abonnement Unibet Coolblue
pi_120316070
sja marketing zuigt helaas stierenkloten, want met investeren in betere dekking ga je geen klanten krijgen, met een nieuwe netwerktechnologie wel...
pi_120317002
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:45 schreef Dimens het volgende:
Wat mij betreft mogen ze eerst alle 5G antenna's alvast neerzetten en in een keer de knop omgooien naar 5G met direct overal een goed bereik. Iets wat je nog niet hebt, kun je ook niet missen en als je op een aantal plaatsen heel snel internet hebt, dan mis je het op andere plaatsen waar het "langzaam" is. Wat je nu dus met 3G hebt want ik heb nog steeds op veel plekken slecht bereik op sommige plekken en dan voelt het internet als gewoon ontzettend traag, terwijl het 2 jaar geleden een prima snelheid was.
_O_
pi_120322136
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:08 schreef KomtTijd... het volgende:
sja marketing zuigt helaas stierenkloten, want met investeren in betere dekking ga je geen klanten krijgen, met een nieuwe netwerktechnologie wel...
nou, ik zou mij zeker in de grensstreken goed kunnen voorstellen dat als je garandeerd 100% dekking te hebben (wat de concurrent niet heeft op dat moment) er mensen zullen over stappen
pi_120326772
verkeerde topic :@
pi_120332524
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:08 schreef KomtTijd... het volgende:
sja marketing zuigt helaas stierenkloten, want met investeren in betere dekking ga je geen klanten krijgen, met een nieuwe netwerktechnologie wel...
Met een hogere prijs dat ze nu allemaal hebben ook niet hoor. Ik zit nog steeds bij mijn abonnement die lang voorbij is, maar elke maand wordt verlengd puur omdat ik dan beter uitben. Nu heb ik tenminste "onbeperkt" internet met een goede telefoon terwijl ik anders maar 200MB krijg met een slechte telefoon.
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 04:42:35 #206
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120332535
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Zal de gemiddelde aandeelhouder het wel niet mee eens zijn ;(
De gemiddelde klant ook niet, want volgens mij zijn de G's niet backwards compatible. Opeens 80% van je klanten zonder de service waar ze voor betalen.
Carpe Libertatem
pi_120456033
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:42 schreef Iemand91 het volgende:
Tweakers Awards 2012

Wat een aanfluiting! :') _O-
Sja geef gratis speelgoed weg als je je mening geeft, en iedereen heeft ineens een mening heh :')

Ik heb de vragenlijst daarvoor ook ingevuld, en bij alles waar ik geen verstand van had "deze sla ik over" gekozen, maar het zal me niet verbazen als 99% van de mensen gewoon overal het bovenste product gekozen hebben.
pi_120456117
En wat is er misgegaan in de wereld, dat 5" telefoonschempjes tegenwoordig Full-HD zijn maar 15" laptopschermen nog altijd 1366x768 pixels hebben. ;(
pi_120456142
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef KomtTijd... het volgende:
En wat is er misgegaan in de wereld, dat 5" telefoonschempjes tegenwoordig Full-HD zijn maar 15" laptopschermen nog altijd 1366x768 pixels hebben. ;(
tja, laptops zijn niet belangrijk genoeg meer, maar tis wel erg ja..
pi_120458567
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:42 schreef Iemand91 het volgende:
Tweakers Awards 2012

Wat een aanfluiting! :') _O-
Tweakers is niet meer voor tweakers maar ook voor Gerrit en Sjon. Ik moest best wel huilen toen ik de awards voor televisies zag. :')
Maar Tweakers gaat sowieso ontzettend achteruit. Te commercieel geworden en slechte inhoud.
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef KomtTijd... het volgende:
En wat is er misgegaan in de wereld, dat 5" telefoonschempjes tegenwoordig Full-HD zijn maar 15" laptopschermen nog altijd 1366x768 pixels hebben. ;(
Vraag/aanbod. Mensen willen nu eenmaal een hoge resolutie scherm op hun mobiele telefoon dat je een PPI 440.58 toch niet met het blote oog gaat zien. Voor een laptop vindt vrij weinig mensen het belangrijk.
pi_120459061
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:01 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voor een laptop vindt vrij weinig mensen het belangrijk.
mensen zijn stom.
pi_120459252
Een aantal dingen kan ik me wel in vinden hoor, zoals de Samsung 830 SSD's (hier ook gebruikt voor een zelfbouw pc'tje (oh wat zijn ze er blij mee met zo'n razendsnell (opstartende) PC in Mini-ITX case). Ziggo voor internet en tv (maar daar staat tegenover dat hier als je Ziggo hebt geen UPC kunt krijgen en vice versa) en de TP-link router (beste prijs/kwaliteit IMHO).

Maar de Samsung TV's zijn puur gekozen omdat je geen folder kunt openslaan zonder dat er een dozijn van die tv's in staan (ook andere series; dus als mensen een ander type Samsung hebben klikken ze nu maar weer makkelijk Samsung aan, ook al hebben ze dat type dus niet). Zelfde geldt voor de Samsung S3.

Beste systeemcamera is de Canon EOS M écht niet. De Sony NEX5 zijn een stuk beter. Bol.com vind ik maar een heel erg dure webwinkel in het algemeen (uitzonderingen nagelaten). De iPad als e-reader is ook "questionable"...

Net als "KomtTijd..." zegt; ik heb ook alleen ingevuld als ik ervaring mee had en anders ook gewoon 'deze sla ik over".

Dan wat anders; misschien komt hier tóch een Windows 8 pc in huis; m'n ouders gebruiken nu nog XP maar ik zag gisteren ook al een youtube video dat je de startmenu terug kunt zetten in 8; handig. "ns kijken of er andere bezwaren tegen 8 zijn te vinden op internet.
pi_120459546
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

mensen zijn stom.
Nee. De hele resolutie-hype slaat behoorlijk op hol net zoals de megapixel-hype dat deed. Er moet eerst gezorgd worden voor content dat er geschikt voor is voordat men de resolutie onnodig gaat ophogen. Het meerendeel van de consumentenprogramma's is nog niet eens geschikt voor een resolutie van 1920*1080. En wat doen mensen het meeste op hun laptop? Internetten. De meeste websites zijn gemaakt voor een resolutie van 1366*768 omdat dit nu eenmaal de meestgebruikte resolutie is. Dan krijg je alleen maar leuke balken links en rechts van je scherm, niet interessant.

Maar je kunt wel laptops met een hoge resolutie vergrijken, ze zijn alleen wel duurder. Logisch want wie wilt er nou met een Intel i3 zonder dedicated videokaart op een resolutie van 1920*1080 werken. De hele verhouding is weg en de onboard graphics hebben veel meer kracht nodig om al die pixels aan te sturen. Je gaat dus belangrijke snelheid inleveren voor iets wat je niet gaat gebruiken.

Nee, laat de hoge resolutie maar voor de dure modellen met goede specificaties.
pi_120459964
mwha als een telefoontje met een ARM-processortje die pixels kan aansturen, dan kan een i3 met IGP dat op zijn sloffen hoor. En het nut van 440PPI kun je inderdaad vraagtekens bij zetten, maar bij een 15"-laptop kan ik op 2 meter afstand de pixels nog tellen. Dat is gewoon om droevig van te worden.
pi_120461238
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:40 schreef KomtTijd... het volgende:
mwha als een telefoontje met een ARM-processortje die pixels kan aansturen, dan kan een i3 met IGP dat op zijn sloffen hoor.
Zou je denken, maar dat is dus niet zo. Wat ik zelf denk is dat computers hun beeld zonder chroma subsampling doorstuurt wat enorm veel kracht vereist waar een telefoon dit niet doen en chroma subsampling gebruikt. Daardoor heb je veel minder kracht/data nodig om pixels aan te sturen maar er zit wel een nadeel aan. Je krijgt namelijk niet de beste scherpte en de beste kleuren maar dat is op zo'n klein formaat toch niet te zien. Maar voor alsnog is dit wat ik denk, iets anders kan ik niet bedenken.
quote:
En het nut van 440PPI kun je inderdaad vraagtekens bij zetten, maar bij een 15"-laptop kan ik op 2 meter afstand de pixels nog tellen. Dat is gewoon om droevig van te worden.
Dat is ook weer overdreven. Ik heb verschillende "testen" met familie en vrienden gedaan qua televisies en resolutie waarbij ik een plaatje met elke pixel om en om zwart/witte strepen gebruik in de resolutie van de televisie. HD Ready (1366*768) en Full HD (1920*1080).

HD Ready



Full HD



Elke verticale rij met pixels wordt dus om en om gevuld met zwarte of witte pixels. Naast dat ik dit liet zien, liet ik ook een grijs scherm zien die de gelijke kleur heeft als de plaatjes nu hebben nu ze verkleind zijn.

De test was dat men, zonder dat de mensen wisten wat de test inhield, dat ze moesten zeggen welke kleur het scherm was van verschillende afstanden. Wanneer je van ver kijkt, is het scherm gewoon grijs (wanneer goed gekalibreerd) Wanneer het grijs is, kun je als mens de pixels niet onderscheiden en is een hogere resolutie totaal onnodig.

De test heb ik gedaan op een 32" HD ready televisie, een 32" Full HD televisie en een 40" Full HD televisie en je zult verbaasd zijn naar de resultaten. De meesten mensen konden pas bij het 32" HD ready model vanaf 2 meter de pixels onderscheiden waar ze bij het 32" model al maar een meter van de televisie vandaan stonden. Niemand die zo dicht op zijn televisie zit, daarom is een 32" HD ready televisie eigenlijk al meer dan zat.

Bij 40" op een Full HD resolutie, was het voor de meeste mensen een afstand van gemiddeld zo'n 2 meter.

Hoe verder je van het scherm vandaan zit, hoe minder hoog de PPI hoeft te zijn. Voor onze ogen is 32" HD ready op 2 meter dus, zoals Apple dat noemt, retina. Geen pixels kunnen onderscheiden.

HIER is ook nog wel iets leuks over te lezen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:12:14 #217
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_120468353
Hallo(n),

Ik ga zeer waarschijnlijk de overstap maken van xbox naar pc-gamen omdat mijn GPU ver boven verwachting presteert. Het betreft een AMD Radeon HD 6850. Op canyourunit zie ik dat ik Skyrim op ultra kan spelen en hij bij BF3 dan weer net boven de minimum requirements uitkomt. Far Cry 3 boven recommended.

Ik ga vooral shooters en RPG's spelen. Zou het rendabel (qua graphics en kosten voor upgrades) zijn, zoals het er nu uitziet, om de overstap te maken? En zou bijv. BF3 die ik nog maar net kan draaien er ook beter uitzien dan op de xbox?

Ben benieuwd. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_120469535
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Zou je denken, maar dat is dus niet zo. Wat ik zelf denk is dat computers hun beeld zonder chroma subsampling doorstuurt wat enorm veel kracht vereist waar een telefoon dit niet doen en chroma subsampling gebruikt. Daardoor heb je veel minder kracht/data nodig om pixels aan te sturen maar er zit wel een nadeel aan. Je krijgt namelijk niet de beste scherpte en de beste kleuren maar dat is op zo'n klein formaat toch niet te zien. Maar voor alsnog is dit wat ik denk, iets anders kan ik niet bedenken.

[..]

Dat is ook weer overdreven. Ik heb verschillende "testen" met familie en vrienden gedaan qua televisies en resolutie waarbij ik een plaatje met elke pixel om en om zwart/witte strepen gebruik in de resolutie van de televisie. HD Ready (1366*768) en Full HD (1920*1080).

HD Ready

[ afbeelding ]

Full HD

[ afbeelding ]

Elke verticale rij met pixels wordt dus om en om gevuld met zwarte of witte pixels. Naast dat ik dit liet zien, liet ik ook een grijs scherm zien die de gelijke kleur heeft als de plaatjes nu hebben nu ze verkleind zijn.

De test was dat men, zonder dat de mensen wisten wat de test inhield, dat ze moesten zeggen welke kleur het scherm was van verschillende afstanden. Wanneer je van ver kijkt, is het scherm gewoon grijs (wanneer goed gekalibreerd) Wanneer het grijs is, kun je als mens de pixels niet onderscheiden en is een hogere resolutie totaal onnodig.

De test heb ik gedaan op een 32" HD ready televisie, een 32" Full HD televisie en een 40" Full HD televisie en je zult verbaasd zijn naar de resultaten. De meesten mensen konden pas bij het 32" HD ready model vanaf 2 meter de pixels onderscheiden waar ze bij het 32" model al maar een meter van de televisie vandaan stonden. Niemand die zo dicht op zijn televisie zit, daarom is een 32" HD ready televisie eigenlijk al meer dan zat.

Bij 40" op een Full HD resolutie, was het voor de meeste mensen een afstand van gemiddeld zo'n 2 meter.

Hoe verder je van het scherm vandaan zit, hoe minder hoog de PPI hoeft te zijn. Voor onze ogen is 32" HD ready op 2 meter dus, zoals Apple dat noemt, retina. Geen pixels kunnen onderscheiden.

HIER is ook nog wel iets leuks over te lezen.
_O_
pi_120469817
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Zou je denken, maar dat is dus niet zo. Wat ik zelf denk is dat computers hun beeld zonder chroma subsampling doorstuurt wat enorm veel kracht vereist waar een telefoon dit niet doen en chroma subsampling gebruikt. Daardoor heb je veel minder kracht/data nodig om pixels aan te sturen maar er zit wel een nadeel aan. Je krijgt namelijk niet de beste scherpte en de beste kleuren maar dat is op zo'n klein formaat toch niet te zien. Maar voor alsnog is dit wat ik denk, iets anders kan ik niet bedenken.

[..]

Dat is ook weer overdreven. Ik heb verschillende "testen" met familie en vrienden gedaan qua televisies en resolutie waarbij ik een plaatje met elke pixel om en om zwart/witte strepen gebruik in de resolutie van de televisie. HD Ready (1366*768) en Full HD (1920*1080).

HD Ready

[ afbeelding ]

Full HD

[ afbeelding ]

Elke verticale rij met pixels wordt dus om en om gevuld met zwarte of witte pixels. Naast dat ik dit liet zien, liet ik ook een grijs scherm zien die de gelijke kleur heeft als de plaatjes nu hebben nu ze verkleind zijn.

De test was dat men, zonder dat de mensen wisten wat de test inhield, dat ze moesten zeggen welke kleur het scherm was van verschillende afstanden. Wanneer je van ver kijkt, is het scherm gewoon grijs (wanneer goed gekalibreerd) Wanneer het grijs is, kun je als mens de pixels niet onderscheiden en is een hogere resolutie totaal onnodig.

De test heb ik gedaan op een 32" HD ready televisie, een 32" Full HD televisie en een 40" Full HD televisie en je zult verbaasd zijn naar de resultaten. De meesten mensen konden pas bij het 32" HD ready model vanaf 2 meter de pixels onderscheiden waar ze bij het 32" model al maar een meter van de televisie vandaan stonden. Niemand die zo dicht op zijn televisie zit, daarom is een 32" HD ready televisie eigenlijk al meer dan zat.

Bij 40" op een Full HD resolutie, was het voor de meeste mensen een afstand van gemiddeld zo'n 2 meter.

Hoe verder je van het scherm vandaan zit, hoe minder hoog de PPI hoeft te zijn. Voor onze ogen is 32" HD ready op 2 meter dus, zoals Apple dat noemt, retina. Geen pixels kunnen onderscheiden.

HIER is ook nog wel iets leuks over te lezen.
Dat zegt lang niet alles. Vergelijk de tekst op je computerscherm eens met de tekst op je telefoon, dan zie je toch echt wel heel duidelijk verschil in scherpte. Met subpixel-rendering worden je letters wazig en kleurig, zonder worden ze pixelig en klopt de karakterspacing niet. Zelfde geldt voor grafische weergave van schuine of ronde lijnen. Zonder anti-aliasing ziet dat er niet uit op een gemiddeld computerscherm. Ook niet met een ruime kijkafstand. Met een 15" laptop zijn zelfs in jouw voorbeelden tot een meter of anderhalf-twee de strepen nog duidelijk te zien.
pi_120495568
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat zegt lang niet alles. Vergelijk de tekst op je computerscherm eens met de tekst op je telefoon, dan zie je toch echt wel heel duidelijk verschil in scherpte. Met subpixel-rendering worden je letters wazig en kleurig, zonder worden ze pixelig en klopt de karakterspacing niet. Zelfde geldt voor grafische weergave van schuine of ronde lijnen. Zonder anti-aliasing ziet dat er niet uit op een gemiddeld computerscherm.
Je gaat nu van resolutie naar cleartype text wat twee hele andere dingen zijn. Het een is hardware en de ander is software en nu refereer je zelfs naar dat je met clreartype text de resolutie niet hoger hoeft te hebben omdat het softwarematig scherper wordt.

quote:
Ook niet met een ruime kijkafstand. Met een 15" laptop zijn zelfs in jouw voorbeelden tot een meter of anderhalf-twee de strepen nog duidelijk te zien.
Onzin. Dat zit tussen jouw oren of je voert de test niet goed uit maar op anderhalve meter ga jij nevernooit pixels van elkaar onderscheiden op die resolutie en dat formaat beeldscherm.
pi_120502956
Net twee uur aan het zoeken geweest waarom mijn timediff functie in hemelsnaam in één specifiek geval een uur teveel aangeeft.

2012-10-28 02:16:00, u raadt het al :') ;(
pi_120536674
Oh net even de duimstok gepakt, had de afstand inderdaad iets overschat. 1m10 is het.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 10:28:04 #223
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120589281
Carpe Libertatem
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:41:18 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_120589639
Bij dat soort toestanden heb ik altijd de neiging om een schaar te pakken.
So we just called him Fred
pi_120589865
quote:
ziet er bekend uit _O- (soort gelijke situatie bij vorige werkgever :'))
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')