abonnement Unibet Coolblue
pi_117470363

Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.


Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.


Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.


Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die binnenkort uit zou komt.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:





Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
Speciale Korting voor Nederlanders/Belgen op pre-order G3 (afgelopen)


[ Bericht 19% gewijzigd door Ebbao op 01-10-2012 19:56:58 ]
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:18:47 #2
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117470548
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:14 schreef Ebbao het volgende:

[..]

+/- 150.
Ok, dat is nog steeds belachelijk goedkoop.
Staat ergens een beschrijving van de 'procedure' bij het bestellen, moet je ergens op letten o.i.d.?
pi_117470582
[Jiayu]#4 - We zijn er bijna, maar nog niet helemaal ;)

Denk niet dat je ergens op hoeft te letten. De stroomplug is een amerikaanse, dus een adaptertje voor nog geen dollar er bij is wel gemakkelijk denk ik.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:20:12 #4
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117470620
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:19 schreef Melkunie het volgende:
[Jiayu]#4 - We zijn er bijna, maar nog niet helemaal ;)

Denk niet dat je ergens op hoeft te letten. De stroomplug is een amerikaanse, dus een adaptertje voor nog geen dollar er bij is wel gemakkelijk denk ik.
Maar.. Ik ben niet zo ervaren in buitenlandse winkelactiviteiten, behalve bij DX dan.
pi_117470662
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:19 schreef Melkunie het volgende:
[Jiayu]#4 - We zijn er bijna, maar nog niet helemaal ;)

Denk niet dat je ergens op hoeft te letten. De stroomplug is een amerikaanse, dus een adaptertje voor nog geen dollar er bij is wel gemakkelijk denk ik.
Wist ik niet eens :+ Maar die heb ik nog wel liggen hier :)
pi_117470687
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:20 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Maar.. Ik ben niet zo ervaren in buitenlandse winkelactiviteiten, behalve bij DX dan.
Je moet alleen bedenken bij welke winkel je wil bestellen (denk dat lightake nog steeds de goedkoopste is), en of je DHL of Airmail als verzendmethode neemt.
Geen referral hier.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:22:21 #7
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117470718
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Je moet alleen bedenken bij welke winkel je wil bestellen (denk dat lightake nog steeds de goedkoopste is), en of je DHL of Airmail als verzendmethode neemt.
Wat is het verschil tussen DHL en Airmail?
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:22:48 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117470732
Ebbao, kan je de huidige faq voor ons vervangen door de faq die in post nummer #266 in het vorige topic staat :)? Alvast bedankt!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117470791
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:22 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen DHL en Airmail?
Copy paste uit vorige topic:

quote:
Verzenden / Douane:
Voor het verzenden zijn er twee opties beschikbaar, dit zijn:
Gratis - Hong Kong Post
De verzendtijd van Hong Kong Post varieert behoorlijk. Zo kan afhankelijk van de drukte op het moment van verzenden (hier in Nederland alswel in China) de verzendtijd tussen de 7 en 30 dagen liggen. De afgelopen tijd is tussen de 7 en 15 dagen ''normaal'' maar in de periode tussen september en januari kunnen deze tijden oplopen tot wel 30 dagen.
Bij deze manier van verzenden is de kans op een aanslag van de douane gering maar wel aanwezig. Mocht de douane je pakketje eruit pakken dan is de kans groot dat je een brief in de bus vindt. Op deze brief word je geacht de waarde en inhoud van het pakketje aan te geven. Mocht de douane je pakketje ertussenuit pakken en je moet btw betalen dan zal dit altijd minimaal ¤12.50 kosten. Deze ¤12.50 zijn de kosten die PostNL rekent voor de inklaring van een pakketje. Bovenop dit bedrag betaal je 19/21% BTW over de waarde in EURO's (geef dit bedrag duidelijk aan op de rekening!).
In geval de douane jou pakketje er tussen uit pakt kost dit dus (ongeveer):
Inklaringskosten: ¤12.50
Belasting: ¤ 27,00 Berekening: ($165 / 1,24480000) x 21%
Totaal: ¤40.35
Let op: dit is dus alleen INDIEN je pakketje gepakt wordt en ze de waarde goed schatten. Jij kan er natuurlijk niks aan doen mocht de douane dit bedrag lager schatten aan de hand van de rekening.
$23,- DHL-express
De verzendtijd van DHL is zeer constant. Dit bevindt zich tussen de 3 en 7 dagen. Binnen deze tijd wordt ook de douane inklaring door DHL gedaan. Bij DHL is de kans een stuk groter dat je btw moet afdragen. Zover ik weet is er geen vast bedrag wat DHL rekent aan administratiekosten bij een levering waar btw over betaald dient te worden.
DHL let heel erg op de factuur die met de telefoon mee gestuurd is en vraagt (bijna) nooit om de orginele factuur.
Indien DHL je pakketje belast betaal je ongeveer:
Belasting: ¤ 31,00 Berekening: ($187 / 1,24480000) x 21%
Dit valt vaak gunstiger uit door de bijgeleverde factuur vanuit de verkoper.
Geen referral hier.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:24:49 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117470828
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:18 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ok, dat is nog steeds belachelijk goedkoop.
Staat ergens een beschrijving van de 'procedure' bij het bestellen, moet je ergens op letten o.i.d.?
mail even naar jiayug3groupbuy @ gmail

Dan krijg je alle nodige info opgestuurd.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:25:42 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117470870
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

mail even naar jiayug3groupbuy @ gmail

Dan krijg je alle nodige info opgestuurd.
In het engels neem ik aan?[
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:28:37 #12
384696 Ravocs
1 1 3 5 8 13 21 ....
pi_117471001
Nee, het is een Nederlandse actie ;)

Volgens een post op SK.net kan achinaseller.com vanaf 3 oktober leveren! Zouden ze bij Jiayu niet aan vakantie doen? Mag van mij...
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:28:46 #13
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_117471010
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef n00b13 het volgende:

[..]

In het engels neem ik aan?[
Nederlands ;)
Je had ook hem kunnen PMen.. of gewoon wel even de moeite nemen om de 3 topics door te lezen (scannend). Daar staat in princiepe gewoon uitgebreid alles in. En wat je dan nog niet weet/begrijpt kan je natuurlijk altijd vragen ^O^
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:30:46 #14
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117471104
quote:
16s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:28 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Nederlands ;)
Je had ook hem kunnen PMen.. of gewoon wel even de moeite nemen om de 3 topics door te lezen (scannend). Daar staat in princiepe gewoon uitgebreid alles in. En wat je dan nog niet weet/begrijpt kan je natuurlijk altijd vragen ^O^
Hoho. Scannend lezen leren we niet meer tegenwoordig ;-)
En ik heb de OP gelezen en daar stond het niet in,

[ Bericht 2% gewijzigd door n00b13 op 01-10-2012 17:37:30 ]
pi_117471532
Ik weet niet of jullie deze pics al gezien hadden, maar ik niet in elk geval. Ik heb de G3 ook besteld en nu ik deze foto's gezien heb kan ik helemaaal niet meer wachten...

http://bbs.mtksj.com/thread-463-1-1.html
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:42:46 #16
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_117471618
Luks gut.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:44:12 #17
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117471685
Kan niet anders zeggen: Het is een mooie telefoon.
pi_117471813
Ziet er mooi helder uit.
Geen referral hier.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:50:18 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117471929
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:28 schreef Ravocs het volgende:
Nee, het is een Nederlandse actie ;)

Volgens een post op SK.net kan achinaseller.com vanaf 3 oktober leveren! Zouden ze bij Jiayu niet aan vakantie doen? Mag van mij...
Mooi dat die de 3e niet kunnen leveren. Dat is net als Priceangels. Ze zeggen maar watt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117472313
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:40 schreef gz_robert het volgende:
Ik weet niet of jullie deze pics al gezien hadden, maar ik niet in elk geval. Ik heb de G3 ook besteld en nu ik deze foto's gezien heb kan ik helemaaal niet meer wachten...

http://bbs.mtksj.com/thread-463-1-1.html
mooie picca's
pi_117473042
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:30 schreef n00b13 het volgende:Hoho. Scannend lezen leren we niet meer tegenwoordig ;-)
Sinds Internet doen we juist niet meer anders :P
pi_117473162
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:40 schreef gz_robert het volgende:
Ik weet niet of jullie deze pics al gezien hadden, maar ik niet in elk geval. Ik heb de G3 ook besteld en nu ik deze foto's gezien heb kan ik helemaaal niet meer wachten...

http://bbs.mtksj.com/thread-463-1-1.html
Hij had z'n scherm wel even mogen schoonmaken voordat hij die foto's ging maken. Ligt het aan mij of lijkt het zo dat er was stofjes zitten op het scherm bij de bovenste twee foto's?
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:44 schreef kango het volgende:
Iemand eigenlijk enig idee hoe je Jiayu uitspreek?

Ik spreek het altijd maar zo uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar iets zeg me dat dat niet juist is :P
Ik heb ook geen idee, maar ik 'zeg' / lees: 'jieajoe', op z'n Nederlands. :P

[ Bericht 39% gewijzigd door FastFox91 op 01-10-2012 18:30:26 ]
pi_117473443
Ik ga voor jaa-joe 8-)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 1 oktober 2012 @ 18:38:30 #24
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117473625
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:23 schreef FastFox91 het volgende:

[..]


[..]

Ik heb ook geen idee, maar ik 'zeg' / lees: 'jieajoe', op z'n Nederlands. :P
Jieajuu is Nederlandser :Y.
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:41:40 #25
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_117473730
Ik ga voor ja-joh.
't Is wel goed. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')