Bij mij wel hoor anders had ik wel een nieuwe, maar ik bedoelde er meer mee dat ik de bak had kunnen laten reviseren en was het probleem niet opgelost.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar bij 7-serie rijders zou geld geen rol hoeven te spelen
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:15 schreef Alicey het volgende:
Wat is de eenvoudigste manier om te testen of de LMM het probleem is? Als ik de LMM afsluit dan brandt het CHECK ENGINE lichtje voortdurend, maar is er geen merkbaar verschil (ik heb dit nog niet met een koude motor geprobeerd). In de stekker zitten de pennetjes erg dicht op elkaar, zodat ik het niet veilig vind om eens lekker 12V er op te gaan zetten en te testen. Is er misschien (goedkope!) apparatuur om de BC uit te lezen zodat ik zeker kan vaststellen of het de LMM is? Een LMM is vrij prijzig, dus ik doe liever niet op de gok de LMM vervangen..
Alweer thuis?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sorry.
Ik dacht die werkt wel.
Zit nu in Duitsland en PDF staat thuis op de compu; ben pas over 10 dagen weer thuis; anders kon ik ´m wel ff mailen. Google levert ook niet binnen 5 minuten zoeken echt wat op.
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:26 schreef rival het volgende:
[..]
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:27 schreef rival het volgende:
Ken je niet iemand met eenzelfde motor als jijzelf? dan even omwisselen om te testen.....
maar als je geen duidelijk verschil merkt bij het loskoppelen dan zeg ik dat hij defect is. (ff paar keer gas geven)
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/
Nee, als de onderdeelnummers anders zijn denk ik van niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..
Nee. Doe wel verder wel al het onderhoud aan mijn auto, en heb twee rechterhanden.quote:
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:04 schreef Den_Haag het volgende:
Werkplaatshandboek zoeken en aan de slag
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen.....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:28 schreef rival het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...
misschien dat dus het omhoog doen niet nodig is met wat wrikwerk.... en anders is het optillen van het blok niet heel veel werk toch.
motorsteun los (bij de rubbers, niet bij het blok) en misschien baksteun los, maar waarschijnlijk heb je genoeg speling met alleen de motorsteunen los.
iemand?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:40 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand ervaring met het laten chippen van de 320d ede?
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan mee )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |