Ah, balen, maar is goed Dan heb ik lekker wat te doen de komende paar jaren! Bevalt het wel een beetje? HvA?quote:Op donderdag 29 november 2012 12:08 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik doe de lerarenopleiding Engels (tweedegraads) en ik ben er bijna 100% zeker van.
Het bevalt prima. Je kunt met je tweedegraads trouwens ook naar het mbo, mocht leeftijd je grootste issue zijn. Ik zou het eerst maar gewoon proberen. Ik begon ook met de instelling dat ik graag op het havo/vwo zou willen eindigen, maar ik ben er heel snel achtergekomen dat ik juist veel beter op het vmbo functioneer dan op het havo/vwo. Niet vakinhoudelijk, maar juist didactisch. En ik vind het vmbo fantastisch. Dus wie weet, misschien verbaas je jezelf nog. En nee, niet HvA.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:10 schreef Crazy-Al het volgende:
[..]
Ah, balen, maar is goed Dan heb ik lekker wat te doen de komende paar jaren! Bevalt het wel een beetje? HvA?
Haha, ik zit een beetje dubbel Heb parttime op Schiphol gewerkt, hier in samenwerking met mijn werkgever een project opgezet voor de 'oudere garde' om hun engels te verbeteren. Daarnaast doe ik samen met wat anderen cursussen, maar voor volwassenen. Leeftijd is voor mij geen probleem, het is meer dat ik een overtreffende factor ben. Als ik een grote mond krijg, krijgt hij er een terug, en ik win dan Denk niet dat zulk uitdagend gedrag altijd werkt.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:13 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Het bevalt prima. Je kunt met je tweedegraads trouwens ook naar het mbo, mocht leeftijd je grootste issue zijn. Ik zou het eerst maar gewoon proberen. Ik begon ook met de instelling dat ik graag op het havo/vwo zou willen eindigen, maar ik ben er heel snel achtergekomen dat ik juist veel beter op het vmbo functioneer dan op het havo/vwo. Niet vakinhoudelijk, maar juist didactisch. En ik vind het vmbo fantastisch. Dus wie weet, misschien verbaas je jezelf nog. En nee, niet HvA.
Dat moet dan per vak verschillen denk ik want bij het vak maatschappijleer kan je voor je eerste graads gaan zonder eerst je tweede graads te hebben. Uiteraard wel vooropleiding sociologie of een pre master hebben gedaan.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Volgens mij moet je gewoon eerst je tweedegraads halen voordat je je eerstegraads kunt halen hoor.
Ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:16 schreef Crazy-Al het volgende:
[..]
Haha, ik zit een beetje dubbel Heb parttime op Schiphol gewerkt, hier in samenwerking met mijn werkgever een project opgezet voor de 'oudere garde' om hun engels te verbeteren. Daarnaast doe ik samen met wat anderen cursussen, maar voor volwassenen. Leeftijd is voor mij geen probleem, het is meer dat ik een overtreffende factor ben. Als ik een grote mond krijg, krijgt hij er een terug, en ik win dan Denk niet dat zulk uitdagend gedrag altijd werkt.
Voor de rest, inderdaad! Gewoon doen Ik hoop volgend jaar te kunnen beginnen aan de HvA.
Een pre-master kun je ook alleen doen als je een hbo-diploma hebt. Dat bedoelde ik meer: je kunt niet meteen een eerstegraads doen zonder daarvoor iets gedaan te hebben.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:19 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Dat moet dan per vak verschillen denk ik want bij het vak maatschappijleer kan je voor je eerste graads gaan zonder eerst je tweede graads te hebben. Uiteraard wel vooropleiding sociologie of een pre master hebben gedaan.
Het zijn hele moeilijke leerlingen. Agressieproblemen, justitie, eentje met een strafblad... Ik ben enthousiast en gedreven, volgens mijn begeleider, maar orde en overzicht is een probleem. Ik ben veel te lieflijk voor zo'n klas op deze manier.quote:Op donderdag 29 november 2012 07:54 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Maar wat ging er dan precies mis? Daar kun je juist van leren.
Had je teveel theorie voorbereid? Was de uitleg niet duidelijk? Was heel de klas vervelend, of kun je het terugbrengen tot een aantal leerlingen? Kreeg je een blackout? Was er iets overwachts gebeurd tijdens de les? Etc...
Als je dat in kaart brengt kun je het volgende les proberen voor te zijn.
En, zoals de eerdere vaag... Wat ging er goed?
En... Staar je niet blind op 'de toon willen zetten'. Vrijwel iedere les kan een nieuw begin zijn! Dus denk niet dat je 'missie' nu al mislukt is.
Tweedegraads (plus pre-master?) óf universitaire bachelor (in een relevant vak) en universitaire master (in een relevant vak) leidt tot de post-doc 1-jarige eerstegraadsopleiding. Alternatief, tweejarige educatieve master na uni-bachelor.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Volgens mij moet je gewoon eerst je tweedegraads halen voordat je je eerstegraads kunt halen hoor.
Nee, ik hoop het ook niet . Dat had ik even snel getypt.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:38 schreef Chloroform het volgende:
Ik hoop dat jij geen docent Nederlands bent.
Klopt, ik denk dat bijna iedere docent dat in het begin van zijn carrière heeft gehad. Gaandeweg leer je de kneepjes van het vak en krijg je ook je puzzeltje in elkaar gezet.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:41 schreef Buitendam het volgende:
Frustrerend dat je precies weet hoe de puzzel eruit ziet, maar niet weet hoe de stukjes moeten.
Al die leerlingen willen op de een of andere manier je aandacht. Ik ben positief, ik geef aan dat ik vertrouwen in de leerlingen heb en steek tijd in een prettige band met de klas. Let op: ook ik heb leerlingen in de klas met een strafblad waar je een lokaal mee kunt behangen. Ze hebben vaak al een slecht imago en gedragen zich navenant. Terwijl diep van binnen een kleine vent schuilt die alleen maar wil horen dat hij iets goed doet.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:41 schreef Buitendam het volgende:
Het zijn hele moeilijke leerlingen. Agressieproblemen, justitie, eentje met een strafblad... Ik ben veel te lieflijk voor zo'n klas op deze manier. Ze testen ontzettend en ik weet dus precies wat mijn doel is: consequent zijn, straffen en grenzen bewaken.
Ik heb precies hetzelfde!quote:Op donderdag 29 november 2012 12:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het zijn hele moeilijke leerlingen. Agressieproblemen, justitie, eentje met een strafblad... Ik ben enthousiast en gedreven, volgens mijn begeleider, maar orde en overzicht is een probleem. Ik ben veel te lieflijk voor zo'n klas op deze manier.
Ze testen ontzettend en ik weet dus precies wat mijn doel is: consequent zijn, straffen en grenzen bewaken. Ik dub alleen een beetje met de vraag: Hoe? Wat ga ik concreet doen?
Frustrerend dat je precies weet hoe de puzzel eruit ziet, maar niet weet hoe de stukjes moeten.
Dit is een van de redenen geweest waarom ik uiteindelijk zelf ben gestopt met de lerarenopleiding.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:27 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde!
Zit zelf te dubben om te stoppen met onderwijs ook al vind ik het heel erg leuk. Maar heb nu een tijdelijk contract, met een kleine kans dat ik kan blijven. Als ik kan blijven zal het voor heel weinig uur zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat het zo moeilijk is nu een baan te krijgen. Maar wat ozu je anders op kunnen solliciteren met een diploma als docent geschiedenis....
Ik wil niet stoppen, daar vind ik het veel te leuk voor. Daarnaast ben ik van plan te gaan waar het werk is, helemaal in deze tijden. Ik voel geen binding met welke regio dan ook, dus ik ga na het diploma landelijk zoeken naar een baan.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:27 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde!
Zit zelf te dubben om te stoppen met onderwijs ook al vind ik het heel erg leuk. Maar heb nu een tijdelijk contract, met een kleine kans dat ik kan blijven. Als ik kan blijven zal het voor heel weinig uur zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat het zo moeilijk is nu een baan te krijgen. Maar wat ozu je anders op kunnen solliciteren met een diploma als docent geschiedenis....
bij ons móeten ze allemaal komen bij rapport 1 en 3, dat is dus voor mij een middag en avond zitten - nu heb ik er "maar" 23, met wat pech heb je er 31...quote:Op maandag 3 december 2012 13:30 schreef -J-D- het volgende:
Volgende week maandag- en dinsdagavond heb ik weer ouderavond
De ouder(s) van 19 van de 20 mentorleerlingen komen langs. Fijn.
quote:Op maandag 3 december 2012 13:30 schreef -J-D- het volgende:
Volgende week maandag- en dinsdagavond heb ik weer ouderavond
De ouder(s) van 19 van de 20 mentorleerlingen komen langs. Fijn.
oh, ja, die komen bij mij rapport 2 (en tussendoor op de mail)quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:42 schreef merry77 het volgende:
Ik heb hetzelfde, echter ik heb 28 ouders van leerlingen die langs komen en ik ben NIET EENS mentor!
Krijg je ouders van een 4 havo leerling, zij willen: Aanpak om een voldoende te halen.
Ja dat willen ze allemaal wel.
Ik ben heel benieuwd naar hoe sommige ouders gaan binnenkomen, want er zitten er een paar bij waarvan de leerlingen slecht staan, die tijdens de lessen afgeleid zijn, praten etc.
[..]
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:04 schreef mane het volgende:
Vandaag de uitslagen gezien van het onderzoek van de onderwijssocioloog Dronkers in de Volkskrant? Mijn school doet het ongelooflijk goed. Een tien, volgens Dronkers. Dat is wel een opsteker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |