Ja da's waar, ik gebruik de toerenteller ook vaak om te kijken of ik terug moet schakelen. Heb sinds mijn laatste les ook geleerd om bij het optrekken naar de toerenteller te kijken: klein beetje gas geven tot rond de 1500 toeren en ervoor zorgen dat hij bij het op laten komen van de koppeling niet onder de 1000 toeren komt. Doe je dit wel, dan slaat de motor dus af. Ging opeens veel beter bij mij door dit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja dat komt als je gewend bent aan de auto, maar als je net begint met lessen is de toerenteller een mooi instrument om te kijken wanneer je op moet schakelen.
Of de snelheidsmeter, die gebruikte ik altijdquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja dat komt als je gewend bent aan de auto, maar als je net begint met lessen is de toerenteller een mooi instrument om te kijken wanneer je op moet schakelen.
Wacht maar af totdat je eens met grootlicht niks zietquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:21 schreef Gezicht het volgende:
Voor het eerst rijden in het donker is wel even wennen trouwens hey.
Dat hangt bij mij af, wil ik snel optrekken dan trek ik hem wat door tot 3000/3500 en als ik alle tijd heb schakel ik al bij 2000/2500.quote:
Mistquote:Op woensdag 19 september 2012 10:54 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Wacht maar af totdat je eens met grootlicht niks ziet
Een niet verlichte weg met scherpe S bochten.quote:
Ik heb zelf ervaring op kronkelweggetjes waar je de kleine berm in moet voor trekkers, sloot aan beide kanten en dan 's avonds rijden. Die sloten dampen als de pest, lekker mistig. Maar inderdaad, dat soort onverlichte wegen zijn ook feest.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:38 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Een niet verlichte weg met scherpe S bochten.
Voor mij was het puur reflectors volgen want ik zag echt niks.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb zelf ervaring op kronkelweggetjes waar je de kleine berm in moet voor trekkers, sloot aan beide kanten en dan 's avonds rijden. Die sloten dampen als de pest, lekker mistig. Maar inderdaad, dat soort onverlichte wegen zijn ook feest.
Een VW Slowmotion zal dan wel afslaan denk ik.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:57 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Dat hangt bij mij af, wil ik snel optrekken dan trek ik hem wat door tot 3000/3500 en als ik alle tijd heb schakel ik al bij 2000/2500.
Ik heb eens perongeluk 35kmh in zijn 5 gereden ik dacht dat ie in zijn 3 zat totdat ie ineens heel moeilijk optrok.
Oftewel: Langzaamaan rijden en je sjonnieverlichting (oftewel, mistlicht voor zonder mist, want het schijnt breder) bij...quote:Op woensdag 19 september 2012 13:43 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Voor mij was het puur reflectors volgen want ik zag echt niks.
Dat is tijdens versnellen dat heb ik ook, maar ik kwam van de snelweg af en dacht dat ik al teruggeschakeld had en remde tot 50 en liet hem voor de rest uitrollen en toen de rotonde op en pas als je eraf bent en versnellen wilt merk je dat ie nauwelijks vooruit komt.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Een VW Slowmotion zal dan wel afslaan denk ik.
Ik rij 30 in z'n 2. In z'n 3 is een ramp.
Was een snelweg, mist is op de grond gericht terwijl grootlicht juist vooruit kijkt.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oftewel: Langzaamaan rijden en je sjonnieverlichting (oftewel, mistlicht voor zonder mist, want het schijnt breder) bij...
Mist schijnt breder, dicht voor de auto. Althans, de mijne.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:50 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Was een snelweg, mist is op de grond gericht terwijl grootlicht juist vooruit kijkt.
Ja dat is zo maar is op de grond gericht, ik moet vooruit kijken wat daar speelt.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mist schijnt breder, dicht voor de auto. Althans, de mijne.
Kan je ze niet stellen? En ja, op een snelweg is natuurlijk anders dan op een 60 weggetje.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ja dat is zo maar is op de grond gericht, ik moet vooruit kijken wat daar speelt.
dimlicht kun je verstellen, mistlicht kun je niet verstellen.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan je ze niet stellen? En ja, op een snelweg is natuurlijk anders dan op een 60 weggetje.
Ik welquote:Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Oceanview het volgende:
[..]
dimlicht kun je verstellen, mistlicht kun je niet verstellen.
Oh in de auto's waar ik in heb gereden heb ik geen knopje gezien voor mistlicht.quote:
Ik stel ze met een schroevendraaier van buitenaf. Maar ik rijd bepaalde weggetjes, zeker in de winter, dagelijks in het donker. Snappez vous?quote:Op woensdag 19 september 2012 13:57 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Oh in de auto's waar ik in heb gereden heb ik geen knopje gezien voor mistlicht.
Ik dacht al dat je het handmatig deed inderdaad, ja oke dan snap ik het in het donker rijden moet je sowieso zoveel mogelijk vermijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik stel ze met een schroevendraaier van buitenaf. Maar ik rijd bepaalde weggetjes, zeker in de winter, dagelijks in het donker. Snappez vous?
Geen ongelukken veroorzaken.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:23 schreef -Dries- het volgende:
Morgen eerste keer afrijden! Iemand nog de gouden tip?
Uhhh! Success!quote:Op woensdag 19 september 2012 16:23 schreef -Dries- het volgende:
Morgen eerste keer afrijden! Iemand nog de gouden tip?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |