Verwacht heel veel roest .quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:18 schreef CafeRoker het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben benieuwd naar de rest van de foto's
Heb je al enig idee wat je tegen gaat komen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:24 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Verwacht heel veel roest .
We gaan zo snel mogelijk naar de plek waar we mogen klussen, hij gaat helemaal uit elkaar.
Sowieso leek het dat de bodemplaten op het chassis vervangen moeten worden. Achter bij de 'regenvanger' lijst was het doorgeroest. De deuren op hun bekende plek hebben veel roest dus misschien op zoek naar 2 nieuwe deuren maar onze voorkeur heeft repareren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:28 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Heb je al enig idee wat je tegen gaat komen?
Oh, als ik toch eens ruimte had..quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
vingerzetbank nodig voor het plaatwerk?
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=20&t=19718
De originele kleur is oranje als ik het eerste kentekenbewijs mag geloven, maar aangezien de mensen die aan het project meedoen ( 3 in totaal ) allemaal een andere kleur riepen willen we hem in princiepe weer zo zwart/wit laten spuiten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:59 schreef RaymondK het volgende:
Is dat two tone zwart/wit?
Hou je hem ook zo na restauratie?
Cewl hoor.
"123 ontsteking" als elektronische ontsteking kan ik je aanraden
Zeker voor wanneer je de looks ook onder de motorkap origineel wilt houden.
heb je ook een dikkere bobine voor nodig!quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:04 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
De originele kleur is oranje als ik het eerste kentekenbewijs mag geloven, maar aangezien de mensen die aan het project meedoen ( 3 in totaal ) allemaal een andere kleur riepen willen we hem in princiepe weer zo zwart/wit laten spuiten.
Ik ga even kijken naar 123 ontsteking!
je moet ergens beginnen flip. En een motortje is zo gewisseld.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachten .quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
Er bestonden ook geen kevers met 2 liter injectie tuboblokken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet inkunnen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:38 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.
Hij is sowieso van 1968 of later, omdat hij rechtopstaande koplampen heeft in tegenstelling tot de liggende van 67 en eerder. Aangezien het een 1200 is zal hij wel de standaard ovalen achterlichtjes hebben, dus daaraan ga je het bouwjaar ook niet aflezen. Je zou de motorcode kunnen proberen als het originele blok er nog in ligt. De letter waarmee de code begint geeft een indicatie van het bouwjaar.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:11 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachten .
Ja je hebt helemaal gelijk dat deze niet zo enorm hard in waarde kan stijgen vergeleken met een veel oudere kever. Ware het niet dat we met een big smile zaten toen we met deze een rondje gingen rijden dus we vinden het allemaal al prima. We zijn in eerste instantie niet van plan om hem te gaan verkopen.
Ik heb net het carrosserieplaatje weten schoon te krijgen en het is een '72.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Er bestonden ook geen kevers met 2 liter injectie tuboblokken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet inkunnen.
[..]
Hij is sowieso van 1968 of later, omdat hij rechtopstaande koplampen heeft in tegenstelling tot de liggende van 67 en eerder. Aangezien het een 1200 is zal hij wel de standaard ovalen achterlichtjes hebben, dus daaraan ga je het bouwjaar ook niet aflezen. Je zou de motorcode kunnen proberen als het originele blok er nog in ligt. De letter waarmee de code begint geeft een indicatie van het bouwjaar.
Liggende koplampen, dus van voor 68:
[ afbeelding ]
waarom een 1600 slurpert? gaat hij er een caravan mee trekken? of racen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |