abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:07:17 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117034384
De heerlijke stad die wij kennen van:

De waagtoren:



De kaasmarkt:



Retteketet! AZ:



Alkmaar is verdeeld in onderstaande wijken:



Zuid
Oudorp
Overdie
West
Huiswaard
De Mare
Daalmeer / Koedijk
Centrum

Locatie van de vaste Alkmaar-chatters, met onze Tomatenmeetingplace. Sta je er nog niet bij? PM Bart!



Site van de gemeente Alkmaar

Special thanks to:

Onze ambassadrice LovelyLady, die onze belangen behartigt en het ware geloof voor ons verspreidt in Hoorn:



En natuurlijk Otie:
Otie hyves

Live het waagplein bekijken? klik

Voor informatie over het archeologisch onderzoek: http://www.alkmaar.nl/paardenmarkt

Vorige deeltjes:
Topicreeks: Alkmaar Topicreeks

Tot slot nog wat originele Alkmaarse kunst:



En wat Alkmaarse fotografie:



En de OP voor als je de lapo hebt:
OP Alkmaar-topic
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117034447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:03 schreef DJMO het volgende:
ik was vanmiddag bij de Mac trouwens nog een stel pubers te snel af. d'r lag een portemonnee op de grond, dus ik vraag aan het vrouwtje wat er bijna bovenop stond: is die van u? op dat moment ziet een jochie mij dat vragen, stoot z'n maatje aan .. en ik griste hem net voor z'n neus weg om hem meteen bij de kassa af te geven. Ventje stond me inwendig verrot te schelden, balend dat hij dat ding niet had, maar mooi dat ze hem niet durfden te gaan claimen bij de kassa :D
Wat een mafkees dat ventje
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:10:15 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117034512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:08 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Wat een mafkees dat ventje
mjah, dat soort puberaal gedrag zie je overal, daarom was ik wel 'blij' dat ik 'm op deze manier een opvoedkundig lesje mee kon geven: gevonden voorwerpen geef je af; die steek je niet in je eigen zak :N
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117034591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

mjah, dat soort puberaal gedrag zie je overal, daarom was ik wel 'blij' dat ik 'm op deze manier een opvoedkundig lesje mee kon geven: gevonden voorwerpen geef je af; die steek je niet in je eigen zak :N
Ik heb een keer een portemonee met alleen cash geld gevonden, geen ID-bewijs of passen. Zat maar 5 euro in, had ik een pakje sigaretten voor gekocht
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:14:15 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117034731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:11 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik heb een keer een portemonee met alleen cash geld gevonden, geen ID-bewijs of passen. Zat maar 5 euro in, had ik een pakje sigaretten voor gekocht
in zo'n geval weet ik niet wat ik gedaan had, had denk ik van de hoogte van de cash én de vindplaats afgehagen. In een drukke winkel geef ik het toch waarschijnlijk wel af, als ik gewoon vijf euro los vind op straat steek ik het ook in eigen zak denk ik. Maar een volle portefeuille met pasjes en rijbewijs, dat is klip en klaar inleveren :Y Of, als het op een afgelegen plaats was, eerst kijken of ik zélf de eigenaar kan vinden en opbellen, en anders afgeven op het politiebureau.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117034878
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

in zo'n geval weet ik niet wat ik gedaan had, had denk ik van de hoogte van de cash én de vindplaats afgehagen. In een drukke winkel geef ik het toch waarschijnlijk wel af, als ik gewoon vijf euro los vind op straat steek ik het ook in eigen zak denk ik. Maar een volle portefeuille met pasjes en rijbewijs, dat is klip en klaar inleveren :Y Of, als het op een afgelegen plaats was, eerst kijken of ik zélf de eigenaar kan vinden en opbellen, en anders afgeven op het politiebureau.
Als het helemaal vol zat, met passen enz. had ik het wel ingeleverd. Maar een lege knip zonder iets er in, geen naam/adres, its mine! Jammer genoeg was het geen mooie portemonee, anders had ik er nog wat aan
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:19:18 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117035016
gadverdamme .. moet nog drie vuilniszakken wegbrengen, en het kan nu wel in principe, de kids slapen, maar vind dat toch altijd eng .. ook al is het maar twee minuten dat ik weg ben :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117035068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:19 schreef DJMO het volgende:
gadverdamme .. moet nog drie vuilniszakken wegbrengen, en het kan nu wel in principe, de kids slapen, maar vind dat toch altijd eng .. ook al is het maar twee minuten dat ik weg ben :')
Door de buurman laten doen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:21:02 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117035127
nah, ik kleed me zo wel even aan, laatzte zak dichtbinen en gaan .. moet er toch eens aan geloven :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117035223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:21 schreef DJMO het volgende:
nah, ik kleed me zo wel even aan, laatzte zak dichtbinen en gaan .. moet er toch eens aan geloven :Y
Precies! Zoals de afwas bij mij, die moet er ook aan geloven :|W
Toch maar even doen
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:25:42 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117035385
* DJMO propt de vaatwasser vol :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117036319
ik heb geen vaatwasser, sterker nog momenteel geeneens een keuken.. die staat nog ingepakt in de huiskamer :p

Maandag komen ze m monteren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117036803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:25 schreef DJMO het volgende:
* DJMO propt de vaatwasser vol :P
:6
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:44 schreef Ener-G het volgende:
ik heb geen vaatwasser, sterker nog momenteel geeneens een keuken.. die staat nog ingepakt in de huiskamer :p

Maandag komen ze m monteren.
Hmm... Hoe te koken enz?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 19:59:20 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117037091
thuisbezorgd.nl ^O^

heb ik weer hoor :') ga heel dapper vier vuilniszakken wegbrengen, sta ik met de eerste twee bij de container .. heb ik de sleutel niet bij :') die hing nog in de meterkast :') kon dus terugsprinten naar binnen en boven om dat ding te halen .. heb het er warm van pfff
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 20:03:42 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117037322
en nu heb ik trek in kentucky .. en die bezorgen niet aan huis -O- en ik kan er ook niet heen ;(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117037366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:03 schreef DJMO het volgende:
en nu heb ik trek in kentucky .. en die bezorgen niet aan huis -O- en ik kan er ook niet heen ;(
KFC!!!!!!!!!!1!!!
Begin ik ook trek in te krijgen, zo'n huge ass bucket with chicken! _O_
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 20:05:09 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117037411
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:04 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

KFC!!!!!!!!!!1!!!
Begin ik ook trek in te krijgen, zo'n huge ass bucket with chicken! _O_
als he .. als je gaat .. kan je voor mij dan wat dijbeenstukken meenemen? O+ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_117037429
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

als he .. als je gaat .. kan je voor mij dan wat dijbeenstukken meenemen? O+ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik ga niet jammer genoeg ;(
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 september 2012 @ 20:06:02 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_117037455
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:05 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik ga niet jammer genoeg ;(
;( toch blijven de dijtjes het sappigste :9
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 20 september 2012 @ 20:25:33 #20
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_117038558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:59 schreef DJMO het volgende:
nu vraag ik me overigens wel af wat het verschil is tussen zakelijk en normal nederlands ...
Het is eerder 'formeel' en 'informeel'.
Zo heb je b.v. bij een phpBB foruminstallatie de mogelijkheid om de formele en/of informele vertaling te installeren :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  donderdag 20 september 2012 @ 20:43:56 #21
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_117039590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

;( toch blijven de dijtjes het sappigste :9
:9~
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_117039784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:02 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik doe mijn best om nu goed te schrijven. Inclusief hoofdletters :{
Vooral door blijven gaan daarmee. :Y

quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:25 schreef Papabear het volgende:

[..]

Het is eerder 'formeel' en 'informeel'.
Zo heb je b.v. bij een phpBB foruminstallatie de mogelijkheid om de formele en/of informele vertaling te installeren :)
Nah, er blijven genreverschillen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 september 2012 @ 20:48:43 #23
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_117039852
quote:
17s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nah, er blijven genreverschillen.
Precies :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_117064027
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:54 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

:6

[..]

Hmm... Hoe te koken enz?
Thuisbezorgd, magnetronmaaltijden en parasiteren bij schoonouders en vrienden :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117070778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:16 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Thuisbezorgd, magnetronmaaltijden en parasiteren bij schoonouders en vrienden :P
Doe je goed. Als ik nog een bord nasi/bami over heb, dan mag je het hebben. (Ook als je nieuwe keuken al geinstalleerd is, want ik heb altijd een hoop over)
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')