abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 19:30:25 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116790261
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
Dennis-1977Woont in Emmerich
dutchman79 woont in Aachen
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
opinionr woont in Bochum
Pietverdriet woont vlakbij Anholt
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
RonB79 woont in Hamburg
Siemi woont in Kleve-Rindern
tintenkiller woont in Goch
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Wonderer woont in Frankfurt
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 19:31:27 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116790312
Laatste post even herhalen voor Gwywen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:29 schreef Rewimo het volgende:
Toen wij hier kwamen wonen ging er iets mis met de elektra, wij bleken na een jaar of zo nergens klant :o Toen we ons daarna bij een leverancier meldden, bleek dat we ons eerst bij RWE moesten melden zodat we daar een klantnummer kregen. Pas als we dat hadden kon een andere leverancier ons als klant aannemen. Wij vonden dat ook heel raar maar toen we dat gedaan hadden was alles inderdaad snel geregeld.

En kregen we natuurlijk een leuke naheffing :') Maar goed, daar hadden we inmiddels al rekening mee gehouden.

Kortom, dat RWE aan komt kloppen, is niet zo gek. Maar je moet het wel even navragen bij je eigen leverancier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_116790977
Heel raar verhaal, ik zal wel even moeten bellen want ik heb de papieren liggen met de bevestiging dat ik klant ben bij Grünwelt. De vorige bewoners zaten volgens mij wel bij RWE, zouden die misschien niet afgemeld zijn?
  zondag 16 september 2012 @ 23:36:52 #4
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_116875639
Hallo allemaal,

Ik ben Petra.
Samen met mijn man willen we gaan verhuizen naar Duitsland, net over de grens, ter hoogte van Bad Bentheim. De reden is onze droom om een huis te hebben waar je omheen kan lopen, misschien zelfs met een vakantiehuisje op het terein om te verhuren (als de familie uit Nederland er niet in zit...). Daarnaast om goedkoper gekocht te kunnen wonen, zodat onze woonlasten wat minder worden dan nu en ook gunstiger zijn als we ouder zijn en wat minder geld te besteden hebben.
Daarnaast kunnen we in Duitsland een huisje op het platteland kopen en dat spreekt ons erg aan.
We zitten nu in de verkoop van ons huis, maar daarin is nog veel onduidelijk (eventuele kopers moeten hun eigen huis nog verkopen o.a.).
Concreet kunnen we dus nog niet veel, maar we moeten nu weel sertieuzer voorbereiden!

We zijn naar de Rabobank geweest ter informatie, maar denken er nu over of het niet gunstiger is om b.v. bij de Deutsche Volksbank een hypotheek te nemen.
Nog veel meer vragen...maar dit is nu even een belangrijke.

Ik heb (op mijn 42e...) vorig jaar mijn rijbewijs gehaald, met het oog op de eventuele verhuizing.
Nu lees ik echter dat je met een rijbewijs van onder de 2 jaar je moet melden en dan een proefrijbewijs krijgt. Daar baal ik wel van, want ik kan hetniet verliezen, ben afhankelijk van mijn rijbewijs om naar mijn werk te komen dan. Wat houdtzo'n proefrijbewijs precies in, waar moet ik op letten (misschien duurt het allemaal nog lang genoeg...hij is nu nu 13 maanden oud...

Voor wat betreft mijn foklidmaatschap, dat gaat jaren terug naar het begin van Fok!, tijdens de eerste Big Brother uitzendingen. Jaren niet gerweest en dankzij de NederDuitsers hier dus weer terug!
  maandag 17 september 2012 @ 06:42:41 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116879264
Ik heb nog gewoon mijn NL rijbewijs, het is geen plicht het om te zetten naar een duits. En een Duitse hypotheek is waarschijnlijk goedkoper, wij zitten bij de Sparkasse en betalen 3% voor tien jaar vast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 september 2012 @ 06:55:47 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116879298
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 06:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nog gewoon mijn NL rijbewijs, het is geen plicht het om te zetten naar een duits. En een Duitse hypotheek is waarschijnlijk goedkoper, wij zitten bij de Sparkasse en betalen 3% voor tien jaar vast
Kan inmiddels nog goedkoper
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2012 @ 06:59:04 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116879309
Je hoeft je NL-rijbewijs pas om te zetten als het verlopen is. Dus na 5 jaar. Niks aan de hand :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_116897351
Wij zijn vanmorgen voor een autootje erbij wezen kijken, maar vragen ons nu af of een kleine auto überhaupt wel gunstig is.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 23:36 schreef Thorka het volgende:
We zijn naar de Rabobank geweest ter informatie, maar denken er nu over of het niet gunstiger is om b.v. bij de Deutsche Volksbank een hypotheek te nemen.
Informeer eens bij de Sparkasse of de Volksbank, wij vonden Rabobank behoorlijk ongunstig. Duitse rente is lager dan in NL.
  maandag 17 september 2012 @ 20:35:47 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_116906332
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:33 schreef Gwywen het volgende:
Wij zijn vanmorgen voor een autootje erbij wezen kijken, maar vragen ons nu af of een kleine auto überhaupt wel gunstig is.

[..]

Informeer eens bij de Sparkasse of de Volksbank, wij vonden Rabobank behoorlijk ongunstig. Duitse rente is lager dan in NL.
zoek even naar de post van mij zo rond begin april. daar staat een site in waar je snel kunt zien wat een auto aan belasting kost per jaar.
even kort samen gevat. in D wordt er gekeken naar de uitstoot en cilinder inhoud voor de belasting en naar het vermogen voor de verzekering.
zo is b.v. een 1.6 liter euro 4 diesel net zo duur als een 2 liter benzine. echter een diesel is een stuk goedkoper in verbruik. een 1.2 liter tdi van volkswagen (zit ook in een sead en scoda) kost slechts 34 Euro per jaar. ongeacht of deze motor in een kleine of grote auto zit.

ps
als je een nieuwe of jong gebruikte auto zoekt vergelijk dan even met NL. je krijgt namelijk de bpm terug en het kost ongeveer 50 Euro om de auto naar D te halen. (als je een tijdelijk kenteken nodig hebt komt er nog wat bij)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 17 september 2012 @ 20:38:46 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116906550
Rijden met een Duits kenteken is stukken goedkoper.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116906798
Ik zal die oude post van jou even terugzoeken dan, Z80.
Het komt er dus op neer dat de aanduiding euro 3 of 4 doorslaggevend is voor hoeveel belasting je betaalt? Dan is het mss toch interessant om naar een diesel te kijken.
Onze verzekeringsman vertelde dat een kleine auto niet automatisch goedkoop hoeft te zijn in de verzekering, als het bijv. een populair model is waar jongelui (die gemiddeld vaker schade rijden) graag in rijden.
Een nieuw autootje kopen zit er helaas niet in, we moeten ook nog een nieuwe ketel aanschaffen en naast ons kavel ligt een interessant stukje grond waar we ook wat voor apart willen houden.

Vanmiddag ook een man over de vloer gehad voor de schotelantenne, internet werkt, de telefoon nog niet, maar het komt allemaal wel, langzaam maar zeker. In één kamer ligt de vloer er al in en het behang is besteld, van de week naambordje voor op de deur bestellen, en zo komt er langzaam maar zeker steeds meer schot in. :)
pi_117044201
Even een praktijkvraagje: mogen lege chipszakken in de gele zak?
  donderdag 20 september 2012 @ 21:58:07 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117044331
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:55 schreef Gwywen het volgende:
Even een praktijkvraagje: mogen lege chipszakken in de gele zak?
Ja er staat een groene punt op, toch?

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:35:52 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117054697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:55 schreef Gwywen het volgende:
Even een praktijkvraagje: mogen lege chipszakken in de gele zak?
Die moeten er zelfs in...
pi_117054792
:r

Alsjeblieft iemand doe die Schwaben een cursus articuleren kado. Alweer vier van het volk aan de lijk gehad vanochtend en ze worden bijna boos als je vraagt of je iets wilt herhalen omdat ze met een snelheid van een miljard woorden per minuut dat ranzige wauweltaaltje praten. :r

En het zijn natuurlijk allemaal Endkunden, geen enkele groothandel aan de lijn gehad. Die snappen het tenminste

Geef mij maar Platt, duuzendmiljard keer makkelijker
pi_117055127
Overigens is het verschil in klantenomgang met Duitsers en Nederlanders wel opmerkelijk. De Duitsers bellen op met alle gegevens die ze maar nodig kunnen hebben bij de hand; ordernummers, klantnummers, Mehrwertsteueridentnummers, machinenummers e.d.

De nederlanders zeggen: "Ik ben piet uit amsterdam zoek maar in je administratie ik heb ooit vier jaar geleden eerder iets van jullie gehad succes met zoeken". En dan boos worden als je het niet kunt vinden.

Dat verschil in mentaliteit valt mij heel erg op, de nederlanders vinden dat wij hen "mogen" leveren en de duitsers "hopen" dat ze bij ons mogen bestellen. Maak ik mij in Nederland ook schuldig aan als ik iets koop hoor, maar dat het zo'n breed verschil is is wel opmerkelijk.

Niet erg duidelijk verwoord denk ik, maar misschien dat het duidelijk is voor de mensen die regelmatig met klanten uit beide landen omgaan?
pi_117056496
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
:r

Alsjeblieft iemand doe die Schwaben een cursus articuleren kado. Alweer vier van het volk aan de lijk gehad vanochtend en ze worden bijna boos als je vraagt of je iets wilt herhalen omdat ze met een snelheid van een miljard woorden per minuut dat ranzige wauweltaaltje praten. :r

En het zijn natuurlijk allemaal Endkunden, geen enkele groothandel aan de lijn gehad. Die snappen het tenminste

Geef mij maar Platt, duuzendmiljard keer makkelijker
Ik vind het Schwäbisch wel mooi, een stuk mooier dan bijvoorbeeld Pfälzisch.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_117056541
Hmm, het klinkt wel mooi, ja, maar niet als je technische gegevens nodig hebt en met geen enkele mogelijkheid kunt verstaan wat hij zegt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:21:29 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117059446
Altijd nog beter dan het ossi koetewaals

quote:
Bordeaux statt Porto – ein Missverständnis aufgrund ihres sächsischen Dialekts hat eine Frau vor Gericht gebracht. Sie verlor einen Rechtsstreit gegen das Reiseunternehmen L´Tur, weil sie sich weigerte, ein versehentlich gebuchtes Flugticket zu bezahlen.
In sächsischem Dialekt hatte die 53-Jährige, die in Stuttgart lebt, am dortigen Flughafen einen Flug nach Porto buchen wollen und stattdessen ein Ticket ins französische Bordeaux bekommen.

Nachdem die Frau Widerspruch gegen die Lastschrift über 294 Euro eingelegt hatte, und das Reisedatum verstrichen war, zog L´Tur vor Gericht, denn das Unternehmen stand wegen des ausstehenden Betrags bei der Fluggesellschaft in der Pflicht. Vor einem Stuttgarter Amtsgericht berichtete die L´Tur-Mitarbeiterin, sie habe zweimal in korrektem Hochdeutsch die Flugroute genannt. Als die Kundin keine Einwände geäußert habe, habe sie den Flug gebucht.

Das Gericht urteilte daraufhin: „Versteht der Empfänger eine undeutlich gesprochene Erklärung falsch, so geht dies grundsätzlich zulasten des Erklärenden.“ Die Buchung der Stuttgarterin war also gültig, das Urteil rechtskräftig.
L´Tur-Sprecherin Nina Meyer sagte der Nachrichtenagentur dpa am Freitag zu dem ungewöhnlichen Fall, man habe auch mit nichts anderem gerechnet. „So etwas haben wir noch nicht erlebt. Ich kann mir ehrlich gesagt auch nicht vorstellen, dass so etwas öfter vorkommt.“
...
Buntes: Bordeaux statt Porto: Auf Sächsisch falsches Flugziel gebucht - weiter lesen auf FOCUS Online: http://www.focus.de/panor(...)ucht_aid_819986.html
Juutentoag, isch mochte noach Booordo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:55:35 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117063102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:47 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vind het Schwäbisch wel mooi, een stuk mooier dan bijvoorbeeld Pfälzisch.
Als je aan een S beginnen denk ik altijd dat ze moeten niesen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_117092767
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja er staat een groene punt op, toch?

[ afbeelding ]
O, dat is een handig geheugensteuntje, dat wist ik niet. :)
(Chipszakken staan volgens mij niet expliciet genoemd op de gele zak, namelijk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 september 2012 @ 11:18:52 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117108693
In principe kan alle plastic in de gele zak/bak :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_117143844
Doen jullie dat echt met 3-4 verschillende prullenbakken in de keuken :?
  zondag 23 september 2012 @ 12:29:19 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117143913
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:27 schreef LoggedIn het volgende:
Doen jullie dat echt met 3-4 verschillende prullenbakken in de keuken :?
Heb er drie in de keuken, met deksel, bio, plastic en restafval, en oud papier en glas in de bijkeuken.
Schroot en oud metaal, grof vuil en bouwafval gaan ook weer apart.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2012 @ 12:30:45 #25
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117143966
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:27 schreef LoggedIn het volgende:
Doen jullie dat echt met 3-4 verschillende prullenbakken in de keuken :?
Wij hebben er 3, restafval, grüne punkt en papier. Voor glas hebben we buiten glaskratten. Bio gaat de tuin in.
  zondag 23 september 2012 @ 12:32:22 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117144039
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Wij hebben er 3, restafval, grüne punkt en papier. Voor glas hebben we buiten glaskratten. Bio gaat de tuin in.
Let op dat je geen gekookte groente, vlees en brood op de composthoop gooit, heb je snel ratten en kom daar maar weer vanaf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2012 @ 12:33:32 #27
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117144085
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let op dat je geen gekookte groente, vlees en brood op de composthoop gooit, heb je snel ratten en kom daar maar weer vanaf.
Als we dat over hebben gaat het inderdaad in de rest-bak..
pi_117144385
Los van de TT wilde ik weten hoeveel van onze landgenoten komende maand weer richting Beieren gaan om het grote Oktoberfest te gaan vieren. Of viert men dit op de eigen wijze en in de eigen stad,streek?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 12:42:03 ]
  zondag 23 september 2012 @ 14:56:28 #29
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117150127
Ik vier het niet.... al lijkt jet me wel leuk om daar eens een paar dagen heen gte gaan (als ik geld over heb.... 9,50 voor een pul bier )
  zondag 23 september 2012 @ 15:01:40 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117150317
quote:
6s.gif Op zondag 23 september 2012 12:41 schreef Iwanius het volgende:
Los van de TT wilde ik weten hoeveel van onze landgenoten komende maand weer richting Beieren gaan om het grote Oktoberfest te gaan vieren. Of viert men dit op de eigen wijze en in de eigen stad,streek?
Het Oktoberfest is gisteren begonnen.
En ik vier dat niet, is meer wat voor de toeristen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 september 2012 @ 15:03:30 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117150383
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:56 schreef gateway het volgende:
Ik vier het niet.... al lijkt jet me wel leuk om daar eens een paar dagen heen gte gaan (als ik geld over heb.... 9,50 voor een pul bier )
Een mass is 1 liter.
Dat is dus minder dan 2 euro voor een NL kroegglas.
Kom daar maar eens om.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 september 2012 @ 15:40:21 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_117152227
net even neer de regiomarkt hier in het dorp geweest. hier zouden producten uit de streek te zien, proeven en te koop zijn.
wat een geitenwollen sokken gebeuren was dat. een paar standjes met veel te dure hapklare brokken.
en een slager met alleen een grilplaat boven een vuurtje met een paar veel te kleine braadworstjes er op. ja bio, dus beter en duurder.
als er nou de fruitboer met een selectie van zijn producten staat en de kaasboer met zelfgemaakte kaas voor een normale prijs dan zou het nog iets zijn.
alleen het middageten waar je voor 5 Euro kon aanschuiven zag er wel redelijk uit. incl de dood gekookte groente.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 23 september 2012 @ 17:00:53 #33
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117156596
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een mass is 1 liter.
Dat is dus minder dan 2 euro voor een NL kroegglas.
Kom daar maar eens om.
ja ok, alleen moet je dan wel doordrinken anders is je bier lauw :(
  zondag 23 september 2012 @ 17:47:46 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117158762
Kan me daar vreselijk aan ergeren, bagger die beter zou zijn omdat het biologisch is. Als beter is en biologisch, vind ik het best, maar onzin met een verlengsnoer vreten ze maar zelf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 september 2012 @ 17:48:40 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117158802
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:00 schreef gateway het volgende:

[..]

ja ok, alleen moet je dan wel doordrinken anders is je bier lauw :(
Oktoberfestbier moet je sowieso niet zo koud drinken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117254281
Sommige mensen moeten überhaupt geen Oktoberfestbier drinken. Zat net naast een kotsende kerel in de S-Bahn. Genoeg Wies'n voor mij. Maar het wordt eerst nog veel erger.
  woensdag 26 september 2012 @ 15:40:33 #37
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_117275343
Ondertussen wonen we sinds een weekje in Kellinghusen, 50km boven Hamburg en het bevalt ons prima. Tot nu toe missen we Hamburg nog niet :)

Het huis is ook goed uitgerust en in bijna iedere kamer hebben we een telefoonaansluiting, tenminste, als de TAE kabels in de meterkast een TAE stekkertje krijgen want die zijn afgeknipt :{
Ik heb drie binnenkomende leidingen voor telefoon. Ik heb ook drie leidingen die in het huis zijn verdeeld. Als ik dus 1 leiding op 1 vd binnenkomende leidingen aansluit, dan zou 1 of meerdere kamers moeten zijn voorzien van een telefoonaansluiting. Dat wil ik gaan gebruiken want nu staat de EasyBox van Vodafone + telefoon in de meterkast en dat vind ik niet echt handig.
Nu heb ik 3 TAE stekkers gekocht, maar vooralsnog kom ik daar niet echt mee verder.
De afgeknipte kabels hebben 8 aders en wat ik al heb uitgevonden is dat ik er eigenlijk maar 2 nodig heb, rood & blauw, en die moeten op nr 1 en 2 in de stekker (volgorde zou niks moeten uitmaken). Maar dat werkt dus niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hier was maandag nog iemand van de Telekom en die meende dat ik alles goed had aangesloten in de stekkers maar ja, wrom doet ie het dan niet :D
Ik denk bijv dat ik de aders niet direct in de stekker moet steken maar eerst moet "löten"? Of is dat niet nodig?

En anders moet ik de buren maar eens gaan vervelen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 17:42:59 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117280232
O daar moet je qltel voor hebben maar die is er effe niet :D Zal hem vragen of hij je vanavond laat of anders morgenochtend even op weg kan helpen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 september 2012 @ 19:41:00 #39
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117284672
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:42 schreef Rewimo het volgende:
O daar moet je qltel voor hebben maar die is er effe niet :D Zal hem vragen of hij je vanavond laat of anders morgenochtend even op weg kan helpen :)
Alsof ik verstand heb van TAE-stekkers.. 8)7
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 19:59:16 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117285531
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:41 schreef qltel het volgende:
Alsof ik verstand heb van TAE-stekkers.. 8)7
Hee, jij bent van de elektronica :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 september 2012 @ 20:02:39 #41
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_117285742
Het liefst had ik ergens een reeks fotos waarin alles werd getoond of n filmpje, maar ik kan niks vinden :(
In principe moet het makkelijk zijn. Misschien dat ik de boel echt moet solderen... of ik open eens een TAE stekker die het wel doet.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:34:53 #42
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117330785
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:02 schreef RonB79 het volgende:
Het liefst had ik ergens een reeks fotos waarin alles werd getoond of n filmpje, maar ik kan niks vinden :(
In principe moet het makkelijk zijn. Misschien dat ik de boel echt moet solderen... of ik open eens een TAE stekker die het wel doet.
heb je hier wat aan? http://www3.westfalia.de/static/Telefonstecker.4981.0.html
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:42:42 #43
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_117344495
quote:
Hmm nee ik denk het niet. Het gaat mij er voornamelijk om of ik de aders gewoon kan vastklemmen in de klemmetjes of dat ik de uiteinden vd aders eerst moet solderen.
Ik heb trouwens andere kleuren die uit mn kabel komen VS degene die op het plaatje in jouw link staan :D Ik dacht dat ik rood, blauw, grijs, bruin, 2x wit en nog twee kleurtjes heb. Ik zou dan rood en blauw moeten gebruiken. Hoop ik :)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 11:24:12 #44
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117345732
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:42 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Hmm nee ik denk het niet. Het gaat mij er voornamelijk om of ik de aders gewoon kan vastklemmen in de klemmetjes of dat ik de uiteinden vd aders eerst moet solderen.
Ik heb trouwens andere kleuren die uit mn kabel komen VS degene die op het plaatje in jouw link staan :D Ik dacht dat ik rood, blauw, grijs, bruin, 2x wit en nog twee kleurtjes heb. Ik zou dan rood en blauw moeten gebruiken. Hoop ik :)
Wat voor klemmetjes zijn dat? Normaal hoef je ze niet te solderen, maar zet je ze vast onder een schroefje. Maar zoals gezegd, ik heb er weinig ervaring mee, de enige TAE in ons huis zit tussen de ISRA en het modem. de rest is uitgevoerd met RJ-11 of Nederlandse telefoonstekkers.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:36:24 #45
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_117348035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:24 schreef qltel het volgende:

[..]

Wat voor klemmetjes zijn dat? Normaal hoef je ze niet te solderen, maar zet je ze vast onder een schroefje. Maar zoals gezegd, ik heb er weinig ervaring mee, de enige TAE in ons huis zit tussen de ISRA en het modem. de rest is uitgevoerd met RJ-11 of Nederlandse telefoonstekkers.
Helaas geen schroefjes hier, maar zes pinnetjes, 2 rijtjes van 3 die tegenover elkaar staan. Draad moet dan ertussen en dan moet je die pinnen naar elkaar drukken zodat t draadje vast komt te zitten.
Ik ga nog maar eens Googlen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:42:04 #46
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117348239
We zijn vanochtend bij Stadt Emmerich geweest ivm een bouwvergunning aanvraag voor een Wintergarten.

Wat blijkt: ons grondstuk is opgedeeld in 5 afzonderlijke delen, die vroeger allemaal van een andere eigenaar waren. Per afzonderlijke deel moet er een bouwbestemming op zijn. Slechts 3 van de 5 hebben dit.

Om een bouwbestemming te krijgen, moeten de grondstukken "verenigd" worden. Hiervoor moet je naar het kadaster en de notaris, maar pas nadat een erkend ingenieur diverse metingen heeft verricht en hiervan een officiëel document heeft gemaakt.
(Geschatte kosten: ¤ 1.500 - 2.000).

Dan moet er vergunning/ toestemming gevraagd worden omdat het huis onder "Denkmahlschutz" valt.

En dan moet de gewone bouwvergunning nog aangevraagd worden, inclusief een volledige tekening van een erkend architect.

Ik denk dat we er maar van afzien. 8)7 :o
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:57:47 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117348696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:42 schreef phluphy het volgende:
We zijn vanochtend bij Stadt Emmerich geweest ivm een bouwvergunning aanvraag voor een Wintergarten.

Wat blijkt: ons grondstuk is opgedeeld in 5 afzonderlijke delen, die vroeger allemaal van een andere eigenaar waren. Per afzonderlijke deel moet er een bouwbestemming op zijn. Slechts 3 van de 5 hebben dit.

Om een bouwbestemming te krijgen, moeten de grondstukken "verenigd" worden. Hiervoor moet je naar het kadaster en de notaris, maar pas nadat een erkend ingenieur diverse metingen heeft verricht en hiervan een officiëel document heeft gemaakt.
(Geschatte kosten: ¤ 1.500 - 2.000).

Dan moet er vergunning/ toestemming gevraagd worden omdat het huis onder "Denkmahlschutz" valt.

En dan moet de gewone bouwvergunning nog aangevraagd worden, inclusief een volledige tekening van een erkend architect.

Ik denk dat we er maar van afzien. 8)7 :o
Heerlijk om te zien hoe je al in het Duits denkt terwijl je dit schreef
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 13:01:56 #48
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117348849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:36 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Helaas geen schroefjes hier, maar zes pinnetjes, 2 rijtjes van 3 die tegenover elkaar staan. Draad moet dan ertussen en dan moet je die pinnen naar elkaar drukken zodat t draadje vast komt te zitten.
Ik ga nog maar eens Googlen.
Klinkt als iets wat je niet moet solderen. Als je die pennetjes naar elkaar drukt, dan is het de bedoeling dat de draad "indeukt". Als de draden vertint zijn gaat dit niet meer.
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:05:07 #49
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117351422
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk om te zien hoe je al in het Duits denkt terwijl je dit schreef
En dan te bedenken dat ik die eerste zin 4 keer herschreven heb, omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. :D

Maar 'grondstuk' is toch gewoon goed?
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:15:54 #50
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117354128
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik die eerste zin 4 keer herschreven heb, omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. :D

Maar 'grondstuk' is toch gewoon goed?
Ja hoor, ik zie er overigens ook geen duits denkwerk in hoor.
pi_117354426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik die eerste zin 4 keer herschreven heb, omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. :D

Maar 'grondstuk' is toch gewoon goed?
Grondstuk is een nederlands woord ja, maar het is niet erg gebruikelijk om dat zo aan te duiden.

Ik had er zelf ook erg veel last van toen ik naar Nederland verhuisde en er achter kwam dat de nederlandse woorden die enorm op de duitse leken niet altijd hetzelfde gebruikt werden.

Mijn halve familie in Duitsland maakt deze fout nog steeds, evenals bijvoorbeeld schlimm -> slim e.d.

Het kan dus wel, maar is niet gangbaar
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:50:27 #52
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117355289
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]
Het kan dus wel, maar is niet gangbaar
Ik zit in de architectuur en grondstuk komt regelmatig voor hoor, gangbaar dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..

evenals bijvoorbeeld schlimm -> slim e.d.

Thijs heeft gesmeerd met ranja bij oma thuis: "Och, dat is toch niet zo schlimm?"
"Nee", zegt oma, "dat is inderdaad behoorlijk dom!"
_O-

Heerlijk.

Ik moet erkennen dat ik mezelf redelijk vaak schuldig maak aan taalvermenging (als dat woord bestaat). Soms weet ik gewoon Nederlands of Duitse woorden niet meer en pak dan de andere (taal)versie maar.
pi_117355513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zit in de architectuur en grondstuk komt regelmatig voor hoor, gangbaar dus.

En ik zit niet in de architectuur en hoor het woord bijna nooit, terwijl er vaak genoeg over stukken land word/t gesproken. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk is het redelijk gangbaar. Maar o.a. ikzelf gebruik véél eerder erf, stukje grond o.i.d.

quote:
[..]

Thijs heeft gesmeerd met ranja bij oma thuis: "Och, dat is toch niet zo schlimm?"
"Nee", zegt oma, "dat is inderdaad behoorlijk dom!"
_O-

Heerlijk.

Ik moet erkennen dat ik mezelf redelijk vaak schuldig maak aan taalvermenging (als dat woord bestaat). Soms weet ik gewoon Nederlands of Duitse woorden niet meer en pak dan de andere (taal)versie maar.
Onze tandarts heeft dat ook heel erg, die is met dochtertje naar nederland gegaan omdat hij daar geen werk kon vinden. Hij doet heel erg zijn best om het goed te gebruiken, maar het blijft verrekte lastig. Zoals hij het laatst zei: gewoon de talen mengen en van beide talen het beste gebruiken werkt het prettigst.

Het praat voor mijzelf heerlijk met kennissen uit de grensstreek, mensen die Platt praten en de vele nederlandse boeren in de Wesermarsch die ik wel eens spreek.

Je hebt een veeeeel grotere woordenschat, beste van beide werelden.
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:12:58 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117358864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik die eerste zin 4 keer herschreven heb, omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. :D

Maar 'grondstuk' is toch gewoon goed?
Perceel? Kavel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:25:27 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117361659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zit in de architectuur en grondstuk komt regelmatig voor hoor, gangbaar dus.

[..]

Thijs heeft gesmeerd met ranja bij oma thuis: "Och, dat is toch niet zo schlimm?"
"Nee", zegt oma, "dat is inderdaad behoorlijk dom!"
_O-

Heerlijk.

Ik moet erkennen dat ik mezelf redelijk vaak schuldig maak aan taalvermenging (als dat woord bestaat). Soms weet ik gewoon Nederlands of Duitse woorden niet meer en pak dan de andere (taal)versie maar.
:?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:10:22 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_117363334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:36 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Helaas geen schroefjes hier, maar zes pinnetjes, 2 rijtjes van 3 die tegenover elkaar staan. Draad moet dan ertussen en dan moet je die pinnen naar elkaar drukken zodat t draadje vast komt te zitten.
Ik ga nog maar eens Googlen.
waarschijnlijk moet je de pinnen niet verbuigen maar de kabel er tussen in klemmen/snijden.
maak er eens een foto van.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:11:43 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117363407
Ik haal altijd boodschappen inladen en Botschaften einladen door elkaar w/
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:16:06 #58
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117363634
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Perceel? Kavel?
Nu je het zegt. Die zijn wel meer gebruikelijk. :Y

Overigens hoor je ook nog wel spreken over "ons stuk grond". Maar "grondstuk" inderdaad minder.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:18:20 #59
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117363738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:55 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]
-knip-

Je hebt een veeeeel grotere woordenschat, beste van beide werelden.
Dat is ook niet zo moeilijk, wanneer je bedenkt dat het Duits voor alles een eigen woord heeft/maakt, om dubbele betekenis te voorkomen.

En nee, ik ken ze niet allemaal. Nog niet de helft denk ik. :P
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:09:55 #60
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117365908
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

:?
Ja, of gemorst....wat je wil.
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:26:04 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_117366553
kreeg laatst het verzoek om das Seil mee te nemen. kijk rond en zie nergens een stuk zeil liggen.
werd dus een stuk touw bedoelt.
altijd leuk dit soort dingen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_117366583
Goeienavond allemaal..

Even ontopic nu :)
T onderwerp is stroom toch?

Afgelopen winter was er een discussie over energie. Ik vertelde toen dat wij in ons nieuwbouwhuis, gereed aug. 2011, een rotex Luftwärmepumpe heb laten installeren. Dit is een soort omgekeerde airco, maar dan anders. Kortom, gebruikt allen stroom,. geen gas, Öl of hout.
Dat in combinatie met een zonneboiler voor t warme water.
Hiervoor aparte stroomteller, want subsidie en subsidie is leuk en welkom.

Inmiddels 12 maanden in het huis gewoond,
Stroomkosten verwarming en warm water... *tromgeroffel* ¤ 32,00 per maand !!!
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:49:03 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_117367582
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:26 schreef pieter.m het volgende:
Goeienavond allemaal..

Even ontopic nu :)
T onderwerp is stroom toch?

Afgelopen winter was er een discussie over energie. Ik vertelde toen dat wij in ons nieuwbouwhuis, gereed aug. 2011, een rotex Luftwärmepumpe heb laten installeren. Dit is een soort omgekeerde airco, maar dan anders. Kortom, gebruikt allen stroom,. geen gas, Öl of hout.
Dat in combinatie met een zonneboiler voor t warme water.
Hiervoor aparte stroomteller, want subsidie en subsidie is leuk en welkom.

Inmiddels 12 maanden in het huis gewoond,
Stroomkosten verwarming en warm water... *tromgeroffel* ¤ 32,00 per maand !!!
kan deze installatie ook in de winter genoeg warmte leveren zonder de zonneboiler.
de zonneboiler zal hier een grote uitdaging zijn om te plaatsen ivm geen leidingwerk naar de zolder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:15:41 #64
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117397818
Tijdens de speurtocht naar een nieuwe motor voor mjn man hebben we vandaag rondgereden in de buurt van Kempen (tussen Krefeld en Venlo). Dat is ook best een mooie omgeving, zeg, nooit geweten! :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_117437826
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:26 schreef pieter.m het volgende:
Goeienavond allemaal..

Even ontopic nu :)
T onderwerp is stroom toch?

Afgelopen winter was er een discussie over energie. Ik vertelde toen dat wij in ons nieuwbouwhuis, gereed aug. 2011, een rotex Luftwärmepumpe heb laten installeren. Dit is een soort omgekeerde airco, maar dan anders. Kortom, gebruikt allen stroom,. geen gas, Öl of hout.
Dat in combinatie met een zonneboiler voor t warme water.
Hiervoor aparte stroomteller, want subsidie en subsidie is leuk en welkom.

Inmiddels 12 maanden in het huis gewoond,
Stroomkosten verwarming en warm water... *tromgeroffel* ¤ 32,00 per maand !!!
Wij moeten binnen nu en twee jaar onze ketel vervangen en ik wil graag een milieuvriendelijk alternatief dat nog te betalen is ook, dus als je me zou willen vertellen wat dit systeem je heeft gekost (per PM als je dat liever doet) houd ik me aanbevolen :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 11:32:56 #66
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117458478
pffff..... hysterische duitse turkse vrouwen :{ :X
Ik heb op kleinanzeigen van ebay de complete kinderkamer, een kinderwagen en nog wat spullen te koop staan.
Belt er een, volgens mij, turkse mevrouw op die me, in zeer gebrekkig duits, vraagt of alle meubeltjes nog te koop zijn.
Tot dusver goed, kon het nog enigszins verstaan.
begint ze me opeens allerlei vragen te stellen, wat alles los kost, wat het samen kost en weet ik veel allemaal wat. Ik heb maar verschillende combinaties met prijzen genoemd, ook de prijzen per meubel.
Begreep ik er uiteindelijk uit dat de vraag was waar we woonden, hoe ver het van Düsseldorf was en of ik het ook allemaal kon komen brengen, ze had geen auto. Ik denk wtf... :?
Als ik van elke zin 2 woorden begreep is het veel. Kon haar bedoelingen er nog uit halen, maar man dit is geen doen. Ik spreek redelijk duits dacht ik, maar als er zo'n hysterische turkse huisvrouw in het half duits-turks tegen me begint te raaskallen wordt het best lastig communiceren.
Als ik het nu goed begrepen heb, na het 4e telefoongesprek binnen een kwartier, heeft ze nu een vriendin geregeld met auto, wil ze het bed en commode voor 150 euro komen ophalen(terwijl ik constant 175 euro heb gezegd dat ik ervoor wil hebben). En woensdag willen ze langs komen, dan zijn ze vrij namelijk. Ik niet, dat probeer ik haar dus duidelijk te maken, maar ze komen woensdag langs... :? :|W
  maandag 1 oktober 2012 @ 13:08:03 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117461442
Turken kunnen uitstekend onderhandelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2012 @ 13:31:17 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117462077
Maar slecht luisteren :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:21:56 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117463720
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Turken kunnen uitstekend onderhandelen
Deze blijkbaar niet, want als ze denken dat ze het voor ¤150 wel meekrijgen hebben ze het verkeerd.

Inmiddels heeft zich nog een kandidaat gemeld, die wel fatsoenlijk duits kan. Daar gaat dus mijn voorkeur al naar uit :@
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:34:17 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117464081
Wordt er een beetje moe van, nu al voor de 7e keer de hth (hysterische turkse huisvrouw) aan de telefoon gehad. Of ik hem alsjeblieft niet wil verkopen aan iemand anders...
Net ook even haar "buurman" aan de telefoon gehad, die kon iets beter duits. |:(
Dat viel best tegen eigenlijk, maar dat ging nog net. Die begreep tenminste wel de prijs en hij legt het daar uit en belt vanavond terug. :?
pi_117464118
Godsamme ben je lekker mee
ijs_beer fan!
pi_117464191
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Turken kunnen uitstekend onderhandelen
Dit is waar. Ze bellen hier vaak op in de hoop goedkope autoonderdelen te kunnen kopen. Zijnde een bedrijf in de agrarische sector, dat kunnen we natuurlijk nooit verkopen.

Maar stug blijven volhouden, soms rustig een kwartier tot een half uur en maar proberen of wij niet voor hem willen uitzoeken waar hij het wel kan kopen. Oh en of we dan namens hem willen opbellen om als bedrijf meer korting te krijgen. Hm. Nope.

Maar de hoorn op de haak gooien is dan weer klantonvriendelijk :r
pi_117476751
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 20:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wij moeten binnen nu en twee jaar onze ketel vervangen en ik wil graag een milieuvriendelijk alternatief dat nog te betalen is ook, dus als je me zou willen vertellen wat dit systeem je heeft gekost (per PM als je dat liever doet) houd ik me aanbevolen :)
De juiste prijs kan ik niet geven, omdat ik m niet weet. Deze verwarming was een meerprijs van 7500 euro bij onze nieuwbouw.
Hierin was inbegrepen de aanleg van vloerverwarming.

Zonneboilers zijn trouwens los van dit systeem al enorm goede investeringen.
Voor een goede en goedkope zonneboiler www.hrsolar.nl
pi_117490044
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:34 schreef ueberduitser het volgende:
Wordt er een beetje moe van, nu al voor de 7e keer de hth (hysterische turkse huisvrouw) aan de telefoon gehad. Of ik hem alsjeblieft niet wil verkopen aan iemand anders...
Net ook even haar "buurman" aan de telefoon gehad, die kon iets beter duits. |:(
Dat viel best tegen eigenlijk, maar dat ging nog net. Die begreep tenminste wel de prijs en hij legt het daar uit en belt vanavond terug. :?
Ik had al lang gezegt dat het hele spul inmiddels als geheel verkocht was!

Mijn moeder had het andersom, zag een tvkast,salontafel, eettafel met 6 stoelen en een dressoir staan op marktplaats, voor 400 euro. Echt in nieuwstaat dus mn moeder mail dat ze graag wilde komen kijken en het spul voor die 400 euro wel wilde hebben als het er in het echt net zo goed uit zag.
Zaterdag afspraak gemaakt voor dinsdagavond, belt de verkoopster maandagavond op: ja, het kon helaas niet doorgaan, haar man was erg boos geworden toen ze vertelde dat ze de inboedel had verkocht, hij wilde het niet verkopen want het was amper een jaar oud!
  Milf maandag 1 oktober 2012 @ 23:56:18 #75
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_117491216
Ik heb eindelijk een nieuwe ketel besteld. Het is een Calenta en het wordt weer warm in huis :+
Hopelijk kan straks mijn voorschot naar beneden. Ik betaal nu 200 per maand. Ik zou ook graag willen overstappen van energieleverancier, maar om eerlijk te zijn.... ik snap er geen hol van. Mijn Duits is nog niet sterk genoeg. :@ Jaja ik weet...ik zou eigenlijk naar les moeten. Geen geld, geen oppas, etc. Verzin wat smoesjes en je hebt de mijne.

Anyhow. De ketel wordt ook geplaatst door een Nederlands bedrijf (ja het is een Duitse ketel) en scheelt nogal wat euro's. Hij heeft genoeg Duitse klanten die bij hem bestellen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:46:04 #76
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117502545
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:56 schreef nikky het volgende:
Ik heb eindelijk een nieuwe ketel besteld. Het is een Calenta en het wordt weer warm in huis :+
Hopelijk kan straks mijn voorschot naar beneden. Ik betaal nu 200 per maand. Ik zou ook graag willen overstappen van energieleverancier, maar om eerlijk te zijn.... ik snap er geen hol van. Mijn Duits is nog niet sterk genoeg. :@ Jaja ik weet...ik zou eigenlijk naar les moeten. Geen geld, geen oppas, etc. Verzin wat smoesjes en je hebt de mijne.

Anyhow. De ketel wordt ook geplaatst door een Nederlands bedrijf (ja het is een Duitse ketel) en scheelt nogal wat euro's. Hij heeft genoeg Duitse klanten die bij hem bestellen.
nikky! volgens mij zijn er vergelijkingsites.... maar wel goed op de kleine lettertjes letten! wij zijn toen gewoon naar het kantoor van de huidige leverancier gegaan en hebben nu een 2 jarig contract met vaste prijzen. kregen gelijk weer een hoop geld terug *O* *O*
  Milf dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:13:43 #77
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_117518394
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:46 schreef gateway het volgende:

[..]

nikky! volgens mij zijn er vergelijkingsites.... maar wel goed op de kleine lettertjes letten! wij zijn toen gewoon naar het kantoor van de huidige leverancier gegaan en hebben nu een 2 jarig contract met vaste prijzen. kregen gelijk weer een hoop geld terug *O* *O*
Dat is het hem he? ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:16:39 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117518540
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:56 schreef nikky het volgende:
Mijn Duits is nog niet sterk genoeg. :@ Jaja ik weet...ik zou eigenlijk naar les moeten. Geen geld, geen oppas, etc. Verzin wat smoesjes en je hebt de mijne.


Neem een baantje in een Duits bedrijf, dan moet je wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:18:46 #79
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_117518655
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem een baantje in een Duits bedrijf, dan moet je wel
Ik zit in een gebied met een hoge werkloosheid (omgeving Leer) en ik krijg daar niet zoveel betaald als dat ik nu heb. Aangezien ik alleen ben met mijn dochter, ga ik mijn vaste aanstelling in NL nog even niet opzeggen ;). Misschien in de toekomst, maar op dit moment zeker niet.
De buurman gaat mij trouwens wat Duits leren, voorwaarde is dat ik hem Engels leer. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:21:24 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117518790
Dat kan ook, of wordt lid van een vereniging, je woont in Duitsland, maak er dan ook deel van uit,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117523909
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:32 schreef ueberduitser het volgende:
pffff..... hysterische duitse turkse vrouwen :{ :X
Ik heb op kleinanzeigen van ebay de complete kinderkamer, een kinderwagen en nog wat spullen te koop staan.
Belt er een, volgens mij, turkse mevrouw op die me, in zeer gebrekkig duits, vraagt of alle meubeltjes nog te koop zijn.
Tot dusver goed, kon het nog enigszins verstaan.
begint ze me opeens allerlei vragen te stellen, wat alles los kost, wat het samen kost en weet ik veel allemaal wat. Ik heb maar verschillende combinaties met prijzen genoemd, ook de prijzen per meubel.
Begreep ik er uiteindelijk uit dat de vraag was waar we woonden, hoe ver het van Düsseldorf was en of ik het ook allemaal kon komen brengen, ze had geen auto. Ik denk wtf... :?
Als ik van elke zin 2 woorden begreep is het veel. Kon haar bedoelingen er nog uit halen, maar man dit is geen doen. Ik spreek redelijk duits dacht ik, maar als er zo'n hysterische turkse huisvrouw in het half duits-turks tegen me begint te raaskallen wordt het best lastig communiceren.
Als ik het nu goed begrepen heb, na het 4e telefoongesprek binnen een kwartier, heeft ze nu een vriendin geregeld met auto, wil ze het bed en commode voor 150 euro komen ophalen(terwijl ik constant 175 euro heb gezegd dat ik ervoor wil hebben). En woensdag willen ze langs komen, dan zijn ze vrij namelijk. Ik niet, dat probeer ik haar dus duidelijk te maken, maar ze komen woensdag langs... :? :|W
HAHA was jij dat?
Die gesprekken van jou waren een hit op WDR-2
echt, we lagen krom!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:51:25 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117524186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:47 schreef pieter.m het volgende:

[..]

HAHA was jij dat?
Die gesprekken van jou waren een hit op WDR-2
echt, we lagen krom!
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:16:12 #83
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117525833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:47 schreef pieter.m het volgende:

[..]

HAHA was jij dat?
Die gesprekken van jou waren een hit op WDR-2
echt, we lagen krom!
Je zou het bijna denken ja.
pi_117544227
Weet iemand een kroeg in Berlijn die Eredivisie Live heeft?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:51:43 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117551801
Je zou cafe mokum kunnen vragen?
http://www.yelp.nl/biz/mokum-berlin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:17:06 #86
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_117557140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:10 schreef z80 het volgende:

[..]

waarschijnlijk moet je de pinnen niet verbuigen maar de kabel er tussen in klemmen/snijden.
maak er eens een foto van.
Nou, ik heb geprobeerd n fatsoenlijke foto te maken maar het resultaat is niet om aan te zien. Onscherp als ik de klemmetjes van dichtbij fotografeer en niet goed te zien wanneer t van veraf is :/

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de klemmen gebogen moeten worden, want het kabeltje dat erin moet is misschien maar 40% van de totale breedte van de klem/pin.

Ik ga maar eens proberen om alle kabels aan te sluiten ipv alleen rood/blauw. Eens kijken wat dat gaat opleveren.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:54:27 #87
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_117562232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:17 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Nou, ik heb geprobeerd n fatsoenlijke foto te maken maar het resultaat is niet om aan te zien. Onscherp als ik de klemmetjes van dichtbij fotografeer en niet goed te zien wanneer t van veraf is :/

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de klemmen gebogen moeten worden, want het kabeltje dat erin moet is misschien maar 40% van de totale breedte van de klem/pin.

Ik ga maar eens proberen om alle kabels aan te sluiten ipv alleen rood/blauw. Eens kijken wat dat gaat opleveren.
Nee dat is onzin wat ik zeg. Ik hoef niet alle kabels aan te sluiten in de stekker. Want de stekker uit de TAE-doos naar de EasyBox gebruikt ook slechts 2 vd 6 pinnetjes.

Volgens mij moet ik gaan solderen want dat heb ik al een paar keer gelezen nu. Kwakje soldeersel aan het uiteinde vd kabel en dan klemmen. Of volgens mij zelfs vastsolderen aan het klemmetje.
pi_117593413
Beste mensen,

Misschien is het een rare vraag. Maar hoe schatten jullie kansen van iemand die hbo( technsiche informatica ) af heeft gemaakt en van plan is in Duitsland te gaan werken ? Hoe zit het met diplomawaardering ? Wat zijn de kansen voor ict'ers ?


En nu nog een rare vraag, wat moet je eigenlijk minimaal verdienen om in het grensgebied een huisje te kunnen kopen ? Als we het over gemiddelde huisprijs hebben :)


Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Bericht 32% gewijzigd door trOnk12 op 04-10-2012 17:14:09 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:16:01 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117593832
http://www.heise.de/jobs/karriere-professionals-2650.html

Met HBO informatica ben je een Diplom Ingenieur Informatik (Dipl Ing) en dat is een mooie titel om te hebben. Je kans op een baan is redelijk groot als je
A. Duits spreekt en schrijft
B. Bereid bent naar Zuid Duitsland te gaan.

Ik kan je het verder alleen maar aanraden te vertrekken. Als je een paar jaar in het Buitenland hebt gewerkt kijk je heel anders tegen de wereld aan.

http://www.stepstone.de/5(...)9a-868e-da35ff691959
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117594139
Ik ben zeer zeker bereid om in zuid-duitsland te gaan werken. Echter is dipl. ing. niet een beschermd titel die alleen duitsers mogen gebruiken ? :) Helaas moet ik nog wat aan mijn Duits doen, maar kom ik niet aan een baan waar engels gesproken wordt ?:)
pi_117594358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:26 schreef trOnk12 het volgende:
Ik ben zeer zeker bereid om in zuid-duitsland te gaan werken. Echter is dipl. ing. niet een beschermd titel die alleen duitsers mogen gebruiken ? :) Helaas moet ik nog wat aan mijn Duits doen, maar kom ik niet aan een baan waar engels gesproken wordt ?:)
http://www.bmwfj.gv.at/be(...)plomanerkennung.aspx
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:37:12 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117594482
Dipl Ing FH is het trouwens, Fach Hochschule.
Werk hard aan je Duits, in Duitsland wordt Duits gesproken. Slechts bij multinationals heb je kans met Engels. Doe een intensieve taalcursus van een paar maanden en de rest pik je vanzelf op, men neemt je niet kwalijk dat je wat fouten maakt, en een Nederlands accent is sowieso schattig. Als je redelijk Duits spreekt maar ook Engels, Nederlands (en mogelijk nog een andere taal) heb je sowieso een voordeel. Meeste Duitsers spreken maar matig Engels en verder nauwelijks hun vreemde talen (Hoewel oudere oostduitsers weer Russisch spreken)
Ik heb veel plezier van mijn talen, en mijn zus nog meer, die spreekt behalve Nederlands en Duits, ook nog Russisch, Kroatisch, Frans en Engels.
Duitse bedrijven exporteren veel, dus als je talen spreekt en niet bang bent fouten te maken en gewoon communiceert heb je voordelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:38:56 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117594532
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117594786
Ik spreek vloeiend Pools ,omdat mijn ouders van poolse oorsprong zijn :) En als ik je vragen mag, wordt fachhochschule ing. niet minder gezien als een "gewone" dipl.ing en is het dan ook mooi om zo'n titel te hebben ? :) Ik ga jullie verder niet lastig vallen ! :)

[ Bericht 34% gewijzigd door trOnk12 op 04-10-2012 18:00:32 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:02:13 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117595136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:48 schreef trOnk12 het volgende:
Ik spreek vloeiend Pools ,omdat mijn ouders van poolse oorsprong zijn :) En als ik je vragen mag, wordt fachhochschule ing. niet minder gezien als een "gewone" dipl.ing ?
Een HBO informatica is ook geen Uni Informatica. Maar wat je titel is, is na een paar jaar niet meer zo belangrijk als je Berufserfahrung. Begin met het opbouwen van een stevig CV.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117646895
Ik zie in de post hierboven CV staan, lees de rest niet en denk meteen aan mijn ketel :@

Enfin, meteen een mooi bruggetje naar de stand van zaken.
Situatie: ketel op olie uit de tijd van de paardentram en de Titanic, moet nodig vervangen worden dus.
Houtpelletketel gaan we toch maar niet doen, aanschafkosten te hoog en besparing op lange termijn te onzeker. Dan liever tzt het dak vol zonnepanelen, als we toch milieubewust willen gaan doen.
Het systeem van pieter.m lijkt me iets te gecompliceerd voor een wat oudere bestaande woning.
Het zal dus wel gas worden, dan kan ik ook lekker op gas gaan koken, want keramisch daar kan ik toch maar moeilijk aan wennen.

Ondertussen satelliet [edit] schotel [/edit] laten plaatsen, receiver erbij gekocht waar geen NL zenders bij zaten want de smartcard daarvoor moesten we in NL kopen en vandaag te horen gekregen dat dat niet kan, want dan hadden we wel een speciale receiver moeten kopen die Kanaaldigitaal-compatible is. Toen hebben mijn man en ik allebei een serie hele lelijke woorden uitgestoten, want de receiver die we nu hebben was niet bepaald goedkoop en zegel verbroken (die man van de schotel installeerde het ding hoogstpersoonlijk bij ons thuis) dus waarschijnlijk niet terug te nemen.

Hoe hebben jullie TV geregeld, is nu mijn vraag. NL zenders, BBC en zo. (We hebben wel een schotel met 2 koppen, is dat voldoende).
pi_117648249
Ik heb een 4 kops schotel met een vu+ duo, waarmee ik 2 tuners heb in 1 apparaat. Via de webinterface kunnen we in het hele huis tv kijken. Ideaal dus. Die tuner kostte me 250 euro (kloonvan marktplaats). Hij is zelf nog geschikt voor canal digitaal. Maar eh, als je een ding wilt dat perfect werkt als je hem uitpakt, is het niks voor je.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:43:56 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117652012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:17 schreef Gwywen het volgende:

-knip-

Het zal dus wel gas worden, dan kan ik ook lekker op gas gaan koken, want keramisch daar kan ik toch maar moeilijk aan wennen.

-knip-.
Keramisch is een drama. Daarom koken wij nu op een inductieplaat. Voordeel t.o.v. gas: makkelijker schoon te maken.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 oktober 2012 @ 08:49:20 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117652290
Wij hebben een schotel met 4 koppen in combinatie met Dreamboxen, maar dat kan qltel véél beter uitleggen dan ik.

Koken doen wij ook op inductie, bevalt uitstekend, veel fijner dan keramisch (dat hadden we hiervoor). Het is zeer goed te regelen en de plaat wordt niet heet, zoals bij keramische kookplaten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:04:13 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117652380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:48 schreef trOnk12 het volgende:
Ik spreek vloeiend Pools ,omdat mijn ouders van poolse oorsprong zijn :) En als ik je vragen mag, wordt fachhochschule ing. niet minder gezien als een "gewone" dipl.ing en is het dan ook mooi om zo'n titel te hebben ? :) Ik ga jullie verder niet lastig vallen ! :)
Er zijn heel veel Amerikaanse bedrijven die zoeken naar meertalige (incl. Duits) werknemers. Duitsland is de markt waarop zij beginnen voet aan de grond te krijgen op het Europese vaste land. Dat zorgt voor veel Engelse taal (intern), beetje Duits (client facing) en beetje aanvullende talen (client facing). Bovendien veel vrijheid in je werk en weinig regels, want je bent de flexibele groeimarkt. Duitsers willen die banen niet, veel te onzeker! Dus het salaris is zonder problemen 2x zo hoog als normaal.

Bij dit soort bedrijven is titel van nul belang

Ing is in Duitsland goed... Minder dan ir maar wordt wel als serieuze studie gezien.

Ook bij Duitse multinationals heb je geen kans zonder Duits.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:45:54 #101
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117654413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben een schotel met 4 koppen in combinatie met Dreamboxen, maar dat kan qltel véél beter uitleggen dan ik.
Naah, er staat nog 1 dreambox in de slaapkamer, de andere 2 zijn VU+ Duo.

Ze vormen allemaal 1 groot netwerk en gebruiken allemaal 1 Canal digitaal kaartje. En we kunnen op alle TV's in het huis kijken naar opnamen van de harddisken van alle ontvangers. En we hebben 2 schotels met beide 4 quatro-koppen. Het is wat ingewikkeld, maar het werkt allemaal prima. :+
pi_117655179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou cafe mokum kunnen vragen?
http://www.yelp.nl/biz/mokum-berlin
Thanks, kreeg hetzelfde antwoord in het Berlijn topic, dus ik krijg weer een beetje hoop :)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:27:27 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_117665253
hier draait een dreambox met 1 sat en 1 dvb-t ontvanger.
digitene smartkaard er in en gaan.
koken doe ik op inductie de keramische kookplaat die er in zat heb ik na een paar maanden de deur uit gegooid. kon er echt niet mee koken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_117668981
We hebben vanmorgen (toen we afgekoeld waren :@) Canal Digitaal gebeld (sorry voor de verschrikkelijk verkeerde spelling in m'n vorige post) en het schijnt volgens hen wel te kunnen. Dus wij vanmiddag naar een officiële Canal Digitaal dealer en een kaart gekocht, zojuist geïnstalleerd en hopelijk op tijd beeld om straks Koefnoen te kunnen kijken, want dat heb ik vorige week ook al gemist }:|

Volgende week komt er een man voor de ketel, ik hoop dat hij een beetje gunstige offerte kan maken. We laten natuurlijk nog meer offertes maken, maar met ééntje hebben we hopelijk een indruk van wat er mogelijk is.
Ik vind stoken op olie in elk geval niks, de schoorsteenveger die hier van de week was zei dat onze tank bijna leeg was, wij hebben geen idee hoe je dat kan zien, we durven nu bijna de kachel niet meer aan te zetten in afwachting van nieuwe olie, want je zult maar ineens zonder zitten (en dan nog, hoeveel bestel je? Hoeveel heb je als gezin nodig om de winter door te komen?)

Na al het administratieve geneuzel van de afgelopen maanden, voorafgaand aan de verhuizing, nu dus de praktische zaken waar we tegenaan lopen.
Toch, toen we maandag de sleuteloverdracht hadden van 't oude huis, blij dat we daar afscheid van konden nemen. Wat klein en krap allemaal, terwijl het toch een volkomen normale eengezinswoning was waar half Nederland genoegen mee neemt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:42:06 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_117669503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:28 schreef Gwywen het volgende:
We hebben vanmorgen (toen we afgekoeld waren :@) Canal Digitaal gebeld (sorry voor de verschrikkelijk verkeerde spelling in m'n vorige post) en het schijnt volgens hen wel te kunnen. Dus wij vanmiddag naar een officiële Canal Digitaal dealer en een kaart gekocht, zojuist geïnstalleerd en hopelijk op tijd beeld om straks Koefnoen te kunnen kijken, want dat heb ik vorige week ook al gemist }:|

Volgende week komt er een man voor de ketel, ik hoop dat hij een beetje gunstige offerte kan maken. We laten natuurlijk nog meer offertes maken, maar met ééntje hebben we hopelijk een indruk van wat er mogelijk is.
Ik vind stoken op olie in elk geval niks, de schoorsteenveger die hier van de week was zei dat onze tank bijna leeg was, wij hebben geen idee hoe je dat kan zien, we durven nu bijna de kachel niet meer aan te zetten in afwachting van nieuwe olie, want je zult maar ineens zonder zitten (en dan nog, hoeveel bestel je? Hoeveel heb je als gezin nodig om de winter door te komen?)

Na al het administratieve geneuzel van de afgelopen maanden, voorafgaand aan de verhuizing, nu dus de praktische zaken waar we tegenaan lopen.
Toch, toen we maandag de sleuteloverdracht hadden van 't oude huis, blij dat we daar afscheid van konden nemen. Wat klein en krap allemaal, terwijl het toch een volkomen normale eengezinswoning was waar half Nederland genoegen mee neemt.
op de vooraad tank van de stookolie zit een meter of peilglas hierop kun je zien hoeveel er ongeveer nog in zit. wat er op een winter doorheen gaat weet ik niet. ik stook op wat ze noemen leiding gas.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:32:20 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117778872
Ik snap daar nou werkelijk niks van, sateliet/schotel...Wij hebben zo'n ding op de garage staan, gat in de muur van de kamer geboord, en daar de kabel doorheen geschoven. Nu hebben we dus beneden tv, maar ik wil graag ook boven tv, hoe gaan we dat aanpakken, en zal dat veel gaan kosten? (nederlands canal+ kaartje hebben we)

En wat een gedoe trouwens om een afspraak te maken bij het zh. Nou ja gedoe...Ik heb dus geen überweisung nodig maar en erweisung, anders word mijn zoontje niet geholpen in het zh. Want een überweisung is voor andere chirurgen, en niet voor als je naar het zh gaat....Pfff naja, maar goed dat ik m nog niet heb gehaald bij de HA ;)
(zoonlief zit in het gips met 2 gebroken armen, volgende week moet het gips eraf)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:54:00 #107
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117779608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:32 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap daar nou werkelijk niks van, sateliet/schotel...Wij hebben zo'n ding op de garage staan, gat in de muur van de kamer geboord, en daar de kabel doorheen geschoven. Nu hebben we dus beneden tv, maar ik wil graag ook boven tv, hoe gaan we dat aanpakken, en zal dat veel gaan kosten? (nederlands canal+ kaartje hebben we)

En wat een gedoe trouwens om een afspraak te maken bij het zh. Nou ja gedoe...Ik heb dus geen überweisung nodig maar en erweisung, anders word mijn zoontje niet geholpen in het zh. Want een überweisung is voor andere chirurgen, en niet voor als je naar het zh gaat....Pfff naja, maar goed dat ik m nog niet heb gehaald bij de HA ;)
(zoonlief zit in het gips met 2 gebroken armen, volgende week moet het gips eraf)
Van kabels en schotels heb ik geen kaas gegeten. Wij hebben boven gewoon een extra decoder staan en als ik in bed tv wil kijken neem ik de kaart van beneden mee.

Moet je zoontje blijven in het ziekenhuis? Nee toch, dan heb je gewoon een überweisung nodig, echt geen einweisung!
En einweisung heb je alleen nodig bij een Krankenhausaufhalt. Niet voor een behandeling/afspraak bij de polikliniek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:55:57 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117779686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:32 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap daar nou werkelijk niks van, sateliet/schotel...Wij hebben zo'n ding op de garage staan, gat in de muur van de kamer geboord, en daar de kabel doorheen geschoven. Nu hebben we dus beneden tv, maar ik wil graag ook boven tv, hoe gaan we dat aanpakken, en zal dat veel gaan kosten? (nederlands canal+ kaartje hebben we)

En wat een gedoe trouwens om een afspraak te maken bij het zh. Nou ja gedoe...Ik heb dus geen überweisung nodig maar en erweisung, anders word mijn zoontje niet geholpen in het zh. Want een überweisung is voor andere chirurgen, en niet voor als je naar het zh gaat....Pfff naja, maar goed dat ik m nog niet heb gehaald bij de HA ;)
(zoonlief zit in het gips met 2 gebroken armen, volgende week moet het gips eraf)
Voor een bezoek aan een specialist heb je een Überweisung nodig. Voor een opname heb je een Einweisung nodig. Ik denk dat jij ook een Überweisung moet hebben maar dat weten ze bij je huisarts wel, gewoon even uitleggen waar het voor is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:12:33 #109
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_117780287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:32 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap daar nou werkelijk niks van, sateliet/schotel...Wij hebben zo'n ding op de garage staan, gat in de muur van de kamer geboord, en daar de kabel doorheen geschoven. Nu hebben we dus beneden tv, maar ik wil graag ook boven tv, hoe gaan we dat aanpakken, en zal dat veel gaan kosten? (nederlands canal+ kaartje hebben we)
Ik wil het gerust uitleggen, ik begrijp er intussen al aardig wat van. Maar dat kunnen we dan misschien het beste via PM doen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:31:09 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117785994
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Voor een bezoek aan een specialist heb je een Überweisung nodig. Voor een opname heb je een Einweisung nodig. Ik denk dat jij ook een Überweisung moet hebben maar dat weten ze bij je huisarts wel, gewoon even uitleggen waar het voor is.
Maar toen ik het zh aan de telefoon had zeiden ze dat ik een einweisung nodig had, die heb ik nu dus ook gehaald. Wánt zo zei ze, met een überweisung wordt hij niet geholpen. naja, we zien t wel. Komt vast wel goed ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:32:48 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117786100
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef PureEvil het volgende:
Maar toen ik het zh aan de telefoon had zeiden ze dat ik een einweisung nodig had, die heb ik nu dus ook gehaald. Wánt zo zei ze, met een überweisung wordt hij niet geholpen. naja, we zien t wel. Komt vast wel goed ;)
Gaan we maar vanuit hè? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:59:23 #112
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117787875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Maar toen ik het zh aan de telefoon had zeiden ze dat ik een einweisung nodig had, die heb ik nu dus ook gehaald. Wánt zo zei ze, met een überweisung wordt hij niet geholpen. naja, we zien t wel. Komt vast wel goed ;)
Ow vast wel. Wij hebben er wel eens flink gedonder om gehad, dat we ook de verkeerde bij ons hadden... :-P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:07:22 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117788436
Ik had 2 weken geleden ook gezeur hoor. Want ik was eerst met jordy naar de HA geweest op zondag, omdat ik twijfelde ofdat het wel gebroken was, HA dacht van wel maar was niet helemaal zeker, dus die schreef een überweisung. Aangekomen in Kleve werden we naar allemaal verschillende afdelingen gestuurd, vervolgens belandde we bij de ambulante chirurgie (?) En daar bleek dat we heel geen überweisung nodig hadden, want dat mocht de HA helemaal niet voorschrijven, en we hadden gelijk naar het ZH moeten komen, zonder eerst naar de HA te gaan...Ja weet ik veel...In NL ga je in t weekend eerst naar de huisartsenpost....
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:40:20 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117790223
Oh ja, die ueberweisung :') Ik had gewoon een afspraak met een specialist gemaakt, wist ik veel. De huisarts had me een telefoonnummer van een andere gegeven, maar die had pas over vijf maanden tijd, dus ik zocht een andere uit. Heel verhaal aan de balie over dat roze papiertje, snapte er geen kut van. Dacht dat het te maken had met die tien euro per kwartaal (die ik nu nog een keer moest betalen). Ze zullen wel gedacht hebben, rare buitenlander.

Maar goed, twee weken later zat ik toch weer bij de huisarts, dus dat meteen even geregeld. Maand of zo later kreeg ik van de specialist een brief met alles wat we besproken hadden, als CC'tje. Wel grondig maar ik weet niet of ik nu nog wat moet doen of niet... :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:37:52 #115
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117804970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:07 schreef PureEvil het volgende:
Ik had 2 weken geleden ook gezeur hoor. Want ik was eerst met jordy naar de HA geweest op zondag, omdat ik twijfelde ofdat het wel gebroken was, HA dacht van wel maar was niet helemaal zeker, dus die schreef een überweisung. Aangekomen in Kleve werden we naar allemaal verschillende afdelingen gestuurd, vervolgens belandde we bij de ambulante chirurgie (?) En daar bleek dat we heel geen überweisung nodig hadden, want dat mocht de HA helemaal niet voorschrijven, en we hadden gelijk naar het ZH moeten komen, zonder eerst naar de HA te gaan...Ja weet ik veel...In NL ga je in t weekend eerst naar de huisartsenpost....
Hier moet je in het weekend ook naar de Bereitschaftspraxis, maar daar gaan wij mooi niet naar toe met meisje.
Dat heb ik één keer gedaan, uur moeten wachten met een doodziek passief, opgloeiend meisje. En dan binnen een minuut weer buiten staan met een briefje voor opname.
Ik bel nu altijd gewoon Station 43 en heb binnen een halve minuut toestemming om daar met meisje rechtstreeks naar toe te komen. De überweisung of einweisung regelen ze zelf altijd dan, hoef ik eigenlijk nooit achteraan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:40 schreef wonderer het volgende:
Oh ja, die ueberweisung :') Ik had gewoon een afspraak met een specialist gemaakt, wist ik veel. De huisarts had me een telefoonnummer van een andere gegeven, maar die had pas over vijf maanden tijd, dus ik zocht een andere uit. Heel verhaal aan de balie over dat roze papiertje, snapte er geen kut van. Dacht dat het te maken had met die tien euro per kwartaal (die ik nu nog een keer moest betalen). Ze zullen wel gedacht hebben, rare buitenlander.

Maar goed, twee weken later zat ik toch weer bij de huisarts, dus dat meteen even geregeld. Maand of zo later kreeg ik van de specialist een brief met alles wat we besproken hadden, als CC'tje. Wel grondig maar ik weet niet of ik nu nog wat moet doen of niet... :')
Als je bijvoorbeeld een serie afspraken in vooruit maakt, moet je heel goed oppassen dat je de voor de afspraken die in nieuwe kwartalen vallen, wel daarvoor nieuwe überweisungen moet hebben.

Heb een keer meegemaakt in Münster dat we een einweisung hadden meegenomen (meisje zou voor een shunt-OP gaan), hadden we alleen een fachärztliche überweisung nodig. Gewoon net andersom. Ach, dat gaf niet werd gezegd, veranderde ze zo... |:(
Zo verschillend, de ene praktijk neemt het niet zo nauw, en bij de andere praktijk kún je het gewoon niet goed doen. Ik hang dan de domme maar Holländer uit en dan loopt het wel los. Nasturen en plechtig beloven dat je het de volgende keer niet weer zult doen... :9
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:56:43 #116
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117812408
Dus als je eenmaal bij een arts loopt (dit is chronisch en moet dus gewoon gemonitord blijven) moet je elke keer eerst naar de huisarts voor een verwijsbriefje? :?

Crisis.

Geen wonder dat het altijd zo druk is bij de huisarts :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:05:04 #117
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117812720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:56 schreef wonderer het volgende:
Dus als je eenmaal bij een arts loopt (dit is chronisch en moet dus gewoon gemonitord blijven) moet je elke keer eerst naar de huisarts voor een verwijsbriefje? :?
Ja goed he! :{
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:06:54 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117812785
-O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 15:11:02 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117815096
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:56 schreef wonderer het volgende:
Dus als je eenmaal bij een arts loopt (dit is chronisch en moet dus gewoon gemonitord blijven) moet je elke keer eerst naar de huisarts voor een verwijsbriefje? :?

Crisis.

Geen wonder dat het altijd zo druk is bij de huisarts :P
Nou eh, ik bel ze gewoon en dan kan ik het afhalen. Hoef ik geen afspraak voor te maken hoor. Medicijnen idem dito. Als je voor iets nieuws komt, is het natuurlijk wat anders.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 15:17:14 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117815303
Ja dat vind ik wel ideaal Rewimo! gewoon ff bellen of langsgaan ( ik rij er meestal ff naartoe, dan wacht ik wel een paar minuten, boeiend.. ;) )
En dat ophalen bij de apotheek is ook zo relaxt, hup recept geven, medicijnen hebben ze bijna altijd op voorraad, en zo niet dan is het er 's middags al. Geen gedoe met naamstickers en in de computer schrijven zoals in nl...En je kan bij elke apotheek je medicijnen halen, vind ik echt zo ideaal! (En zo shit dat dat in NL niet kan...waarom hier wel en daar niet?? Stom gedoe)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 15:27:19 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117815672
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou eh, ik bel ze gewoon en dan kan ik het afhalen. Hoef ik geen afspraak voor te maken hoor.
Afspraak hoeft inderdaad niet, maar je moet er wel heen!
Voor ons meisje bijvoorbeeld moeten we uit NOH een verwijzing halen bij een Fachärztliche Kinderarzt, dat is gewoon vervelend.
Medicijnen is een apart verhaal. Meisje krijgt nu, aangestuurd vanuit Bochum een onderhoudskuur antibiotica. Zij hebben dat voorgeschreven, maar onze niet-fachärztliche Kinderarzt schrijft wel de vervolgrecepten uit. echt soms..... _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef PureEvil het volgende:
Ja dat vind ik wel ideaal Rewimo! gewoon ff bellen of langsgaan ( ik rij er meestal ff naartoe, dan wacht ik wel een paar minuten, boeiend.. ;) )
En dat ophalen bij de apotheek is ook zo relaxt, hup recept geven, medicijnen hebben ze bijna altijd op voorraad, en zo niet dan is het er 's middags al. Geen gedoe met naamstickers en in de computer schrijven zoals in nl...En je kan bij elke apotheek je medicijnen halen, vind ik echt zo ideaal! (En zo shit dat dat in NL niet kan...waarom hier wel en daar niet?? Stom gedoe)
Nou, de Rebif die moeders moet hebben is nogal eens niet op voorraad. En dan bestellen ze het, hebben ze nu al tot 2x toe kant-en-klare spuiten besteld, terwijl ik er beide keren uitdrukkelijk bij zeg dat ze patronen moet hebben. Krijg altijd wel netjes een koeltasje mee met koel-elementen om het "vergif" koel te houden.
Voor meisje is meestal het spul wel op voorraad, dat gelukkig wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 15:27:33 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117815683
Toch heb ik een tikje twijfels bij dat apotheeksysteem. Want je krijgt medicijnen mee zonder duidelijk voorschrift hoeveel je er moet gebruiken en voor wie ze zijn. Dat vind ik in NL toch beter geregeld.

Ik vraag me bovendien af of ze bijhouden wie welke medicijnen gebruikt en of je die mag combineren, zoals ze in NL wel doen. Verschillende artsen kunnen medicijnen voorschrijven die niet goed samengaan, in NL let de apotheek daarop. Hier gebeurt dat volgens mij niet (of laat ik het zo zeggen: ik merk er niets van).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 15:30:04 #123
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117815789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:27 schreef Rewimo het volgende:
Toch heb ik een tikje twijfels bij dat apotheeksysteem. Want je krijgt medicijnen mee zonder duidelijk voorschrift hoeveel je er moet gebruiken en voor wie ze zijn. Dat vind ik in NL toch beter geregeld.

Ik vraag me bovendien af of ze bijhouden wie welke medicijnen gebruikt en of je die mag combineren, zoals ze in NL wel doen. Verschillende artsen kunnen medicijnen voorschrijven die niet goed samengaan, in NL let de apotheek daarop. Hier gebeurt dat volgens mij niet (of laat ik het zo zeggen: ik merk er niets van).
Ik had er ook al wat van willen zeggen, de voorlichting in DE is zo enorm slecht, daar moet je echt specifiek om vragen.
De huisarts doet daar ook aan mee hoor, die verteld je wel wat voor medicijnen je krijgt, maar hoeveel, wanneer etc. dat laat men nog wel eens achterwege. En als je dan vraagt bij de apotheek, dan verwijzen ze je naar wat je arts gezegd zou hebben... 8)7
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 15:34:34 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117815954
Ik kijk altijd maar goed op het recept, meestal staat daar wel op wat de bedoeling is, maar dat kan echt stukken beter. Dan wacht ik dus liever even wat langer op een etiket zoals in NL ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 15:38:47 #125
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117816092
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef PureEvil het volgende:
Ja dat vind ik wel ideaal Rewimo! gewoon ff bellen of langsgaan ( ik rij er meestal ff naartoe, dan wacht ik wel een paar minuten, boeiend.. ;) )
En dat ophalen bij de apotheek is ook zo relaxt, hup recept geven, medicijnen hebben ze bijna altijd op voorraad, en zo niet dan is het er 's middags al. Geen gedoe met naamstickers en in de computer schrijven zoals in nl...En je kan bij elke apotheek je medicijnen halen, vind ik echt zo ideaal! (En zo shit dat dat in NL niet kan...waarom hier wel en daar niet?? Stom gedoe)
Ah, dat kan ook via de assistent dan? Dat is wel handig om te weten. Mijn dokter zit om de hoek dus dat is geen probleem om even voor het werk te doen.

En mijn medicijnen moeten altijd besteld worden dus ik ga altijd naar dezelfde.

Overigens vroeg mijn huisarts of ik het volgende herhaalrecept bij de endocrinoloog kon halen, want het vrat aan zijn budget? :? Hoe zit dat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 16:05:41 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117817168
Weet ik niet, maar ik kon eind vorig jaar geen röntgenfoto laten maken bij de orthopeed omdat zijn budget op was :D Moest wachten tot januari.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:17:02 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117817688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:05 schreef Rewimo het volgende:
Weet ik niet, maar ik kon eind vorig jaar geen röntgenfoto laten maken bij de orthopeed omdat zijn budget op was :D Moest wachten tot januari.
_O-
De KK betaald toch, hij niet zelf toch of wel?

Vraagje tussendoor: wie kent er een leuk restaurantje in Düsseldorf???.
Geen 5-sterren restaurant, maar ook geen afhaalturk. Wil gewoon lekker kunnen eten voor een redelijke prijs.
Zaterdag gaan we met z'n 2-tjes naar de Rehacare beurs in Düsseldorf en dan aansluitend uit eten aldaar (zijn al meer dan een jaar, of misschien al 2 zelfs, niet samen uit eten geweest :@ , dus verras ik moeders maar)
Kids zijn bij opi und omi, dus daar hebben we geen last van. :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 16:20:24 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117817848
Geen idee. Wij gaan morgen naar Düsseldorf, naar het consulaat. Als ik iets leuks zie zal ik het voor je noteren :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:25:59 #129
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117820448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:20 schreef Rewimo het volgende:
Geen idee. Wij gaan morgen naar Düsseldorf, naar het consulaat. Als ik iets leuks zie zal ik het voor je noteren :)
Daarvoor zullen we helaas ook nog een keertje heen moeten, thijs en wij lopen qua paspoorten alleen 1,5 jaar uit elkaar. Thijs heeft nu dus geen paspoort meer eigenlijk. Volgende keer voor de hele familie maar paspoorten halen, dan loopt dat mooi gelijk. We blijven anders heen en weer rijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 18:34:03 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117822961
Wij hebben 5 jaar geleden vlak voor we naar DLD gingen onze ID-kaarten vernieuwd. Wij gaan dus wel gelijk op, wel zo handig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:23:50 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117824908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

_O-
De KK betaald toch, hij niet zelf toch of wel?

Vraagje tussendoor: wie kent er een leuk restaurantje in Düsseldorf???.
Geen 5-sterren restaurant, maar ook geen afhaalturk. Wil gewoon lekker kunnen eten voor een redelijke prijs.
Zaterdag gaan we met z'n 2-tjes naar de Rehacare beurs in Düsseldorf en dan aansluitend uit eten aldaar (zijn al meer dan een jaar, of misschien al 2 zelfs, niet samen uit eten geweest :@ , dus verras ik moeders maar)
Kids zijn bij opi und omi, dus daar hebben we geen last van. :P
A Tavola in de Wallstrasse, erg goede italiaan, daar vlakbij brauerei zum Schiffchen in de hafenstrasse ( niet te verwarren met im Schiffchen, wat vreselijk goed is maar ook poepchique) http://www.brauerei-zum-schiffchen.de/
Bij de A Tavola hebben ze klassiek toscaanse keuken, deze tijd van het jaar wild zwijn, maar geen pizzas, Zum Schiffchen klassieke Duitse keuken, de gestoofde ossestaart daar is heerlijk. Om de hoek zit Uerige, mijn stamkroeg, beste bier van Duitsland vind ik. Een goddelijk lekker bitter altbier.
Een prima steak die je precies zo krijgt als je hem besteld ( een zeldzaamheid in Duitsland, wat je ook zegt hij is medium) bij blockhaus, vlak bij de Persil toren, burgplatz heet het daar. Met friet en sla, is een keten, maar voor de verandering een goede.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:34:42 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117825432
Ik eet zaterdag bij Spoerl Fabrik. Ik vind yabase ook erg goed, uitstraling daar is misschien minder. Luang Prabang is goed, maar die verbouwen geloof ik. Takumi Kitchen, maar dat zou je als afhaal aziaat kunnen beschouwen als je geen liefhebber bent. Dim Sum bij de Chinees in brunnenstr. is fantastisch.

Ik heb nog wel wat non Aziaten (al is dat in Düsseldorf altijd goed), maar dat zou ik moeten opzoeken
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:12:21 #133
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117834041
Dank! Ik ga even kijken wat waar zit, maar er zal vast wel wat tussen zitten.
pi_117838336
Een goede site voor het vinden van een goed restaurant: http://www.restaurant-test.de/ Die site werkt met mystery guests om een restaurant te beoordelen volgens objectieve criteria.
pi_117841642
Block Haus vind ik echt top. Beetje american diner idee. Ze hebben er wel alleen maar steaks, dus daar moet je van houden :)

Verder had ik daar nog eens gegeten bij een goede italiaan, maar hoe die heet... Was wel een beetje buiten het centrum en ik geloof zelfs bij de Messe. Maar goed..die ben ik vergeten.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:06:00 #136
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117846326
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

A Tavola in de Wallstrasse
Ziet er goed uit, kanshebber.
quote:
daar vlakbij brauerei zum Schiffchen in de hafenstrasse ( niet te verwarren met im Schiffchen, wat vreselijk goed is maar ook poepchique) http://www.brauerei-zum-schiffchen.de/
Bij de A Tavola hebben ze klassiek toscaanse keuken, deze tijd van het jaar wild zwijn, maar geen pizzas, Zum Schiffchen klassieke Duitse keuken, de gestoofde ossestaart daar is heerlijk.
Heeft een aantrekkelijke seizoenskaart, die heb ik even gespeichert!
quote:
Een prima steak die je precies zo krijgt als je hem besteld ( een zeldzaamheid in Duitsland, wat je ook zegt hij is medium) bij blockhaus, vlak bij de Persil toren, burgplatz heet het daar. Met friet en sla, is een keten, maar voor de verandering een goede.
Bockhaus is volgens mij net zoiets als wat in in NL ken als Texas Rib House(Geesteren in ons geval), altijd goed dus!
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:34 schreef XL het volgende:
Ik eet zaterdag bij Spoerl Fabrik.
Lijkt erg goed.
quote:
Ik vind yabase ook erg goed, uitstraling daar is misschien minder. Luang Prabang is goed, maar die verbouwen geloof ik. Takumi Kitchen, maar dat zou je als afhaal aziaat kunnen beschouwen als je geen liefhebber bent. Dim Sum bij de Chinees in brunnenstr. is fantastisch.
aziatisch wordt het niet denk ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 02:10 schreef Hiya het volgende:
Block Haus vind ik echt top. Beetje american diner idee. Ze hebben er wel alleen maar steaks, dus daar moet je van houden :)

Verder had ik daar nog eens gegeten bij een goede italiaan, maar hoe die heet... Was wel een beetje buiten het centrum en ik geloof zelfs bij de Messe. Maar goed..die ben ik vergeten.
Blockhaus is een zeer grote kanshebber, of een goed italiaan.
Zag ook nog wel wat anders leuks, Tante Anna of Zum Schussel.

Genoeg input, we komen er wel uit. Laat het nog wel even weten wat het geworden is.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:20:19 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117850819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:06 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, kanshebber.

[..]

Heeft een aantrekkelijke seizoenskaart, die heb ik even gespeichert!

[..]

Bockhaus is volgens mij net zoiets als wat in in NL ken als Texas Rib House(Geesteren in ons geval), altijd goed dus!

[..]

Lijkt erg goed.

[..]

aziatisch wordt het niet denk ik.

[..]

Blockhaus is een zeer grote kanshebber, of een goed italiaan.
Zag ook nog wel wat anders leuks, Tante Anna of Zum Schussel.

Zum Schlussel is goed eten, maar wat minder verfijnd, wat gaarder en wat vetter dan Zum Schiffchen
Bij Tante Anna heb ik nooit gegeten.
Baan Thai op de hoek Berger Strasse en de Wall Strasse is voor een Europese Thai goed en als je het personeel kan overtuigen dat je Authentiek Thai wil, en scherp eten erg lekker vind wordt het nog beter. Lijkt iig veel meer op Thai's dan de "Rode muur" of "Tong Ah" op Chinees of Indisch lijken. Blockhaus was trouwens een van de weinige keren voor mij dat ik positief was over keten hoereca. Goed vlees, goed klaargemaakt. Duidelijk veel en veel beter dan Maredo die je overal ziet en waar iedereen altijd naar toe wil.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietverdriet op 11-10-2012 13:26:13 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:14:49 #138
296595 foodlover
live and learn
pi_117971074
Wij overwegen een verhuizing naar Duitsland, waarbij we ons appartement in NL verkopen om een huis in Duitsland aan te kopen.
Uiteraard al veel gelezen over kosten, verschillen, do's en dont's maar ben op zoek naar ervaringen van jullie!

- Welke kosten zijn anders dan in NL of heb je in NL niet?
- Merk je veel verschil in kosten voor gas,water, electra en valt dit voordeliger uit of juist duurder?
- Welke gevolgen heeft stoken op olie, is dit lastig, duurder etc.?
- Hoe verhouden de kosten voor wettelijke aansprakelijkheidsverz., rechtsbijstand, inboedelverz. en autoverz. zich t.o.v. NL?

Gewenst woongebied: Kreis Kleve
We blijven beiden werken in NL, ik heb een auto van de zaak (accountmanager), partner reist met eigen auto naar werk en ontvangt reiskostenvergoeding.

Alle info is welkom!
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:33:03 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117972299
Lokale lasten zijn in D lager, energie scheelt volgens mij niet. Stoken op olie heeft het nadeel van de investering in Olie. Verzekeringen, geen idee, heb daar niet echt een beeld van omdat ik ben gaan samenwonen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:54:35 #140
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117973598
Het enige waarvan me is opgevallen dat het echt duurder is in DE, is het kijk-en luistergeld.
Daar kom je wel overheen, lijkt me. :)

Verzekeringen zijn misschien een ietsiepietsie duurder, maar dat is wellicht op te lossen door veel tijd te stoppen in rondshoppen.

G/W/E is vergelijkbaar voor zover ik weet (met olie geen ervaring).
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:55:54 #141
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117973680
Oh wacht, "straatgeld" kan een tegenvaller zijn. Wanneer de straat vóór je huis vernieuwd wordt, moet je daaraan meebetalen. Dit bedrag wordt berekend aan de hand van het aantal m2 van de oppervlakte van je Grundstück.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:58:41 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117973860
Daarom, geen hoekhuis kopen, heb huizen gezien met aan drie kanten straat, dat kan duur worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117974895
WA is wel wat duurder hier, omdat de dekking hier bij 3 miljoen begint, maar standaard 5 of zelfs 10 miljoen is (waarschijnlijk vanwege al die dure auto's :P). Dat is in Nederland wel wat lager. Andere verzekeringen heb ik geen zicht op.
  zondag 14 oktober 2012 @ 21:41:28 #144
296595 foodlover
live and learn
pi_117976452
Bedankt voor de reacties, alle info is nog steeds welkom!

Een vraag: Hoe zit het met Eigenkapital, is het noodzakelijk om zelf een bedrag in te leggen of verleent men ook Vollfinanzierungen bij de Duitse banken? Heeft iemand ervaring hiermee?
  zondag 14 oktober 2012 @ 21:44:53 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117976704
Wij namen flink eigen geld mee, en staken eigen geld in het opknappen. Ken mensen die volledig financierden, maar ook die hadden eigen geld voor het verbouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117979229
Enigzins gedateerd:

http://www.focus.de/immob(...)erung_aid_17294.html

Focus en Focus Money hebben vaak artikelen over huizen kopen en huren, even in de gaten houden.

Maar waarom willen jullie kopen? In Duitsland zijn ook erg leuke huurwoningen voor een goede prijs te vinden.

Zal je het niet eerst eens aan kijken hoe het je bevalt in Duitsland en beginnen met huur?
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:39:23 #147
296595 foodlover
live and learn
pi_117982014
We willen voor koop gaan, ben zelf opgegroeid op 10 km. van grens in Limburg en heb een afgeronde studie Duits op zak, de taal en cultuur is voor mij geen belemmering heb me nog niet verdiept in de regeltjes.
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:44:01 #148
296595 foodlover
live and learn
pi_117982135
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij namen flink eigen geld mee, en staken eigen geld in het opknappen. Ken mensen die volledig financierden, maar ook die hadden eigen geld voor het verbouwen.
Geld voor verbouw is geen probleem, zou geen verbouwing willen meefinancieren, wel de gehele aankoopsom incluis courtage, overdracht en notaris. Doen ze daar moeilijk over in DE?
pi_117982567
Heb je mijn link gelezen, het is dan wel gedateerd maar het is niet Duits om voor een volledige financiering te gaan. Je hebt dan te maken met extra rente, extra Tilgung etc. Tot 100% lijken ze nog wel te gaan, maar de Nebenkosten erbij wordt nog moeilijker.

Ik heb echt geen ervaring met het kopen van het huis en dergelijke en mijn stukje is dan ook gebaseerd op mijn collega's en vrienden.

Ik heb even snel voor je gekeken bij de Sparkasse Hamburg en die willen 15 tot 20% eigen inbreng hebben.

Nogmaals, ik heb geen eigen ervaring er mee. Er zitten er zat in dit topic die wel een koophuis hebben. Ik geloof dat Ron net een nieuw huis bij Hamburg gekocht heeft, dus hij zal wel informatie hebben die up to date is :)

Mbt tot je punt taal en cultuur, de taal zal niet het probleem zijn aangezien je sociale leven nog voor een groot deel in Nederland afspeelt, werken vrienden etcetera. Dat komt vanzelf wel in Duitsland. De cultuur is toch een groot verschil en kan voor frustatie zorgen. Je buurman kan zo op de stoep staan als je op zondag je gras maait :s)
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:18:11 #150
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117987447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:06 schreef ueberduitser het volgende:
Laat het nog wel even weten wat het geworden is.
Geen hapje eten in Düsseldorf gedaan!
Zaterdag was een beetje een stressdag :{
Planning:
-we hadden een Laufstall op kleinanzeigen staan en er had zich iemand uit Düsseldorf gemeld die hem graag wilde, aangezien wij toch die kant op gaan afspraak gemaakt elkaar op een parkeerterrein te treffen voor de overdracht. Zij zochten een plekje voor ons op de route. Prima.
-naar de rehacare beurs
-hapje eten in de stad met aansluitend een wandeling
-naar huis...

Begon al voor Düsseldorf, had men bij Bottrop de Autobahn compleet afgesloten wegens wegwerkzaamheden. Van 3 banen naar een afrit, met bovenaan een verkeerslicht... :( 6km file, 50 minuten vertraging. Mensen van de Laufstall maar wachten, met een baby in de auto...
Zijn we 8 minuten van het trefpunt, ausfahrt autobahn geblokkeerd. Alternatieve route via de navi laten berekenen. Rijden we rond, komen op een ander stuk Autobahn, gewoon totaal de verkeerde kant op. Proberen we terug te rijden, komen we weer bij de weg uit die vanaf de Autobahn afgesloten was. Terug.... :?
Op een gegeven moment was ik echt pissed, ben ik zo een buurt doorgeknalt, puur op richting gereden, Petra dacht dat we nooit meer kwamen en ja hoor, we kwamen compleet van de verkeerde kant op het afgesproken parkeerterrein. Wederom met een extra 45 minuten vertraging. Laufstall overgeladen, geld geïnd en en verder.

Messehalle was daarna peanuts te vinden. Beurs was interessant, hoewel we meer stands voor kinderen hadden verwacht en wat minder aanbieders van scootmobielen en wandelstokken.

Om 16:30 hadden we het wel gezien, moe van het slenteren tussen de rolstoelen door, dus hup, richting de stad....

Drama!!!! Probeer eens met een Opel Vivaro een parkeerplek te vinden in de binnenstad. Ik heb voor 4 parkeergarages gestaan, maar kon er niet 1 in, vanwege de hoogte. Bij de laatste was het zelfs zo triest dat ik al in de sluis stond zeg maar de garage in, toen de vrije hoogte pas aangegeven werd. Mooi op tijd!!!!
Leuk als er 2 auto's achter je staan en je moet schuin naar achter omhoog weer terug draaien...
Ik moest we terug, verder kon ik niet want dan had ik een Vivaro Cabrio.
Kerel achter mij pissed, dus ik ben maar even uitgestapt en ik heb hem in het Nederlands(ik was Duitsland echt even zat!) haarfijn uitgelegd dat ik niet verder kon vanwege het te laat vermelden van de vrije doorrijhoogte en dat hij naar achteren moest anders drukte ik hem wel zelf naar achteren met de bus! Ik kon me eigenlijk nog net beheersen, heb zijn reactie niet afgewacht en ben zo de bus weer ingestapt en ben achteruit gaan rijden. Moet je kijken hoe snel hij nou achteruit kon!

Dus, navi ingesteld op "Naar huis" en bekijk het maar!

Rij je terug, gestressed vergeet je dat de Autobahn dus afgesloten was bij Bottrop, rij je daar in de plensbuien zo de file weer in. 10km Stau....1,5 uur vertraging. |:( |:(

Uiteindelijk in Ringe terecht gekomen en zo bij het plaatselijke restaurantje aan tafel gekropen en heeeeerlijk gegeten.

21:30 uur thuis, 21:45 onder de wol... -O-
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:32:29 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117987733
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Geen hapje eten in Düsseldorf gedaan!
Zaterdag was een beetje een stressdag :{
Planning:
-we hadden een Laufstall op kleinanzeigen staan en er had zich iemand uit Düsseldorf gemeld die hem graag wilde, aangezien wij toch die kant op gaan afspraak gemaakt elkaar op een parkeerterrein te treffen voor de overdracht. Zij zochten een plekje voor ons op de route. Prima.
-naar de rehacare beurs
-hapje eten in de stad met aansluitend een wandeling
-naar huis...

Begon al voor Düsseldorf, had men bij Bottrop de Autobahn compleet afgesloten wegens wegwerkzaamheden. Van 3 banen naar een afrit, met bovenaan een verkeerslicht... :( 6km file, 50 minuten vertraging. Mensen van de Laufstall maar wachten, met een baby in de auto...
Zijn we 8 minuten van het trefpunt, ausfahrt autobahn geblokkeerd. Alternatieve route via de navi laten berekenen. Rijden we rond, komen op een ander stuk Autobahn, gewoon totaal de verkeerde kant op. Proberen we terug te rijden, komen we weer bij de weg uit die vanaf de Autobahn afgesloten was. Terug.... :?
Op een gegeven moment was ik echt pissed, ben ik zo een buurt doorgeknalt, puur op richting gereden, Petra dacht dat we nooit meer kwamen en ja hoor, we kwamen compleet van de verkeerde kant op het afgesproken parkeerterrein. Wederom met een extra 45 minuten vertraging. Laufstall overgeladen, geld geïnd en en verder.

Messehalle was daarna peanuts te vinden. Beurs was interessant, hoewel we meer stands voor kinderen hadden verwacht en wat minder aanbieders van scootmobielen en wandelstokken.

Om 16:30 hadden we het wel gezien, moe van het slenteren tussen de rolstoelen door, dus hup, richting de stad....

Drama!!!! Probeer eens met een Opel Vivaro een parkeerplek te vinden in de binnenstad. Ik heb voor 4 parkeergarages gestaan, maar kon er niet 1 in, vanwege de hoogte. Bij de laatste was het zelfs zo triest dat ik al in de sluis stond zeg maar de garage in, toen de vrije hoogte pas aangegeven werd. Mooi op tijd!!!!
Leuk als er 2 auto's achter je staan en je moet schuin naar achter omhoog weer terug draaien...
Ik moest we terug, verder kon ik niet want dan had ik een Vivaro Cabrio.
Kerel achter mij pissed, dus ik ben maar even uitgestapt en ik heb hem in het Nederlands(ik was Duitsland echt even zat!) haarfijn uitgelegd dat ik niet verder kon vanwege het te laat vermelden van de vrije doorrijhoogte en dat hij naar achteren moest anders drukte ik hem wel zelf naar achteren met de bus! Ik kon me eigenlijk nog net beheersen, heb zijn reactie niet afgewacht en ben zo de bus weer ingestapt en ben achteruit gaan rijden. Moet je kijken hoe snel hij nou achteruit kon!

Dus, navi ingesteld op "Naar huis" en bekijk het maar!

Rij je terug, gestressed vergeet je dat de Autobahn dus afgesloten was bij Bottrop, rij je daar in de plensbuien zo de file weer in. 10km Stau....1,5 uur vertraging. |:( |:(

Uiteindelijk in Ringe terecht gekomen en zo bij het plaatselijke restaurantje aan tafel gekropen en heeeeerlijk gegeten.

21:30 uur thuis, 21:45 onder de wol... -O-
Op dat soort dagen...
Hier een foto van een puppy om je blij te maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:34:46 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117987774
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op dat soort dagen...
Hier een foto van een puppy om je blij te maken
[ afbeelding ]
Het werkt, ik moest echt even lachen.
Hele situatie al weer vergeten, maar het was wel jammer. Het liep gewoon totaal niet zoals het moest. Gelukkig tussen P en mij geen stress gehad...
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:40:36 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117987917
Heb zo een zelfde situatie gehad met Teigetju, als ik nu zeg, zullen we eens naar Nijmegen krijgt ie weer vlekken in zijn nek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117994835
Wat een verhaal, ueberduitser. :o

Doet een beetje denken aan onze queeste afgelopen week om canal digitaal aan de praat te krijgen.
Eerst kregen we steeds de melding Onjuiste Kaart. Paar keer helpdesk gebeld, kaart tot vier keer toe opnieuw geregistreerd, vanuit de helpdesk eveneens vier keer een activeringscode naar onze kaart gestuurd, geen resultaat.
Update op receiver geprobeerd te zetten.
Via draadloos internet: geen resultaat. Hij zag geen internet.
Update op memorystick gezet via laptop en stickje in receiver.
Ziet het stickje niet, dus ook de update niet.
Draad voor internet zit vast nog ergens in een verhuisdoos, maar waar??
Drie dagen later, kabel gevonden, internet werkt, update op receiver gezet en... nog steeds melding Onjuiste kaart.
}:| :X
Helpdesk Canal digitaal weer gebeld.
Maar: vanuit Duitsland kun je geen 0900 nummers bellen. Hoe kan dat, vorige keer wel toch? Blijkt dat we vorige keer vanaf onze mobiel hebben gebeld, inmiddels bij beiden beltegoed op, dus op internet zoeken of er nog een ander nummer is en jawel, er is een speciaal nummer voor klanten die in het buitenland wonen.
Bel je dat nummer, krijg je een bandje: "Dit nummer is alleen voor klanten die vanuit het buitenland bellen. Uw verbinding wordt nu verbroken. Tuut, tuut, tuut, tuut..."
}:|
Installateur van de schotel gebeld. Die zou 's middags langskomen.
Kreeg geen beeld. Probeerde van alles. Snapte er niks van, hij heeft dit spul al zo vaak bij Nederlanders geïnstalleerd en altijd werkte het.
Installateur weer terug naar de zaak, een module gehaald.
Dit zou moeten werken.
Het werkte in zoverre, dat we de melding van onjuiste kaart niet meer kregen, maar een ándere foutmelding. Hoera. -O-
Advies van de installateur: terug naar de zaak waar je de canal digitaal kaart hebt gekocht.
Volgende dag gedaan, want het was inmiddels bijna etenstijd geworden, en bij die man deed hij het (gelukkig!) ook niet, op diverse receivers die hij had staan. Hij zou iets proberen in te stellen of aan te melden en wij gingen in de tussentijd de stad in waar we een fantastische lamp voor boven de eettafel zagen die helaas 1500 euro kostte.
Terug bij de leverancier van de canal digitaalkaart de blijde mededeling dat hij na enige moeite de kaart aan de praat had gekregen: "Hij was niet aangemeld" (vier keer aangemeld en vier keer door canal digitaal geactiveerd op afstand???)
Eenmaal thuis het grote moment: HET WERKTE!!!! *O*
Kon ik eindelijk Koefnoen kijken. Man wat heb ik genoten. :N Was het net een mindere aflevering, zul je altijd zien.
Enfin, lang verhaal kort, we kunnen eindelijk, na een dikke week tobben, TV kijken. :)
pi_118004528
Het hele gebied rond Düsseldorf is een aardige bouwput ja!
  maandag 15 oktober 2012 @ 18:04:32 #156
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118005808
quote:
8s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:25 schreef Hiya het volgende:
Het hele gebied rond Düsseldorf is een aardige bouwput ja!
Daar kom je lekker op tijd mee!
pi_118008134
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Daar kom je lekker op tijd mee!
Haha. Hoe dan ook, je moest er naar toe :) Nu ging je tenminste nog vrolijk van huis weg ;)
pi_118014951
Afgelopen weekend ook weer wat meegemaakt. Vind ik zaterdagochtend een brief in de bus van de gemeente dat het wachthuisje behorende bij de bushalte hier vlakbij (2 huizen verder) verplaatst moet worden wegens einde van de pacht van de grond waar deze nu staat.
Oke tot zover had ik hier in het geruchtencirquit al wat over gehoord en uit belangstelling ook al een aantal weken geleden een email over naar de gemeente gestuurd. Helaas nooit reactie op die email gekregen.
Wat mij nog niet bekend was, was dat de nieuwe locatie die de gemeente had gekozen, pal voor mijn huis ligt. In de brief stond een luchtfoto met de nieuwe lokatie aangegeven. Daarnaast kondigde de gemeente aan al vanochtend van start te gaan met de bouwwerkzaamheden!
Gisteren gelukkig nog snel de witte strepen in het gras en op het fietspad verwijdert zodat vanochtend om 8 uur de bouwvakkers even raar stonden te kijken omdat ze niet precies wisten waar ze moesten beginnen. Ik heb ze maar even verteld dat ze beter nog even niet konden beginnen. Om 8.30 uur maar even een bezoekje gebracht aan de betreffende ambtenaar en even duidelijk gemaakt dat ik het niet eens was met het besluit.
Met wat hulp van de verontwaardigde locoburgemeester die ook niet op de hoogte was gesteld van het besluit, hebben we het nu uit kunnen stellen naar eind november tot de komende vergadering van de gemeenteraad of iets dergelijks. Komende woensdag ook nog een afspraak met de burgemeester ingepland, om mijn ongenoegen duidelijk te maken.

Het grote probleem met deze bushalte huisjes zijn namelijk niet de mensen die op de bus staan te wachten, maar alcoholisten, dronken jeugd etc die dit gebruiken als hangplek met alle overlast die dit met zich meebrengt.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:18:31 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118015115
Oeh, jij bent al goed geïntegreerd!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118031429
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb zo een zelfde situatie gehad met Teigetju, als ik nu zeg, zullen we eens naar Nijmegen krijgt ie weer vlekken in zijn nek.
Hou op over Nijmegen, hier komen ook meteen de vlekken weer tevoorschijn, wat een §$%&/(-stad is dat toch met de auto.
Ik moest 3 weken geleden examen doen in Nijmegen, ritje van 20 minuten maar ik ken Nijmegen en het parkeerdrama dus ik heb er een uur voor uitgetrokken.
Kom ik bij de parkeerplaats, bordje vrij brand, ik druk op de knop van de slagboom, krijg mn bon en rij het terrein op. Vier rondjes gereden maar een vrije plek ho maar, enkel 3 invalideparkeerplaatsen die vrij waren. Nog een kwartier rondjes rijden, achter me komen er nog 2 auto s het terrein op waar dus geen plek voor was. Ik Pieter gebeld wat de boete ging kosten als ik toch op de invalideparkeerplaats ging staan, maar die was toch een stuk duurder als het examengeld dat ik kwijt ging zijn als ik niet op tijd was, dus toch maar rondjes blijven rijden, want je kan het terrein ook niet af zonder te betalen!
Gelukkig kwam er toen iemand aan en heb ik me echt asociaal gedragen en toen hij eruit deed snel achteruit mn auto ertussen geduwt voor degende die aan de andere kant stond te knipperen er kon gaan staan. Toen rennen en 3 minuten voor mn examen begon kwam ik hijgend binnengerend.
Volgende keer maar 2 uur voor aanvang van huis.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:31:03 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118031502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:28 schreef annie.m het volgende:

[..]

Hou op over Nijmegen, hier komen ook meteen de vlekken weer tevoorschijn, wat een §$%&/(-stad is dat toch met de auto.
Ik moest 3 weken geleden examen doen in Nijmegen, ritje van 20 minuten maar ik ken Nijmegen en het parkeerdrama dus ik heb er een uur voor uitgetrokken.
Kom ik bij de parkeerplaats, bordje vrij brand, ik druk op de knop van de slagboom, krijg mn bon en rij het terrein op. Vier rondjes gereden maar een vrije plek ho maar, enkel 3 invalideparkeerplaatsen die vrij waren. Nog een kwartier rondjes rijden, achter me komen er nog 2 auto s het terrein op waar dus geen plek voor was. Ik Pieter gebeld wat de boete ging kosten als ik toch op de invalideparkeerplaats ging staan, maar die was toch een stuk duurder als het examengeld dat ik kwijt ging zijn als ik niet op tijd was, dus toch maar rondjes blijven rijden, want je kan het terrein ook niet af zonder te betalen!
Gelukkig kwam er toen iemand aan en heb ik me echt asociaal gedragen en toen hij eruit deed snel achteruit mn auto ertussen geduwt voor degende die aan de andere kant stond te knipperen er kon gaan staan. Toen rennen en 3 minuten voor mn examen begon kwam ik hijgend binnengerend.
Volgende keer maar 2 uur voor aanvang van huis.
Erg he?
Ik haat Nijmegen daarvoor echt tot op het bot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118032177
Als je er bent zonder de auto is het een mooie stad hoor. :+
Erg fietsvriendelijk (en daardoor wat auto-onvriendelijk).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:57:19 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118032252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:55 schreef Felagund het volgende:
Als je er bent zonder de auto is het een mooie stad hoor. :+
Erg fietsvriendelijk (en daardoor wat auto-onvriendelijk).
Met hufters van buschauffeurs en enorme hoeveelheden tokkievolk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118032841
Ik weet niet waar jij in Nijmegen altijd heen gaat, maar ik vond het altijd erg meevallen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:22:44 #165
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118035286
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:44 schreef foodlover het volgende:

[..]

Geld voor verbouw is geen probleem, zou geen verbouwing willen meefinancieren, wel de gehele aankoopsom incluis courtage, overdracht en notaris. Doen ze daar moeilijk over in DE?
Vele banken willen niet de courtage (max 7,14%), notaris (rond de 1,5%) en grunderwerbsteuer (max 5% dacht ik) financieren. Zoiets zal je helaas zelf moeten betalen mits je bereid bent om enkele stunts uit te halen als je het financieringsvoorstel bij de bank voorlegt (bv je vraagt aan de makelaar om de courtage weg te halen en op de verkoopprijs te gooien).

Wij hebben uiteindelijk een huis gezocht waar geen courtage bij kwam kijken. En aangezien wij 0,0 eigenkapitaal hadden, hadden we een aantal duizend euro van een familielid geleend, dan nog zelf wat bij elkaar verzameld zodat we de bank konden tonen dat we wel eigenkapitaal hadden om de notariskosten en belasting te kunnen betalen. Nadat we het ondertekende contract vd bank hadden gekregen, hebben we snel een krediet aangevraagd voor deze kosten.

En ondertussen wonen we nu een maandje in Kellinghusen en is iedereen gelukkig :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:07:37 #166
296595 foodlover
live and learn
pi_118041656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:22 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Vele banken willen niet de courtage (max 7,14%), notaris (rond de 1,5%) en grunderwerbsteuer (max 5% dacht ik) financieren. Zoiets zal je helaas zelf moeten betalen mits je bereid bent om enkele stunts uit te halen als je het financieringsvoorstel bij de bank voorlegt (bv je vraagt aan de makelaar om de courtage weg te halen en op de verkoopprijs te gooien).

Wij hebben uiteindelijk een huis gezocht waar geen courtage bij kwam kijken. En aangezien wij 0,0 eigenkapitaal hadden, hadden we een aantal duizend euro van een familielid geleend, dan nog zelf wat bij elkaar verzameld zodat we de bank konden tonen dat we wel eigenkapitaal hadden om de notariskosten en belasting te kunnen betalen. Nadat we het ondertekende contract vd bank hadden gekregen, hebben we snel een krediet aangevraagd voor deze kosten.

En ondertussen wonen we nu een maandje in Kellinghusen en is iedereen gelukkig :)
Dank voor je info, daar kom ik verder mee!
Betekent dus grofweg dat je zo'n 20-25.000 zelf moet bijleggen hmmm... dit soort bedragen had ik eigenlijk een beetje voor verbouwing gereserveerd, vind het wel erg zuur bij elkaar gespaard geld om even in huis te stoppen, zal wel Nederlandse instelling zijn.
pi_118046267
Daarom lijken de huizenprijzen voor nederlanders erg goedkoop hier. Menig verjaardagsfeestje gehad waar de wildste verhalen van huizen die ze kopen konden gingen te ronden. Totdat ik ze vertelde dat je 20% minimaal cash moet betalen voor een huis. Dan is dat op papier goedkope huis ineens een stuk duurder.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:10:42 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118049049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:07 schreef foodlover het volgende:

[..]

Dank voor je info, daar kom ik verder mee!
Betekent dus grofweg dat je zo'n 20-25.000 zelf moet bijleggen hmmm... dit soort bedragen had ik eigenlijk een beetje voor verbouwing gereserveerd, vind het wel erg zuur bij elkaar gespaard geld om even in huis te stoppen, zal wel Nederlandse instelling zijn.
Aan de andere kant, ik betaal 3% rente, kom daar in NL maar eens om.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:03:33 #169
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118051324
Piet, binnenkort willen mijn schoonouders trakteren op een "goed diner". In Elten of omgeving.
In Elten kun je "goed eten", maar een "goed diner" is toch nét een trapje hoger. Heb je tips voor een restaurant in Emmerich? Duitse keuken mag. Franse (bijv) keuken is veiliger.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:03:49 #170
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118051347
dubbel
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:07:44 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118051601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:03 schreef phluphy het volgende:
Piet, binnenkort willen mijn schoonouders trakteren op een "goed diner". In Elten of omgeving.
In Elten kun je "goed eten", maar een "goed diner" is toch nét een trapje hoger. Heb je tips voor een restaurant in Emmerich? Duitse keuken mag. Franse (bijv) keuken is veiliger.
Mag het ook in Tolkamer zijn? Dit staat op mijn verlanglijstje
http://www.derwesten.de/n(...)lland-id3139273.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:08:19 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118051657
Heb er nog niet gegeten, maar wil dat nog graag doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:14:07 #173
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118052016
Ziet er goed uit! Ik gooi'm in de groep.
Tot ongevaar kon je nog goed eten op de grens tussen Elten en Babberich (De Oude Grens). Met name rond aspergetijd was het er altijd erg druk. Helaas zijn ze inmiddels gesloten.

Het is een prachtig pand, op en schitterende locatie. Nog helemaal ingericht.
Hé, niks voor jou om van je hobby je werk te maken? Ik ben je eerste klant. ;)
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:20:11 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118052409
Hmmm
Eigen zaak in de horeca, geen andere bedrijfstak gaan zoveel bedrijven falliet, hoge investeringen, lage marge, altijd savonds en in het weekend werken, voorraad die snel bederft, arbeidsintensief..
Zo kan ik nog wel even doorgaan, nee, dat heb ik gehad, heb het jaren gedaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:38:58 #175
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118053598
Zeer begrijpelijk. Maar het blijft jammer van het pand op die locatie.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:39:06 #176
296595 foodlover
live and learn
pi_118053611
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ik betaal 3% rente, kom daar in NL maar eens om.
Waar!
Mochten meer mensen meelezen, heb nog een duidelijk document gevonden over Baufinanzierungen, wel in het Duits uiteraard!
http://www.immobilienscou(...)&_s_cclid=1350412605
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:42:59 #177
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118053851
Even kijken of deze link werkt (hij's leuk!) https://twitter.com/LEUKE(...)122112/photo/1/large
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:45:49 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118054054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef phluphy het volgende:
Zeer begrijpelijk. Maar het blijft jammer van het pand op die locatie.
Zeker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:21:46 #179
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118056184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:07 schreef foodlover het volgende:

[..]

Dank voor je info, daar kom ik verder mee!
Betekent dus grofweg dat je zo'n 20-25.000 zelf moet bijleggen hmmm... dit soort bedragen had ik eigenlijk een beetje voor verbouwing gereserveerd, vind het wel erg zuur bij elkaar gespaard geld om even in huis te stoppen, zal wel Nederlandse instelling zijn.
Ja, bij een huisje van ¤ 200.000 in het noorden van DE kan je rekenen op ¤ 10.000 grunderwerbsteuer, ¤ 13.000 voor de makelaar en nog eens ¤ 3.000 voor de notaris. Lekker dan. De laatste twee zijn variabel en kunnen per organisatie verschillen (wij hadden uiteindelijk geluk met de notaris, dat was omgerekend ongeveer 0,8%. Geen idee hoe wie wat waar en waarom! :D) De belasting staat vast maar verschilt per bundesland, minimum is 3.5% en max is 5% (heb het net nog eens opgezocht).
En vorige week kregen we nog een rekening van ¤ 600 van het Amtsgericht te Itzehoe voor het veranderen van eigenaar in het grundbuch (aka kadaster). Maar nu hebben we alles gehad en kunnen we weer reserves gaan opbouwen *O*

Wellicht dat je nog kan zeggen dat je bovenstaande kosten zelf betaalt van je gespaarde geld en de bank de verbouwing laat financieren. Doch dan gaat de bank het huis extra goed beoordelen geloof ik en kan het inderdaad zo zijn dat je meer rente gaat betalen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:52:46 #180
63722 z80
I fink you freaky
pi_118058008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef phluphy het volgende:
Even kijken of deze link werkt (hij's leuk!) https://twitter.com/LEUKE(...)122112/photo/1/large
even in googel zoeken op language-differences en dan plaatjes klikken.
staan er nog een paar leuke tussen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_118061955
Hoe zat dat nou precies met dat GEZ gedoe (kijk en luistergeld)? Wordt je 's nachts van je nest gelicht als je invult dat je geen radio- en tv in huis hebt? :')

Ik kreeg vandaag de bekende brief in de bus voor aanmelding van apparaten.. Die 5 euro per maand voor een autoradio is al afleggerij, maar 18!! euro per maand voor een smartphone of TV (waar ik alleen af en toe via hulu.com programma's op kijk)? 8)7 Per jaar zou het zelfs aan de hoge kant zijn :{
pi_118062889
Vanaf januari 2013 wordt het pauschal berekend. Dan is het 18 voor elk huishouden, onafhankelijk van de hoeveelheid apparaten.

Voor mij dus een verhoging van 6 euro naar 18, voor alleen een laptop waar ik nooit tv mee kijk. Hoezee!
pi_118063055
Dus voor die laatste paar veilige weken kan ik die brieven beter weggooien? :{
pi_118063265
Ik geloof, als je op zo'n 'verdachte' datum als 1 januari 2013 opeens apparaten gaat aanmelden, en ze mochten ooit eens komen controleren, dan moet je de aankoopbonnen kunnen voorleggen waaruit blijkt dat je ze inderdaad toen pas hebt aangeschaft, en niet ervoor hebt 'verzwegen'. (En het excuus 'hij zat nog in de doos' werkt niet, want je moet ook betalen voor apparaten die niet in gebruik zijn, zoals de oude tv achter op zolder)
pi_118064232
Maar hoe komen ze dat controleren dan? Gaat er echt iemand met bevoegdheid de huizen langs om te kijken of je je tv wel hebt aangemeld?
pi_118066026
Ja. Maar voor zover ik weet kan je gewoon weigeren ze binnen te laten. :P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:50:03 #187
296595 foodlover
live and learn
pi_118070771
Even over het thema Grundsteuer en de riool- en afvalheffing.

Laten we even uitgaan van Kreis Kleve.
Ik neem aan dat je hetzelfde bedrag aan Grundsteuer betaalt als de oude bewoners en je dit dus op kunt vragen bij interesse voor een huis of wordt dit opnieuw berekend?
En: Is het morgelijk/heeft het zin om de bedragen op te vragen die je nieuwe buren betalen?
pi_118071895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik geloof, als je op zo'n 'verdachte' datum als 1 januari 2013 opeens apparaten gaat aanmelden, en ze mochten ooit eens komen controleren, dan moet je de aankoopbonnen kunnen voorleggen waaruit blijkt dat je ze inderdaad toen pas hebt aangeschaft, en niet ervoor hebt 'verzwegen'. (En het excuus 'hij zat nog in de doos' werkt niet, want je moet ook betalen voor apparaten die niet in gebruik zijn, zoals de oude tv achter op zolder)
Ik heb net nog even gekeken op internet, maar volgens mij gaat dat nieuwe tarief voor iedereen gelden, ook voor mensen die aangegeven hebben geen apparaten in huis te hebben -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 10:17:28 #189
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_118072657
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:45 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik heb net nog even gekeken op internet, maar volgens mij gaat dat nieuwe tarief voor iedereen gelden, ook voor mensen die aangegeven hebben geen apparaten in huis te hebben -O-
Mooi, dat scheelt weer een hoop belastingontduiking.
pi_118079186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:03 schreef phluphy het volgende:
Piet, binnenkort willen mijn schoonouders trakteren op een "goed diner". In Elten of omgeving.
In Elten kun je "goed eten", maar een "goed diner" is toch nét een trapje hoger. Heb je tips voor een restaurant in Emmerich? Duitse keuken mag. Franse (bijv) keuken is veiliger.
Ik heb hier wel eens gegeten:
altes Gasthaus Christ in Hüthum

Gezellig en goed eten.
pi_118079347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:15 schreef stroopwafelt het volgende:
Ja. Maar voor zover ik weet kan je gewoon weigeren ze binnen te laten. :P
Dit is een interessante link hierover. Ik heb in die ruim 2,5 jaar nog nooit een brief van GEZ ontvangen, dus ik moet me nog maar eens verdiepen hoe dat vanaf 2013 in zijn werk gaat. Wellicht dat het in de Nebenkosten (ik woon gehuurd) verrekend is.

Overigens ben ik van mening dat het zwaar ouderwets en afzetterij is...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:36:45 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118079492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:27 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik heb hier wel eens gegeten:
altes Gasthaus Christ in Hüthum

Gezellig en goed eten.
Hoe is hun keuken, kon op internet geen kaart vinden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118080592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:32 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Dit is een interessante link hierover. Ik heb in die ruim 2,5 jaar nog nooit een brief van GEZ ontvangen, dus ik moet me nog maar eens verdiepen hoe dat vanaf 2013 in zijn werk gaat. Wellicht dat het in de Nebenkosten (ik woon gehuurd) verrekend is.

Overigens ben ik van mening dat het zwaar ouderwets en afzetterij is...
Volgens die link mag het niet (meer?) in de Nebenkosten verrekend worden, maar moet je het echt zelf betalen.

Als het eerst wel het geval was, is dat eigenlijk ook raar, omdat er een aantal mogelijke gronden waren waarop je het niet hoefde te betalen. Daar heeft je verhuurder in feite niets mee te maken.
pi_118080594
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe is hun keuken, kon op internet geen kaart vinden.
Wat ik me kan herinneren (is al 2 jaar terug denk ik):
veel lokale en seizoens-producten en ruime keuze uit wild gerechten.
pi_118081073
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:06 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Volgens die link mag het niet (meer?) in de Nebenkosten verrekend worden, maar moet je het echt zelf betalen.

Als het eerst wel het geval was, is dat eigenlijk ook raar, omdat er een aantal mogelijke gronden waren waarop je het niet hoefde te betalen. Daar heeft je verhuurder in feite niets mee te maken.
Ik zal het binnenkort eens nakijken voor de zekerheid. Ook maar eens onderzoeken wat wijs is...of me tzt maar eens aanmelden of gewoon niks doen en hopen dat ik geen enge brieven krijg.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:24:09 #196
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118086095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:27 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik heb hier wel eens gegeten:
altes Gasthaus Christ in Hüthum

Gezellig en goed eten.
Ik rij er vaak langs, maar ben er nog nooit wezen eten. Het ziet er wel gezellig uit, inderdaad. Maar ik heb het idee dat het een redelijk "normaal niveau" Gaststätte is. Waar overigens niets mis mee is hoor, maar niet dat wat we zoeken voor de gelegenheid. Mijn schoonvader wilde dit keer wat meer "op chique" (feestelijke gelegenheid: zoveel jaar getrouwd + dochter over uit Australië).
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:29:57 #197
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118086364
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mag het ook in Tolkamer zijn? Dit staat op mijn verlanglijstje
http://www.derwesten.de/n(...)lland-id3139273.html
Van de buren kreeg ik nog een kaartje van Kalkarer Mühle (voor de a.s. gelegenheid te ver rijden) plus een tip over een restaurant in Emmerich, deze: http://www.derhalbemond.de/ Ken jij die?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:31:10 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118086431
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:29 schreef phluphy het volgende:

[..]

Van de buren kreeg ik nog een kaartje van Kalkarer Mühle (voor de a.s. gelegenheid te ver rijden) plus een tip over een restaurant in Emmerich, deze: http://www.derhalbemond.de/ Ken jij die?
Nope, ik ken niets in Emmerich.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:31:36 #199
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118086450
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, ik ken niets in Emmerich.
Wat vind je van de gerechten die op de site staan?
... ♥ ik mis je ♥
pi_118086897
Ik moet straks bij de burgemeester op bezoek, hebben jullie dat ook gehad kort na je verhuizing?
Als ik in het rijtje "waar heb ik vandaag geen zin in" ga kijken, staat dit uitje eigenlijk best wel bovenaan. :{
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:46:07 #201
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118087119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik moet straks bij de burgemeester op bezoek, hebben jullie dat ook gehad kort na je verhuizing?
Als ik in het rijtje "waar heb ik vandaag geen zin in" ga kijken, staat dit uitje eigenlijk best wel bovenaan. :{
Werkelijk? :D Whaaa, geweldig! Nooit van gehoord, maar wat een giller! Veel plezier! Hopelijk krijg je wel een koekje bij de koffie. c_/
... ♥ ik mis je ♥
pi_118087173
Het is ook nog om 6 uur, want dan zit weliswaar heel Nederland aan tafel, maar Duitsland natuurlijk niet.
Ik ga zo de soep maar opzetten, dat wordt vroeg eten vanavond.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:49:42 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118087300
Lol. Ik zou er denk ik een echt spektakel van maken. Galajurk aan en een limousine huren.
Gewoon omdat het kan. :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_118087379
Haha wat gaaf! Had ik ook wel gewild bij onze burgemeester :D
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 16:55:20 #205
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_118087559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik moet straks bij de burgemeester op bezoek, hebben jullie dat ook gehad kort na je verhuizing?
Als ik in het rijtje "waar heb ik vandaag geen zin in" ga kijken, staat dit uitje eigenlijk best wel bovenaan. :{
Bij de burgemeester op bezoek? Waarom?
pi_118087725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:55 schreef qltel het volgende:

[..]

Bij de burgemeester op bezoek? Waarom?
Geen flauw idee, gewoon een algemene info-avond voor nieuwe inwoners denk ik, ik heb ook niet de illusie dat hij op mij alleen zit te wachten in zijn kantoor. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 17:03:34 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118087872
Ha wat grappig :D Nee, nooit gehad hier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118088027
Wat schattig O+ Ik kreeg gewoon een goodiebag mee met (erg bruikbare) kortingsbonnen enzo, toen ik langsging bij het Einwohnermeldeamt.
pi_118088577
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:07 schreef stroopwafelt het volgende:
Wat schattig O+ Ik kreeg gewoon een goodiebag mee met (erg bruikbare) kortingsbonnen enzo, toen ik langsging bij het Einwohnermeldeamt.
Ik kreeg ook kortingsbonnen en zelfs vrijkaartjes voor Musea hier in Bonn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_118092213
Ik kreeg een hand en mijn Lohnsteuerkarte en liep vervolgens de archiefkast in omdat ik dacht dat dat de uitgang was.
pi_118097928
Ik kreeg een zure blik toegeworpen en mocht na een uur wachten 20e aftikken. :( ik wil ook een goodiebag en een hand van de burgemeester!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:02:59 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118098650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:51 schreef Hiya het volgende:
Ik kreeg een zure blik toegeworpen en mocht na een uur wachten 20e aftikken. :( ik wil ook een goodiebag en een hand van de burgemeester!
Smorgens vroeg gaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118098751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik moet straks bij de burgemeester op bezoek, hebben jullie dat ook gehad kort na je verhuizing?
Als ik in het rijtje "waar heb ik vandaag geen zin in" ga kijken, staat dit uitje eigenlijk best wel bovenaan. :{
Ik ben ook vanmiddag bij de burgemeester op bezoek geweest (overigens de eerste keer) maar niet om die reden. Ik heb hem even duidelijk moeten maken dat ik geen bushokje voor m'n huis wil. Gelukkig was hij wel voor rede vatbaar. Nu nog even afwachten of een van de alternatieven mogelijk zijn.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:12:13 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_118099201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:32 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Dit is een interessante link hierover. Ik heb in die ruim 2,5 jaar nog nooit een brief van GEZ ontvangen, dus ik moet me nog maar eens verdiepen hoe dat vanaf 2013 in zijn werk gaat. Wellicht dat het in de Nebenkosten (ik woon gehuurd) verrekend is.

Overigens ben ik van mening dat het zwaar ouderwets en afzetterij is...
in NL zit het gewoon in de belasting weg gemoffeld. over een paar jaar is dat hier ook het geval.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_118100328
Nou, de burgemeester was er zelf niet eens, die was verhinderd, dus een wethouder oid kwam het verhaal vertellen, het leek wel een VVV praatje, ik weet nu precies welke leuke dingen er in mijn stad/dorp/streek te doen zijn en waarom het er zo fijn wonen is, maar over waar je moet zijn in geval van prangende vragen (zoals bushokjes) en zo werd niet gesproken.
Het deed me overigens wel deugd dat ik zo'n 90% van zijn monoloog kon verstaan en begrijpen. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Gwywen op 17-10-2012 21:40:14 ]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:41:24 #216
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118101060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik moet straks bij de burgemeester op bezoek, hebben jullie dat ook gehad kort na je verhuizing?
Als ik in het rijtje "waar heb ik vandaag geen zin in" ga kijken, staat dit uitje eigenlijk best wel bovenaan. :{
Yep wij hebben ook zo'n brief gekregen ongeveer 2 weken geleden, omdat we van HH naar Kellinghusen zijn verhuisd. Aangezien Kellinghusen maar 18km2 is met 8000 inwoners, denk ik niet dat mijnheer de burgemeester ons wat nieuws kan vertellen over deze grote metropool. We gaan het bezoekje dus fijn overslaan :)
pi_118101523
Ik dacht dat ze misschien zouden checken wie er wel en niet op kwamen dagen. :@
We hebben elf jaar lang aan de andere kant van de grens gewoond, 15 km hier vandaan, dus echt veel nieuws had hij inderdaad niet voor ons.
pi_118102071
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Smorgens vroeg gaan
Ik was er 's morgens vroeg :) Moet zeggen dat ze ook wel aardig onderbezet waren. Waren toentertijd maar vier medewerkers aan het werk.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:23:29 #219
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118106542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:49 schreef Gwywen het volgende:
Ik dacht dat ze misschien zouden checken wie er wel en niet op kwamen dagen. :@
Neuh tis gewoon een info avond lijkt mij en er stond al in de brief dat we moesten aangeven of we wel of niet komen.
pi_118106997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:41 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Yep wij hebben ook zo'n brief gekregen ongeveer 2 weken geleden, omdat we van HH naar Kellinghusen zijn verhuisd. Aangezien Kellinghusen maar 18km2 is met 8000 inwoners, denk ik niet dat mijnheer de burgemeester ons wat nieuws kan vertellen over deze grote metropool. We gaan het bezoekje dus fijn overslaan :)
Mis je HH stiekem niet een beetje? ;)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 06:34:38 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118113703
Zou de infoavond niet overslaan, op een dorp is het goed de burgermeester persoonlijk te kennen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:55:12 #222
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118126815
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:33 schreef Hiya het volgende:

[..]

Mis je HH stiekem niet een beetje? ;)
Niet echt. Het is veel rustiger hier, geen gehaast, het verkeer is veel prettiger en het is gewoon niet vol/druk hier O+ Vooralsnog hebben we niks te klagen. En er is voor ons niets wat Hamburg nu meer te bieden heeft dan Kellinghusen.

@Pietverdriet... ja daar zit ook weer wat in!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:59:54 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118127001
Altijd handig als je wat wil regelen, of de lokale overheid nodig hebt of je er juist door lastig gevallen wordt. Paar keer er een fles wijn in gieten is altijd een goed idee.
Dorpen functioneren echt anders dan steden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:16:29 #224
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118159509
We gaan straks naar Düsseldorf met een bevriend stel. Wat een bofkonten zijn wij: vandaag 23 en morgen 20 graden! Terrasjes here we come!
Eergisteren bericht ontvangen van Secret Hotel: ja hoor, we slapen weer in het Marriott! *O*
(Voor de nieuwe lezers: à EUR 27,50 pp inclusief luxe ontbijt).
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:32:23 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118159706
Lekker!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:48:24 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118159883
Klinkt goed Phluph *O*

Als ik weer op de been ben moeten wij ook maar eens zoiets boeken. Lijkt me heerlijk O+

Voorlopig laat ik me vanaf maandag twee weken ontbijt op bed brengen in Emmerich :Y) Het eten is in elk geval goed in Duitse ziekenhuizen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:02:49 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118160069
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:48 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt goed Phluph *O*

Als ik weer op de been ben moeten wij ook maar eens zoiets boeken. Lijkt me heerlijk O+

Voorlopig laat ik me vanaf maandag twee weken ontbijt op bed brengen in Emmerich :Y) Het eten is in elk geval goed in Duitse ziekenhuizen ;)
Scheelt nogal waar je ligt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:25:56 #228
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118160556
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Scheelt nogal waar je ligt.
Kleve en Emmerich zijn wel goed, weet ik uit ervaring. Goch vond ik wat minder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118177368
Iemand ervaring met bel aangifte in beide landen? (jaar van verhuizen)
Waar moet je rekening mee houden? Geld achter de hand houden of rekenen op teruggave?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:08:36 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118177488
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:06 schreef opinionr het volgende:
Iemand ervaring met bel aangifte in beide landen? (jaar van verhuizen)
Waar moet je rekening mee houden? Geld achter de hand houden of rekenen op teruggave?
Bijbetalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118178945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bijbetalen
Hoe komt dit? Ik bedoel, als je in Nederland 4 maanden werkt en je blijft er wonen krijg je dik terugbetaald. Ga je naar het buitenland moet je opeens bijlappen. Over 4 maanden werk zou ik toch de zelfde belastingplicht als een ieder moeten hebben? Omdat je belasting betaald naar een bepaalde jaarlijkste inkomstenverwachting betaal je dus veel te veel in die 4 maanden.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:46:10 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118178995
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:44 schreef opinionr het volgende:

[..]

Hoe komt dit? Ik bedoel, als je in Nederland 4 maanden werkt en je blijft er wonen krijg je dik terugbetaald. Ga je naar het buitenland moet je opeens bijlappen. Over 4 maanden werk zou ik toch de zelfde belastingplicht als een ieder moeten hebben? Omdat je belasting betaald naar een bepaalde jaarlijkste inkomstenverwachting betaal je dus veel te veel in die 4 maanden.
Hou rekening met bijbetalen, valt het altijd mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:27:25 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_118182473
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:44 schreef opinionr het volgende:

[..]

Hoe komt dit? Ik bedoel, als je in Nederland 4 maanden werkt en je blijft er wonen krijg je dik terugbetaald. Ga je naar het buitenland moet je opeens bijlappen. Over 4 maanden werk zou ik toch de zelfde belastingplicht als een ieder moeten hebben? Omdat je belasting betaald naar een bepaalde jaarlijkste inkomstenverwachting betaal je dus veel te veel in die 4 maanden.
door de verschillende belasting stelsels en terug gaven regelingen.
ben je alleen dan is NL veel gunstiger. getrouwd en 2 kinderen dan is D beduidend beter.
ben je alleen en ga je naar D dan moet je waarschijnlijk bij betalen. ga je terug naar NL krijg je waarschijnlijk terug. getrouwd met kinderen is het andersom.
leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_118201256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:27 schreef z80 het volgende:

[..]

door de verschillende belasting stelsels en terug gaven regelingen.
ben je alleen dan is NL veel gunstiger. getrouwd en 2 kinderen dan is D beduidend beter.
ben je alleen en ga je naar D dan moet je waarschijnlijk bij betalen. ga je terug naar NL krijg je waarschijnlijk terug. getrouwd met kinderen is het andersom.
leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Financieel had ik dus beter dit jaar al kunnen trouwen.
Ik trouw in april.

Dat was trouwens ook een drama! Trouwen in Duitsland met je Duitse vriendin.
Moest eerst met een papierwinkel uit Duitsland naar mijn laatste woonplaats in Nederland om een trouwbevoegdheid (Ehefähigkeit) te krijgen in Duitland. Deze weer terug naar Bochum samen met een stapel andere Documenten. Moest potdomme weer naar Harderwijk om een geboortecertificaat te halen, aangezien mijn vorige (uit april) net een week verlopen was. (Half jaar geldig) (8>

[ Bericht 24% gewijzigd door opinionr op 20-10-2012 10:01:20 ]
pi_118225613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:27 schreef z80 het volgende:

[..]

door de verschillende belasting stelsels en terug gaven regelingen.
ben je alleen dan is NL veel gunstiger. getrouwd en 2 kinderen dan is D beduidend beter.
ben je alleen en ga je naar D dan moet je waarschijnlijk bij betalen. ga je terug naar NL krijg je waarschijnlijk terug. getrouwd met kinderen is het andersom.
leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ow okee... maar met 3 kinderen betaal ik me nog steeds blauw hoor, ook hier in t mooie Deutschland..
Word hoog tijd voor frauduleuze handelingen teneinde het belastbaar inkomen op een niveau te krijgen waarbij het afdragen van Steuergelden enigszins acceptabel blijft...

Liefhebbers hier voor n BTW-carrousselletje? ;)
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:39:36 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118226101
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:28 schreef pieter.m het volgende:

[..]

Ow okee... maar met 3 kinderen betaal ik me nog steeds blauw hoor, ook hier in t mooie Deutschland..


En je krijgt meer Kindergeld/Elterngeld dan Griekenland steun krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:21:33 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118234746
Ik heb een nieuwe liefde, Matroos. Matroos is altijd blij, heeft altijd honger en behalve eten en met mij willen knuffelen slaap ie vooral.
Matroos is erg jong, en heeft groene ogen.
Hij is 9 weken, en een Vubara
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:58:03 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118235238
Ik moest googelen, Piet, maar begrijp het nu. :) Wil je niet een foto met ons delen?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:00:08 #239
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118235264
Oh en Düsseldorf was weer top.

Ik wilde absoluut geen bier of wijn drinken, want met een kroegentocht drink je dan vanalles door elkaar, met alle gevolgen van dien.
Dacht ik slim te zijn, door Apfelkorntjes met ijs te gaan drinken. Helaas, 80% van de kroegen heeft dat niet. Schiet mij maar lek. 8)7

Maar heb wel gisteren laarsjes gescoord die ik al jaren zocht. O+ Düsseldorf O+
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:09:12 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118235416
Ik hou ook van Duesseldorf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 oktober 2012 @ 11:14:08 #241
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118235482
Düsseldorf heeft binnen een week onze ID-kaarten thuisbezorgd, dus ik hou ook van Düsseldorf ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:04:18 #242
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_118243738
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Düsseldorf heeft binnen een week onze ID-kaarten thuisbezorgd, dus ik hou ook van Düsseldorf ^O^
dat gaat inderdaad snel :)

Over de belastingaangifte: Ik heb er geen gedaan? Had voor wat anders de Belastingsdienst buitenland aan de telefoon en die vertelden mij dat als je niet opgeroepen wordt voor een aangifte je deze ook niet hoeft te doen (mag wel). Heb er ook niet meer aan gedacht er 1 in te vullen....

Koffie met de burgemeester heb ik (en vriendin een jaar eerder) hier ook niet gehad.
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:51:33 #243
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118247576
Meh, ik ben 2x in Düsseldorf geweest en vond het maar een chaos en erg industrieel. Vooral die trams vind ik maar niks (zo ook in Amsterdam of waar dan ook).
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:55:00 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118247695
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:51 schreef RonB79 het volgende:
Meh, ik ben 2x in Düsseldorf geweest en vond het maar een chaos en erg industrieel. Vooral die trams vind ik maar niks (zo ook in Amsterdam of waar dan ook).
Wat vind jij wel een leuke stad?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:16:23 #245
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118248421
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat vind jij wel een leuke stad?
Nou, met Hamburg had ik destijds meteen een klik en ik weet niet waarom.
Maar eigenlijk maakt het me uiteindelijk niet echt uit waar ik woon. Zolang m'n eigen huis in orde is en er op z'n minst een paar winkels en restaurants in de buurt zijn, vind ik het prima.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:21:16 #246
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118248551
Trouwens, Hamburg vind ik nu ook een chaos sinds ik in een durpke woon :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:21:53 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118248566
True, Hamburg is een leuke stad, Amsterdam zou meer zoals Hamburg moeten zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:29:44 #248
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118490938
Hmz, krijg net een brief van de DAK;

wir möchten wissen, ob der Anlass der o.g. Leistung ein Unfall war und ggf. Erzatzansprüche gegen Dritte geltend gemacht werden können.

Dus nu moet ik een Unfallfragenbogen invullen....

(ik ben met jordy naar het zh geweest ivm 2 gebroken armen paar weken terug..)

Heb ik dat..snap er geen zak van :{
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:39:17 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118491168
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:29 schreef PureEvil het volgende:
Hmz, krijg net een brief van de DAK;

wir möchten wissen, ob der Anlass der o.g. Leistung ein Unfall war und ggf. Erzatzansprüche gegen Dritte geltend gemacht werden können.

Dus nu moet ik een Unfallfragenbogen invullen....

(ik ben met jordy naar het zh geweest ivm 2 gebroken armen paar weken terug..)

Heb ik dat..snap er geen zak van :{
Ze willen weten of het een ongeluk was en of daar iemand voor aansprakelijk kan worden gesteld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:41:08 #250
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118491216
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze willen weten of het een ongeluk was en of daar iemand voor aansprakelijk kan worden gesteld.
ja dat snapte ik nog wel....maar die fragenbogen snap ik niet
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:45:05 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118491292
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:41 schreef PureEvil het volgende:

[..]

ja dat snapte ik nog wel....maar die fragenbogen snap ik niet
Tja, daar kan ik verder ook niets mee, anders dan dat als je in een buitenland gaat wonen je de taal moet leren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:47:12 #252
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118491336
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, daar kan ik verder ook niets mee, anders dan dat als je in een buitenland gaat wonen je de taal moet leren
ik doe mn best hoor ;) begrijp nu al veel meer duits als 2 jaar geleden. ik ga straks nog eens een keer op mn gemak dat ding doorlezen, en anders bel ik maandag wel ff naar de DAK
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:51:07 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118491427
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:47 schreef PureEvil het volgende:

ik doe mn best hoor ;) begrijp nu al veel meer duits als 2 jaar geleden. ik ga straks nog eens een keer op mn gemak dat ding doorlezen, en anders bel ik maandag wel ff naar de DAK
Als ik het zo lees, moet je dat formulier invullen als iemand anders aansprakelijk was voor het ongeluk. Dus als iemand hem van zijn fietsje gereden heeft of zo. Maar hij is van de schommel gevallen toch? Zonder dat iemand anders daar invloed op had? Dan heb je dus niemand om aansprakelijk te stellen.

Ik zou eerst maandag bellen om dat na te vragen anders zit je voor niks moeizaam een formulier in te vullen ;)

Is hij trouwens alweer uit het gips en gaat alles goed?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:54:12 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118491488
Je kan ook invullen dat je een niet luisteren dan maar voelen opvoeding hanteert en kijken hoe snel ze reageren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:07:09 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118491794
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als ik het zo lees, moet je dat formulier invullen als iemand anders aansprakelijk was voor het ongeluk. Dus als iemand hem van zijn fietsje gereden heeft of zo. Maar hij is van de schommel gevallen toch? Zonder dat iemand anders daar invloed op had? Dan heb je dus niemand om aansprakelijk te stellen.

Ik zou eerst maandag bellen om dat na te vragen anders zit je voor niks moeizaam een formulier in te vullen ;)

Is hij trouwens alweer uit het gips en gaat alles goed?
Ja hij is weer uit het gips! Moest nog wel rustig aan doen, maarja...jongens he ;) Sinds deze week is ie ook weer aan het fietsen, dus 't gaat allemaal prima!

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan ook invullen dat je een niet luisteren dan maar voelen opvoeding hanteert en kijken hoe snel ze reageren.
Ahum...Laten we dat maar niet doen :P _O-
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:14:50 #256
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118566969
Blijkt dat het wonen in een klein dorpje toch z'n voordelen heeft....
Mensen komen uit een dorpje verderop, waren op visite bij mensen een straat hier achter ons. Hoorden tijdens een rondje lopen door onze nieuwbouw buurt dat ons huis te koop was, hebben op internet de "Anzeige" bekeken, hebben onze buurman gebeld(die kenden ze toevallig) en die heeft ze ons telefoonnummer gegeven(telefoonnumer stond ook wel in de advertentie, dus dat snapte ik niet helemaal). Morgen 18:30 komen ze kijken... ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 oktober 2012 @ 09:22:18 #257
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118567099
Dat zou mooi zijn UD, als jullie snel kunnen verkopen! Maar hebben jullie zelf al een ander huis gevonden inmiddels?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:44:49 #258
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118567567
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Dat zou mooi zijn UD, als jullie snel kunnen verkopen! Maar hebben jullie zelf al een ander huis gevonden inmiddels?
Nee nog niet. Er zijn wel wat kanshebbers, maar die vragen er toch wat teveel voor.
We hebben geen haast, dat scheelt. Optie is nog een nieuw stuk grond en dan een nieuwe woning op bouwen, aangepast en al.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:21:58 #259
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118572632
Hoe zit het nu ook alweer a.s. Donderdag, is toch een feestdag in NRW, winkels enzo zijn dicht maar de bakkers zijn toch wel een paar uur open in de morgen?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_118572735
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef Klonk het volgende:
Hoe zit het nu ook alweer a.s. Donderdag, is toch een feestdag in NRW, winkels enzo zijn dicht maar de bakkers zijn toch wel een paar uur open in de morgen?
Bakkers zijn hier op feestdagen altijd volgens de zondagsopeningstijden open. Maar ze hebben hier op zondag vaak dan geen normaal brood (alleen van de dag ervoor), alleen (luxe) broodjes. Al weet ik niet of dit per bakker verschillend is, er zullen ook wel bakkers zijn die normaal brood aanbieden op zondag.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 oktober 2012 @ 12:46:41 #261
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118573444
Het handigste is om deze week even te kijken, ze plakken het altijd wel aan als er afwijkende openingstijden zijn met feestdagen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:51:21 #262
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118573631
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bakkers zijn hier op feestdagen altijd volgens de zondagsopeningstijden open. Maar ze hebben hier op zondag vaak dan geen normaal brood (alleen van de dag ervoor), alleen (luxe) broodjes. Al weet ik niet of dit per bakker verschillend is, er zullen ook wel bakkers zijn die normaal brood aanbieden op zondag.
daar ging ik ook van uit, ik zie het Donderdagmorgen wel :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:56:04 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118573801
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bakkers zijn hier op feestdagen altijd volgens de zondagsopeningstijden open. Maar ze hebben hier op zondag vaak dan geen normaal brood (alleen van de dag ervoor), alleen (luxe) broodjes. Al weet ik niet of dit per bakker verschillend is, er zullen ook wel bakkers zijn die normaal brood aanbieden op zondag.
Broodjes zijn in Duitsland geen luxe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:57:54 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118573861
In de Diepvries vind je trouwens bij de betere supermarkt broodjes van Coppenrath & Wiese, zijn beter dan de meeste broodjes van de broodboetiek in de supermarkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118574261
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Broodjes zijn in Duitsland geen luxe
Maar Klonk komt uit Nederland volgens mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:46:13 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118575529
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:09 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar Klonk komt uit Nederland volgens mij.
ik ben elke dag in Duitsland, eet liever duits brood dan die nederlandse slappe zooi en broodjes zijn voor mij net zo normaal als voor een gemiddelde duitser :P

kortom, mijn huis staat aan de verkeerde kant van de grens :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:53:30 #267
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118575780
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef Klonk het volgende:
Hoe zit het nu ook alweer a.s. Donderdag, is toch een feestdag in NRW, winkels enzo zijn dicht maar de bakkers zijn toch wel een paar uur open in de morgen?
Oh zijn de scholen dan dus ook dicht? Zag er namelijk niks over staan op de schoolsite..
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:55:12 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118575833
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Oh zijn de scholen dan dus ook dicht? Zag er namelijk niks over staan op de schoolsite..
Jep, is Allerheiligen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118576212
Volgens mij mag je niet eens werken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:17:07 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118576631
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij mag je niet eens werken.
Klopt, krijg je gedonder met het Ordnungsamt.
Ierse Collega van me was op ons kantoor aan het werk voor zijn klant in Beieren op een Feestdag in NRW maar niet in Beieren. Kwam het Ordnungsamt langs..
Hij belde mij in paniek.
Zei toen geef hem mij maar even.
Vertelde toen de man van het Ordnungsamt dat ik Oberstaatsanwalt was bij de Verfassungsschutz en dat hij een streng geheime zaak verstoorde en dat ie op te rotten had.
Bluf werkte
Sicher Herr Witzleben
VON Witzleben wen ich bitten darf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 oktober 2012 @ 15:23:16 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118579175
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:53 schreef PureEvil het volgende:
Oh zijn de scholen dan dus ook dicht? Zag er namelijk niks over staan op de schoolsite..
Voorzover ik weet wel. En anders heeft het kind pech :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:45:47 #272
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_118588700
hier in DLD hebben ze wel veel vrije feestdagen! jammer dat NL die niet heeft... (al hoor ik wel van bedrijven in NL die donderdag ATV hebben ivm die feestdag)
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:11:28 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118589845
En op een donderdagfeestdag wordt de vrijdag vaak als brugdag gezien, overuren afbouwen, lang weekeinde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:57:07 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118680472
In Hessen ook niet :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:58:13 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118680545
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:57 schreef wonderer het volgende:
In Hessen ook niet :{
Maar in Hessen heb je nog goede worst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:59:03 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118680594
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar in Hessen heb je nog goede worst.
:9

Hoewel ik mijn worst liever aan een man vast heb zitten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118689833
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar in Hessen heb je nog goede worst.
Ik heb dit weekend nog hier een heerlijke bratwurst gegeten :9
pi_118704113
Ik had gisteren een paar keer hele enge kinderen aan de deur, ik wist helemaal niet dat hier Halloween gevierd wordt!
Gelukkig heb ik altijd veel snoep in huis dus ze gingen allemaal blij naar het volgende huis. :)
  donderdag 1 november 2012 @ 14:17:03 #280
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118705212
Ik hou van mijn Duitse bakkertje O+

Ik haal daar elke donderdag broodjes en omdat het zo druk was had ze zes broodjes apart gehouden voor mij O+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_118748741
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:17 schreef Klonk het volgende:
Ik hou van mijn Duitse bakkertje O+

Ik haal daar elke donderdag broodjes en omdat het zo druk was had ze zes broodjes apart gehouden voor mij O+
Wat lief O+
Ik kom dit soort dingen ook tegen. Wij gingen vandaag even bij de gemeente langs om iets te wijzigen, en hup met een glimlach was het binnen één minuut geregeld. Bij de bank idem, fijn om persoonlijk begroet te worden door steeds dezelfde medewerker. Zo anders dan ik in NL gewend was, daar was ik meestal een nummer.

O, mogen de aluminium cupjes van waxinelichtjes in de gele zak?
  Milf vrijdag 2 november 2012 @ 18:31:59 #282
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_118749359
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat lief O+
Ik kom dit soort dingen ook tegen. Wij gingen vandaag even bij de gemeente langs om iets te wijzigen, en hup met een glimlach was het binnen één minuut geregeld. Bij de bank idem, fijn om persoonlijk begroet te worden door steeds dezelfde medewerker. Zo anders dan ik in NL gewend was, daar was ik meestal een nummer.

O, mogen de aluminium cupjes van waxinelichtjes in de gele zak?
Blikjes mogen er ook in toch? Ik gooi die cupjes er ook in. :@
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:34:03 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118749424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:31 schreef nikky het volgende:

[..]

Blikjes mogen er ook in toch? Ik gooi die cupjes er ook in. :@
Je weet dat er op blikjes statiegeld zit?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf vrijdag 2 november 2012 @ 18:35:59 #284
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_118749483
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat er op blikjes statiegeld zit?
Jazeker :Y.
Maar ik haal wel eens wat uit NL of mijn vrienden.
De rest gaat hier netjes in zo'n IKEA bak. Heb een bak voor NL flessen en een hudge bak voor de Duitse statiegeld dingen. ;)

Toch bedankt voor het attenderen hierop.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_118749626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:31 schreef nikky het volgende:

[..]

Blikjes mogen er ook in toch? Ik gooi die cupjes er ook in. :@
Ja, je hebt gelijk, maar blikjes zijn van blik/ijzer, en die cupjes van aluminium, dus vandaar dat ik twijfelde.
Misschien denk ik gewoon te moeilijk. :@
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:44:48 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_118749750
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, krijg je gedonder met het Ordnungsamt.
Ierse Collega van me was op ons kantoor aan het werk voor zijn klant in Beieren op een Feestdag in NRW maar niet in Beieren. Kwam het Ordnungsamt langs..
Hij belde mij in paniek.
Zei toen geef hem mij maar even.
Vertelde toen de man van het Ordnungsamt dat ik Oberstaatsanwalt was bij de Verfassungsschutz en dat hij een streng geheime zaak verstoorde en dat ie op te rotten had.
Bluf werkte
Sicher Herr Witzleben
VON Witzleben wen ich bitten darf
NRW heeft niks wat bayern niet heeft. Sowieso heeft Bayern er de meeste en Augsburg in Bayern heeft er nog 1 op stadsniveau! Daar moet je zijn dus, voor veel vrij.

Ik heb gister gewoon gewerkt (in Zwitserland) en schuif allerheiligen naar wanneer het mij uitkomt... 16-11
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 november 2012 @ 18:54:33 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_118750076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, mogen de aluminium cupjes van waxinelichtjes in de gele zak?
de gele bak is voor verpakkingen. Aangezien die cupjes geen verpakking zijn, neem ik aan dat ze er niet in mogen. De verpakking van die lichtjes mag er wel in, lijkt me.. :)

En blikjes zijn een verpakking, dus die mogen er wel in.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:55:13 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118750105
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:44 schreef XL het volgende:

[..]

NRW heeft niks wat bayern niet heeft. Sowieso heeft Bayern er de meeste en Augsburg in Bayern heeft er nog 1 op stadsniveau! Daar moet je zijn dus, voor veel vrij.

Kan ook Oostenrijk geweest zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf vrijdag 2 november 2012 @ 19:46:31 #289
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_118751733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:54 schreef qltel het volgende:

[..]

de gele bak is voor verpakkingen. Aangezien die cupjes geen verpakking zijn, neem ik aan dat ze er niet in mogen. De verpakking van die lichtjes mag er wel in, lijkt me.. :)

En blikjes zijn een verpakking, dus die mogen er wel in.
Ik denk dat je het woord verpackungen te letterlijk neemt.

Conservenblikken
Blikjes
doppen van flessen
alu deksel
alu folie

Drankkartons
vacuüm verpakkingen

Folie (draagtassen, zakken, inwikkelfolie)
Flessen (Von Spulwasch- und korperpflegemitteln)
Bekers (melkproducten, margarine, etc)
Schaumstoffe (ik denk piepschuim?) groente - fruitschalen en andere geschuimde verpakingen

Hier ( omgeving Leer ) mogen de theelichtcupjes er bij.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_118751777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat lief O+
Ik kom dit soort dingen ook tegen. Wij gingen vandaag even bij de gemeente langs om iets te wijzigen, en hup met een glimlach was het binnen één minuut geregeld. Bij de bank idem, fijn om persoonlijk begroet te worden door steeds dezelfde medewerker. Zo anders dan ik in NL gewend was, daar was ik meestal een nummer.

O, mogen de aluminium cupjes van waxinelichtjes in de gele zak?
:D maar dat is gewoon dorps.. In Berlijn gaat dat toch anders, hier moet je minimaal 3 weken vantevoren een afspraak maken, wil je enigszins fatsoenlijk terecht kunnen -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 november 2012 @ 19:50:57 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_118751909
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:46 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik denk dat je het woord verpackungen te letterlijk neemt.
Dat zou kunnen. Echter, wat er in jouw lijstje staat zijn allemaal verpakkingen, die cupjes zijn een verbruiksartikel. (maar ik zeg niet dat ze er niet in mogen, het lijkt me alleen niet logisch).
  Milf vrijdag 2 november 2012 @ 19:58:14 #292
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_118752232
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Echter, wat er in jouw lijstje staat zijn allemaal verpakkingen, die cupjes zijn een verbruiksartikel. (maar ik zeg niet dat ze er niet in mogen, het lijkt me alleen niet logisch).
Het is een soort aluminium. Dus gewoon de gele zak in :Y
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_118752309
Ongeveer alles wat geen restmüll is of papier kan in de gele bak.
ijs_beer fan!
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:00:20 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_118752328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Echter, wat er in jouw lijstje staat zijn allemaal verpakkingen, die cupjes zijn een verbruiksartikel. (maar ik zeg niet dat ze er niet in mogen, het lijkt me alleen niet logisch).
de cupjes zijn ook een verpakking. ze zitten om het kaarsvet heen als bescherming.
kunnen dus gewoon in de gelezak
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_118752346
Er is hier in t portiek een halve strijd gaande want sommige mensen snappen t nog niet en gooie melkpakken of andere tetra pakken in de blauwe bakken.
ijs_beer fan!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 november 2012 @ 20:49:32 #296
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_118754419
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:00 schreef z80 het volgende:

[..]

de cupjes zijn ook een verpakking. ze zitten om het kaarsvet heen als bescherming.
kunnen dus gewoon in de gelezak
Ah mooi, ik begrijp dat sinaasappelschillen er ook in kunnen. Die zitten tenslotte om de sinaasappel ter bescherming. :)
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:50:23 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118754458
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:00 schreef NanKing het volgende:
Er is hier in t portiek een halve strijd gaande want sommige mensen snappen t nog niet en gooie melkpakken of andere tetra pakken in de blauwe bakken.
Blauwe bakken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118754809
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blauwe bakken?
Ja blauwe deksels. Wij hebben containers waar het niet uitmaakt welke zak je gebruikt.
ijs_beer fan!
pi_118754895
Dat is karton en papier geloof ik. Tetra pakken mogen er geloof ik niet in aangezien ze plastic van binnen hebben.

Ik doe er niet aan mee, we hebben een grote vuilnisbak buiten staan voor het gehele appartement.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:31:58 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118756472
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:57 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja blauwe deksels. Wij hebben containers waar het niet uitmaakt welke zak je gebruikt.
Maar wat gaat er in die containers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:45:58 #301
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118757032
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar wat gaat er in die containers?
ik laatst bijna :P

iemand rolde de bak lichtelijk in dromeland richting de straat net terwijl ik langs kwam fietsen :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')