abonnement Unibet Coolblue
pi_117059933
Een goede, beste klussers.

Anderhalf jaar geleden heb ik een jaren 60 woning gekocht. Het enig wat ik tot nu toe heb gedaan is de boel leeg slopen. Maar het is tijd om verder te gaan. Aan de woning is nooit onderhoud gepleegd dus alles moet worden vervangen. Buitengevels, dak en kozijnen. Gelukkig ben ik zelf timmerman dus is dat geen probleem.

Stenen voor de buitengevel heb ik al maar voordat ik daaraan begin wil ik eerst nieuwe kozijnen hebben. Het gaat om 8 tot 10 kozijnen. Nu is mijn vraag weten jullie misschien een goede kozijnenboer die ook nog enigszins goedkoop is. Ik wil wel graag hardhouten kozijnen.

Dus als iemand toevallig ervaring heeft met een goede kozijnenboer zou ik het graag horen.

Alvast bedankt.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:40:56 #2
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117060103
Als je in stijl wilt blijven met je woning, is 'goedkoop' waarschijnlijk niet het juiste woord.

Welke regio zit je?
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117060436
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:40 schreef dr.Bellows het volgende:
Als je in stijl wilt blijven met je woning, is 'goedkoop' waarschijnlijk niet het juiste woord.

Welke regio zit je?
Noord flevoland. En normale houten kozijnen zoek ik. Verder zoek ik geen goedkope kozijnen, maar zo goedkoop mogelijk.. ;) De prijzen van kozijnenboeren verschillen nogal.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117060537
Ik ken er wel 1, echter levert ie geen hardhouten kozijnen geloof ik. kunststof met houtnerf en recht verstek wel en voor een hele nette prijs.

PM maar voor meer info mocht je interesse hebben :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117060769
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:53 schreef vosss het volgende:
Ik ken er wel 1, echter levert ie geen hardhouten kozijnen geloof ik. kunststof met houtnerf en recht verstek wel en voor een hele nette prijs.

PM maar voor meer info mocht je interesse hebben :)
Ik ben anti kunststof. Haha, ik plaats ze zelf vaak voor een leverancier, maar ben er echt geen fan van.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117062359
http://www.doehetzelfzuiderveld.nl/

Nee, geen affiliatie mee. Je hebt wel een indicatie wat het gaat kosten.
pi_117062519
Als je timmerman bent kan je toch ook gewoon het hout inkopen en er zelf kozijnen van maken?
pi_117062640
Bestellen in Polen... zijn vast wel bedrijfjes die dat leveren in nederland.

Ik weet dat een kennis ook dat heeft gedaan en aardig wat voordeel daarmee heeft gehaald... kwaliteit is natuurlijk een vraag waarbij je zelf moet nagaan wat je er van verwacht
pi_117063489
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:41 schreef Daeron het volgende:
Als je timmerman bent kan je toch ook gewoon het hout inkopen en er zelf kozijnen van maken?
Tijdrovend proces waar ik geen tijd voor heb. Plus de benodigde machines om een mooi kozijn te maken heb ik niet bij de hand. ;)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117063633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
http://www.doehetzelfzuiderveld.nl/

Nee, geen affiliatie mee. Je hebt wel een indicatie wat het gaat kosten.
Bedankt. Hier ga ik me even in verdiepen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117064498
Tijdrovend proces en geen machines hmmm. Kozijnhout hoef je niet zelf te maken toch? Dat kun je kopen. Afzagen vier verbindingen maken als dat tijdrovend is vraag ik me af of je echt timmerman bent.
pi_117064673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:30 schreef tiho1 het volgende:
Tijdrovend proces en geen machines hmmm. Kozijnhout hoef je niet zelf te maken toch? Dat kun je kopen. Afzagen vier verbindingen maken als dat tijdrovend is vraag ik me af of je echt timmerman bent.
:') Joo, standaard kozijn flans je zo in elkaar. Maar als je met draai/kiep en voordeur/achterdeur en weet ik veel allemaal gaat er toch aardig tijd inzetten voor 10 kozijnen!

Ik betwijfel of jij wel weet waar je over praat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117065511
Geen idee natuurlijk. Ik werk in het metaal. Als ik iets van ijzer moet maak ik dat zelf.

Vriend van me is timmerman en heeft al een paar keer een kozijn voir me gemaakt. Kost me hout en geen loon. Kan me dus niet voorstellen dat het enorm veel werk is en je het zelf niet zou kunnen.

Inclusief voordeur en kiepraam.
  vrijdag 21 september 2012 @ 15:08:13 #14
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_117065882
Dude, ga jij bepalen of TS timmerman is?

OT: als je niet echt maatvast bent kan je eens MP bekijken of er een stel verkeerd ingemeten kozijnen zijn, anders wellicht bij een bouwmatrialen handel. In veenendaal zit BV beijer, die koopt van alles van de bouw op...zit vaak goed spul tussen voor heel weinig (deuren, radiatoren etc).
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_117067315
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:58 schreef tiho1 het volgende:
Geen idee natuurlijk. Ik werk in het metaal. Als ik iets van ijzer moet maak ik dat zelf.

Vriend van me is timmerman en heeft al een paar keer een kozijn voir me gemaakt. Kost me hout en geen loon. Kan me dus niet voorstellen dat het enorm veel werk is en je het zelf niet zou kunnen.

Inclusief voordeur en kiepraam.
Geweldige kerel dan en goede vriend. Als ik dat het hout betaal kan hij dat ook voor mij doen? Net zoals ik zei, ik heb daar geen tijd voor aangezien er nog meer aan dat huis moet gebeuren.. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 15:08 schreef dribbel79 het volgende:
Dude, ga jij bepalen of TS timmerman is?

OT: als je niet echt maatvast bent kan je eens MP bekijken of er een stel verkeerd ingemeten kozijnen zijn, anders wellicht bij een bouwmatrialen handel. In veenendaal zit BV beijer, die koopt van alles van de bouw op...zit vaak goed spul tussen voor heel weinig (deuren, radiatoren etc).
Ik heb inderdaad al gezocht op MP maar aan mijn voorgevel zit ik wel aan maten gebonden. Achter maakt het niet uit. Ik heb dan ook al een mooie schuifpui voor achter op de kop getikt voor weinig geld. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117107015
Heb je zelf een bus om de kozijnen te vervoeren?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117110014
Dimmak, die houthandel bij Spannenburg in Friesland maakt ook kozijnen; is het een idee om daar te informeren? Voor jou ook niet gek ver weg (halen enzo)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')