abonnement Unibet Coolblue
pi_117283371


Dit is ht topic voor alle liefhebbers van jazzmuziek op Fok. Discussies en aanraders voor alle albums, muzikanten en stijlen die enigszins aan jazz verwant zijn, zijn hier van harte welkom: van dixieland en bop tot avantgarde, fusion en moderne jazz. Net begonnen met het ontdekken van jazzmuziek? Vraag hier gerust om tips, en begin met het luisteren van de klassieke albums die je in het plaatje hierboven ziet!

Veel plezier, en hou het gezellig. :)

Voorgaande topics:

Deel XI: Fok! Jazz topic, deeltje 11
Deel X: Fok! Jazz topic, deeltje 10
Deel IX: Jazzfans Live at FOK!forum Volume IX
Deel VIII: Jazzfans Live at FokForum Volume VIII
Deel VII: Jazzfans - Live at FokForum Volume VII
Deel VI: Jazzfans - Live at FokForum volume VI
Deel V: Jazzfans - Live at FokForum volume V
Deel IV: Jazzfans - Live at FokForum volume IV
Deel III: Jazzfans - Live at the Fok!Forum volume III
Deel II: Jazzfans - Live at the Fok!Forum volume II
Deel I: JAZZ! Ook weleens prettig luistergenot!

Handige links:

http://www.allaboutjazz.com - Recensies van recent verschenen jazz-cds, 'beginner guides' etc.
http://www.allmusic.com - De All Music Guide met albumrecensies
http://www.jazzdisco.org - The Jazz Discography Project
http://home.att.net/~lankina/jazz/ - Jazzmatazz website, o.a. met aankondigingen van nieuwe releases en reissues

http://www.omroep.nl/nps/output/ - Website van NPS Output (Jazz, world and beyond..)
http://www.northseajazz.nl/agenda.html - Jazzconcerten in Nederland
http://www.draaiomjeoren.com/ - Nederlands jazzweblog met concertagenda
http://www.di.fm/jazz/ - Digitally Imported - online Jazzradio
http://www.vpro.nl/programma/jazz/ - Jazz @ VPRO

-------------

Met wat interessante filmpjes uit de laatste posts:

Heerlijke chille jazz voor tijdens de regenachtige dagen (dus perfect voor 2012 :')):

Afrikaans beinvloede jazz!

Andy Sheppard, zeer zwoele mooie saxofonist van het ECM label:

Polar Bear: Chille groove-rock met wat experimente en electronische invloeden:

Eric Dolphy:

Ben Wendel en Tigran Hamasyan:

Big-band in een nieuwe jasje!:

Bruut!, het betere nieuwe Nederlandse jazz-collectief

En na al deze rustige jazz nog even een lekker hard experimentele, voor de wallofdolls en Inkomens van dit topic:
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117283474
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117289365
Dat zal ik de volgende keer doen, alleen de ipad is daar niet ideaal voor. Nieuwe cd van Brad Mehldau met bewerkte popnummers zoals Hey Joe zit vernuftig in elkaar, hij geeft echt veel cd's uit de laatste jaren!
pi_117294620
Ok, ik waag nog eens een poging naar Brad zijn pop-covers te luisteren....maar normaalgesproken bevalt het me niet :P

Die clips die Doff had gepost vorige topic van Rava met Michael Jacksons covers waren wel geniaal though:

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117295157
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:26 schreef Norrage het volgende:
Ok, ik waag nog eens een poging naar Brad zijn pop-covers te luisteren....maar normaalgesproken bevalt het me niet :P

Daarom raad ik je echt aan om Ode te gaan luisteren. Alleen maar originals en met afstand Brad's beste plaat in jaren wat mij betreft.
pi_117422863
John Caruso Cast Party @ Birdland NYC, iemand daar bekend mee? Het idee klinkt leuk, maar de omschrijving van de :ultimate networking" event etc en alle beroemdheden die daar langskomen doet me vermoeden dat het teveel van het goede is voor ons :D

http://www.birdlandjazz.com/event/43579/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:40:34 #7
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_117598691
Een pianist waarmee ik wel eens speel kwam hiermee: Bill Evans - Waltz for Debby.

Vanwege mijn instrument (cello) heb ik ook deze versie eens gecheckt:

In any case, Bill Evans was de pianist op het topalbum Kind of Blue van Miles Davis. Ik was verbaasd om te lezen (in de overigens geweldige autobiografie van Miles) ook hij aan de herone ten onder is gegaan. Hij leek me een nerd die altijd bedachtzaam en verstandig was. Schijn bedriegt. Maar het was een geweldige pianist, en een groot stilist en componist. _O_

Btw: Kind of Blue compleet:


[ Bericht 1% gewijzigd door Philosocles op 04-10-2012 19:46:48 ]
iedereen is uniek behalve ik
pi_117606433
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:40 schreef Philosocles het volgende:
Een pianist waarmee ik wel eens speel kwam hiermee: Bill Evans - Waltz for Debby.

In any case, Bill Evans was de pianist op het topalbum Kind of Blue van Miles Davis. Ik was verbaasd om te lezen (in de overigens geweldige autobiografie van Miles) ook hij aan de herone ten onder is gegaan. Hij leek me een nerd die altijd bedachtzaam en verstandig was. Schijn bedriegt. Maar het was een geweldige pianist, en een groot stilist en componist. _O_

Bill Evans is een held idd! Vandaag toevallig nog zijn Portrait in Jazz beluisterd (waarbij Paul Motian en Scott LaFaro ook niet onvermeld mogen blijven).

pi_117606853
Zojuist binnen op vinyl:



en



quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:40 schreef Philosocles het volgende:
Een pianist waarmee ik wel eens speel kwam hiermee: Bill Evans - Waltz for Debby.
Bill Evans is goed.
pi_117607642
Ben niet zo'n jazzkenner, maar ik vind de platen Sketches of Spain, Bitches Brew, Tribute to Jack Johnson en In a Silent Way erg goed. Zijn er nog meer platen die hier een beetje weg van hebben?
Burning bridges gives you so much more
pi_117610363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:19 schreef Gatenkaas het volgende:
Ben niet zo'n jazzkenner, maar ik vind de platen Sketches of Spain, Bitches Brew, Tribute to Jack Johnson en In a Silent Way erg goed. Zijn er nog meer platen die hier een beetje weg van hebben?
Sowieso: Agartha van Miles, live album, maar Jazz is eigenlijk sowieso al 'live' :P

Wellicht on the Corner, ook van Miles. Maar die is wel stukken funkir en ook wilder:

Thrust (en daarnaast ook veel andere albums (sextant, Headhunters, Crossings..) van) Herbie Hancock
^O^

en stiekum wel behoorlijk anders, maar toch ook wel weer veel raakvlakken: Moondog 2 van Moondog:

en als het wat experimenteler mag, dan zou ik ook zeker 'At the Mountain of Madness' van Electric Masada proberen. Die klinkt op zijn beste momenten echt als het verlengde van Bitches Brew (maar er zitten ook genoeg stukken bij die klinken alsof een varken wordt geslagt :P)
Dit soort nummers mogen van mij eeuwig doorgaan _O_
nee, jij dan!
pi_117634189
Bovengenoemde van Miles Davis ken ik al en zijn inderdaad vrij tof. Ik zal de rest van je lijstje eens beluisteren.
Burning bridges gives you so much more
pi_117636070
Ik ben me al een wat langere tijd meer en meer gaan interesseren in Afrobeat, ik ben erg benieuwd wat jullie daar van vinden, wellicht ook al goed bekend mee? Ik kwam o.a. dit tegen laatst, klinkt erg goed imo :-)

  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:27:41 #15
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_117637208
Ik luister nu naar de grote kleine man Michel Petrucciani.

Caravan, van Conference De Presse, met organist Eddy Louiss, erg tof livealbum.



Ook slechts een klein leven, slechts 36 jaar werd-ie, maar wat een grote pianist. _O_
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:46:02 #16
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:53:31 #17
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_117661146
Dit was laatst op BBC Radio 3 Jazz: een optreden van een trio genaamd Troyka.

Hier is het geluid niet zo goed, SoundCloud: 02 Dropsy Troyka by EditionRecords geeft een betere indruk van dt nummer.

Het is nogal weird, toegegeven, maar ik zat gebiologeerd in m'n stoel te luisteren. 'Dit is toch geen jazz', dacht ik. Maar jazz is commentaar van muzikanten op wat ze om zich heen horen. Deze gasten zijn blijkbaar met metal en met bands als Radiohead opgegroeid. Vreemde, maar wel koele shit.

Promofilmpje:
iedereen is uniek behalve ik
pi_117674459
Dat is juist het mooie van jazz. Jazz evolueert en daardoor is jazz heel breed.

Vind het ook raar klinken, maar niet slecht.
pi_117758554
Zo....zo te zien weer genoeg bij te luisteren de laatste posts :D

Ben net terug uit NYC, waar ik Scofield in Blue Note heb gezien. Scofield was leuk, verder was het leuk om in Blue Note zelf te zijn...maar verder was het een fiasco. Wat een fabriek is dat geworden, saaie bedoeling, veel toeristen, chagrijnige staff...sfeer was ver te zoeken.Maar goed, mooie ervaring.

En ik heb tickets voor Christian Scott, in Lantarenvenster. Voor de liefhebbers staat ie ook nog in de nieuwe NSJ club. Ben benieuwd hoe dat trouwens vergelijkt met Blue Note, waar het ogenschijnlijk op is geinspireerd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117762910
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:44 schreef Norrage het volgende:
Zo....zo te zien weer genoeg bij te luisteren de laatste posts :D

Ben net terug uit NYC, waar ik Scofield in Blue Note heb gezien. Scofield was leuk, verder was het leuk om in Blue Note zelf te zijn...maar verder was het een fiasco. Wat een fabriek is dat geworden, saaie bedoeling, veel toeristen, chagrijnige staff...sfeer was ver te zoeken.Maar goed, mooie ervaring.

En ik heb tickets voor Christian Scott, in Lantarenvenster. Voor de liefhebbers staat ie ook nog in de nieuwe NSJ club. Ben benieuwd hoe dat trouwens vergelijkt met Blue Note, waar het ogenschijnlijk op is geinspireerd.
Geen flauw benul hoe de Blue Note is, maar ik kan niet zeggen dat ik zo heel erg onder de indruk was van de NSJ Club. Ik was er paar maanden geleden kijken naar Jason Lindner (wat overigens een heel goed optreden was) en ik vond het qua sfeer nogal matigjes. Akoestiek was overigens prima.
pi_117766210
Ben benieuwd, ga binnenkort bij Christian Scott voor het eerst een kijkje nemen daar.
pi_117766267
Stond zaterdag een leuk artikel over jazz clubs in New York in de Volkskrant. Blue note kwam er slecht vanaf qua prijzen, personeel en sfeer.
pi_117766334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:53 schreef GeorgKacher het volgende:
Stond zaterdag een leuk artikel over jazz clubs in New York in de Volkskrant. Blue note kwam er slecht vanaf qua prijzen, personeel en sfeer.
Ja, dat kan ik volledig be-amen. Jammer, heb wel die krant al weggegooid. Niet gelezen. Heb je nog een versie online toevallig?

Maar achteraf stiekem toch een beetje zonde dat ik naar BN ben gegaan, had veel liever naar de Standard of Birdland willen gaan...maar ja, de artiesten zelf he..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117823245
Het is beveiligd tegen kopiren hooguit zou ik de hele pagina voor je kunnen opslaan en dan zou je dat kunnen bekijken maar sec de woorden kopiren lukt mij niet.
pi_117823455
Ik heb zelf de VK dus ik kan denk ik wel ergens online inloggen om het te lezen denk ik :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117843475
I feel kinda Locrian today
pi_118493583
Sommigen zullen het ongetwijfeld herkennen, dat je je een periode helemaal verdiept of onderdompelt in een artiest / bepaalde periode van een artiest.

Zit nu zelf in een periode dat ik maar geen genoeg kan kijgen van The Montreal Tapes Charlie Haden en Thelonious Monk :D.


pi_118770398
Gaan er nog mensen naar Christian Scott in NSJ Club (of Lantaren Venster)? Ik ben sterk aan het twijfelen om toch een kaartje te kopen; hij was op NSJ waanzinnig namelijk.
pi_118770665
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Gaan er nog mensen naar Christian Scott in NSJ Club (of Lantaren Venster)? Ik ben sterk aan het twijfelen om toch een kaartje te kopen; hij was op NSJ waanzinnig namelijk.
Ik ga naar Lantaren Venster _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118775894
En ik naar de NSJ Club :)
pi_118779234
Iemand bekend met Ibrahim Maalouf? Was voor mij een onbekende naam, maar het zojuist aangeschafte Wind is cht een strak album. Was overigens een tip van het Jazz Center in Den Haag, een winkel die ook wel een tip waard is _O_

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:04:44 #33
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_118781405
Deal van Benjamin Herman vind ik erg goed.

Hij gaat de laatste tijd wat meer de jazzrockrichting (meer jazz dan rock uiteraard) en niet onverdienstelijk.
pi_118791136
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:48 schreef Doff het volgende:
Iemand bekend met Ibrahim Maalouf? Was voor mij een onbekende naam, maar het zojuist aangeschafte Wind is cht een strak album. Was overigens een tip van het Jazz Center in Den Haag, een winkel die ook wel een tip waard is _O_

Heerlijke plaat :)
pi_118795435
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:13 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Heerlijke plaat :)
Hele goede plaat inderdaad :)
En wat Benjamin doet wordt ook steeds beter ja, fantastisch :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118816655
Besloten toch kaartje te kopen voor Christian Scott in NSJ Club, heb er nu al zin in. :)
  zondag 4 november 2012 @ 21:36:39 #37
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_118825614
Herbie Hancock eerder vanavond bij Kunststof TV:

Hij speelt Sonrisa, een compositie uit 1978.
En dat gaat aardig wat kanten op.
Eerst traag en slepend, later ritmisch en vol alteraties.

Je ziet Michiel Borstlap overigens in het publiek zitten.
iedereen is uniek behalve ik
pi_118828100
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Besloten toch kaartje te kopen voor Christian Scott in NSJ Club, heb er nu al zin in. :)
Waarom niet Lantarenvenster?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118828228
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 22:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Waarom niet Lantarenvenster?
Ik woon in Amsterdam, dus dat is toch wat makkelijker. :P
pi_118828495
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 21:36 schreef Philosocles het volgende:
Herbie Hancock eerder vanavond bij Kunststof TV:

Hij speelt Sonrisa, een compositie uit 1978.
En dat gaat aardig wat kanten op.
Eerst traag en slepend, later ritmisch en vol alteraties.

Je ziet Michiel Borstlap overigens in het publiek zitten.
Wow O+ Mooi hoor.

Wat zijn wat dat betreft de piano jazz aanraders van Herbie? Ik heb het langzaam een beetje gehad met die elektrische piano's en dat funk-gedoe van hem, maar dit klinkt fantastisch. Ik weet dat ie wat meer rustigere piano-jazz heeft uitgebracht, maar zijn repertoire is te groot om dat er makkelijk uit te filteren. Iemand?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 5 november 2012 @ 22:12:17 #41
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_118870511
Ik vind eigenlijk al zijn beginplaten goed. De eerste 5 zijn sowieso met piano.

Takin' Off
My Point of View
Empyrean Isles
Inventions and Dimensions
Maiden Voyage

Die laatste is t beste wat mij betreft
  maandag 5 november 2012 @ 22:13:19 #42
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  maandag 5 november 2012 @ 22:17:53 #43
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_118871878
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:12 schreef wallofdolls het volgende:
Ik vind eigenlijk al zijn beginplaten goed. De eerste 5 zijn sowieso met piano.

Takin' Off
My Point of View
Empyrean Isles
Inventions and Dimensions
Maiden Voyage

Die laatste is t beste wat mij betreft
Eerste Herbie platen zijn ook bij mij favoriet idd. Empyrean Isles heeft dan persoonlijk mijn grootste voorkeur, maar ook Maiden Voyage (wat natuurlijk een classic is) en Inventions and Dimensions zijn echt gruwelijk goed. daarnaast fungeert de Herbie Hancock uit die tijd als sideman ook nog op talloze platen, waarbij zijn platen samen met "Miles Davis Second Great Quintet" wat mij betreft stuk voor stuk legendarisch zijn.
pi_118872893
Ja dat ken ik allemaal wel maar toch bedankt. Ik was toch benieuwd of er nieuwer werk van hem was zoals piano inderdaad :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118874773
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:13 schreef wallofdolls het volgende:
Over epic piano gesproken trouwens:

http://open.spotify.com/album/006X1yAbGknd2y94CdR1W6
Vet _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 8 november 2012 @ 17:34:33 #48
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_118985551
Ik hoop meer van dit soort helden te ontdekken:


Oftewel cellisten die de beperkingen van hun instumenten begrijpen, en met een flair spelen alsof het niets is.

Bovenstaande dude speelt gewoon in een of ander Amerikaans duo/trio, maar ik kan weinig jazz/improv cello vinden dat zo friggin' smooth is. c_/

Nog eentje:


[ Bericht 5% gewijzigd door Philosocles op 08-11-2012 17:41:02 ]
iedereen is uniek behalve ik
pi_118999274
Ik dacht dat ik gek werd, open ik spotify zie ik een nieuwe plaat van Christian Scott uit 2012. Gelijk klikken natuurlijk. En dan tot de ontdekking komen dat het gaat om een 'greatest hits' cd....
Nieuwe cd van Irabagon is de moeite waard (outright unhinged), af en toe wel erg gekunsteld moet ik er als waarschuwing bij zeggen maar de afwisseling in stijlen is fraai. Ik zou er in tegenstelling tot downbeat geen vijf sterren voor over hebben maar het is wel erg orgineel net als zijn werk met Mostly other people do the killing.
pi_119020436
iemand die ook beetje meer avantgarde jazz is?

john zorn ? _O_
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_119024249
Als Mostly Other People Do the Killing geen avantgarde jazz is dan weet ik het niet meer:)
pi_119025174
Vind vooral de wat oudere (jaren 60) avant garde platen geweldig (Ornette Coleman, Eric Dolphy, Archie Shepp, Grachan Moncur III, Andrew Hill etc.) en luister niet geweldig veel avant garde spul van wat er tegenwoordig uitkomt.

Van wat ik hoor vind ik dan Clean Feed wel vaak erg interessant spul uitbrengen (b.v. Adam Lane's Full Throttle Orchestra, Angels, Harris Eisenstadt en idd MOPDtK) en ik heb een zwak voor Waclaw Zimpel. Zijn Undivided - The Passion is mijn persoonlijke moderne avant garde favoriet.


Met John Zorn heb ik persoonlijk niet veel. Vind het wel knap dat hij zo ongelofelijk veel platen per jaar uit kan brengen die eigenlijk altijd kwalitatief wel goed zijn, maar ik wordt eigenlijk zelden tot nooit van mijn sokken geblazen door een album van hem.
pi_119030155
Ik vind John Zorn echt hlemaal niks...maar ik zal het niet voor de 100ste keer uiteenzetten waarom niet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119074600
Lekker optreden van Scott vanavond in Amsterdam! Daar gaan jullie morgen nog veel plezier aan beleven in Rotterdam! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119075553
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 00:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Lekker optreden van Scott vanavond in Amsterdam! Daar gaan jullie morgen nog veel plezier aan beleven in Rotterdam! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zin in morgen _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119078427
Was idd een heerlijk optreden! North Sea Jazz club als zodanig viel mij wel een beetje tegen trouwens, maar dat mocht de pret verder niet drukken.

Lekker ook, dat ie ook hier deze Herbie klassieker nog even eruit gooide:
pi_119078495
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:05 schreef De_existentialist het volgende:
Was idd een heerlijk optreden! North Sea Jazz club als zodanig viel mij wel een beetje tegen trouwens, maar dat mocht de pret verder niet drukken.

Lekker ook, dat ie ook hier deze Herbie klassieker nog even eruit gooide:
NSJ Club is sfeerloos, met name door het publiek wat erop afkomt. Komen ook een hoop mensen om wat te eten, niet zozeer om echt naar de muziek te luisteren. Om mij heen op momenten ook veel geklets, maar zou kunnen dat ik gewoon pech had met waar ik stond.

Die 21-jarige altsaxofonist was trouwens erg goed. Toch met enige verbazing gekeken naar het gemak waarmee die jongen speelde!
pi_119079606
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

NSJ Club is sfeerloos, met name door het publiek wat erop afkomt. Komen ook een hoop mensen om wat te eten, niet zozeer om echt naar de muziek te luisteren.
hmm,zonde -O- ga de 20e naar Mulatu Astatke daar.
O+ O+ O+
Wie dit leest is hek.
pi_119079877
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

NSJ Club is sfeerloos, met name door het publiek wat erop afkomt. Komen ook een hoop mensen om wat te eten, niet zozeer om echt naar de muziek te luisteren. Om mij heen op momenten ook veel geklets, maar zou kunnen dat ik gewoon pech had met waar ik stond.

Die 21-jarige altsaxofonist was trouwens erg goed. Toch met enige verbazing gekeken naar het gemak waarmee die jongen speelde!
Ja, werkt gewoon niet. Zeker niet met Nederlands publiek, maar ook niet met Amerikaans publiek. Daarom gaan wij ook gewoon vanavond naar Scott in Rotterdam, terwijl Amsterdam veel dichterbij was geweest. Heb er erg veel zin in. Ik denk dat ik bijna durf te zeggen dat Scott zijn album van dit jaar mijn beste album van het jaar is (ook vergeleken met alle pop/indie albums :))
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119080104
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik denk dat ik bijna durf te zeggen dat Scott zijn album van dit jaar mijn beste album van het jaar is (ook vergeleken met alle pop/indie albums :))
In ieder geval het meest ambitieuze album. Erg veel respect voor de durf om er een dubbelaar van te maken. In de hoek van pop/indie heb ik die durf alleen in de nieuwe van Grizzly Bear gezien: spannende composities niet uit de weg te gaan. Scott heeft dat ook gedaan, en ook nog eens een dubbelaar. Dan heb je lef! :)
pi_119080150
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik denk dat ik bijna durf te zeggen dat Scott zijn album van dit jaar mijn beste album van het jaar is (ook vergeleken met alle pop/indie albums :))
Daar gaat het bij mij ook naar toe ja. Vond bij zijn release het album iets minder sterk dan de nieuwe albums van Brad Mehldau en met name Vijay Iyer. Maar waar bij mij bij het album van Vijay wat een klein beetje luistermoeheid optreed, vind ik het album van Christian Scott eigenlijk alleen maar beter worden. Nummers als New New Orleans (King Adjuah Stomp), Jihad Joe en Spy Boy, Flag Boy behoren wat mij betreft misschien wel tot het beste wat er de laatste decenia aan Jazz nummers is uitgekozen.
pi_119080737
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:33 schreef De_existentialist het volgende:

[..]

Daar gaat het bij mij ook naar toe ja. Vond bij zijn release het album iets minder sterk dan de nieuwe albums van Brad Mehldau en met name Vijay Iyer. Maar waar bij mij bij het album van Vijay wat een klein beetje luistermoeheid optreed, vind ik het album van Christian Scott eigenlijk alleen maar beter worden. Nummers als New New Orleans (King Adjuah Stomp), Jihad Joe en Spy Boy, Flag Boy behoren wat mij betreft misschien wel tot het beste wat er de laatste decenia aan Jazz nummers is uitgekozen.
Ja erg fijn :) :Y Die nummers die je noemt zijn inderdaad de uitschieters, waanzinnige jazz met toch ook wel een beetje pop-feel. Ik vind het een perfect album, veel stijlen gemixed, veel ambitie, veel spanning. Enige nadeel is dat ik dubbelalbums nooit echt kan waarderen, is gewoon te lang, en zal het nooit in 1 ruk af kunnen luisteren.
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 12:31 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

In ieder geval het meest ambitieuze album. Erg veel respect voor de durf om er een dubbelaar van te maken. In de hoek van pop/indie heb ik die durf alleen in de nieuwe van Grizzly Bear gezien: spannende composities niet uit de weg te gaan. Scott heeft dat ook gedaan, en ook nog eens een dubbelaar. Dan heb je lef! :)
Er zijn dit jaar inderdaad niet erg veel spannende albums uitgebracht...veel oude lullen die weer nieuwe albums uitgebracht, maar weinig waanzinnig goede debuterende muzikanten (die toch wel meestal net iets vernieuwender kunnen zijn) op Alt-J na.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119081894
Er zijn m.i. genoeg spannende albums verschenen dit jaar. Kwestie van beter luisteren/zoeken ;)

Voorbeelden: Diego Schissi-Tongos
Ralph Peterson - The duality perspective (Al eerder gezegd hier, Peikli, inmiddels 22 jaren jong speelt de sterren van de hemel.)
Michael Bates- Acrobate
Jon Irabagon-Outright! Unhinged
Herskedal/Neset- Neck of the Woods
pi_119082356
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:37 schreef GeorgKacher het volgende:
Er zijn m.i. genoeg spannende albums verschenen dit jaar. Kwestie van beter luisteren/zoeken ;)

Voorbeelden: Diego Schissi-Tongos
Ralph Peterson - The duality perspective (Al eerder gezegd hier, Peikli, inmiddels 22 jaren jong speelt de sterren van de hemel.)
Michael Bates- Acrobate
Jon Irabagon-Outright! Unhinged
Herskedal/Neset- Neck of the Woods
We hadden het ook meer over de popmuziek. In de jazz heb ik me toch wat weinig verdiept dit jaar :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119087118
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 13:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

We hadden het ook meer over de popmuziek. In de jazz heb ik me toch wat weinig verdiept dit jaar :)
Popmuziek valt idd tegen. Sarah Jaffe vind ik echt een hele mooie plaat, verder is het best goed maar meer ook niet.
pi_119111961
Briljant concert :Y maar ik miste toch wel wat..,wat lang uitgesponnen nummers dus relatief eentonig concert. Miste wat veelzijdigheid. En de helft van de tijd was ie aan het praten :D

Maar wel briljant hoor, ook met die broekies . Wat een band!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119326274
Beetje vreemde lijstjes. Aan ene kant voorspelbaar en aan de andere kant lijkt het nogal willekeurig. Wie heeft die samengesteld?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_119326571
De "essential" lijst (die eerste) is wel duidelijk wat mij betreft. Maar die andere slaat nergens op...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119326742
Ja, dat inderdaad.

The Bridge is trouwens eigenlijk wel een lekker album, wist ik helemaal niet. Heb ik er ook nog wat aan gehad :P .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_119326875
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:10 schreef Doff het volgende:
Ja, dat inderdaad.

The Bridge is trouwens eigenlijk wel een lekker album, wist ik helemaal niet. Heb ik er ook nog wat aan gehad :P .
Ik ben niet zo'n Sonny Rollins kenner, maar die is wel lekker ja. Maar al die sax-gasten wordt ik altijd te zenuwachtig van.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119326980
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n Sonny Rollins kenner, maar die is wel lekker ja. Maar al die sax-gasten wordt ik altijd te zenuwachtig van.
Wie zijn jouw favorieten? :)
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_119327240
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:16 schreef Doff het volgende:

[..]

Wie zijn jouw favorieten? :)
Mijn favoriete jazz-artiesten? :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119327307
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn favoriete jazz-artiesten? :o
Ok, wacht :P . Ik hoopte op mooie tips over iets nieuwere of onbekendere albums, die ik dan weer kan opzoeken en beluisteren ;) .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_119327383
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:24 schreef Doff het volgende:

[..]

Ok, wacht :P . Ik hoopte op mooie tips over iets nieuwere of onbekendere albums, die ik dan weer kan opzoeken en beluisteren ;) .
Ik verwacht dat jij alles al kent eigenlijk!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119327635
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:25 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik verwacht dat jij alles al kent eigenlijk!
Haha, nou, zo ver is het nog zeker niet. Daarom zit ik hier vaak nog mee te lezen. Overigens ook laatste tijd wat afgeleid door klassieke muziek, die dan weer mijn muziekspeler bezet houdt :) . Wordt ook weer tijd voor een goed concert. En wacht nog op de Mosaicbox van Mingus in Europa :9~ .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:06:27 #77
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_119442766
= there is a light that never goes out =
pi_119443302
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:31 schreef Doff het volgende:

[..]

Haha, nou, zo ver is het nog zeker niet. Daarom zit ik hier vaak nog mee te lezen. Overigens ook laatste tijd wat afgeleid door klassieke muziek, die dan weer mijn muziekspeler bezet houdt :) . Wordt ook weer tijd voor een goed concert. En wacht nog op de Mosaicbox van Mingus in Europa :9~ .
Ik ben vooral wel bezig met wat alternatieve pop georienteerde jazz bandjes tegenwoordig (als ik aan bands denk die jij wellicht niet kent) zoals Polar Bear (zie OP), Portico Quartet, Jaga Jazzist, Brandt Brauer Fick, Hidden Orchestra, Acoustic Ladyland...

Allemaal top werk met wat electro invloeden en zo. En tsja, andere bijzondere namen die ik zoal ontdekt hebt de laatste jaar(en) zijn erkende artiesten die je zeker kent :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119444189
Acoustic ladyland is best aardig (zeker niet top) maar wel erg eenvoudig/voorspelbaar en geen electro invloeden imho. Klinkt heel anders dan Portico Quartet/Hidden Orchestra. Gechargeerd gezegd is AL jazz voor op je hurken, de andere twee zijn veel spannender.

Wat vinden jullie van de nieuwe CD van Tia Fuller?
pi_119483714
Zo, januari 2013 gaat iig al weer goed beginnen qua Jazz:

Miles Davis Quintet - Live In Europe 1969: The Bootleg Series Vol. 2

Omschrijving: LIVE IN EUROPE 1969 lives up to the Miles Davis Bootleg Series mission of presenting live performances that are previously unreleased, have previously only been bootlegged, or are very rare. This new set is the first collection of Miles's Third Great Quintet, the "Lost" Band of 1968-1970 with Miles Davis, Wayne Shorter, Chick Corea, Dave Holland, and Jack DeJohnette at their peak (they were never recorded in the studio). The album captures the short-lived quintet in three separate concert settings, starting with two full-length (one hour-plus) sets at the Antibes Jazz Festival in France, in Stockholm as part of "The Newport Jazz Festival In Europe," and completed with a stunning 46-minute performance at the Berlin Philharmonie, filmed in color.

En als dat nog niet genoeg is, keert levende legende Wayne Shorter na 43 jaar weer terug naar Blue Note met een nieuw album: http://www.bluenote.com/news/wayne-shorter-returns-to-blue-note-records
pi_119488222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:31 schreef GeorgKacher het volgende:
Acoustic ladyland is best aardig (zeker niet top) maar wel erg eenvoudig/voorspelbaar en geen electro invloeden imho. Klinkt heel anders dan Portico Quartet/Hidden Orchestra. Gechargeerd gezegd is AL jazz voor op je hurken, de andere twee zijn veel spannender.

Wat vinden jullie van de nieuwe CD van Tia Fuller?
AL vind ik ook niet heel super maar ze horen tot dezelfde clan, touren ook samen met Polar Bear en behoren tot de nu-jazz scene van Engeland :) daarom noemde ik ze. Maar portico, Hidden en Polar Bear zijn wel echt de hoogtepunten ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119488458
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

NSJ Club is sfeerloos, met name door het publiek wat erop afkomt. Komen ook een hoop mensen om wat te eten, niet zozeer om echt naar de muziek te luisteren.
ik vond gister met Mulatu Astatke de sfeer anders erg goed, publiek was erg enthousiast. beetje jammer alleen dat je vrijwel niets ziet als een artiest zit :') in het begin waren er wel wat mensen die liepen te kletsen maar die gingen snel weg. t was ook erg druk in het begin. de rij buiten kwam tot aan het gras. Publiek was alles tussen de 20 en 80, wel grappig om te zien. Als er weer leuke artiesten staan dan ga ik er zo weer heen.


[ Bericht 7% gewijzigd door Jungle_Jim op 21-11-2012 23:19:59 ]
Wie dit leest is hek.
pi_119528708
Ziet er goed uit idd! Mulatu is sowieso wel een held natuurlijk. Ik denk dat het grote verschil is, dat dit een sta concert was (aan het filmpje te zien). Dan heb je dus idd geen "last" van het publiek dat meer komt om te dineren, waardoor je een wat tamme bedoeling krijgt (aangezien die allemaal mooi voor het podium zitten, en de mensen die alleen voor de muziek komen achteraan staan).
pi_119529154
Zal echt typisch Amsterdam zijn om publiek aan te trekken dat niet voor de muziek komt. Heb al menig jazzclubs geprobeerd hier maar het gros geeft geen moer. Misschien eens buiten Amsterdam kijken naar een toffe jazzcafe.
pi_119529457
Amsterdam heeft hetzelfde probleem als dat New York heeft. Er komen ook veel toeristen heen waarschijnlijk en dagjesmensen, die denken..oh jazzclub...dat is leuk! Laten we daar heen gaan. Ik denk dat 75% dat in dat soort clubs binnenkomt geen idee heeft waar ze naar gaan luisteren.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119532086
ja, bij Mulatu was t ook uitverkocht dus zullen voornamelijk liefhebbers zijn geweest.
Wie dit leest is hek.
pi_119597837
Leuke optredens in de Ekko volgend jaar februari/maart van Yuri Honing en ook Benjamin Herman :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:15:01 #89
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119662291
Concert van Jaco Pastorius, 1982. Te gek, echter, het solostuk van Bob Mintzer op bas-sax was het eerste wat me opviel als kunst met een grote k.


Het kan overigens ook als een minutenlange inleiding op Donna Lee worden opgevat, waar Jaco naar verluidt voordat-ie bekend werd iedereen vet mee om de oren sloeg.
iedereen is uniek behalve ik
pi_119674397
Die Colin Stetson is ook wel een baas trouwens:
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:22:49 #91
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119688658
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:05 schreef Norrage het volgende:
Die Colin Stetson is ook wel een baas trouwens:
[..]
Dat kan je wel stellen ja. :%
quote:
was that a planned ending or did he narrowly escape passing out?
:P
iedereen is uniek behalve ik
pi_119689498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:22 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dat kan je wel stellen ja. :%

[..]

:P
Echt wtf inderdaad dat einde. Toen ik het postte had ik het filmpje nog niet uitgekeken, maar wat een ontiegelijke baas is deze vent _O_

Staat trouwens driedubbel in Utrecht de komende dagen ten ere van LeGuessWho ^O^

Moet het missen though...al wellicht kan ik morgen kijken.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 29 november 2012 @ 21:21:28 #93
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119760809
n gast die alle instrumenten op Chick Corea's Got a Match speelt. Leuker dan het origineel. :)
(wat imo ook komt omdat de bassolo van John Pattekepattekepatitucci langer en vervelender is B-))

(en omdat Chick Corea eigenlijk een enge Scientologist is (8>)
iedereen is uniek behalve ik
pi_119769769
Het is alweer even geleden dat ik mn laatste 'klassieke' Jazz concert heb gezien. Het was Ahmad Jamal tijdens Jazz in Ramadan, Istanbul.

en natuurlijk altijd wel ergens een filmpje te vinden van de bewuste avond.

  vrijdag 30 november 2012 @ 01:30:55 #96
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119770553
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:48 schreef Beathoven het volgende:
Het is alweer even geleden dat ik mn laatste 'klassieke' Jazz concert heb gezien. Het was Ahmad Jamal tijdens Jazz in Ramadan, Istanbul.

en natuurlijk altijd wel ergens een filmpje te vinden van de bewuste avond.
[..]
Ahmad Jamal is cool. Het album met dit nummer kreeg ik (geript natuurlijk) van iemand vanwege de bassist (ik speelde ook fretloze bas):


Later las ik over hem in de autobiografie van Miles Davis(*) dat-ie hem had bevloed met z'n gevoel voor ruimtelijkheid en understatement.

(*) Ik moet er altijd even bij vermelden wat voor 'n moddervette aanrader dat boek is.
iedereen is uniek behalve ik
pi_119771741
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:30 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Ahmad Jamal is cool. Het album met dit nummer kreeg ik (geript natuurlijk) van iemand vanwege de bassist (ik speelde ook fretloze bas):


Later las ik over hem in de autobiografie van Miles Davis(*) dat-ie hem had bevloed met z'n gevoel voor ruimtelijkheid en understatement.

(*) Ik moet er altijd even bij vermelden wat voor 'n moddervette aanrader dat boek is.
Lekker nummer in die video die je deelt. Het concert was geweldig, natuurlijk vanwege Jamal maar ook omdat het zich tegen de poort en muren van het Topkapı paleis afspeelde. de autobiografie over Miles Davis lijkt me ook wel interessant. :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:41:13 #98
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119777728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:09 schreef Beathoven het volgende:
[..] de autobiografie over Miles Davis lijkt me ook wel interessant. :)
Lees 'm dan wel in het Engels, want "then Bird, the baddest motherfucker of the two, came up to me and told me how bad I was" vertalen met "en toen kwam Bird, de beste van de twee, naar me toe en zei dat ik heel goed was" - dat werkt natuurlijk niet. :P

Misschien zou een vertaling door een Surinamer, met bad = wreed, nog net werken. B-)
iedereen is uniek behalve ik
pi_119779296
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:41 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Lees 'm dan wel in het Engels, want "then Bird, the baddest motherfucker of the two, came up to me and told me how bad I was" vertalen met "en toen kwam Bird, de beste van de twee, naar me toe en zei dat ik heel goed was" - dat werkt natuurlijk niet. :P

Misschien zou een vertaling door een Surinamer, met bad = wreed, nog net werken. B-)
Ik ben blij dat ie de 'slang' begreep anders hadden we nooit meer iets van Miles Davis gehoord..
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:24:41 #100
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_119786227
damn, Sun Ra heeft ook prachtige dingen gemaakt zeg, ik kende vooral zijn hele vage dingen (ook leuk op zijn tijd) maar blijkt dat hij ook berchille muziek heeft gemaakt :D

nee, jij dan!
pi_119787756
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:24 schreef Gehenna het volgende:
damn, Sun Ra heeft ook prachtige dingen gemaakt zeg, ik kende vooral zijn hele vage dingen (ook leuk op zijn tijd) maar blijkt dat hij ook berchille muziek heeft gemaakt :D

Valt 'Space is the place' onder vage dingen? :)
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:44:48 #102
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_119813582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Valt 'Space is the place' onder vage dingen? :)
Die is erg tof, maar ook wel vrij wild (af en toe) :)
nee, jij dan!
pi_119814582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:24 schreef Gehenna het volgende:
damn, Sun Ra heeft ook prachtige dingen gemaakt zeg, ik kende vooral zijn hele vage dingen (ook leuk op zijn tijd) maar blijkt dat hij ook berchille muziek heeft gemaakt :D

Lanquidity en Sounds of Joy_O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:20:40 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_119814647
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Lanquidity en Sounds of Joy_O_
Lanquidity de laatste tijd een paar keer geluisterd, ook een prachtplaat, ga Sounds of Joy uitchecken binnenkort ^O^
nee, jij dan!
  maandag 3 december 2012 @ 14:54:40 #105
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119880455
Miles Davis stierf in 1991 terwijl hij nog bezig was met het album Doo-Bop. Producer Easy Mo Bee lichtte daarom de trompetpartijen uit nummers op de zogeheten Rubberband Sessions, en bakte daar High Speed Chase en Fantasy omheen. Ik las dit later pas, maar precies die zijn m'n favoriete tracks op het album.

Hij moet eerst een paar maten zoeken maar dat stoort niet eens, vervolgens staat de trompetpartij als een huis en doet precies wat de titel suggereert.

Lekkere trage opbouw, prachtig lyrisch thema, en dan wil ik het dat gerap naderhand wel op de koop toe nemen. B-)
iedereen is uniek behalve ik
pi_119883349
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 14:54 schreef Philosocles het volgende:
Miles Davis stierf in 1991 terwijl hij nog bezig was met het album Doo-Bop. Producer Easy Mo Bee lichtte daarom de trompetpartijen uit nummers op de zogeheten Rubberband Sessions, en bakte daar High Speed Chase en Fantasy omheen. Ik las dit later pas, maar precies die zijn m'n favoriete tracks op het album.

Hij moet eerst een paar maten zoeken maar dat stoort niet eens, vervolgens staat de trompetpartij als een huis en doet precies wat de titel suggereert.

Lekkere trage opbouw, prachtig lyrisch thema, en dan wil ik het dat gerap naderhand wel op de koop toe nemen. B-)
Het is alweer een tijd geleden dat ik m gehoord heb, ik vond 'm een beetje jammer... ik kan me niet echt meer herinneren hoe Miles erop speelde. Wat me er voornamelijk van bijblijft zijn de keyboard blazer-klanken die je alleen uit de goedkoopste Casio modelletjes trekt. Dat stoorde me eraan.
  maandag 3 december 2012 @ 16:28:25 #107
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119883906
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is alweer een tijd geleden dat ik m gehoord heb, ik vond 'm een beetje jammer... ik kan me niet echt meer herinneren hoe Miles erop speelde. Wat me er voornamelijk van bijblijft zijn de keyboard blazer-klanken die je alleen uit de goedkoopste Casio modelletjes trekt. Dat stoorde me eraan.
Het mooie vind ik eigenlijk juist dat z'n laatste plaat gewoon een tijdopname was van iets wat-ie toen graag wilde doen; hij probeerde geen een of ander magnum opus neer te zetten. Ik zie het als een van de vele documenten die Miles heeft nagelaten.

En ja, het ligt in de aard van de stijl dat het in dit geval niet om samenspel met andere muzikanten ging, maar enkel hoe Miles omging met het materiaal dat Easy Mo Bee hem voor wilde schotelen. En dat deed-ie naar mijn mening gewoon zoals alleen Miles dat kon, dat spel vind ik de charme en dat deed-ie als geen ander.

Hier is het hele ding trouwens. B-)

Ik ben overigens nog wel benieuwd naar die originele 'Rubberband Sessions'.
iedereen is uniek behalve ik
pi_119890631
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:28 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Het mooie vind ik eigenlijk juist dat z'n laatste plaat gewoon een tijdopname was van iets wat-ie toen graag wilde doen; hij probeerde geen een of ander magnum opus neer te zetten. Ik zie het als een van de vele documenten die Miles heeft nagelaten.

En ja, het ligt in de aard van de stijl dat het in dit geval niet om samenspel met andere muzikanten ging, maar enkel hoe Miles omging met het materiaal dat Easy Mo Bee hem voor wilde schotelen. En dat deed-ie naar mijn mening gewoon zoals alleen Miles dat kon, dat spel vind ik de charme en dat deed-ie als geen ander.

Hier is het hele ding trouwens. B-)

Ik ben overigens nog wel benieuwd naar die originele 'Rubberband Sessions'.
Als die nog ergens terug te luisteren zijn dan wil ik die weleens proberen

Over 't album, ik heb je link ff aangeklikt en 't ff beluisterd, het is ook wel weer ok, beetje hiphop achting smooth jazz..Zou 't in een bar wel leuk doen. Alleen ben ik gestopt toen de rap begon, die lyrics zijn heel ongenspireerd. Rappen over Miles in een nummer met Miles op een basis-niveau dat begint met 'this is Miles and he is a musician'. is.. nee, 't is het net niet. Beetje slap.
  maandag 3 december 2012 @ 19:26:33 #109
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_119890884
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Beathoven het volgende:
[..] Over 't album, ik heb je link ff aangeklikt en 't ff beluisterd, het is ook wel weer ok, beetje hiphop achting smooth jazz..
Speaking of which...
:P
quote:
Rappen over Miles in een nummer met Miles op een basis-niveau dat begint met 'this is Miles and he is a musician'.
Who can play any position. :+ Ja, echt bertriest, maar dat bedek ik dus zeg maar met de mantel der liefde.
iedereen is uniek behalve ik
pi_119964497

R.I.P ;(

http://nos.nl/artikel/448231-jazzmusicus-brubeck-overleden.html

[ Bericht 14% gewijzigd door Qunix op 05-12-2012 19:02:08 ]
pi_119967299
Jazz in anime:

Touch

Cowboy Bebop

Cowboy Bebop

Lupin III

Nausica of the Valley of the Wind (Ghibli)

Dragonball

En wat niet anime, wel Japans


[ Bericht 7% gewijzigd door Qunix op 05-12-2012 19:43:54 ]
pi_119994326
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 14:54 schreef Philosocles het volgende:
Miles Davis stierf in 1991 terwijl hij nog bezig was met het album Doo-Bop. Producer Easy Mo Bee lichtte daarom de trompetpartijen uit nummers op de zogeheten Rubberband Sessions, en bakte daar High Speed Chase en Fantasy omheen. Ik las dit later pas, maar precies die zijn m'n favoriete tracks op het album.

Hij moet eerst een paar maten zoeken maar dat stoort niet eens, vervolgens staat de trompetpartij als een huis en doet precies wat de titel suggereert.

Lekkere trage opbouw, prachtig lyrisch thema, en dan wil ik het dat gerap naderhand wel op de koop toe nemen. B-)
Dit is stukken minder slecht dat ik verwacht had :) Eerste nummer zou een sampletje kunnen zijn voor Public Enemy :)
nee, jij dan!
pi_119994538
Net dit pareltje ontdekt dat dit jaar is verschenen:


Een 4CD box met de meest toffe avant-garde/third stream die ik in jaren heb gehoord *O*

quote:
Ishmael Wadada Leo Smith, the 70-year-old American trumpeter, composer and teacher, has spent more than three decades composing the four-and-a-half hours of music on this set, inspired by the freedom struggles of African-Americans since the 19th century. Smith's London appearances with local musicians this week have been all-improv encounters, but the huge work on these recordings (premiered in Los Angeles over three evenings last October) join the trumpeter's exciting small band with pianist Anthony Davis, bassist John Lindberg and drummers Pheeroan akLaff and Susie Ibarra, and Southeast Chamber Music's nine-piece classical ensemble. These variously spiky and solemn pieces shift through Miles Davis-like muted-horn slow-burns, a loose, Art Ensemble of Chicago feel on Thurgood Marshall and Brown v Board of Education (the titles often name key historical episodes), romantic classical strings swirls on Black Church, and rugged, almost swing episodes such as The Freedom Riders Ride. The jazz and classical groups play separately and sometimes merge, and though conventional themes or sustained pulses are mostly sidelined by the languages of free jazz and contemporary classical music, this epic life's work is a landmark in jazz's rich canon.
~ http://www.thewire.co.uk/(...)-ten-freedom-summers

"Ten Freedom Summers is one of my life's defining works." – Wadada Leo Smith

nee, jij dan!
pi_120176722
Jammer van Brubeck, al heeft ie een mooie leeftijd bereikt. Dit nummer van 'm is aan Rotterdam opgedragen en persoonlijk een van m'n favorieten en dat zal wel zo blijven zolang Gerard Cox niet gaat meezingen.

pi_120431910
Aangezien ik denk ik geen nieuwe albums meer ga kopen tot het einde van het jaar, is mijn 2012 jaarlijst definitief. Ben benieuwd wat anderen de beste albums van 2012 vonden. Wat mij betreft was het een fantastisch jaar iig met een aantal echt memorabele albums.

Christian Scott - Christian a Tunde Adjuah (Concord Jazz)
(Personell: Christian Scott (trumpet/sirenette/flugelhorn), Kristopher Keith Funn (bass), Jamire Williams (drums), Matthew Stevens (guitar), Lawrence Fields (piano))

Nik Bartsch’s Ronin – Live (ECM)
(Personell: Nik Bartsch (piano/electric piano), Bjorn Meyer/Thomy Jordi (bass), Sha (bass clarinet, alto saxophone), Kaspar Rast (drums), Andi Pupato (percussion))

E.S.T. – 301 (Act)
(Personell: Esbjorn Svenson (piano/electronics), Dan Berglund (double bass/electronics), Magnus Ostrom (drums/electronics/voice))

Vijay Iyer Trio – Accelerando (Act)
(Personell: Vijay Iyer (piano), Stephan Crump (bass), Marcus Gillmore (drums))

Chick Corea, Paul Motian & Eddy Gomez - Further Explorations (Concord Jazz)
(Personell: Chick Corea (piano), Eddy Gomez (bass), Paul Motion (drums))

Sam Rivers, Dave Holland & Barry Altschul – Reunion Live in New York (Pi Recordings)
(Personell: Sam Rivers (soprano&tenor saxophone/flute/piano), Dave Holland (bass), Barry Altschul (drums))

Bill McHenry - La Peur du Vide (Sunnyside)
(Personell: Bill McHenry (saxophone), Eric Revis (bass), Andrew Cyrille (drums, Orrin Evans (piano))

Brad Mehldau – Ode (Nonesuch)
(Personell: Brad Mehldau (piano), Larry Grenadier (bass), Jeff Ballard (drums))

Pat Metheny - Unity Band (Nonesuch)
(Personell: Pat Metheny (guitar), Ben Williams (accoustic bass), Criss Potter (soprano&tenor saxophone/bass clarinet), Antonia Sanchez (drums))

Steve Lehman – Dialect Fluorescent (Pi Recordings)
(Personell: Steve Lehman (alto saxophone), Matt Brewer (bass), Damion Reed (drums))

Enrico Pieranunzi - Permutation (Camjazz)
(Personell: Enrico Pieranunzi (piano), Scott Colley (bass), Antonio Sanchez (drums)

Ravi Coltrane - Spirit Fiction (Blue Note)
(Personell: Ravi Coltrane (soprano/tenor saxophone), Drew Gress/James Genus (bass), Eric Harland/E.J. Strickland (drums), Gerie Allen/Luis Perdomo (piano), Joe Lovano (tenor saxophone), Ralph Alessi (trumpet))

Steve Kuhn – Wisteria (ECM)
(Personell: Steve Kuhn (piano), Steve Swallow (bass), Joey Barron (drums))

Ted Nash – the Creep (Plastic Sax Records)
(Personell: Ted Nash (alto/tenor saxophone, Paul Sikivie (bass), Ulysses Owens (drums), Ron Horton (trumpet))

Ravi Coltrane - Spirit Fiction (Blue Note)
(Personell: Ravi Coltrane (soprano/tenor saxophone), Drew Gress/James Genus (bass), Eric Harland/E.J. Strickland (drums), Gerie Allen/Luis Perdomo (piano), Joe Lovano (tenor saxophone), Ralph Alessi (trumpet))
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:22:55 #117
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_120488258
Ik zocht eigenlijk een strijkkwartetuitvoering van het tweede deel uit de 40e symfonie van Mozart, maar kwam in plaats daarvan een jazzuitvoering van het derde deel tegen.

Het is het eerste klassieke stuk waar ik ooit echt uitvoerig naar geluisterd heb, en er zit meer potentie in dan deze uitvoering laat zien, maar toch heel aardig dat men dit berhaupt doet.

Als ik m'n jazz-cello weer oppak staat dit op de lijst voor een arrangeerpoging. :P

Wie kent meer/betere voorbeelden van verjazzte klassieke muziek?
iedereen is uniek behalve ik
pi_120488474
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:38 schreef De_existentialist het volgende:
Aangezien ik denk ik geen nieuwe albums meer ga kopen tot het einde van het jaar, is mijn 2012 jaarlijst definitief. Ben benieuwd wat anderen de beste albums van 2012 vonden. Wat mij betreft was het een fantastisch jaar iig met een aantal echt memorabele albums.

Christian Scott - Christian a Tunde Adjuah (Concord Jazz)
(Personell: Christian Scott (trumpet/sirenette/flugelhorn), Kristopher Keith Funn (bass), Jamire Williams (drums), Matthew Stevens (guitar), Lawrence Fields (piano))

Nik Bartsch’s Ronin – Live (ECM)
(Personell: Nik Bartsch (piano/electric piano), Bjorn Meyer/Thomy Jordi (bass), Sha (bass clarinet, alto saxophone), Kaspar Rast (drums), Andi Pupato (percussion))

E.S.T. – 301 (Act)
(Personell: Esbjorn Svenson (piano/electronics), Dan Berglund (double bass/electronics), Magnus Ostrom (drums/electronics/voice))

Vijay Iyer Trio – Accelerando (Act)
(Personell: Vijay Iyer (piano), Stephan Crump (bass), Marcus Gillmore (drums))

Chick Corea, Paul Motian & Eddy Gomez - Further Explorations (Concord Jazz)
(Personell: Chick Corea (piano), Eddy Gomez (bass), Paul Motion (drums))

Sam Rivers, Dave Holland & Barry Altschul – Reunion Live in New York (Pi Recordings)
(Personell: Sam Rivers (soprano&tenor saxophone/flute/piano), Dave Holland (bass), Barry Altschul (drums))

Bill McHenry - La Peur du Vide (Sunnyside)
(Personell: Bill McHenry (saxophone), Eric Revis (bass), Andrew Cyrille (drums, Orrin Evans (piano))

Brad Mehldau – Ode (Nonesuch)
(Personell: Brad Mehldau (piano), Larry Grenadier (bass), Jeff Ballard (drums))

Pat Metheny - Unity Band (Nonesuch)
(Personell: Pat Metheny (guitar), Ben Williams (accoustic bass), Criss Potter (soprano&tenor saxophone/bass clarinet), Antonia Sanchez (drums))

Steve Lehman – Dialect Fluorescent (Pi Recordings)
(Personell: Steve Lehman (alto saxophone), Matt Brewer (bass), Damion Reed (drums))

Enrico Pieranunzi - Permutation (Camjazz)
(Personell: Enrico Pieranunzi (piano), Scott Colley (bass), Antonio Sanchez (drums)

Ravi Coltrane - Spirit Fiction (Blue Note)
(Personell: Ravi Coltrane (soprano/tenor saxophone), Drew Gress/James Genus (bass), Eric Harland/E.J. Strickland (drums), Gerie Allen/Luis Perdomo (piano), Joe Lovano (tenor saxophone), Ralph Alessi (trumpet))

Steve Kuhn – Wisteria (ECM)
(Personell: Steve Kuhn (piano), Steve Swallow (bass), Joey Barron (drums))

Ted Nash – the Creep (Plastic Sax Records)
(Personell: Ted Nash (alto/tenor saxophone, Paul Sikivie (bass), Ulysses Owens (drums), Ron Horton (trumpet))

Ravi Coltrane - Spirit Fiction (Blue Note)
(Personell: Ravi Coltrane (soprano/tenor saxophone), Drew Gress/James Genus (bass), Eric Harland/E.J. Strickland (drums), Gerie Allen/Luis Perdomo (piano), Joe Lovano (tenor saxophone), Ralph Alessi (trumpet))
Ik denk dat ik stiekem een te klein lijstje heb voor 2012 albums, maar ik zal de jouwe zeker misbruiken ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:22:59 #119
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121078942
Een Youtuber met de twijfelachtige naam piemelbrieislekker blijkt vandaag de hele PBS-serie over jazz te hebben gepload.

Hier het eerste deel.
Alleen deel 11, Kenny G, the Lost Tapes, ontbreekt nog. :( :P
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:50:31 #120
37295 Luigi
mario pls
pi_121143474
Ah, zo'n topic zocht ik. Mooi.

Via via heb ik een LP van Dave Brubeck gekregen, de Greatest Hits oid. Kende het in het geheel niet (ik ben geen jazz fan van origine) maar sindsdien luister ik bijna niet anders meer en heb ik (uiteraard, zou ik bijna zeggen) Time Out ook op vinyl aangeschaft en die ligt ook continue op de draaitafel nu. Ben er ondertussen achter dat deze jazz stijl West Coast Jazz heet, wat zijn andere aanraders binnen dit genre? Ben echt helemaal gek van de combinatie piano en altsax merk ik, vooral de wat 'snellere' nummers gaan er heel goed in.

Iemand die me op weg kan helpen in deze speurtocht naar meer?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:50:53 #121
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121324125
Zo. Ben bij deel 2 aangeland, 1917, Louis Armstrong. _O_

iedereen is uniek behalve ik
pi_121370665
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121399782
Kent iemand hier Krzysztof Komeda - Astigmatic? Ik werd vorige week gewezen op dit album door een vriend van me, en ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Schijnt een heel bekend album te zijn. Heb 't nu in ieder geval een paar keer geluisterd en het is inderdaad echt ontzettend mooi! :)
pi_121399809
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Kent iemand hier Krzysztof Komeda - Astigmatic? Ik werd vorige week gewezen op dit album door een vriend van me, en ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Schijnt een heel bekend album te zijn. Heb 't nu in ieder geval een paar keer geluisterd en het is inderdaad echt ontzettend mooi! :)
Ik ken niet veel jazz maar dat is een van mijn favoriete platen aller tijden. Geweldig.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:51:01 #125
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_121419357
Te zenuwachtig voor mij hoor, het Coltrane effect :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:59:20 #127
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  vrijdag 11 januari 2013 @ 00:08:34 #128
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121419947
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Kent iemand hier Krzysztof Komeda - Astigmatic? Ik werd vorige week gewezen op dit album door een vriend van me, en ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Schijnt een heel bekend album te zijn. Heb 't nu in ieder geval een paar keer geluisterd en het is inderdaad echt ontzettend mooi! :)
Hij stond bij mij al wel een tijdje gewishlist bij RYM (zoals zovele :') ) maar ik heb 'm net gepindakaast en ga 'm morgen luisteren :)
nee, jij dan!
pi_121423749
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:50 schreef Luigi het volgende:
Ah, zo'n topic zocht ik. Mooi.

Via via heb ik een LP van Dave Brubeck gekregen, de Greatest Hits oid. Kende het in het geheel niet (ik ben geen jazz fan van origine) maar sindsdien luister ik bijna niet anders meer en heb ik (uiteraard, zou ik bijna zeggen) Time Out ook op vinyl aangeschaft en die ligt ook continue op de draaitafel nu. Ben er ondertussen achter dat deze jazz stijl West Coast Jazz heet, wat zijn andere aanraders binnen dit genre? Ben echt helemaal gek van de combinatie piano en altsax merk ik, vooral de wat 'snellere' nummers gaan er heel goed in.

Iemand die me op weg kan helpen in deze speurtocht naar meer?
Ik zou gewoon eens met de algemene jazz klassiekers beginnen. Ben nooit zo goed in de benamingen van alle stijlen binnen Jazz, maar West Coast is in mijn belving altijd vooral de wat meer relaxte Jazz (Stan Getz, Chet Baker etc).

Voor wat betreft klassiekers waarmee je zou kunnen beginnen:
Miles Davis - Kind of Blue
Cannonball Adderley - Something Else
John Coltrane - Blue Train of A Love Supreme
Charles Mingus - Mingus Ah Um
Thelonious Monk - Monk's Music
Sonny Rollins - Saxophone Colossus
Oliver Nelson ‎– Blues And The Abstract Truth
Bill Evans Trio - Waltz for Debby

Wat trouwens een tip is als je je zoektocht begint in jazz (zo ging ik iig altijd te werk), is door te kijken naar een album dat je goed vind, en dan te kijken op welke albums / in welke bezettingen de muzikanten nog meer hebben gespeeld. Nu heeft Brubeck zelf volgens mij niet echt veel als sideman gefungeerd op andere albums, maar Paul Desmond (de alto saxofonist op het album) heeft bv ook een aantal albums onder zijn eigen naam, en enkele met o.a. Gerry Mulligan en Chet Baker (beide "echte" West Coast namen) gemaakt die de moeite waard schijnen te zijn.
pi_121424413
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:38 schreef De_existentialist het volgende:
Aangezien ik denk ik geen nieuwe albums meer ga kopen tot het einde van het jaar, is mijn 2012 jaarlijst definitief. Ben benieuwd wat anderen de beste albums van 2012 vonden. Wat mij betreft was het een fantastisch jaar iig met een aantal echt memorabele albums.

Christian Scott - Christian a Tunde Adjuah (Concord Jazz)
(Personell: Christian Scott (trumpet/sirenette/flugelhorn), Kristopher Keith Funn (bass), Jamire Williams (drums), Matthew Stevens (guitar), Lawrence Fields (piano))

Nik Bartsch’s Ronin – Live (ECM)
(Personell: Nik Bartsch (piano/electric piano), Bjorn Meyer/Thomy Jordi (bass), Sha (bass clarinet, alto saxophone), Kaspar Rast (drums), Andi Pupato (percussion))

E.S.T. – 301 (Act)
(Personell: Esbjorn Svenson (piano/electronics), Dan Berglund (double bass/electronics), Magnus Ostrom (drums/electronics/voice))

Vijay Iyer Trio – Accelerando (Act)
(Personell: Vijay Iyer (piano), Stephan Crump (bass), Marcus Gillmore (drums))

Chick Corea, Paul Motian & Eddy Gomez - Further Explorations (Concord Jazz)
(Personell: Chick Corea (piano), Eddy Gomez (bass), Paul Motion (drums))

Sam Rivers, Dave Holland & Barry Altschul – Reunion Live in New York (Pi Recordings)
(Personell: Sam Rivers (soprano&tenor saxophone/flute/piano), Dave Holland (bass), Barry Altschul (drums))

Bill McHenry - La Peur du Vide (Sunnyside)
(Personell: Bill McHenry (saxophone), Eric Revis (bass), Andrew Cyrille (drums, Orrin Evans (piano))

Brad Mehldau – Ode (Nonesuch)
(Personell: Brad Mehldau (piano), Larry Grenadier (bass), Jeff Ballard (drums))

Pat Metheny - Unity Band (Nonesuch)
(Personell: Pat Metheny (guitar), Ben Williams (accoustic bass), Criss Potter (soprano&tenor saxophone/bass clarinet), Antonia Sanchez (drums))

Steve Lehman – Dialect Fluorescent (Pi Recordings)
(Personell: Steve Lehman (alto saxophone), Matt Brewer (bass), Damion Reed (drums))

Enrico Pieranunzi - Permutation (Camjazz)
(Personell: Enrico Pieranunzi (piano), Scott Colley (bass), Antonio Sanchez (drums)

Ravi Coltrane - Spirit Fiction (Blue Note)
(Personell: Ravi Coltrane (soprano/tenor saxophone), Drew Gress/James Genus (bass), Eric Harland/E.J. Strickland (drums), Gerie Allen/Luis Perdomo (piano), Joe Lovano (tenor saxophone), Ralph Alessi (trumpet))

Steve Kuhn – Wisteria (ECM)
(Personell: Steve Kuhn (piano), Steve Swallow (bass), Joey Barron (drums))

Ted Nash – the Creep (Plastic Sax Records)
(Personell: Ted Nash (alto/tenor saxophone, Paul Sikivie (bass), Ulysses Owens (drums), Ron Horton (trumpet))

Ravi Coltrane - Spirit Fiction (Blue Note)
(Personell: Ravi Coltrane (soprano/tenor saxophone), Drew Gress/James Genus (bass), Eric Harland/E.J. Strickland (drums), Gerie Allen/Luis Perdomo (piano), Joe Lovano (tenor saxophone), Ralph Alessi (trumpet))
Bedankt, ik ken alleen het Pieranunzi album hiervan, dus nu heb ik weer wat te luisteren. Ik vind Jazz als iedeale muziek voor tijdens mijn werk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 12 januari 2013 @ 02:01:44 #131
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_121460748
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hij stond bij mij al wel een tijdje gewishlist bij RYM (zoals zovele :') ) maar ik heb 'm net gepindakaast en ga 'm morgen luisteren :)
Ik had ooit de intentie om alles wat in RYM in mijn wishlist stond (1000 albums) via spotify te gaan luisteren, maar volgens mij heb ik er nu nog steeds heel veel in staan }:|
  zaterdag 12 januari 2013 @ 02:58:21 #132
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121461698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef Norrage het volgende:
Te zenuwachtig voor mij hoor, het Coltrane effect :P
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:59 schreef wallofdolls het volgende:
Hoe zenuwachtiger hoe rustiger ik word
Dat deed me denken aan een post van 9 jaar geleden. :@ :P
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2003 21:38 schreef Zander het volgende:
Mjah, eigenlijk geldt dat natuurlijk voor hele genres binnen de jazz, en eerlijk gezegd denk ik dat je 'de gemiddelde luisteraar' ook niet erg blij maakt met Miles-platen als "Live Evil' of 'Agartha'. Op de website van Planet Internet loopt al een tijdje zo'n reeks "Jazz voor beginners", en eerlijk gezegd heb ik me behoorlijk gestoord aan sommige artikeltjes daar, zoals les 1: "Het omzeilen van de irritatiefactor".

quote:
De kunst is om de irritatiefactor zoveel mogelijk te vermijden. Per stijl - jazz is eigenlijk een verzamelnaam voor verschillende stromingen - is het heel goed mogelijk om een indeling te maken naar hoge of lage irritatiegraad. Grofweg ziet een verdeling van de belangrijkste stijlen er zo uit:

Hoge irritatiefactor:
free jazz
hard bop
bebop
post-bop

Lage irritatiefactor:
smooth jazz
crossover jazz
cool jazz
vocale jazz
fusion
latin jazz
nu jazz


Nou roept 'smooth jazz' bij mij persoonlijk meer irritatie op dan moeilijk gefreak, maar goed..
Zander(rr) had overigens altijd wel koele input, jammer dat-ie 'm hier gepeerd is. B-)

En wat Coltrane betreft had ik precies hetzelfde totdat die live-opname met Monk in 2005 werd ontdekt. Monk temt Coltrane precies goed. I friggin' love it.
Het hele album
iedereen is uniek behalve ik
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:32:26 #133
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_121464297
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:58 schreef Philosocles het volgende:

Dat deed me denken aan een post van 9 jaar geleden. :@ :P

Zander(rr) had overigens altijd wel koele input, jammer dat-ie 'm hier gepeerd is. B-)

Yep , die post herinner ik me ook nog . Mee eens over Zander .....


Deze maar weer eens in de cd-speler gegooid :)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_121466904
Wat moet ik me bij al die lage irritatie factor jazz indenken :o wat een erge benamingen en volledig niet dekkend. En je moet natuurlijk nog gradaties aanbrengen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:17:51 #135
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121467689
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:01 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik had ooit de intentie om alles wat in RYM in mijn wishlist stond (1000 albums) via spotify te gaan luisteren, maar volgens mij heb ik er nu nog steeds heel veel in staan }:|
Die intentie heb ik ook steeds, maar nog steeds nooit aan begonnen :')

net als alle digitale albums die ik ooit in het begin ingevoerd heb dat ik ze op cd had (wat ik toen standaard deed, weet ik ook niet waarom). Moet ik ook nog steeds eens corrigeren :P
nee, jij dan!
pi_121467775
Smooth jazz. :') Als je mij ergens van in de rivier laat springen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121468275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Smooth jazz. :') Als je mij ergens van in de rivier laat springen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121468782
Kenny G is mij ook wel een paar dozijn bruggen te ver, ja.
pi_121469571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:50 schreef Philosocles het volgende:
Zo. Ben bij deel 2 aangeland, 1917, Louis Armstrong. _O_

Super! Heb die serie toendertijd op ned.3 willen volgen, maar dat is er toen niet van gekomen. Dat worden een hele hoop uren kijkplezier.

Nog een docu die de moeite waard is:

pi_121469966
Ik weet trouwens niet of ik mag linken naar mijn marktplaats (zo nee, mag deze post weggehaald worden), maar ik doe wat van mijn plaatjes (vinyl) in de verkoop. Voornamelijk recente heruitgaven van Blue Note, en wat Prestige, ECM ed. Complete lijst is hier te vinden.

Mochten mensen van hier genteresseerd zijn, laat dan even weten via een persoonlijk berichtje. Plaatjes mogen wat mij betreft dan voor 20% minder weg :)
pi_121474135
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:30 schreef De_existentialist het volgende:
Ik weet trouwens niet of ik mag linken naar mijn marktplaats (zo nee, mag deze post weggehaald worden), maar ik doe wat van mijn plaatjes (vinyl) in de verkoop. Voornamelijk recente heruitgaven van Blue Note, en wat Prestige, ECM ed. Complete lijst is hier te vinden.

Mochten mensen van hier genteresseerd zijn, laat dan even weten via een persoonlijk berichtje. Plaatjes mogen wat mij betreft dan voor 20% minder weg :)
Check je PM! :)
pi_121495279
NPR heeft een lijst gepubliceerd van de 15 jazz albums om het meest naar uit te kijken in 2013, en dat is een mooie lijst geworden.

http://www.npr.org/blogs/(...)look-out-for-in-2013

Ben zelf het meest benieuwd naar de albums van Waynse Shorter (terugkeer naar Blue Note na meer dan 40 jaar!), Miles Davis (nieuwe uitgave in de bootleg serie), Chris Potter, John Hollenbeck en Darcy James Argue.
Daarnaast hoorde ik dat Charlles Lloyd met een duo album samen met Jason Moran (ongetwijfeld op ECM) zou komen, en daar ben ik ook erg benieuwd naar.
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:25:33 #143
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121697418
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:00:21 #144
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:00:55 #145
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:59:21 #146
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121773326
Jazz is not dead, it just smells funny.
- Frank Zappa


Wie durft het aan om hem helemaal af te luisteren? :D
IMO de beste illustratie van Zappa's haat-liefde-verhouding met jazz.
iedereen is uniek behalve ik
pi_121773391
Wie kent de Chicago Underground Trio? :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121775138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:00 schreef Norrage het volgende:
Wie kent de Chicago Underground Trio? :)
Nope. Vertel. Ik ken wel de Art Ensemble of Chicago.
pi_121775481
Art Ensemble helemaal geniaal :)
Zat net op telefoon kon geen linkje plaatsen,
mmaar Chicago Underground Trio is dit, zitten een beetje in de jazz/krautrock/postrock scene:


Ken ze nog niet zo goed, maar vandaag wel fan geraakt :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:49:26 #150
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121778330
Over het algemeen zou ik Jan Akkerman niet direkt als groot jazzartiest willen typeren. Of berhaupt als jazzartiest. Maar hij heeft zeker eental pareltjes op zijn naam staan. Die overigens vaak live het beste werken.

Zoals deze:


[ Bericht 0% gewijzigd door Philosocles op 20-01-2013 02:23:54 ]
iedereen is uniek behalve ik
  maandag 21 januari 2013 @ 21:32:35 #151
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_121862972
Oh, Jan Akkerman, ik was laatst bijzijn 50 years on stage concert...

Zijn nieuwe album is redelijk jazz-achtig. Of fusion. Hoe je het ook wilt noemen.

Edit:


En natuurlijk zijn beroemde vertolking van die enorme jazzklassieker:



[ Bericht 76% gewijzigd door wallofdolls op 21-01-2013 21:41:08 ]
pi_121863489
mag el michels affair hier ook gepost worden? :P

zoja, weet iemand soortgelijke bands?
Wie dit leest is hek.
  maandag 21 januari 2013 @ 21:48:17 #153
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:58:11 #154
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_122043110
Zo, deel 4 inmiddels, The True Welcome, 1929-1934. :)


We naderen nu het tijdperk waarnaar ik een werkelijk enorme nostalgie heb (zonder het ooit te hebben meegemaakt). B-)
iedereen is uniek behalve ik
pi_122044910
Volgende week naar Yuri Honing :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:05:53 #156
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_122046504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:34 schreef Norrage het volgende:
Volgende week naar Yuri Honing :)
Cheers, that reminds me. 8)7 Ik moet me nog inschrijven voor een vak van zijn broer. c_/
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:24:57 #157
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_122047610
Oh ja, die nostalgie waar ik het over had. Die verwijst naar najaar 1939.

En dan bedoel ik niet dit:

Maar toen was dit een hit:

Het schemergebied tussen swing en bebop. O+
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:01:57 #158
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_122049867
http://www.dedoelen.nl/nl(...)ock_jack_dejohnette/

De kaartjes zijn vandaag in de verkoop gegaan
Jawel, je keek.
pi_122051366
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:01 schreef jna het volgende:
http://www.dedoelen.nl/nl(...)ock_jack_dejohnette/

De kaartjes zijn vandaag in de verkoop gegaan
Ik had het Keith topic al gebumped :) maar vind het zelf te duur en vrees voor teveel free jazz. Ze zijn toch wel bekend als erg experimenteel trio
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122085618
Donald Byrd lekker funky en gewoon lekker ^O^

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122627753
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:51 schreef Norrage het volgende:
Donald Byrd lekker funky en gewoon lekker ^O^

Ik heb hem gejinxed ;(

R.I.P. Byrd
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122634367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:00 schreef Norrage het volgende:
Wie kent de Chicago Underground Trio? :)
Ik ken wel Chicago Underground Duo, is dat aan elkaar gerelateerd?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_122635392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:40 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik ken wel Chicago Underground Duo, is dat aan elkaar gerelateerd?
Jazeker :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122971389
Hebben jullie die Jose James al geluisterd? Wat een heerlijk album, en de "hype" meer dna waard :D
Wel toch wat meer Soul dan jazz, maar wel passend voor dit topic hoor :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123009582

Toffe plaat van Fire! Orchestra.
  zondag 17 februari 2013 @ 23:16:53 #166
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123014300
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:52 schreef On het volgende:

Toffe plaat van Fire! Orchestra.
Die is gaaf idd _O_
nee, jij dan!
pi_123014533
Klinkt hard! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123014779
Doet me een beetje denken aan Art Ensemble of Chicago, maar dan wat harder.
pi_123014935
Ik moest ook meteen aan Art Ensemble denken, maar die vind ik wat ritmischer. Dit was bozer. Meer beetje richting post-rock ofzo.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 16:21:14 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_123282945
Ik hoorde van de week gewoon een compleet nummer van coltrane op 3FM :o de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D (het was de 'winterplaat' van Tom Barman)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 24 februari 2013 @ 18:18:41 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123289254
quote:
2s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoorde van de week gewoon een compleet nummer van coltrane op 3FM :o de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D (het was de 'winterplaat' van Tom Barman)
Sint-Juttemis valt vroeg dit jaar :D
nee, jij dan!
pi_123369304
Kent iemand NEXT Collective? Een ensemble met echt heel veel bazen die net een plaat - Cover Art - met covers (no shit) hebben uitgebracht. Klinkt erg lekker in ieder geval (hij staat op Spotify).

Hier is een artikel van eind vorig jaar, al is de plaat pas sinds vandaag uit:

http://jazztimes.com/arti(...)nd-more-on-new-album

Promo:

pi_123621100
Nog mensen naar Erik Truffaz in Lantarenvenster, Tivoli of Bimhuis?
Ik twijfel of ik wil gaan naar Lantarenvenster. DIe nieuwe plaat is best vet, en hij is sowieso een vette artiest :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123621136
quote:
Oooeh, das mooi. Heel sferisch :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123621686
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:21 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oooeh, das mooi. Heel sferisch :D
Bolvormige muziek ja?
pi_123621833
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:34 schreef On het volgende:

[..]

Bolvormige muziek ja?
Ben jij het die die grap al eens eerder bij mij maakte? Of is ie gewoon zo niet origineel :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123622965
Was dat niet Bosbeetle? Ik heb die grap ook al eens eerder gehoord.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_123624594
Staat wel redelijk in de spotlights. Er is zelfs een facebookgroep over. Die veel mensen vast al wel kennen.
pi_123627023
Welja, een facebook groep met wel 200 likes ;)

Ik zal de volgende keer wel sfeervol zeggen ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123737672

*O*

Binnenkort een nieuw album van deze held ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123740158
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:58 schreef Philosocles het volgende:
Zo, deel 4 inmiddels, The True Welcome, 1929-1934. :)


We naderen nu het tijdperk waarnaar ik een werkelijk enorme nostalgie heb (zonder het ooit te hebben meegemaakt). B-)
Thnx! Die kende ik nog niet. Heel wat uurtjes kijkplezier ahead :D
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_123793511

Leuk *O*

Staan ook op Motel Mozaique. Ga wel een kijkje nemen daar :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124218269
http://www.lantarenvenste(...)feat_Dr_Lonnie_Smith
_O_
Mustsee voor iedereen! Funk van de allerbovenste plank!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124569626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:49 schreef On het volgende:
http://www.porticoquartet.com/

Liveregistratie
Mooi O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124569705
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:02 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mooi O+
Maar n nummer helaas, maar komt van een aankomende liveplaat af. Ze staan ook op Urban Explorers dit jaar.
pi_124570650
Ja, die liveplaat staat op spotify :) Mooi geheel. Vind het niet bijzonder veel toevoegen, maar net weer wat nieuws he :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124618435
Ik ben er pas net achter gekomen dat het Pharoah Sanders is en niet Pharaoh Sanders...en kan dus nu eindelijk muziek van hem downloaden/vinden om me echt goed in hem te gaan verdiepen _O- Dacht dat alles beschermd en onvindbaar was ofzo, maar integendeel :D

Heb nu Africa, Live en Karma..Fantastische muziek :D Meer tips? :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:11:46 #192
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_124626610
Als bandleider:

• Black Unity
• Elevation
• Jewels of thought

Met andere artiesten:

• Sun Ra Featuring Pharoah Sanders and Black Harold
• Om (Coltrane)
• Meditations (Coltrane)
• The Olatunji Concert (coltrane)

Vooral die laatste moet je echt liggen
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:26:50 #193
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_124627432
http://www.northseajazz.com/nl/programma

Ik heb 3 dagen gekocht al op 30 januari.

Vooralsnog ga ik voor:

Vrijdag: Santana, David Sanborn/Bob James 'Double Vision', Eric Vloeimans
Zaterdag: Steve Winwood, The Roots, Zorn at 60 Marathon, McCoy Tyner Latin Jazz All Stars
Zondag: Sonny Rollins, Calexico
pi_124627517
Ik wilde graag gaan, maar ik kan niet meer. :(

En bedankt voor de tips, ik ga er eens wat van uitchecken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124666929
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:11 schreef wallofdolls het volgende:
Als bandleider:

• Black Unity
• Elevation
• Jewels of thought

Met andere artiesten:

• Sun Ra Featuring Pharoah Sanders and Black Harold
• Om (Coltrane)
• Meditations (Coltrane)
• The Olatunji Concert (coltrane)

Vooral die laatste moet je echt liggen
Vind het toch allemaal erg experimenteel. Net niet mijn ding. Karma vind ik nog heel goed, net als Black Unity...maar de rest? Wat is meer in de stijl van Africa?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125036042
Wat is nou d CD van Charlie Parker?
pi_125036218
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:57 schreef Trollscience het volgende:
Wat is nou d CD van Charlie Parker?
Bird & Miles en Bird & Diz *O* _O_
Maar dat is natuurlijk met Miles en Dizzy. Charlie Parker solo is wat lastiger aan te raden want ik ken niet alles (het is ook heel veel). En vaak in collaboraties met andere artiesten (zoals altijd bij jazz) Zelf luister ik The Greatest Jazz Concert Ever redelijk vaak. AMG zegt ook dat dat de beste is :P En Live at Massey Hall (dat is ook een onderdeel van The Greatest Jazz Concert Ever ) is natuurlijk een ogenschijnlijke klassieker, maar dat is ook weer groots omdat hij daarop speelt met Mingus, Dizzy, Bud Powell en Max Roach _O_ _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125039215
Bird & Miles geluisterd, vond het eerlijk gezegd een beetje (te) veel van hetzelfde :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 18:25:59 ]
pi_125039855
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:24 schreef Trollscience het volgende:
Bird & Miles geluisterd, vond het eerlijk gezegd een beetje (te) veel van hetzelfde :@
Tsja...dat is de jazz van die tijd he...Ik denk dat je niet substantieel andere dingen gaat horen als je meer luistert. Pas met Kind of Blue kwam er wat meer het experiment in de jazz. Met uitzondering van een rits aan avant-garde jazz natuurlijk.
Waar zoek je naar? Wilde je specifiek wat van Charlie?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125039930
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 18:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Tsja...dat is de jazz van die tijd he...Ik denk dat je niet substantieel andere dingen gaat horen als je meer luistert. Pas met Kind of Blue kwam er wat meer het experiment in de jazz. Met uitzondering van een rits aan avant-garde jazz natuurlijk.
Waar zoek je naar? Wilde je specifiek wat van Charlie?
Ik heb Kind of Blue, The Shape of Jazz to Come, Time Out, Bitches Brew, A Love Supreme en Blue Train geluisterd, die bevielen prima :) Ik denk dat ik meer van de lange, slepende instrumentale passages ben, en niet van korte composities die elk hooguit drie minuten duren.

Ik was gewoon op zoek naar fijne jazz, en omdat Charlie Parker zo'n grote naam is wilde ik wel eens kijken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 18:46:34 ]
pi_125040140
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:45 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Ik heb Kind of Blue, The Shape of Jazz to Come, Bitches Brew, A Love Supreme en Blue Train geluisterd, die bevielen prima :) Ik denk dat ik meer van de lange, slepende instrumentale passages ben, en niet van korte composities die elk hooguit drie minuten duren.

Ik was gewoon op zoek naar fijne jazz, en omdat Charlie Parker zo'n grote naam is wilde ik wel eens kijken :)
Alle jazz (en ik scheer hier teveel over 1 kam denk ik) van voor zo rond 1950 is veel simpeler en vooral korter van aard. Zoals Charlie Parker, Dizzy Gillespie etc.. Al is Jazz at Massey Hall (ook door de invloeden van de anderen) al heel wat meer richting Kind of Blue etc. Misschien kan je die meer waarderen (maar das natuurlijk niet alleen Parker, dus).

Probeer eens de wat experimentelere/langere composities van:

Charles Mingus (Black Saint & Sinner Lady, Mingus,Mingus,Mingus, etc etc)
Duke Ellington (Far East Suite)
Sun Ra (Supersonic Jazz, Sounds of Joy, Lanquidity)
Pharoah Sanders (Africa, Karma)
Art Pepper (Living Legend)

etc etc. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125041492
Het heeft totaal geen zin om bebop te vergelijken met albums als Bitches Brew en A Love Supreme (die liggen ook weer onmetelijk ver van elkaar trouwens).

Allereerst was bebop een reactie op het swing-idioom van de jaren '30 en '40, en als je dat naast elkaar zet, hoor je meteen het revolutionaire karakter van bebop. Het is iets dat is ontstaan in de jaren '40, dus heeft geen zin om het te vergelijken met free jazz, avant-garde en hard-bop uit eind jaren '50/begin jaren '60.

Ten tweede, en in dit geval belangrijker, is bebop vooral ontstaan uit jamsessies en het testen van jazzmuzikanten op elkaars kwaliteit. Veel speelden beroepsmatig in een swingorkest en gingen dan in de nacht in kleine jazzkroegen urenlang met elkaar jammen. Dat zie je overigens ook aan de bezetting bij bebop: die is klein met vaak niet meer dan drums, een piano, hooguit twee blazers en soms een gitarist (bv. Charlie Christian). Dat er op een gegeven moment recordings komen, is natuurlijk omdat platenmaatschappijen er weer gezellig opduiken. De muziek van Parker moet je zien als het volledig omgooien van oud repertoire. De meeste bebop-composities zijn bewerkingen van oude standards (vooral Broadwayliedjes) en traditionals. Parker nam dan een hele rits liedjes op met een ensemble in een studio (hij moest ergens de herone van betalen), waarbij de platenmaatschappij vervolgens lukraak wat van die recordings bij elkaar flikkerde. Het zijn dus geen bewuste albums.

Bebop moet je luisteren in een rokerige kroeg met een biertje. Het gaat om de virtuositeit en de elektriciteit van live-optredens, niet zozeer om thuis op plaat naar te luisteren.
pi_125060917
Leuk album dat van Kapok

*O*


"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125242172
Voor de liefhebbers, Portico Quartet hebben een concert ingelast voor morgen in BIRD. Kaarten zijn 13 euro.

http://www.bird-rotterdam.nl/agenda/portico-quartet
pi_125245275
Een beetje ver weg vanuit hier, maar 13 euro is wel vrij goedkoop. ^O^ Al is het natuurlijk niet de meest bekende band.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_125249659
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor de liefhebbers, Portico Quartet hebben een concert ingelast voor morgen in BIRD. Kaarten zijn 13 euro.

http://www.bird-rotterdam.nl/agenda/portico-quartet
Ze komen in Mei ook al naar Urban Explorers in Dordt.

En morgen speelt Hidden Orchestra in LantarenVenster. Zelfde straatje.

Dus die ga ik morgen zien, en dan in Mei naar Portico Quartet :Y

pi_125253123
Hidden Orchestra is echt fantastisch! Vind ik persoonlijk beter dan Portico, maar ze hebben pas 1 album :D Maar voor liefhebbers van Portico, ook Hidden Orchestra luisteren! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125254767
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 01:06 schreef Norrage het volgende:
Hidden Orchestra is echt fantastisch! Vind ik persoonlijk beter dan Portico, maar ze hebben pas 1 album :D Maar voor liefhebbers van Portico, ook Hidden Orchestra luisteren! :)
2 ;)
pi_125588934
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 02:09 schreef Faxie het volgende:

[..]

2 ;)
Ja verdorie, ik heb dat ook nooit door he ;(
Nu aan het luisteren :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125589263
Wat is het weer geweldig zeg O+ O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125591542
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2013 10:04 schreef Norrage het volgende:
Wat is het weer geweldig zeg O+ O+
Was een tof optreden :Y

Alleen jammer dat ik niet genoeg contant had om vinyl te kopen ;(

Portico Quartet volgende maand in Dordt :)
pi_125709146
http://www.koninginnedaga(...)ermarkt/details.html
Wicked JAZZ sounds live in Amsterdam
pi_125726135
Wat betreft mijn Pharoah Sander zoektocht. Welke albums zijn wat meer in de stijl van Africa? (niet van die lange bijna avant-garde stukken als Black Unity bv). Nog goede tips, van iets toegankelijkere (voor dit zomerweer geschikte) albums? :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125726348
Met dit weer ga je toch niet moeilijk lopen doen, gewoon Karma opzetten. :P
pi_125726886
Ja ok, maar ik wil ook nog nieuw materiaal van hem leren kenne :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125727586
Dat kan altijd nog. :7

Ik heb zelf Tijuana Moods van Mingus opstaan. Heerlijke plaat met deze temperaturen. _O_
pi_125728320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat kan altijd nog. :7

Ik heb zelf Tijuana Moods van Mingus opstaan. Heerlijke plaat met deze temperaturen. _O_
Bazenplaat _O_ misschien wel mijn favoriet van hem :@
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 25 april 2013 @ 20:16:41 #218
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_125731567
Astral travelling op Thembi komt hier weer vaak voorbij...fijne plaat van Sanders. Daarnaast blijven zijn samenwerkingen met Sonny Sharrock mij keer op keer verbazen.

Ik ben zelf op een zware john coltrane trip...sun ship...wow¡
= there is a light that never goes out =
pi_125824696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:16 schreef Aschkael het volgende:
Astral travelling op Thembi komt hier weer vaak voorbij...fijne plaat van Sanders. Daarnaast blijven zijn samenwerkingen met Sonny Sharrock mij keer op keer verbazen.

Ik ben zelf op een zware john coltrane trip...sun ship...wow¡
Welke platen met Sonny? :) En is inderdaad erg fijn spiritueel werk.

Beetje in dat genre, hebben jullie nog aanraders wat betreft Art Ensemble of Chicago? :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 28 april 2013 @ 13:19:08 #220
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_125825895

=

sonny sharrock
pharoah sanders
elvin jones
charnett moffett

en geproduceerd door bill laswell
= there is a light that never goes out =
pi_125826601
Ja Ask the Ages ken ik wel. Subliem album ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125826859
Ik ben me toch een beetje aan het verdiepen in Coltrane zijn minder experimentele werk, en dat is toch wel erg goed. Zoals velen wellicht uit deze topic-reeks weten ben ik absoluut geen Coltrane fan (ik ben een Miles adept ;)) maar kennelijk was er toch nog heel veel dat ik nog niet kende. Ole Coltrane is fantastisch, en ook Crescent kan ik enorm waarderen. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125826893
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 13:53 schreef Norrage het volgende:
Ik ben me toch een beetje aan het verdiepen in Coltrane zijn minder experimentele werk, en dat is toch wel erg goed. Zoals velen wellicht uit deze topic-reeks weten ben ik absoluut geen Coltrane fan (ik ben een Miles adept ;)) maar kennelijk was er toch nog heel veel dat ik nog niet kende. Ole Coltrane is fantastisch, en ook Crescent kan ik enorm waarderen. :)

Met arrangementen van Eric Dolphy, wat wil je nog meer? _O_
pi_125837719
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:54 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]


Met arrangementen van Eric Dolphy, wat wil je nog meer? _O_
Dat album heet Africa?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125837834
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:54 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]


Met arrangementen van Eric Dolphy, wat wil je nog meer? _O_
Wow wat klinkt dat vet zeg :Y _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125838410
Ik probeer aan Les Stances a Sophie (Art Ensemble) te komen, maar ik kan het nergens kopen, downloaden of bestellen...Heeft iemand het toevallig? :@
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126045461
Mensen, mensen! Is het trouwens niet weer eens tijd voor een jazz top 100? Is al weer 4 jaar geleden naar mijn mening :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:04:20 #228
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_126045641
Ik zag dat topic in 2009 staan...Ik was er van overtuigd dat er nog een ander topic moest zijn van 2011 ofzo :o :? :? Maar het is echt de laatste _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:08:36 #230
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_126045711
Maar het voelde als een half jaar geleden ofzo. En als ik in mijn lijst kijk zijn het dingen die ik niet meer dan 2 jaar dacht te kennen.
pi_126045869
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:08 schreef wallofdolls het volgende:
Maar het voelde als een half jaar geleden ofzo. En als ik in mijn lijst kijk zijn het dingen die ik niet meer dan 2 jaar dacht te kennen.
Ja absoluut _O- haha...En dan zie je de top 100 van 2005 ineens ook nog, en dan denk je wtf :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126052917
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:54 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]


Met arrangementen van Eric Dolphy, wat wil je nog meer? _O_
Wat is dit goed man _O_ Heb zelfs, bij wijze van uitzondering :P, de cd gekocht!

Stijgt snel naar mijn lijstje favoriete jazz-platen :D

Enne..om terug te komen op de top 100: ik ben wel bereid deze te organiseren deze keer. Denken we dat we over de 11 lijstjes van de vorige keer heen kunnen komen? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:44:01 #233
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_126053577
Coltrane...toch wel goed heh ? ;)
= there is a light that never goes out =
pi_126054184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:44 schreef Aschkael het volgende:
Coltrane...toch wel goed heh ? ;)
:Y
Heb ook eens wat Alice Coltrane bemachtigd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:13:16 #235
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_126054267
Interstellar Space...dat is nou precies het album waarom ik eigenlijk Coltrane altijd niet leuk heb gevonden :D

Maar Meditations, Ole, Favorite Things...allemaal erg fijn. Maar Africa/Brass vind ik wel echt fantastisch. A Love Supreme trouwens ook wel. Maar die heb ik al wel langer kunnen waarderen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:25:39 #237
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_126056191
Luister nu dat nieuwe album van Alice, Translinear Light. Wat een mooie album zeg :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126056429
Ik heb trouwens John Zorns/Electric Masada's At the Mountains of Madness eens een luisterbeurt gegeven. En hoewel ik John Zorn echt helemaal niet kan hebben, vind ik deze zeer te pruimen. Zitten nummers bij die ik liever skip, maar iets als Karaim is echt fenomenaal _O_

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 4 mei 2013 @ 14:42:10 #240
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_126056586
lol, dat gaat de goede kant op...eerst Coltraneen nu ook voorzichtig Zorn...zou het dan toch nog goed komen ;)


Marc Ribot :Y
= there is a light that never goes out =
pi_126056735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:42 schreef Aschkael het volgende:
lol, dat gaat de goede kant op...eerst Coltraneen nu ook voorzichtig Zorn...zou het dan toch nog goed komen ;)


Marc Ribot :Y
Ik kreeg dat album aangeraden, en had later pas door dat het John Zorn was :@
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126056794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:42 schreef Aschkael het volgende:
lol, dat gaat de goede kant op...eerst Coltraneen nu ook voorzichtig Zorn...zou het dan toch nog goed komen ;)


Marc Ribot :Y
Godver dat is vet zeg....ik ga toch niet ineens ook John Zorn fan worden :o
(al is het vooral Ribot koning ja :D )
Waar staat dit op? :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 5 mei 2013 @ 16:20:19 #243
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_126094961
= there is a light that never goes out =
pi_126095063
quote:
Ik heb ondertussen een hele reeks van dat spul geluisterd. Klinkt allemaal alleraardigst, maar wordt ook nergens echt overdonderend goed. Maar zeker genoeg werk van Zorn dat ik wel kan waarderen, en ik heb ondertussen heel wat van hem geluisterd de afgelopen dagen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126125566
Kom maar op met jullie Jazz top 5s in MUZ / Top5 van de dag #37

Eens kijken hoe populair dat wordt....en of het de moeite waard is een top 100 te organiseren :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126125906
Top 100 vind ik een goed idee. ^O^

Kan ik meteen inspiratie op doen op naar te luisteren Jazz muziek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 6 mei 2013 @ 14:54:05 #247
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126129565
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:35 schreef Norrage het volgende:
Ik heb trouwens John Zorns/Electric Masada's At the Mountains of Madness eens een luisterbeurt gegeven. En hoewel ik John Zorn echt helemaal niet kan hebben, vind ik deze zeer te pruimen. Zitten nummers bij die ik liever skip, maar iets als Karaim is echt fenomenaal _O_

_O_ Karaim _O_

misschien dat je deze ook wel tof vind:
http://www.dailymotion.co(...)-shalom-sholem_music
nee, jij dan!
pi_126129797
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:54 schreef Gehenna het volgende:

[..]

_O_ Karaim _O_

misschien dat je deze ook wel tof vind:
http://www.dailymotion.co(...)-shalom-sholem_music
Zou dat vergelijkbaar moeten zijn? _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 6 mei 2013 @ 15:00:57 #249
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126129815
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zou dat vergelijkbaar moeten zijn? _O-
nope, maar Karaim was het eerste nummer wat ik van Zorn leuk vond, en dat was de 2e ;)
nee, jij dan!
pi_126131408
Net wat te kitscherig. Waar die Book of Angels platen sowieso een beetje last van hebben, op verder een heleboel geniale nummers na :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 6 mei 2013 @ 15:44:23 #251
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126131569
Oh wauw is dat alweer 4 jaar geleden die Jazz Top 100? waar blijft de tijd... :)

Ik ben wel weer in voor een nieuwe *O*
nee, jij dan!
pi_126132568
top 5 loopt ook wel aardig. al 8 lijstjes :) Ik denk dat ik een dezer dagen wel eens de top 100 wil gaan opzetten *O*

En zelfs met maar 11 lijstjes zoals de vorige keer, is het nog steeds leuk natuurlijk :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 6 mei 2013 @ 16:16:11 #253
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126132955
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:07 schreef Norrage het volgende:
top 5 loopt ook wel aardig. al 8 lijstjes :) Ik denk dat ik een dezer dagen wel eens de top 100 wil gaan opzetten *O*

En zelfs met maar 11 lijstjes zoals de vorige keer, is het nog steeds leuk natuurlijk :D
Ik had 13 lijstjes in 2009 dacht ik :)
nee, jij dan!
pi_126133385
Orde van grootte he. Dit jaar gaan we voor de 20! Als ik het genre lekker breed kies :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126206389
Ik zal ergens vandaag eens de Jazz top 100 opstarten *O*

Wat zullen we als jazz bestempelen en wat niet? (zie discussie top 5 van de dag)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126206485
Ik denk dat het goed is voor de animo om het wat ruim te definiren, volgens mij is dit vorige keren ook gedaan? Dat pop-jazz als Room Eleven ook genoemd mag worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:50:30 #257
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126208817
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:32 schreef Norrage het volgende:
Ik zal ergens vandaag eens de Jazz top 100 opstarten *O*

Wat zullen we als jazz bestempelen en wat niet? (zie discussie top 5 van de dag)
*O*

Ik had de vorige keer gewoon gekeken waar sites als RYM of Allmusic de muziek onder verdeelden.
En had daarbij dingen als Fusion, jazz-pop, vocal-jazz, Third Stream en tot zekere hoogte ook Nu-Jazz en Free Improvisation gewoon meegenomen :)
nee, jij dan!
pi_126229376
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:15 schreef Norrage het volgende:
Interstellar Space...dat is nou precies het album waarom ik eigenlijk Coltrane altijd niet leuk heb gevonden :D

Maar Meditations, Ole, Favorite Things...allemaal erg fijn. Maar Africa/Brass vind ik wel echt fantastisch. A Love Supreme trouwens ook wel. Maar die heb ik al wel langer kunnen waarderen :)
Mischien kan je Sun Ship inmiddels dan ook wel waarderen. Dat is iig n van mijn Coltrane favorieten. De opening kan misschien nog wat rauw op je dak vallen, maar nummers als Dearly Beloved en Amen zijn echt adembenemend mooi.

Voor het standaard werk kunnen ook de ussual suspects, Blue Train, Giant Steps, Coltrane's Sounds en Ballads natuurlijk niet ontbreken.





pi_126301457
Ik ga straks de jazz top 100 openen! *O* *O*
Hoe hebben de ervaringsdeskundigen dat destijds geteld? Ik weet dat Ranja altijd ingenieuze excel-files heeft om de album top 100 te tellen, maar deze is natuurlijk wat kleiner. hoe deed jij dat gehenna? :)

Enne...Wat is Alice Coltrane fijne muziek zeg!!! Ik vond dat Translinear Light al fantastisch, maar Ptah de El Daoud is ook fantastisch, net als Eternity :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126304038
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126456956
Zo ff Joe Henderson ontdekt. Waarom ontbrak die nog in mijn collectie? :D

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:31:13 #262
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:31:45 #263
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:33:41 #264
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_126491862
Die plaat van Pete La Roca "Basra" is echt gruwelijk. Echt n van die "vergeten" pareltjes op Blue Note, en staat ook hoog in mijn top100 lijst.
Als je Joe Henderson gaat ontdekken (heerlijk geluid heeft deze man idd), check dan ook zeker "Our Thing" (met Andrew Hill op piano!)en "Inner Urge" 8-)


  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:53:39 #266
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:11:06 #267
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_126495315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:33 schreef wallofdolls het volgende:
En uit die setting vind ik Kenny Dorham trouwens ook redelijk episch.

Afrodisia - Rudy Van Gelder Edition;2007 Digital Remaster, a song by Kenny Dorham on Spotify.

Maar Henderson is echt n hele grote wmb.
Fijn is die he die Afrodisia. Staat ook mijn top 100 :Y

Pete La Roca ga ik eens opzoeken :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126496160
Fuck dat At The Lighthouse klinkt vet zeg :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126496893
Die plaat van Pete La Roca klinkt echt heel tof! Goede tip! _O_
pi_126498529
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:46 schreef Norrage het volgende:
Fuck dat At The Lighthouse klinkt vet zeg :Y
De rest is wat minder, maar dat ene nummer is wel heel erg cool :Y Meer van dat! Tips? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126498594
En dit is van de meest coole piano-jazz die ik ooit gehoord heb :o

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:20:15 #273
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:22:08 #274
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126499497
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:14 schreef Norrage het volgende:
En dit is van de meest coole piano-jazz die ik ooit gehoord heb :o

Jamie Saft is tof (en ook heel divers, heeft ook een aantal dub en stoner-rock albums gemaakt ) :D hij speelt ook mee op die Electric Masada plaat (maar dat wist je waarschijnlijk al) :)
nee, jij dan!
pi_126500995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:22 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Jamie Saft is tof (en ook heel divers, heeft ook een aantal dub en stoner-rock albums gemaakt ) :D hij speelt ook mee op die Electric Masada plaat (maar dat wist je waarschijnlijk al) :)
Ja had een of ander metal album ineens gedownload. Dat was dus gewoon dezelfde _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126522006
Ik moest vannacht onverwachts nog wat zaken voor de universiteit lezen. Dan zit je daar met je thee om twee uur, je hebt net zitten strepen in drie pittige artikelen, je ogen prikken, maar je kunt je er nog niet toe zetten om in bed te gaan liggen, je staart uit het raam, er schieten wat willekeurige gedachten en verbanden van de net-gelezen teksten door je hoofd, en dan klinkt deze compositie door de koptelefoon...n dan is het stil:


O+
pi_126526066
Andrew Hill mooi O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:49:02 #278
393297 BatardNoix
Main est le batard
pi_126530828
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:14 schreef Norrage het volgende:
En dit is van de meest coole piano-jazz die ik ooit gehoord heb :o

Saft heerst inderdaad, bijna alles met zijn naam erop kun je blind kopen. Vond Borscht Belt Studies alleen een beetje tegenvallen. Verder heel divers inderdaad. Nota bene zelf leren kennen vanwege zijn samenwerking met Merzbow (Merzdub) - bleek Astaroth heel iets anders te zijn. :D

Ook zo heersend op deze opener van Taboo & Exile :9

this motherfucker is obviously high
last.fm / discogs / RYM /
pi_126571251
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126605585
Charlie Haden is ook zo'n baas he _O_


Die Montreal Tapes zijn ook zo vet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126663172
Coltrane O+
Waarom heb ik dat toch al die jaren maar niet willen waarderen :X


_O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 00:57:48 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126663316
al die lievege jazz hier tijd voor wat meer piep knor!


*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126663856
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:57 schreef Bosbeetle het volgende:
al die lievege jazz hier tijd voor wat meer piep knor!


*O*
Ga je het topic nu vervuilen met wtf music die in de verste verte niet op jazz lijkt? :D Tenminste, dat hoor ik er niet in nadat ik wat ruis heb gehoord naar wat door het nummer scrollen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:13:57 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126663887
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ga je het topic nu vervuilen met wtf music die in de verste verte niet op jazz lijkt? :D Tenminste, dat hoor ik er niet in nadat ik wat ruis heb gehoord naar wat door het nummer scrollen :D
Sorry niet puristisch genoeg? Mogen Brtzmann en Bennink hier ook niet?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:14:34 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126663911
Misschien als je ze live ziet dat je er meer jazz in ziet?


het is wat aan de vrije kant maar zeker nog jazz.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126664017
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien als je ze live ziet dat je er meer jazz in ziet?


het is wat aan de vrije kant maar zeker nog jazz.
_O-
Nou...ik zal er maar niet op ingaan. Ik kan hier niks mee. Misschien de wallofdollsen van het topic wel, maar ik niet :D

quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry niet puristisch genoeg? Mogen Brtzmann en Bennink hier ook niet?
Brotzmann is al veel interessanter. Daar kan ik nog wel ets mee.Dit is tenminste niet 1 grote ruis aan geluid.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:18:59 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126664040
Z'n zoon maakt ook leuke muziek :) Caspar Brtzmann
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:20:12 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126664072
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:22:38 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126664131
Ik heb tegenwoordig die miles davis plaat die On zo hoog in zijn lijst heeft staan (met die franse titel) op de mp3 speler heerlijk om mee naar mijn werk te fietsen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:24:02 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126664178
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O-
Nou...ik zal er maar niet op ingaan. Ik kan hier niks mee. Misschien de wallofdollsen van het topic wel, maar ik niet :D

[..]

Heb ze live gezien en ik kan er ook weinig mee, ze blazen je iig kwa geluid wel weg :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126664236
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb tegenwoordig die miles davis plaat die On zo hoog in zijn lijst heeft staan (met die franse titel) op de mp3 speler heerlijk om mee naar mijn werk te fietsen :)
Goed zo ;) maar ik ga lekker tukken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 01:27:34 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126664252
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Goed zo ;) maar ik ga lekker tukken :)
:W slaap lekker :W
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126664920
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb tegenwoordig die miles davis plaat die On zo hoog in zijn lijst heeft staan (met die franse titel) op de mp3 speler heerlijk om mee naar mijn werk te fietsen :)
Miles avec l'accordeon
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:51:03 #294
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 18 mei 2013 @ 19:56:19 #295
393297 BatardNoix
Main est le batard
pi_126685938
sup


hijokaidan heeft overigens nog een plaat gemaakt met borbetomagus ook, both noises end burning ^O^

tevens

this motherfucker is obviously high
last.fm / discogs / RYM /
  zaterdag 18 mei 2013 @ 20:20:40 #296
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126686930
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien als je ze live ziet dat je er meer jazz in ziet?


het is wat aan de vrije kant maar zeker nog jazz.
Wat is deze?
pi_126746359
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126747144
Voor de liefhebbers van moderne jazz en Christian Scott; The Next Collective.

Een samenwerking van een nieuwe lichting jazzhelden met daarbij ook een aantal (ex) leden van Christian Scott's band, en Christian zelf die ook een aantal gastbijdragen levert.

pi_126747420
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:30 schreef De_existentialist het volgende:
Voor de liefhebbers van moderne jazz en Christian Scott; The Next Collective.

Een samenwerking van een nieuwe lichting jazzhelden met daarbij ook een aantal (ex) leden van Christian Scott's band, en Christian zelf die ook een aantal gastbijdragen levert.

Heel leuk plaatje vond ik dat. Vooral No Church In the Wild klonk goed. Ergens in februari verschenen, als ik me niet vergis nu.
pi_126747863
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:30 schreef De_existentialist het volgende:
Voor de liefhebbers van moderne jazz en Christian Scott; The Next Collective.

Een samenwerking van een nieuwe lichting jazzhelden met daarbij ook een aantal (ex) leden van Christian Scott's band, en Christian zelf die ook een aantal gastbijdragen levert.

Oooeh goede tip. Had het al eens ergens zien langskomen geloof ik, maar nu weet ik waar ik moet zoeken :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126747879
Ik vul het topic wel ff
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')