abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:06:33 #1
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5408379
Nu er weer overal publiciteit ontstaat rond Elvis, vraag ik me weer het volgende af:

Is Elvis niet gewoon overhyped en overrated?
Ik onderbouw m'n stelling met de volgende feiten:

1. Elvis schreef de meeste hits niet zelf.
2. Elvis was een goede zanger, maar dat waren er wel meer.
3. Elvis was een vreselijk slechte acteur.

In mijn visie is Elvis niet veel meer (maar ook niet minder) dan een goede zanger en entertainer, maar moet je daarom de "King of Rock 'n Roll" genoemd worden?

Ik vind dat ze onterecht een legende van hem maken, wat vind jij?

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:07:34 #2
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5408387
gast scheen een iq van rond de (jawel!) 70 te hebben
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5408405
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:07 schreef chocolatemoeze het volgende:
gast scheen een iq van rond de (jawel!) 70 te hebben
zoveel nog?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_5408407
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:07 schreef chocolatemoeze het volgende:
gast scheen een iq van rond de (jawel!) 70 te hebben
en onder de 80 ben je al geestelijk gehandicapt

Toegegeven, dan is hij zeker een legende.

ik ben het mannetje in de chinese kamer
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:10:55 #5
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5408431
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:09 schreef sefer het volgende:

[..]

en onder de 80 ben je al geestelijk gehandicapt

Toegegeven, dan is hij zeker een legende.


Dat zou wel bewijzen dat iedere randdebiel een rock 'n roll legende zou kunnen worden .
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:12:43 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5408448
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:06 schreef Devnull het volgende:
Nu er weer overal publiciteit ontstaat rond Elvis, vraag ik me weer het volgende af:

Is Elvis niet gewoon overhyped en overrated?
Ik onderbouw m'n stelling met de volgende feiten:

1. Elvis schreef de meeste hits niet zelf.
2. Elvis was een goede zanger, maar dat waren er wel meer.
3. Elvis was een vreselijk slechte acteur.

In mijn visie is Elvis niet veel meer (maar ook niet minder) dan een goede zanger en entertainer, maar moet je daarom de "King of Rock 'n Roll" genoemd worden?

Ik vind dat ze onterecht een legende van hem maken, wat vind jij?


Momenteel iig wel.
Beetje overdreven dat er zo geweldig veel aandacht besteed wordt aan iemand die al 25 jaar dood is.
En elk jaar is het (in meer of mindere mate) weer zo ver.

Ik wordt er wel een beetje moe van.
Ik heb niet zo veel verstand van Elvis maar dat hij niet zo'n beste acteur was weet ik wel zeker.

Van die nummers niet zelf schrijven zou best kunnen, weet ik gewoon weg niet.
Ik vind een beetje dat het eigenlijk 1 van de eerste marketing producten was van platenmaatschappijen.
Hij had de "looks", kon aardig zingen en was niet al te slim ()
Aan de andere kant is het wel de eerste blanke die hoofdzakelijk Zwarte muziek speelde. Dat is ook voor een gedeelte de reden dat het een legende is en natuurlijk omdat die man (blijkbaar) een geweldige persoonlijkheid was op de 1 of andere manier.

Momenteel wordt hij iig veelste veel gehyped.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:14:26 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_5408463
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:09 schreef sefer het volgende:

[..]

en onder de 80 ben je al geestelijk gehandicapt


Dan zit Tong op het randje.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_5408474
ach het is zinloos om deze legende nu af tekraken. Veel mensen (van >20) luisteren nog naar die gast. Bovendien heeft ie voor een ware revolutie binnen de muziek gezorgd (alles wat God verboden heeft.)...

Beetje triest dit...

  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:16:39 #9
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5408490
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Momenteel iig wel.
Beetje overdreven dat er zo geweldig veel aandacht besteed wordt aan iemand die al 25 jaar dood is.
En elk jaar is het (in meer of mindere mate) weer zo ver.

Ik wordt er wel een beetje moe van.
Ik heb niet zo veel verstand van Elvis maar dat hij niet zo'n beste acteur was weet ik wel zeker.

Van die nummers niet zelf schrijven zou best kunnen, weet ik gewoon weg niet.
Ik vind een beetje dat het eigenlijk 1 van de eerste marketing producten was van platenmaatschappijen.
Hij had de "looks", kon aardig zingen en was niet al te slim ()

Momenteel wordt hij iig veelste veel gehyped.


Wat dat betreft was hij in de 60's en 70's, wat we nu kennen als de Britney's, Backstreet Boy's etc. Toch als Britney zou komen te overlijden, zie ik niet de hele wereld haar herdenken. Zeker niet na 25 jaar nog.

Zelfs grote artiesten als Madonna, Michael Jackson en Prince zullen nooit die status bereiken. Terwijl Michael Jackson en Prince wel degelijk muzikale capaciteiten hebben, vooral Prince die bijna al zijn eigen hits schreef en produceerde.

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_5408503
quote:
1. Elvis schreef de meeste hits niet zelf.
Volgens mij schreven sowieso maar heel weinig popartiesten in de jaren 50 hun eigen nummers. Meestal werden de hits geschreven door speciale songwriters, dat gold voor Elvis maar even goed voor veel andere popartiesten.
quote:
2. Elvis was een goede zanger, maar dat waren er wel meer.
Dat is waar, maar Elvis had kennelijk ook veel charisma, toch ook een belangrijk onderdeel van zijn succes.
quote:
3. Elvis was een vreselijk slechte acteur.
Ik geloof dat zelfs de die-hard Elvis-fans lang niet al zijn films kunnen waarderen, tenminste: achteraf gezien niet. Dit is zeker een punt, maar goed: als hij geen zanger was geweest was het waarschijnlijk ook nooit een acteur geworden. Die Elvis-films zijn volgens mij eigenlijk een soort voorlopers van de huidige videoclips: slap scriptje dat geschreven is om Elvis een aantal liedjes te laten zingen.
quote:
In mijn visie is Elvis niet veel meer (maar ook niet minder) dan een goede zanger en entertainer, maar moet je daarom de "King of Rock 'n Roll" genoemd worden?

Je zou andere Rock 'n Rollers kunnen verzinnen die misschien meer aanspraak op de titel kunnen maken (Little Richard of Chuck Berry of Jerry Lee Lewis wellicht), ware het niet dat er maar weinig entertainers zijn geweest die net zo lang achter elkaar succesvol zijn geweest als Elvis.

quote:
Ik vind dat ze onterecht een legende van hem maken, wat vind jij?
Ik weet het niet, Elvis is nu eenmaal al jaren 'larger than life', ik weet haast niet beter. Of dat terecht is of niet zal ik maar in het midden laten, maar toch moet de man voor veel mensen toch iets bijzonders betekend hebben, anders zouden we het vandaag niet over hem hebben.

Ik ben trouwens ook geen fan hoor, heb geen plaat van de man in huis (al denk ik erover om binnenkort maar eens een verzamelaartje aan te schaffen, ik vind toch dat hij wel hele aardige dingen heeft gedaan).

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 16-08-2002 20:18]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:17:50 #11
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5408505
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ach het is zinloos om deze legende nu af tekraken. Veel mensen (van >20) luisteren nog naar die gast. Bovendien heeft ie voor een ware revolutie binnen de muziek gezorgd (alles wat God verboden heeft.)...

Beetje triest dit...


Dit is geen afkraak-topic, ik vind Elvis best goed als zanger. Ik trek alleen zijn status als "legende" in twijfel, dat is wel iets anders dan afkraken. Dan had ik wel een topic gestart als: "Elvis is kut" o.i.d.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_5408510
Elvis kon heeeel goed met zijn heupen wiegen waardoor het vrouwvolk opgewonden werd
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:20:23 #13
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5408527
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:18 schreef Ez3 het volgende:
Elvis kon heeeel goed met zijn heupen wiegen waardoor het vrouwvolk opgewonden werd [afbeelding]
Toen waren vrouwen nog zo simpel .
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_5408528
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:17 schreef Devnull het volgende:

[..]

Dit is geen afkraak-topic, ik vind Elvis best goed als zanger. Ik trek alleen zijn status als "legende" in twijfel, dat is wel iets anders dan afkraken. Dan had ik wel een topic gestart als: "Elvis is kut" o.i.d.


Mee eens is

Dus Toffe_Ellende leg niet zo snel een conclusie

Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:22:12 #15
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_5408547
de kerel had gewoon een super uitstraling, dat is denk ik wel 1 van de redenen geweest dat ie zo succesvol geworden is.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_5408554
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:20 schreef Rood_schaap het volgende:

[..]

Mee eens is

Dus Toffe_Ellende leg niet zo snel een conclusie


okee... even mijn standpunt verduidelijken. Alle namaak Elvissen door de jaren heen: fuck off. De muziek: niet mijn smaak maar het is altijd nog beter dan 90% van de huidige 'geproduceerde' muziek.

De herdenking: eens in de 25 jaar! maakt het uit...!? als we zo doorgaan maken we die niet eens meer mee!

  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:24:33 #17
25106 Kesh
Mmmm, free goo!
pi_5408578
Hij was zo succesvol omdat hij dingen deed die tot dan toe ondenkbaar waren. Zwarte muziek door een blanke, en de bewegingen tijdens zijn optreden.

Ook zijn dood en de mysterie die daaromheen hangt heeft geholpen bij het tot stand komen van de hype.

Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:26:30 #18
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5408601
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:06 schreef Devnull het volgende:
Nu er weer overal publiciteit ontstaat rond Elvis, vraag ik me weer het volgende af:

Is Elvis niet gewoon overhyped en overrated?
Ik onderbouw m'n stelling met de volgende feiten:

1. Elvis schreef de meeste hits niet zelf.
2. Elvis was een goede zanger, maar dat waren er wel meer.
3. Elvis was een vreselijk slechte acteur.

In mijn visie is Elvis niet veel meer (maar ook niet minder) dan een goede zanger en entertainer, maar moet je daarom de "King of Rock 'n Roll" genoemd worden?

Ik vind dat ze onterecht een legende van hem maken, wat vind jij?


Wat bekendheid betreft was het wel een legende, elke ito kent de naam Elvis wel.

+ toen waren er 10x (+) minder bands dan nu, dus ECHTE grote waren er toen nog. Dat is nu wel steeds minder geworden, door allerlei zaken.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-08-2002 20:30]

  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:28:38 #19
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5408626
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:24 schreef Kesh het volgende:
Hij was zo succesvol omdat hij dingen deed die tot dan toe ondenkbaar waren. Zwarte muziek door een blanke, en de bewegingen tijdens zijn optreden.

Ook zijn dood en de mysterie die daaromheen hangt heeft geholpen bij het tot stand komen van de hype.


Eminem maakt ook zwarte muziek voor blanken .

Maar dat klopt wel, mysteries dragen bij tot hype. Zie Marilyn Monroe, stelde ook als actrice en zangeres weinig voor, maar dat is ook een legende geworden.

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:28:56 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_5408629
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:24 schreef Kesh het volgende:


Ook zijn dood en de mysterie die daaromheen hangt heeft geholpen bij het tot stand komen van de hype.


Wat is er zo mysterieus aan vol met drank en pillen op de WC in elkaar zakken ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:30:55 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5408645
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:28 schreef Devnull het volgende:

[..]

Eminem maakt ook zwarte muziek voor blanken .

Maar dat klopt wel, mysteries dragen bij tot hype. Zie Marilyn Monroe, stelde ook als actrice en zangeres weinig voor, maar dat is ook een legende geworden.


Nou, eminem is toch ook gehyped?
pi_5408648
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:28 schreef tong80 het volgende:
Wat is er zo mysterieus aan vol met drank en pillen op de WC in elkaar zakken ?
Psst... hij leeft eigenlijk nog. Ik zag hem gisteren nog in de supermarkt.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:33:15 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_5408669
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:31 schreef Zander het volgende:

[..]

Psst... hij leeft eigenlijk nog. Ik zag hem gisteren nog in de supermarkt.


Psst....was dat niet rené Schuman ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_5408686
Elvis was een racist die de bleus jatte van de slaven.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_5408700
Ik vind het zeer zeker niet onterecht dat ze Elvis een legende noemen. Zijn invloed op de hedendaagse muziek is inmens groot...Om ergens een hype van te maken, moeten er in ieder geval heel veel mensen zijn die er interesse in hebben en als iemand dat na 25 jaar na zijn dood nog steeds kan veroorzaken, niemand die hem dat nadat.

Voor mij is Elvis the king of rock 'n roll, maar ieder zijn eigen mening! Vind het wel jammer dat er mensen komen met van die opmerkingen die nergens op slaan..(een iq van 70 ???), reageer dan niet op een topic...

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')