abonnement Unibet Coolblue
pi_116570805
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:36 schreef Jort227 het volgende:
Een paar pagina's terug en in het vorige topic ging het over fietskleding en dat sommige mensen blijkbaar in setjes van de LBS reden. Hoe gaat dit over het algemeen? Als ik naar mijn sportschool fiets kom ik ook altijd langs een fietsenwinkel en toevallig zag ik deze week dat ze een paspop in de etalage hadden staan met fietskleding met hun bedrijfsnaam erop enzo. Maar krijg je deze over het algemeen bij de fiets, of moet je die gewoon kopen? Hoe gaat dat?
Ik kreeg een setje bij de fiets geleverd ja, maar ze hingen ook gewoon te koop. Ik heb een goede prijs kunnen bedingen voor de hele reutemeteut (fiets, bidon, reservebanden, zadeltas, rugtas, helm, schoenen, onderhoudsspul, etc.) en kreeg daar dat setje gratis bij (Spiuk kleding met Maestre opdruk). Je kunt bij mijn fietsenboer trouwens ook eigen ontwerpen meenemen :)

Het hing daar ook gewoon te koop dus en als het daar bij jou ook op een paspop zit zou ik gewoon even binnen wandelen om te kijken voor hoeveel ze dat verkopen. Het hangt er vast niet voor niks. Buiten dat het vaak tof ontworpen kleding is, is het voor de winkel ook goede reclame.
pi_116570913
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:06 schreef Metalfreak het volgende:
Zo, net een 40 km erop zitten in deze warmte. Wel lekker, alleen af en toe word je opgehouden door hordes bejaarden die ook de fiets van stal hebben gehaald... :{

Soms vergeet ik wel eens dat de natuur zo prachtig is in deze omgeving...
Hahaha. Bejaarden heb je binnen zeer afzienbare tijd geen last meer van hoor :P Lekker rondje wel iig, 40km. Was het serieus warm?

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 17:42 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is 70km geworden (met een lunchpauze tussendoor)

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=1233657

Veel zondagrijders in het duin, flinke klapper van een klein kindje meegemaakt recht voor mijn neus.
Filmpje doe ik na het eten wel even uploaden.

Nog bijna mijn achterwiel in de soep gereden, achterderailleur staat nog niet goed en ik gebruikte voor het eerst mijn lichtste verzet.. ketting naast mijn cassette.. gelukkig had ik het op tijd door.
Mooie afstand. Als je de lunchpauze meeneemt zit je dus ook nog lekker op 21km/u gemiddeld? Netjes gedaan dus, zeker als het warm was zoals Metalfreak reeds zei.
pi_116571230
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:27 schreef Garagardo het volgende:

Mooie afstand. Als je de lunchpauze meeneemt zit je dus ook nog lekker op 21km/u gemiddeld? Netjes gedaan dus, zeker als het warm was zoals Metalfreak reeds zei.
Tijdens lunch had ik mijn computertje op pauze gezet, ik moest ook de geheugenkaart van mijn camera even overpompen.. ik kan maar 1,5 uur opnemen. Dus de pauze zit niet in de gemiddelde snelheid verwerkt.. wel een paar stops, zoals bij het ongeluk met kindje en een stoplicht en een spoorwegovergang. Ik heb het niet al te gek gemaakt vandaag.. maar wel al met al bijna 3,5 uur op de fiets gezeten en nu heb ik flink zadelpijn :D Volgens mij heb ik echt zo'n rode bavianenreet :') _O-

Even filmpje uploaden van ongeluk met kindje.. zondagrijders.. Kreeg nog bijna ruzie ook, maar ik heb mij ingehouden en ik wou weg fietsen maar kwam al snel een boswachter tegen en toen hebben we het even afgehandeld.
-weg-
pi_116571467
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Tijdens lunch had ik mijn computertje op pauze gezet, ik moest ook de geheugenkaart van mijn camera even overpompen.. ik kan maar 1,5 uur opnemen. Dus de pauze zit niet in de gemiddelde snelheid verwerkt.. wel een paar stops, zoals bij het ongeluk met kindje en een stoplicht en een spoorwegovergang. Ik heb het niet al te gek gemaakt vandaag.. maar wel al met al bijna 3,5 uur op de fiets gezeten en nu heb ik flink zadelpijn :D Volgens mij heb ik echt zo'n rode bavianenreet :') _O-

Even filmpje uploaden van ongeluk met kindje.. zondagrijders.. Kreeg nog bijna ruzie ook, maar ik heb mij ingehouden en ik wou weg fietsen maar kwam al snel een boswachter tegen en toen hebben we het even afgehandeld.
Ahh op die fiets, nou 20.5 is ook prima, met de stops erin zul je nog iets hoger liggen. Ik ben wel benieuwd naar dat ongeluk met dat kind. Het was uiteindelijk jouw schuld ook nog zeker, met dat kind?

Ik kom net uit een prima en hoog aangeschreven restaurant en daar zaten ook een stel van die sneue ouders met apen van kinderen achter me te lunchen. Alles mocht; schreeuwen, met water gooien, janken en door de keet rennen en alles was maar grappig en lachen. Tot ik er wat van zei, want toen moest ik mij maar niet zo ergeren aan de kinderen, onder het motto: ¨Bent u zelf nooit kind geweest?¨ ... Werkelijk waar. Neem zulke ouders mee naar de frontlinie :( Wel lekker eten though! :D

Succes met je bavianenkont! :P Zadelpijn is altijd lastig, zeker als je dagelijkse vervoer daarna ook een fiets is.
pi_116571713
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:50 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Ahh op die fiets, nou 20.5 is ook prima, met de stops erin zul je nog iets hoger liggen. Ik ben wel benieuwd naar dat ongeluk met dat kind. Het was uiteindelijk jouw schuld ook nog zeker, met dat kind?
Nee ik zag het gebeuren en ik zag het al aankomen ook.. Ik had al door dat ik ze tijdens het klimmetje zou moeten inhalen of er achter moet blijven.. je moet daar gewoon uiterst rechts blijven want er kan altijd wat van de andere kant komen, blinde bocht, en die gaan meestal hard.. Want voor de tegenliggers is het een afdaling. Ik kwam later 4 wielrenners tegen die zouden alle 4 met dik 40 km per uur zo die vrouw in zijn gereden. Ze reed gewoon veel te ver naar links.
Het is gewoon vragen om ongelukken als je op zulke plekken zo stom gaat rijden. En toen het gebeurde zat ik er vlak achter, kind viel zo naast me. En omdat ik mij al ergerde aan de rijstijl van dat gezinnetje riep ik meteen; JA! en dat is dus HAAR schuld.. en dat kon meneertje niet hebben..
Ben rustig gebleven.

Dan zeggen ze dat wielrenners/mtb'ers denken dat ze de enige op de weg zijn en bla bla.. maar geloof me.. die gezinnetjes of stelletjes in het weekend denken helemaal het alleen recht te hebben.. Zelf als je ze voorbij wilt en netjes een belletje geeft dan worden ze nog pissig.. Alsof je maar even moet wachten, want meneer en mevrouw zijn hier aan het fietsen en hebben daar het hele fietspad voor nodig :X En zo is het echt.

-weg-
pi_116572291
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:57 schreef Auti het volgende:

[..]

Nee ik zag het gebeuren en ik zag het al aankomen ook.. Ik had al door dat ik ze tijdens het klimmetje zou moeten inhalen of er achter moet blijven.. je moet daar gewoon uiterst rechts blijven want er kan altijd wat van de andere kant komen, blinde bocht, en die gaan meestal hard.. Want voor de tegenliggers is het een afdaling. Ik kwam later 4 wielrenners tegen die zouden alle 4 met dik 40 km per uur zo die vrouw in zijn gereden. Ze reed gewoon veel te ver naar links.
Het is gewoon vragen om ongelukken als je op zulke plekken zo stom gaat rijden. En toen het gebeurde zat ik er vlak achter, kind viel zo naast me. En omdat ik mij al ergerde aan de rijstijl van dat gezinnetje riep ik meteen; JA! en dat is dus HAAR schuld.. en dat kon meneertje niet hebben..
Ben rustig gebleven.

Dan zeggen ze dat wielrenners/mtb'ers denken dat ze de enige op de weg zijn en bla bla.. maar geloof me.. die gezinnetjes of stelletjes in het weekend denken helemaal het alleen recht te hebben.. Zelf als je ze voorbij wilt en netjes een belletje geeft dan worden ze nog pissig.. Alsof je maar even moet wachten, want meneer en mevrouw zijn hier aan het fietsen en hebben daar het hele fietspad voor nodig :X En zo is het echt.

pff dat ging nog hard ook :o
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 9 september 2012 @ 19:16:55 #182
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116572433
Daarom in het weekend zo vroeg mogelijk op de fiets zitten. Vanmorgen en gistermorgen net iets na 8 uur vetrokken. Echt heerlijk dan ben je zowat alleen op de wereld. Genieten optima forma :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116572434
Och, wij moesten vanmorgen vol in de remmen omdat er net na een bocht een stuk of 6 wandelaars naast elkaar over de hele breedte van het fietspad liepen. Ook zoiets.....
  zondag 9 september 2012 @ 19:52:30 #184
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_116573864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:10 schreef Garagardo het volgende:
We zijn het allemaal wel opvallend eens met de kleuren, of eigenlijk een gebrek daaraan ja. Mijn kleurstelling stond ergens op de vorige pagina (alu/zwart/rood). Eigenlijk het omgekeerde van de zwart/grijze fietsen :P

Erg mooie fietsen in elk geval!
Voor de goede orde nog maar even een zwarte erbij:


Staat wel op de nominatie om voor komende zomer eindelijk maar weer 's vervangen te worden, of anders wat upgrades te krijgen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_116575269
Cool, een Canyon..
Zijn erg mooie fietsen.. Durfde het zelf alleen niet aan om zo 1 te bestellen zonder eerst een proefrit, maar tijdens het bike festival in Willingen op 1 proefgereden (Een Nerve) en dat rijd eigenlijk best lekker.

Oh, en die ouders.. Zijn ook echt van die "hippe" ouders, met van die Mama fietsen enzo.. Brrrrrr.
Al zou ik zelf dat "en dat is haar schuld" even iets anders hebben gezegd, maar zoals die anderen daarop reageerden was dan helemaal weer erg kansloos.. (en sowieso, dat midden op de weg fietsen lijkt mij daar al niet snugger, helemaal niet als er ook nog eens heel wat hoogteverschil inzit..
Jij reed dan wat verder naar achter nog, maar je zag dat kind pas toen het al zo'n beetje te laat was..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 9 september 2012 @ 20:35:41 #186
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116576178
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 17:42 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is 70km geworden (met een lunchpauze tussendoor)

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=1233657

Veel zondagrijders in het duin, flinke klapper van een klein kindje meegemaakt recht voor mijn neus.
Filmpje doe ik na het eten wel even uploaden.

Nog bijna mijn achterwiel in de soep gereden, achterderailleur staat nog niet goed en ik gebruikte voor het eerst mijn lichtste verzet.. ketting naast mijn cassette.. gelukkig had ik het op tijd door.
Respect hoor voor 70 km!

Wat voor camera heb jij op je hoofd? GoPro?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116576238
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 20:35 schreef mmascha het volgende:

[..]

Respect hoor voor 70 km!

Wat voor camera heb jij op je hoofd? GoPro?
Een Bulletcam HD op mijn stuur.
-weg-
  zondag 9 september 2012 @ 20:51:33 #188
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116577242
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:36 schreef Auti het volgende:

[..]

Een Bulletcam HD op mijn stuur.
O dat merk ken ik nog niet. Wel heel mooi beeld!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116581207
Zo te zien was dat bij Auti niet het enige fietsongeval:
http://www.omroepbrabant.(...)+Sprang-Capelle.aspx

3 gewonde, 1 met wervelplank richting ziekenhuis. Nog onduidelijk wat er precies is gebeurd.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116588768
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:36 schreef Auti het volgende:

[..]

Een Bulletcam HD op mijn stuur.
Fijn apparaat lijkt me dat, zeker voor de wat ruigere situaties. Welke versie heb je? Het beeld is meer dan prima. Misschien voor in de nabije toekomst hier ook wel interessant :)

Het kind van dat filmpje gaat trouwens snoeihard op zijn snufferd daar. Best heftig om te zien. De discussie daarna is best gek :P Dat kind ligt daar krijsend op de grond en jullie gaan in discussie over schuld haha. Je had wel gelijk overigens, maar dat was evident.

quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 21:42 schreef Crazy-M het volgende:
Zo te zien was dat bij Auti niet het enige fietsongeval:
http://www.omroepbrabant.(...)+Sprang-Capelle.aspx

3 gewonde, 1 met wervelplank richting ziekenhuis. Nog onduidelijk wat er precies is gebeurd.
Bah. Hier komt het ook regelmatig op het nieuws dat er weer eens fietsers verongelukt zijn. Mensen in Nederland proberen vaak nog wel rekening met je te houden, maar hier is dat een beetje anders. Het is ronduit gevaarlijk op sommige wegen, omdat mensen niet goed weten wat ze aan moeten met een fiets op de weg.
pi_116591542
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 20:51 schreef mmascha het volgende:

[..]

O dat merk ken ik nog niet. Wel heel mooi beeld!
Het is 1 van de betere goedkopere cams. Maar een GoPro of Contour is beter. Ik ben niet zo te spreken over de montagemogelijkheden die je bij de Bulletcam krijgt. Je kan beter zelf iets in elkaar knutselen om hem goed en stevig te kunnen monteren op plaatsen waar je wilt.

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:59 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Fijn apparaat lijkt me dat, zeker voor de wat ruigere situaties. Welke versie heb je? Het beeld is meer dan prima. Misschien voor in de nabije toekomst hier ook wel interessant :)

Het kind van dat filmpje gaat trouwens snoeihard op zijn snufferd daar. Best heftig om te zien. De discussie daarna is best gek :P Dat kind ligt daar krijsend op de grond en jullie gaan in discussie over schuld haha. Je had wel gelijk overigens, maar dat was evident.

[..]

Bah. Hier komt het ook regelmatig op het nieuws dat er weer eens fietsers verongelukt zijn. Mensen in Nederland proberen vaak nog wel rekening met je te houden, maar hier is dat een beetje anders. Het is ronduit gevaarlijk op sommige wegen, omdat mensen niet goed weten wat ze aan moeten met een fiets op de weg.
Ik heb nog de eerste versie 720p (moviemaker maakt er 1080p van maar maakt geen verschil).
Zoals boven gezegd ben ik niet echt te spreken over de montage van het ding, maar hij is dan ook redelijk betaalbaar. Bij een downhill op Spaarnwoude gisteren stond dat ding inene recht naar boven gericht, ik stuiterde iets te hard naar beneden.. Je moet wel minimaal een klasse4 geheugenkaartje hebben anders krijg je schokkerig beeld (te trage schrijfsnelheid) 1,5 uur is 16Gb.

Ik doe zelf geen camera op mijn hoofd/helm omdat ik veel om mij heen kijk. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een GoPro met chestbelt/vest.

En ik reageerde een beetje pissig op dat ongeval omdat ik mij al ergerde aan hun rijstijl en het ongeluk eigenlijk al zag aankomen, het was echt een "dat krijg je er nou van" reactie. Ik zie zo vaak zulke bijna ongelukken of levensgevaarlijke lijnen rijden door mensen die het inzicht niet hebben.
Dit soort mensen zijn het gevaarlijkst. Ik kon ook niet veel doen om het kindje te helpen, hij leefde iig nog en had geen zwaar letsel of spoedeisende hulp nodig.. enkel een pleistertje ofzo en wat moederliefde om van de schrik te bekomen. Toen ik de boswachter zag ben ik meteen omgekeerd om te kijken of ik verder nog wat kon betekenen.

Ik vind zelf dat ik nog heel netjes ben gebleven en ben er trots op dat ik niet ben gaan schelden of zo, ik bleef heel rustig terwijl die kerel duidelijk een beetje overspannen was.
Het is allemaal heel simpel; bij een klim of afdaling met onoverzichtelijke bochten.. blijf dan aub zo rechts mogelijk rijden.. Als er een groep wielrenners naar beneden was gekomen dan had ik zwaar aan de bak gekund.
-weg-
pi_116591652
Ik kwam gister trouwens nog een Cube rijder tegen in Teamline kleding op een reaction nogwat, en.. die stond te kijken bij de hockeyvelden :D _O- Ik moest zo hard lachen dat ik helemaal vergeten ben om hem aan te spreken.

Ik denk dat ik vanmiddag maar weer ga rijden.
-weg-
pi_116591685
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 21:42 schreef Crazy-M het volgende:
Zo te zien was dat bij Auti niet het enige fietsongeval:
http://www.omroepbrabant.(...)+Sprang-Capelle.aspx

3 gewonde, 1 met wervelplank richting ziekenhuis. Nog onduidelijk wat er precies is gebeurd.
Ai, daar fiets ik ook wel eens. "opeens ten val gekomen" klinkt als een "normale" valpartij . Hoop maar dat de schade meevalt ( en dat ze een helm op hadden)
pi_116591724
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 07:05 schreef cafca het volgende:

[..]

Ai, daar fiets ik ook wel eens. "opeens ten val gekomen" klinkt als een "normale" valpartij . Hoop maar dat de schade meevalt ( en dat ze een helm op hadden)
Die op de foto lijkt wel een helm op te hebben.
Ik heb daar ook wel eens gefietst volgens mij, keertje rondje gemaakt van Tilburg - Breda - oosterhout - Waalwijk - Tilburg)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116591806
Ik ben gisteren ook nog even achter een wielrenner aangegaan.

-weg-
  maandag 10 september 2012 @ 08:12:36 #196
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116592060
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:16 schreef Klonk het volgende:
Daarom in het weekend zo vroeg mogelijk op de fiets zitten. Vanmorgen en gistermorgen net iets na 8 uur vetrokken. Echt heerlijk dan ben je zowat alleen op de wereld. Genieten optima forma :)
Vroeg opstaan :r Ik vind het al een hel om om 8 uur doordeweeks op mijn werk te moeten zijn, dus no way dat ik vroeg opsta in het weekend... Ik ben echt hét schoolvoorbeeld van een avondmens.
Don't let my username fool you...
  maandag 10 september 2012 @ 08:26:44 #197
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_116592179
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Vroeg opstaan :r Ik vind het al een hel om om 8 uur doordeweeks op mijn werk te moeten zijn, dus no way dat ik vroeg opsta in het weekend... Ik ben echt hét schoolvoorbeeld van een avondmens.
Ik word tegenwoordig ook in het weekend om 6 uur wakker. ;(
En als ik wel een keer een beetje doorslaap staat om 6.30 mijn dochtertje wel aan mijn bed. "Slapen klaar!" :O
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 10 september 2012 @ 08:27:28 #198
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116592190
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 08:26 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik word tegenwoordig ook in het weekend om 6 uur wakker. ;(
En als ik wel een keer een beetje doorslaap staat om 6.30 mijn dochtertje wel aan mijn bed. "Slapen klaar!" :O
Goede reden om nooit aan kinderen te beginnen ^O^
Don't let my username fool you...
  maandag 10 september 2012 @ 08:37:02 #199
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_116592288
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:27 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Goede reden om nooit aan kinderen te beginnen ^O^
Het is niet iedere weekend dat ze zo vroeg is hoor. En ik zet gewoon de tv aan, kan ze mooi tv bij ons op bed kijken tot een uur of 8.
En door de week moet ik er om 5.45 uit. Wanneer ik in het weekend lang ga uitslapen gaat mijn hele ritme naar de kloten, kan ik zondagavond niet slapen en ben ik maandagochtend verrot.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 10 september 2012 @ 09:00:34 #200
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116592526
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 08:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Het is niet iedere weekend dat ze zo vroeg is hoor. En ik zet gewoon de tv aan, kan ze mooi tv bij ons op bed kijken tot een uur of 8.
En door de week moet ik er om 5.45 uit. Wanneer ik in het weekend lang ga uitslapen gaat mijn hele ritme naar de kloten, kan ik zondagavond niet slapen en ben ik maandagochtend verrot.
5:45, da's midden in de nacht man! Om die tijd lag ik vrijdagavond pas in bed :') Ik moet nu dagelijks om 6:45 op en dat vind ik echt véél te vroeg. Vroeg naar bed gaan werkt bij mij ook niet, dan kan ik toch niet slapen. Voor mij zou de ideale baan ook pas rond 10:00 beginnen, maar helaas vind je die banen in mijn sector niet echt.

Maar goed: dat was best offtopic :P Ik heb spierpijn van het fietsen gisteren :')
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')