De vorige eigenaar gaf aan dat het normaal was echter vanwege de lage prijs [50 euro en een zak pepernoten] ga ik hem niet op zijn woorden geloven. Rijd schakelt verder goed alleen bij snelheden boven de 110 dan word het echt wel heel erg...quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kun je beter een eigenaar vragen ik weet het niet
Wat voor motor ligt er in ? Lengtegeplaatst dieselblok van ... uhm ... 1905cc ?quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:22 schreef FAUSTINO het volgende:
Een vraag,
Is het normaal dat een FSO Prima bij hogere snelheden zoveel herrie maakt dat elkaar spreken in de auto bijna onmogelijk is? Had er al wel wat overgelezen wil het graag zeker weten of het normaal is auto gaat namelijk mee naar het buitenland...
Is maar een 1.4 benzineblokje wat erin ligt 1398cc is het.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat voor motor ligt er in ? Lengtegeplaatst dieselblok van ... uhm ... 1905cc ?
Dit is een Rover blok wat erin ligt zoals ik al zei rijd prima alleen maakt bij hogere snelheden een achterlijk veel herrie. Is trouwens niet van mij. Maatje heeft hem gekregen als afscheidskadootjequote:Op vrijdag 21 september 2012 19:11 schreef 2cv het volgende:
Als het een lengtegeplaatst 1905cc dieselmotor was geweest was het een BX-motor geweest
doel jij niet op een DW8 motor?quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:11 schreef 2cv het volgende:
Als het een lengtegeplaatst 1905cc dieselmotor was geweest was het een BX-motor geweest
Goedkope grafkist zeg ;-)quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:14 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dit is een Rover blok wat erin ligt zoals ik al zei rijd prima alleen maakt bij hogere snelheden een achterlijk veel herrie. Is trouwens niet van mij. Maatje heeft hem gekregen als afscheidskadootje
Beter dan met een ezel en een houten karretje je boodschappen doen en goedkoper dan een vliegticketquote:
http://m.autoweek.nl/autotest.php?id=487/fso-prima-14-gliquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:22 schreef FAUSTINO het volgende:
Een vraag,
Is het normaal dat een FSO Prima bij hogere snelheden zoveel herrie maakt dat elkaar spreken in de auto bijna onmogelijk is? Had er al wel wat overgelezen wil het graag zeker weten of het normaal is auto gaat namelijk mee naar het buitenland...
Ik weet hoe een rallywagen klinkt dit klinkt meer als een oude Kamaz waar de uitlaat vanaf is gerot en de hele tijd in de 2 in de toeren blijft hangen terwijl er vlaamse gaai klem zit tussen de ruitenwissers.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://m.autoweek.nl/autotest.php?id=487/fso-prima-14-gli
Blijkbaar normaal.
Bij 130 lijkt het n rallywagen!
Had ik eerder al gelezen...quote:
Zit geen pomp in de tank, ik ga van een 1.6D naar een 1.6 TD, waarom, omdat 1.6D te traag is, komt in een VW Caddy, daarbij, ontluchten met een balkje? Ik heb toch een mechanische dieselpomp die tevens ook dient als opvoerpomp? Of zit ik hier nu mis?quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nee zo ontlucht je niet. Als er een pomp in de tank zit. Een paar keer op het contact. Anders met een balkje boel ontluchte n.
Denk je ook aan computers en startblokken ed?
Ik ging van een gt17 naar een td04, en hop, 60pk erbij ;-) (en 1500 euro lichter)quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:34 schreef Djurres het volgende:
[..]
ik ga van een 1.6D naar een 1.6 TD, waarom, omdat 1.6D te traag is.
mooie deuk, ziet er uit te tikken uitquote:Op zaterdag 22 september 2012 21:01 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou het herstellen hiervan kosten denken jullie. Deuk in Voorscherm en schrammen op bumper. Buurman was wat enthousiast met inparkeren :-)
600 euro schade ex btw.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
nieuw zijscherm, herstellen+ spuiten bumper en uitspuiten op motorkap en deur, gaat snel over de 1500 euro
Dan komen we bij het probleem als ik koelvloeistof tot max streepje vul dan is het 2 dagen later gezakt tot het minumum streepje en blijft daar. Komt niet lager in ieder geval. Ik zie nergens verlies van koelvloeistofquote:
half jaar geleden en niks gevonden toen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:53 schreef 2cv het volgende:
Al ontlucht ? Of druk op het systeem laten zetten om zo te testen op lekkage ?
Zorgen maak ik me niet idd want gezien ie stabiel blijft op het minimale streepje kan ie de motor koelen. Alleen wil ik mijn laatste probleem oplossen en dat is dat ik warme lucht wil hebben uit de verwarming (constant en niet af en toe )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:00 schreef JohnB52 het volgende:
Dat van die KVS heb ik al eens vaker gehoord bij fiat-groep auto's. Volgens mij niet iets om je zorgen over te maken?
zelfdequote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:08 schreef 2cv het volgende:
Echt knalrood ? Of is dat hetzelfde als roze ?
Mooiquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Chuck-N0rr1s het probleem met de Fiat Bravo is opgelost. Had gadklephuis schoongemaakt, haalde niks uit. Eindelijk zo gefrustreerd dat ik van plan was ALLES te vervangen voor nieuw wat het evt kon zijn en te beginnen met het gasklephuis
Nieuwe gekocht en geplaatst en nu werkt het dus wel perfect en slaat de motor niet meer uit
Nu alleen nog even de verwarming fixen want op een of andere manier krijg ik alleen af en toe warme lucht en niet constant
Merci !quote:
Zo, uiteindelijke schaderapport is binnen, had m naar mn vaste garage gebracht, en afspraak met expert gemaakt. Wat denk je, belt de expert op naar mn vaste garage, vraagt wat er stuk is, en kwartier later komt t rapport binnen, man zat in amstelveen en had geen zin om naar middelburg te komen! Wat was er stuk volgens mn garage: koplamp, scherm, band en bumper, totale herstelkosten zijn 1082,26quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:01 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou het herstellen hiervan kosten denken jullie. Deuk in Voorscherm en schrammen op bumper. Buurman was wat enthousiast met inparkeren :-)
Dat soort zaken, ook de veren, kun je best proberen via www.onderdelenlijn.nl te kopen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:50 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft iemand nog tips waar de schokbrekers en uitlaat te bestellen? Winparts heb ik goede ervaringen mee.
http://www.mijngarage.nl/index.php?pageID=10&productID=32#step1quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:47 schreef Geelman het volgende:
Vervangen van:
- D-riem
- Waterpomp
- KVS
- Spanrollen
Bij een VW Golf II 1.3 NZ, wat zullen de kosten daarvan ongeveer zijn?
Alleen snaar + pomp + kvs = klaar?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Heeft geen spanrol, de waterpomp is de spanner;)
incl. montage?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:20 schreef Geelman het volgende:
[..]
Alleen snaar + pomp + kvs = klaar?
Mijn garage zegt ¤212,- incl. pomp.
Ik neem aan van wel?quote:
Zou het even navragen, belangrijk verschil.quote:
Mag hopen van wel, anders wordt je aardig afgezet voor dat bedrag haha.quote:
Waterpomp zal vast aan je distributieriem zitten en die moet op tijd lopen. En dat is niet echt een klusje voor de doe het zelver, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Koppakking geen flauw idee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het veel werk om enkel de koppakking en waterpomp te vervangen van een Fiat Bravo?
Ik heb het voor elkaar gekregen om zonder ook maar iets te demonteren behalve de kabel zelf de kabel te vervangen. En zelfs als de paddestoel er uit moet is het nog een klusje van niets.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:18 schreef Erasmo het volgende:
Mijn BX moet binnenkort naar de apk maar de snelheidsmeter is kaduuk. Nu heb ik begrepen dat dat geen afkeurpunt meter is mits je ook een navigatiesysteem hebt wat ook de snelheid aangeeft. Moet je die de hele apk in de auto houden of hoef je hem alleen maar te laten zien? Aangezien ik daar nu mijn telefoon voor gebruik zou dat eerste niet handig zijn
Ok dat wordt een tomtommetje regelen dusquote:Op zondag 21 oktober 2012 22:34 schreef densmee het volgende:
Hij zal aanwezig moeten zijn inderdaad voor als er een steekproef komt
Heb nog steeds geen passende kabel kunnen vinden...quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb het voor elkaar gekregen om zonder ook maar iets te demonteren behalve de kabel zelf de kabel te vervangen. En zelfs als de paddestoel er uit moet is het nog een klusje van niets.
Staat dat niet in het instructieboekje?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:06 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel liter koelvloeistof gaat er trouwens in een Toyota Aygo met een 1 liter (998cc) 3-pits benzinemotor ? Laatst haalde ik er 2 uit en stopte ik er 2 weer terug in.
Wat bedoelen ze hier mee? Het is niet plug en play ?quote:Dus altijd de electrode afstand afstellen met een voelermaatje , de bougie heeft van fabriek uit zelden tot nooit de goede afstand , tenzij je de bougie gebruikt met meerdere massa electroden
Type 2/3.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:57 schreef 2cv het volgende:
Is het een type 1 of type 2/3 ? En er zit geen boekje meer bij die kar
quote:Op maandag 22 oktober 2012 06:59 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze hier mee? Het is niet plug en play ?
4 liter SP12 (rood)quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:06 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel liter koelvloeistof gaat er trouwens in een Toyota Aygo met een 1 liter (998cc) 3-pits benzinemotor ? Laatst haalde ik er 2 uit en stopte ik er 2 weer terug in.
Maar dat hoeft dus niet bij de bovenste bougies?quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:38 schreef Erasmo het volgende:
Dat is de afstand tussen het lipje en de bougie.
[..]
Type 2/3.
Deze heeft er 3 namelijkquote:tenzij je de bougie gebruikt met meerdere massa electroden
Vreemd. Hoe krijg je het er allemaal uit ? Ik heb de slangen naar de radiator los gemaakt.quote:
Kan je dat ook niet bij een goede automaterialenzaak of de dealer krijgen ? Misschien kan ik je helpen, maar dan moet ik weten wat voor blok er in je BX woont enzo ...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:38 schreef Erasmo het volgende:
Dat is de afstand tussen het lipje en de bougie.
[..]
Type 2/3.
zit een stop in het blok en radiateur dop losquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vreemd. Hoe krijg je het er allemaal uit ? Ik heb de slangen naar de radiator los gemaakt.
Zie ook: http://www.kroon-oil.com/nl/quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:25 schreef densmee het volgende:
Hee sjuk norrit moet er in dat achterste dif van de kangoo gewoon 80 w90 of moet daar een of ander vloeibaar goud in?
ik hoor het liever van de renault specialist zelf, omdat het een nogal gevoelig en duur onderdeel isquote:Op zondag 28 oktober 2012 08:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zie ook: http://www.kroon-oil.com/nl/
Bijna alle grote olieboeren hebben zo'n tool. Of je belt een dealer.
Jouw auto, jouw feestje 14.gifquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:52 schreef densmee het volgende:
[..]
ik hoor het liever van de renault specialist zelf, omdat het een nogal gevoelig en duur onderdeel is
Werkt Chuck dan bij de renault specialist?quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:52 schreef densmee het volgende:
[..]
ik hoor het liever van de renault specialist zelf, omdat het een nogal gevoelig en duur onderdeel is
heeft gewerktquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Werkt Chuck dan bij de renault specialist?
ex Renault dealer monteur, was daar Co tech ( hoogste niveau van uit de importeur mogelijk)quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Werkt Chuck dan bij de renault specialist?
quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:54 schreef JohnB52 het volgende:
Maar nu een lone ranger bij de wegenwacht, toch?
Waar zit die stop in het blok ? Het zit me dwars. Echt rampzalig zal het niet zijn, maar ik wil gewoon alle koelvloeistof ververst hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zit een stop in het blok en radiateur dop los
XU motor denk ik ?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waar zit die stop in het blok ? Het zit me dwars. Echt rampzalig zal het niet zijn, maar ik wil gewoon alle koelvloeistof ververst hebben.
En wat voor koelmeuk hoort er volgens jou in een BX diesel zonder turbo ? De algemene tendens is 'maakt niet uit, als het maar geen groene is want dan kan je zien of het ding LHM of koelvloeistof lekt'. Ik giet er zelf roze in.
meestal zit er in het blok een inbus, of een bout. maar ja je weer ook niet altijd wat ze denken,quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:44 schreef 2cv het volgende:
Ik heb er 2 liter uit gekregen terwijl er 4 liter in zit. Vind ik vrij matig. En volgens jou zat er nog ergens een stop. Van vriesstoppen blijf ik af.
Wellicht de brug laten zakken met assteunen tussen achteras en de grond ?
Mee eens. Al is zo'n dieselgestookte waterkoker in een BX nou echt geen wanproduct hoorquote:
Goeien tips ! Had ik zelf moeten/kunnen bedenkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Onderste radiateur slang losmaken en blazen in de reservoir..
Of auto ff laten lopen, al is het maar voor 20 sec, kan echt niks mis gaan..
meestal bij de middelste cilinderquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:48 schreef 2cv het volgende:
Enig idee waar ongeveer in het blok die inbus of bout zit ?
Til als je de mogelijkheid hebt ff de achteras omhoog dan.. Zal wel moeten kunnen met een BX toch..?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef 2cv het volgende:
Mooi, binnenkort dat ding maar weer op de brug gooien. En als ik weer iets moet doen aan dat kreng een vraagbaak regelen.
multimeten.. of spanningzoeker door elke zekering heen gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heeft iemand het zekeringschema van een Fiat Bravo '99?
Mijn linker stadslicht doet het niet en er staat geen spanning op (lampje al vervangen voor een nieuwe) dus denk dat de zekering eruit ligt
Moet ik wel een spanningszoeker hebben en moet vanavond rijden en zonder linker stadslicht kan ik dat nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
multimeten.. of spanningzoeker door elke zekering heen gaan.
Als het spanningzoeker brand bij 1 vd 2 gaatjes v.d. zekering dan is de zekering kapot.
links voor? Waarom niet..?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Moet ik wel een spanningszoeker hebben en moet vanavond rijden en zonder linker stadslicht kan ik dat niet
ik kijk vanavond even. Welk bouwjaar motor enz?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heeft iemand het zekeringschema van een Fiat Bravo '99?
Mijn linker stadslicht doet het niet en er staat geen spanning op (lampje al vervangen voor een nieuwe) dus denk dat de zekering eruit ligt
1999 1.2 16v MK2 motorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik kijk vanavond even. Welk bouwjaar motor enz?
zekering 2 of 3(interieur, of onder de motorkap afhankelijk van vin), 10Ampere, zit ook je kenteken verlichting op . check dus ff als die brandt, brand die wel dan is er wat anders aan de handquote:
Het waren 2 zekeringen, beide kanten waren uit en er werd sluiting gemaakt in het massadraad volgens mij, kostte me wel 4 zekeringen en 4 lampen voor ik op het idee van kortsluiting kwamquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zekering 2 of 3(interieur, of onder de motorkap afhankelijk van vin), 10Ampere, zit ook je kenteken verlichting op . check dus ff als die brandt, brand die wel dan is er wat anders aan de hand
is de stekker niet weggebrand/ingesmolten ?
Dat is een optie, maar lijkt me dat de oude dan behoorlijk "vast gekoekt" zit.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef Kadooosh het volgende:
Wou net mijn bougies vervangen maar er blijft een stukje van de bougie in de kabel zitten :S.
Probeerde deze eruit te pielen maar dit lukte niet, de kabel kwam zelfs even los van de stekker maar kon hem er weer terug in doen en alles werkte nog :p.
Op de oude bougiekabel(zelfde type) zie ik schroefdraad waar dat stukje op zat. Kan ik die van de nieuwe er anders afschroeven?
Maar hoe kunnen die "dopjes" überhaupt van de bougie afkomen. Zitten nog best verse bougies op, niet geoxideerd/roest ofzo bedoel ik. En de kabel gaat er makkelijk af.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:48 schreef Neo-- het volgende:
[..]
Dat is een optie, maar lijkt me dat de oude dan behoorlijk "vast gekoekt" zit.
Lijkt me niet helemaal fris
kabels dan ook maar vervangen, dan zit de bovenkant van de bougie vast geroest in de bougie kabelquote:Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef Kadooosh het volgende:
Wou net mijn bougies vervangen maar er blijft een stukje van de bougie in de kabel zitten :S.
Probeerde deze eruit te pielen maar dit lukte niet, de kabel kwam zelfs even los van de stekker maar kon hem er weer terug in doen en alles werkte nog :p.
Op de oude bougiekabel(zelfde type) zie ik schroefdraad waar dat stukje op zat. Kan ik die van de nieuwe er anders afschroeven?
Maar het schroefdraad ziet er nog als nieuw uit. Zal zondag anders wat meer proberen. Het was trouwens bij all 4 de kabels zo.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kabels dan ook maar vervangen, dan zit de bovenkant van de bougie vast geroest in de bougie kabel
Heb uiteindelijk de dopjes van de nieuwe bougies eraf geschroefd. Het lijkt eigenlijk wel alsof dit de bedoeling is. Misschien een (verkeerd?) ander type kabel?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef Djurres het volgende:
Kabels vervangen
Is niet zo duur, en dan heb je het gewoon goed. Als je in je doppen ga lopen pielen en hij raakt lek, heb je kans dat je ze alsnog moet vervangen en dat t helemaal kudt is.
Zo duur zijn ze niet, en zorg dat je de bougiekabels wel op de goede cilinders terug steekt, even markeren dus
Zaten niet vastgekoekt. Ik dacht misschien dat die dopjes vastgekoekt waren aan de kabel. Maar schijnbaar hoorde dit zo . Vreemd dat ik hier nog nooit wat overgelezen heb.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:44 schreef Djurres het volgende:
Kan idd zijn dat de dopjes eraf moeten hoor, Maar als je bougies al vastgekoekt zaten in de doppen zijn ze wel aan vervanging toe!
Als je vin compleet vast zit, hoe kan hij dan niet te heet worden bij het stadsverkeer?quote:Op zondag 18 november 2012 21:08 schreef skunkasaur het volgende:
Grbml, Skunkasaur en de auto blijken de laatste tijd niet zo'n goede relatie te hebben. Ik heb alweer pech.
Nu wordt mijn KV te warm, schiet naar 100 (110 zelfs de eerste keer dat het gebeurde) als ik harder rijd dan 60... bij stadsverkeer - en ook filerijden of stationair staan - is er niets aan de hand. Gisteren heb ik de thermostaat vervangen, probleem is nog steeds aanwezig.
Radiateurfan zit compleet vast, maar dat verklaart dit probleem niet, dan zou filerijden juist een issue moeten zijn. Fan en motortje worden trouwens wel zsm vervangen. De radiateur wordt wel warm, of in ieder geval de bovenste slang wordt prima warm. Het gekke is dat hoe heet de motor ook wordt, er nergens stoom te zien is. Temperatuur fluctueert ook niet, na iets van vijf minuten zit 'ie op 90 graden, wat volgens het instructieboekje (en de vorige eigenaar) zo hoort, ook al vind ik het vrij warm...
Thermostaat = goed, fan niet, maar dat leidt niet tot deze problemen. Wat kan er nog meer mis zijn?
Dat van die onderste slang bedacht ik me net pas, tijdens het typenquote:Op zondag 18 november 2012 21:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je vin compleet vast zit, hoe kan hij dan niet te heet worden bij het stadsverkeer?
Tussen je zinnen door lees ik trouwens dat, voor zover jij weet, de bovenste radiateurslang goed warm wordt, maar hoe zit het nou met de onderste? Radiateur kan ook verstopt zitten.
Ok.. Onderste slang ook nog even controleren dan, en wat Chuck zegt ook vooralquote:Op zondag 18 november 2012 21:15 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dat van die onderste slang bedacht ik me net pas, tijdens het typen
Ik snap ook niet waarom stadsverkeer wél goed gaat... maar er is echt geen beweging in de fan te krijgen. En pas zodra ik de ring opdraai, of buiten de bebouwde kom 60 aantik, gaat de temperatuur omhoog.
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet.quote:Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Geef eens flink gas zakte het koelwater pijl dan ook?
Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden.quote:Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ok.. Onderste slang ook nog even controleren dan, en wat Chuck zegt ook vooral
Overigens is 90 graden gewoon een normale bedrijfstemperatuur voor KVS. Het is tevens normaal dat hij die temperatuur snel haalt (bedrijfstemperatuur = minste slijtage en verbruik); daar is de thermostaat voor.
Het hangt er wel een beetje vanaf waar de KVS-temperatuurvoeler precies zit. Bij de meeste auto's is 90 graden in ieder geval de streeftemperatuur, en bij de bussen waar ik in rij (Connexxion) is dat zelfs tussen de 90-100 graden.quote:Op zondag 18 november 2012 21:23 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet.
[..]
Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden.
Dat van de temperatuur dacht ik stiekem ook, maar een klusmaatje heeft hetzelfde type auto en er meer verstand van. Hij beweerde dat 70 graden normaal was.
Ha, wow! Typisch. Ik had eerder een andere Golf waarbij de stoom bij 95 graden al uit het expansievat kwam, met pure onverdunde KVS in het systeem. Bij deze gaat het waarschuwingslampje bij 110 nog niet eens branden, laat staan dat er stoom is. Hoe zit dat met die bussen dan?quote:Op zondag 18 november 2012 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het hangt er wel een beetje vanaf waar de KVS-temperatuurvoeler precies zit. Bij de meeste auto's is 90 graden in ieder geval de streeftemperatuur, en bij de bussen waar ik in rij (Connexxion) is dat zelfs tussen de 90-100 graden.
koelwater moet er na weer stijgenquote:Op zondag 18 november 2012 21:23 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet.
[..]
Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden.
Dat van de temperatuur dacht ik stiekem ook, maar een klusmaatje heeft hetzelfde type auto en er meer verstand van. Hij beweerde dat 70 graden normaal was.
Aaah, het móet juist zakken, check. Ga ik testen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
koelwater moet er na weer stijgen
zakt het niet aanzienlijk (even onder de kap gas geven indien mogelijk (Vol gas)), het water moet dan echt zakken, doet het dat niet dan kan er een probleem zijn met de waterpomp
yep, door de snelle toerental zuigt de pomp zeer snel zeer veel, en dat zie je in het reservoirquote:Op zondag 18 november 2012 21:29 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Aaah, het móet juist zakken, check. Ga ik testen.
Met dop erop, neem ik aan?quote:Op zondag 18 november 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
yep, door de snelle toerental zuigt de pomp zeer snel zeer veel, en dat zie je in het reservoir
Jij zoekt gewoon aparte auto's uitquote:Op zondag 18 november 2012 21:28 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ha, wow! Typisch. Ik had eerder een andere Golf waarbij de stoom bij 95 graden al uit het expansievat kwam, met pure onverdunde KVS in het systeem. Bij deze gaat het waarschuwingslampje bij 110 nog niet eens branden, laat staan dat er stoom is. Hoe zit dat met die bussen dan?
Ja, anders komt de hete KVS je tegemoet en daar wordt men over het algemeen niet knapper vanquote:
Goed punt, goed puntquote:Op zondag 18 november 2012 21:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, anders komt de hete KVS je tegemoet en daar wordt men over het algemeen niet knapper van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zal het zijnquote:Op zondag 18 november 2012 21:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij zoekt gewoon aparte auto's uith̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
quote:Op zondag 18 november 2012 21:37 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Goed punt, goed puntHet is algemeen bekend dat je chucks testen uitvoert met een warme motor. Tevens is het algemeen bekend dat je een KVS dop er niet af draait als je motor warm isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat zal het zijn
Even diep het gas in trappen kan je doen met een koude motor, maar is niet zo best voor je blok. Beter is het om die te doen na een ritje van een km of 25/30. Dan is niet alleen je KVS warm (wat je kan zien op het metertje in je dashboard) maar het gehele motorblok.
quote:Op zondag 18 november 2012 21:37 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Goed punt, goed puntkan ook met koude motorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat zal het zijn
Wat betreft die eerste wijsheid was mij dat niet bekend, dank voor de toevoeging. Het tweede wist is wel, dat is een van de redenen dat ik (nog) zo enorm aantrekkelijk ben.quote:Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat je chucks testen uitvoert met een warme motor. Tevens is het algemeen bekend dat je een KVS dop er niet af draait als je motor warm is
Zie mijn toevoegingquote:Op zondag 18 november 2012 21:46 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Wat betreft die eerste wijsheid was mij dat niet bekend, dank voor de toevoeging. Het tweede wist is wel, dat is een van de redenen dat ik (nog) zo enorm aantrekkelijk ben.
dat 2de kan ik helaas nog niet bevestigenquote:Op zondag 18 november 2012 21:46 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Wat betreft die eerste wijsheid was mij dat niet bekend, dank voor de toevoeging. Het tweede wist is wel, dat is een van de redenen dat ik (nog) zo enorm aantrekkelijk ben.
Sorry, ik heb geen Nederland-dekking bij de Wegenwachtquote:Op zondag 18 november 2012 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dat 2de kan ik helaas nog niet bevestigen
europa toch welquote:Op zondag 18 november 2012 21:48 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen Nederland-dekking bij de Wegenwacht
Ik rijd naar Duitsland over binnenweggetjes en dan ga ik de snelweg op. Zie je morgen!quote:
zit morgen niet in de buurt van DE, en in Duitsland komt de ADACquote:Op zondag 18 november 2012 21:49 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ik rijd naar Duitsland over binnenweggetjes en dan ga ik de snelweg op. Zie je morgen!
Ik moet morgen ook werken trouwensquote:Op zondag 18 november 2012 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zit morgen niet in de buurt van DE, en in Duitsland komt de ADAC
ik moet toch stiekem lachenquote:Op zondag 18 november 2012 22:02 schreef skunkasaur het volgende:
Fuck. Ik heb gelogen Ik heb de thermostaatsensor vervangen, niet de hele thermostaat.
Komt omdat mijn klusmaatje consequent "Thermostaat" zei. Echt. Heus.quote:
Als de thermostaat defect is blijft deze meestal DICHT, soms blijven ze open staan.quote:Op zondag 18 november 2012 22:28 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Komt omdat mijn klusmaatje consequent "Thermostaat" zei. Echt. Heus.
Maar, even mijn kennis testen.
Als de thermostaat het niet doet schommelt de temperatuur bij hogere snelheden met warme motor. Tevens wordt de KVS dan erg langzaam warm. Is dat juist of onjuist?
Als de radiator stuk is, wordt de temperatuur erg snel erg hoog, omdat er niet voldoende gekoeld wordt. Is dat correct of onzin?
Als de waterpomp stuk is doet de verwarming het ook niet, en is de temperatuur bij hogere snelheden ook hoger. Waarheid of quatsch?
Als er een leiding verstopt zit weet ik het ook allemaal niet meer. Dat is zeker de waarheid.
kleine 700 zonder bijzonderheden denk ikquote:Op maandag 19 november 2012 18:02 schreef theKiD het volgende:
Even een kleine vraag, Ik heb een Opel Corsa 1.2 uit 2001. Daar moet nu een distributieketting vervangen van worden. Dit icm een tussenbeurt, iemand enig idee in welke richting ik moet gaan denken qua kosten? Dit wil ik gedaan hebben bij de dealer waar ik hem gekocht heb.
Ik kan ook wachten tot morgenvroeg als ik hem spreek, maar ben toch best nieuwsgierig in welke prijsklasse ik moet gaan denken..
Alvast bedankt!
Thnxquote:Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kleine 700 zonder bijzonderheden denk ik
moet een ketting dan ook vervangen worden?quote:Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kleine 700 zonder bijzonderheden denk ik
Een corsa heeft toch een riempje?quote:Op maandag 19 november 2012 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
moet een ketting dan ook vervangen worden?
bepaalde merken hebben een interval er voor staan, of de ketting is opgerekt, en DTC P0340 is opgeslagen (synchronisatie krukas nokkenas incoherent) maw distributie van tijdquote:Op maandag 19 november 2012 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
moet een ketting dan ook vervangen worden?
quote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Djurres het volgende:
Als een klep blijft hangen dan zal die wss maar op 3 poten lopen, als hij echt blijft hangen. Ik denk eerder dat er dan klepspeling aanwezig is. Als de ketting is opgerekt wil het niet meteen zeggen dat er kleppen blijven hangen. Als dat aanwezig is dan is de synchronisatie tussen nokkenas en krukas niet goed, waardoor kleppen, vaak, te laat openen en sluiten, en er kans is dat de zuigers de kleppen raken.
maw, de auto zal beroerd lopen. Tikken duid op klepspeling.. (hoeft niet altijd ofc, maar controleer dat eerst, goedkoper als de ketting vervangen, en als de ketting vervangen is en je hebt het nog....)
quote:Op maandag 19 november 2012 19:33 schreef theKiD het volgende:
Het is nu idd net of er een klep of iets blijft hangen, een heel irritante ratel.. Persoonlijk zonder enige kennis van autotechniek, lijkt het me dus dat die ketting een beetje is opgerekt..
het ratelen net na een start komt weg uit de ketting die klappert, een klep die een zuiger tikt maat een ander geluidquote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Djurres het volgende:
Als een klep blijft hangen dan zal die wss maar op 3 poten lopen, als hij echt blijft hangen. Ik denk eerder dat er dan klepspeling aanwezig is. Als de ketting is opgerekt wil het niet meteen zeggen dat er kleppen blijven hangen. Als dat aanwezig is dan is de synchronisatie tussen nokkenas en krukas niet goed, waardoor kleppen, vaak, te laat openen en sluiten, en er kans is dat de zuigers de kleppen raken.
maw, de auto zal beroerd lopen. Tikken duid op klepspeling.. (hoeft niet altijd ofc, maar controleer dat eerst, goedkoper als de ketting vervangen, en als de ketting vervangen is en je hebt het nog....)
Klepspeling? Niet bekend offie hydraulische stoters heeft hierquote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
het ratelen net na een start komt weg uit de ketting die klappert, een klep die een zuiger tikt maat een ander geluid
hydraulische rol stotersquote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef Djurres het volgende:
[..]
Klepspeling? Niet bekend offie hydraulische stoters heeft hier
Ah, dan komt een ketting/kettinggeleider/spanner/opgerekt in de buurt.quote:
dan moet je een opgerekte ketting kennenquote:Op maandag 19 november 2012 19:50 schreef Djurres het volgende:
[..]
Ah, dan komt een ketting/kettinggeleider/spanner/opgerekt in de buurt.
Zit meer in de VW scene!
Ratelen net na de start, check!quote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
het ratelen net na een start komt weg uit de ketting die klappert, een klep die een zuiger tikt maat een ander geluid
Juazeker :Vquote:Op maandag 19 november 2012 19:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan moet je een opgerekte ketting kennen
dit is een Corsa C, de B en A waren riempjes van 20 minquote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een corsa heeft toch een riempje?
geen spul voor thuis, enkel een leuke electronica storing wil ik nog wel eens doenquote:Op maandag 19 november 2012 19:52 schreef Djurres het volgende:
[..]
Juazeker :V
Edit, dan de ketting idd!
'Waar woon je? Mooi klusje voor een zaterdag
Was meer naar TheKid gericht, mocht ie iemand voor de beun zoeken, dat meer zeg maar. Omdat goeiekoper.quote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
geen spul voor thuis, enkel een leuke electronica storing wil ik nog wel eens doen
legale VCDS aanwezig ?quote:Op maandag 19 november 2012 19:55 schreef Djurres het volgende:
[..]
Was meer naar TheKid gericht, mocht ie iemand voor de beun zoeken, dat meer zeg maar. Omdat goeiekoper.
Verder alles qua VAG doe ik thuis, (uitlezen + reparatie), rest ligt er aan wat het is.
Yep, heb een ori ross techquote:
Same herequote:Op maandag 19 november 2012 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bro fist hex+can en een 2x2 adapter
Kut.quote:Op maandag 19 november 2012 23:00 schreef NoBody122 het volgende:
De thermostaat is sowieso hoofdverdachte momenteel, Skunk.
Die ga ik even onthouden voor volgende keer, mits Tilburg een beetje in de buurt is voor je? Auto staat nu al bij de garage.quote:Op maandag 19 november 2012 19:55 schreef Djurres het volgende:
[..]
Was meer naar TheKid gericht, mocht ie iemand voor de beun zoeken, dat meer zeg maar. Omdat goeiekoper.
Verder alles qua VAG doe ik thuis, (uitlezen + reparatie), rest ligt er aan wat het is.
Beetje ver weg helaasquote:Op dinsdag 20 november 2012 02:13 schreef theKiD het volgende:
[..]
Die ga ik even onthouden voor volgende keer, mits Tilburg een beetje in de buurt is voor je? Auto staat nu al bij de garage.
naar de garagequote:Op woensdag 28 november 2012 11:21 schreef Timm-E het volgende:
Hmm de laatste tijd doet mijn rechterkoplamp een beetje raar. Als ik net wegrij brandt alleen het stadslicht, en pas na een minuut of 10 gaat het normale dimlicht aan. Lampje is dus niet kapot. Links doet het wel normaal. Wat moet ik doen? Ik weet trouwens helemaal niks van auto's...
quote:Op maandag 26 november 2012 10:20 schreef Susi het volgende:
Ik heb een ruim vijftienjarige Renault Clio op de kop getikt een paar maanden terug. Sinds een week begint het lampje van de automatische choke enorm te knipperen als ik mijn koppeling intrap. Als ik alleen gas geef knippert er niets, maar als ik op m'n koppeling rijd of deze laat opkomen, begint dat ding enorm te knipperen.
Verder maakt de auto geen rare geluiden oid.
Is het nodig om hier iemand naar te laten kijken?
Want zou het kunnen gebeuren dat m'n koppeling kapot gaat oid?quote:
op dat moment wordt er een fout gevonden, en dus kenbaar gemaakt, mogelijk een missfire, maw met enige spoed uitlaten lezenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:43 schreef Susi het volgende:
[..]
[..]
Want zou het kunnen gebeuren dat m'n koppeling kapot gaat oid?
Dankjewel ! Is iig al een stukje duidelijker dan mijn collega, die zei dat 'het alleen nodig is als het lampje van de olie of radiateur knipt'.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
op dat moment wordt er een fout gevonden, en dus kenbaar gemaakt, mogelijk een missfire, maw met enige spoed uitlaten lezen
Onthoud dat lampjes niet voor niets aan gaan. Die gaan aan als er iets mis is, en het is verstandig om daar z.s.m. naar te (laten) kijken voordat er meer dingen stuk gaan.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:11 schreef Susi het volgende:
[..]
Dankjewel ! Is iig al een stukje duidelijker dan mijn collega, die zei dat 'het alleen nodig is als het lampje van de olie of radiateur knipt'.
Koop een fatsoenlijke auto. Zoeen waarbij de bestuurder regelt welke verlichting er aan en uit gaat, niet een computer.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:21 schreef Timm-E het volgende:
Hmm de laatste tijd doet mijn rechterkoplamp een beetje raar. Als ik net wegrij brandt alleen het stadslicht, en pas na een minuut of 10 gaat het normale dimlicht aan. Lampje is dus niet kapot. Links doet het wel normaal. Wat moet ik doen? Ik weet trouwens helemaal niks van auto's...
Zit er een computer die dat regelt in mijn Daihatsu Sirion uit 1999? Vet!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke auto. Zoeen waarbij de bestuurder regelt welke verlichting er aan en uit gaat, niet een computer.
harder slaanquote:Op zondag 2 december 2012 15:27 schreef Astellas het volgende:
Iemand tips om een remschijf los te krijgen? Met een hamertje wezen tikken maar wil niet los
wel alle boutjes los?quote:Op zondag 2 december 2012 15:27 schreef Astellas het volgende:
Iemand tips om een remschijf los te krijgen? Met een hamertje wezen tikken maar wil niet los
Even langs garage geweest, het bleek dat de aansluiting van de lampjes helemaal verbrand was . Heeftie nieuwe aansluitinkjes gemaakt, maar ik vraag me wel af hoe zoiets nou verbrand kan zijn...quote:Op woensdag 28 november 2012 11:47 schreef Djurres het volgende:
Even de massapuntjes schoonmaken, zekeringen controleren, en de stekker checken of deze niet geoxideerd is.
Ookal doet je lampje het wel na 10 minuten, vervang hem toch maar. voor dat geld kan je dat ook uitsluiten.
Als je de auto aan zet, sla eens een keer op de koplamp zelf, niet te zacht natuurlijk, maar gewoon een klapje op de koplamp geven. Wil soms wel eens wat helpen.
Slechte massa.quote:Op maandag 3 december 2012 16:01 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Even langs garage geweest, het bleek dat de aansluiting van de lampjes helemaal verbrand was . Heeftie nieuwe aansluitinkjes gemaakt, maar ik vraag me wel af hoe zoiets nou verbrand kan zijn...
dus veel weerstand op dat punt, dus veel warmte.quote:
massa nog goed? geen kabelbreuk in het doorvoerrubber van de achterklep ?quote:Op maandag 3 december 2012 17:50 schreef jitzzzze het volgende:
Mijn achterruitverwarming doet niets meer Lampje van het knopje brand als je hem 'aan' zet en zekering lijkt goed, watskeburt?
Kan, maar zomaar ineens? Vorige week deed ie het natuurlijk nogquote:
Eeuh, hoe kom ik daar achter?quote:Op maandag 3 december 2012 18:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
massa nog goed? geen kabelbreuk in het doorvoerrubber van de achterklep ?
natuurlijkquote:Op maandag 3 december 2012 18:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
rubber los halen en dan ff kijken
de massa kabel zal er wel door lopen, net als de plusquote:Op maandag 3 december 2012 18:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
natuurlijk
Maar daar zal niet de massa wonen, of wel?
dat is dan ook wel weer zo.quote:Op maandag 3 december 2012 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de massa kabel zal er wel door lopen, net als de plus
Toch maar eens die plastic kap van de kofferdeksel af trekken. Maar is het inderdaad een APK punt, of maakt het geen reet uit?quote:Op maandag 3 december 2012 18:18 schreef 2cv het volgende:
Het kan Even kijken bij de ruit zelf of daar stekkertjes zitten.
oh prima, dan heeft het geen haast. Had het al niet, want echt nodig heb ik het niet.quote:
Ook wel "de goot onder het raam" genoemd.quote:Op maandag 3 december 2012 19:57 schreef 2cv het volgende:
Paravan; bak onder de voorruit, bereikbaar door de motorkap open te doen.
Met het weghalen van die bladeren heb je dan ws het lek zelf al verholpenquote:Op maandag 3 december 2012 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik vind het geen gedrocht, maar een dapper zuinig klein autootje. Wat is een paravan? En vooral: waar?Onder de motorkap?
Ik heb een boel blad uit de goot onder het raam weggehaald.
Het is gelukt! Net voordat het ging regenenquote:
Hoog tijd voor een marktplaats advertentiequote:Op zondag 9 december 2012 12:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand handig genoeg om koppelingsplaten te vervangen
dag autootje
Ik, bij mijn eigen autoquote:Op zondag 9 december 2012 12:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand handig genoeg om koppelingsplaten te vervangen
dag autootje
Ligt eraan wat voor auto, en waar die staatquote:Op zondag 9 december 2012 12:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand handig genoeg om koppelingsplaten te vervangen
dag autootje
quote:Op zondag 9 december 2012 12:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand handig genoeg om koppelingsplaten te vervangen
dag autootje
ik dacht een Scenic F8Qquote:Op zondag 9 december 2012 14:34 schreef Djurres het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor auto, en waar die staat
Waar staatie?quote:Op zondag 9 december 2012 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nee een fiat bravo 1.2 16v uit '99
In Den Haagquote:
Dat klinkt wel een beetje als je drukgroep. En als je het zooitje dan toch open schroeft kan je beter meteen alles vervangen.quote:Op zondag 9 december 2012 21:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
In Den Haag
Althans ik neem aan dat het de koppelingsplaat en druk groepen zijn want kan niet schakelen zolang mijn motor draait. Als ik hem uitzet kan ik schakelen alleen als ik dan de motor aanzet dan begint de auto te rijden terwijl ik de koppeling ingedrukt houdt ik kan ook niet verder of terug schakelen.
indien er een hydraulische bediening op zit, kan er ook een lek wezen in het hydrauliek systeem tig keer snel pompen wil even voor nood werkenquote:Op zondag 9 december 2012 21:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
In Den Haag
Althans ik neem aan dat het de koppelingsplaat en druk groepen zijn want kan niet schakelen zolang mijn motor draait. Als ik hem uitzet kan ik schakelen alleen als ik dan de motor aanzet dan begint de auto te rijden terwijl ik de koppeling ingedrukt houdt ik kan ook niet verder of terug schakelen.
En alles vervangen is toch de koppelingsplaten en druk groep of is er nog meer?quote:Op zondag 9 december 2012 21:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat klinkt wel een beetje als je drukgroep. En als je het zooitje dan toch open schroeft kan je beter meteen alles vervangen.
En hoe kom ik daar achter?quote:Op zondag 9 december 2012 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
indien er een hydraulische bediening op zit, kan er ook een lek wezen in het hydrauliek systeem tig keer snel pompen wil even voor nood werken
Rookt de auto tijdens rijden?quote:Op maandag 10 december 2012 18:47 schreef Kadooosh het volgende:
Keek vandaag is alle vloeistof niveaus na, bleek dat mijn koelvloeistof reservoir zogoed als leeg was(de jerrycan dus maar het systeem zelf zat dus nog wel in). Heb er gelijk maar een liter bij gedaan maar kan nog wel 0,5 bij denk ik.
Heb het zeker een paar maanden geleden gechecked en toen was het gewoon goed.
Moet ik mij zorgen gaan maken?
Gaat om een oudje: polo 2 nz '90 met 199dkm op de teller.
Hou het nu wel in de gaten natuurlijk.
Is een 1.3, cabu weet ik niet?quote:Op maandag 10 december 2012 19:17 schreef Djurres het volgende:
[..]
Rookt de auto tijdens rijden?
Daarbij, polo 2 NZ, das een 1.0 met cabu, of niet?
even afpersen en een co test doen, dan weet je het redelijk zekerquote:Op maandag 10 december 2012 18:47 schreef Kadooosh het volgende:
Keek vandaag is alle vloeistof niveaus na, bleek dat mijn koelvloeistof reservoir zogoed als leeg was(de jerrycan dus maar het systeem zelf zat dus nog wel in). Heb er gelijk maar een liter bij gedaan maar kan nog wel 0,5 bij denk ik.
Heb het zeker een paar maanden geleden gechecked en toen was het gewoon goed.
Moet ik mij zorgen gaan maken?
Gaat om een oudje: polo 2 nz '90 met 199dkm op de teller.
Hou het nu wel in de gaten natuurlijk.
Onder aan je deur zou ook een opening moeten zitten, is die wel open?quote:Op maandag 24 december 2012 17:58 schreef ukga het volgende:
ff een snel vraagje;
ik heb een ford fiesta 97 en nu sinds een tijdje merk ik dat het onder de mat bij de bestuurder seiknat is. Nu ben ik er achter gekomen dat ie nat wordt nadat het geregend heeft (en dus niet van opspattend water onder het rijden).
Toen het gister regende ben ik snel gaan kijken om wat te zoeken en zag ik een water "stroompje" op mn dorpel. De rubbers zien en voelen niet versleten aan. Toch vervangen? Of is het iets anders?
foto
[ afbeelding ]
Bij mij zit er een klein gaatje aan de achterkant van de deur, onderop. Om regenwater eruit te laten wat langs je raam toch naar binnen komt. Als dat verstopt zou zitten zou het er best wel eens aan de binnenkant uit kunnen komen langs het deurpaneel.quote:Op maandag 24 december 2012 18:16 schreef ukga het volgende:
Ik ga zo even kijke! Dus een opening in de deur zelf dus?
En al iets gevonden?quote:Op maandag 24 december 2012 22:24 schreef ukga het volgende:
De gaatjes in mn deur waren gewoon open en droog. De gaatjes in het deurrubber waren wel nat. morgen maar ff verder kijken. het waait als een idioot buiten
ja, een roestgat in de dorpel onder het rubber ik vrees dat dit niet echt bij draagt aan een droge autoquote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 11:37 schreef ukga het volgende:
[..]
ja, een roestgat in de dorpel onder het rubber ik vrees dat dit niet echt bij draagt aan een droge auto
zal straks ff een foto maken!
Daar heb je je lek dusquote:Op donderdag 27 december 2012 11:37 schreef ukga het volgende:
[..]
ja, een roestgat in de dorpel onder het rubber ik vrees dat dit niet echt bij draagt aan een droge auto
zal straks ff een foto maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |