quote:
Op donderdag 6 september 2012 19:19 schreef vosss het volgende:[..]
Lager of hoger maakt me geen fluit uit. Die 170K wat ik nu heb betaal ik met gemak. Ook zonder HRA.
Maargoed, als de huizenprijzen verder zakken dan koop je natuurlijk voor 2 ton gewoon een leuke 2 onder 1 kapper en waarschijnlijk nog wel voor minder ook.
=edit=
Wat ik wil is een huis kopen. Bij verkoop schiet ik er 50K bij in.
Een huis van 225K waar kk nog bij komt en dan nog eens die 50K meefinancieren kan ik prima betalen. Probleem is echter dat er geen enkele bank is die dat doet.
Met andere woorden, je moet gaan huren. Daar verdienen we te veel voor om dat betaalbaar te houden en dus zit je tegen huurprijzen van 1200+ per maand aan te kijken en dan moet je ook nog eens een lening van 50K aflossen.
Ja dan gaat het hard met je salaris.
Je kan ook dat verlies nemen en die 50K aflossen elke maand; probleem daarvan is echter dat je nog maar iets van 160K krijgt bij de banken omdat je een dikke lening hebt en er dus gewoon op achteruit gaat qua woning.
Dat is het probleem hier en ik gok dat half Nederland met datzelfde probleem zit.

Ik voel je Vos

.
Hier exact hetzelfde. Gekocht in 2006, geschatte restschuld zo'n 25-30k.
Begin volgend jaar hebben we zo'n 12, 13k aan spaargeld (pas begin volgend jaar, heb nog wat in de levensloop zitten, dat valt vrij ivm vitaliteitsregeling). En dan zit er nog een deel in onze (hahaha) beleggingshypotheek.
En dan? Aflossen zodat de restschuld lager wordt? Badkamer verbouwen? Op hoop van zegen ons huis te koop zetten?
Het is gewoon kut

.
Tuurlijk hebben we er zelf voor gekozen, ik maak ook niemand een verwijt, maar het is gewoon zuur.
Mijn broer start nu op de koopmarkt en die kan voor relatief weinig geld een mooie 2/1 kapper kopen. En wij zitten hier maar vast in onze rijtjeswoning.
Edit: even gekeken wat het beleggingsdeel nu doet. En dat valt me hard mee

. Als we dat geld gebruiken bij de aflossing van deze woning, komen we (inclusief het bovengenoemde spaarbedrag) nog 'maar' 5 a 10k tekort... afhankelijk van het bedrag waar deze woning voor verkocht zou worden...