Ik hou het wel bij fietsenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:51 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Klopt. Door de slechte staat van het pad en de afgrond van ruim 100 meter op sommige plaatsen is dit streng verboden terrein geworden. Er zijn wel veel waaghalzen die het toch doen, maar die riskeren dus die boete. De afgelopen 12 jaar zijn er zes doden gevallen en dat is natuurlijk best veel voor een wandelpad
Vandaar de boete. Toch lijkt het me wel tof om te doen ... Ik vind richeltjes en klimmen wel tof, alhoewel omhoog natuurlijk wel veel makkelijker is dan naar beneden. Ik denk alleen niet dat ik daar genoeg ervaring mee heb om me aan dit pad te wagen.
13 km per uur? Kwam door die wind hoop ik? Ik gokte om de EPE met 20 km/uur te doen. Ik heb van die big apple'squote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 2 1/2 uur op de MTB gezeten, tegen het einde nog stuk strand meegepakt, nu heb ik alle stukken strand tussen Egmond en de pier een keer gereden, het stuk wat ik vandaag heb gedaan had een lastig stuk, ging van redelijk hard naar zacht zanden dus moest ik slingerend over het strand om een redelijk vooruit te komen. Windkracht 6 tegen dus was wel goede training voor EPE.
En met dikke noppenband voor, en kleine nopjes achter (Continental mountain king & race king) op band breedte, profiel en druk valt dus nog wel wat winst te pakken.
Distance 5.9 km
Avg Grade -0.0%
Elev Difference -1 m
Elev Gain 23 m
Elapsed Time 00:27:06
Resting Time 00:00:23
Average Speed 13.0 km/h
Average HR 173 bpm
Ja kwam ook door de wind, en met EPE rij je ook wel meer in waaier dus scheelte ook wel samen met betere banden helemaal!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
13 km per uur? Kwam door die wind hoop ik? Ik gokte om de EPE met 20 km/uur te doen. Ik heb van die big apple's
Heb je enig idee wat een goede bandenspanning is op 't strand? 2 bar ofzo? Op de weg pomp ik die big apple's op tot 4/5quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja kwam ook door de wind, en met EPE rij je ook wel meer in waaier dus scheelte ook wel samen met betere banden helemaal!
Als het zand keihard is omdat het vriest kan je ze rond 3 bar doen, maar bij normale omstandigheden is zo min mogelijk druk het best, onder 2 bar afhankelijk van de breedte. Sowieso is 4/5 bar niet nodig op de weg, die banden horen ook met een lagere druk gereden te worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat een goede bandenspanning is op 't strand? 2 bar ofzo? Op de weg pomp ik die big apple's op tot 4/5
Big apple kan tot 5 bar hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:43 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als het zand keihard is omdat het vriest kan je ze rond 3 bar doen, maar bij normale omstandigheden is zo min mogelijk druk het best, onder 2 bar afhankelijk van de breedte. Sowieso is 4/5 bar niet nodig op de weg, die banden horen ook met een lagere druk gereden te worden.
Tubeless wordt ook wel aangeraden, enerzijds omdat je nog lagere druk kan rijden maar ook omdat je bij eventuele lek dan vaak door kan rijden omdat het zichzelf dicht.
Enige wat leuker is dan wachten op je pakketje is het openen van het pakketjequote:
Beter schakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef the85mc het volgende:
Heb nog een andere vraag: mijn doel is om wat meer 'trekkracht' te hebben zodat ik sommigen heuvels net wat makkelijker kan halen. Daarvoor moet ik krachttraining doen, maar wat is nou het meest effectief? Ik doe al squats en lunges.
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.quote:
Ik was serieus. Als je moet schakelen in de klim is het niet erg. Probeer wat lichter te schakelen als je merkt dat het te zwaar gaat. Dan kom je naar boven, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.
Ik ga 3 ker per week lopen, dat maakt al een heel verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.
Dan heb ik denk ik mijn versnellingen niet goed afgesteld staan. Heb gewoon deore spullen dus niet zo bijzonder.. Als ik terugschakel op het moment dat ik er echt kracht op zet, doet ie dat niet altijd feilloos en even inhouden kan niet omdat je dan stilstaat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was serieus. Als je moet schakelen in de klim is het niet erg. Probeer wat lichter te schakelen als je merkt dat het te zwaar gaat. Dan kom je naar boven, hoe dan ook.
En gewoon meer fietsen. Het komt vanzelf.
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan heb ik denk ik mijn versnellingen niet goed afgesteld staan. Heb gewoon deore spullen dus niet zo bijzonder.. Als ik terugschakel op het moment dat ik er echt kracht op zet, doet ie dat niet altijd feilloos en even inhouden kan niet omdat je dan stilstaat.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.
Vaak schakel ik al 2 tandjes terug net voor de heuvel begint, ik kijk wel vooruit Maar als het muller is dan ik verwachtte moet ik halverwege toch nog terug schakelen, en dat vind ik toch nog lastig. Misschien wacht ik daarmee te lang ja.. Ik dacht als ik nou nog wat meer kracht heb hoef ik minder te schakelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.
Sta jij weleens op je pedalen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vaak schakel ik al 2 tandjes terug net voor de heuvel begint, ik kijk wel vooruit Maar als het muller is dan ik verwachtte moet ik halverwege toch nog terug schakelen, en dat vind ik toch nog lastig. Misschien wacht ik daarmee te lang ja.. Ik dacht als ik nou nog wat meer kracht heb hoef ik minder te schakelen
Hangt af van de klim..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je een beetje gaan staan. Waar fiets je dat je door zulk mul zand gaat? En wat voor banden/druk heb je?
Bij die 2 mulle klimmetjes achter elkaar moest ik ook afstappen ja Stond in 1 keer stil. Toch lagere versnelling zodat je lekker kan blijven doortrappen, dan blijf je ook beter/stabieler zitten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:04 schreef the85mc het volgende:
Ligt er aan waar ik fiets, bij lage vuursche heb je behoorlijk mulle klimmetjes. Banden heb ik behoorlijk hard, maar moet eigenlijk ook nieuwe banden dr op, vooral achter is het profiel hard minder geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |