abonnement Unibet Coolblue
pi_116492236
Valt wel mee toch? Lancer Evo komt tot 400 pk, C30 polestar heeft er 405
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116492248
De nieuwste generatie Evo dan
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116492299
Blijft vooral zonde dat die C30 was ontwikkeld voor de WTCC en STCC. Maar uiteindelijk trokken ze de stekker uit het programma. Was te duur, en de goedkope oplossing was een S60 Silhouette racer te bouwen met Nissan techniek, zodat ze die in een concurrent van de STCC kwijt konden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_116492425
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:12:30 #55
248821 Rauw.
op je bord.
pi_116492490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:03 schreef tubacloud het volgende:
Valt wel mee toch? Lancer Evo komt tot 400 pk, C30 polestar heeft er 405
Getuned bedoel je?
Standaard bromt een Evo rond de 300pk en een Polestar rond de 230 toch?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:14:49 #56
248821 Rauw.
op je bord.
pi_116492560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
Ikzelf zou toch voor de Lancer gaan, al moet ik zeggen dat ik de Polestar wel wat vind hebben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_116492630
Een standaard c30 komt met wat chiptuning al op de 200 pk ;).

quote:
In 2010, Polestar released a one off concept prototype of a high performance Volvo C30. Though externally derived from the STCC car, the concept gets a heavily tuned version of the 2.5-litre Volvo T5 engine, which is claimed to be rated at 405hp and 510 Nm.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116492729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:20:24 #59
248821 Rauw.
op je bord.
pi_116492744
Ah sorry, ik meende dat het over de uitgebrachte versie ging ipv de concept.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_116492755
Sterker nog, er zijn C30's met turbocharged T5 motor in productie die van zichzelf al 227 pk produceren!
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116492765
Ja dat dus :P
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116492799
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer :'(
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:22:30 #63
248821 Rauw.
op je bord.
pi_116492823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef tubacloud het volgende:
Sterker nog, er zijn C30's met turbocharged T5 motor in productie die van zichzelf al 227 pk produceren!
Die bedoelde ik dus ook, die komen standaard niet in de buurt van bijv een Evo hoor.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_116492834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef H-D het volgende:

[..]

Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:23:06 #65
248821 Rauw.
op je bord.
pi_116492849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer :'(
Emissie eisen etc...
Het is vast niet dat ze niet willen...
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_116492936
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer :'(
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?
Of ben ik verkeerd ingelicht? :)
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116493102
Jaguar wil trouwens ook terug naar 4-cilinder motoren, wat eeuwig zonde is voor zo'n merk. Denk dat ze daar erg slecht aan doen.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116493187
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:25 schreef tubacloud het volgende:

[..]

Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?
Of ben ik verkeerd ingelicht? :)
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg :'( Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:31 schreef tubacloud het volgende:
Jaguar wil trouwens ook terug naar 4-cilinder motoren, wat eeuwig zonde is voor zo'n merk. Denk dat ze daar erg slecht aan doen.
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.
pi_116494077
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:22 schreef tubacloud het volgende:

[..]

Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.
Toen ik dat las was mijn reactie ongeveer net zoals dat ding van je UI.
Nee, die nieuwe voorkanten van Volvo zijn echt heel lelijk!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116494320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef H-D het volgende:

[..]

Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg :'( Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.

[..]

Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagen :P

Ook zo'n herkenbaar geluid. Als ik de post moet bestellen kom ik nogal vaak langs volvo's en dat geluid herken je echt uit duizenden.

Denk trouwens ook wel dat 4 cilinder motoren lagere kosten met zich meebrengt, maar dat zullen ze wel weer op gaan lossen door allerlei dure snufjes in te gaan bouwen waardoor de prijs hetzelfde blijft. Wat mij betreft houden ze 5/6 cilinders of meer, anders wordt autorijden alleen iets praktisch in plaats van een genot.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_116494392
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:12 schreef tubacloud het volgende:

[..]

Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagen :P

Ook zo'n herkenbaar geluid. Als ik de post moet bestellen kom ik nogal vaak langs volvo's en dat geluid herken je echt uit duizenden.

Denk trouwens ook wel dat 4 cilinder motoren lagere kosten met zich meebrengt, maar dat zullen ze wel weer op gaan lossen door allerlei dure snufjes in te gaan bouwen waardoor de prijs hetzelfde blijft. Wat mij betreft houden ze 5/6 cilinders of meer, anders wordt autorijden alleen iets praktisch in plaats van een genot.
Herkenbaar geluid idd.

En helemaal eens met je laatste stuk :P zo'n merk als Jaguar moet gewoon 6,8 en 12 cillinders in hun auto's lepelen. Zoals vroeger. En Ford moet geen 3 cillinders in een grote middenklasser douwen.
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 17:33:55 #72
18653 crew  D.
pi_116505546
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef H-D het volgende:

[..]

Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen.
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doen :P
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:23:13 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116509023
spritmonitor vergeet ik altijd, en na een paar maand alles invoeren is zoveel werk :P
pi_116524223
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:33 schreef D. het volgende:

[..]

Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doen :P
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk idd :P
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 23:59:58 #75
18653 crew  D.
pi_116524281
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:58 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk idd :P
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')