ibiza ;(
Voor een weekendje naar Thailand? Wat bizar. Dat je daar zo'n lange vlucht voor over hebt..

Wel jaloersmakend dat ze het financieel en qua tijd zo makkelijk in kan delen.
pi_119667941
Sinds zondagochtend weer thuis, na 3 weken Thailand. Wat een geweldige vakantie! Alleen jammer dat ik op de een na laatste dag mn poot openhaalde aan een stuk glas op het strand, waarna ik viel, mn telefoon ben verloren, naar het ziekenhuis moest, naar de politie moest, volgende dag nog eens ziekenhuis, en vervolgens naar huis. maar goed, alles gaat uiteindelijk weer genezen zonder blijvende schade, heb alleen een 2 cm diepe snee in mn voet :'(

maar al met al, een superleuke vakantie gehad! :D
pi_119668102
Ouch.. geen slippers/schoenen aan gehad?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119668169
nee helaas niet :(

ik moet zeggen, het maakte het naar huis gaan wel makkelijker. Ik was al een beetje aan het balen dat het bijna voorbij was, maar na dat ongelukje vond ik het niet meer zo erg om naar huis te moeten :P

de voorkeursbehandelingen bij de vliegvelden waren ook erg aangenaam ;)
pi_119718098
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:46 schreef Jappe90 het volgende:
Via vakantieveilingen heb ik een mooi ticket gescoord waardoor ik mijn vriendin op kan zoeken! Ik vlieg op 29 december heen en op 13 januari weer terug.

Ik ben al bezig geweest om mij in te lezen over dit prachtige land, maar door mijn afstuderen heb ik weinig tijd om alle ins & outs te ontdekken. Ik hoop daarom dat jullie mij wat tips kunnen geven, jullie zijn immers de ervaringsdeskundigen ;).

Ik kom op 30 december aan in Bangkok en het is de bedoeling om hier te overnachten. Hier zijn een hoop guesthouses en hotels dus dat moet goed komen. De volgende dag willen we naar Ko Phangan. Dit hotel is zo goed als geregeld, dus met oud en nieuw hebben we onderdak. Wat is de beste manier om hier te komen?
Van nieuwsjaarsdag tot en met 13 januari is het programma nog open. Hebben jullie nog tips? Ik weet dat ik beperkt ben door de vrij korte periode dat ik er ben, maar we willen graag de mooiste plekken/eilanden verkennen voor zover dat mogelijk is. De exotische witte stranden en het blauwe water bijvoorbeeld. We hoeven niet alles te zien, er moet ook tijd zijn om lekker te relaxen. Ergens een bootje huren en lekker op zee dobberen lijkt me bijvoorbeeld geweldig!

Ik las overigens dat de omgeving rond Ranong nog ongerept is en dat de resorts betaalbaar zijn. Kunnen jullie dat bevestigen? De resorts in de populaire plaatsen houden steeds meer de westerse prijzen aan.

Bedankt!
Het hotel is geboekt. Ik ben er achter gekomen dat er enkele mogelijkheden zijn om naar Ko Samui te komen. Vliegtuig (kost ongeveer 80 euro pp), nachttrein (ong. 45 euro p.p.voor 1e klas) of de bus (ong 22 euro p.p.). Iemand ervaring met de nachttrein of de bus?

Hebben jullie nog tips voor de mooie/romantische/leuke plaatsen in deze regio? Bedankt!
pi_119739638
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Na wat onderzoek gaan we waarschijnlijk 's ochtends vroeg met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok, en 2,5 uur later vliegen we met Nok Air van Bangkok naar Surat Thani, bussen naar Don Sak en dan met de catamaran naar Koh Phangan :) Nok Air heeft voor het stuk van Bangkok naar Koh Phangan iig een all-in-one pakket wat er wel redelijk uit ziet, geen gezeik met shady bussen vanaf Bangkok ook. Enige is dat we de aansluiting in Bangkok op Don Muang niet moeten missen, maar 2,5 uur overstaptijd zou wel redelijk moeten zijn lijkt me.

Van Bangkok naar Chiang Mai toe op de heenweg wordt het de nachttrein, 2e klas. Ben benieuwd, bedden staan in de lengte van het treinstel, dus je hebt geen aparte afgesloten coupe's met 'viertjes' :+
Dit willen wij ook doen, dus Chaing Mai - DMK - zuiden (Krabi of Surat Thani).

Via Air Asia, Nok air etc. zijn het allemaal enkeltjes. Iemand ervaring of een idee hoeveel tijd ik op DMK nodig heb om vliegtuig uit te stappen, bagage van de band, terug naar departures en opnieuw inchecken :).
pi_119739884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:50 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Het hotel is geboekt. Ik ben er achter gekomen dat er enkele mogelijkheden zijn om naar Ko Samui te komen. Vliegtuig (kost ongeveer 80 euro pp), nachttrein (ong. 45 euro p.p.voor 1e klas) of de bus (ong 22 euro p.p.). Iemand ervaring met de nachttrein of de bus?

Hebben jullie nog tips voor de mooie/romantische/leuke plaatsen in deze regio? Bedankt!
ik zou gaan vliegen als ik jou was. kom je lekker fit aan, 1.5 uur vliegen + 1 uur wachten voor inchecken
met de trein: 10 uur trein, 1 uur busje, 1.5 uur boot
met de nachtbusbus: ongeveer het zelfde
pi_119740062
Ik ben zelf van chiang mai naar ko tao geweest met de bus, eerst van chiang mai naar bangkok, en dan z'n 12 uur later van bangkok naar ko tao (wel laatste stukje met de boot nog). Ik kan dat afraden omdat je gewoon gesloopt aankomt en je bent in principe gewoon 2 dagen kwijt. Weet niet hoe erg het was geweest alleen van bangkok naar ko tao zou zijn gegaan. Maar ik denk dat vliegen eigenlijk gewoon het fijnst is als je het geld kan missen en niet zo veel dagen hebt.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:05:36 #240
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119740841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:50 schreef Jappe90 het volgende:

Iemand ervaring met de nachttrein of de bus?
nachttrein is prima, je stapt om 19.00 uur in en om 7.00 uuur uitgerust uit.
wel een slaapplek nemen dan
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_119741485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:50 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Het hotel is geboekt. Ik ben er achter gekomen dat er enkele mogelijkheden zijn om naar Ko Samui te komen. Vliegtuig (kost ongeveer 80 euro pp), nachttrein (ong. 45 euro p.p.voor 1e klas) of de bus (ong 22 euro p.p.). Iemand ervaring met de nachttrein of de bus?

Hebben jullie nog tips voor de mooie/romantische/leuke plaatsen in deze regio? Bedankt!
Nachttrein is op zich prima, maar als je maar twee weken hebt zou ik misschien toch voor het vliegtuig gaan. Ik heb trouwens echt geen 45 euro betaald voor de nachttrein inclusief boot. Was meer iets van 25 euro.
pi_119741665
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef opreis het volgende:
Ik ben zelf van chiang mai naar ko tao geweest met de bus, eerst van chiang mai naar bangkok, en dan z'n 12 uur later van bangkok naar ko tao (wel laatste stukje met de boot nog). Ik kan dat afraden omdat je gewoon gesloopt aankomt en je bent in principe gewoon 2 dagen kwijt. Weet niet hoe erg het was geweest alleen van bangkok naar ko tao zou zijn gegaan. Maar ik denk dat vliegen eigenlijk gewoon het fijnst is als je het geld kan missen en niet zo veel dagen hebt.
Vliegtuig is wel een stuk duurder en ik vergat erbij te zeggen dat het geen rechtstreekse vlucht is naar Ko Samui. Je vliegt op Surat Thani en vanaf daar moet je nog stukje met de bus en met de ferry (dit komt nog bij de prijs).

@ Conleche: De gecombineerde tickets zijn niet online te boeken. Dus los treinkaartje 1e klas + bus + ferry kom je wel aan dat bedrag gok ik.
pi_119743157
Voor het stuk BKK - Koh Phangan waren we omgerekend iets van 75 euro kwijt pp. Vast niet het goedkoopste, maar we zaten er niet zo om te springen om weer minimaal 12 uur in een bus/trein te moeten zitten.

We moeten alleen nog kijken hoe we van Koh Phangan weer terug komen naar Bangkok na de jaarwisseling, maar daar hebben we 5 dagen de tijd voor. Wellicht dat we dat daar ter plekke regelen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119751226
Ik heb geboekt. 651 euro voor een ticket. Directe vlucht van China Airlines van 20 januari tot 20 maart.

Ha. Nu maar eens gaan bekijken wat ik allemaal ga doen en waar ik heen wil.
  donderdag 29 november 2012 @ 17:04:33 #245
6941 APK
Factual, I think.
pi_119751586
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:51 schreef conleche het volgende:
Ik heb geboekt. 651 euro voor een ticket. Directe vlucht van China Airlines van 20 januari tot 20 maart.

Ha. Nu maar eens gaan bekijken wat ik allemaal ga doen en waar ik heen wil.
Oeh lekker, twee maanden ~:)
Misschien een optie om een goedkoop ticket bij Air Asia te boeken om een van de andere landen in de regio te bezoeken?

Tijd zat :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_119752020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:04 schreef APK het volgende:

[..]

Oeh lekker, twee maanden ~:)
Misschien een optie om een goedkoop ticket bij Air Asia te boeken om een van de andere landen in de regio te bezoeken?

Tijd zat :+
Ja, goed hè! Ik heb maar gewoon geboekt, ik moet nog wel het één en ander regelen hier, maar dat lukt vast. :+

Ik ga zeker naar Cambodja, maar misschien ook nog wel naar Vietnam, Laos en of Maleisië. Ik moet nu wel gaan uitzoeken hoe het precies zit met al die visa, vorige keer was ik er precies een maand, dus toen had ik nergens last van. En ik kan misschien het eerste ticket naar Cambodja al wel vast vooruitboeken, maar daarna heb ik geen idee hoe lang ik waar blijf. Denk dat ik Bangkok in het begin nu oversla, op 1 nachtje acclimatiseren na, dan even een paar dagen ergens op een strand ga liggen, dan met een vriend Angkor Wat ga bezoeken en daarna ligt de rest open. Die andere vriend zit ook in Cambodja, maar tegen die tijd zit zijn werk in het weeshuis er ook wel op, dus dan kan ik met hem naar Vietnam of Maleisië. En ik wil ook zeker weer wat alleen reizen in die twee maanden.
pi_119753407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:26 schreef Ener-G het volgende:
Voor het stuk BKK - Koh Phangan waren we omgerekend iets van 75 euro kwijt pp. Vast niet het goedkoopste, maar we zaten er niet zo om te springen om weer minimaal 12 uur in een bus/trein te moeten zitten.

We moeten alleen nog kijken hoe we van Koh Phangan weer terug komen naar Bangkok na de jaarwisseling, maar daar hebben we 5 dagen de tijd voor. Wellicht dat we dat daar ter plekke regelen.
Ja, dat begrijp ik. Maar bij mij spelen de kosten wel mee :P
pi_119754284
Dan wordt het bussen van BKK naar Chumporn (ritje van 12 uur) en vanaf daar met een ferry, uurtje of 6 varen naar Koh Phangan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119754540
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:31 schreef Jappe90 het volgende:
Vliegtuig is wel een stuk duurder en ik vergat erbij te zeggen dat het geen rechtstreekse vlucht is naar Ko Samui. Je vliegt op Surat Thani en vanaf daar moet je nog stukje met de bus en met de ferry (dit komt nog bij de prijs).
je kunt wel degelijk direct op koh samui vliegen, check skyscanner.nl maar eens. voor zo'n 80 euro ben je de man.
pi_119754989
Dat was een maand die voorbij is gevlogen. Bangkok - Chiang Mai - Pai - Koh Tao - Ko Pha Ngan

Inclusief een buscrash (Lomprayah) tussen Chumphon en Bangkok.
pi_119755064
Ouch buscrash? :-o
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119755109
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:58 schreef Ener-G het volgende:
Ouch buscrash? :-o
Yep. We reden 80-90km/h toen we in een enorm gat in de weg reden. Gigantische knal, bus verloor grip en groef zich in in de modderige berm. We gingen rakelings langs een boom en kwamen tot stilstand 3-4 meter voor een andere boom. Ik zat voorin en zag de boom heel erg snel dichterbij komen. :X
pi_119756386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:41 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

je kunt wel degelijk direct op koh samui vliegen, check skyscanner.nl maar eens. voor zo'n 80 euro ben je de man.
Voor 80 euro p.p. rechtstreeks naar Ko Samui op 30 december? Dat kan ik niet vinden, ook niet via skyscanner. Kan je mij misschien zeggen hoe je dat hebt gevonden? Ik keek juist naar vluchten op Surat Thani omdat deze stuk goedkoper zijn.
pi_119756905
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:34 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Voor 80 euro p.p. rechtstreeks naar Ko Samui op 30 december? Dat kan ik niet vinden, ook niet via skyscanner. Kan je mij misschien zeggen hoe je dat hebt gevonden? Ik keek juist naar vluchten op Surat Thani omdat deze stuk goedkoper zijn.
oh sorry, misverstand, ik heb niet specifiek voor 30 september gekeken, ik dacht dat jij bedoelde dat je überhaupt niet rechtstreeks kon vliegen en dat leek mij nogal sterk.
pi_119757006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:47 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

oh sorry, misverstand, ik heb niet specifiek voor 30 september gekeken, ik dacht dat jij bedoelde dat je überhaupt niet rechtstreeks kon vliegen en dat leek mij nogal sterk.
Oke, nee dat had ik al lang gezien ;).
pi_119772821
Eind december op Samui willen vliegen red je echt niet voor 80 euro :D Die optie hadden wij ook al geprobeerd..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_119777965
Mijn plan is dus om van Bangkok vrij snel naar Cambodja te gaan, maar ik wil eerst een paar dagen op een eilandje niksen in een hangmat met wat cocktails onder handbereik. :9 Is Koh Chang dan wat? of Koh Kood? Of is er een ander eiland/plaats die iemand kan aanraden? Qua bereikbaarheid zal Koh Chang wel het meest voor de hand liggen neem ik aan?
pi_119778361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:51 schreef conleche het volgende:
Mijn plan is dus om van Bangkok vrij snel naar Cambodja te gaan, maar ik wil eerst een paar dagen op een eilandje niksen in een hangmat met wat cocktails onder handbereik. :9 Is Koh Chang dan wat? of Koh Kood? Of is er een ander eiland/plaats die iemand kan aanraden? Qua bereikbaarheid zal Koh Chang wel het meest voor de hand liggen neem ik aan?
Ja, prima eiland voor tussendoor. Lekker niksen en cocktails drinken, daar is koh chang zeker geschikt voor.
pi_119783671
Koh Chang is heerlijk ontspannen O+ zeker een goede plek voor een paar dagen nietsdoen (en evt een beetje heuveltjes op en af op een motorbike)
pi_119784402
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:08 schreef Breathtaking het volgende:
Koh Chang is heerlijk ontspannen O+ zeker een goede plek voor een paar dagen nietsdoen (en evt een beetje heuveltjes op en af op een motorbike)
Ik kan het alleen maar bevestigen, groetjes van Kai Bae Beach :P
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_119787845
En mocht je duiken leuk vinden, dat kan daar ook prima.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:28:33 #262
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119787892
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En mocht je duiken leuk vinden, dat kan daar ook prima.
Nou, daar zijn wel betere plekken voor in Thailand hoor!
pi_119787946
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nou, daar zijn wel betere plekken voor in Thailand hoor!
Dat zal ik zeker niet ontkennen. Echter, op doorreis naar Cambodja is het toch wel lekker om daar een duik te maken. Ik was aangenaam verrast de laatste keer.

Maar zoals je zegt, er zijn uiteraard betere plekken.
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:04:14 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119789032
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat zal ik zeker niet ontkennen. Echter, op doorreis naar Cambodja is het toch wel lekker om daar een duik te maken. Ik was aangenaam verrast de laatste keer.
Daar heb je vast gelijk in, beter dan Cambodia zal het wel zijn. Daar (Cambodia) is het niet heel best, heb ik begrepen. Al wordt daar aan gewerkt, blijkbaar.
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:05:55 #265
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119789081
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Daar heb je vast gelijk in, beter dan Cambodia zal het wel zijn. Daar (Cambodia) is het water niet echt helder, heb ik begrepen. Al wordt daar aan gewerkt, blijkbaar.
Als je daar wilt duiken, dagtripje naar een van de eilanden vóór de kust van Sihanoukville, en het water is net zo helder en schoon als overal in Thailand.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:23:18 #266
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119789645
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je daar wilt duiken, dagtripje naar een van de eilanden vóór de kust van Sihanoukville, en het water is net zo helder en schoon als overal in Thailand.
Ik had het al aangepast, helder is het wel, maar gevolgen van vissen met dynamiet zijn zichtbaar. Maar er wordt dus gewerkt aan herstel.
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:01:16 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_119819213
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:51 schreef conleche het volgende:
Mijn plan is dus om van Bangkok vrij snel naar Cambodja te gaan, maar ik wil eerst een paar dagen op een eilandje niksen in een hangmat met wat cocktails onder handbereik. :9 Is Koh Chang dan wat? of Koh Kood? Of is er een ander eiland/plaats die iemand kan aanraden? Qua bereikbaarheid zal Koh Chang wel het meest voor de hand liggen neem ik aan?
Leuke site met veel info over Koh Chang: www.iamkohchang.com

In 2004 hadden wij ook een ticket voor twee maanden naar Thailand.
Uiteindelijk de terugreis laten lopen en 3,5 maand op Koh Chang gebleven :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 2 december 2012 @ 01:03:42 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119831065
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:01 schreef APK het volgende:

[..]

Leuke site met veel info over Koh Chang: www.iamkohchang.com

In 2004 hadden wij ook een ticket voor twee maanden naar Thailand.
Uiteindelijk de terugreis laten lopen en 3,5 maand op Koh Chang gebleven :P
Van 2004 naar nu ...... Je herkent Koh Chang echt niet meer terug. In 2004 was het leuk en redelijk ongerept maar het is nu bijna overal een heel erg commerciel gebeuren aan het worden met uitzondering van Long Beach dan. dat is nog steeds van god en alle mensen verlaten en wordt je geacht met de kippen op stok te gaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 2 december 2012 @ 01:29:06 #269
6941 APK
Factual, I think.
pi_119831655
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 01:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Van 2004 naar nu ...... Je herkent Koh Chang echt niet meer terug. In 2004 was het leuk en redelijk ongerept maar het is nu bijna overal een heel erg commerciel gebeuren aan het worden met uitzondering van Long Beach dan. dat is nog steeds van god en alle mensen verlaten en wordt je geacht met de kippen op stok te gaan.
Wij gaan ook niet meer sinds vorig jaar, in 2000 waren we daar voor het eerst dus ik weet wat er allemaal veranderd is.

Nog steeds een leuk eiland wmb,zeker na de hectiek van oud en nieuw.

En als je echt rust zoekt zit je binnen no time op Koh Mak :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_119831925
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:01 schreef APK het volgende:

[..]

Leuke site met veel info over Koh Chang: www.iamkohchang.com

In 2004 hadden wij ook een ticket voor twee maanden naar Thailand.
Uiteindelijk de terugreis laten lopen en 3,5 maand op Koh Chang gebleven :P
wat zei de douanier?
pi_119835939
Ik zit nu op Koh Chang, Lonely Beach, en de atmosfeer is erg gemoedelijk hier. Er zijn een hoop leuke restaurantjes en barretjes en verder is er op het eiland genoeg te doen als je een scooter huurt.
  zondag 2 december 2012 @ 11:26:31 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_119836893
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 01:38 schreef YebCar het volgende:

wat zei de douanier?
Niks.
Een keer (twee maanden) visum verlengd en daarna even de grens overgegaan naar Cambodja, was toen iets makkelijker.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 3 december 2012 @ 08:08:20 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119869151
FYI: aanstaande woensdag 5 december is de konings verjaardag/vaderdag en nationale feestdag. Heel veel mensen zijn op het moment vrij, ook omdat volgende week maandag ook voor velen een vrije dag is.
pi_119875333
Iemand enig idee hoe en wat de kosten zijn om een (klein) kerstcadeau'tje naar iemand in chiang mai te sturen?
pi_119875422
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:19 schreef opreis het volgende:
Iemand enig idee hoe en wat de kosten zijn om een (klein) kerstcadeau'tje naar iemand in chiang mai te sturen?
PostNL

http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/
pi_119876666
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 08:08 schreef Gaoxing het volgende:
FYI: aanstaande woensdag 5 december is de konings verjaardag/vaderdag en nationale feestdag. Heel veel mensen zijn op het moment vrij, ook omdat volgende week maandag ook voor velen een vrije dag is.
Ik ben dan in Bangkok wat is een leuke plek om dan te zijn?
pi_119884077
wat vinden jullie trouwens van het eten in thailand? Ik vind het echt heerlijk! Alleen snap ik niet waarom ze al het citroengras, gember, etc., erin laten zitten, zit je aan tafel van alles uit te spugen. Of eten Thai dit soms allemaal op?
  maandag 3 december 2012 @ 17:09:51 #278
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_119885684
In de maand dat ik daar was heb ik aardig veel fried rice witch chicken en cashew nuts op.. Was vooral in chiang mai heerlijk haha
Koekoek
pi_119885929
Ik vind het heerlijk. Zelfs de meest dubieus uitziende stalletjes op straat. Ook was ik een fan van de curry. Tot ik mezelf wilde bewijzen en een groene curry met rijst bestelde, bereid op de wijze zoals de eigenaren van het restaurantje het zelf ook eten. Nou, dat heb ik geweten ook. Ik ben die avond 3 liter vocht verloren denk ik _O-
  dinsdag 4 december 2012 @ 04:52:11 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119907194
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 13:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik ben dan in Bangkok wat is een leuke plek om dan te zijn?
Geen idee :D Ik heb twee Nederlandse kinderen, dus ik heb 5 december altijd doorgebracht op de ambassade, met een man in een rode mantel :)
pi_119950616
Wat is een goede plek om voor kleding te shoppen in Bangkok? Ik ben bij Central World geweest maar daar zitten alleen maar designer winkels en een Zara die veel duurder is dan in NL :')

Terminal 21 was wel oké. Daar zitten een hoop kledingwinkels en ook betaalbaar.
pi_119950822
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is een goede plek om voor kleding te shoppen in Bangkok? Ik ben bij Central World geweest maar daar zitten alleen maar designer winkels en een Zara die veel duurder is dan in NL :')

Terminal 21 was wel oké. Daar zitten een hoop kledingwinkels en ook betaalbaar.
MBK? Is 200 meter van Central World.

Merkkleding is in alle gevallen veel duurder dan in NL.
pi_119954039
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is een goede plek om voor kleding te shoppen in Bangkok? Ik ben bij Central World geweest maar daar zitten alleen maar designer winkels en een Zara die veel duurder is dan in NL :')

Terminal 21 was wel oké. Daar zitten een hoop kledingwinkels en ook betaalbaar.
siam square
anders discovery/siam
  woensdag 5 december 2012 @ 23:16:35 #284
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119979447
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is een goede plek om voor kleding te shoppen in Bangkok? Ik ben bij Central World geweest maar daar zitten alleen maar designer winkels en een Zara die veel duurder is dan in NL :')

Terminal 21 was wel oké. Daar zitten een hoop kledingwinkels en ook betaalbaar.
Voor kwaliteits en of merkkleding? Die is er dus simpel niet! Voor populaire kleding ga je naar Hong Kong en "merk" kleding koop je in Amerika. OK in MBK kun je een leuke leakage merk jeans scoren voor 1000 Bt maar veel meer kwaliteit zul je echt in Thailand niet aantreffen. natuurlijk is er zat te koop, maar als je de imitatie nylon rotzooi even vergeet, blijft er buiten een maatkostuum maar heel weinig over dat nog betaalbaar is. Je bent een jaartje of tien te laat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_119980029
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:01 schreef APK het volgende:

[..]

Leuke site met veel info over Koh Chang: www.iamkohchang.com

In 2004 hadden wij ook een ticket voor twee maanden naar Thailand.
Uiteindelijk de terugreis laten lopen en 3,5 maand op Koh Chang gebleven :P
Dank! Wat vond jij het leukste/mooiste strand? Ik wil wel wat mensen om me heen, maar liever niet al te veel bucket drinkende tieners. Liefst een beetje relaxed hippiesfeertje.
  donderdag 6 december 2012 @ 00:07:42 #286
6941 APK
Factual, I think.
pi_119981457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Dank! Wat vond jij het leukste/mooiste strand? Ik wil wel wat mensen om me heen, maar liever niet al te veel bucket drinkende tieners. Liefst een beetje relaxed hippiesfeertje.
Ik zou gewoon op White Sand Beach (is wel het meest toeristisch, maar daardoor ook comfortabel en het heeft alles, ook een rustig gedeelte aan de noordkant) beginnen en een scooter huren om het eiland te verkennen om te kijken wat je leuk vindt. :Y

Voor de échte hippieshit moet je bij wat ooit het Treehouse op Lonely Beach was zijn, maar dat is echt afgelegen aan de andere kant van het eiland.
Geen 7/Eleven of wat dan ook in de buurt :{w
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_119981991
Ik moet wel een 7/eleven!

(Nou ja, ik kwam daar best vaak)

Ok, ga ik een hutje proberen te vinden in het noordelijk gedeelte van White Sand beach.
  donderdag 6 december 2012 @ 01:47:15 #288
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119983607
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:32 schreef Byte_Me het volgende:
wat vinden jullie trouwens van het eten in thailand? Ik vind het echt heerlijk! Alleen snap ik niet waarom ze al het citroengras, gember, etc., erin laten zitten, zit je aan tafel van alles uit te spugen. Of eten Thai dit soms allemaal op?
Het eten is lekker, maar gaat na een paar weken wel wat vervelen. Het zijn allemaal variaties op hetzelfde (pasta of rijst met vlees, vis of garnalen), enkele uitzonderingen daargelaten. Ik had ook de neiging steeds te weinig te eten, was enorm afgevallen na 4 maanden ZO Azië en dat is voor mij niet de bedoeling, ben al te licht eigenlijk. Gelukkig zat het er na een weekje aardappelen en grote lappen vlees wel weer aan.

Al met al beviel het eten in Maleisië me beter, ook al zit daar net zo veel/weinig variatie in als in Thailand. Het was vooral méér en vetter (pindasaus...).
Singapore was de overtreffende trap qua eten, want daar hebben ze gewoon alles.

Ik ben trouwens nooit in het noorden van Thailand geweest, dus die rijst met kip en cashew noten zegt me niks. Het was vooral green curry, red curry, massaman curry, penang curry, pad Thai en Tom Yum wat de klok sloeg. De vis in de duurdere restaurants was ook super natuurlijk.
  donderdag 6 december 2012 @ 01:54:04 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119983720
En blijkbaar ziet Bangkok er zó uit op 5 december :D

pi_119985360
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:07 schreef APK het volgende:

[..]

Ik zou gewoon op White Sand Beach (is wel het meest toeristisch, maar daardoor ook comfortabel en het heeft alles, ook een rustig gedeelte aan de noordkant) beginnen en een scooter huren om het eiland te verkennen om te kijken wat je leuk vindt. :Y

Voor de échte hippieshit moet je bij wat ooit het Treehouse op Lonely Beach was zijn, maar dat is echt afgelegen aan de andere kant van het eiland.
Geen 7/Eleven of wat dan ook in de buurt :{w
Wel gewoon een supermarkt die alles heeft.
pi_119985956
Ben benieuwd of ze op Koh Samui en Koh Phangan weer elektriciteit hebben, die zaten de afgelopen 2 dagen zonder, op wat generatorstroom na, maar ook de brandstof begint op te raken.

Wel lekker rustig op Samui, 1000 toeristen ipv de gebruikelijke 20.000 :+

http://www.bangkokpost.co(...)oh-samui-koh-phangan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 6 december 2012 @ 17:56:18 #292
6941 APK
Factual, I think.
pi_120003667
quote:
12s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:27 schreef conleche het volgende:
Ik moet wel een 7/eleven!

(Nou ja, ik kwam daar best vaak)

Ok, ga ik een hutje proberen te vinden in het noordelijk gedeelte van White Sand beach.
Eigenlijk is het uiterste noorden van White Sand Beach behoorlijk fancy tegenwoordig.
Rond de rots die een scheiding tussen het noorden en het zuiden vormt zitten nog wel een paar dingen:



Zelf zou ik daar niet bij 'Independent Bo' logeren, dat was altijd een beetje vies :+
Maar die hutjes links op de foto zijn bv best leuk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_120007985
3 weken Thailand waren top! Eten was ook echt heerlijk. Afhaal-wok/chinees smaakt nu dan ook helemaal nergens meer naar :')
Too much is never enough!
  donderdag 6 december 2012 @ 20:11:54 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120009865
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:07 schreef APK het volgende:

[..]

Voor de échte hippieshit moet je bij wat ooit het Treehouse op Lonely Beach was zijn, maar dat is echt afgelegen aan de andere kant van het eiland.
Geen 7/Eleven of wat dan ook in de buurt :{w
Dat is dus Long Beach. en het Treehouse bestaat nog steeds. Regeltjes van flessen hervullen etc. ook nog steeds hetzelfde. Volgens mij is het daar in 10 jaar geen spat veranderd. Ik was er 2 jaar geleden nog een keer, en de enige keer dat ik in Thailand ooit een lekke band met een motobike had was dus daar. Van god en alle mensen verlaten, maar wel een lokale buurman met handen en voeten zo gek gekregen dat hij die scooter inlaadde en naar de dichtsbijzijnde reparatiehut, meer was het niet bracht. Moest wel met 500 bt gewapperd worden want anders gebeurde er dus helemaal niets.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 6 december 2012 @ 20:16:05 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120010081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Moest wel met 500 bt gewapperd worden want anders gebeurde er dus helemaal niets.
En dat is zo jammer aan Thailand. Echt aardige mensen die gewoon behulpzaam zijn, zoals vaak op de Filipijnen, zijn er weinig. Geld, geld, geld!
pi_120010688
Tja zit vanuit de Thai ook in de oorsprong van het Boeddhisme, rijkdom moet gedeeld worden :P Al is het wel een beetje frustrerend dat je als farang standaard als wandelende ATM wordt gezien.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 6 december 2012 @ 22:11:03 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120016579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:16 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En dat is zo jammer aan Thailand. Echt aardige mensen die gewoon behulpzaam zijn, zoals vaak op de Filipijnen, zijn er weinig. Geld, geld, geld!
Ik moet wel zeggen dat het er een beetje aan ligt waar e.e.a. gebeurd. Op het platteland waar het niet toeristisch is heb ik genoeg vriendelijke mensen meegemaakt, van mensen die het niet zagen zitten mij alleen op pad te laten gaan en alles wilde regelen om mij op plaats van bestemming te krijgen tot een reparateur die een lekke band van mijn brommer ondanks dat hij eigenlijk al gesloten was voor 20 THB wilde plakken. (Uiteraard die man meer gegeven, want ik kon het niet verkroppen dat dit voor zo weinig geld gedaan ging worden).

Maar in de toeristische gebieden gaat het wat meer om geld, dat is zeker waar, in Indonesië zijn ze dan over het algemeen overal wat behulpzamer, naast in Maleisie, maar in Maleisie hebben de meeste mensen het over het algemeen gezien ook wat beter dan in Thailand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 december 2012 @ 01:16:26 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120023310
Ik vond Maleisie in de toeristische gebieden juist behoorlijk gedreven door geld en weinig vriendelijk. Zo zie je maar.... :)

Ik heb het idee dat het in Thailand heel erg aan jezelf ligt: als je zelf relaxed bent en tijd maakt voor een glimlach, zijn de mensen om je heen veelal ook relaxed en vriendelijk.
pi_120023855
Is wel echt een dingetje voor vrouwen die naar Thailand komen he, zo'n flobberbroek :') Je ziet iedereen er mee lopen.
pi_120719092
Nog 6 dagen en dan vertrek ik naar Thailand! Heel erg veel zin in! Oud en Nieuw vieren we op Koh Phangan om vervolgens de mooie plekken van Thailand te ontdekken. Waarschijnlijk blijven we nog 1 a 2 dagen op Koh Samui om bij te komen.
Het idee is om daarna naar de westkust te gaan. Zo heb ik gelezen dat de natuur rond Ranong erg mooi en ongerept is. Mensen die dit kunnen bevestigen?

Hebben de ervaren Thailandkenners nog tips voor mooie plekken op en rond Koh Samui en het westen?

Mijn dank is groot voor jullie hulp! :)
  maandag 24 december 2012 @ 15:27:33 #301
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120719713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is wel echt een dingetje voor vrouwen die naar Thailand komen he, zo'n flobberbroek :') Je ziet iedereen er mee lopen.
Ja, en dan ook nog vooral Nedelandse vrouwen. En zich dan wel druk maken dat teva's niet 'in' zouden zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')