1999 1.2 16v MK2 motorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik kijk vanavond even. Welk bouwjaar motor enz?
zekering 2 of 3(interieur, of onder de motorkap afhankelijk van vin), 10Ampere, zit ook je kenteken verlichting op . check dus ff als die brandt, brand die wel dan is er wat anders aan de handquote:
Het waren 2 zekeringen, beide kanten waren uit en er werd sluiting gemaakt in het massadraad volgens mij, kostte me wel 4 zekeringen en 4 lampen voor ik op het idee van kortsluiting kwamquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zekering 2 of 3(interieur, of onder de motorkap afhankelijk van vin), 10Ampere, zit ook je kenteken verlichting op . check dus ff als die brandt, brand die wel dan is er wat anders aan de hand
is de stekker niet weggebrand/ingesmolten ?
Dat is een optie, maar lijkt me dat de oude dan behoorlijk "vast gekoekt" zit.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef Kadooosh het volgende:
Wou net mijn bougies vervangen maar er blijft een stukje van de bougie in de kabel zitten :S.
Probeerde deze eruit te pielen maar dit lukte niet, de kabel kwam zelfs even los van de stekker maar kon hem er weer terug in doen en alles werkte nog :p.
Op de oude bougiekabel(zelfde type) zie ik schroefdraad waar dat stukje op zat. Kan ik die van de nieuwe er anders afschroeven?
Maar hoe kunnen die "dopjes" überhaupt van de bougie afkomen. Zitten nog best verse bougies op, niet geoxideerd/roest ofzo bedoel ik. En de kabel gaat er makkelijk af.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:48 schreef Neo-- het volgende:
[..]
Dat is een optie, maar lijkt me dat de oude dan behoorlijk "vast gekoekt" zit.
Lijkt me niet helemaal fris
kabels dan ook maar vervangen, dan zit de bovenkant van de bougie vast geroest in de bougie kabelquote:Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef Kadooosh het volgende:
Wou net mijn bougies vervangen maar er blijft een stukje van de bougie in de kabel zitten :S.
Probeerde deze eruit te pielen maar dit lukte niet, de kabel kwam zelfs even los van de stekker maar kon hem er weer terug in doen en alles werkte nog :p.
Op de oude bougiekabel(zelfde type) zie ik schroefdraad waar dat stukje op zat. Kan ik die van de nieuwe er anders afschroeven?
Maar het schroefdraad ziet er nog als nieuw uit. Zal zondag anders wat meer proberen. Het was trouwens bij all 4 de kabels zo.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kabels dan ook maar vervangen, dan zit de bovenkant van de bougie vast geroest in de bougie kabel
Heb uiteindelijk de dopjes van de nieuwe bougies eraf geschroefd. Het lijkt eigenlijk wel alsof dit de bedoeling is. Misschien een (verkeerd?) ander type kabel?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef Djurres het volgende:
Kabels vervangen
Is niet zo duur, en dan heb je het gewoon goed. Als je in je doppen ga lopen pielen en hij raakt lek, heb je kans dat je ze alsnog moet vervangen en dat t helemaal kudt is.
Zo duur zijn ze niet, en zorg dat je de bougiekabels wel op de goede cilinders terug steekt, even markeren dus
Zaten niet vastgekoekt. Ik dacht misschien dat die dopjes vastgekoekt waren aan de kabel. Maar schijnbaar hoorde dit zo . Vreemd dat ik hier nog nooit wat overgelezen heb.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:44 schreef Djurres het volgende:
Kan idd zijn dat de dopjes eraf moeten hoor, Maar als je bougies al vastgekoekt zaten in de doppen zijn ze wel aan vervanging toe!
Als je vin compleet vast zit, hoe kan hij dan niet te heet worden bij het stadsverkeer?quote:Op zondag 18 november 2012 21:08 schreef skunkasaur het volgende:
Grbml, Skunkasaur en de auto blijken de laatste tijd niet zo'n goede relatie te hebben. Ik heb alweer pech.
Nu wordt mijn KV te warm, schiet naar 100 (110 zelfs de eerste keer dat het gebeurde) als ik harder rijd dan 60... bij stadsverkeer - en ook filerijden of stationair staan - is er niets aan de hand. Gisteren heb ik de thermostaat vervangen, probleem is nog steeds aanwezig.
Radiateurfan zit compleet vast, maar dat verklaart dit probleem niet, dan zou filerijden juist een issue moeten zijn. Fan en motortje worden trouwens wel zsm vervangen. De radiateur wordt wel warm, of in ieder geval de bovenste slang wordt prima warm. Het gekke is dat hoe heet de motor ook wordt, er nergens stoom te zien is. Temperatuur fluctueert ook niet, na iets van vijf minuten zit 'ie op 90 graden, wat volgens het instructieboekje (en de vorige eigenaar) zo hoort, ook al vind ik het vrij warm...
Thermostaat = goed, fan niet, maar dat leidt niet tot deze problemen. Wat kan er nog meer mis zijn?
Dat van die onderste slang bedacht ik me net pas, tijdens het typenquote:Op zondag 18 november 2012 21:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je vin compleet vast zit, hoe kan hij dan niet te heet worden bij het stadsverkeer?
Tussen je zinnen door lees ik trouwens dat, voor zover jij weet, de bovenste radiateurslang goed warm wordt, maar hoe zit het nou met de onderste? Radiateur kan ook verstopt zitten.
Ok.. Onderste slang ook nog even controleren dan, en wat Chuck zegt ook vooralquote:Op zondag 18 november 2012 21:15 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dat van die onderste slang bedacht ik me net pas, tijdens het typen
Ik snap ook niet waarom stadsverkeer wél goed gaat... maar er is echt geen beweging in de fan te krijgen. En pas zodra ik de ring opdraai, of buiten de bebouwde kom 60 aantik, gaat de temperatuur omhoog.
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet.quote:Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Geef eens flink gas zakte het koelwater pijl dan ook?
Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden.quote:Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ok.. Onderste slang ook nog even controleren dan, en wat Chuck zegt ook vooral
Overigens is 90 graden gewoon een normale bedrijfstemperatuur voor KVS. Het is tevens normaal dat hij die temperatuur snel haalt (bedrijfstemperatuur = minste slijtage en verbruik); daar is de thermostaat voor.
Het hangt er wel een beetje vanaf waar de KVS-temperatuurvoeler precies zit. Bij de meeste auto's is 90 graden in ieder geval de streeftemperatuur, en bij de bussen waar ik in rij (Connexxion) is dat zelfs tussen de 90-100 graden.quote:Op zondag 18 november 2012 21:23 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet.
[..]
Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden.
Dat van de temperatuur dacht ik stiekem ook, maar een klusmaatje heeft hetzelfde type auto en er meer verstand van. Hij beweerde dat 70 graden normaal was.
Ha, wow! Typisch. Ik had eerder een andere Golf waarbij de stoom bij 95 graden al uit het expansievat kwam, met pure onverdunde KVS in het systeem. Bij deze gaat het waarschuwingslampje bij 110 nog niet eens branden, laat staan dat er stoom is. Hoe zit dat met die bussen dan?quote:Op zondag 18 november 2012 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het hangt er wel een beetje vanaf waar de KVS-temperatuurvoeler precies zit. Bij de meeste auto's is 90 graden in ieder geval de streeftemperatuur, en bij de bussen waar ik in rij (Connexxion) is dat zelfs tussen de 90-100 graden.
koelwater moet er na weer stijgenquote:Op zondag 18 november 2012 21:23 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet.
[..]
Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden.
Dat van de temperatuur dacht ik stiekem ook, maar een klusmaatje heeft hetzelfde type auto en er meer verstand van. Hij beweerde dat 70 graden normaal was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |