abonnement Unibet Coolblue
pi_117462769
Deze kijkt agressiever:

Facts don't care about your feelings
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:39:59 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117468947
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar bij 7-serie rijders zou geld geen rol hoeven te spelen ;)
Bij mij wel hoor anders had ik wel een nieuwe, maar ik bedoelde er meer mee dat ik de bak had kunnen laten reviseren en was het probleem niet opgelost.

Hij heeft het regelaparaat losgekoppeld en hij schakelt weer lekker, alleen doen ABS en nog wat dingen het niet (oa snelheidsmeter) voor die paar dagen kan dat wel.
pi_117542279
Iemand ervaring met het laten chippen van de 320d ede?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:15:41 #104
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117552743
Mijn auto is weer terug van de bodyshop na een hit&run. Het probleem met (vermoedelijk) de LMM is er nog en nu het kouder wordt, wordt het ook ernstiger. Het duurt langer eer de auto normaal rijdt en vanochtend sloeg de motor zelfs af na het starten.

Wat is de eenvoudigste manier om te testen of de LMM het probleem is? Als ik de LMM afsluit dan brandt het CHECK ENGINE lichtje voortdurend, maar is er geen merkbaar verschil (ik heb dit nog niet met een koude motor geprobeerd). In de stekker zitten de pennetjes erg dicht op elkaar, zodat ik het niet veilig vind om eens lekker 12V er op te gaan zetten en te testen. Is er misschien (goedkope!) apparatuur om de BC uit te lezen zodat ik zeker kan vaststellen of het de LMM is? Een LMM is vrij prijzig, dus ik doe liever niet op de gok de LMM vervangen..

Oh, en de dealer of garage vind ik natuurlijk ook veel te duur, dat snappen jullie ook wel. ;)
pi_117553109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:15 schreef Alicey het volgende:

Wat is de eenvoudigste manier om te testen of de LMM het probleem is? Als ik de LMM afsluit dan brandt het CHECK ENGINE lichtje voortdurend, maar is er geen merkbaar verschil (ik heb dit nog niet met een koude motor geprobeerd). In de stekker zitten de pennetjes erg dicht op elkaar, zodat ik het niet veilig vind om eens lekker 12V er op te gaan zetten en te testen. Is er misschien (goedkope!) apparatuur om de BC uit te lezen zodat ik zeker kan vaststellen of het de LMM is? Een LMM is vrij prijzig, dus ik doe liever niet op de gok de LMM vervangen..
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.
pi_117553173
Ken je niet iemand met eenzelfde motor als jijzelf? dan even omwisselen om te testen.....

maar als je geen duidelijk verschil merkt bij het loskoppelen dan zeg ik dat hij defect is. (ff paar keer gas geven)
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:29:37 #107
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117553255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Sorry.
Ik dacht die werkt wel. :@

Zit nu in Duitsland en PDF staat thuis op de compu; ben pas over 10 dagen weer thuis; anders kon ik ´m wel ff mailen. Google levert ook niet binnen 5 minuten zoeken echt wat op. :'(
Alweer thuis? :@
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:30:18 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117553284
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:26 schreef rival het volgende:

[..]

als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:31:24 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117553326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:27 schreef rival het volgende:
Ken je niet iemand met eenzelfde motor als jijzelf? dan even omwisselen om te testen.....

maar als je geen duidelijk verschil merkt bij het loskoppelen dan zeg ik dat hij defect is. (ff paar keer gas geven)
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?

Als ik hem ontkoppel en gas ga geven, wat zou ik dan horen bij een goede LMM en wat zou ik horen bij een defecte LMM?
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:33:24 #110
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117553405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?

Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:40:32 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117553598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:33 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:46:55 #112
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117553798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..
Nee, als de onderdeelnummers anders zijn denk ik van niet.
Je kan, als je via je eigen modelnummer naar het onderdeel toe navigeert op het onderdeelnummer klikken. Dan zie je in welke modellen het desbetreffende onderdeel nog meer gebruikt is.
pi_117557802
Zal die niet beter lopen als de LMM uit staat?
.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 16:41:11 #114
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117593421
Ooit al eens zoiets gedaan?
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:02:17 #116
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117593513
Werkplaatshandboek zoeken en aan de slag
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:15:53 #118
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117593827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:04 schreef Den_Haag het volgende:
Werkplaatshandboek zoeken en aan de slag
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?
pi_117594085
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen.....

maar als je de motor start, onder de motorkap gaat hangen... paar keer gas geven.... dan lmm lostrekken... weer paar keer gas geven.... dan zou je gewoon duidelijk verschil moeten merken kwa hoe hij loopt.

we hebben het nu trouwens over vervangen maar een LMM wilt ook nog weleens slecht werken simpelweg omdat ie vies is. dan haal je hem los, maak je zoveel mogelijk schoon en heb je kans dat ie weer goed is.
pi_117594213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...

misschien dat dus het omhoog doen niet nodig is met wat wrikwerk.... en anders is het optillen van het blok niet heel veel werk toch.

motorsteun los (bij de rubbers, niet bij het blok) en misschien baksteun los, maar waarschijnlijk heb je genoeg speling met alleen de motorsteunen los.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:32:03 #121
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117594320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:28 schreef rival het volgende:

[..]

waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...

misschien dat dus het omhoog doen niet nodig is met wat wrikwerk.... en anders is het optillen van het blok niet heel veel werk toch.

motorsteun los (bij de rubbers, niet bij het blok) en misschien baksteun los, maar waarschijnlijk heb je genoeg speling met alleen de motorsteunen los.
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?
Of zeg ik nu iets heel doms? :@
pi_117594336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:40 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand ervaring met het laten chippen van de 320d ede?
iemand? :@
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:35:09 #123
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117594668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?
Of zeg ik nu iets heel doms? :@
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan mee ;) )
dus dan moet je alsnog het blok los maken, en ipv dat een stukkie omhoog ga je daarna nog het subframe los maken.
pi_117594703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:32 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

iemand? :@
geen ervaring mee. weet wel dat chippen flink scheelt op een diesel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')