abonnement Unibet Coolblue
pi_118105441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:35 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Lees net in het WGR forum over de functie caissière B (dan mag je achter de balie). Daar kan ze mij niet helpen, maar het is inderdaad een soort promotie. Beetje off-topic maar toch :P
Stevige interesses mogen best hier verteld worden. ;)

Ik weet dat cassieres jouw bijzondere interesse hebben. Maar ik wist niet dat er zelfs A en B -cassieres bestaan. Nou maar hopen dat die ene die jij zo leuk vindt op haar plaats blijft ;)

Kijk je wel eens Wijn aan Gort? Dat werd volgens mij gefilmd in de buurt van het vakantiehuisje waar jij wel eens komt. :)
pi_118127599
Vanaf vandaag ga ik het weer in mijn eentje doen.
Ik heb vandaag te horen gekregen waarom het allemaal zo lastig gaat met begeleiding en al dat gedoe.
Achmea vind het te duur, als ik in Noord Holland Noord had gewoond was het geen probleem, daar zwaait Unive met de scepter en die vergoed wel. Achmea niet, alleen als ik in een inrichting ga wonen.
Ik heb al mijn medicijnen ingeleverd bij de huisarts.

Ik wens alle medewerkers van Achmea Terminale kanker toe met een tijdspanne van minimaal 3 jaar, waarin er nog wat hoop wordt gewekt totdat ze uiteindelijk stuk voor stuk uitgemergelde wrakken zijn en van deze kutwereld verwijdert worden. De eerste de beste die IK tegenkom en zich voordoet als medewerker van Achmea schop ik invalide.
-weg-
pi_118144533
Ik weet niet of het al gepost is, maar zaterdag 17 november is er in Utrecht een bijeenkomst met het thema 'vrouwen met autisme'. Zelf zit ik er over na te denken om te gaan.
http://www.mee-ugv.nl/viewpage.asp?pag_id=2776
signatuurloos
pi_118145231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:14 schreef Auti het volgende:
Vanaf vandaag ga ik het weer in mijn eentje doen.
Ik heb vandaag te horen gekregen waarom het allemaal zo lastig gaat met begeleiding en al dat gedoe.
Achmea vind het te duur, als ik in Noord Holland Noord had gewoond was het geen probleem, daar zwaait Unive met de scepter en die vergoed wel. Achmea niet, alleen als ik in een inrichting ga wonen.
Ik heb al mijn medicijnen ingeleverd bij de huisarts.

Ik wens alle medewerkers van Achmea Terminale kanker toe met een tijdspanne van minimaal 3 jaar, waarin er nog wat hoop wordt gewekt totdat ze uiteindelijk stuk voor stuk uitgemergelde wrakken zijn en van deze kutwereld verwijdert worden. De eerste de beste die IK tegenkom en zich voordoet als medewerker van Achmea schop ik invalide.
Je betaalt je toch de tyfus aan zorgverzekering? Waarom vergoeden ze alleen bij interne opname?

Zeker omdat dat uit de AWBZ komt?
pi_118145254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is, maar zaterdag 17 november is er in Utrecht een bijeenkomst met het thema 'vrouwen met autisme'. Zelf zit ik er over na te denken om te gaan.
http://www.mee-ugv.nl/viewpage.asp?pag_id=2776
Tof, ik ga ook.
pi_118149357
Zit dan in Parijs zou het wel interessant gevonden hebben, maar aangezien het alleen voor vrouwen is :)
pi_118149546
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tof, ik ga ook.
Je verkleedt je als vrouw?
pi_118149670
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Stevige interesses mogen best hier verteld worden. ;)

Ik weet dat cassieres jouw bijzondere interesse hebben. Maar ik wist niet dat er zelfs A en B -cassieres bestaan. Nou maar hopen dat die ene die jij zo leuk vindt op haar plaats blijft ;)

Kijk je wel eens Wijn aan Gort? Dat werd volgens mij gefilmd in de buurt van het vakantiehuisje waar jij wel eens komt. :)
Volgens de CAO worden hulpkrachten tot caissière A gerekend. Maar ik denk dat degene achter de balie toch ingeschaald is volgens caissière B.

Waar is het gefilmd, ben wel benieuwd!
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_118150201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]


Waar is het gefilmd, ben wel benieuwd!
Volgens mij in de omgeving van Vaucluse. :)

Ik zapte gisteren langs het programma, en bleef heel eventjes hangen... Ik moest direct aan jou denken, volgens mij vind je dat de mooiste streek. Het programma Wijn aan Gort, gepresenteerd door Ilja Gort staat vast op uitzending gemist. Dan zie je mooie beelden uit Frankrijk. Echt iets voor jou denk ik :)

Het is een hele serie van omroep max die al een paar weken loopt.
pi_118150352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je betaalt je toch de tyfus aan zorgverzekering? Waarom vergoeden ze alleen bij interne opname?

Zeker omdat dat uit de AWBZ komt?
Ja AWBZ.. het is zo krom als de pest. Maar ze gaan het terug krijgen.. keihard. Ik ben er klaar mee.
-weg-
pi_118151326
Ik ben gediagnotiseerd met ADD en mijn zoontje met PDD-NOS. Toch verwacht ik dat deze diagnose in de toekomst kan omslaan naar ADD. Zeker gezien de sprongen hij maakt.
Een collega noemde al een keer dat zijn dochter van PDD naar Asperger naar ADD was gegaan qua diagnoses.

In hoeverre is dit betrouwbaar of zijn de deskundigen toch niet zo deskundig?
Religie is een mentale ziekte.
pi_118151414
Ik ben van mening dat je kinderen niet moet diagnosticeren.

Juist omdat er nog niks zeker is.
pi_118151429
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:06 schreef Tommelaer het volgende:
Ik ben gediagnotiseerd met ADD en mijn zoontje met PDD-NOS. Toch verwacht ik dat deze diagnose in de toekomst kan omslaan naar ADD. Zeker gezien de sprongen hij maakt.
Een collega noemde al een keer dat zijn dochter van PDD naar Asperger naar ADD was gegaan qua diagnoses.

In hoeverre is dit betrouwbaar of zijn de deskundigen toch niet zo deskundig?
Het is allemaal 1 grote grap.
-weg-
pi_118151496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is allemaal 1 grote grap.
Alleen is het niet lachen.
pi_118151529
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Alleen is het niet lachen.
Ik lach straks het hardst.
-weg-
pi_118151600
Wat ga je doen dan?
pi_118151630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is allemaal 1 grote grap.
Hoe bedoel je dat? De diagnose opzich?
Religie is een mentale ziekte.
pi_118151746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:11 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? De diagnose opzich?
Ik vermoed het hele circus van hulpverlening.
pi_118151759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
Wat ga je doen dan?
Komt vanzelf wel in het nieuws.
-weg-
pi_118151808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik vermoed het hele circus van hulpverlening.
Er is geen hulpverlening.
-weg-
pi_118151821
Marktwerking in de zorg ^O^
-weg-
pi_118151873
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:07 schreef Specularium het volgende:
Ik ben van mening dat je kinderen niet moet diagnosticeren.

Juist omdat er nog niks zeker is.
Ben ik enigszins met je eens maar het kwam vanuit zijn school.
Hij is zo impulsief als wat en een schoolpauze is voor hem een ramp.
Veel te druk en te massaal. Zijn juf zei dat hij audiotief achterloopt met taal.
Terwijl hij rekenen erg leuk vindt en goed kan.
Hij heeft een tijdje terug een traject doorlopen en er werd geadviseerd het te laten onderzoeken zodat hij als hij het nodig heeft een rugzakje kan krijgen.
Als ouder twijfel je altijd over een diagnose. Of je diagnose nu wilt ja of nee.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118151967
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:15 schreef Auti het volgende:
Marktwerking in de zorg ^O^
Dat is gewoon de doodslag voor gedegen hulp. Maar goed als er geen geld aan te verdienen is dan is het niet interessant voor de aandeelhouders.

Geld zuigt :7
Religie is een mentale ziekte.
pi_118152023
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:18 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Dat is gewoon de doodslag voor gedegen hulp. Maar goed als er geen geld aan te verdienen is dan is het niet interessant voor de aandeelhouders.

Geld zuigt :7
Ze zijn aan de beurt, ik heb niets meer te verliezen.
-weg-
pi_118152146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Ze zijn aan de beurt, ik heb niets meer te verliezen.
Je klinkt als of je iets raars van plan bent.
Kan je niet gewoon de boel de boel laten?
Religie is een mentale ziekte.
pi_118152411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Ze zijn aan de beurt, ik heb niets meer te verliezen.
Ik heb ook geen fuck meer te verliezen, maar drastische maatregelen zijn vaak drastisch.

Brotip: je kan beter gaan slapen. Niet dat het dan allemaal goed is, maar het helpt weer een paar uur.
pi_118152417
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:22 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Je klinkt als of je iets raars van plan bent.
Kan je niet gewoon de boel de boel laten?
Dat is wat de meeste mensen fout doen. Niets doen.
Iemand moet het doen. Als men onmenselijk wilt zijn dan kan men ook de bal terug verwachten.
Ik heb niets te verliezen, ik ga liever de boeken in als de man die een vuist maakte dan er bij de pakken neer te gaan zitten.
-weg-
pi_118152453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb ook geen fuck meer te verliezen, maar drastische maatregelen zijn vaak drastisch.

Brotip: je kan beter gaan slapen. Niet dat het dan allemaal goed is, maar het helpt weer een paar uur.
Ik heb geen medicijnen meer, slapen is voor mij naar het plafond staren.
-weg-
pi_118152599
Kun je niet op dit moment via de huisartspost of crisisdienst medicijnen krijgen?
pi_118152724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:31 schreef Specularium het volgende:
Kun je niet op dit moment via de huisartspost of crisisdienst medicijnen krijgen?

Lijkt me voor hem wel handig.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118152784
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is wat de meeste mensen fout doen. Niets doen.
Iemand moet het doen. Als men onmenselijk wilt zijn dan kan men ook de bal terug verwachten.
Ik heb niets te verliezen, ik ga liever de boeken in als de man die een vuist maakte dan er bij de pakken neer te gaan zitten.
zo lang je maar geen geweld gebruikt en het gewoon op een diplomatieke manier aanpakt.
Geweld lost echt niks op.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118152792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:31 schreef Specularium het volgende:
Kun je niet op dit moment via de huisartspost of crisisdienst medicijnen krijgen?
Ik heb ze zelf vanmiddag ingeleverd bij de huisarts. Dan kan ik ook geen overdosis nemen.
Ik weiger zelfmoord te plegen. Als een gesticht de enige optie blijkt en blijft te zijn dan zal ik er voor zorgen dat ik er volkomen terecht geplaatst zal worden.

Zwakke strontzakken zijn het ook, die zorgkantoren.. je kan er niet langs.. Ze denken zo prima ingedekt te zijn, terechte angst voor de praktijken en protocollen die ze uitvoeren. Maar ik ben geen mongooltje, ze gaan het zuur krijgen.
-weg-
pi_118152968
Ook altijd maar weer dat stomme gedoe met regiogebonden... A kan mij niet helpen, B kan mij niet helpen, C kan mij niet helpen.. wij doen geen outreachend werk, u zit niet in onze regio..

Ik heb op papier niet eens een vaste woon of verblijfplaats.. wat regiogebonden?
-weg-
pi_118156300
Weet dat er altijd mogelijkheden zijn. Ook voor jou.
pi_118159428
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:38 schreef Auti het volgende:
Ook altijd maar weer dat stomme gedoe met regiogebonden... A kan mij niet helpen, B kan mij niet helpen, C kan mij niet helpen.. wij doen geen outreachend werk, u zit niet in onze regio..

Ik heb op papier niet eens een vaste woon of verblijfplaats.. wat regiogebonden?
Dan hebben ze je laatste woon en verblijfplaats gepakt als je niet officiëel dakloos bent...

Dat terzijde denk ik dat het zinniger is om eens een kilometer of 50 te gaan fietsen en je energie kwijt te raken want dat geraas schiet je ook niets mee op. Je probleem is niet met de regel- en wetgeving niet met de mensen die je hebben afgewezen en ook alleen maar doen wat ze opgedragen wordt.

Wil je snel opgenomen worden? Sla random een paar mensen in elkaar op straat en je bent er waarschijnlijk vrij snel.
(en nee, dat laatste is geen valide optie)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:17:27 #246
297051 schaal_9
Caissière B
pi_118159517
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:12 schreef Riddler86 het volgende:
Weet dat er altijd mogelijkheden zijn. Ook voor jou.
Ik dacht dat hij juist plannen had om te gaan fietsen. Het probleem bij mensen met ASS is vaak het zeer sterke rechtvaardigheidsgevoel. Dat KAN tot gevoelens van woede leiden.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_118160331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is allemaal 1 grote grap.
Is het ook!

Ik heb m'n vader nooit gekend m'n moeder vluchtte voor hem toen ik anderhalf jaar oud was, hij zat constant in de gevangenis wegens inbraken, geweld delicten. Hij is in de gevangenis onderzocht en daar kwam zo'n 20 jaar geleden uit dat hij niet geschikt was voor intermenselijke relaties. Geen diagnose opzich, ze vonden hem daar gewoon een gek!

M'n moeder wou dit niet voor mij, ze wou dat ik normaal opgroeide en nooit met justitie in aanraking zou komen.

Toch denk ik dat het een shock is voor een kind van anderhalf wanneer hij papa ineens nooit meer ziet en uiteindelijk in een blijf van m'n lijfhuis terecht komt met zn moeder omdat je vader je moeder bedreigd! Ookal was ik me helemaal nergens bewust van en kan ik niets terug halen van die tijd in mn gedachten!

Misschien speelde dat mee hoe ik mn verdere leven ontwikkelde..

Ik heb in mn jeugd niet echt klachten gehad, ik had altijd vriendjes op de basisschool en er is nooit iets geks aan me op gemerkt, wel altijd slorigheidsfoutjes als ik een tekening moest maken etc, en op elk rapport stond dat ik ongemotiveerd overkwam en dat er veel meer in me zat!

Op m'n 16e kwam ik voor het eerst in aanraking met de verliefdheid en kreeg ik m'n eerste vriendinnetje.

Toen begon het.. Ik was constant bang dat ze bij me weg zou gaan, ik was constant opzoek naar bevestiging, ik kon haar manipuleren als de beste. En ik was ziekelijk jaloers en nog een hele waslijst.

Toen ben ik op m'n 16e zelf hulp gaan zoeken omdat ik er niet mee om kon gaan, ik vond zoveel gelijkenissen met mn pa (na de verhalen).

Ik ben terecht gekomen bij maatschappelijk werk en daar hebben ze me best wel een beetje geholpen en de man vertelde dat ik eens een ADHD test moest doen. Nouja m'n moeder vond deze problemen bij de puberteit horen en verder deed ik er niets mee..

Op m';n 18e ben ik wederom hulp gaan zoeken, ik had inmiddels al de 4e vriendin van me weg geduwd met m'n angsten!

Bij die hulpinstantie ben ik volledig onderzocht en daar kwam uit:

ADHD/Borderline PS/Anti-sociale PS/OCS en hypochondrie en nog wat dingen!

Toen een second-opinion aangevraagd en daar zijn ze nu mee bezig en ze vermoeden dus ASS problemen. Volgende maand een gesprek met de psychiater en daarna het adviesgesprek!

Gisteren trouwens nog even geweest daar en even gepraat, ze zijn hier trouwens al meer als een jaar mee bezig met de second opinion.. Ze weten het gewoon niet.

Ik wil gewoon een beetje hulp met relaties dat ik niet zoveel angsten heb en geen ruzies meer maak, maar ze willen eerst heel graag een label plakken!

[ Bericht 37% gewijzigd door Rymooo op 19-10-2012 09:34:39 ]
pi_118163933
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:12 schreef Riddler86 het volgende:
Weet dat er altijd mogelijkheden zijn. Ook voor jou.
Niet in mijn omgeving, dat wordt niet vergoed. Als ik 30km noordelijker had gewoond dan wel. Zo krom is het geworden. Ik woon in een omgeving waar de hulpverlening heel erg beroerd is en waar het zorgkantoor dus zwaar kut is. Daarom lopen er ook zoveel gekken rond, er is geen hulp. Behalve als je crimineel gaat worden.
-weg-
pi_118164815
Wat zegt je huisarts hiervan, Auti?
pi_118164872
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat zegt je huisarts hiervan, Auti?
Geen idee, die heeft volgende week een gesprek met de directeur van de Parnasia Bavo Groep over de falende hulpverlening van de F-act en TIZ hierzo.
-weg-
pi_118164928
Ik ga gewoon sparen voor een camper. En dan ga ik op reis.
-weg-
pi_118165110
Het gaat echt goed met de zorg, ook met de ziekenhuizen; alle 2 de ziekenhuizen hier in de regio krijgen met massaontslagen te maken ivm miljoenenbezuinigingen.

http://www.noordhollandsd(...)HD_regiokennemerland

http://www.ijmuidercouran(...)nd-gesnoerd?lref=sp2
-weg-
pi_118168542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:15 schreef Auti het volgende:
Marktwerking in de zorg ^O^
fixed.
twijfelgeval?
pi_118168664
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi als je dat zelf kan. :)

Het uitdenken op zich kan al een hele uitdaging zijn. Wie weet lukt het je ook nog.

Succes alvast. ^O^
Tx. Lijkt meer dan het is. Het zijn reeks kant-en-klare modules. Dus: 2x voedingsmodule en 2x versterkermodule in een kast schroeven, draden verbinden, aansluitingen op het achterpaneel uitboren en aansluiten. Beetje solderen en klaar. Ik ben echter al behoorlijk druk en wil er pas aan beginnen als ik zeker weet dat ik er ook echt tijd voor heb.
twijfelgeval?
pi_118182980
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:23 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Tx. Lijkt meer dan het is. Het zijn reeks kant-en-klare modules. Dus: 2x voedingsmodule en 2x versterkermodule in een kast schroeven, draden verbinden, aansluitingen op het achterpaneel uitboren en aansluiten. Beetje solderen en klaar. Ik ben echter al behoorlijk druk en wil er pas aan beginnen als ik zeker weet dat ik er ook echt tijd voor heb.
Het zal best veel tijd kosten als je het zorgvuldig wilt doen. Dat moet nooit haastwerk zijn, dat zou zonde zijn.

Een mooie buizenversterker lijkt me een mooi hebbeding :P
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:36:35 #256
297051 schaal_9
Caissière B
pi_118188699
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij in de omgeving van Vaucluse. :)

Ik zapte gisteren langs het programma, en bleef heel eventjes hangen... Ik moest direct aan jou denken, volgens mij vind je dat de mooiste streek. Het programma Wijn aan Gort, gepresenteerd door Ilja Gort staat vast op uitzending gemist. Dan zie je mooie beelden uit Frankrijk. Echt iets voor jou denk ik :)

Het is een hele serie van omroep max die al een paar weken loopt.
Bordeaux-streek. Ik heb gekeken, zijn prachtige beelden. Het is de regio van de Médoc Marathon (carnavalssfeer), waar je als man verkleed kunt als vrouw :Y
Ik heb ook het boek van Ilja Gort (leven als Gort in Frankrijk).

De Vaucluse kwam inderdaad even in beeld. Het is, samen met de Var, een van de departementen waar andere regels gelden ten aanzien van wijnkwaliteit.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_118188852
Zeggen jullie in sollicitatiegesprekken dat jullie een vorm van autisme hebben?
pi_118188960
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Zeggen jullie in sollicitatiegesprekken dat jullie een vorm van autisme hebben?
Nee, dat zou ik niet doen als het niet hoeft
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_118189103
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Zeggen jullie in sollicitatiegesprekken dat jullie een vorm van autisme hebben?
Heb er pas 1 gehad sinds m'n diagnose en daar heb ik het niet gezegd (zag er ook geen reden toe).
Afgelopen week stond er een collega van een andere afdeling wel uitgebreid over z'n Asperger-problemen te vertellen in de coffeecorner... dat was wel weer apart.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118190571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb er pas 1 gehad sinds m'n diagnose en daar heb ik het niet gezegd (zag er ook geen reden toe).
Afgelopen week stond er een collega van een andere afdeling wel uitgebreid over z'n Asperger-problemen te vertellen in de coffeecorner... dat was wel weer apart.
Dat laatste is wel een interessant punt. Maar je hebt geen jobcoach?
pi_118191848
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zal best veel tijd kosten als je het zorgvuldig wilt doen. Dat moet nooit haastwerk zijn, dat zou zonde zijn.

Een mooie buizenversterker lijkt me een mooi hebbeding :P
Precies. In zoiets gaat altijd meer tijd zitten dan je denkt. En ik wil voorkomen dat ik me ga ergeren omdat ik geen tijd heb en die spullen maandenlang niets liggen te doen in de doos. Ik heb al moeite met plannen en dan moeten er niet onnodige dingen op de actielijst bijkomen.

Buizenversterkers zijn ook heel mooi; is eigelijk net het tegenovergestelde. Als je weinig geld hebt en wel tijd zijn ook die wel te bouwen. Ken je zelfbouwaudio.nl?

[ Bericht 22% gewijzigd door Ferrobarr op 19-10-2012 22:35:53 (verkeerde post gequote) ]
twijfelgeval?
pi_118193213
Auti is gewoon een aanstellerd. Gewoon bek houden en werken :)
  Forum Admin vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:16:13 #263
232445 crew  Specularium
pi_118193564
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:06 schreef Opperkapitalist het volgende:
Auti is gewoon een aanstellerd. Gewoon bek houden en werken :)
pi_118193569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:06 schreef Opperkapitalist het volgende:
Auti is gewoon een aanstellerd. Gewoon bek houden en werken :)
Nog een relkloon :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:40:31 #265
297051 schaal_9
Caissière B
pi_118194497
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:06 schreef Opperkapitalist het volgende:
Auti is gewoon een aanstellerd. Gewoon bek houden en werken :)
Wanneer word je nou eindelijk eens arbeidsongeschikt?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_118201144
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:10 schreef Woussie1987 het volgende:

[..]

Dat laatste is wel een interessant punt. Maar je hebt geen jobcoach?
Wat zou een jobcoach toevoegen? Ik werk al 13 (bijna 14) jaar waarvan nu 6 maanden met een labeltje :) Het kost me wat langer om goed mee te komen in een groep (nu na 6 / 7 weken begin ik wat los te komen met de rest van de collega's) en ben ik aan het eind van de week niet compleet versleten. Maar afgezien van dat gaat het allemaal wel goed.
Alleen moet ik dan niet (net als gisteren) besluiten dat het een puik plan is om in m'n uppie naar Legoworld te gaan, dat was teveel van het goede.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118202407
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:06 schreef Opperkapitalist het volgende:
Auti is gewoon een aanstellerd. Gewoon bek houden en werken :)
Krijg kanker.
-weg-
pi_118205132
quote:
Zeggen jullie in sollicitatiegesprekken dat jullie een vorm van autisme hebben?
Nee. Gaat me ook prima af ;)
pi_118211048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:40 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Wanneer word je nou eindelijk eens arbeidsongeschikt?
Op de dag dat ik eens in Dedemsvaart ben.
-weg-
pi_118228135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:32 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Precies. In zoiets gaat altijd meer tijd zitten dan je denkt. En ik wil voorkomen dat ik me ga ergeren omdat ik geen tijd heb en die spullen maandenlang niets liggen te doen in de doos. Ik heb al moeite met plannen en dan moeten er niet onnodige dingen op de actielijst bijkomen.

Buizenversterkers zijn ook heel mooi; is eigelijk net het tegenovergestelde. Als je weinig geld hebt en wel tijd zijn ook die wel te bouwen. Ken je zelfbouwaudio.nl?
Dat laatste kende ik nog niet, ik doe ook niet aan zelfbouw. :)

Helaas is een mooie buizenversterker zeer duur, al zijn er leuke Chinese versterkertjes te koop voor niet al te vele geld maar het toch behoorlijk goed doen.

Een buizenversterker lijkt me wat interessanter dan een transistorbak. Een buizenversterker is veel meer rechtoe rechtaan, veel minder tegenkoppeling waardoor het geluid een stuk transparanter zou moeten klinken. Helaas hebben buizenversterkers een hogere THD, maar ons gehoor merkt dat lang niet altijd zo goed.

Het gehoor kan je aardig foppen wat dat betreft . ;)
pi_118228715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:36 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Bordeaux-streek. Ik heb gekeken, zijn prachtige beelden. Het is de regio van de Médoc Marathon (carnavalssfeer), waar je als man verkleed kunt als vrouw :Y
Ik heb ook het boek van Ilja Gort (leven als Gort in Frankrijk).

De Vaucluse kwam inderdaad even in beeld. Het is, samen met de Var, een van de departementen waar andere regels gelden ten aanzien van wijnkwaliteit.
Dat is voor jou dan de ideale plek om de marathon te lopen ;) Heb je veel verstand van wijn?
pi_118230069
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Een buizenversterker lijkt me wat interessanter dan een transistorbak. Een buizenversterker is veel meer rechtoe rechtaan, veel minder tegenkoppeling waardoor het geluid een stuk transparanter zou moeten klinken. Helaas hebben buizenversterkers een hogere THD, maar ons gehoor merkt dat lang niet altijd zo goed.
Bullshit, een buizenbak is op alle punten inferieur aan een transistorbak.

Ze zijn bij lange na niet "recht toe recht aan". En transparanter al helemaal niet. Dat redelijk wat mensen een buizenbak lekker vinden klinken (juist door alle vervorming en kleuring e.d.!!) doet daar verder niets aan af.
quote:
Het gehoor kan je aardig foppen wat dat betreft . ;)
Niet zozeer je gehoor, maar je hersenen. Het placebo-effect is erg groot.
pi_118234993
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:17 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij juist plannen had om te gaan fietsen. Het probleem bij mensen met ASS is vaak het zeer sterke rechtvaardigheidsgevoel. Dat KAN tot gevoelens van woede leiden.
Herkenbaar. Dat heb ik vaak in het verkeer, kan dan best wel boos worden.
pi_118243815
quote:
11s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:14 schreef Techno het volgende:

[..]

Bullshit, een buizenbak is op alle punten inferieur aan een transistorbak.

Ze zijn bij lange na niet "recht toe recht aan". En transparanter al helemaal niet. Dat redelijk wat mensen een buizenbak lekker vinden klinken (juist door alle vervorming en kleuring e.d.!!) doet daar verder niets aan af.

De kwalificatie laat ik maar even voor wat die is, ik ben het iig duidelijk niet met je eens. Een buis is van nature al een stuk meer lineair dan een transistor/FET, die laatste dmv zeer ingewikkelde fabricageprocessen gemaakt kunnen worden. De buis is relatief een stuk eenvoudiger te maken een veel meer lineair daarmee ook makkelijker lineair in een schakeling te laten gedragen.
Dat maakt dat je voor een goede buizenversterker veel minder componenten nodig hebt dan voor een solid state versterker. Je hoeft bij een buis veel minder te corrigeren (lineariseren); je hoeft bij een buis veel minder tegen te koppelen. Je kan met relatief eenvoudige schakelingen mnet buizen al een behoorlijk resultaat boeken, dat bedoel ik met rechttoe-rechtaan temeer omdat je weinig feedback hoeft toe te passen.

Dat laatste maakt dat een buizenversterker in de waarneming veel opener en levendiger klinkt dan een solid state versterker.

En natuurlijk, het blijft voor een groot deel perceptie, dat is per definitie subjectief. Je hebt daarom haters en believers. Maar je denkt toch niet dat diegenen die zo'n dertig duizend aan een topbuizenversterker uitgeven dat voor een stuk inferieur doen? Kom nou!

quote:
[..]

Niet zozeer je gehoor, maar je hersenen. Het placebo-effect is erg groot.
Zien doe je met je ogen EN hersenen, evenals je hoort met je oren EN hersenen. In de hersenen vindt de interpretatie plaats van de signalen die je via je zenuwen ontvangt van oren en ogen. En ja, interpretatie is subjectief!
Het placebo-effect kan je teniet doen door blind (nog beter dubbelblind) te testen/vergelijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 21-10-2012 16:13:47 ]
pi_118248804
Hmm ik denk dat ik het in een sol.gesprek ook niet zou zeggen dat ik asperger heb. Maar op gegeven moment als je werkt toch zeggen tegen je werkgever?
pi_118249403
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:30 schreef Woussie1987 het volgende:
Hmm ik denk dat ik het in een sol.gesprek ook niet zou zeggen dat ik asperger heb. Maar op gegeven moment als je werkt toch zeggen tegen je werkgever?
Zolang je niet tegen problemen aanloopt, waarom zou je?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Forum Admin zondag 21 oktober 2012 @ 18:59:30 #277
232445 crew  Specularium
pi_118249755
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zolang je niet tegen problemen aanloopt, waarom zou je?
Precies, niet iedereen hoeft alles te weten.
pi_118250190
Waarom mensen een reden om je niet aan te nemen of te ontslaan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_118252552
Omdat ik misschien bij banen in het verleden er wel tegen aanliep?
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:41:41 #280
297051 schaal_9
Caissière B
pi_118264864
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is voor jou dan de ideale plek om de marathon te lopen ;) Heb je veel verstand van wijn?
Klinkt als een leuke loop. Het lijkt toch Rotterdam te worden voor 2013, voor mijn eerste marathon. Het is zeker geen mooie stad (naar mijn idee), maar er gaan wel mensen van de loopvereniging mee en het is dichtbij. De eerste marathon speel ik liever wat meer op zeker. Natuurlijk ga in het roze of paars gekleed.

Ambitie blijft wel om in 2013 ook in Frankrijk aan een loopevenement deel te nemen. Van wijn heb ik niet zo veel verstand. Maar ik drink nu een glas La Tulipe van Ilja Gort :)

Mijn huidige gebruikersnaam dekt trouwens binnenkort niet meer de lading!
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')