abonnement Unibet Coolblue
pi_116770503
Omdat we eerder al een boot hebben gerestaureerd wilden we graag wat anders doen, een auto leek ons gaaf maar welke dan? Een beetje rondgekeken en gevraagd te hebben leek een VW kever ons een prima keuze: relatief makkelijk uit elkaar te halen, veel onderdelen te verkrijgen en het is een toffe auto om in rond te rijden.

Naar een aantal gekeken en toen kwamen we op deze roestbak uit. De motor liep nog als een zonnetje dus dat was een groot voordeel. Aan het typenummer te zien is het een 1972 of 1973 vw kever met 1192 cc motor, we gaan zo snel mogelijk inventariseren wat er allemaal moet gebeuren maar er moet in iedergeval een hele hoop aan gebeuren.


(meer betere foto's volgen morgen)
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:11:10 #2
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116770586
Cool! En gefeli met de aanwinst ;)
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116770804
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben benieuwd naar de rest van de foto's :)
pi_116770830
Gaaf! ik ga je volgen, Veel succes!
Je weet het niet?!
pi_116770956
the other way around werkt vaak beter, oftewel: een goede body met een rotte motor

roest is echt een bitch :'(

maar succes ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_116770970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:18 schreef CafeRoker het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben benieuwd naar de rest van de foto's :)
Verwacht heel veel roest :') .
We gaan zo snel mogelijk naar de plek waar we mogen klussen, hij gaat helemaal uit elkaar.
pi_116771079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:24 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Verwacht heel veel roest :') .
We gaan zo snel mogelijk naar de plek waar we mogen klussen, hij gaat helemaal uit elkaar.
Heb je al enig idee wat je tegen gaat komen?
pi_116771177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:28 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Heb je al enig idee wat je tegen gaat komen?
Sowieso leek het dat de bodemplaten op het chassis vervangen moeten worden. Achter bij de 'regenvanger' lijst was het doorgeroest. De deuren op hun bekende plek hebben veel roest dus misschien op zoek naar 2 nieuwe deuren maar onze voorkeur heeft repareren.

Redelijk veel liefde voor het plaatwerk nodig dus.
pi_116771220
vingerzetbank nodig voor het plaatwerk?
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=20&t=19718
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_116771300
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
vingerzetbank nodig voor het plaatwerk?
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=20&t=19718
Oh, als ik toch eens ruimte had.. :9~
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:51:07 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116771699
haalde alle roestplaten er gewoon af...
censuur :O
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:59:14 #12
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116771933
Is dat two tone zwart/wit?
Hou je hem ook zo na restauratie?
Cewl hoor.

"123 ontsteking" als elektronische ontsteking kan ik je aanraden ^O^
Zeker voor wanneer je de looks ook onder de motorkap origineel wilt houden.
pi_116772080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:59 schreef RaymondK het volgende:
Is dat two tone zwart/wit?
Hou je hem ook zo na restauratie?
Cewl hoor.

"123 ontsteking" als elektronische ontsteking kan ik je aanraden ^O^
Zeker voor wanneer je de looks ook onder de motorkap origineel wilt houden.
De originele kleur is oranje als ik het eerste kentekenbewijs mag geloven, maar aangezien de mensen die aan het project meedoen ( 3 in totaal ) allemaal een andere kleur riepen willen we hem in princiepe weer zo zwart/wit laten spuiten.

Ik ga even kijken naar 123 ontsteking!
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:05:19 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116772101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:04 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

De originele kleur is oranje als ik het eerste kentekenbewijs mag geloven, maar aangezien de mensen die aan het project meedoen ( 3 in totaal ) allemaal een andere kleur riepen willen we hem in princiepe weer zo zwart/wit laten spuiten.

Ik ga even kijken naar 123 ontsteking!
heb je ook een dikkere bobine voor nodig!

Is wel mooi zwart/wit.
suc6
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:28:17 #15
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_116790181
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
pi_116790951
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
je moet ergens beginnen flip. En een motortje is zo gewisseld.
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:51:30 #17
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_116793735
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
pi_116793827
Een échte Kever! ^O^ Veel succes ermee!
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:23:24 #19
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_116795362
tja kevers zijn niet zo heel speciaal meer
daaadadadada
pi_116796112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.
pi_116808357
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachten :).
Ja je hebt helemaal gelijk dat deze niet zo enorm hard in waarde kan stijgen vergeleken met een veel oudere kever. Ware het niet dat we met een big smile zaten toen we met deze een rondje gingen rijden dus we vinden het allemaal al prima. We zijn in eerste instantie niet van plan om hem te gaan verkopen.
pi_116808573
Voor wat het waard is:

De kever was in de jaren 60 een populair vervoermiddel als auto.
Zo erg dat men er later zelfs een film over gemaakt heeft.

  zaterdag 15 september 2012 @ 13:44:57 #23
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_116813243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:38 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.
Er bestonden ook geen kevers met 2 liter injectie tuboblokken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet inkunnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:11 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachten :).
Ja je hebt helemaal gelijk dat deze niet zo enorm hard in waarde kan stijgen vergeleken met een veel oudere kever. Ware het niet dat we met een big smile zaten toen we met deze een rondje gingen rijden dus we vinden het allemaal al prima. We zijn in eerste instantie niet van plan om hem te gaan verkopen.
Hij is sowieso van 1968 of later, omdat hij rechtopstaande koplampen heeft in tegenstelling tot de liggende van 67 en eerder. Aangezien het een 1200 is zal hij wel de standaard ovalen achterlichtjes hebben, dus daaraan ga je het bouwjaar ook niet aflezen. Je zou de motorcode kunnen proberen als het originele blok er nog in ligt. De letter waarmee de code begint geeft een indicatie van het bouwjaar.

Liggende koplampen, dus van voor 68:
pi_116817340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Er bestonden ook geen kevers met 2 liter injectie tuboblokken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet inkunnen.

[..]

Hij is sowieso van 1968 of later, omdat hij rechtopstaande koplampen heeft in tegenstelling tot de liggende van 67 en eerder. Aangezien het een 1200 is zal hij wel de standaard ovalen achterlichtjes hebben, dus daaraan ga je het bouwjaar ook niet aflezen. Je zou de motorcode kunnen proberen als het originele blok er nog in ligt. De letter waarmee de code begint geeft een indicatie van het bouwjaar.

Liggende koplampen, dus van voor 68:
[ afbeelding ]
Ik heb net het carrosserieplaatje weten schoon te krijgen en het is een '72.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:44:14 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116820031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
waarom een 1600 slurpert? gaat hij er een caravan mee trekken? of racen?

ik rij rond met een 34pk 1200 en kom heel gemakkelijk mee in het verkeer ;)

en je kunt hem opvoeren maar dan krijg je ook meer onderhoud.

en je kan een kever van na 67 makkelijk ombouwen naar pre 67
spatborden wisselen is het eigelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door T42 op 15-09-2012 17:50:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')