abonnement Unibet Coolblue
pi_119604559
Ik ben jarenlang studiegenoot geweest van Tessa, maar die ssss is me nooit zo opgevallen, wel haar ejr
pi_119605269
Van mij mag ze een ssssss hebben hoor, niksssss misssss mee. En een eeejjjjrrrrr ook geen enkel peeejjjrrrrrobleem.

In de volgende ronde zou ik haar wel eens Landslide van Stevie Nicks willen horen zingen. Of anders misschien wel Chasing Cars van Snow Patrol.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119605793
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef methodmich het volgende:
n ssssss hebben hoor, niksssss misssss mee. En een eeejjjjrrrrr ook geen enkel peeejjjrrrrrobleem.

In de volgende ronde zou ik haar wel eens Landslide van Stevie Nicks willen horen zingen. Of anders misschien wel Chasing Cars van Snow Patrol.
Als ze die doet zonder het te verkloten SMS ik mezelf arm...
pi_119605855
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 16:10 schreef iBenny het volgende:
Lievvvv...
Benny, watskebeurt :o Ik turf hem nu al voor de vierde keer sinds vrijdag _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_119606175
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 17:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Benny, watskebeurt :o Ik turf hem nu al voor de vierde keer sinds vrijdag _O_
Als je Clocks zoooo niet weet te verkloten ben ik fan... Dat opent ogen en daar is Tessa
pi_119606517
quote:
Erg goed ja, en een leuk nummer.
quote:
Wie niet hoort dat zij goed kan zingen is toondoof. :)

Ik denk niet dat zij iets te zeggen heeft over het plaatsen van die singles aangezien als het goed is zij niet de rechten bezit. Ze zal toestemming hebben gekregen van het bedrijf wat wel die rechten heeft. Leuk in ieder geval dat het op Youtube staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119606775
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:24 schreef methodmich het volgende:
Leuk meisje, maar ik vrees dat ze er volgende week toch voor het laatst zal zijn.
Het is onmogelijk om hier iets over te zeggen. Leona en Tessa zijn dermate aan elkaar gewaagd dat de populariteit en de smaak de doorslag zullen geven. Ik hoop dat Tessa doorgaat, ik vind haar interessanter (als zangeres en als persoon) dan Leona.
Jammer dat een van de twee moet afvallen, beide kandidaten zouden de beste zijn bij alle 3 de andere coaches. Dit is duidelijk een zwakte in de formule van dit jaar. Prima hoor dat ze in drie rondes 16 kandidaten willen laten afvallen maar waarom dat bekrompen systeem dat er van elk team 1 moet afvallen? Zouden ze bang zijn dat anders dadelijk 3 kandidaten van 1 coach overblijven? Dat maakt toch niet uit?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 november 2012 @ 17:36:06 #58
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_119606955
Sandra, Leona en Tessa kunnen alle 3 erg goed zingen. Ik denk dat Sandra en Leona zelfs technisch iets beter zijn, maar Tessa legt veel meer gevoel en emotie in haar zang en doet me daarom veel meer dan de andere twee. Daarnaast lijkt het me een enorme schat van een meid. Ik geloof haar zang wel.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_119607065
Ik ben het met je eens dat Leona en Sandra technisch beter zijn, dat hoor je bij Tessa vooral bij de lagere noten (ademhaling?). Tessa haar zang emotioneert mij meer dan Leona's zang. Ze doet het misschien op dat vlak ook beter dan Sandra maar Sandra doet het op dat vlak veel beter dan Leona. Tessa komt op mij over als aardig, een beetje naïef, een beetje tuttig en wat zweverig. Hoe dan ook, ik vind haar leuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 november 2012 @ 17:47:18 #60
13973 ranja
image means nothing
pi_119607412
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit is duidelijk een zwakte in de formule van dit jaar. Prima hoor dat ze in drie rondes 16 kandidaten willen laten afvallen maar waarom dat bekrompen systeem dat er van elk team 1 moet afvallen?
Dat is elk seizoen al zo geweest hoor... de kandidaten weten dat ook. Daarom is het jammer dat Tessa voor Trijntje heeft gekozen, ze had kunnen verwachten dat ze daar meer meisjes die echt goed zijn bijzitten. Floortje heeft het misschien wel bewust slim gedaan door naar Van Velzen te gaan.

Maar goed, kan zo maar zijn dat volgende week veel meer mensen stemmen en dat er dan ook veel voor Tessa bijzitten. Persoonlijk vind ik Leona niks aan met die snerende stem, snap niet waarom zij vrijdag zoveel stemmers had...
pi_119607786
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:47 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat is elk seizoen al zo geweest hoor... de kandidaten weten dat ook. Daarom is het jammer dat Tessa voor Trijntje heeft gekozen, ze had kunnen verwachten dat ze daar meer meisjes die echt goed zijn bijzitten.
Ik ben het met je eens dat het te verwachten viel dat Trijntje goede zangeressen zou aantrekken (enige vrouwelijke coach, zelf een uitmuntende zangeres). Het blijkt al jarenlang dat Nederland meer goed zingende meisjes heeft dan goed zingende jongens, een veel groter deel van de meisjes volgt zangles en zingt in bands dus dat is een logisch gevolg hiervan. Dan is het inderdaad vragen om problemen als je kiest voor Trijntje die al die goede zangeressen aantrekt. Ik denk niet dat het bij dit programma belangrijk is dat je wint, je kan beter nummer 3 worden en over meer kwaliteiten beschikken dan nummer 1 worden en over minder kwaliteiten beschikken. Maar ja, het is wel prettig om nog 2 maanden langer die ervaring op te doen. Je leert er volgens mij toch veel van.

Jij vindt Tessa dus minder goed dan Leona? Ik ben dat niet met je eens, die twee zijn voor mij zoveel aan elkaar gewaagd als dat mogelijk is. Het publiek zal sowieso de doorslag gaan geven.
Het is het concept wat fout is, niet de keuze van de kandidaten.
Een programma wat claimt de stem van Nederland te zoeken moet ervoor zorgen dat de beste kandidaten overblijven. Dat gaat nu in verschillende stadia fout:
- de gevechten waarbij zwakke kandidaten tegen zwakke kandidaten en sterke kandidaten tegen sterke kandidaten worden opgesteld. Een steal zou dit oplossen.
- de publieksjury. Zeg maar het Johannes-effect maar ook de enorme biassen m.b.t. bijv. het geslacht (man/vrouw) en de leeftijd van de kandidaten. Tienermeisjes zullen bijv. eerder op een jongen van jonge leeftijd stemmen. Het is duidelijk dat onder de stemmers verschillende bevolkingsgroepen zeer sterk verschillende vertegenwoordigd zijn dus is er een flinke bias.
- het feit dat per team steeds 1 of 2 moeten afvallen (volgende week hopelijk voor het laatst).

De perfecte formule vinden is niet gemakkelijk maar ik vind dat Endemol hier flink wat fouten heeft gemaakt. Het briljante idee was om coaches in te voeren in plaats van enkel juryleden en om blind te auditeren (idee van Roel van Velzen) wat showtechnisch ook erg goed werkt. Dat heeft het programma tot een internationale hit gemaakt. De uitwerking is helaas wat slordig. Jammer, want het is wel erg slim geproduceerd en het heeft de potentie om nog zoveel beter te zijn.

quote:
Floortje heeft het misschien wel bewust slim gedaan door naar Van Velzen te gaan.
Eens.

quote:
Maar goed, kan zo maar zijn dat volgende week veel meer mensen stemmen en dat er dan ook veel voor Tessa bijzitten. Persoonlijk vind ik Leona niks aan met die snerende stem, snap niet waarom zij vrijdag zoveel stemmers had...
Ik had de indruk dat zij de sympathievote kreeg omdat Trijntje er op wees dat zij wat last had van haar keel en dat zij (Trijntje) gegeven de omstandigheden een te uitdagend lied had gekozen. Ook ik geef Leona het voordeel van de twijfel maar Tessa en Sandra zijn mijn favorieten.
Ik vrees dat dit jaar voor het eerst geen man een rol van betekenis speelt in de eindstrijd. Jammer dat door het Johannes-effect 1 goede mannelijke deelnemer die een rasmuzikant is naar huis is gestuurd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 november 2012 @ 18:07:53 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_119608132
Volgens mij is het vrij duidelijk dat Tessa verreweg mijn nummer 1 is :) En dus vind ik Leona zeker niet beter.
Wat dat Johannes effect betreft, ik snap niet waarom de coaches niet horen dat hij helemaal zo slecht niet zingt en hem stelselmatig slechtere cijfers geven dan bv. Salome. Maar dit is niet het Johannes topic :)
  zondag 25 november 2012 @ 18:09:14 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_119608172
En ja, die sympathiestemmen voor Leona heb ik ook al eens genoemd... 2 relatief lage cijfers en de keelproblemen... of misschien hebben veel mensen al gestemd voor ze überhaupt gezongen had... geen idee.
pi_119609830
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:07 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is het vrij duidelijk dat Tessa verreweg mijn nummer 1 is :) En dus vind ik Leona zeker niet beter.
Vind jij dan dat ook Leona onverstandig heeft gekozen door voor Trijntje te kiezen?

quote:
Wat dat Johannes effect betreft, ik snap niet waarom de coaches niet horen dat hij helemaal zo slecht niet zingt en hem stelselmatig slechtere cijfers geven dan bv. Salome.
Hij zong tot twee weken geleden best wel slecht, heel erg veel tonen zaten er naast, niet heel erg veel maar er naast. En dit bij eenvoudige nummers (summer of 69 is zangtechnisch niet echt moeilijk en het lag voor 100% binnen zijn bereik exclusief de facetstem).
Eergisteren heeft hij voor zijn doen uitstekend gepresteerd. Het probleem blijft echter dat hij alleen simpele liedjes kan zingen, hij is een onetrick-pony. Hij kan niet of nauwelijks met zijn kopstem zingen, hij heeft geen goede zangtechniek. Vergelijk het maar met een voetballer die het puur van zijn fysieke kwaliteiten moet hebben, die niet een pass over 40 meter door de lucht kan geven, laat staan met effect, die niet goed kan schieten, die matig kan dribbelen, ...
Zo'n voetballer kan nuttig zijn maar hij zal het altijd afleggen tegen voetballers die technisch zeer begaafd zijn.

quote:
Maar dit is niet het Johannes topic :)
Nee maar hij transcendeert zijn eigen topic aangezien het nogal veel invloed heeft op het programma en de wedstrijd nu al twee betere kandidaten zijn afgevallen doordat hij door heel de provincie en misschien nog wat netwerkjes wordt gesteund. Ook was er 1 kandidaat afgevallen bij de gevechten omdat de zwakste kandidaten tegen de zwakste kandidaten uitkomen en de beste kandidaten tegen de beste kandidaten. Ik kan het de coaches die een band hebben met de kandidaten nauwelijks kwalijk nemen maar voer dan ook de steal in zodat coaches gedwongen worden om het wat tactischer te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-11-2012 18:51:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 november 2012 @ 20:01:04 #65
13973 ranja
image means nothing
pi_119612905
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Vind jij dan dat ook Leona onverstandig heeft gekozen door voor Trijntje te kiezen?
Feitelijk wel, net als Laurrhie, Patt, Velorisa en (zelfs) Sandra...
pi_119629163
Tessa was de beste van de hele avond
pi_119731192
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:42 schreef notenmix het volgende:
Tessa was de beste van de hele avond
Eens ^O^
  woensdag 28 november 2012 @ 22:33:39 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_119731504
youtube filmpjes zijn alweer weggehaald :{
pi_119731637
Het mocht dus blijkbaar niet _O-
pi_119735554
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef ranja het volgende:
youtube filmpjes zijn alweer weggehaald :{
Sukkels.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 18:29:03 #71
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_119754155
Hoop echt niet dat ze er morgen uitvliegt. Maar vrees wel voor haar, ze was namelijk vorige week 3e van de vier in team Trijntje.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_119754199
Ze moet weer uitstekend zingen, dan heeft ze nog een kleine kans.
That's all folks!
pi_119754351
Hoezoe een kleine kans?
Tijdens de eerste ronde kreeg Leona (4 tienen) hogere cijfers dan Tessa en Tessa had nog minder profiel (minder bekend, minder gepimpd door de media).
Vorige keer kreeg Leona de sympathievote, ik moet nog zien dat zij zonder die sympathievote meer stemmen krijgt als Tessa en Leona even goed presteren of als Tessa beter presteert. Als Tessa hetzelfde presteert als de vorige week dan zie ik Leona daar niet overheen gaan. Tessa brengt meer emotie over en ze heeft een hogere aaibaarheidsfactor. Inmiddels is Tessa niet minder bekend dan Leona. Ik denk en ik hoop (misschien is de wens de vader van de gedachte) dat Leona er uit gaat. Niet dat ik iets tegen Leona heb maar ik heb een sterke voorkeur voor Tessa.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 18:41:10 #74
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_119754541
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoezoe een kleine kans?
Vorige keer kreeg Leona de sympathievote, ik moet nog zien dat zij zonder die sympathievote meer stemmen krijgt als Tessa en Leona even goed presteren of als Tessa beter presteert. Als Tessa hetzelfde presteert als de vorige week dan zie ik Leona daar niet overheen gaan. Tessa brengt meer emotie over en ze heeft een hogere aaibaarheidsfactor. Ik denk en ik hoop (misschien is de wens de vader van de gedachte) dat Leona er uit gaat. Niet dat ik iets tegen Leona heb maar ik heb een sterke voorkeur voor Tessa.
Ik heb ook een sterke voorkeur naar Tessa, zet haar momenteel zelfs boven Sandra.
Maar die sympathievote van Leona zie ik nu niet zo vlug veranderen, zeker nu ze last van haar keel/stem heeft. En mensen switchen lijkt me niet zo vlug als ze eenmaal een favoriet hebben. Wordt zwaar voor Tessa vrees ik.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_119755183
Ik vrees ook dat Tessa er vrijdag uitvliegt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')