abonnement Unibet Coolblue
pi_116528118
Even iets waar ik overna zit te denken, al een tijdje.
Vanaf welke leeftijd kan je, je kind vertellen over dat de wereld niet zo mooi is als wij denken.
Of vertel je gewoon helemaal niks en laat je het je kind zelf uitzoeken...

Mijn zoon (15) kan soms zo opgaan in die rottige muziek die ze tegenwoordig hebben op tv, met die vreselijke blote clips en illuminati symbolen. En de schietspelletjes op internet.
Maak ik me terrecht zorgen om hem dat hij naar zulke troep kijkt en zulke spellen graag speelt?
Maar hem vertellen hoe alles inelkaar zit lijkt me ook niet erg fijn voor zn gemoedsrust.

Voorbeeld:
Ik was nl zelf niet zo blij toen ik met mn speurtocht was begonnen en bijv erachter kwam dat er niets klopt van 9/11
En dat er een hele grote beerput is en ik had achteraf het allemaal liever niet geweten.
Ignorance is bliss.
Hoe ga je hier als ouder mee om?
(Graag serieuze reacties en niet dat gewauwel over t bestaat niet, bewijs etc, daar kan k nl niets mee.)
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:28:28 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116528187
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:21 schreef mousy31 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kan je, je kind vertellen over dat de wereld niet zo mooi is als wij denken.
Of vertel je gewoon helemaal niks en laat je het je kind zelf uitzoeken...
Je bedoelt: "... kan ik mijn kind vertellen dat de wereld niet zo mooi is als ik denk " (of je moet met 'we' doelen op de mensen die dit ook geloven).
Ik zou het 'm lekker zelf uit laten zoeken. Eigenlijk hetzelfde als hoe ik over religies denk: laat een kind zelf kiezen in plaats van hem/haar jouw ideeën op te dringen.

quote:
Mijn zoon (15) kan soms zo opgaan in die rottige muziek die ze tegenwoordig hebben op tv, met die vreselijke blote clips en illuminati symbolen. En de schietspelletjes op internet.
Maak ik me terrecht zorgen om hem dat hij naar zulke troep kijkt en zulke spellen graag speelt?
Nee onterecht, hij lijkt me afgaand op deze informatie gewoon een normale 15-jarige jongen.
pi_116528203
Net zoals met elk ander geloof, ben ik van mening dat een kind dat zelf moet ontdekken. En als hij nu 15 is, is hij absoluut het een of ander wel tegengekomen op het net en zijn mening hierover gevormd.

Zadel een kind niet zomaar op met jouw wereldbeeld, hij komt dan zelf wel met vragen .
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_116528268
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:29 schreef The_stranger het volgende:

Zadel een kind niet zomaar op met jouw wereldbeeld, hij komt dan zelf wel met vragen .
Dat dus (bold door mij)

Zelfde als met geloof.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_116528287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:29 schreef The_stranger het volgende:
Net zoals met elk ander geloof, ben ik van mening dat een kind dat zelf moet ontdekken. En als hij nu 15 is, is hij absoluut het een of ander wel tegengekomen op het net en zijn mening hierover gevormd.

Zadel een kind niet zomaar op met jouw wereldbeeld, hij komt dan zelf wel met vragen .
... ouderschap uit een blikje?

Je moet absoluut vertellen wat jou visie als ouder is over het leven -- immers jij als ouder bent vaak het ijkpunt voor een mening of stelling t.o.v. het kind. Door te zeggen zoek maar op bereik je niets anders dat het kind meningen van anderen als 'waarheid' gaat zien ...

Als mijn kind mij zou vragen wat de rol van de Nederlanders waren tijdens de tweede wereld oorlog met mbt tot de jodenvervolging dan vertel ik het hele verhaal, de goede en slechte dingen. Net zoals met Irak.

Erg makkelijk om je als ouder te verbergen achter de mening van een ander --- wees een ouder en vertel je kind over de goede en slechte dingen in het leven.

:s)
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_116528299
Arm kind
Mijn nieuwe ondertitel
pi_116528305
Ik hoop dat je je kind leert septisch te zijn zowel voor media als conspiracy denkers. Ga hem niet indoctrineren met je eigen gedachtegang, want dat jij als feit aanneemt dat 9/11 een grote hoax is (waarschijnlijk na het zien van Zeitgeist of een andere variant) geeft al aan dat je zelf niet sceptisch bent, dit hoort namelijk beide kanten op te werken.
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:38:41 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116528322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:36 schreef R3M1NL het volgende:

[..]

Je moet absoluut vertellen wat jou visie als ouder is over het leven -- immers jij als ouder bent vaak het ijkpunt voor een mening of stelling t.o.v. het kind. Door te zeggen zoek maar op bereik je niets anders dat het kind meningen van anderen als 'waarheid' gaat zien ...
Wat is daar anders aan dan als het kind jouw mening als waarheid gaat zien? Als ie zelf op een gegeven moment uit nieuwsgierigheid op zoek gaat dan leert ie ook gelijk om kritisch na te denken, hij ziet dan immers vele meningen langskomen.
pi_116528354
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:36 schreef R3M1NL het volgende:

[..]

... ouderschap uit een blikje?

Je moet absoluut vertellen wat jou visie als ouder is over het leven -- immers jij als ouder bent vaak het ijkpunt voor een mening of stelling t.o.v. het kind. Door te zeggen zoek maar op bereik je niets anders dat het kind meningen van anderen als 'waarheid' gaat zien ...

Als mijn kind mij zou vragen wat de rol van de Nederlanders waren tijdens de tweede wereld oorlog met mbt tot de jodenvervolging dan vertel ik het hele verhaal, de goede en slechte dingen. Net zoals met Irak.

Erg makkelijk om je als ouder te verbergen achter de mening van een ander --- wees een ouder en vertel je kind over de goede en slechte dingen in het leven.

:s)
ik mag hopen dat TS praat met de kinderen en dan komen de vragen vanzelf wel. En natuurlijk kan TS dan vertellen hoe TS denkt over de wereld. Dat is echter wat anders dan het kind op een avond "de waarheid over de wereld" vertellen.
Want laten we wel wezen, het wereldbeeld van TS is niet dé waarheid, maar TS' waarheid.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_116528363
Ik zou het hem ook zelf laten uitzoeken. :Y

Beantwoord vragen naar eerlijkheid met gepaste nuance, maar belicht geen zaken waar hij niet naar zoekt. Je wil hem beschermen, en dat is logisch, maar dat kan je helaas niet altijd doen. Bovendien wil je ook dat je kind zichzelf inzet om van de wereld een betere plek te maken, maar dan zal hij de wereld eerst moeten zien, door eigen ogen. :)

Maar goed, ik ben geen ouder, dus wat weet ik nou. :P
pi_116528367
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat is daar anders aan dan als het kind jouw mening als waarheid gaat zien? Als ie zelf op een gegeven moment uit nieuwsgierigheid op zoek gaat dan leert ie ook gelijk om kritisch na te denken, hij ziet dan immers vele meningen langskomen.
Waarom ben jij dan ouder? --- had je net zo goed een pension kunnen runnen. Ouder zijn is meer dan eten, drinken en schone kleren aan je kinderen geven -- het is ook levenslessen bijbrengen, ik word zo moe van dat vrijblijvende ouderschap wat je tegenwoordig ziet.

Of heb je ook liever gehad dat je kind zelf het gevaar van je hand in het vuur heeft moeten ontdekken?
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_116528369
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:21 schreef mousy31 het volgende:

Mijn zoon (15) kan soms zo opgaan in die rottige muziek die ze tegenwoordig hebben op tv, met die vreselijke blote clips en illuminati symbolen. En de schietspelletjes op internet.
Maak ik me terrecht zorgen om hem dat hij naar zulke troep kijkt en zulke spellen graag speelt?
Maar hem vertellen hoe alles inelkaar zit lijkt me ook niet erg fijn voor zn gemoedsrust.

Had ik al gezegd dat ik het zielig vond voor het kind
Mijn nieuwe ondertitel
pi_116528396
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:42 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Had ik al gezegd dat ik het zielig vond voor het kind
Ja, en het was de eerste keer ook al onnodig gemeen.

Doe de wereld een lol en neem geen kinderen.
pi_116528403
quote:
13s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, en het was de eerste keer ook al onnodig gemeen.

Doe de wereld een lol en neem geen kinderen.
Het is onnodig gemeen om je kind van 15 te behandelen als een 7 jarige en dingen te verbieden die normaal zijn in die leeftijd.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_116528411
Ok bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik twijfelde dus daarom vraag ik het ook hoe zou jij dat doen met je kind.
Ik ben het er wel mee eens dat hij zelf achter dingen moet komen, maar vraag me wel af in hoeverre is het schadelijk die schietspellen en al die clips.
Echt sommige video clips zien er echt heel raar uit en vind ze totaal niet geschikt voor kinderen ook niet van 15 jaar oud.
En die schietspellen dus ook niet, verbieden heeft geen zin hij heeft bij zn vader zn eigen pc. Dus doet waar hij zin in heeft.
Ik maak me dus zorgen om de invloed die zulke dingen op hem hebben.
Ben wel sceptisch k geloof heus zomaar niet alles en zeitgeist is om te :'( Ik ben niet iemand die zomaar even over 1 nacht ijs gaat , maar al jaren en jaren info aan het lezen en onderzoeken is.
En heb mn eigen beeld gemaakt ja dat klopt, en ik wil ook niet dat aan mn kind opdringen.
Maar wat vertel je, je kind wel en wat niet?
Als ik hem zeg dat hij niet zolang die schietspellen moet spelen doet hij t toch, verbieden heeft geen zin en als hij vraagt waarom het slecht is, wat antwoord je dan als ouder?
pi_116528425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:45 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Het is onnodig gemeen om je kind van 15 te behandelen als een 7 jarige en dingen te verbieden die normaal zijn in die leeftijd.
Jij hebt geen kinderen he?

Of opvoeding gehad?
pi_116528435
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:46 schreef mousy31 het volgende:
Ok bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik twijfelde dus daarom vraag ik het ook hoe zou jij dat doen met je kind.
Ik ben het er wel mee eens dat hij zelf achter dingen moet komen, maar vraag me wel af in hoeverre is het schadelijk die schietspellen en al die clips.
Echt sommige video clips zien er echt heel raar uit en vind ze totaal niet geschikt voor kinderen ook niet van 15 jaar oud.
En die schietspellen dus ook niet, verbieden heeft geen zin hij heeft bij zn vader zn eigen pc. Dus doet waar hij zin in heeft.
Ik maak me dus zorgen om de invloed die zulke dingen op hem hebben.
Ben wel sceptisch k geloof heus zomaar niet alles en zeitgeist is om te :'( Ik ben niet iemand die zomaar even over 1 nacht ijs gaat , maar al jaren en jaren info aan het lezen en onderzoeken is.
En heb mn eigen beeld gemaakt ja dat klopt, en ik wil ook niet dat aan mn kind opdringen.
Maar wat vertel je, je kind wel en wat niet?
Als ik hem zeg dat hij niet zolang die schietspellen moet spelen doet hij t toch, verbieden heeft geen zin en als hij vraagt waarom het slecht is, wat antwoord je dan als ouder?
Ja wat is je antwoord dan? Ik zie niet in waarom een schietspel slecht moet zijn, en die clips op tv ook niet. Hij is 15 en het is 2012, zolang hij zich goed gedraagt is er niks aan de hand.
pi_116528447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij hebt geen kinderen he?

Of opvoeding gehad?
Nee nog geen kinderen en wel opvoeding gehad ja.

Ik snap de zorgen van je ouders. Zo mocht ik als kleine man nog geen GTA1 spelen toen ik te jong was. Maar als je 15 bent en je mag niet naar mtv kijken of je eigen muziek luisteren ja dan ontneem je toch wel een groot deel van de puberteit. Maar het zal sowieso wel een laatbloeiertje worden zo te horen. Hij mag zeker pas ook pas naar de plaatselijke disco als die 18 is? ;(
Mijn nieuwe ondertitel
pi_116528457
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:45 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Het is onnodig gemeen om je kind van 15 te behandelen als een 7 jarige en dingen te verbieden die normaal zijn in die leeftijd.
Jij bent zeker zo een die nooit heeft hoeven werken voor een scooter maar m zo spiksplinternieuw van je ouders kreeg, met andere woorden verwend dus.
Een kind heeft grenzen nodig en idd dat doen veel ouders niet en daarom is er tegenwoordig ook zo'n verotte jeugd! k Ben dat gezeik hier op fok een beetje zat , zulke personen als jij ook.
Ik kom met een serieuze vraag je moet eens beter lezen k had in de OP gevraagd om serieuze reacties en niet 1 oneliner zonder inhoud
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:49:29 #20
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_116528462
Ik zou hier niet over beginnen straks lacht ie je uit.
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:49:54 #21
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_116528467
wat terecht zou zijn
pi_116528472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:49 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo een die nooit heeft hoeven werken voor een scooter maar m zo spiksplinternieuw van je ouders kreeg, met andere woorden verwend dus.
Een kind heeft grenzen nodig en idd dat doen veel ouders niet en daarom is er tegenwoordig ook zo'n verotte jeugd! k Ben dat gezeik hier op fok een beetje zat , zulke personen als jij ook.
Ik kom met een serieuze vraag je moet eens beter lezen k had in de OP gevraagd om serieuze reacties en niet 1 oneliner zonder inhoud
Nee ik begon op een vrij vroege leeftijd met werken (kranten en later ook pizza's bezorgen). Ik had een compromis gemaakt met mijn ouders over blijven werken geen slechte dingen doen en dan kreeg ik de helft betaald. En verotte jeugd heeft dus niks te maken met muzieksmaak of schietspelletjes. Verotte jeugd heeft te maken met domme ouders.
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:52:57 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116528492
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:42 schreef R3M1NL het volgende:

[..]

Waarom ben jij dan ouder? --- had je net zo goed een pension kunnen runnen. Ouder zijn is meer dan eten, drinken en schone kleren aan je kinderen geven -- het is ook levenslessen bijbrengen, ik word zo moe van dat vrijblijvende ouderschap wat je tegenwoordig ziet.
Levenslessen bijbrengen is niet hetzelfde als jouw ideeën opdringen. Wat ik niet snap is waarom sommige mensen er zo tegen zijn dat kinderen zelf dingen uitvinden? Is dat uit angst dat het kind een andere mening dan jou vormt?
pi_116528503
Dit was echt de laatste keer dat ik nog een topic heb geopend hier, afzeik medium is dit forum geworden en als vliegen komen ze op de stront af,
Sorry voor de mensen die wel normaal kunnen reageren maar van mij mag het topic wel weer dicht!
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:56:03 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116528518
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:46 schreef mousy31 het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat hij zelf achter dingen moet komen, maar vraag me wel af in hoeverre is het schadelijk die schietspellen en al die clips.
M'n broertje en z'n vrienden deden vroeger ook niet anders dan schietspellen, en spellen waarin je mensen dood moest rijden etc. en dat zijn nu allemaal hartstikke nette slimme mannen, dus zo schadelijk lijkt het me niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')