abonnement Unibet Coolblue
pi_117114788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Een gitaar is heel erg afhankelijk van wat voor soort muziek je wil maken. Als je kan omschrijven wat de stijlen een beetje zullen zijn dan kunnen we je al een stuk beter helpen :)
Ik ga hem voor Rocksmith voor op de PS3 en ik geloof dat de game dan het geluid per nummer vervormd.
Als ik hem zonder game wil spelen zijn vooral de 50's, 60's en jazz mijn muziekstijlen.

In de video vind ik beide gitaren mooi en goed klinken en ik heb al wat reviews van verschillende gitaren gezien.
pi_117118629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 14:18 schreef Cynic het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Line6 HD serie? Ik wil een wat compactere set hebben, en zon HD400 of 500 lijkt me wel een serieuze optie.
Dribbel heeft een 300, Stefanhaan een 500 volgens mij.
Ik heb eens een half dagje met een 500 gespeeld maar dat is lang niet genoeg om er een oordeel over te geven. Ik weet wel dat als ik mijn effecten ga vervangen dat er dan een Pod HD 300 of 500 komt.
Als je puur naar de specs kijkt, zijn alleen de 300 en 500 interessant. De 400 heeft te weinig extra's ten opzichte van de 300 om die 100 euro extra waard te zijn...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_117124842
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 09:25 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Cool, maar...lekker sjouwen ;) :P.
Het was weer super. Te gekke '77 rickenbacker bespeeld (wilde helaas niet ruilen met dem ijne haha) Een 71er jazz naast een 78 gehouden en vergeleken. Een 1963 fretless jazz mogen aanschouwen van jacco geweest zelfs nog. Wat oude P-bassen verder ook veel high end spul een goddelijk spelende lefay bijvoorbeeld. Heel mooi om zo'n grote diversiteit aan linkshandige bassen bij elkaar te zijn. Was een rechtshandige bassist. Zag heel raar uit een iemand die bassen op zijn kop uitprobeert. De omgedraaide wereld.

Helaas zijn mijn telefoon foto's bijzonder onscherp te onscherp om te posten. Op eentje na een rijtje waar de meeste van mijn eigen bassen hingen.



[ Bericht 12% gewijzigd door Partingglass op 23-09-2012 11:30:41 ]
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  zondag 23 september 2012 @ 11:50:18 #79
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_117142792
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:36 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Het was weer super. Te gekke '77 rickenbacker bespeeld (wilde helaas niet ruilen met dem ijne haha) Een 71er jazz naast een 78 gehouden en vergeleken. Een 1963 fretless jazz mogen aanschouwen van jacco geweest zelfs nog. Wat oude P-bassen verder ook veel high end spul een goddelijk spelende lefay bijvoorbeeld. Heel mooi om zo'n grote diversiteit aan linkshandige bassen bij elkaar te zijn. Was een rechtshandige bassist. Zag heel raar uit een iemand die bassen op zijn kop uitprobeert. De omgedraaide wereld.

Helaas zijn mijn telefoon foto's bijzonder onscherp te onscherp om te posten. Op eentje na een rijtje waar de meeste van mijn eigen bassen hingen.

[ afbeelding ]
:9.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_117156206
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:39 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dribbel heeft een 300, Stefanhaan een 500 volgens mij.
Ik heb eens een half dagje met een 500 gespeeld maar dat is lang niet genoeg om er een oordeel over te geven. Ik weet wel dat als ik mijn effecten ga vervangen dat er dan een Pod HD 300 of 500 komt.
Als je puur naar de specs kijkt, zijn alleen de 300 en 500 interessant. De 400 heeft te weinig extra's ten opzichte van de 300 om die 100 euro extra waard te zijn...
De andere gitarist in mijn metalbandje heeft "die nieuwe" Digitech (gsp1101 is dat geloof ik) en die klinkt erg lekker. Maar dan heb je ook weer een floorcontroller erbij nodig. Zelfde met die HD Pro, ik wil eigenlijk klaar zijn met alleen een effectunit.

Dat betekent dat ik ook wat spul eruit doe, dus als er nog mensen zijn die interesse hebben in een Mesa Studio Preamp....
En dan latere eventueel de Marshall 9100 en de Digitech 2120 eruit.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 23 september 2012 @ 17:45:46 #81
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_117158690
Pod Hd is natuurlijk al een floorcontroller. HD pro staat gelijk aan H500
pi_117171763


18 watt point to point Marshall clone.

Toch maar een nieuw cabinet besteld. Cab uit Delft ophalen, speakers naar Dean, nieuwe speakers ergens uit de buurt. Was teveel gedoe.
PS4 online: micro_nl
pi_117172078
Nice ^O^
Wat voor cab heb je er nu bij besteld?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_117174749
Ah, meteen Vintage 30 speakers. ^O^
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 23 september 2012 @ 22:41:30 #86
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_117175395
Ben wel benieuwd hoe die dingen zijn, voor de specs is het een hele mooie prijs
pi_117176473
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die dingen zijn, voor de specs is het een hele mooie prijs
Ik ook. Kan altijd nog verkopen en alsnog een Marshall cabje kopen 2e hands. :s)
PS4 online: micro_nl
pi_117182039
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die dingen zijn, voor de specs is het een hele mooie prijs
De andere gitarist in mijn metalbandje heeft er 2, klinken prima. Ik heb mijn Orange 2x12 (ook met V30's)een keer ter vergelijking meegehad en die klinkt net wat strakker, waarschijnlijk omdat die veel meer massa heeft. Maar die is dan ook een keer zo duur.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 24 september 2012 @ 09:22:23 #89
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_117183040
Ja ik ben ook liever mn amp+cab in 1 keer kwijt
pi_117184273
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 07:40 schreef Cynic het volgende:

[..]

De andere gitarist in mijn metalbandje heeft er 2, klinken prima. Ik heb mijn Orange 2x12 (ook met V30's)een keer ter vergelijking meegehad en die klinkt net wat strakker, waarschijnlijk omdat die veel meer massa heeft. Maar die is dan ook een keer zo duur.
Zoveel zwaarder is zo'n cab van Orange toch niet? Die van Harley Benton zijn volgens de site van Thomann 25 kilo.
Zal eerder in het gebruik van een ander soort multiplex liggen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_117185133
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:26 schreef brother52 het volgende:

[..]

Zoveel zwaarder is zo'n cab van Orange toch niet? Die van Harley Benton zijn volgens de site van Thomann 25 kilo.
Zal eerder in het gebruik van een ander soort multiplex liggen.
Idd. Houtsoort wat net wat goedkoper is. Maar ook minder mooi resoneert.
PS4 online: micro_nl
pi_117185656
Hoe klinkt die 18 Watt trouwens?
Wil er ooit ook nog eens eentje hebben of zo'n kit van TAD in elkaar zetten (of een JTM45).
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 24 september 2012 @ 13:46:31 #93
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_117190304
hier nog solo gitaristen op zoek naar een band in de omgeving enschede? :D we zoeken tevens nog een drummert.

en iemand nog tips om de P90 elementen tussen nummers door wat minder opzichtelijk te laten ruisen? ik pik in de oefenruimte soms zelfs signalen op van de naastgelegen ruimtes, Zang, radiozenders ETC, zou een noisegate voldoende zijn?
pi_117190714
Ik zie dat ze zaterdag die vintage guitar show in Veenendaal weer is.
http://www.vintageveenendaal.eu/index.html
Voor degenen die van plan waren hier te gaan kijken, spaar je de moeite.
Is echt zonde van je tijd.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_117190917
Tenzij je een hele collectie oude europeseoostblok bassen wilt zien :) ik ga er heen met 19 bassen en 2 lefty gitaren en wrss dat ik mijn onderdelen nog eens uitsorteer.

De beurs zelf vind ik de afgelopen 6/7 jaar steeds minder interessant geworden. Steeds meer niet vintage spul en relic onderdelen en heel veel alleen oude strats les Paula etc. De '58 burst vorig jaar en de ik dacht '52 goldtop waren wel heel cool om te zien.

Zou er als ik niet zou staan met een stand geen uren voor rijden. Ik ga zelf als ik er niet zelf sta wel altijd eventjes om handjes te schudden met collegaverzamelaars en andere bekenden. Voor mij is het meer een ontmoetingsplek om bij te kletsen met bekenden.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_117190948
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:46 schreef Under_Score het volgende:
hier nog solo gitaristen op zoek naar een band in de omgeving enschede? :D we zoeken tevens nog een drummert.

en iemand nog tips om de P90 elementen tussen nummers door wat minder opzichtelijk te laten ruisen? ik pik in de oefenruimte soms zelfs signalen op van de naastgelegen ruimtes, Zang, radiozenders ETC, zou een noisegate voldoende zijn?
Welk merk is het? Dat is wel heel erg. Eventueel the gitaar shielden?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 24 september 2012 @ 14:12:43 #97
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_117191169
een Gibson SG 60's tribute. met P90's dus. moet er wel bij zeggen dat de aarding in de oefenruimte ( ATAK ) niet optimaal lijkt te zijn.
pi_117191472
Hoeft niet per se aan je gitaar te liggen. Het kan ook gewoon zijn dat je versterker het signaal oppikt.
Wij hadden zaterdag hetzelfde probleem in de oefenruimte.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 24 september 2012 @ 14:45:49 #99
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_117192225
met mijn andere gitaren heb ik het probleem niet ( SG Menace/ Standard )
  maandag 24 september 2012 @ 14:48:43 #100
20720 brother52
Dus..........
pi_117192325
Dan zou shielden inderdaad kunnen helpen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')