abonnement Unibet Coolblue
pi_119474826
Of de bakolie is gaar/onder niveau. Maar meestal electronica ja :+.
pi_119507937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Da's de overdrive van de automaat (dus de 4e versnelling eigenlijk). Ik zou gewoon het relaistje vervangen. :P
Het relais zat inderdaad niet lekker in de houder.. Waarschijnlijk met radio verwisselen aangetikt.
Dank u :)
Nee.
pi_119510401
Pruller! :P
pi_119550645
M'n 240 is bijna klaar! 8-)

Dingen die ik dit weekend hoop te fixen (ligt ook aan het weer):
- sierlijsten monteren, moet ook wat gaatjes bij boren voor de klemmen omdat die in de nieuwe dorpels natuurlijk nog niet zitten :P
- de andere koplamp vervangen door een nieuwe (het oog wil ook wat, niet alleen qua looks maar heb je ook weer supergoed zicht)
- goed waxen/schoonmaken/enz
- deurrubbers/dorpelstrips/etc terug monteren

Stiekem kosten dat soort klusjes veel meer tijd dan je denkt. :X
pi_119587086
Ik moet het volgende doen aan mijn 244:

- Stuurhuis reviseren/vervangen
- Wiellagers rondom nakijken/vervangen
- Achterasrubbers vervangen
- Draagarmrubbers nakijken/vervangen
- Remolie vervangen
- Koplampunits vervangen
- Carburateur reviseren
- Interieurplaten achterbak aan zien te komen/monteren
- Voorruit vervangen
- Rotte plekken bijwerken/spuiten

Dus ben maar blij B-W :+.
pi_119587900
Qua tijd valt dat haast in 't niets met de bergen laswerk van afgelopen weken. :X
pi_119588043
Whehe, rotter dan je dacht? :P.
pi_119626390
Dat viel mee op zich, slechts een paar plekken die erger waren dan gedacht maar dat waren dan plekken die toch in z'n geheel vervangen werden. :P Maar met name de binnenwielranden en buitenwielranden vreten veel meer tijd dan gedacht (als je 't echt goed wil doen tenminste). :X
pi_119692899
Zo, na weken lassen (nieuwe dorpels, wielranden en bodemstukken, en dan echt 100% perfect op maat gelast en geen puntlas-beunhaaswerk) , spuitwerk en andere reparaties is m'n 240 eindelijk weer klaar! :) En een grote beurt had ik de auto al gegeven voordat eraan gelast was (evenals de APK, die was ook nog van voor het laswerk). :P

Ziehier een geheel roestvrije 240, klaar voor de volgende 26 jaar! :P







Nu nog polijsten, in de was zetten en het dashboard schoonmaken. :P
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:34:47 #185
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_119692941
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:34 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, na weken lassen (nieuwe dorpels, wielranden en bodemstukken, en dan echt 100% perfect op maat gelast en geen puntlas-beunhaaswerk) , spuitwerk en andere reparaties is m'n 240 eindelijk weer klaar! :) En een grote beurt had ik de auto al gegeven voordat eraan gelast was (evenals de APK, die was ook nog van voor het laswerk). :P

Ziehier een geheel roestvrije 240, klaar voor de volgende 26 jaar! :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog polijsten, in de was zetten en het dashboard schoonmaken. :P
_O_
nerovetsrethca
pi_119693443
Ding staat er netjes bij BW :).

Vandaag de 940 hier door de keuring geduwd.

- Lambdalampje was aan (geen idee waarom, CO-waardes waren dik in orde)
- Achterklep sloot niet (bekend probleem van veertje in slotmechanisme, tyfuswerk om "ff" los te halen)
- Klepje van stopcontact bij trekhaak was eraf

Maar dit hinderde de keurmeesters hier niet om er vrolijk een nieuwe APK op te plakken :P. Laten we zeggen dat ik al een aantal keer bij een APK-keuring in NL heb mogen staan en dat dat zelfs bij Beun de Haas nog wel grondiger gaat _O-.

Enfin, over een week de platen in huis en dan kannie verkocht wordt. Op naar de volgende :+.
pi_119696703
Hoezo gaat je 940 weg? :P

En lambda-lampje aan had de 740 van m'n vriendin ook, maar bij de keuring bleek de CO-waarde dermate laag te zijn dat de CO-meter 0,00 aangaf. :P En dat al een paar jaar achter elkaar. :+ Grote kans (ben er eigenlijk wel zeker van) dat het mengsel te arm is. :P Ook wel logisch, want het verbruik is bijna 1 op 11 en da's knap voor een 740. :P
pi_119707186
Er staan er hier nog 2 ;). Ik kon zo snel 2 CO-waardes lezen en de ene was 0.1 en de andere 0.3. Dus dat moet goed zijn. En heeft die 740 van je vriendin al LH2.4? ;).
pi_119733505
Jep! Ding is van 1990 en de LH 2.4's had je al vanaf augustus 1988 (modeljaar 1989). :P In 1990 had je ook al de LH 3.1 maar dat heeft deze niet: de 3.1's hebben namelijk andere luchtmassameters die minder pinnetjes hebben. Dit is gewoon de standaard 016-LMM zoals de meeste 940's zonder turbo hebben. :P
pi_119733688
Huh? 3.1? Zelfs de 940's uit '98 hebben LH2.4?
pi_119733888
Is ook vrij zeldzaam en het is eigenlijk gewoon een upgrade van een 2.4 met een iets andere luchtmassameter die minder snel stuk gaat (geloof keramisch ofzo). :P
pi_119734230
Ja grappig inderdaad. Pa en ik hebben al bij twee 940's gehad dat de LMM stuk ging terwijl die kennis van ons met 30 jaar ervaring het maar raar vind omdat eigenlijk nooit voorkomt.
pi_119734246
Op welk type is die 3.1 dan geleverd ooit?
pi_119734286
Sowieso de 240 met handbak (en wellicht ook alleen de versies met ABS) van 1990 tot 1993. :P Denk dat 't niet de Polars zijn maar vooral de niet-NL modellen met 2.3 motor. :P
pi_119734314
Of de 2.0's uit Italie?
pi_119734406
Die hebben gewoon de standaard 2.4. :P Zie trouwens net dat de B230GT ook de 3.1 heeft, en da's dus een 740 en 940 Turbo. :P

Edit: linkie met alle verschillen: http://www.brickboard.com(...)l_data_welcomed.html :P
pi_119734616
740 en 940 turbo is B230FT toch?

Lollig stukje over die AMM's trouwens. Die heb ik laatst 2 nieuwe besteld op Ebay voor 91 euro :P.
pi_119735833
B230FT is wat m'n oude 740 TIC had: da's de eco-versie van de B230ET, oftewel: een ET met andere compressie en katalysator. :P De latere 740 en 940 Turbo hebben de B230GT (en altijd een katalysator).
pi_119739934
Dus niet :P. De B230GT is juist de oudere versie zonder kat, maar die is wel heel obscuur en kom je eigenlijk nooit tegen. De 7 had een B230ET en later een B230FT, de 940 meteen B230FT, met later de B230FK als lagedrukvariant.

Net zoals dat je hier de 760 vrijwel nooit met 9-serie voorkant tegenkomt, terwijl in de USA/Zweden zat rondrijden.
pi_119739993
B230GT is voornamelijk geleverd in de x60-modellen waar zes cilinders belasting/verzekeringstechnisch niet handig was :P. Ik denk namelijk dat dat ding zonder kat nogal wat uitstoot veroorzaakt wat verder niet boeit omdat de typegoedkeuring van het zescilindermodel toch al genoeg mag uitstoten :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')