abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 mei 2013 @ 14:56:59 #101
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_126129682
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:56 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ik zou het netjes vinden als je nog even zou reageren op de laatste lange post die ik heb geschreven. Je beschuldigt me van van alles, dus het zou van respect en wijsheid getuigen als je zou reageren op mijn verdediging.
Kan nu niet. Ik moet weg. Straks.
Leef en Laten Leven
  maandag 6 mei 2013 @ 14:57:46 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126129711
Ach, ach, onze oma is weer eens beledigd. Ga je weer terug naar je 12-jarige buurmeisje die net d'r eerste MJ cd heeft gekregen? Lekker de wijze alwetende mj-kenner uithangen zonder tegenspraak?
Succes he!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_126129715
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:56 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Kan nu niet. Ik moet weg. Straks.
Ik wacht je reactie in spanning af.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_126132001
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:56 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Kan nu niet. Ik moet weg. Straks.
Veel plezier met het praten tegen je poezen over MJ!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126133413
Hehe, leuke sfeer hier weer :7
  maandag 6 mei 2013 @ 16:44:50 #106
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_126134276
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef matthijst het volgende:
Er gebeurt gewoon geen flikker meer, daarom bloedt het hier dood. Nieuw Cirque du Soleil showtje in vegas komt eraan, Teddy Riley zegt dat ie een MJ versie van "Joy" heeft liggen. Die dude van Juliens Auction brengt een boek uit met alle artikelen van MJ erin (wel heel cool dus) en gelukkig mag er een deel van die AEG rechtzaak doorgaan zodat daar misschien nog nieuwe (smeuige) info uit naar voren komt...
Dit dus. Persoonlijk vind ik dingen die m.i. niet echt met MJ te maken hebben niet boeiend. We luisteren naar zijn muziek, that's it. En daar is alles wel over gezegd, zolang er niet 'nieuw' (nog op de plank liggend) materiaal uit komt. En persoonlijk is de mate waarin ik daarin geïnteresseerd ben ook veel minder, aangezien het toch in veruit de meeste gevallen crap is die hij zelf niet goed genoeg vond.

MJ is er niet meer, en dus valt er voor de meesten weinig interessants te bespreken wat niet al besproken is. Kan toch? Die Cirque du Soleil-concerten ed boeien me niet zo. Zo'n zombiefilm, tsja. Een of andere Duitse B-film die hooguit door een paar duizend mensen bekeken gaat worden, who cares?

Overigens vind ik Robijn gewoon een meerwaarde voor dit topic. Alleen een beetje jammer dat ze zich wat makkelijk uit de kast laat lokken door wat trolls en vind dat iedere reactie waar ze het niet mee eens is, van een corrigerende tegenreactie moet bedienen. Via een internetforum ga je mensen zelden overtuigen van je eigen ideeën als ze zo ver uiteen liggen met die van je zelf. Had graag gezien dat ze het allemaal minder serieus nam, en gewoon haar eigen tegengestelde mening zonder een persoonlijk oordeel te vellen. Daar geef je het forum veel te veel gewicht mee.

Aan de andere kant weten anderen hier ook net zo goed dat hoe ze erin staat. Dus om die concrete tegenreactie te geven is ook iets dat je kan laten. Al is gezien het persoonlijke aanspreken door Robijn dit misschien wat meer te begrijpen.
pi_126134619
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:44 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit dus. Persoonlijk vind ik dingen die m.i. niet echt met MJ te maken hebben niet boeiend. We luisteren naar zijn muziek, that's it. En daar is alles wel over gezegd, zolang er niet 'nieuw' (nog op de plank liggend) materiaal uit komt. En persoonlijk is de mate waarin ik daarin geïnteresseerd ben ook veel minder, aangezien het toch in veruit de meeste gevallen crap is die hij zelf niet goed genoeg vond.

MJ is er niet meer, en dus valt er voor de meesten weinig interessants te bespreken wat niet al besproken is. Kan toch? Die Cirque du Soleil-concerten ed boeien me niet zo. Zo'n zombiefilm, tsja. Een of andere Duitse B-film die hooguit door een paar duizend mensen bekeken gaat worden, who cares?

Overigens vind ik Robijn gewoon een meerwaarde voor dit topic. Alleen een beetje jammer dat ze zich wat makkelijk uit de kast laat lokken door wat trolls en vind dat iedere reactie waar ze het niet mee eens is, van een corrigerende tegenreactie moet bedienen. Via een internetforum ga je mensen zelden overtuigen van je eigen ideeën als ze zo ver uiteen liggen met die van je zelf. Had graag gezien dat ze het allemaal minder serieus nam, en gewoon haar eigen tegengestelde mening zonder een persoonlijk oordeel te vellen. Daar geef je het forum veel te veel gewicht mee.

Aan de andere kant weten anderen hier ook net zo goed dat hoe ze erin staat. Dus om die concrete tegenreactie te geven is ook iets dat je kan laten. Al is gezien het persoonlijke aanspreken door Robijn dit misschien wat meer te begrijpen.
Het topic leeft in ieder geval weer. Show must go on. ;)
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_126136588
En nu weer dit:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)acken-in-londen.html

Ben benieuwd of uit de rechtzaak dit waar blijkt te zijn. Zou me weinig verbazen als je ziet wat voor staat hij was vlak voordat ie de pijp uit ging.
pi_126137084
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:35 schreef Writersright het volgende:
En nu weer dit:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)acken-in-londen.html

Ben benieuwd of uit de rechtzaak dit waar blijkt te zijn. Zou me weinig verbazen als je ziet wat voor staat hij was vlak voordat ie de pijp uit ging.
Sinds 1993 deed hij praktisch niet anders meer dan playbacken. Opvallend genoeg klonk zn stem behoorlijk goed in This Is It.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_126140970
Ik heb de film bekeken. Het is geen Gone With The Wind, en eigenlijk ook niet echt vermakelijk. Maar toch wel iets beter dan Miss Castaway and the Island Girls.
standaarddrinker
  maandag 6 mei 2013 @ 20:40:24 #111
300718 Kenju
Say It!!??
pi_126144764
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:48 schreef Zapato het volgende:

Sinds 1993 deed hij praktisch niet anders meer dan playbacken. Opvallend genoeg klonk zn stem behoorlijk goed in This Is It.
Het eerste deel van HIStory was toch ook gewoon live? Daarna een instorting nav pijnstillerverslaving, rug problemen en lupus, en toen maar lipsyncen? Maar goed, er zijn maar twee concerten uit die periode als ik me niet vergis, waarvan er één inderdaad bijna volledig lipsynced is. Brunei-concert was ook een HIStory-concert en daar is bijna alles live.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:41:37 #112
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126159558
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:44 schreef Xaobotnik het volgende:
Aan de andere kant weten anderen hier ook net zo goed dat hoe ze erin staat. Dus om die concrete tegenreactie te geven is ook iets dat je kan laten. Al is gezien het persoonlijke aanspreken door Robijn dit misschien wat meer te begrijpen.
Ik vind d'r gewoon irritant. Komt mensen hier vertellen hoe ze over MJ mogen praten en of ze al dan niet fan zijn. Volgende maand is het 25 jaar geleden dat ik bij Bad in de kuip was. Dus 25 jaar fan ondertussen. Niet alleen an z'n muziek, maar volgde ook alles eromheen wel grotendeels. Dus wie de neuk is die Beatleshippie die net een paar jaar op de MJ bandwagon is gesprongen toen ie weer een beetje begon te rollen dan om hier even te komen zwammen dat "wij" allemaal maar nep fans zijn omdat "we" ook gewoon zeggen dat ie de laatste jaren vooral nog relevant was door z'n freaky gedrag?
Moeten we allemaal van die treehugginghippiefans worden? Care bears op je plafond....
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 06:53:29 #113
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_126160447
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:16 schreef Zapato het volgende:

[..]

Een waardeoordeel is wat anders dan een veroordeling. En ik veroordeel MJ niet, maar het is toch gewoon zo dat hij - zeker na Invincible - eigenlijk alleen maar in het nieuws is geweest vanwege zijn gedrag en de rechtszaak.

Van alles dat hem tot de man maakte waar ik fan van ben, heb ik de laatste tien jaar heel weinig gezien. Geen optredens, geen nieuwe muziek, geen nieuwe clips. Niks. Dus ja, dan kan je wel doen alsof ik hem daarom veroordeel, maar ik vind dat gewoon jammer. Zonde.

En om de aanleiding van deze discussie niet te vergeten: dat is ook de reden waarom dit topic is doodgebloed. En dat begon al ver voor zijn dood. Toen leefde het, de ironie, juist weer een beetje op.
waardeoordeel
het waardeoordeel zelfst.naamw.Uitspraak: ['wardəordel] Verbuigingen: waardeoor|delen (meerv.) mening of iets goed of slechts is Voorbeeld: `een waardeoordeel uitspreken over iets` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/waardeoordeel

waardeoordeel
waardering uitdrukkend oordeel
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/waardeoordeel
Leef en Laten Leven
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:07:29 #114
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_126160493
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef Zapato het volgende:

[..]

Echt, waar zie je dat staan. Wijs me de regel.

[..]

Nee. En ik ben inderdaad fan van de muziek, maar natuurlijk ook gedeeltelijk van de persoon. Zeker bij MJ gaat het een niet zonder het ander. En geloof, ik voel een diep medelijden met de man. Maar het is de prijs die hij betaald heeft.

Het is voor een deel ook zijn eigen keuze geweest. Niet elk kindsterretje eindigt zo. Hij heeft het vaak genoeg zelf gezegd: ik wil de grootste artiest ooit worden. En dat is hem gelukt, maar dat kost je ook iets. Dat hebben we vooral in de laatste jaren van zijn leven meegemaakt.

Dat is triest, en ik vind dat net zo jammer als jij. Maar ik snap niet waarom ik daarom niet mag zeggen dat ik het jammer vind dat het de laatste jaren zo slecht met hem ging. En dat het ik het jammer vind dat hij niet is hersteld en weer muziek is gaan maken.

[..]

I ain't even mad.
Omdat ik vond dat je een waardeoordeel uitsprak. Zie mijn post hierboven.

Bijna elk kindsterretje eindigt zo. In ieder geval met heel veel problemen en een stuk jonger dan de gemiddelde leeftijd.

Wat ik vooral uit jouw posts lees, -klopt dit?- is een teleurstelling dat MJ zo weinig nog voor elkaar heeft gekregen de laatste jaren. Ik zeg dan dat dat komt door bijvoorbeeld en vooral de rechtszaak. Hij heeft jaren nodig gehad daarvan te herstellen, en ik vraag me af of hem dat wel ooit gelukt is.
Hij wás toch bezig met muziek ervoor? Denk aan de clip van One More Chance. Die heeft hij moeten afbreken omdat hij gearresteerd zou worden.

Verder wat Kenju zegt...
Leef en Laten Leven
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:11:10 #115
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_126160511
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:35 schreef Writersright het volgende:
En nu weer dit:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)acken-in-londen.html

Ben benieuwd of uit de rechtzaak dit waar blijkt te zijn. Zou me weinig verbazen als je ziet wat voor staat hij was vlak voordat ie de pijp uit ging.
Dit komt uit The Sun. Nou, dan weet je het wel.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:12:25 #116
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_126160515
Oh en Nielsch, wil je me geen DM's sturen?
Leef en Laten Leven
pi_126160558
Ik vond die film best leuk...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:24:45 #118
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_126160576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 07:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik vond die film best leuk...
Je mag je lasterpraatjes over MJ voortaan voor jezelf houden. Geen DM's meer.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:09:57 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126160928
Ik dacht dat je wegging?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_126172356
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:40 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het eerste deel van HIStory was toch ook gewoon live? Daarna een instorting nav pijnstillerverslaving, rug problemen en lupus, en toen maar lipsyncen? Maar goed, er zijn maar twee concerten uit die periode als ik me niet vergis, waarvan er één inderdaad bijna volledig lipsynced is. Brunei-concert was ook een HIStory-concert en daar is bijna alles live.
De helft van de Dangerour Tour-concerten was al playback. Ook ongeveer de helft van Brunei was playback. Praktisch heel de HIStory Tour was playback. De Jackson 5-medley niet, en wat ad-libs hier en daar. Dangerous Tour blijft zeer de moeite waard overigens.

Wat ik eeuwig zonde vind, is dat hij nooit de One Night-optredens heeft gedaan in 1995. Daar stond Smile live op het programma als ik me niet vergis. Had ik behoorlijk wat voor over gehad om te zien.

quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 07:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Omdat ik vond dat je een waardeoordeel uitsprak. Zie mijn post hierboven.

Bijna elk kindsterretje eindigt zo. In ieder geval met heel veel problemen en een stuk jonger dan de gemiddelde leeftijd.

Wat ik vooral uit jouw posts lees, -klopt dit?- is een teleurstelling dat MJ zo weinig nog voor elkaar heeft gekregen de laatste jaren. Ik zeg dan dat dat komt door bijvoorbeeld en vooral de rechtszaak. Hij heeft jaren nodig gehad daarvan te herstellen, en ik vraag me af of hem dat wel ooit gelukt is.
Hij wás toch bezig met muziek ervoor? Denk aan de clip van One More Chance. Die heeft hij moeten afbreken omdat hij gearresteerd zou worden.

Verder wat Kenju zegt...
Zoals je kan lezen in je eigen definitie is een waardeoordeel positief of negatief, terwijl een veroordeling per definitie negatief is. Jij zei dat ik MJ veroordeelde. Dat deed is dus niet, ik sprak daar geen positief, maar ook geen negatief waardeoordeel over uit. Daar zit het verschil is. Maar laten we verder geen semantische discussies gaan voeren over waardeoordelen.

De teleurstelling die je meent te lezen is er inderdaad. Als ik kijk naar wat bijvoorbeeld een Prince nu nog doet, en hoe die zich muzikaal heeft ontwikkeld; dat is fantastisch. Michael had een fantastisch talent en het doet me pijn hoe weinig hij daar juist op latere leeftijd mee heeft gedaan. Maar jij leest daar meteen in dat ik hem dat kwalijk zou nemen en daarom geen fan ben.

Dat is onzin. Ik neem hem dat niet per se kwalijk, want het is volkomen verklaarbaar en begrijpelijk dat het zo is gelopen als het is gelopen. Maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind dat hij zo weinig met muziek heeft gedaan de laatste 15 jaar van zijn leven. Daar zijn echter wel goede redenen voor te bedenken.

Wat ik ook oprecht zonde vind, en dat heeft weinig te maken met rechtszaken en een moeilijke jeugd, is de muzikale koers die hij is gaan varen. Ik had echt graag gezien dat hij was teruggegaan naar z'n roots en ouderwetse funk en soul was gaan maken. Stoppen met al die showdingen en de routines die hij al dertig jaar deed, maar op een podium en zingen. Had een keer laten zien dat je piano kan spelen (denk aan de I'll be there uit de Pepsi-reclame).


Stel je voor, bij American Idols dat nummer zo even live doen - het was genieten geweest. En makkelijker dan Billie Jean playbacken en hopen dat het dezelfde impact gaat hebben als de eerste keer bij Motown.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_126174083
Nu de rechtzaak begint duiken er weer behoorlijk sexy foto's op. :r
Gelukkig keek ik net op tijd weg.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:36:50 #122
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126174638
Vage reclame.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:51:21 #123
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126175257
Dr. Christopher Rogers noted in his autopsy report that Jackson's lips were tattooed pink, while his eyebrows were a dark tattoo. The front of his scalp was also tattooed black, apparently to blend his hairline in with the wigs he wore.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_126175456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:51 schreef matthijst het volgende:
Dr. Christopher Rogers noted in his autopsy report that Jackson's lips were tattooed pink, while his eyebrows were a dark tattoo. The front of his scalp was also tattooed black, apparently to blend his hairline in with the wigs he wore.
Dat was toch al bekend uit de autopsie?

Goede pruiken dat wel, hij had mij gefopt.
pi_126175740
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:35 schreef Writersright het volgende:
En nu weer dit:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)acken-in-londen.html

Ben benieuwd of uit de rechtzaak dit waar blijkt te zijn. Zou me weinig verbazen als je ziet wat voor staat hij was vlak voordat ie de pijp uit ging.
Hij zou wel een aantal nummers playbacken ja, lijkt me niet meer dan logisch.. Maar bij This Is It klonk hij toch echt weer als een *Bad* Michael Jackson hoor op bepaalde nummers :)

I Just Cant Stop Loving You bijvoorbeeld, wát een stem!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')