abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_117265929
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:42 schreef 3-voud het volgende:
Bijna 40 jaar geleden zou NASA, met een totaal aan CSM en LM vluchtgeleidingscomputer geheugen van slechts 152kb., gereisd hebben tot wel 60.000x verder dan de tot nu toe gevlogen bemande ruimtevaartuigen. In principe nam een rekenmachientje 27 mannen (Apollo 8 tot 17) naar de maan en weer terug… goed voor het berekenen van brandstofverbruik, invalshoek, maanlanding, daalsnelheid, vluchtcorrectie van de totale vlucht en landing LEM, en ga zo maar door .

Op een afstand van minder dan 500 Km van de aarde, hebben we het leven van 14 Spaceshuttle astronauten verloren die nooit de baan om de aarde verlieten. Maar in 9 reisjes naar de maan met een computer van geen betekenis waren er geen incidenten, 0,0/niks/nada. 27 astronauten probleemloos afgezet. Op Apolla 13 na, die na een desastreuze ramp toch met plakband en zilverpapier gefixt kon worden om de astronauten alsnog na een rondje om de maan, terug kon krijgen. En dit allemaal dankzij een ondermaatse "computer" die te klein en onvoldoende was voor een Spaceshuttle om erin te bouwen.

Rrrrright...
Dat vind ik ook, het is allemaal zo ongeloofwaardig! Als je eens een afbeelding bekijkt waarop de aarde en de maan op schaal en op juiste afstand zijn afgebeeld, dan realiseer je je pas hoe ver weg de maan echt is. 400.000 km! En daar hebben ze mensen naartoe gestuurd en weer terug kunnen halen? Ruim 40 jaar geleden? Bizar! Ik kan gewoon bijna niet geloven dat dat écht is gebeurd.

Aan de andere kant is ook behoorlijk bizar dat er nu weer een wagentje rondrijdt op Mars (60 tot 100 miljoen kilometer ver weg) en daar vandaan gezellig foto's deze kant op stuurt. Toch geloof ik dat dan weer wel.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:02:18 #152
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_117266266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:42 schreef 3-voud het volgende:
Bijna 40 jaar geleden zou NASA, met een totaal aan CSM en LM vluchtgeleidingscomputer geheugen van slechts 152kb., gereisd hebben tot wel 60.000x verder dan de tot nu toe gevlogen bemande ruimtevaartuigen. In principe nam een rekenmachientje 27 mannen (Apollo 8 tot 17) naar de maan en weer terug… goed voor het berekenen van brandstofverbruik, invalshoek, maanlanding, daalsnelheid, vluchtcorrectie van de totale vlucht en landing LEM, en ga zo maar door .

Op een afstand van minder dan 500 Km van de aarde, hebben we het leven van 14 Spaceshuttle astronauten verloren die nooit de baan om de aarde verlieten. Maar in 9 reisjes naar de maan met een computer van geen betekenis waren er geen incidenten, 0,0/niks/nada. 27 astronauten probleemloos afgezet. Op Apolla 13 na, die na een desastreuze ramp toch met plakband en zilverpapier gefixt kon worden om de astronauten alsnog na een rondje om de maan, terug kon krijgen. En dit allemaal dankzij een ondermaatse "computer" die te klein en onvoldoende was voor een Spaceshuttle om erin te bouwen.

Rrrrright...
dus dat columbus in een houten boot de fucking oceaan overvoer is ook een hoax? :D
En hij HAD niet een een computer :') Laat staan gps, dus ja... dat MOET wel een hoax zijn...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 26 september 2012 @ 11:04:33 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117266319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:56 schreef heartz het volgende:

[..]

Gewoon straight to the point: wat is jouw beroep dan Tuinhek?
Ik ben PhD student.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 26 september 2012 @ 11:51:36 #154
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_117267632
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik ben PhD student.
Oke. :D
Wat is je gebied of richting?
Volg je hart, gebruik je verstand.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:53:30 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117267687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef heartz het volgende:

[..]

Oke. :D
Wat is je gebied of richting?
Neuroscience :) En dan aan de technische kant daarvan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 26 september 2012 @ 11:54:27 #156
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_117267732
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Neuroscience :) En dan aan de technische kant daarvan.
Oke :)
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_117267820
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:02 schreef Jumparound het volgende:

[..]

dus dat columbus in een houten boot de fucking oceaan overvoer is ook een hoax? :D
En hij HAD niet een een computer :') Laat staan gps, dus ja... dat MOET wel een hoax zijn...
Een van de eigenschappen van hout is dat het drijft. Daarbij hadden ze toen al manieren om te navigeren op zee.

Je vergelijking raakt kant nog wal.
  woensdag 26 september 2012 @ 12:02:21 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117267979
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een van de eigenschappen van hout is dat het drijft. Daarbij hadden ze toen al manieren om te navigeren op zee.

Je vergelijking raakt kant nog wal.
Zo gek is de vergelijking helemaal niet. Een eigenschap van massa is dat het in de ruimte zonder extra inbreng door blijft vliegen als je het eenmaal de juiste velocity hebt gegeven. Komt dan zelfs zonder extra inbreng bij de maan aan :)
En als je met een sextant en een stuk papier al kan navigeren zonder hulp van een thuisbasis, kun je nagaan wat mogelijk is met een computer en een batterij aan grondstations.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 26 september 2012 @ 12:04:18 #159
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_117268022
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een van de eigenschappen van hout is dat het drijft. Daarbij hadden ze toen al manieren om te navigeren op zee.

Je vergelijking raakt kant nog wal.
1 van de eigenschappen van in de ruimte zijn is dat je niet zomaar valt (tenzij je om een gravitie well zoals de aarde blijft hangen) kortom, heb je vaart kom je een heel eind.
En ze hebben manieren om te navigeren in de ruimte, dat noemen ze namelijk sterren...

je commentaar raakt kant nog wal.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 26 september 2012 @ 12:12:22 #160
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117268235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:04 schreef Jumparound het volgende:

[..]

1 van de eigenschappen van in de ruimte zijn is dat je niet zomaar valt (tenzij je om een gravitie well zoals de aarde blijft hangen) kortom, heb je vaart kom je een heel eind.
En ze hebben manieren om te navigeren in de ruimte, dat noemen ze namelijk sterren...

je commentaar raakt kant nog wal.
Sommige aspecten zijn mogelijk zelfs makkelijker. In de ruimte heb je geen wolken die de zon/sterren kunnen verhullen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_117268748
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een van de eigenschappen van hout is dat het drijft. Daarbij hadden ze toen al manieren om te navigeren op zee.

Maanhout ook ?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_117268793
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:04 schreef Jumparound het volgende:

[..]

1 van de eigenschappen van in de ruimte zijn is dat je niet zomaar valt (tenzij je om een gravitie well zoals de aarde blijft hangen) kortom, heb je vaart kom je een heel eind.
En ze hebben manieren om te navigeren in de ruimte, dat noemen ze namelijk sterren...

je commentaar raakt kant nog wal.
Die astronots hebben geen sterren gezien.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 26 september 2012 @ 12:37:07 #163
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117268883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Die astronots hebben geen sterren gezien.
Pardon? :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_117268944
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo gek is de vergelijking helemaal niet. Een eigenschap van massa is dat het in de ruimte zonder extra inbreng door blijft vliegen als je het eenmaal de juiste velocity hebt gegeven. Komt dan zelfs zonder extra inbreng bij de maan aan :)
En als je met een sextant en een stuk papier al kan navigeren zonder hulp van een thuisbasis, kun je nagaan wat mogelijk is met een computer en een batterij aan grondstations.
Ik vind de vergelijking wel gek. Jumparound brengt het net alsof Columbus voor het eerst een boot in elkaar heeft getimmerd en meteen naar Amerika voer, terwijl men in werkelijkheid al eeuwen voer.

Ruimtereizen staat nog in de kinderschoenen en toen helemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2012 12:39:52 ]
pi_117269201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D

Waar gáát dit over? Dus omdat er iemand op youtube een filmpje plaatst is het voor DUS per definitie zo dat er een alien basis op de maan is? Even los van het feit dat in de beschrijving van dat filmpje wordt gezegd "PROBABLY from a alien moonbase" en de uploader dus zelf een slag om de arm houdt... puur en alleen op basis van dit soort youtube rommel is voor jou dus onomstotelijk vastgesteld dat een alien basis is op de maan, en dat de mens er ook al jaren komt?

Dat terwijl dit topic juist gaat over het feit dat de maanlandingen nep waren en dat het niet mogelijk was en zo, dus dan zouden er GEEN mensen op de maan zijn geweest. Jij gelooft dat laatste dus niet en jij denkt dat we wel op de maan zijn geweest?
ja, ik geloof dat de maanlandingen die op tv werden vertoont nep waren, ik geloof dat. niemand hier op fok weet hoe het echt zit. jij geloofd bijvoorbeeld misschien dat wat we te zien kregen wel echt is.

ik heb jaren geleden wat lezingen van alex collier gezien over de maan. erg interessant. er is daar van alles aan de hand. er schijnen ongeveer 35000 mensen te wonen en werken.
neil armstrong en buzz eldrin schijnen grote buitenaardse schepen te hebben gezien bij de maan. ze werden in de gaten gehouden. neil mocht er zijn verdere leven nooit over praten wat hij destijds heeft gezien .want stel je eens voor dat wij er ook vanaf weten. dat kan natuurlijk niet. is daar depressief van geworden want hij wilde het delen.

hier nog wat youtube rommel
  woensdag 26 september 2012 @ 12:52:16 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117269300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking wel gek. Jumparound brengt het net alsof Columbus voor het eerst een boot in elkaar heeft getimmerd en meteen naar Amerika voer, terwijl men in werkelijkheid al eeuwen voer.

Ruimtereizen staat nog in de kinderschoenen en toen helemaal.
Het is ook niet alsof ze zo in 1 keer van niets naar een complete Saturn V zijn gegaan he. Daar is ook een heel ontwikkelings traject aan vooraf gegaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_117269315
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:49 schreef ohokok het volgende:

[..]

ja, ik geloof dat de maanlandingen die op tv werden vertoont nep waren, ik geloof dat. niemand hier op fok weet hoe het echt zit. jij geloofd bijvoorbeeld misschien dat wat we te zien kregen wel echt is.

ik heb jaren geleden wat lezingen van alex collier gezien over de maan. erg interessant. er is daar van alles aan de hand. er schijnen ongeveer 35000 mensen te wonen en werken.
neil armstrong en buzz eldrin schijnen grote buitenaardse schepen te hebben gezien bij de maan. ze werden in de gaten gehouden. neil mocht er zijn verdere leven nooit over praten wat hij destijds heeft gezien .want stel je eens voor dat wij er ook vanaf weten. dat kan natuurlijk niet. is daar depressief van geworden want hij wilde het delen.

hier nog wat youtube rommel
Alex Collier, ik weet niet wat ik van die man moet denken, al helemaal niet toen ik dit interview met hem had gezien.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8316692185126189734
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 12:54:29 #168
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117269386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:49 schreef ohokok het volgende:

[..]

ja, ik geloof dat de maanlandingen die op tv werden vertoont nep waren, ik geloof dat. niemand hier op fok weet hoe het echt zit. jij geloofd bijvoorbeeld misschien dat wat we te zien kregen wel echt is.

ik heb jaren geleden wat lezingen van alex collier gezien over de maan. erg interessant. er is daar van alles aan de hand. er schijnen ongeveer 35000 mensen te wonen en werken.
neil armstrong en buzz eldrin schijnen grote buitenaardse schepen te hebben gezien bij de maan. ze werden in de gaten gehouden. neil mocht er zijn verdere leven nooit over praten wat hij destijds heeft gezien .want stel je eens voor dat wij er ook vanaf weten. dat kan natuurlijk niet. is daar depressief van geworden want hij wilde het delen.

hier nog wat youtube rommel
Dat is leuk dat je dat daar hebt gezien, maar gelóóf je het ook? Geloof jij dat er 35000 mensen wonen en werken? En hoe zijn die er dan gekomen? Het is een hoop als dit als dat. Maar wat je zegt, hier op fok weet niemand hoe het zit.

Dus je kunt allerlei fantastische verhalen geloven, en hele bewegingen op internet die vanachter hun pc wel denken te weten hoe het zit, de realiteit wordt er niet anders door. Die is wat het is, en als de realiteit is dat het toen nep was, dan is het nep. Als de realiteit toen was dat 'we' wel degelijk naar de maan zijn geweest, dan kun je je daar nu druk over maken wat je wil, maar het is hoe het is, 100.000 filmpjes op youtube of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117269699
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is leuk dat je dat daar hebt gezien, maar gelóóf je het ook? Geloof jij dat er 35000 mensen wonen en werken? En hoe zijn die er dan gekomen? Het is een hoop als dit als dat. Maar wat je zegt, hier op fok weet niemand hoe het zit.

Dus je kunt allerlei fantastische verhalen geloven, en hele bewegingen op internet die vanachter hun pc wel denken te weten hoe het zit, de realiteit wordt er niet anders door. Die is wat het is, en als de realiteit is dat het toen nep was, dan is het nep. Als de realiteit toen was dat 'we' wel degelijk naar de maan zijn geweest, dan kun je je daar nu druk over maken wat je wil, maar het is hoe het is, 100.000 filmpjes op youtube of niet.
Ik moet eigenlijk meer lachen om jou CoolGuy, waarom zou het niet zo zijn?
Waarom zouden wij alles maar geloven, wie zegt dat zij ons de waarheid toe spreken, heb je daar wel eens over na gedacht?

Veel mensen hebben moeite om dingen is eens van een andere manier te bekijken, omdat ze het altijd anders hebben gezien doordat het hen ook altijd anders is gebracht.

Dus als iemand dan wat anders gaat vertellen, dan kan dat niet?
Vroeger dachten ze dat de aarde plat was, toen ze zeiden dat hij rond was, waren er ook mensen die dat niet geloofde.

En nu is het niet zo dat ik met ohokok mee praat en alles geloof, maar sommige mensen mogen hun denk vermogen wel verbreden dan het denken dat ze mee krijgen van opdringerigheid.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_117269894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is leuk dat je dat daar hebt gezien, maar gelóóf je het ook? Geloof jij dat er 35000 mensen wonen en werken?
jawel hoor, misschien zijn het er 10.000, kan ook

quote:
En hoe zijn die er dan gekomen? Het is een hoop als dit als dat. Maar wat je zegt, hier op fok weet niemand hoe het zit.
ze zijn er gekomen met bepaalde (buitenaardse) wetenschap die ze gebruiken, welke wij niet mogen weten.

quote:
Dus je kunt allerlei fantastische verhalen geloven, en hele bewegingen op internet die vanachter hun pc wel denken te weten hoe het zit, de realiteit wordt er niet anders door. Die is wat het is, en als de realiteit is dat het toen nep was, dan is het nep.
ik denk dat jouw realiteit anders is dan de mijne. wat jij niet ziet bestaat ook niet, dat is jouw realiteit?

quote:
Als de realiteit toen was dat 'we' wel degelijk naar de maan zijn geweest, dan kun je je daar nu druk over maken wat je wil, maar het is hoe het is, 100.000 filmpjes op youtube of niet.
ik denk dat jij degene bent die zich druk maakt. relax man
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 13:10:34 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117269923
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:03 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk meer lachen om jou CoolGuy, waarom zou het niet zo zijn?
Waarom zouden wij alles maar geloven, wie zegt dat zij ons de waarheid toe spreken, heb je daar wel eens over na gedacht?

Veel mensen hebben moeite om dingen is eens van een andere manier te bekijken, omdat ze het altijd anders hebben gezien doordat het hen ook altijd anders is gebracht.

Dus als iemand dan wat anders gaat vertellen, dan kan dat niet?
Vroeger dachten ze dat de aarde plat was, toen ze zeiden dat hij rond was, waren er ook mensen die dat niet geloofde.

En nu is het niet zo dat ik met ohokok mee praat en alles geloof, maar sommige mensen mogen hun denk vermogen wel verbreden dan het denken dat ze mee krijgen van opdringerigheid.
Ik beweer niet dat het niet anders kan zijn. Als je nou even wat minder lacht en wat beter leest, dan zie je ook dat ik dat zeg. De realiteit is wat hij is. Maar de meeste mensen die roepen dat het allemaal niet kan zijn van een leeftijd dat ze of nog niet leefden toen dit zich allemaal afspeelde, of te jong waren om te beseffen wat er toen gebeurde.

Dus, om nu, tig jaar later, filmpjes op youtube te gaan prakken waarin er gesproken wordt over alien bases en dat soort dingen, EN op basis daarvan de conclusie te trekken dat dat DUS waar is, is een beetje simpel. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn, maar ik zeg ook niet dat het wel waar is.

Dat is hetzelde als dat k hier nu uit het raam kijk en een donkerblauwe volvo geparkeerd zie staan. Dan kun jij volgende week hele theorieen gaan posten en filmpjes gaan maken over wat er allemaal mis is met de foto die ik gemaakt heb van die blauwe auto, en waarom dat het nep is en etc etc, maar dat verandert dus helemaal niks aan het feit dat die blauwe volvo hier wel stond, en de foto wel echt is.

Dan kun jij gaan roeptoeteren en doen en roepen dat iedereen een sukkel is die niet ziet dat ie wordt voorgelogen en weet ik veel wat je nog meer allemaal doet....maar de realiteit is dat die blauwe volvo er toch stond. Snap je wat ik bedoel te zeggen? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117270323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Alex Collier, ik weet niet wat ik van die man moet denken, al helemaal niet toen ik dit interview met hem had gezien.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8316692185126189734
ja, die heb ik ook gezien, lang geleden alweer.
hij lijkt wat gespannen. wat is er mis met dit interview?
pi_117270470
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Pardon? :D
Patrick Moore asks the alleged Apollo 11 crew could you actually see the stars:


"I can't remember actually seeing any"
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 26 september 2012 @ 13:25:13 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117270507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:24 schreef Tingo het volgende:

[..]

Patrick Moore asks the alleged Apollo 11 crew could you actually see the stars:


"I can't remember actually seeing any"
Op de maan wellicht ja. Dat is maar een deel van de hele trip.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_117270527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef ohokok het volgende:

[..]

ja, die heb ik ook gezien, lang geleden alweer.
hij lijkt wat gespannen. wat is er mis met dit interview?
Nou, ik vind het zo bizar wat hij allemaal verteld, bijna absurd.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')