abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 september 2012 @ 14:45:10 #1
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_116564387


quote:
Dit Was Het Nieuws (DWHN)

Het satirische nieuwsprogramma Dit Was Het Nieuws is na een overstap van de TROS weer terug bij RTL 4. Ook de originele bezetting van 1996 tot 2001 is terug, met presentator Harm Edens en teamcaptains Raoul Heertje en Thomas Acda.

In verschillende rondes worden de twee gasten aan de tand gevoeld door opvallende krantenkoppen en nieuwsfeiten. Wat de context is of hoe die wordt gezien door de twee teams levert de nodige hilariteit op.

Wordt regelmatig op zaterdagavond uitgezonden bij RTL 4.
RTL XL - Alle afleveringen van DWHN
http://www.rtl.nl/xl/#/a/227389

Topicreeks
Dit Was Het Nieuws

Site
http://www.rtl.nl/shows/ditwashetnieuws/home/

  zondag 9 september 2012 @ 14:50:14 #2
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_116564532
Gasten Seizoen 30

8 september 2012: Frénk van der Linden en Thijs Zonneveld
15 september 2012: Robert Kranenborg en Julius Jaspers
22 september 2012: Roel van Duijn en Sywert van Lienden
29 september 2012: Ernest van der Kwast en Jojanneke van den Berge
6 oktober 2012: Guus Meeuwis en Dione de Graaff
13 oktober 2012: Loretta Schrijver en Marc Chavannes
20 oktober 2012: n.n.b.
  zondag 9 september 2012 @ 14:50:56 #3
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_116564561
Vond het een matige aflevering. Zelfs de grappen van Harm waren niet leuk.
pi_116565039
Had van deze pré-verkiezingsuitzending wat meer verwacht inderdaad. Vd Linden vond ik vervelend: De redenering van Heertje was gewoon goed om niet te gaan stemmen. Ja, het is wellicht wat decadent, maar het gehele politieke circus is met commercie doordrenkt en inderdaad niet bijzonder geloofwaardig meer. Het zou goed zijn om die belachelijke peilingen achterwege te laten, de weken voor de verkiezingen.
pi_116566651
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Stofje het volgende:
De redenering van Heertje was gewoon goed om niet te gaan stemmen.
Er is nooit een goede reden om niet te gaan stemmen. Tenzij je terminaal bent of zo.
pi_116566721
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Stofje het volgende:
Had van deze pré-verkiezingsuitzending wat meer verwacht inderdaad. Vd Linden vond ik vervelend: De redenering van Heertje was gewoon goed om niet te gaan stemmen. Ja, het is wellicht wat decadent, maar het gehele politieke circus is met commercie doordrenkt en inderdaad niet bijzonder geloofwaardig meer. Het zou goed zijn om die belachelijke peilingen achterwege te laten, de weken voor de verkiezingen.
Totale onzin. Politieke leiders in Nederland zijn relatief gezien tot het buitenland redelijk betrouwbaar. En die peilingen is gewoon vrijheid van journalistiek.

Zeiken op De Hond is overigens heel leuk bedacht, maar zijn peilingen blijken niet minder betrouwbaar te zijn dan "professionele" bureaus, zo bleek al uit meerdere verkiezingsuitslagen.
pi_116571277
Vond het maar een matige aflevering gister. Ik was het met Raoul eens trouwens. Allemaal clowns tegenwoordig die dingen tegen mensen zeggen wat mensen willen horen.
pi_116572393
quote:
3s.gif Op zondag 9 september 2012 16:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Er is nooit een goede reden om niet te gaan stemmen. Tenzij je terminaal bent of zo.
Precies.
pi_116579657
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vond het maar een matige aflevering gister. Ik was het met Raoul eens trouwens. Allemaal clowns tegenwoordig die dingen tegen mensen zeggen wat mensen willen horen.
Ja, vandaar dat iedereen het over bezuinigen heeft :').
pi_116584117
Het mooiste punt van Heertje vond ik dat over de kloof tussen mens en politiek.
pi_116584185
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 22:24 schreef HenkieVdV het volgende:
Het mooiste punt van Heertje vond ik dat over de kloof tussen mens en politiek.
Daar had hij wel een punt _O-.
pi_116666418
Ik zit het nu terug te kijken, en oh oh, het is weer als vanouds. Raoul heeft echt elke keer gelijk en dan gaan die 3 lutsers hem "populistisch" noemen terwijl zij zelf alledrie gaan stemmen op populistische partijen. Sowieso is er weinig "populistischer" dan iemand populistisch te noemen.

Raoul _O_ _O_

Die andere lui :')

quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2012 22:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar had hij wel een punt _O-.
Hij had zelfs helemaal gelijk, 100% kloppende observatie. Ik vind het alleen altijd zo jammer dat hij altijd in de "we" vorm praat van "we" wilden de kloof tussen politiek en burgers dichten. "Ik" wilde dat helemaal niet, ik had zelfs graag een nog grotere kloof gezien.

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vond het maar een matige aflevering gister. Ik was het met Raoul eens trouwens. Allemaal clowns tegenwoordig die dingen tegen mensen zeggen wat mensen willen horen.
Yup. Zelfs die andere gasten al die daar zaten gister, daar lijkt het soms al bij dat ze echt dingen zeggen zodat het goed valt bij het kijkende publiek. Dat doet Raoul nooit, die komt juist nooit met een populistisch standpunt. Omgekeerde wereld echt.

quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Stofje het volgende:
Had van deze pré-verkiezingsuitzending wat meer verwacht inderdaad. Vd Linden vond ik vervelend: De redenering van Heertje was gewoon goed om niet te gaan stemmen. Ja, het is wellicht wat decadent, maar het gehele politieke circus is met commercie doordrenkt en inderdaad niet bijzonder geloofwaardig meer. Het zou goed zijn om die belachelijke peilingen achterwege te laten, de weken voor de verkiezingen.
Ik zie niet in wat er decadent aan is. Dan komt die Vd Linden ook nog met dat argument over China, wat natuurlijk totaal geen argument is. "omdat in China mensen hebben gevochten om te mogen stemmen moet je hier stemmen!", populistischer flutargument kan niet, de connectie slaat volkomen nergens op. En dan zegt die presentator (waarvan algemeen bekend is dat hij buiten de studio een triest mannetje is) van "nou het lijkt me duidelijk wie het debat gewonnen heeft" nadat die met dat China argument komt. Tsjongejonge, zwak niveau weer allemaal.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_116674057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:23 schreef Thas het volgende:
Ik zit het nu terug te kijken, en oh oh, het is weer als vanouds. Raoul heeft echt elke keer gelijk en dan gaan die 3 lutsers hem "populistisch" noemen terwijl zij zelf alledrie gaan stemmen op populistische partijen. Sowieso is er weinig "populistischer" dan iemand populistisch te noemen.

Raoul _O_ _O_

Die andere lui :')

[..]

Hij had zelfs helemaal gelijk, 100% kloppende observatie. Ik vind het alleen altijd zo jammer dat hij altijd in de "we" vorm praat van "we" wilden de kloof tussen politiek en burgers dichten. "Ik" wilde dat helemaal niet, ik had zelfs graag een nog grotere kloof gezien.

[..]

Yup. Zelfs die andere gasten al die daar zaten gister, daar lijkt het soms al bij dat ze echt dingen zeggen zodat het goed valt bij het kijkende publiek. Dat doet Raoul nooit, die komt juist nooit met een populistisch standpunt. Omgekeerde wereld echt.

[..]

Ik zie niet in wat er decadent aan is. Dan komt die Vd Linden ook nog met dat argument over China, wat natuurlijk totaal geen argument is. "omdat in China mensen hebben gevochten om te mogen stemmen moet je hier stemmen!", populistischer flutargument kan niet, de connectie slaat volkomen nergens op. En dan zegt die presentator (waarvan algemeen bekend is dat hij buiten de studio een triest mannetje is) van "nou het lijkt me duidelijk wie het debat gewonnen heeft" nadat die met dat China argument komt. Tsjongejonge, zwak niveau weer allemaal.
jezus, iedere debiel kan wel bedenken wat raoul zegt.
hij heeft het idd bij het juiste eind, maar met hem zo velen, geen reden om hem zo op te hemelen hoor :')
iedere idioot snapt wel hoe het zit, ondertussen is het gewoon een arrogante kwal die wekelijks weer z'n tirade houdt om z'n boek te promoten en nergens anders om :')
pi_116674310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 01:16 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

jezus, iedere debiel kan wel bedenken wat raoul zegt.
hij heeft het idd bij het juiste eind, maar met hem zo velen, geen reden om hem zo op te hemelen hoor :')
iedere idioot snapt wel hoe het zit, ondertussen is het gewoon een arrogante kwal die wekelijks weer z'n tirade houdt om z'n boek te promoten en nergens anders om :')
Dus daarom is hij de enige die dat zegt en zeggen velen op TV het tegenovergestelde van wat hij zegt :')
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_116674577
Zoveel cabaretiers die een stukje hebben over het volk dat te dom is om te poepen.
pi_116674647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 01:48 schreef Thas het volgende:

[..]

Dus daarom is hij de enige die dat zegt en zeggen velen op TV het tegenovergestelde van wat hij zegt :')
dan moet je meer tv kijken, bij elk kabinet is er wel weer zo'n cabaretier die de volle 4 jaar erop af zit te geven, meestal zelfs meerdere.
dat babbeltje van raoul heb ik afgelopen jaar al uit zeker 10 andere monden horen komen.
dus zo heel bijzonder is ie ook weer niet :*
pi_116682988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 02:40 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

dan moet je meer tv kijken, bij elk kabinet is er wel weer zo'n cabaretier die de volle 4 jaar erop af zit te geven, meestal zelfs meerdere.
dat babbeltje van raoul heb ik afgelopen jaar al uit zeker 10 andere monden horen komen.
dus zo heel bijzonder is ie ook weer niet :*
Gaat me helemaal niet om enkel "afgeven op het kabinet", ook om z'n andere programma('s) waar het nooit daarover ging, sowieso gaat het zo vaak ergens anders over.
quote:
9s.gif Op woensdag 12 september 2012 02:27 schreef Specularium het volgende:
Zoveel cabaretiers die een stukje hebben over het volk dat te dom is om te poepen.
Ja, in hun voorstelling ja.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_116698718
Raoul's voorstelling is dit programma.
pi_116786952
Iemand die twee kaarten voor de opname van vanavond? Ze zijn gratis af te halen op Amsterdam Centraal. Ik zou vanavond gaan, maar dit gaat helaas niet lukken. Graag wel snel reageren :-)
pi_116786989
ben vorige week al geweest, en voor 8 uur vanuit groningen naar amsterdam gaan lukt niet :P
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_116829801
Fijn, weer zo'n kloteprogramma van RTL ervoor wat uitloopt..
sig verwijderd door FA
pi_116829916
Mein Gott, wat een tenenkrommend programma is dat Beat the Best. My eyes, my eyes! :'(
pi_116829921
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:01 schreef Ambrosius het volgende:
Fijn, weer zo'n kloteprogramma van RTL ervoor wat uitloopt..
Inderdaad. :r

Wat was er eigenlijk op de commerciële zenders voordat er talentenjachten kwamen? :S :r (tot die tijd hadden wij alleen tv van de antenne, dus kon niet kijken)
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 15 september 2012 @ 22:06:21 #24
176766 crew  zoem
zoemt
pi_116830000
Matige intro
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:07:16 #25
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_116830031
Nieuwsuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')